eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
134 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ ا. انصاری زاده برای تخریب، عکس جلسه ۱۰ سال پیش را منتشر کردند.. و ۲ روز بعد او را بعنوان «تئوریسین سایه» معرفی کردند آنوقت جریان انقلابیِ منتقد را به خاطر بکار بردن واژه (حفظه الله) توسط رهبری برای پزشکیان، به لجن پراکنی متهم میکنند ما حالا حالا ها در لجن پراکنی باید نزد شما تلمّذ کنیم.. @eslametamadoni
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
سیاست و اقتصاد و فرهنگ، ابعاد یک پدیده واحد هستند. تعارض اقتصادی و همنوایی سیاسی حول یک پدیده امکان‌پذیر نیست. مگر آن‌که هارمونی پدیده به هم بریزد و به ناپدیده تبدیل شود. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
امام صادق علیه السلام: مَنْ حَسُنَ بِرُّهُ بِأَهْلِ بَيْتِهِ زِيدَ فِي رِزْقِهِ. کسی که نیکی او به خانواده‌اش برسد، رزقش زیاد می‌شود. این فرمایش حضرت را با جامعه بازاری مقایسه کنید. جامعه ای که می‌گوید، ناهار مجانی نداریم و هر کسی باید دانگ خودش را پرداخت کند. حتی اعضای خانواده. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
🔆 انقلاب اسلامی می‌تواند در "صنعت" در جهان حرفِ اول را بزند. ✅ استاد سید منیرالدین حسینیِ الهاشمی: 🌀 «باورِ این‌که آلمان‌ها قوم برترند، صنعت آن‌ها را آن‌قدر بالا برد که نصف دنیا را گرفتند! اگر شما هم "آن تلاشی که در جبهه شهید می‌داد" را نظام‌مند کنید تا برای صنعت هم ایثار کند، در صنعت هم حرف اول را خواهید زد! من آرمان‌گراییِ اسلامی را در همه ابعاد قطعاً بسیار شدیدتر از آرمان‌گرایی آلمان می‌دانم. در مقنّن کردنِ نظامِ فلسفی حتماً قوی‌تر می‌دانم. در فلسفه حرکت، حرف اسلام بی‌شک بالاتر از حرف هگل است. نظام مناسکِ پرورشی اسلام هم از مناسک پرورشی آلمان قطعاً قوی‌تر است. در ارتباط با حقایق عالم هم حرف و فعل آن‌ها به عُجْبِ ملی، یعنی به شیطان و انانیتِ نفس، بازمی‌گردد. انانیت انسان، قدرتش کمتر از حقایقی است که به دستِ ائمه طاهرین (علیهم‌السلام) است. اگر شدتِ این‌ها پشت‌سرِ تولید، نظام‌مند شود، تولید ناخالص ملی قطعاً تولید ناخالص رشدآور می‌شود.» 🌀 «همان‌گونه که غیرتِ آلمانی توانست اختراع بزرگ تحویل دهد، متقابلاً ما انگیزش اسلامی و انقلابی را برای اختراع مادی، اساس قرار می‌دهیم. [در این صورت] حتماً در ارتباطات و کلیه وسایل، از‌ آن‌ها پیشرفته‌تر خواهیم شد. شما باید کارآمدیِ برتر تحویل دهید. اگر کارآمدیِ برتر را تحویل دادید دیگر اسمش را هواپیما بگذارید یا چیز دیگر فرقی ندارد. باید سرعتِ حمل و نقل شما از‌ آن‌ها بالاتر باشد.» (۱۳‌۷۸) ☑️ @AndisheMonir
هدایت شده از محسن قنبریان
۱-خلوص و اخلاص دین در مکتب حسینی.mp3
18.77M
🔅 خلوص و اخلاص دین در مکتب حسینی جلسه اول / هیات اصحاب الحسین(ع) دانشگاه تهران حجت الاسلام قنبریان • درس مهم آیات ابتدایی سوره زمر: - خلوص دین در ساحت اندیشه - اخلاص دیندار در ساحت انگیزه فاعبدِ اللهَ مخلصاً له الدین/ الا للّه الدینُ الخالص • دین، "طریقه ای که در زندگی اجتماعی انسانی پیموده می شود"، یا همان سبک زندگی است. • انسان یک موجود وحدانی و اندیشه و انگیزه اش متحد به هم است؛ پس ایندو یکی می شود. • در وصیت سیدالشهدا(ع) فقرات اول، خلوص دین و فقرات آخر، اخلاص ایشان را بیان می کند. • "علی ملة رسول الله" یعنی بر آیین پیامبر و دین خالص و بدون مشوب - روایت ابوحمزه ثمالی، خلوص و اخلاص در جنگها • سید مظلومان دو جا از مقتل خود این تابلوی خلوص و اخلاص دین را بلند کرد: بسم الله و بالله و علی ملة رسول الله! ☑️ @m_ghanbarian
✅تخریب هایی با منطق ! 📝حسین مهدیزاده 1- از چند ماه گذشته یک مسیر تخریب نرم و گاهی سخت در حال فعال کردن درونی جبهه انقلاب و جامعه مذهبی شروع شده بود که احتمالا هدفش انتخابات خرداد 1404 بود اما با شهادت شهید رئیسی، ناگزیر سرعت گرفت. طوفان اصلی آن در دور اول انتخابات بر تخریب طرفینی دو کاندیدای اصلی جبهه انقلاب متمرکز بود و پس از انتخابات، بر متمرکز شد! نیروهایی که برای تخریب انتخاب می شوند، نیروهایی هستند که بصورت توامان هم بر عقلانیت و هم بر بسیج فرهنگی نیروهای جبهه انقلاب نقش داشته و دارند. 2- اما چرا گفته می شود که روش تخریب این دوره، روش تخریب زنجیره بلوکی، است؟ علت این است که روش تخریب این دوره به این شکل است که ابتدا پیامی برای غیر مردمی و غیر عاقلانه و غیر مسئولانه بودن ایده ها، اندیشه ها، رفتارها و یا برنامه ای فرد تخریب شده، به مردم خسته از مشکلات معیشتی ارسال می شود و بلافاصله شبکه های ماهواره ای آن شخصیت را به عنوان یک برای مردم نشسته پای ماهواره می کنند و سپس نوبت ، میرسد تا با رطب و یابس بافتن و فحش و فحش کاری کردن، خط روایت را در طیفهای مختلف اجتماعی تشدید و تقویت کنند. در نهایت نوبت به روزنامه ها میرسد و آنها نیز کل این خط را به شکل روزنامه ای، برای فضای رسمی سیاسی و امنیتی کشور به مساله تبدیل می کنند. 3- اما آنچه باعث می شود که این تخریب ها به یک زنجیره بلوکی تبدیل شود این است که در هر موج تخریب، یک یا چند برای تخریب چهره های دیگر هم جا نمایی شده تا در لحظه مناسب اجتماعی، موتور آن روایت های فرعی هم روشن شود و به زنجیره اضافه شود. 4- از سوی دیگر، در این روایت تخریب، اختلافات علمی، سلیقه ای، سیاسی و... فرد تخریب شونده با برخی دیگر از طیفهای انقلابی هم به شدت برجسته می شود. به تعبیری، در این جنگ روایی، فرد تخریب شده فقط ضد قهرمان برای کسانی که بیرون جبهه انقلاب هستند نمی شود، حتی دشمن فرضی برخی از طیفهای درون جبهه انقلاب هم میشود تا آنها هم از این تخریب احساس هویت و انتفاع کنند! خاصیت این بخش مهم از روش تخریبی این دوره، خنثی کردن فعالیت های تبیینی است که درون جبهه انقلاب برای متوقف کردن زنجیره بلوکی آغاز خواهد شد. مثلا در تخریب آیت الله میرباقری هم یک قصه مخوف بلند برای او ساخته شده است و هم در این قصه روایت های فرعی از دیگر شخصیت های بالقوه برای تخریب دیده می شود و هم بر تفاوت علمی و فرهنگی ایشان با برخی علمای دیگر تاکید بسیار می شود و دست آخر نیز گفته می شود که چه نشسته اید که میرباقری در حال تبدیل شدن به رهبر فرهنگی و سیاسی جبهه انقلاب و یک شخصیت مخوف در سایه است! اینگونه است که همه احساس ترس می کنند و اجالتا با حذف او احساس خوشایندی پیدا می کنند! در این موقعیت ترس از مرگ و زندگی، تبیین استدلالی چقدر می تواند موثر باشد؟!! شاید هیچ! 🔴 جمع بندی: بخش بزرگی از فعالان جبهه انقلاب بر این هستند که موج تخریب شروع شده، منطقی از جنس زنجیره بلوکی دارد و خودش تکثیر می شود و متوقف نمی شود مگر اینکه یک موج پرقدرت و سپس در مقابل آن به راه بیفتد. راه حل توییت و پست تلگرامی و اینستاگرامی نیست چرا که جامعه در چرخه افتاده و موتور این روایت بلوکی را نمیتواند خاموش کند تا وقتی که درون این طوفان روایت سیاه غرق شود! 4- اما هدف از این تخریب بلوکی چیست؟ هدف خاموش کردن موتور فکری جبهه انقلاب و نابود کردن قدرت تدبیر ایشان در مطالبه پیشرفت ایرانی در مقابل توسعه غربی ایران است. این سالها، سالهای سرنوشت سازی برای نظم آینده جهان است و غربگرایان تندرو که غالبا ضد ایران و ضد انقلاب هستند، امید دارند که با بازگشت اصلاحات به قدرت، بتوانند به پروژه استحاله نرم ایران و بازگرداندن ایران به جای قبلی اش به عنوان یک کشور رامِ جهان سومی، دست پیدا کنند. طبیعی است که غربگرایان تندرو بصورت مستقیم در کنار رئیس جمهور منتخب نیستند، اما به نظر شما اگر جبهه انقلاب تضعیف شود و مردم از آنها نفرت داشته باشند، باز هم نمی توانند به منتخب چهاردهم که برنامه ای ندارد و ایمان زیادی به کارشناسی غربی دارد نزدیک شوند؟ فراموش نکنیم که غربگراهای تندرو تضعیف ایران به نفع قدرت هژمونیک غرب را می خواهند و طرفداران انقلاب اسلامی، اصلاح جامعه به نفع مردم و معیشت و فرهنگ ایرانی و بومی! لذا برای نزدیک شدن به منتخب چهاردهم، باید جبهه انقلاب که با 80% شرکت کنندگان سیاسی ایرانی تفاهم دارد بصورت مداوم تضعیف شده نگه داشته شود! 🆔 @social_theory
"خمینی دست یکایک شما(مردم) را می بوسد و به یکایک شما احترام می گذارد و یکایک شما را رهبر خویش می داند؛ که بارها گفته ام من با شما یکی هستم و رهبری در کار نیست" (صحیفه امام ج۱۴ص۴۷۴) مردم در این نظم جدید دیگر مردم دموکراسی لیبرال نیستند. "اکثرهم لایعقلون" و "لایشعرون" و مانند اینها از این مردم دور است! بلکه برعکس مردم، لسان خدای متعال میشوند! امیرالمومنین(ع) در سخن عجیبی فرمود:"انّما یُستَدلُّ علی الصالحینَ بِما یُجری اللهُ لهم علی السُنِ عباده: فقط اینجور است که بر صالحین (وصلاحیت داران) بوسیله آنچه خداوند بر زبان بندگانش برای آنها جاری می کند، استدلال میشود"(عهدنامه مالک اشتر) در حکمت های نهج البلاغه در همین باره فرمود:"از گمان‌های مومنین(هویت جمعی مومنانی که در بیعت آزادانه ولیّ مشروع اند) برحذر باشید که خداوند حق را بر زبانشان جاری می کند".(حکمت۳۰۹) این مبنای حِکَمی و فلسفی سخن امام خمینی است که فرمود:"میزان رای ملت است". ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
تا حالا جلد مثنوی معنوی را از نزدیک ندیده! به من که در نوجوانی‌ام مثنوی معنوی و دیوان شمس حفظ می‌کردم می‌گوید آقا فرموده‌اند و هو اصول اصول اصول الدین! داداش! خب چرا یکبار به این اصول اصول اصول دینت مراجعه نکردی؟! اگر سطح فهمتان از نقد آیت‌الله میرباقری به مثنوی معنوی و جایگزین شدن عرفان مولوی به جای عرفان علوی و ضرورت اصلاح اشکالات این کتاب اینقدر است که پشت دست چند تا لیبرالِ بی‌دین بازی کنید بهتر است کلا در این موضوعات ورود نکنید و بروید سراغ زندگی خودتان! کسی که فهمش از جبهه اسلام و انقلاب این‌قدر کودکانه‌ست که یکی از نیروهای اصلی انقلاب را اینگونه همصدا با ضدانقلاب تخریب می‌کند قطعا حضورش در جبهه رسانه‌ای انقلاب ضررش بیشتر از عدم حضور اوست! اصلا فکر کن در مورد مثنوی معنوی یک شاعر هزار سال پیش اختلاف نظری هم باشد! الان هر کسی عاشق مولانا باشد می‌شود انقلابی؟ الان "مساله" جبهه انقلاب مثنوی معنوی است یا مبارزه با لیبرال سرمایه‌داری و صهیونیسم؟ الان چند نفر از مفسرین مثنوی معنوی در قم، برای دشمن انقلاب و اسلام خطرناک هستند؟ چرا دشمنان اسلام و انقلاب کاری به شارحینِ اصول اصول اصول دین ندارند اما صبح تا شب به دنبال تخریب علمای انقلابی هستند که پرچم مبارزه با تمدن غرب را برداشته‌اند؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 علی عدالتخواه نیست، خوارج عدالت خواهن!؟ 🎙 حجت‌الاسلام 🏴 شب دوم مراسم عزاداری دهه دوم محرم ۱۴۴۶ 📥 دریافت نسخه: تصویری 📆 شنبه، ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳ 🕌 مسجد دانشگاه تهران هیأت دانشجویی اصحاب الحسین(ع) @m_ghanbarian @ashabolhossein_ir
عده ای از آمدن به جنگ فرار کرده بودند بعد از جنگ فرمود باید مجازات شوید! مردم باید به شما بگویند کاری بدی کرده اید و با شما صحبت نکنند!!!! رئیس فراجای کوفه گفت: همین؟ حداقل چند نفرشان را بکشیم که درس عبرت بشود برای بقیه! حضرت نگاه تندی به او کرد! یکی از آنها که فرار کرده بود وقتی این مجازات را شنید به علی علیه السلام گفت: اصلا چرا به جنگ با فلان صحابی رسول الله رفتی؟ رئیس فراجا نگاهی به علی علیه السلام کرد و توی دلش گفت: تحویل بگیر! گفتم پر رو می شوند حضرت با تامل برایش توضیح داد آن فرد گفت تا امروز شک داشتم ولی امروز یقین پیدا کردم که تو بر حقی! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
حسین علیه السلام تنها شده بود فریاد زد آیا کسی هست مرا یاری کند؟ دو نفر از خوارج که در سپاه یزید بودند با خودشان گفتگویی کردند و به سوی حسین علیه السلام آمدند و بیعت کردند حسین علیه السلام آنها را پذیرفت و ایشان به سمت دشمن رفتند درحالی که شعار میدادند "لاحکم الا لله" ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقام معظم رهبری در اسلام مبنای اصلی انسان، است. البته دوستان بعضی از موارد دیگر را هم ذکر کردند - آنها هم درست است - اما آن نقطه‌ی کانونی، توحید است. توحید فقط عبارت نیست از اعتقاد به خدا؛ توحید عبارت است از اعتقاد به خدا، و کفر به طاغوت؛ عبودیت خدا، و عدم عبودیت غیر خدا؛ «تعالوا الی کلمة سواء بیننا و بینکم الّا نعبد الّا اللّه و لا نشرک به شیئا». نمیگوید «لا نشرک به احدا» - البته یک جائی هم «احداً» دارد، اما اینجا اعم از آن است - میفرماید: «و لا نشرک به شیئا»؛ هیچ چیزی را شریک خدا قرار ندهید. یعنی شما اگر از عاداتِ بی‌دلیل پیروی کنید، این برخلاف توحید است؛ از انسانها پیروی کنید، همین جور است؛ از نظامهای اجتماعی پیروی کنید، همین جور است - آنجائی که به اراده‌ی الهی منتهی نشود - همه‌ی اینها شرک به خداست، و توحید عبارت است از اعراض از این شرک. «فمن یکفر بالطّاغوت و یؤمن باللّه فقد استمسک بالعروة الوثقی»؛ کفر به طاغوت وجود دارد، بعدش هم ایمان به خدا. خب، این معنایش همان آزادی است. یعنی شما از همه‌ی قیود، غیر از عبودیت خدا، آزادید. ما در اسلام، خودمان را بنده‌ی خدا میدانیم؛ اما بعضی از ادیان، مردم و خودشان را فرزند خدا میدانند. گفتم این یک تعارف است؛ فرزند خدا هستند و غلام هزاران انسان، غلام هزاران شی‌ء و شخص! اسلام این را نمیگوید؛ میگوید فرزند هر کس میخواهی، باش؛ فقط باید غلام خدا باشی، غلام غیر خدا نباید باشی. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب در دیدار کارگران: باید فرهنگ ثروتهای بادآورده در کشور متوقف شود/ درآمد باید با ارتباط مستقیم داشته باشد پ‌ن: اگر این جملات را عینا در یک جمع خودتان بیان کنید به احتمال ۹۹ درصد متهم بشوید به کمونیست بودن! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
قانون اساسی ایران من یک جمله‌ای را از یک مقام غربی نقل کنم. بنده دأبم نیست از قول این سیاستمدارها و معاریف غربی چیزی بگویم؛ اما این جمله‌ی جالبی است. او میگوید: دو چیز است که اگر در میان مسلمانها دست به دست بگردد و ملتهای مختلف مسلمان از این دو چیز آگاه شوند، دیگر همه‌ی تابوهای غرب - یعنی اصول جزمی غرب - در هم خواهد شکست و باطل خواهد شد. این دو چیز چیست؟ این متفکر غربی میگوید: یکی قانون اساسی جمهوری اسلامی است؛ که این قانون اساسی، یک حکومت مردمی و پیشرفته‌ی امروزی و در عین حال دینی را در چشم مسلمانان جهان ممکن میسازد. این قانون اساسی نشان میدهد که میتوان یک حکومتی داشت که هم متجدد باشد، امروزی باشد، پیشرفته باشد و هم کاملاً دینی باشد. قانون اساسی این را تصویر میکند. میگوید چنین چیزی ممکن است. این یک. دوم، کارنامه‌ی موفقیتهای علمی و اقتصادی و سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی است؛ که اگر این دست مسلمانها برسد، می‌بینند که آن امرِ ممکن اتفاق افتاده است، واقع شده است. او میگوید اگر ملتهای مسلمان از این امکان و وقوع نسبی که هم ممکن است، هم در ایرانِ امروزِ اسلامی به طور نسبی واقع شده است، مطلع شوند، این نظام‌سازی را پیش چشم داشته باشند، دیگر جلوی سلسله‌ی انقلابها را نمیتوان گرفت. خطبه‌های نماز جمعه تهران ۱۳۸۹/۱۱/۱۵ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
می‌گوید چطور بین امام و آقا و شهید بهشتی و فلانی و فلانی جمع می‌کنی؟ می‌گویم سوال این است که با چه ذره‌بینی بین این بزرگان انقلاب اختلاف پیدا می‌کنید؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
یکی از اندیشمندان بزرگ آلمان میگه باید مجسمه معاویه را از طلا بسازیم در برلین! چون جلوی مردم‌سالاری دینی را گرفت و سلطنت را جایگزین آن کرد! اگر این کار را نمی‌کرد الان همه ما مسلمان بودیم!!! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
1.18M
تکدی گری ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
کتاب «صنعت بر فراز سنت یا در برابر آن» با کوشش دکتر مرتضی فرهادی در سال ١٣٩٨ در دو جلد به چاپ رسید. این کتاب از مقدمه‌ای مفصل و ده فصل تشکیل شده است. کتاب‌ها و نظریات توسعه معمولاً پای در نظریات مکتب نوسازی دارند و اگر فرهنگ در آن‌ها جایی داشته باشد، از منظرگاه این مکتب است. به عبارت دیگر اگر در کتاب‌های توسعه توجهی به فرهنگ می‌شود، در حقیقت فهرستی از علل و ریشه‌های فرهنگی توسعه‌نیافتگی است. روشنفکران ایرانی، نشسته بر برج عاج، نگاهی عاقل اندر سفیه به فرهنگ مردم دارند: گاهی این فرهنگ را مانعی برای توسعه می‌دانند، گاهی آن را مبتذل خطاب می‌کنند و گاهی نیز از توهین به آن ابایی ندارند. دکتر فرهادی در پاسخ به چنین رویکردی به توسعه سعی دارد با بیان تجربۀ کشورهای ژاپن، چین و هند ریشه‌های فرهنگی توسعه این کشورها را نمایان سازد. دکتر فرهادی نگاهی بین‌رشته‌ای و چندوجهی به توسعه دارد؛ نگاهی که سبب می‌شود تا در دام نگرش تک‌عاملی نیفتد. رویکردی که نمونه‌های دیگر آن را می‌توان در آثار دیگر ایشان، از جمله واره (۱۳۸۷)، انسان‌شناسی یاریگری (۱۳۸۸) و فرهنگ یاریگری در ایران (۱۳۹۱) مشاهده کرد. این کتاب نیز از جنبه‌ها و زوایای گوناگونی به توسعه پایدار پرداخته و در این راه نوآوری‌های بسیاری داشته که در این میان می‌توان به دو موضوع نقد بنیان‌های فلسفی و نظری مکتب نوسازی و مفهوم‌پردازی واقعیت اشاره کرد. 🆔 @SSL_Qasd
🔹 بخشی از کتاب صنعت بر فراز سنت یا در برابر آن را می‌خوانید. 🆔 @SSL_Qasd