آشنایی با بازار سرمایه (#بورس)؛ ابعاد عملیاتی و مهارتی.pdf
1.66M
📂پردهنگار دومین نشست مجازی #اقتصادنا🗂
🔰آشنایی با بازار سرمایه (#بورس)؛📉 ابعاد عملیاتی و مهارتی📈
🎤#دکتر_سیدعلی_عادل (مدرس بازار مالی و دانشآموخته مدیریت مالی دانشگاه امام صادق علیه السلام)
هدایت شده از پژوهش حوزه علمیه خراسان
#فراخوان_مقاله
📜فراخوان مقالات دو فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات اعتبارسنجی حدیث
#گروه_پژوهشی #رجال_پژوهی
🎤حجتالاسلام سید محمد جواد سید شبیری، سردبیر دو فصلنامه تخصصی مطالعات اعتبار سنجی حدیث گفت:
#دو_فصلنامه_مطالعات_اعتبارسنجی_حدیث با رویکرد علمی پژوهشی،آماده دریافت مقالات اساتید و پژوهشگران محترم در محورهای ذیل می باشد:
«دانش رجال و اعتبارسنجی حدیث»،
«روششناسی پژوهشهای رجالی»
«جریانهای کهن و نوپدید اعتبارسنجی حدیث»
همچنین ریز موضوعات گسترده مرتبط با هر یک از محور های کلی که توسط کمیته علمی فراخوان تنظیم شده است.
⏳مهلت ارسال مقالات تا تاریخ یکم شهریور 99 می باشد
🌐علاقمندان می توانند مقالات خود را به نشانی فصلنامه به آدرس vsh.journals.hozehkh.com ارسال کنند.
•┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈•
❣️دوستانتان را دعوت کنید؛💐
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
📚شناسه در سروش و ایتا
🆔 @howzehpajohesh
هدایت شده از پژوهش حوزه علمیه خراسان
🔻 #دوره_تربیت_پژوهشگر
🔹نشست هاي دوره ي عمومي تربيت پژوهشگر خانواده
🔸موضوع نشست: «آينده نگري تحولات و تهديدات خانواده»
🎤استاد: جناب آقاي دکتر محمد تقي كرمي
💢برگزار کننده: هيئت انديشه ورز خانواده، تعلیم و تربیت و سبک زندگی
⏳زمان دوره: شنبه 17 خرداد ماه ساعت 14 تا 16
يكشنبه 18 خرداد ماه ساعت 14 تا 16
نحوه برگزاری : از طريق سامانه lms به آدرس لینک زیر👇
🆔 lms.hozehkh.com/panel/courses/view/860
•┈┈••••✾•🌿🌸🌿•✾•••┈┈•
💐دوستانتان را دعوت کنید؛❣️
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🆔 @howzehpajohesh
دومین نشست مجازی اقتصادنا-ابعاد عملیاتی و مهارتی بورس-دکتر عادل 13 خرداد pdf.pdf
517.9K
🖌گزارش تفصیلی دومین نشست مجازی #اقتصادنا👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻
🔰مهمترین نکات:
❇️بازار سرمایه؛ بازاری پربازده و البته پرریسک و نیازمند آموزش❇️
✅آشنایی با مفهوم سرمایهگذاری، ریسک و بازده
✅فرصتهای سرمایهگذاری
✅بازدهی بیشتر بورس نسبت به بازارهای رقیب
✅آشنایی با بخشهای مختلف بازار مالی
✅انواع بازارهای مالی و ناظران آن
✅آشنایی با برخی از شاخصهای بازار سرمایه
✅رشد شاخص کل و افزایش حجم مبادلات در بازار بورس ایران
✅عوامل مؤثر در رشد شاخص بورس و استقبال مردم از این بازار
✅روند افزایش حجم نقدینگی در کشور
✅کاهش جذابیت بازارهای رقیب
✅حمایت «حاکمیت» از بورس
✅برخی از نگرانیهای سرمایهگذاران
✅انتقادات مخالفان بازار سرمایه فعلی
✅راههای فعالیت در بورس؛ مستقیم و غیرمستقیم
✅آشنایی اجمالی با صندوقهای سرمایهگذرای
✅شیوه محاسبه ارزش واقعی سهام
✅آیا در بازار بورس، رانت اطلاعاتی وجود دارد؟
✅نگاه بنیادین، نگهداری «سهام عدالت» را توصیه میکند
✅«اصل بقا» در بازار سرمایه میگوید ...
گزارش تفصیلی در سایت هیئت اندیشهورز اقتصاد به نشانی زیر👇👇👇
https://b2n.ir/950417
@eghtesadhozehkh
هدایت شده از پژوهش حوزه علمیه خراسان
🔆🔻مژده مژده مژده🔻🔆
#20_خدمت_به_طلاب_پژوهشگران
💢ارائه 20 نوع خدمت ارزشمند به طلاب و دانشپژوهان در سال جهش تولید (از سوی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان)
1️⃣ چاپ کتب علمی (صفر تا 100 امور چاپ، انتشار و فروش)؛
2️⃣ ارائه مشاوره های پژوهشی رایگان جهت چاپ و نشر کتاب؛
3️⃣وام حمایتی چاپ کتاب و تولید آثار دیجیتالی تا 20 میلیون تومان؛ #وام_حمايتي_چاپ_كتاب
4️⃣چاپ و حمایت از پایاننامه های دفاع شده با معدل بالای 18؛
5️⃣ انعقاد قرارداد با مؤلفین و پژوهشگران جهت تدوین متون آموزشی و...؛
6️⃣ ارائه کتب درسی، معارف اسلامی و مطالعاتی با 20 تا 50% تخفیف؛ #انتشارات_حوزه_علمیه_خراسان
☎️ ✾ اطلاع از خدمات (6-1) شماره تماس 32008165-051 ✾🌺
——————————————————————————-
7️⃣برگزاری کارگاه های مهارتی پژوهشی به صورت رایگان؛ #مهارت_پژوهشی #گام_به_گام_تا_مقاله_نویسی #شیوه_نقد_اثر
8️⃣شرکت در برنامههای هیئتهای اندیشهورز و گروههای پژوهشی؛ #هیئت_اندیشه_ورز #دوره_تربیت_پژوهشگر #گروه_پژوهشی
9️⃣جذب مسئول پژوهش در قالب سرباز طلبه در مدارس و مراکز علمی؛
🔟مشاوره های رایگان (مقاله و پایاننامه نویسی، تدوین کتاب و...)؛
11. دریافت و توزیع کتب اهدایی به طلاب،دانشپژوهان و کتابخانهها؛ #اهدای_دانایی
☎️ ✾ اطلاع از خدمات (11-7) شماره تماس 32008464-051 ✾🌺
———————————————————————————
12. ارائه فصلنامههای علمی تخصصی با تخفیف 50 درصد؛ #فصلنامه_علمی_تخصصی
13. چاپ مقالات علمی در فصلنامه های علمی تخصصی؛ #فراخوان_مقاله
14. برگزاری فراخوان آثار پژوهشی؛ #فراخوان_آثار_پژوهشی
15. حمایت از برگزیدگان فرخوان آثار پژوهشی؛
16. حمایت از تولید نشریات داخلی مدارس علمیه؛
17. حمایت از تولید نشریات علمی تخصصی؛
18. چاپ آثار برگزیده فراخوان های و جشنوارههای آثار پژوهشی؛
☎️ ✾ اطلاع از خدمات (18-12) شماره تماس 32008327-051 ✾🌺
———————————————————————————--
19. بن خرید کتاب با 50% تخفیف از نمایشگاه کتاب حوزه علمیه خراسان؛
20. معرفی آثار پژوهشگران حوزوی در نمایشگاه پژوهش و فناوری استان.
☎️ ✾ اطلاع از خدمات (20-19) شماره تماس 32008136-051 ✾🌺
———————————————————————————
💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐شناسه در سروش و ایتا
🆔 @howzehpajohesh
#خبر_پژوهشی
🔆🔻خبر خوب برای پژوهشگران و محققین🔻🔆
✳️با امضای تفاهم نامه معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان با سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی: 👇
1️⃣ سازمان کتابخانههای آستان قدس از پاياننامههاي تحصيلات تکميلي طلاب حمایت می کند؛
2️⃣ امکان دسترسی پژوهشگران حوزوی به منابع کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی از طریق اشتراک IP، فراهم می شود؛
3️⃣ در تالار محققان و تالارهای تخصصی کتابخانه مرکزی کرسی مشاوره پژوهشی با حضور اساتید پژوهشگر دایر می شود؛
4️⃣ از کارشناسان مجرب آستان قدس جهت شناسایی نسخ خطی و چاپ سنگی در مدارس علمیه استفاده می شود؛
5️⃣ نسخ خطی و چاپ سنگی که در اختیاز اساتید، پژوهشگران و مدارس علمیه است، بعداز مرمت و اسکن، جهت حفظ و نگهداری در شرایط ایمن در مرکز نسخ خطی به صورت امانی نگهداری می شود؛
6️⃣ اختصاص دامنه دسترسی به منابع مطالعاتی آستان قدس رضوی در بستر اینترنت اعم از نسخ خطی، چاپی، اسناد و مطبوعات؛
7️⃣ امکان دسترسی و استفاده از منابع خطی و چاپی آستان قدس برای پژوهشگران بعداز دریافت معرفی نامه از معاونت پژوهش؛
☎️ جهت اطلاعات بیشتر:05132008464
💠مشروح خبر در لینک زیر:
http://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=37924
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐شناسه در سروش و ایتا
🆔 @howzehpajohesh
#خبر_پژوهشی
#هیئت_اندیشه_ورز
🔶 بيست و یکمين نشست از سلسله نشست هاي تخصصي محاكات برگزار می شود.
🔷موضوع نشست:نسبت هنرهای دینی و بازی های رایانه ای
💢برگزار کننده:هیئت اندیشه ورز هنر و رسانه معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان💢
💠استاد نشست: آقاي دكتر علی رازی زاده
زمان نشست: سه شنبه 20 خرداد 1399 ساعت 21:00
نشست به صورت آنلاین و از طریق سامانه اسکای روم خواهد بود
لینک شرکت در نشست علمی:
https://www.skyroom.online/ch/ebrahim153/mohakat
راهنمای شرکت در نشست از طریق سامانه اسکای روم
1. با كليك روي لينك ارسالي، به طور مستقيم وارد مرحله نخست ورود به كلاس شده و پس از آن با عنوان كاربر مهمان به صفحه كلاس منتقل شويد.
2. بايد توجه داشته باشيد كه لينك مورد نظر فقط در كروم و فايرفاكس قابليت اجرا دارد بنابراين بايد لينك را در يكي از اين دو كپي كرده و وارد شويد.
•┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈•
💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐شناسه در سروش و ایتا
🆔 @howzehpajohesh
#دوره_تخصصی_روش_شناسی_نظریه_پردازی
✅هفته سیزدهم از سلسله جلسات روش شناسی #نظریه_پردازی بصورت آنلاین و مجازی برگزار میشود
جهت ثبت نام و شرکت در نشست به لینک زیر مراجعه فرمائید
lms.hozehkh.com/panel/courses/view/757
🔹استاد: حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه،معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی
🔸موضوع:ضرورت های نظریه پردازی در علم دینی/ انتخاب هدف و الزامات نظریه پردازی
🔹زمان برگزاری : پنجشنبه ۲۲ خرداد ماه ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰ عصر
🔻نحوه برگزاری: به صورت ویدئو کنفرانس و در بستر سامانه LMS حوزه علمیه خراسان
💢برگزار کننده: #معاونت_پژوهش_حوزه_علمیه_خراسان/دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان
👥شرکت برای عموم طلاب آزاد می باشد
💎با توجه به استقبال پژوهشگران محترم ، امکان برگزاری عمومی جلسات به صورت مجازی فراهم شده و شرکت در جلسات روش شناسی نظریه پردازی برای پژوهشگران و مستعدین برتر علاقمند در حوزه نظریه پردازی رایگان و بلامانع می باشد.
☎️علاقه مندان جهت اطلاع بیشتر می توانند با شماره ۰۹۱۵۴۸۱۸۸۹۱ تماس بگیرند.
💐دوستانتان را دعوت کنید؛❣️
💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐شناسه در سروش و ایتا
🆔 @howzehpajohesh
نشانهگذاری (5)
انواع نشانهگذاری
نشانه های مکث کامل
🖌نقطه (.)
کاربردهای نقطه (در کجا باید از نقطه، بهرهجست)
و) کلماتی که در جواب پرسشی میآیند و معمولاً برای اختصار و یا حذف به قرینه کلمات موجود در جمله پرسشی، تنها یک کلمهاند و جانشین جملهای کامل هستند؛ مانند آری، نه،
سلام، به سلامت، آتش، دیروز، و ...
نمونه👇
- سلام. کجا بودی؟
- سلام. خانه.
-کی از مسافرت برگشتی؟
- دیروز.
- دیروز در مراسم حضور داشتی؟
- نه.
ز)جملات انشایی (جملات عاطفی که قابل صدق و کذب نیستند)
نمونه👈 گویا در مسیری قدم نهاده ای که بازگشتی در آن نیست.
امیدوارم روز خوبی داشته باشید.
ان شاء الله می آیم.
گویا دانشگاه تعطیل است.
شاید از این قلم خوشت بیاید.
ادامه دارد...
منبع: دانش نشانهگذاری در خط فارسی دکتر ناصر نیکوبخت
#زبان_فارسی
#نشانه_های_سجاوندی
#کارگروه_نگارش_و_ویرایش_فارسی
#پژوهش_مدرسه_علمیه_شهید_شفیعی
لینک عضویت در کانال پژوهش مدرسه علمیه شهید شفیعی در اینستاگرام
instagram.com/ghzresearch
مدیریت زمان
هنر "نه" گفتن
بخشی از مشکلات ما در برنامه ریزی و مدیریت زمان، ناشی از این است که در مهارت نه گفتن ضعیف هستیم. به این معنا که در عین تراکم و فشار کارها، باز هم نمیتوانیم به درخواستها و انتظارات دیگران، نه بگوییم و به همین علت، اغلب میبینیم که فرصت و ظرفیتمان، برای انجام آنچه به دیگران متعهد شدهایم کافی نیست.
نه گفتن ساده نیست. آن هم وقتی خود ما و دیگران، تمام زندگیمان را صرف بهبود مهارت بله گرفتن کردهایم و میکنیم.
کسانی که تجربه زیادی در مذاکره و گفتگو با افراد پیرامون خود دارند، میدانند که دستیابی به پاسخ مثبت طرف مقابل، تنها یک رو از سکه مذاکره است. روی دیگر سکه، توانایی نه گفتن و به عبارتی پاسخ مثبت ندادن به خواستههای طرف مقابل است.
حتماً برای شما هم پیش آمده است که بلافاصله پس از پاسخ منفی به طرف مقابل، حتی قبل از آغاز اعتراض وی، به حدی احساس معذب بودن کردهاید که به رقیق کردن موضع خود اقدام نمودهاید به این معنا که موضعی گرفتهاید و به هر علت تصمیم میگیرید آن را ضعیفتر کنید و دل طرف مقابل را به نحوی به دست آورید.
ملاحظهکاری و توجه به دیگران از ویژگیهای مثبت و ارزشمند در فرهنگ ماست که البته موجب شده تا حد زیادی از صراحت کلام در برخوردهای روزمره و تعاملات اجتماعی ما کاسته شود.
در فرهنگ ما، معمولاً گوینده، جملهبندی سخنان خود را به گونهای انتخاب میکند که به عواطف و احساسات طرف مقابل کمترین آسیب وارد شود. این عادت فرهنگی، باعث شده است که در مذاکرههای روزمره از گفتن پاسخهای صریح پرهیز کنیم. به اصطلاح رودربایستی و تعارف میکنیم!
ادامه در پست پایین👇
ادامه پست بالا👆👆👆👆👆
گاه میخواهیم درخواست کسی را رد کنیم، اما آنقدر این رد کردن را در لفافه و پنهان در جملههای تو در تو و مبهم بیان میکنیم که تا مدتها بعد هم، هنوز طرف مقابل نمیفهمد که درخواست وی رد شده است!!!
متأسفانه شاید بتوان گفت، این هم یکی دیگر از ویژگیهای فرهنگی ماست که به دلیل ملاحظهکاری بیش از حد، پس از اینکه پاسخ منفی به طرف مقابل دادیم، با جملاتی امید بخش میکوشیم روحیه وی را بهبود بخشیم.
واقعیت این است که نه گفتن را باید ترکیبی از دانش و هنر و مهارت دانست.
دانش از این جهت که همهی ما لازم داریم بایدها و نبایدهای علمی و اجرایی و روانشناختی و تبعات مذاکرهای آن را بدانیم.
مهارت از این جهت که همچنانکه در تعریف مهارت گفتیم، نیازمند تمرین است و با تمرین و تکرار، توانمندی ما در آن بهتر میشود.
هنر از این جهت که بخشی از نه گفتن به ذوق و قریحه باز میگردد و به هر حال، بعضی از ما در نه گفتن خوشذوقتریم و بعضی کمذوقتر.
اگر نتوانیم به مهارت نه گفتن دست یابیم نمیتوانیم به برنامهها و اولویتهای کاری خود به درستی رسیدگی کنیم چرا که با بله گفتنهای از سر خجالت باید از کار خود دست کشیده و به کاری که از دیگران پذیرفتهایم برسیم. ادامه دارد...
منبع: motamem.org با اندکی تلخیص و دخل و تصرف
#مدیریت_زمان
#هنر_نه_گفتن
#کارگروه_مدیریت_زمان_و_برنامه_ریزی_تحصیلی
#پژوهش_مدرسه_علمیه_شهید_شفیعی
#مقام_معظم_رهبری
توقع ما از حوزه چیست؟ (1)
اول این است که نظامی بر اساس اسلام تحقق پیدا کرده است و موفقیت و عدم موفقیت آن در دنیا و تاریخ، به حساب اسلام گذاشته خواهدشد؛ چه من و شما بخواهیم و چه نخواهیم. این نظام، بر محور تفکرات اسلامی بنا شده و بایستی برمحور مقررات و بینشهای اسلامی اداره بشود. این تفکرات و بینشها و مقررات، در کجا بایستی تحقیق و تنقیح بشود؟ این استفهامها، در کجا باید پاسخ داده بشود؟ اگر حوزه علمیه قم که امروز در کشور ما و بلکه در عالم تشیع، مادر و محور حوزههای علمیه است و در درجه بعد بقیه حوزهها، تنقیح و تبیین مقررات و احکام و معارف اسلامی را - که نظام با آنها حرکت خواهد کرد - به عهده نگیرند، چه کسی باید به عهده بگیرد؟ حوزهها بایستی این مسؤولیت را احساس بکنند.
در حوزهها کسانی هستند که کار و تلاش میکنند و از لحاظ فکری، مشکلات و گرههای نظام را با مباحث خود باز میکنند.
اما حوزه - به ماهی حوزه - هنوز تنظیم و تدوین مقررات اسلامی و نظام ارزشی اسلام و اخلاق عمومییی را که ما میخواهیم ملت داشته باشند و متکی به مدارک قطعی شرع باشد و دیگر جای بحث و لَیت و لعلّ ولِمَ و بِمَ نداشته باشد، متکفل نشده و الگوی زندگی اسلامی را ارایه نداده است. هی به ما میگویند: الگوی زندگی اسلامی را بدهید. چه کسی باید این کار را بکند؟ طبیعی است که حوزه باید در این جهت گام بردارد.
ادامه دارد...
بیانات در دیدار مجمع نمایندگان طلّاب
۱۳۶۸/۰۹/۰۷
#حوزه_انقلابی
#پژوهش_و_حوزه
#پژوهش_مدرسه_علمیه_شهید_شفیعی_مشهد
هدایت شده از پژوهشگاه فقه نظام
🔰 برگزاری دوره فقه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی
💠 مؤسسه فتوح اندیشه و دانشگاه باقرالعلوم(ع) دوره فقه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی را برگزار میکنند.
📆 زمان ثبتنام: 19 خرداد ماه لغایت 22 خردادماه سال 1399
🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام
🆔 @jiiss_ir
فهرست موضوعات مهم جهت تحقیق و نگارش مقاله
پیشنهاد استاد گرامی جناب حجت الاسلام و المسلمین سید شهابالدین دعایی
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
1- مباحث مطرح شده در مورد کلمه "بل".
2- مباحث مطرح شده در مورد کلمه "لکن" (مخفف)(مقایسه لکن با بل).
3- مباحث مطرح شده در مورد کلمه "رب" (بضم راء و فتح باء مشدد).
4- مباحث مطرح شده در مورد کلمه "لعل" (معانی مختلف آن چه طور به یک معنا بر می گردد).
5- مباحث مطرح شده در مورد معنای مجاوزت در کلمه "عن" (در مورد تحلیل و تقلیل معانی کلمه عن) .
6- مباحث مطرح شده در مورد کلمه "فاء" .
7- مباحث مطرح شده در مورد کلمه "قد" .
8- مباحث مطرح شده در مورد کلمات "کاف،کما،کان"(همزه روی الف و نون مخفف و مشدد) .
9- کلا(مشدد)(چطور تمام معانی اش را به ردع و زجر برگردانیم).
10- مباحث مطرح شده در مورد کلمه "لو"(چطور قسم دوم آن را به قسم اول برگردانیم و معنای امتناع آن از بین نرود) .
11- مباحث مطرح شده در مورد کلمات "مذ و منذ" .
12- مباحث مطرح شده در مورد کلمات "ام و الا استثنائیه و اما(مفتوح)(آیا واقعا معنای شرط دارد)،تفاوت اما(مکسور) و او" .
13- آیا ان(مفتوح) مخففه از ثقیله داریم یا نه.
عزیزان با بهرهگیری از مجموعه مباحث #ایده_پردازی در کانال پژوهش مدرسه، میتوانند به طرح سوال و تولید فکر و ایده پژوهشی بپردازند.
این که استاد بزرگوار تنها به آموزش و القاء صرف مفاهیم کتاب بسنده نمی کنند بسیار ارزشمند است.
پژوهش مدرسه آماده پذیرش موضوعات پژوهشی پیشنهادی از دیگر استادان ارجمند مدرسه نیز هست.
از جناب حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین دعایی بسیار سپاسگزاریم و امیدواریم در آینده نیز این تعامل و همکاری میان استادان ارجمند و پژوهش مدرسه ادامه یابد.
پژوهش مدرسه آماده ارائه مشاوره و دیگر خدمات پژوهشی (حضوری و مجازی) به طلابِ دانشپژوه و ارجمند است.
برای الگوگیری و مشاهده مقاله هایی با موضوع ادبیات عرب میتوانید به پایگاه نور مگز سری بزنید.
#مقاله_نویسی
#موضوع_پژوهشی
#مشاوره_پژوهشی
#پژوهش_مدرسه_علمیه_شهید_شفیعی_مشهد
هدایت شده از پژوهش حوزه علمیه خراسان
#خبر_پژوهشی
🔆🔻خبر خوب برای پژوهشگران و محققین🔻🔆
✳️با امضای تفاهم نامه معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان با سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی: 👇
💢 تصحیح متن علمی قدیمی گزینه ای خوب برای موضوع پایان نامه 💢
✅ طلاب محترمی که به دنبال موضوع پایان نامه هستند میتوانند تصحیح متن قدیمی را به عنوان پایان نامه انتخاب و به مدارج علمی پیشنهاد فرمایند تا پس از تایید در گروه علمی اقدام فرمایند
✅ پیرو تفاهمنامه منعقده سازمان کتابخانه های آستانقدس اعلام همکاری نموده جهت در اختیار قرار دادن این متون
✅ امکان دسترسی و استفاده از منابع خطی و چاپی آستان قدس برای پژوهشگران بعداز دریافت معرفی نامه از معاونت پژوهش؛
💠مشروح خبر در لینک زیر:
http://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=37924
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐شناسه در سروش و ایتا
🆔 @howzehpajohesh
با شرکت در نظرسنجی زیر، کانال پژوهش مدرسه را ارزیابی کنید.👇👇👇👇👇
http://EitaaBot.ir/poll/xvw9z?eitaafly
#نظر_سنجی
#پژوهش_مدرسه_علمیه_شهید_شفیعی_مشهد
تفاوت مطالعه و تحقیق (2)
اصلی ترین تفاوت کار پژوهشی با یک مطالعه عادی، نوآوری است. اگر شما در مورد زیدیه در ایران کتابی چهار جلدی بنویسید که تاریخ زیدیه در ایران، فرهنگ، حکومت ها، شخصیت ها و تمام کتاب های آنها را معرفی کنید و حتی زحمت فراوانی بکشید، این کار یک مطالعه محسوب می شود؛ اما اگر مقاله ای مختصر در حد دو صفحه بنویسید و حرف تازه ای درباره زیدیه بزنید، این یک کار پژوهشی خواهد بود. این یعنی تفاوت تحقیق با مطالعه، هیچ ربطی به اندازه و ابعاد و حجم کار ندارد بلکه اتفاقا درست به عکس است و معمولا یک کار تحقیقی، کوتاه است.
نشریات خاصی وجود دارند که به این نوع مقالات اختصاص دارند. اگر به دنبال یک کار تحقیقی هستید، به ندرت می توانید چنین چیزی را در کتاب ها بیابید چرا که کتاب ها معمولا حاصل تحقیقات هستند نه خود تحقيقات. امکان ندارد که یک نفر به اندازه چهار جلد، حرف و نظر تازه داشته باشد. طبیعی است که می توان تصور کرد یک محقق، ده تا پنجاه صفحه حرف تازه داشته باشد اما نمی توان باور کرد که سه هزار صفحه حرف تازه داشته باشد. البته محال عقلی نیست، عادتا نمی شود.
موتور اصلی جریان تولید علم، همین ویژگی نوآوری است. در آینده درباره چند و چون این موضوع سخن خواهیم گفت.
ادامه دارد...
منبع: روش تحقیق عمومی بارویکرد علوم انسانی-اسلامی دکتر #احمد_پاکتچی
#آشنایی_با_روش_پژوهش
#مطالعه
#پژوهش
#نوآوری
#تولید_علم
#ایده_پردازی
#پژوهش_مدرسه_علمیه_شهید_شفیعی_مشهد
هدایت شده از QASiM.ZARIF.RESEARCH
صندوق مجازی پیشنهادها و انتقادهای پژوهش مدرسه علمیه شهید شفیعی👇👇👇👇👇
https://survey.porsline.ir/s/kJaV0tr/
به ما در بهبود عملکرد پژوهش مدرسه یاری رسانید.
دیدگاههای شما برای ما سازنده و ارزشمند است.
هدایت شده از پژوهشگاه فقه نظام
🔹 ارکان اقتصاد اسلامی/ خمس و زکات جایگزین مالیات شود
✅ آیتالله محسن اراکی در درس خارج «فقه نظام سیاسی» عنوان کرد؛
✍️ باید مالیات بعد از اخذ زکات و خمس باشد و اگر زکات و خمس برای تأمین مصارفی که مقرر شده، کفایت نکرد، در این صورت اقدام به گرفتن مالیات شود.
✍️ طوری نباشد فردی که متشرع و دیندار است هم مالیات و هم خمس و زکات بدهد، ولی فردی که متشرع نیست، زکات و خمس ندهد و با هزار بهانه از مالیات هم فرار کند.
✍️ از ارکان اقتصاد اسلامی واسطه مبادله یعنی طلا و نقره است و نمیتوان گفت که شرع در واسطه مبادله ساکت است تا هر چه میخواهد بشود.
✍️ برخی میگویند زکات ربطی به مدیریت جامعه ندارد. این نگاه سکولاریستی سبب شده تا ۴۰ سال است کمیته امداد داشته باشیم.
✍️ برای گرفتن و خرج زکات برنامه نداریم، در صورتی که میتوان با خمس و زکات، فقر را ریشهکن کنیم.
✍️ کمیته امداد برای چندسال اول انقلاب بود، والله میتوان فقر را ریشه کن کرد، به شرطی که طبق احکام اسلامی عمل کنیم
🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام
🆔 @jiiss_ir
پاسخ به یک پرسش:
چرا در کانال پژوهش مدرسه مطالبی درباره زبان فارسی مینویسید؟ #کارگروه_نگارش_و_ویرایش_فارسی و پرداختن به زبان فارسی چه ارتباطی با پژوهش دارد؟
افزون بر دغدغههای جدی #مقام_معظم_رهبری روحی فداه درباره زبان فارسی که برخی از آنان را با عنوان "نگران زبان فارسیام" در همین کانال بازتاب دادهایم باید بگوییم: یکی از ملاکهای یک مقاله معیار( بلکه هر نوشتهای) آن است تا زبان آن نیز زبان معیار باشد. خواه عربی، انگلیسی یا فارسی باشد. به هر زبانی که مینویسید باید درست بنویسید. زیبا بنویسید. در یک کلام چشمان خواننده را روشن و روح او را بنوازید. او باید از خواندن نوشته شما نهایت لذت را ببرد.
اگر همین نشانهگذاری -که از اهمیت و ضرورت آن در این کانال سخن گفتهایم- در نوشتن رعایت نشود، سوغاتش کجفهمی، سردرگمی و... برای خواننده است. بهکارگیری همین ویرگول (کاما،درنگنما) برای خود حساب و کتابی دارد. در 18 جا باید از ویرگول بهرهجست. در جاهای دیگری بهکارگیریاش ممنوع است. ولی بسیاری بر این باور خامند که هر جا در سخن وقف کردی باید ویرگول بگذاری؟ در حالی که یکی از اصول ویرایش "خسّت در بهکارگیری ویرگول" است.
طلبههای عزیز به دلیل انس زیاد با متون عربی گاه در سخن گفتن و نوشتن با همان شیوه نحو عربی میگویند و مینویسند. واژگانی به کار میبرند که برای خواننده و شنونده نامفهوم و نامأنوس است. شما همانگونه که عربی را باید درست بگویید و بنویسید، فارسی و انگلیسی و... را نیز باید درست بگویید و بنویسید.
بهرهجویی درست و بههنگام آرایههای ادبی در نوشتار علمی، از خشکی و زمختی زبان علمی میکاهد و میل خواننده به خواندن افزون میشود.
همیشه برای نمونه خواندن آثار استاد حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدوی راد (از شاگردان قدیمی مقام معظم رهبری) را پیشنهاد دادهام. چقدر خوب و زیبا و درست مینویسند. به زودی نمونههایی را خواهیم آورد.
دیدگاه خود را در این باره اینجا بنویسید👇👇👇
eitaa.com/GhasemZarif
و یا survey.porsline.ir/s/kJaV0tr
#زبان_فارسی
#نشانه_های_سجاوندی
#کارگروه_نگارش_و_ویرایش_فارسی
#پژوهش_مدرسه_علمیه_شهید_شفیعی
لینک عضویت در کانال پژوهش مدرسه علمیه شهید شفیعی در اینستاگرام
instagram.com/ghzresearch
#کتاب_بخوانیم
وقت مطالعه ندارید؟ گرفتاریها و اشتغالاتتان زیاد است؟ نوشته زیر را بخوانید.👇👇👇👇👇👇👇
#مقام_معظم_رهبری
هرکس که در یک بخش یا گوشهیی مشغول تبلیغ و کار است، رابطه ی خودش را با کسب معلومات قطع نکند؛ نگوییم کار داریم و نمیرسیم. قبل از پیروزی انقلاب، به مدت کوتاهی، و بعد هم که انقلاب پیروز شد و من به تهران آمدم و اشتغالهای گوناگونی داشتم، اصلا فرصت مطالعه پیدا نکرده بودم. حدود دو سال رابطهام با کتاب قطع شد. با آن همه اشتغالی که ما داشتیم، مگر فرجام داشت؟ من شب ساعت یازده و یا بیشتر به خانه میرفتم و کار، ساعت پنج، شش صبح آغاز شده بود؛ تازه عدهیی ملاقاتی هم در خانه داشتم. خانۀ ما هم دم دست بود؛ میرفتم و میدیدم عدهیی از ارگانهای مملکتی، از نهادهای انقلابی، از بخشهای مختلف، از علمای شهرستانها و ... در اتاق نشستهاند و کار دارند؛ اصلا مجال نبود. مدتهای مدید میگذشت که من فرزندان خودم را نمیدیدم؛ با این که در خانۀ خودمان بودیم! وقتی موقع شب میرفتم، خواب بودند، و صبح هم وقتی بیرون میآمدم، خواب بودند. روزهای متمادی میشد که من بچهها را نمیدیدم. این وضع زندگی ما بود. ناگهان به خودم نهیب زدم و ، تصمیم گرفتم که مجددا مطالعه کنم؛ شروع کردم، دیدم میشود، الان سه، چهار سال است که شروع به مطالعه کردهام. شروع مجدد من به مطالعه، بعد از اشتغال به ریاست جمهوری است. الان من مطالعه هم میکنم و به کارم هم میرسم و میبینم که منافاتی با هم ندارند. مطالعۀ علمی - تاریخی هم دارم، مطالعۀ تفننی هم میکنم. من الان با این که اشتغالاتم کم نشده و بلکه زیادهم شده است هر شبانه روز، مقداری مطالعه میکنم. بتدریج مطالعه کردم. شاید بیش از صدها صفحه یادداشت برداشتم. فهمیدم که میشود. بنده همین حالا (دوران رهبری) هم با همۀ گرفتاریها، بیش از جوانها مطالعه میکنم.
بیانات معظم له در: 91/07/19، 66/01/03، 63/08/15
منبع: Khamenei.ir و کتاب "کتاب و کتابخوانی در آینه رهنمودهای مقام معظم رهبری ص 84 و 85
یکپارچه سازی و ویرایش متن: سید ابوالقاسم ظریف
#مطالعه
#کتاب
#کتاب_بخوانیم
پرداختن به زبان فارسی چه ارتباطی با پژوهش دارد؟
به هر زبانی که مینویسید باید درست بنویسید. زیبا بنویسید. در یک کلام چشمان خواننده را روشن و روح او را بنوازید. او باید از خواندن نوشته شما نهایت لذت را ببرد.
دیدگاه #مقام_معظم_رهبری را بخوانید👇👇👇👇
من عاشق و شیفتهی زبان فارسیام.
واژهسازی برای زبان و پیش بردن و ترقیدادن زبان، یک امر بسیار مهم است.
به نظر من، هنرِ بزرگِ کسانی مثل سعدی، حافظ یا فردوسی این است که هفتصد سال پیش یا هزار سال پیش، طوری حرف زدند که ما امروز وقتی که آن سخنان را باز میگوییم، اصلاً احساس غربت نمیکنیم؛ اصلاً زبان، زبان امروز است؛ یعنی حقیقتاً میشود گفت که هزار سال جلوتر از زمان خودشان حرف زدند. یقیناً مردم زمان سعدی، به رسایی و شیوایی «بوستان» حرف نمیزدند؛ نثر آن دورهها در اختیار ماست و داریم میبینیم. «بوستان» یا «گلستان»، اینطور سلیس و روان و شیواست. امروز وقتی که انسان شعر آن زمان را میخواند، مثل این است که دو نفر دارند با زبان شیرین فارسىِ امروز با هم حرف میزنند؛ همینطور است حافظ؛ همینطورند بعضی از شعرای برجسته و خوب سبک هندی. علی اىّ حال، باید زبان را پیش برد؛ یعنی همچنانکه آنها جلوتر از زمان خودشان حرکت کردند، ما هم باید حرکت کنیم.
#زبان_فارسی
#نشانه_های_سجاوندی
#کارگروه_نگارش_و_ویرایش_فارسی
#پژوهش_مدرسه_علمیه_شهید_شفیعی
لینک عضویت در صفحۀ معاونت پژوهش مدرسه علمیه شهید شفیعی در اینستاگرام
instagram.com/ghzresearch
هدایت شده از پژوهش حوزه علمیه خراسان
#خبر_پژوهشی
✅تلاش می کنیم تا حوزه علمیه خراسان جایگاه نخست خود در ادبیات را باز ستاند.
🔰حجت الاسلام و المسلمین حسین کندری معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان، در نشست صمیمی گروه علمی ادبیات عرب مدرسه علمیه عالی نواب با آیت الله سیدمصباح عاملی که در مرکز مدیریت برگزار شد، با اشاره به نگاه ویژه به ادبیات در حوزه علمیه خراسان، گفت: الزامات سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان در افق 1414، مسیر حرکت تحولی است، لذا با توجه به آن تلاش می کنیم تا حوزه علمیه خراسان جایگاه نخست خود در ادبیات را باز ستاند.
🔸ایشان به برخی اقدامات صورت گرفته در این راستا اشاره کردند:
1️⃣برگزاری نشست های علمی در حیطهی لغت شناسی، صرف، بلاغت و ... در مدارس علمیه
2️⃣برگزاری دوره های توانمندسازی اساتید در این عرصه،
3️⃣تالیفات ادبیات عرب که به عنوان متون درسی مورد استفاده قرار گرفته
4️⃣ فراخوان مقالات برای نشریات تخصصی و تهیه محتوا با همکاری مدارس علمیه
از این رو به صورت ویژه « نشریه تخصصی جستارهای ادبی» آماده همکاری جهت چاپ مقالات است.
5️⃣اقدامات اجرایی و مقدمات راه اندازی کتابخانه تخصصی ادبیات
6️⃣توان دسترسی سریع تر به منابع دیجیتال و نسخ خطی ادبیات از طریق IP با همکاری آستان قدس
7️⃣ راه اندازی «سامانه پاسخگویی و نشر تحقیقات ادبی»
8️⃣ ایجاد قرارگاه مرکزی ادبیات در حوزه علمیه خراسان و فرهنگ سازی در این زمینه
🔗لینک خبر در سایت حوزه:
http://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=37964
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🆔 @howzehpajohesh