تیموری (مدیرعامل سایپا): واردات مجوز داشته باشد اولین کسی که وارد میکند خود من هستم.
بله دوستان!
این خیلی مهم است!
واردات در مقابل انحصار نیست!
انحصاری است در کنار انحصار!
مافیای واردات، همین مافیای خودروسازی خواهند بود بعلاوه چند نفر دیگر!
تنها راه حل مشکل خودرو همانی است که بارها گفته ایم. مردمیسازی تولید خودرو و شکستن انحصار داخلی با تولیدات بنگاههای متوسط و خرد. صدها و هزاران تولیدکننده خودرو باید بوجود بیاید.
💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
جهش دلار یا افت ریال؟
کدامیک درست است؟
آیا علت افزایش نرخ ارز، قدرت یافتن دلار است؟ یا اینکه عواملی موجب میشود مقاومت ساختاری ریال در هم بشکند؟
#مقاومت_ساختاری_ریال
💠 ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی☘
https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 اگر میتوانستند به امام (ره) هم اهانت میکردند...
🔺 رهبر انقلاب، صبح امروز: دشمنان اگر از خشم مردم نمیترسیدند، به امام (ره) هم اهانت میکردند، منتها جرأت نمیکنند و میدانند مردم عکسالعملشان تند است. ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 رهبر انقلاب، صبح امروز: دنیا روزبهروز دارد به انرژی هستهای وابستهتر میشود. امروز اگر به فکر انرژی هستهای صلحآمیز نباشیم، فردا دستمان خالی خواهد بود. ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
💻 @Khamenei_ir
یک عده وقتی آقا فرمودند در زمینه #عدالت عقبماندگی داریم سوت و کف زدند که آقای جمهوری اسلامی خیلی بدی!
#نومن_ببعض
همانها الان که آقا فرمودند از اهداف انقلاب دور نشدیم سکوت میکنن!
#نکفر_ببعض
اینها که فهمی از حرکت کلان نهضت اسلامی ندارند، وقتی یک فسادی میبینند نمیتوانند درست تحلیل کنند و همه چیز را بزرگ میکنند و پای نظام و انقلاب مینویسند.
💠 @h_abasifar
خلاصه تبیین مساله "جمهوری اسلامی و آرمانهای انقلاب"
۱. قطعا وضعیت امروز ما در آرمانهایی مثل عدالت و استقلال و آزادی و اسلامیت نسبت به زمان شاه هزاران پله جلوتره...
۲. قطعا نسبت به وضعیت مطلوب (تمدن نوین اسلامی) فاصله داریم
۳. در این مسیر شاید سرعتمان کم و زیاد شده است اما توقف و عقبگرد نداشتهایم.
۴. هرجا به آرمانها نزدیک شدیم یعنی انقلابی رفتار کردیم و هر جا انقلابی رفتار کردیم پیشرفت حاصل شده
💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
🌀 دو درخواست از دکتر سعید لیلاز
1⃣ اسناد کاسبان تحریم درون بخشی از حاکمیت را که شما(مثل برخی دوستانتان) مدعی هستید لطفا منتشر کنید! (درخواست حقیقی است نه استهزایی یا انکاری)
2⃣ درباره اسناد زیر که ثابت می کند بخشی از جریان موسوم به فتنه ۸۸ درخواست دهنده تحریم بیشتر بوده و شما نیز از محکومان آن ماجرا در دادگاه بودید برای جامعه توضیح دهید:
🔻گزارش روزنامه وال استریت ژورنال ۲۰نوامبر۲۰۰۹ از بازدید مخملباف(به عنوان نماینده میرحسین موسوی) از واشنگتن
http://www.wsj.com/news/articles/SB125865647765756061?mg=reno64wsj&url=http%D8%8C3A%D8%8C2F%D8%8C2Fonline.wsj.com%D8%8C2Farticle%D8%8C2FSB125865647765756061.html
🔻گزارش هفته نامه تایم از سفر مخملباف(به عنوان نماینده میرحسین موسوی) ۲۳نوامبر۲۰۰۹ به قلم رابین رایت
http://content.time.com/time/world/article/0,8599,1942091,00.html
🔻فیلم صحبت های مخملباف(به عنوان نماینده میرحسین موسوی) در شورای اروپا
http://s8.picofile.com/d/8279788592/dfcb0410-4652-4b25-acf2-ae790b378f78/4_168511087648440519_1_.mp4
🔻افشاگری مایکل لدین در نشریه فورس
http://www.forbes.com/sites/michaelledeen/2015/08/09/schumer-and-the-secrets-of-iran/#2f6fd23657b9
🔻ترجمه افشاگری مایکل لدین
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940519000034
🔻گزارش حضور فعالان سبز در شورای اروپا
http://www.rahesabz.net/story/65297/
❗️چرخش یکباره:
🔺کمپین ضد تحریم اصلاح طلبان بعد از رای آوردن در ۹۲
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/245107
🔺نامه فعالان سیاسی جنبش سبز به اوباما بعد از رای آوردن
http://www.bbc.com/persian/iran/2013/08/130808_nm_sanction_political_prisoners_obama
🔺 ویدئوی منتشر شده از اعتراف مقامات غربی بر اینکه تحریمهای آمریکا برای احیای جنبش سبز یا روی کار آمدن دولتی نزدیکتر به آمریکائی ها بوده است
http://s9.picofile.com/d/8280013792/0961ebb7-08ed-428a-bbd0-10994b876474/video_2016_12_26_11_55_36.mov
✅ توجه مهم:
❓آیا برای این مدارک ارائه شده تکذیبی این جریان سراغ دارید؟!
❗️یک اتفاق جالب: در ایام دولت روحانی ۳۰نفر از ضد انقلاب و جنبش سبزی های مقیم خارج به ترامپ نامه نوشته و خواستار تحریم شدند!
متن اصلی
http://taghato.net/article/30837
ترجمه
http://taghato.net/article/30849
زود اصلاح طلبان داخلی از این نامه تبری جستند!
http://www.sharghdaily.ir/News/110882
❓حال سؤال اساسی این است: در نامه ها و پیامهای قبلی جنبش سبز به اوباما که از قضا بعنوان نماینده موسوی و اصلاح طلبان هم ارائه میشد آیا همان روزها یا همان سال تکذیبی اتفاق افتاد که ما از آن بی خبریم؟!
🔖 چکیده ای از اسناد را اینجا ببینید:
https://t.me/m_ghanbarian/919
محسن قنبریان ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
☑️ @m_ghanbarian
💠 فقط یک کالا نام ببرید؟!
حتما این حرف را بارها شنیدید که همهی کالاها را نباید تولید کرد و فقط برخی کالاهایی که در آنها #مزیت_نسبی داریم یا کالاهای استراتژیک را باید تولید کنیم و بقیه را وارد کنیم فلذا خودکفایی حرف غیرعلمی است و استقلال اقتصادی هم کلا حرف مزخرفیست
این یادداشت را بخوانید اگر شما هم این حرفها را شنیدهاید:
در علم اقتصاد اصلی داریم به نام اصل مزیت نسبی. خلاصه این اصل این است که با در نظر گرفتن هزینهفرصت تولید یک کالا و مقایسه آن با تولید همزمان کالای دیگر به این نتیجه میرسیم که به جای تولید هر دو، یک کالا را تولید کنیم و دیگری را وارد کنیم. یکی از فرضهای این اصل اشتغال کامل است
مثلا اگر سیبزمینی و پرتقال تولید میکنیم بهتر است سیبزمینی بیشتری تولید کنیم برای صادرات و از محل سودش پرتقال را وارد کنیم!
لازمه این قصه هم تجارت آزاد و بعبارتی جهانیسازیست.
لازمه تجارت آزاد هم تعامل با همهی کشورهای دنیا از جمله کشورهای توسعه یافته است.
حال بررسی کنیم این حرف تا چه حد درست است؟
۱. شرایط اشتغال کامل. آیا در کشور ما اشتغال کامل داریم یا برعکس دچار بیکاری و رکود هستیم؟
۲. آیا کشور ما توان تعامل با کشورهای دنیا را دارد؟ یعنی مثلا میتواند با آمریکا تعامل کند و دست از تمام اهداف سیاسی و ایدئولوژیکش بردارد؟
۳. برفرض اینکه دو مورد اول یعنی اشتغال کامل و تعامل صددرصدی با دنیا ایجاد شد
ببینیم آیا کشورهای صنعتی و ثروتمند دنیا که چنین شرایطی را دارند به این اصل پایبندند؟
پاسخ این پرسش را با طرح یک سوال میدهم:
یک کالا نام ببرید که ژاپنی، آلمانی، چینی، فرانسوی، آمریکایی، انگلیسی آن نباشد؟
یعنی مثلا یک کالا نام ببرید که آلمان میتواند تولید کند و میگوید تولید نمیکنم و وارد میکنم. فقط و فقط یک کالا نام ببرید؟
این سوال را که از اقتصادخواندهها میپرسید هنگ میکنند. و تازه متوجه میشوید چیزی به نام علم اقتصاد وجود ندارد و فقط #شبه_علم است.
تازه متوجه میشوید این شبه علم ابزار استعمار است و اقتصاددانان توجیهگران ظلم نظام سرمایهداریاند.
در حقیقت دنیا به دو بخش تقسیم شده است. کشورهای سلطهگر که حق دارند تولید کنند و کشورهای سلطهپذیر که فقط باید مصرفکننده محصولات آنها باشند و منابعشان را مفت، در اختیار قرار دهند.
و حالا برمیگردیم به دو پیشفرض اول و دوم.
آیا در این شرایط و در چنین دنیایی که همه با هم ما را تحریم هم کردهاند میتوان حرف از تجارت آزاد و مزیت نسبی و جهانیسازی و تعامل با کشورهای سلطهگر زد یا باید قوی شد و با این شرایط ظالمانه جنگید؟
شرایطی که با انباشت ظلم تاریخی شکل گرفته؟
البته مغالطهگران لیبرال در اینگونه مواقع با مغالطه پهلوان پنبه وارد میدان میشوند و میگویند یعنی دور کشور دیوار بکشیم؟
در پاسخ به ایشان فقط باید لبخند زد و سعی کرد با نادیدهگرفتن این دسته از افراد از زندگی لذت بیشتری برد 😍
وقتی میگوییم #نئولیبرالیسم و #بچههای_شیکاگو و #بحران_نیلی دقیقا از کسانی حرف میزنیم که با همین شبهعلماقتصادها pseudo economic science و بدون نگاه به واقعیت بیرونی دنیا و با خواندن چند کتاب و مقاله و قدری آمار و ریاضی سطحی در سی سال گذشته برای کشور تصمیم گرفتند.
همینها در سند پروژه استنفورد ۲۰۴۰ نوشتهاند که مسئولین ایرانی حتی در مورد مساله حیاتی محصولات کشاورزی نباید حتی واژه "خودکفایی" را به کار ببرند.
استقلال که مهمترین شعار و آرمان انقلاب است برای اینها یک ضدارزش به حساب میآید و برخلاف امامین انقلاب هیچگاه حرفی از استقلال نمیزنند
اقتصاددانان لیبرال سربازان جنگ شناختیاقتصادی علیه مردم ایران هستند
کسانی که وابستگی و عدم خودکفایی را تئوریزه و اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی و استقلال را تخطئه میکنند.
و نکته نهایی و بسیار مهم اینکه اساسا مزیت نسبی یک امر اکتسابیست و اینطور نیست که بگوییم در تولید فلان کالا مزیت داریم و در فلان کالا نداریم. اتفاقا این مزیت با تولید و بالابردن سطح دانش به دست میآید.
💠 @h_abasifar
وقتی که انگشت جوانان لای گیسوی نگاری نیست!
هی می کِشند انگشت خود را روی اِلسیدیِّ گوشیها! 😂
💠 @h_abasifar
لطفا چند ثانیه محبت کنید و در این نظرسنجی شرکت کنید:
https://EitaaBot.ir/poll/2pfya?eitaafly
💠 @h_abasifar
💠 یک پرسش و سه پاسخ واحد!
نویسنده: حسینعباسیفر
رابطهی بین ارزشها و مقایسهی آنها اولا وابستهاست به تعریف و فهم ما از آن ارزشها
این لزوما به معنای نسبی بودن ارزشها نیست و البته نسبی بودن ارزشها هم لزوما معنای بدی ندارد. (باید مقصودمان از نسبی بودن را هم مشخص کنیم)
مثلا اگر عدالت را یک امر مصداقی جزئی درنظر بگیریم و آزادی را یک امر فردی و استقلال را یک مساله تکبعدی و ثابت، آنوقت قضاوت ما کاملا متفاوت خواهد بود با زمانی که عدالت را یک مفهوم کلی و آزادی را یک امر اجتماعی و استقلال را یک مساله منعطف در نظر میگیریم.
اجازه بدهید حرف آخر را اول بزنم و بعد توضیح مختصری در مورد آن بدهم.
حرف آخر این است:
تنها ارزش مطلق در دنیا عدالت است. به این معنا که هیچ کس و در هیچ شرایطی نمیتواند بگوید در اینجا عمل به عدالت بد است. اما در مورد بقیه ارزشها اینگونه نیست؛ جایی صداقت و آزادی و ... خوبند! جایی بد هستند.
مثلا صداقت یک مامور امنیتی هنگام جنگ حماقت و ضدارزش است و امنیت برای دشمن ناامنی برای دوست خواهد بود.
آزادی در سطح فردی تا جایی ارزش دارد که آزادیهای اجتماعی و ارزشهای الهی را نقض نکند و #استقلال در حقیقت آزادی در سطح یک ملت است.
اما اینکه آزادی و استقلال و صداقت و امنیت و رفاه و ... حد و حدودشان کجاست، چگونه تعیین میشود؟
خطکشی که با آن، ارزشِ ارزشها تعیین میشود و در مقایسه با یکدیگر، آنها را اولویتبندی میکند چیزی نیست جز عدالت.
در حقیقت عدالت در عرض ارزشهای دیگر نیست. بلکه در طول آنها و شاخص و معیار است.
به همین دلیل است که هیچکس در دنیا نمیتواند بگوید من مخالف عدالت و طرفدار ظلم هستم. حتی جنایتکارترین افراد سعی میکنند عمل خود را "توجیه" کنند. این تلاش برای توجیه رفتار، که در همهی انسانها وجود دارد چیزی نیست جز فطرت عدالتخواه انسان.
درحقیقت عدالت همان چیزیست که در معنای justice درک شده و گاهی با equity (انصاف) خلط میشود
justification
یا همان توجیه و دلیل آوردن برای رسیدن به یک وضع مطلوب معنای دقیق نظریهی عدالت است.
شاید سوال پیش بیاید که در این صورت نظریهی عدالت یک امر نسبی خواهد بود و هر کسی برای هر کاری دلیل و توجیه میتراشد.
پاسخ این است که آری. به این معنا فهم عدالت در نسبت با هر فرد تعیین میشود اما فهم هر فرد لزوما درست و منطبق با "عدالت" نیست. هر فردی یک نظریهی عدالت دارد و بر اساس آن نظریه میگوید فلان امر خوب است و فلان حکم بد است که در اینجا به این نکته میرسیم که عدالت مساوی خوب بودن و ظلم مساوی بد بودن است.
اگر میگوییم یک چیز بد است یعنی ناعادلانه است و اگر میگوییم خوب است یعنی عادلانه است.
در نتیجه زبان مشترک تمام انسانها با هر تفکر و اعتقادی، عدالت است. بعبارت دیگر پایهایترین مفهوم بشری عدل است.
شاید بپرسید چنین مفهومی همینقدر که جهانشمول است بیخاصیت هم هست. ما با چه شاخص و معیاری باید بفهمیم که کدام نظریهی عدالت درست است و کدام حکم عادلانه است؟
پاسخ به این سوال یعنی پاسخ به تمام مسائل علوم انسانی و اجتماعی از ابتدای خلقت تا انتها. فلذا نه در توان نگارنده است و نه در ظرف این نوشتار میگنجد.
پاسخ این نظرسنجی برای حقیر مثل روز روشن بود و در هر جای دنیا این نظرسنجی صورت بگیرد پاسخ همین خواهد بود.
اما در مقایسه بین آزادی و استقلال!
در مقایسه بین آزادی و استقلال باید گفت اگر آزادی به معنای واقعی کلمه مدنظر باشد همان استقلال است و برعکس. یعنی نه آزادی بدون استقلال قابل درک است نه استقلال بدون آزادی.
حد و حدود این دو را هم عدالت تعیین میکند.
استقلال، آزادی یک ملت است و آزادی رهایی از بند وابستگی.
نتیجه: همانگونه که خداوند میفرماید هدف از ارسال رسل "لیقوم الناس بالقسط" است هدف از انقلاب اسلامی هم چیزی جز حرکت در این مسیر نیست.
اما عدالت بدون استقلال و آزادی بدست نمیآید و استقلال و آزادی بدون شاخص عدالت چیزی جز اسارت و دیکتاتوری نخواهد بود.
در حقیقت تبعیض بین آرمانها بیشتر با اهداف و اغراض سیاسی صورت میگیرد. بیشتر جنبهی یارکشی دارد و در حقیقت موضوع، انقلاب جامع این آرمانهاست نه جمع جبری آنها. وحدتی در عین کثرت دارند این آرمانها و جمهوری اسلامی قطعا در مسیر رسیدن به مقصدِ انقلاب حرکت کرده است. به آرمانها نزدیک شدهاست. با آرمانها فاصله دارد و مطلقا از آرمانها دور نشده است.
ادامه:
https://eitaa.com/h_abasifar/668
ادامه از:
https://eitaa.com/h_abasifar/667
حال اصلیترین سوال این است که:
در راستای اجرای عدالت، شاخص و معیاری که با آن از یک حکم دفاع کنیم و با یک سیاست مقابله کنیم چیست؟
کجا برابری عین عدالت است و کجا تبعیض توجیه دارد؟ کجا باید مالیات بگیریم و کجا باید یارانه بدهیم؟ همهی اینها پاسخشان وابسته است به تعیین نظریه عدالت.
در واقعیت امروز دنیا ما نظریه عدالت اسلامی را پذیرفتهایم و غربیها نظریه عدالت سکولار ماتریالیستی را.
نظریهی آنها شده لیبرالیسم و نظریهی اسلام، جمهوری اسلامی.
در میدان واقعیت هم موانع سرعت گرفتن در مسیر رسیدن به مقصد وجود دارد که از جمله مهمترین آنها عدم پذیرش نظریهی عدالت اسلامی توسط نخبگان دانشگاهی و مسئولین غربزده بوده است وگرنه نظرات بزرگانی چون شهید بهشتی، شهیدمطهری و امامین انقلاب که بخشی از آنها خلاصه میشود در قانون اساسی، وجود دارد ولی ارادهای برای عمل به آنها نیست.
مثال واضحش مساله ابزار تولید است که باید در اختیار همه مردم قرار بگیرد اما لیبرالهای وطنی در ابعاد نظری و عملی با آن مخالفت کرده و جلوی آن را گرفتهاند تا نظام طبقاتی مبتنی بر تکاثر ثروت را رقم بزنند.
جمهوری اسلامی در نگاه کلان، خودش مصداق عدالت است و در مقابل نظامهای ماتریالیستیِ موجود، وجودش یعنی حرکت به سمت آرمانها و نبودش یعنی تسلط شیاطین بر تمام دنیا. دنیایی که به تعبیر امام خمینی امروز در دست شیاطین است و استثناء آن جمهوری اسلامی و برخی ملتهای آزاده دنیا هستند.
💠 @h_abasifar
هرپرچمی که در مقابل ولیّ جامعه بلند شود هر چه باشد پرچم عدالت نیست!
💠 @h_abasifar
۱. عدالت یعنی حقِ ذیحق اعطاء شود
۲. ذیحق در جامعه یا امام است یا ماموم
۳. حق ماموم این است که امام او را تربیت و نصیحت کند
۴. حق امام این است که اطاعت شود
نتیجه:
عدالتخواهی که #حق_امام را عطا نکند عین ظلم به امام است.
به همین دلیل در تمام تاریخ ولیّ جامعه همیشه مظلومترین فرد جامعه بوده است و دشمنانشان تیغ عدالت در دست داشتند.
💠 @h_abasifar
وقتی نولیبرالها و بچه های شیکاگوی ایرانی به پیروی از فریدمنها و تاچرها میخوان در ایران هم همه چیز رو بسپرن به مشت نامرئی بازار! وَ دست دولت رو از همه جا کوتاه کنند دقیقا باید منتظر چنین وضعیتی در آینده باشید! اما خب هرگز چنین روزی را نخواهند دید به لطف خداوند متعال
💠 @h_abasifar
جیمز آلن رابینسون (اقتصاددان بریتانیایی)
هدف از مطالعه علم اقتصاد این نیست که یک رشته جواب حاضر و آماده برای پرسشهای اقتصادی به دست آوریم، بلکه یادگیری این موضوع است که چطور فریب اقتصاددانان را نخوریم
💠 @h_abasifar
پرفسور استنفورد در مقدمه کتاب اقتصاد به زبان خودمان میگوید: «هرگز خود را به دست یک اقتصاددان نسپارید بیشتر مردم فکر میکنند که علم اقتصاد یک موضوع فنی، گیجکننده و حتی رازآمیز است. به عبارت دیگر، موضوعی است که باید به متخصصان واگذار شود. و این متخصصان کسی نیستند جز اقتصاددانها
استنفورد چنین ادامه میدهد: «اقتصاددانان مدعیاند که میدانند چه چیزی به صلاح مردم است، حتی بهتر از خود مردم»
«اقتصاددانها بر این باورند که رقابت، نابرابری و انباشت ثروت شخصی ویژگیهای اصلی، طبیعی، و مطلوب یک اقتصاد کارا و پویا هستند»
«اکثر اقتصاددانان به یک مدل و تفسیر خاص و استثنایی از علم اقتصاد – که علم اقتصاد نوکلاسیک نامیده میشود- متمایلاند. این مدل و تفسیر به همان اندازه که علمی است، ایدئولوژیک نیز هست. به عبارت دقیقتر اقتصاد نوکلاسیک در اواخر قرن نوزدهم صرفا نه برای تبیین نظام سرمایهداری، که برای دفاع از آن رشدکرد و در خدمت اثبات مجموعهای از اظهارنظرهای عجیب و غریب، آشکارا غیرواقعی و از نظر سیاسی مغرضانه است.
💠 @h_abasifar
شاید باورتان نشود اما این پرت و پلاها را پدر علم اقتصاد گفته و مسعود نیلی هم به همینها استناد میکند:
آدام اسمیت میگوید: فرد ثروتمند بیشتر از شکمش نمیتواند بخورد و مواهب ثروتش به کارگرانی که برایش کار میکنند میرسد. اسمیت به این میگوید دست نامرئی که منجر به عدالت میشود!
حالا #مسعود_نیلی هم به همین حرف استناد میکند و میگوید:
آحاد جامعه وقتی در پی کسب منافع و مطلوبیتهای خود هستند و تصمیمات اقتصادی را بر اساس خواستهها و اهداف خود اتخاذ میکنند خودبهخود در مسیر ایجاد یک نظام اقتصادی کار آمد و بهینه گام بر میدارند.
اسمیت در توضیح چگونگی این فرایند از اصطلاح دست نامریی (Invisible hand) استفاده میکند. وقتی فردی در پی کسب خواستهها و اهداف خود عمل میکند دست نامریی موجود در نظام بازار آزاد و رقابتی باعث میشود منافع جمعی به بهترین صورت تحقق یابد و این تحقق منافع کل جامعه، به مراتب بیش از وقتی است که افراد آگاهانه در صدد منفعت رساندن به جامعه باشند. دست نامرئی در واقع یک نظریه فلسفی در باب چگونگی هماهنگی منافع فردی و منافع جمعی است...
وضع امروز دنیا که نتیجه همین تفکر است را هم می بینیم. ده نفر به اندازه سه میلیارد نفر ثروت دارند و میلیاردها نفر زیر خط فقر زندگی میکنند
💠 @h_abasifar
یارو با کت و زیرشلواری نشسته بود تو خونه
زنش بهش گفت چرا کت پوشیدی؟
گفت شاید مهمان آمد
گفت خب چرا زیرشلواری پوشیدی
گفت شاید هم نیامد :)
[خلاصه هشت سال قصهی مذاکره و معطل نگه داشتن اقتصاد]
#توليد
💠 @h_abasifar
سرمایه داری دموکراتیک نیست
دموکراسی سرمایه داری نیست!
در طول دهههای اول پس از جنگ، تنشهای بین این دو از طریق ورود رویکرد سیاسی-اجتماعی به سرمایهداری توسط اخذ مالیات و دولت رفاه تعدیل شد.
با این حال، مالی شدن سرمایهداری از دهه 1980، سازش متزلزل سرمایه داری-دمکراسی را شکسته است.
نابرابری اجتماعی و اقتصادی دائما افزایش یافته و مستقیماً به نابرابری سیاسی تبدیل شده است. یک سوم پایینی جوامع توسعه یافته بی سر و صدا از مشارکت سیاسی عقبنشینی کردهاند. بنابراین خواستههای آنها کمتر در مجلس و دولت بازتاب دارد.
بازارهای غیرقانونی و جهانی شده به طور جدی توانایی دولتهای دموکراتیک را مهار کرده است. اگر این چالش ها با اصلاحات دموکراتیک و اقتصادی مواجه نشوند، دموکراسی ممکن است به آرامی به یک الیگارشی تبدیل شود که با انتخابات عمومی مشروعیت مییابد.
این بحران سرمایه داری نیست که دموکراسی را به چالش می کشد، بلکه پیروزی نئولیبرالی آن است.
Prof. Dr. Wolfgang Merkel
💠 @h_abasifar
توباشی یا نباشی جان مایی
نبودنهات را هم دوست دارم...
خط: آزاد (با موس)
نرم افزار: ایلستریتور
💠 @h_abasifar
یادم هست در آمریکا خانمم دستش رو برید و ساعت ۱۱ شب رفتیم اورژانس بیمارستان ۱۰ (بخوانید۵) ستاره فیلادلفیا که بالاش نوشته بود:
top10 in the nation
بلافاصله فرمی رو پرستار تریاژ پر کرد و گفت منتظر باشید
حدود ۳ ساعت گذشت خبری نشد
بعد رفتم به پرستار اعتراض کردم که چه وضعیه و اگر دکتر تا ۱۰ دقیقه دیگه نیاد ما ترک می کنیم و مسوولیت هر اتفاقی بیوفته با شماست …
پرستار با خونسردی پشت کامپیوتر نشست و چیزهایی تایپ کرد و نیمساعت بعد دکتر آمد ۵ بخیه سرپایی زد و گفتند ۱۰۰ دلار به صندوق پرداخت کنید که من کارت همرام نبود
صبح رفتم تسویه حساب کنم که خانم جدیدی که مسلمان بود جایگزین شده بود و گفت شما مسلمان هستید بدانید برای شما گزارش منفی نوشتند که با عصبانیت پرستار رو تهدید کردین و …. گفت من حذف می کنم اما مراقب باشید اینجا همه چیز ثبت و ضبط میشه !!! ضمنا هنگام ورود اگر مورد حاد هست باید بگید تا تعیین نوبت بشه وگرنه میذارن اولویت آخر….
مکزیکی ها چون بیمه ندارن و صرفا در اورژانس اول معالجه بعد طلب پول هست هجوم کرده بودند و با آه و ناله الکی نوبتهای اول رو میگیرفتن
و امثال ما که واقعی فرم پر می کردیم میرفتیم ته صف...
#وارده
💠 @h_abasifar
میخرم حال دلیری که به هنگام سقوط
یاد لبخند گلی در بغل گلدان بود...
شهادتتان مبارک...
💠 @h_abasifar