هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 اگر میتوانستند به امام (ره) هم اهانت میکردند...
🔺 رهبر انقلاب، صبح امروز: دشمنان اگر از خشم مردم نمیترسیدند، به امام (ره) هم اهانت میکردند، منتها جرأت نمیکنند و میدانند مردم عکسالعملشان تند است. ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 رهبر انقلاب، صبح امروز: دنیا روزبهروز دارد به انرژی هستهای وابستهتر میشود. امروز اگر به فکر انرژی هستهای صلحآمیز نباشیم، فردا دستمان خالی خواهد بود. ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
💻 @Khamenei_ir
یک عده وقتی آقا فرمودند در زمینه #عدالت عقبماندگی داریم سوت و کف زدند که آقای جمهوری اسلامی خیلی بدی!
#نومن_ببعض
همانها الان که آقا فرمودند از اهداف انقلاب دور نشدیم سکوت میکنن!
#نکفر_ببعض
اینها که فهمی از حرکت کلان نهضت اسلامی ندارند، وقتی یک فسادی میبینند نمیتوانند درست تحلیل کنند و همه چیز را بزرگ میکنند و پای نظام و انقلاب مینویسند.
💠 @h_abasifar
خلاصه تبیین مساله "جمهوری اسلامی و آرمانهای انقلاب"
۱. قطعا وضعیت امروز ما در آرمانهایی مثل عدالت و استقلال و آزادی و اسلامیت نسبت به زمان شاه هزاران پله جلوتره...
۲. قطعا نسبت به وضعیت مطلوب (تمدن نوین اسلامی) فاصله داریم
۳. در این مسیر شاید سرعتمان کم و زیاد شده است اما توقف و عقبگرد نداشتهایم.
۴. هرجا به آرمانها نزدیک شدیم یعنی انقلابی رفتار کردیم و هر جا انقلابی رفتار کردیم پیشرفت حاصل شده
💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
🌀 دو درخواست از دکتر سعید لیلاز
1⃣ اسناد کاسبان تحریم درون بخشی از حاکمیت را که شما(مثل برخی دوستانتان) مدعی هستید لطفا منتشر کنید! (درخواست حقیقی است نه استهزایی یا انکاری)
2⃣ درباره اسناد زیر که ثابت می کند بخشی از جریان موسوم به فتنه ۸۸ درخواست دهنده تحریم بیشتر بوده و شما نیز از محکومان آن ماجرا در دادگاه بودید برای جامعه توضیح دهید:
🔻گزارش روزنامه وال استریت ژورنال ۲۰نوامبر۲۰۰۹ از بازدید مخملباف(به عنوان نماینده میرحسین موسوی) از واشنگتن
http://www.wsj.com/news/articles/SB125865647765756061?mg=reno64wsj&url=http%D8%8C3A%D8%8C2F%D8%8C2Fonline.wsj.com%D8%8C2Farticle%D8%8C2FSB125865647765756061.html
🔻گزارش هفته نامه تایم از سفر مخملباف(به عنوان نماینده میرحسین موسوی) ۲۳نوامبر۲۰۰۹ به قلم رابین رایت
http://content.time.com/time/world/article/0,8599,1942091,00.html
🔻فیلم صحبت های مخملباف(به عنوان نماینده میرحسین موسوی) در شورای اروپا
http://s8.picofile.com/d/8279788592/dfcb0410-4652-4b25-acf2-ae790b378f78/4_168511087648440519_1_.mp4
🔻افشاگری مایکل لدین در نشریه فورس
http://www.forbes.com/sites/michaelledeen/2015/08/09/schumer-and-the-secrets-of-iran/#2f6fd23657b9
🔻ترجمه افشاگری مایکل لدین
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940519000034
🔻گزارش حضور فعالان سبز در شورای اروپا
http://www.rahesabz.net/story/65297/
❗️چرخش یکباره:
🔺کمپین ضد تحریم اصلاح طلبان بعد از رای آوردن در ۹۲
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/245107
🔺نامه فعالان سیاسی جنبش سبز به اوباما بعد از رای آوردن
http://www.bbc.com/persian/iran/2013/08/130808_nm_sanction_political_prisoners_obama
🔺 ویدئوی منتشر شده از اعتراف مقامات غربی بر اینکه تحریمهای آمریکا برای احیای جنبش سبز یا روی کار آمدن دولتی نزدیکتر به آمریکائی ها بوده است
http://s9.picofile.com/d/8280013792/0961ebb7-08ed-428a-bbd0-10994b876474/video_2016_12_26_11_55_36.mov
✅ توجه مهم:
❓آیا برای این مدارک ارائه شده تکذیبی این جریان سراغ دارید؟!
❗️یک اتفاق جالب: در ایام دولت روحانی ۳۰نفر از ضد انقلاب و جنبش سبزی های مقیم خارج به ترامپ نامه نوشته و خواستار تحریم شدند!
متن اصلی
http://taghato.net/article/30837
ترجمه
http://taghato.net/article/30849
زود اصلاح طلبان داخلی از این نامه تبری جستند!
http://www.sharghdaily.ir/News/110882
❓حال سؤال اساسی این است: در نامه ها و پیامهای قبلی جنبش سبز به اوباما که از قضا بعنوان نماینده موسوی و اصلاح طلبان هم ارائه میشد آیا همان روزها یا همان سال تکذیبی اتفاق افتاد که ما از آن بی خبریم؟!
🔖 چکیده ای از اسناد را اینجا ببینید:
https://t.me/m_ghanbarian/919
محسن قنبریان ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
☑️ @m_ghanbarian
💠 فقط یک کالا نام ببرید؟!
حتما این حرف را بارها شنیدید که همهی کالاها را نباید تولید کرد و فقط برخی کالاهایی که در آنها #مزیت_نسبی داریم یا کالاهای استراتژیک را باید تولید کنیم و بقیه را وارد کنیم فلذا خودکفایی حرف غیرعلمی است و استقلال اقتصادی هم کلا حرف مزخرفیست
این یادداشت را بخوانید اگر شما هم این حرفها را شنیدهاید:
در علم اقتصاد اصلی داریم به نام اصل مزیت نسبی. خلاصه این اصل این است که با در نظر گرفتن هزینهفرصت تولید یک کالا و مقایسه آن با تولید همزمان کالای دیگر به این نتیجه میرسیم که به جای تولید هر دو، یک کالا را تولید کنیم و دیگری را وارد کنیم. یکی از فرضهای این اصل اشتغال کامل است
مثلا اگر سیبزمینی و پرتقال تولید میکنیم بهتر است سیبزمینی بیشتری تولید کنیم برای صادرات و از محل سودش پرتقال را وارد کنیم!
لازمه این قصه هم تجارت آزاد و بعبارتی جهانیسازیست.
لازمه تجارت آزاد هم تعامل با همهی کشورهای دنیا از جمله کشورهای توسعه یافته است.
حال بررسی کنیم این حرف تا چه حد درست است؟
۱. شرایط اشتغال کامل. آیا در کشور ما اشتغال کامل داریم یا برعکس دچار بیکاری و رکود هستیم؟
۲. آیا کشور ما توان تعامل با کشورهای دنیا را دارد؟ یعنی مثلا میتواند با آمریکا تعامل کند و دست از تمام اهداف سیاسی و ایدئولوژیکش بردارد؟
۳. برفرض اینکه دو مورد اول یعنی اشتغال کامل و تعامل صددرصدی با دنیا ایجاد شد
ببینیم آیا کشورهای صنعتی و ثروتمند دنیا که چنین شرایطی را دارند به این اصل پایبندند؟
پاسخ این پرسش را با طرح یک سوال میدهم:
یک کالا نام ببرید که ژاپنی، آلمانی، چینی، فرانسوی، آمریکایی، انگلیسی آن نباشد؟
یعنی مثلا یک کالا نام ببرید که آلمان میتواند تولید کند و میگوید تولید نمیکنم و وارد میکنم. فقط و فقط یک کالا نام ببرید؟
این سوال را که از اقتصادخواندهها میپرسید هنگ میکنند. و تازه متوجه میشوید چیزی به نام علم اقتصاد وجود ندارد و فقط #شبه_علم است.
تازه متوجه میشوید این شبه علم ابزار استعمار است و اقتصاددانان توجیهگران ظلم نظام سرمایهداریاند.
در حقیقت دنیا به دو بخش تقسیم شده است. کشورهای سلطهگر که حق دارند تولید کنند و کشورهای سلطهپذیر که فقط باید مصرفکننده محصولات آنها باشند و منابعشان را مفت، در اختیار قرار دهند.
و حالا برمیگردیم به دو پیشفرض اول و دوم.
آیا در این شرایط و در چنین دنیایی که همه با هم ما را تحریم هم کردهاند میتوان حرف از تجارت آزاد و مزیت نسبی و جهانیسازی و تعامل با کشورهای سلطهگر زد یا باید قوی شد و با این شرایط ظالمانه جنگید؟
شرایطی که با انباشت ظلم تاریخی شکل گرفته؟
البته مغالطهگران لیبرال در اینگونه مواقع با مغالطه پهلوان پنبه وارد میدان میشوند و میگویند یعنی دور کشور دیوار بکشیم؟
در پاسخ به ایشان فقط باید لبخند زد و سعی کرد با نادیدهگرفتن این دسته از افراد از زندگی لذت بیشتری برد 😍
وقتی میگوییم #نئولیبرالیسم و #بچههای_شیکاگو و #بحران_نیلی دقیقا از کسانی حرف میزنیم که با همین شبهعلماقتصادها pseudo economic science و بدون نگاه به واقعیت بیرونی دنیا و با خواندن چند کتاب و مقاله و قدری آمار و ریاضی سطحی در سی سال گذشته برای کشور تصمیم گرفتند.
همینها در سند پروژه استنفورد ۲۰۴۰ نوشتهاند که مسئولین ایرانی حتی در مورد مساله حیاتی محصولات کشاورزی نباید حتی واژه "خودکفایی" را به کار ببرند.
استقلال که مهمترین شعار و آرمان انقلاب است برای اینها یک ضدارزش به حساب میآید و برخلاف امامین انقلاب هیچگاه حرفی از استقلال نمیزنند
اقتصاددانان لیبرال سربازان جنگ شناختیاقتصادی علیه مردم ایران هستند
کسانی که وابستگی و عدم خودکفایی را تئوریزه و اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی و استقلال را تخطئه میکنند.
و نکته نهایی و بسیار مهم اینکه اساسا مزیت نسبی یک امر اکتسابیست و اینطور نیست که بگوییم در تولید فلان کالا مزیت داریم و در فلان کالا نداریم. اتفاقا این مزیت با تولید و بالابردن سطح دانش به دست میآید.
💠 @h_abasifar
وقتی که انگشت جوانان لای گیسوی نگاری نیست!
هی می کِشند انگشت خود را روی اِلسیدیِّ گوشیها! 😂
💠 @h_abasifar
لطفا چند ثانیه محبت کنید و در این نظرسنجی شرکت کنید:
https://EitaaBot.ir/poll/2pfya?eitaafly
💠 @h_abasifar
💠 یک پرسش و سه پاسخ واحد!
نویسنده: حسینعباسیفر
رابطهی بین ارزشها و مقایسهی آنها اولا وابستهاست به تعریف و فهم ما از آن ارزشها
این لزوما به معنای نسبی بودن ارزشها نیست و البته نسبی بودن ارزشها هم لزوما معنای بدی ندارد. (باید مقصودمان از نسبی بودن را هم مشخص کنیم)
مثلا اگر عدالت را یک امر مصداقی جزئی درنظر بگیریم و آزادی را یک امر فردی و استقلال را یک مساله تکبعدی و ثابت، آنوقت قضاوت ما کاملا متفاوت خواهد بود با زمانی که عدالت را یک مفهوم کلی و آزادی را یک امر اجتماعی و استقلال را یک مساله منعطف در نظر میگیریم.
اجازه بدهید حرف آخر را اول بزنم و بعد توضیح مختصری در مورد آن بدهم.
حرف آخر این است:
تنها ارزش مطلق در دنیا عدالت است. به این معنا که هیچ کس و در هیچ شرایطی نمیتواند بگوید در اینجا عمل به عدالت بد است. اما در مورد بقیه ارزشها اینگونه نیست؛ جایی صداقت و آزادی و ... خوبند! جایی بد هستند.
مثلا صداقت یک مامور امنیتی هنگام جنگ حماقت و ضدارزش است و امنیت برای دشمن ناامنی برای دوست خواهد بود.
آزادی در سطح فردی تا جایی ارزش دارد که آزادیهای اجتماعی و ارزشهای الهی را نقض نکند و #استقلال در حقیقت آزادی در سطح یک ملت است.
اما اینکه آزادی و استقلال و صداقت و امنیت و رفاه و ... حد و حدودشان کجاست، چگونه تعیین میشود؟
خطکشی که با آن، ارزشِ ارزشها تعیین میشود و در مقایسه با یکدیگر، آنها را اولویتبندی میکند چیزی نیست جز عدالت.
در حقیقت عدالت در عرض ارزشهای دیگر نیست. بلکه در طول آنها و شاخص و معیار است.
به همین دلیل است که هیچکس در دنیا نمیتواند بگوید من مخالف عدالت و طرفدار ظلم هستم. حتی جنایتکارترین افراد سعی میکنند عمل خود را "توجیه" کنند. این تلاش برای توجیه رفتار، که در همهی انسانها وجود دارد چیزی نیست جز فطرت عدالتخواه انسان.
درحقیقت عدالت همان چیزیست که در معنای justice درک شده و گاهی با equity (انصاف) خلط میشود
justification
یا همان توجیه و دلیل آوردن برای رسیدن به یک وضع مطلوب معنای دقیق نظریهی عدالت است.
شاید سوال پیش بیاید که در این صورت نظریهی عدالت یک امر نسبی خواهد بود و هر کسی برای هر کاری دلیل و توجیه میتراشد.
پاسخ این است که آری. به این معنا فهم عدالت در نسبت با هر فرد تعیین میشود اما فهم هر فرد لزوما درست و منطبق با "عدالت" نیست. هر فردی یک نظریهی عدالت دارد و بر اساس آن نظریه میگوید فلان امر خوب است و فلان حکم بد است که در اینجا به این نکته میرسیم که عدالت مساوی خوب بودن و ظلم مساوی بد بودن است.
اگر میگوییم یک چیز بد است یعنی ناعادلانه است و اگر میگوییم خوب است یعنی عادلانه است.
در نتیجه زبان مشترک تمام انسانها با هر تفکر و اعتقادی، عدالت است. بعبارت دیگر پایهایترین مفهوم بشری عدل است.
شاید بپرسید چنین مفهومی همینقدر که جهانشمول است بیخاصیت هم هست. ما با چه شاخص و معیاری باید بفهمیم که کدام نظریهی عدالت درست است و کدام حکم عادلانه است؟
پاسخ به این سوال یعنی پاسخ به تمام مسائل علوم انسانی و اجتماعی از ابتدای خلقت تا انتها. فلذا نه در توان نگارنده است و نه در ظرف این نوشتار میگنجد.
پاسخ این نظرسنجی برای حقیر مثل روز روشن بود و در هر جای دنیا این نظرسنجی صورت بگیرد پاسخ همین خواهد بود.
اما در مقایسه بین آزادی و استقلال!
در مقایسه بین آزادی و استقلال باید گفت اگر آزادی به معنای واقعی کلمه مدنظر باشد همان استقلال است و برعکس. یعنی نه آزادی بدون استقلال قابل درک است نه استقلال بدون آزادی.
حد و حدود این دو را هم عدالت تعیین میکند.
استقلال، آزادی یک ملت است و آزادی رهایی از بند وابستگی.
نتیجه: همانگونه که خداوند میفرماید هدف از ارسال رسل "لیقوم الناس بالقسط" است هدف از انقلاب اسلامی هم چیزی جز حرکت در این مسیر نیست.
اما عدالت بدون استقلال و آزادی بدست نمیآید و استقلال و آزادی بدون شاخص عدالت چیزی جز اسارت و دیکتاتوری نخواهد بود.
در حقیقت تبعیض بین آرمانها بیشتر با اهداف و اغراض سیاسی صورت میگیرد. بیشتر جنبهی یارکشی دارد و در حقیقت موضوع، انقلاب جامع این آرمانهاست نه جمع جبری آنها. وحدتی در عین کثرت دارند این آرمانها و جمهوری اسلامی قطعا در مسیر رسیدن به مقصدِ انقلاب حرکت کرده است. به آرمانها نزدیک شدهاست. با آرمانها فاصله دارد و مطلقا از آرمانها دور نشده است.
ادامه:
https://eitaa.com/h_abasifar/668
ادامه از:
https://eitaa.com/h_abasifar/667
حال اصلیترین سوال این است که:
در راستای اجرای عدالت، شاخص و معیاری که با آن از یک حکم دفاع کنیم و با یک سیاست مقابله کنیم چیست؟
کجا برابری عین عدالت است و کجا تبعیض توجیه دارد؟ کجا باید مالیات بگیریم و کجا باید یارانه بدهیم؟ همهی اینها پاسخشان وابسته است به تعیین نظریه عدالت.
در واقعیت امروز دنیا ما نظریه عدالت اسلامی را پذیرفتهایم و غربیها نظریه عدالت سکولار ماتریالیستی را.
نظریهی آنها شده لیبرالیسم و نظریهی اسلام، جمهوری اسلامی.
در میدان واقعیت هم موانع سرعت گرفتن در مسیر رسیدن به مقصد وجود دارد که از جمله مهمترین آنها عدم پذیرش نظریهی عدالت اسلامی توسط نخبگان دانشگاهی و مسئولین غربزده بوده است وگرنه نظرات بزرگانی چون شهید بهشتی، شهیدمطهری و امامین انقلاب که بخشی از آنها خلاصه میشود در قانون اساسی، وجود دارد ولی ارادهای برای عمل به آنها نیست.
مثال واضحش مساله ابزار تولید است که باید در اختیار همه مردم قرار بگیرد اما لیبرالهای وطنی در ابعاد نظری و عملی با آن مخالفت کرده و جلوی آن را گرفتهاند تا نظام طبقاتی مبتنی بر تکاثر ثروت را رقم بزنند.
جمهوری اسلامی در نگاه کلان، خودش مصداق عدالت است و در مقابل نظامهای ماتریالیستیِ موجود، وجودش یعنی حرکت به سمت آرمانها و نبودش یعنی تسلط شیاطین بر تمام دنیا. دنیایی که به تعبیر امام خمینی امروز در دست شیاطین است و استثناء آن جمهوری اسلامی و برخی ملتهای آزاده دنیا هستند.
💠 @h_abasifar
هرپرچمی که در مقابل ولیّ جامعه بلند شود هر چه باشد پرچم عدالت نیست!
💠 @h_abasifar