🔰 به منظور سهولت در دسترسی به صوت جلسات برگزار شده، لینک جلسات برگزار شده، در چند پست بعدی قرار داده خواهد شد.
🆔 @ghabe_hasht
🔰سلسله جلسات «سینما، مردم و حاکمیت»
📆 فروردین و اردیبهشت ١۴٠٢
#سینما_مردم_حاکمیت
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
🆔 @ghabe_hasht
🔰سلسله جلسات «پرسش از تجربه»
📆 بهمن و اسفند ١۴٠١
#پرسش_از_تجربه
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم
🆔 @ghabe_hasht
🔰 سلسله جلسات «سینما نبض زمان»
#سینما_نبض_زمان
فصل اول:
📆 زمستان ١۴٠١ و بهار ١۴٠٢
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
فصل دوم:
📆 پاییز ١۴٠٢
جلسه اول ۱
جلسه اول ۲
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
🆔 @ghabe_hasht
🔰سلسله جلسات «حکمت، معنا و تصویر»
📆 بهار و تابستان ١۴٠٢
#حکمت_معنا_تصویر
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم
جلسه هشتم
🆔 @ghabe_hasht
🔰سلسله جلسات «ما و تاریخ سینما»
#ما_و_تاریخ_سینما
فصل اول:
📆 بهار و تابستان ١۴٠٢
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم
فصل دوم:
📆 پاییز و زمستان ۱۴۰۲
مروری بر فصل اول
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه پنجم
جلسه هفتم
جلسه هشتم
جلسه نهم
جلسه دهم
🆔 @ghabe_hasht
🔰جلسه «روایت قصه آستانه»
📆 شهریور ١۴٠٢
#روایت_قصه_آستانه
روایت اول
روایت دوم
روایت سوم
روایت چهارم
روایت پنجم
روایت ششم
روایت هفتم
🆔 @ghabe_hasht
🔰سلسله جلسات «اصول فلسفه و زبان حقیقتجویی»
📆 پاییز و زمستان ١۴٠٢
#اصول_فلسفه
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم
جلسه هشتم
جلسه نهم
جلسه دهم
جلسه یازدهم
جلسه دوازدهم
جلسه سیزدهم
🆔 @ghabe_hasht
🔰 سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما»
📆 پاییز و زمستان ١۴٠٢
#زبان_آوینی_زبان_سینما
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم
جلسه هشتم
جلسه نهم
جلسه دهم
جلسه یازدهم
جلسه دوازدهم
جلسه سیزدهم
🆔 @ghabe_hasht
🔰سلسله جلسات «رشد با فیلمنامه»
#رشد_با_فیلمنامه
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم
جلسه هشتم
جلسه نهم
جلسه دهم
🆔 @ghabe_hasht
🔰سلسله جلسات «اشارهای به سینمای دانشبنیان»
🔸 گفتوگو حول فیلمهای جشنواره فجر ۴١
📆 بهمن ١۴٠١
#اشاره_ای_به_سینمای_دانش_بنیان
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
🆔 @ghabe_hasht
🔰سلسله نشستهای بخش جنبی جشنواره فیلم فجر اصفهان
📆 بهمن ١۴٠٢
#سینما_و_راه_دانش_بنیان
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم
🆔 @ghabe_hasht
🔰نگاهی به جشنواره فیلم فجر ۴١
📆 بهمن ١۴٠١
#نگاهی_به_فجر_چهل_و_یک
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
🆔 @ghabe_hasht
🔰نگاهی به جشنواره فیلم فجر ۴٢
📆 بهمن ١۴٠٢
#نگاهی_به_فجر_چهل_و_دو
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
🆔 @ghabe_hasht
🔰 جلسات متن خوانی کتاب «آینه جادو» شهید آوینی، با موضوع «سینما و تلویزیون به مثابه رسانه گروهی»
#آوینی_خوانی
جلسه اول
جلسه دوم
🆔 @ghabe_hasht
هدایت شده از جبهه روایت قدس
🇵🇸 سلسله جلسات روایت قدس 🇵🇸
🔸 تحقق وعده صادق
▪️به یاد شهید حسن طهرانی مقدم
🔺️جلسه بیست و سوم
📆یکشنبه ٢۶ فرودین ماه ۱۴۰۳
⏰ ساعت ١۶
🕌مکان: خیابان بزرگمهر، چهارراه نورباران، کوچه شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، ساختمان آستانه
@Jebhe_revayate_Quds🇵🇸
ما و تاریخ سینما_ جلسه دهم .mp3
19.17M
🎙صوت جلسه دهم از فصل دوم سلسله جلسات ما و تاریخ سینما
🔺مطالعه کتاب سینما چیست؟ مقاله در دفاع از سینمای مختلط از آندره بازن
🔹️ این مقاله به تفاوت ادبیات نمایشی و سینما و نسبت این دو میپردازد.
سرآغاز سینما از مستند است، مگر در کشورهایی معدود از جمله ژاپن که از نمایش آغاز شده است، و در پی ایجاد جذابیت و یافتن مخاطب با ادبیات داستانی ارتباط برقرار میکند.
🔹️سینما اساسا مدیومی برای ارتباط با مردم است، و ارتباط با عموم مردم از طریق سینما رقممیخورد.
حال همانند غذا که در عین مفید بودن باید باب طبع باشد و آدمی میل به خوردن آن داشته باشد، سینما نیز در عین جذابیت باید برای آدمی حرفی داشته باشد، وگرنه مانند غذایی که صرفا ظاهر زیبا دارد، میتواند آدمی را به باد دهد.
🔹️حال اگر ما این روند را بازخوانی کنیم، در کشور خودمان میتوانیم سینما را در نسبت اقتباس از واقعیت و خاطره گویی پیدا کنیم، و ظرفیت های سینما را در این سمت و سو بیابیم.
🔹️هر چه اقتباس ها به حقیقت نزدیک تر باشند با کلیشه های ذهنی ما متفاوت خواهد بود، و آن اثر ماندگار میشود.
اقتباس راهی برای تجربه کردن زیست دیگر انسان هاست، و نه صرفا نمایش زندگی آنها.
وقتی از دیدگاه ها و زوایای مختلف این تجربه ها انجام بگیرد، امکان فکر کردن به زیست انسانهای بزرگ از جمله شهدا فراهم میشود.
📆 ۱۲ اسفند ماه ١۴٠٢
🕌 آستانه قاب هشت
#ما_و_تاریخ_سینما
🆔 @ghabe_hasht
جلسه نهم _ رشد با فیلمنامه.mp3
20.84M
🎙 صوت جلسه نهم «رشد با فیلمنامه»
🔹راه عبور از کلیشه های سینمایی و کلیشه های دفاع مقدس.
🔹چگونه میتوان تکنیک های فیلمنامه نویسی را در کشف بطن اتفاقات روزمره به کار آورد؟
🔹خاطرات و اتفاقات واقعی در فرایند نگارش فیلمنامه چه جایگاهی دارد؟
🔹تمرین عملی و گام به گام در نگارش فیلمنامه اقتباسی
📆 ۱۵ تیر ۱۳۹۸
#رشد_با_فیلمنامه
🆔 @ghabe_hasht
همزمان با هفته هنر
🔰آغاز مدرسه دانشبنیان قاب هشت
🔸پیمودن راه سینما در فضایی مبنایی، کارگاهی و مسئله محور
🔹بهار ١۴٠٣، چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته
🕌 آستانه قاب هشت
📞 برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٣٧٣۴٠١۴۴۵ تماس حاصل فرمایید.
🆔 @ghabe_hasht
May 11
🔰 برنامه جلسات مدرسه قاب هشت
📆 چهارشنبه، ٢٩ فروردین ماه ١۴٠٣
📌 باشگاه نمایش قاب هشت (ویژه خواهران) ساعت ١٣
📌 ما و تاریخ سینما، ساعت ١۵
▪️مقاله «در دفاع از سینمای مختلط» از کتاب «سینما چیست» آندره بازن
📌 سینما و رمان، ساعت ١٧
▪️ گفتوگو حول رمان «خاطرات خانه مردگان» از فئودور داستایوفسکی
📆 پنجشنبه، ٣٠ فروردین ماه ١۴٠٣
📌 زبان آوینی زبان سینما، ساعت ١٠
▪️متن خوانی مقاله «جذابیت در سینما»
📌 سینما و روایت قدس، ساعت ١٣
▪️تماشای قسمت «از آن کربلا تا این کربلا» از مجموعه مستند روایت فتح
📌 فکر کردن با زبان سینما، ساعت ١۵
▪️بررسی و گفتوگو حول فیلم «مهاجر» از ابراهیم حاتمیکیا
📌 باشگاه نمایش قاب هشت (ویژه برادران)، ساعت ١٧:١۵
🕌 آستانه قاب هشت
📞 برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٣٧٣۴٠١۴۴۵ تماس حاصل فرمایید.
#مدرسه_قاب_هشت
🆔 @ghabe_hasht
🔰 برنامه جلسات مدرسه قاب هشت
📆 چهارشنبه، ٢٩ فروردین ماه ١۴٠٣
📌 باشگاه نمایش قاب هشت (ویژه خواهران) ساعت ١٣
📌 ما و تاریخ سینما، ساعت ١۵
▪️مقاله «در دفاع از سینمای مختلط» از کتاب «سینما چیست» آندره بازن
📌 سینما و رمان، ساعت ١٧
▪️ گفتوگو حول رمان «خاطرات خانه مردگان» از فئودور داستایوفسکی
🕌 آستانه قاب هشت
📞 برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٣٧٣۴٠١۴۴۵ تماس حاصل فرمایید.
#مدرسه_قاب_هشت
🆔 @ghabe_hasht
🔰 برنامه جلسات مدرسه قاب هشت
📆 پنجشنبه، ٣٠ فروردین ماه ١۴٠٣
📌 زبان آوینی زبان سینما، ساعت ١٠
▪️متن خوانی مقاله «جذابیت در سینما»
📌 سینما و روایت قدس، ساعت ١٣
▪️تماشای قسمت «از آن کربلا تا این کربلا» از مجموعه مستند روایت فتح
📌 فکر کردن با زبان سینما، ساعت ١۵
▪️بررسی و گفتوگو حول فیلم «مهاجر» از ابراهیم حاتمیکیا
🕌 آستانه قاب هشت
📞 برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٣٧٣۴٠١۴۴۵ تماس حاصل فرمایید.
#مدرسه_قاب_هشت
🆔 @ghabe_hasht
جلسه دهم _ رشد با فیلمنامه.mp3
35.97M
🎙 صوت جلسه دهم«رشد با فیلمنامه»
🔹 خاستگاه ژانرهای سینمایی از کجاست؟
🔹 آیا تمامی ژانرهای سینمایی در همه کشورها قابل تحقق هستند؟
🔹بررسی سیر تحول ژانر وسترن در گذر زمان با نگاهی به فیلم های «چه کسی لیبرتی والانس را کشت»، «رقصنده با گرگها» و «جویندگان»
🔹 شباهتها و تفاوتهای ژانر و الگوهای پیرنگ چیست
🔹آیا میتوان به واسطه شناخت ژانر و الگوهای پیرنگ به شناختی از انسان رسید؟
🔹پیشنهاداتی برای تمرین عملی شناخت ژانر و گذر از کلیشهها
📆 ٢٢ تیر ١٣٩٨
#رشد_با_فیلمنامه
🆔 @ghabe_hasht
زبان آوینی_1.mp3
35.35M
🎙 صوت جلسه سیزدهم «زبان آوینی زبان سینما»
🔹 متن خوانی و گفتوگو با محوریت مقالات جلد اول کتاب «آینه جادو»
🔸 جلسه اول از مقاله «سینما و جذابیت»
📆 ٣٠ فروردین ١۴٠٣
#مدرسه_قاب_هشت
#زبان_آوینی_زبان_سینما
🆔 @ghabe_hasht
🔰 برنامه جلسات مدرسه قاب هشت
📆 چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ماه ١۴٠٣
📌 سینما و رمان، ساعت ١٧
▪️ گفتوگو حول رمان «خاطرات خانه مردگان» از فئودور داستایوفسکی
🕌 آستانه قاب هشت
📞 برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٣٧٣۴٠١۴۴۵ تماس حاصل فرمایید.
#مدرسه_قاب_هشت
🆔 @ghabe_hasht
قاب هشت
🔰 برنامه جلسات مدرسه قاب هشت 📆 چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ماه ١۴٠٣ 📌 سینما و رمان، ساعت ١٧ ▪️ گفتوگو حو
🔰 دعوت به مدرسه دانش بنیان قاب هشت
ایام شهادت سید مرتضی آوینی هرساله از سوی جمع قاب هشت با دعوتی همراه بوده است. یک سال دعوت به متنهای شهید آوینی، سالی دیگر دعوت به ادبیات سینمای دانشبنیان، سالی دعوت به مستندسازی ضیافتح بر مشرب آوینی و سال گذشته دعوت به تماشای فیلمی داستانی برآمده از این مسیر.
این مسیر امسال به یک مدرسه دعوت میکند. این مدرسه بیش از آنکه یک محل مشخص و یا روش و برنامه خاصی باشد، یک نگاه و نسبتی اصیل با هنر و سینماست و دعوت به این مدرسه نه دعوت به برنامه شخصی یک جمع، بلکه دعوت به یک ادبیات است. در حقیقت مجموعه فعالیتهایی است که پیش از این در آستانه قاب هشت طی جلسات و فعالیتهای عملی انجام میشد امسال با عنوان مدرسه دانشبنیان توصیف شده است. توصیف این مدرسه را میتوان با چند ویژگی شرح بیشتری داد:
۱- بنای آن، کار عملی سینمایی در بستری فکری است. از این جهت هم از کارگاههای عملی مرسوم برای یادگیری مهارتهای فنی متمایز میشود و هم از محافل مطالعات سینمایی و نقد فیلم.
۲- بنای کار به جای آموزش قواعد تکنیکی و انتقال اطلاعات، تلاش دسته جمعی برای حضور در زبان است. سعی بر این است که به جای آموزش، با فیلم دیدن و متن خوانی و تدبر در تاریخ رمان و سینما، از کلیشههای رایج و تقلیدی پرهیز شود و کار عملی به سمت و سوی حقیقی مورد نیاز این زمان برود.
۳- تلاش داریم در فضایی دور از زمان و جامعه به سینما نپرداریم و محوریت را به مسائل زمان بدهیم و مهمترین مسئله امروز یعنی روایت قدس و جریان مردمی فیلمسازی در راه قدس را مدنظر داشته باشیم. مسئله محوری در ادبیات دانشبنیان باعث میشود هرکس خود را در مرزهای هنر و دانش سینما ببیند و نقش تاریخی خود را در امروز بیابد و در این حضور است که درس و مدرسه از نگاه ابزاری و ایدئولوژیک به سینما خارج شده و به «فکر کردن با زبان سینما» و به قول شهید آوینی به «اشراق در دل تکنیک» خواهد رسید.
دَر میخانه گُشائید بِرویم شب و روز
که من از مَسجد و از مَدرسه بیزار شُدم
۴- در حقیقت دعوت به این مدرسه فراخوانی به تولید است. اما نه فراخوان زدنی که حمایت مالی و سازمانی در پی داشته باشد. بلکه دعوت به این مدرسه دعوت به خود است تا آنچه باید از درون بجوشد را انتظار بکشیم و آن را از بیگانه تمنا نکنیم.
سالها دل طلب جام جم از ما میکرد
وان چه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد
گوهری کز صدف کون و مکان بیرون است
طلب از گمشدگان لب دریا میکرد
...
فیض روح القدس ار باز مدد فرماید
دیگران هم بکنند آن چه مسیحا میکرد
۵- هدف و انتظار اصلی در این مدرسه، پهن کردن بستر تولید سینمایی در قالبهای مختلف آن است، با این باور که تولید، متوقف به سرمایه و امکانات نیست و اگر ما در مسئله تامل کرده و بر زبان سینما ممارست کنیم مانعی در راه تولید نخواهیم داشت و لازم نیست منتظر اهالی قدرت و ثروت باشیم. در این ادبیات همه جلسات تبدیل به انتظاری دسته جمعی خواهد شد. انتظاری که به جای پشت در اتاق مدیران، هنر را در آستانه زبان خودش انتظار میکشد.
خیز تا خرقه صوفی به خرابات بریم
شطح و طامات به بازار خرافات بریم
با تو آن عهد که در وادی ایمن بستیم
همچو موسی ارنی گوی به میقات بریم
قدر وقت ار نشناسد دل و کاری نکند
بس خجالت که از این حاصل اوقات بریم
فتنه میبارد از این سقف مقرنس برخیز
تا به میخانه پناه از همه آفات بریم
در بیابان فنا گم شدن آخر تا کی
ره بپرسیم مگر پی به مهمات بریم
حافظ آب رخ خود بر در هر سفله مریز
حاجت آن به که بر قاضی حاجات بریم
#مدرسه_قاب_هشت
🆔 @ghabe_hasht
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📱عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، سرودهای را که حضرت آیتالله خامنهای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند، منتشر کرد
مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در صفحه توئیتر خود، غزلی را که حضرت آیتالله خامنهای یک بیت از آن را در آستانه عملیات وعده صادق در یک جلسه مرتبط خوانده بودند، منتشر کرد نوشت:
غزل زیر، سروده چندسال پیش رهبر انقلاب اسلامی است. معظم له این بیت از سروده را در آستانه عملیات وعده صادق در یکی از جلسات مرتبط خواندهاند:
تو رااست معجزه در کف زساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز
متن کامل این غزل با دستخط مبارکشان برای اولین بار منتشر می شود.
📱 @Negar_Resane