eitaa logo
حرف حساب
7.2هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
44 ویدیو
15 فایل
برش‌هایی از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم | گروه مطالعاتی هیئت امام جعفر صادق علیه السلام ارتباط با مدیر: @Einizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
بند پوتین‌ها را برای روشنگری محکم کنیم! 🔻 من به واقع نمی‌دانم کسانی که خود را محبوس کرده‌اند یا هم‌چون مشک آبی می‌دانند که نباید تکانش داد و باید ظرف‌ها را نزدیک آورد و از «برخوردها» و «سازندگی‌ها» فراری‌اند، چه مستندی و چه عذری دارند. مگر این شأن رسول بزرگ نیست که «طبیب دوّار بطبه»؟ آیا هم او نبود که سال‌ها با آن جوان یهودی رفاقت کرد تا در آخرین لحظات، روحش را از آتش حفظ کرد و خدا را بر این عنایت، شاکر بود؟ ما که هجوم سبز رسول (ص) را آن هم در دورانی که از او فرار می‌کردند، شاهدیم، چگونه می‌توانیم فریاد سرخ نسل معاصر را لبیک نگوییم؟ 🔸 ...در برابر این هجوم وحشی که جوانان تو را گروه گروه به مسلخ می‌برد، دیگر نمی‌توانی به بهانه‌ٔ کم‌شدن ابهتت، از دیگران ببری. «باطل» مدام دست در کار است و منتظر «غفلت» یک لحظه‌ٔ تو. دیگر نمی‌توانی «نداشتنِ حال» را بهانه کنی که محرّک تو، نه حالت، که «تکلیف» و وظیفه‌ٔ توست. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۵۲ و ۵۳ 💬 برداشت انتخاباتی: «استاد پناهیان» جایی فرمودند: ما در ارتباط با جامعهٔ خودمان خیلی باید حساس باشیم. متاسفانه در هیئت‌ها و مساجد ما اصلاً این رسم نیست که بگویند: «الان نزدیک «انتخابات» است، چهل روز تا انتخابات، مثل حضرت زهرا(س) شب و روز می‌رویم و تک‌تک با افراد مختلف، صحبت می‌کنیم و روشن‌گری می‌کنیم.» وقتشه که بندهای پوتین‌مون رو برای روشنگری محکم کنیم! 🗳 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
حرف حساب
✳ بند پوتین‌ها را برای روشنگری محکم کنیم! 🔻 من به واقع نمی‌دانم کسانی که خود را محبوس کرده‌اند یا ه
✋ سلام به همۀ حرف حسابی‌های بزرگوار! 👈 رهبر انقلاب در بیانات اخیرشون در ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ در دیدار مردم آذربایجان شرقی فرمودند «کسانی که توانایی حرف زدن با مردم را دارند و مردم از آن‌ها قبول می‌کنند، مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنند.» ✅ این تشویق لازمه هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی، که البته دست‌کمی از فضای حقیقی نداره و بسیاری از هموطن‌هامون دارند در فضای مجازی زندگی می‌کنند، انجام بشه. پس بسم الله بگیم و شروع کنیم! اون‌هایی هم که شروع کردند با تلاش بیشتر ادامه بدن تا ان‌شاءالله یه انتخابات پرشور و براندازسوز رو داشته باشیم!
هدایت شده از حرف حساب
تماشاچی، سرباز یا سردار؛ کدامشان هستی؟! 🔻 یک «منتظر» باید «نگاهِ استراتژیک» داشته باشد. آقایان، شما امروز نباید برای «امام زمان» (عج) سرباز باشید! «تماشاچی» که هیچ! امام الان سرباز کم ندارد، «افسر» می‌خواهد، بالاتر از آن، «فرمانده» می‌خواهد، «سردار» می‌خواهد. سردار یک استراتژیست است، طراح عملیات است، کسی است که می‌داند طرح فرمانده کل قوا چیست. باید بداند که نقشه را چه‌طور بخواند، چه‌طور حرکت کند، نیروها را چه‌طور آرایش بدهد. 👤 📚 برگرفته از کتاب «دکترین انتظار و مبانی قرآنی آن» 📖 ص ۴۸ ✋ #⃣ 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ با سلام و احترام خدمت حرف حسابی‌های بزرگوار لینک زیر حکم مأموریت شماست شخصا مشاهده بفرمایید👇 https://DigiPostal.ir/cupzznm
✳️ چهار هزار غیبت در یک لحظه! 🔻 خیلی‌ها وقتی به «آخرت» می‌آیند، می‌بینند از آثار خبری نیست. فرد آن‌جا می‌گوید: خدایا حج رفتم، نماز خواندم، روزه گرفتم و... می‌گویند: چون «غیبت» کردی همه رفت در نامهٔ عمل کسی دیگر. ⚠️ ایام «انتخابات» نزدیک است و غیبت، نقل مجالس است. ما خیال می‌کنیم حرفی گفتیم، تمام شد و رفت. غیبت خیلی وحشتناک است. برای تخریب همدیگر هر حرفی را می‌زنیم. وای به کسانی که این‌ها را نقل می‌کنند. [در فضای مجازی] چیزی را برای یک گروه می‌فرستند و در یک لحظه چهار هزار غیبت می‌کنند! 👤 📝 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳️ امام زمان منتظر آمادگی ماست! 🔻 «حضرت مهدی» (عج) منتظر «آمادگی» ما هستند. منتظر اين كه دل‌های ما از پردهٔ غيب در آيد. اين نكتهٔ بسيار مهمی است که در عين «حتمی‌بودن» ظهور، زمان ظهور بستگی به شخصيت افراد جامعهٔ اسلامی دارد. همين‌طور که در عين حتمی‌بودن اجل مُسمّی، امکان تقدم و تأخر آن به «اعمال» ما بستگی دارد، هر اندازه انسان‌ها به «ورع» نزديک شوند و نظرها به آن «امامِ معصوم» معطوف گردد، امکان تسريع در ظهور بيشتر می‌شود. 🔸 اگر سطح «فرهنگِ انتظار» را پایين بياوريم و انتظارِ خود را از باطنی‌ترين بُعد هستی به چراغانی و شربت و شيرينی تقليل دهيم، ظهور حضرت را عقب می‌اندازيم. با «سطحی‌شدن» انتظار عملاً از حضرت می‌خواهيم تشريف بياورند و همين كارهايی را که ما می‌کنيم بپذيرند و اين موجب می‌شود جلوی ظهور گرفته شود. 👤 📚 برگرفته از کتاب «آخرالزمان؛ شرایط ظهور باطنی‌ترین بُعد هستی» #⃣ 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ بهشت از ظهور امام زمان شروع می‌شود! 🔻 امام زمان (عج) شخصیتی است که هنگام ظهور دست روی سر انسان‌ها می‌کشد و عقل تمام انسان‌ها کامل می‌شود. عقل‌ها که کامل شود چه می‌شود؟ بهشت از همین‌جا شروع می‌شود دیگر! 🔸 اوصاف بهشت از عصر امام زمان (عج) شروع می‌شود. آن اوصافی که دربارهٔ بهشت می‌گویند با آمدن امام زمان در زمین محقق خواهد شد. دیدن چنین آقایی که مظهر اسماء و صفات الهی است چقدر شیرین خواهد بود! این است که امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند: «آه آه شَوْقاً إِلَی رُؤیَتِهِمْ؛ آه آه! چقدر مشتاق دیدارشان هستم.» 👤 🎙ترجمه بخشی از سخنرانی جشن نیمه شعبان ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ در اردبیل #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
📦رای بی رای ❌اگر رای دادن بی‌فایده بود انقدر رای ندادن رو تبلیغ نمی‌کردن... 🚩بنر جدید هیئت 🗓۶ اسفند ۱۴۰۲ ع | عضو شوید 👇 @Emamsadegh1360
هدایت شده از حرف حساب
مهم‌ترین شرط سلوک 🔻 آن‌چه این ضعیف از عقل و نقل استفاده نموده‌ام، این است که اهمّ اشیا از برای طالب قرب، جدّ و سعی تمام در «ترکِ معصیت» است. تا این خدمت را انجام ندهی، نه ذکرت و نه فکرت، به حال قلبت فایده‌ای نخواهد بخشید؛ چرا که پیشکش و خدمت کردن کسی که با سلطان در مقام عصیان و انکار است، بی‌فایده خواهد بود. نمی‌دانم کدام سلطان، اعظم از این سلطان عظیم الشأن است و کدام نقار (نزاع و جدال) اقبح است از نقار با او. 📜 بخشی از نامه به اهل سیر و سلوک 📚 برگرفته از کتاب 📖 صفحات ۱۳۳ و ۱۳۴ ✍ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳️ ایمان به خدا مستلزم پذیرفتن مسئولیت‌های اجتماعی است 🔻 «ایمان به خدا» مستلزم پذیرفتن «مسئولیت‌های اجتماعی» است و این از ژرفای ایمان است. تنها کافی نیست که بگوییم الحمدلله من ملتزم به واجبات هستم و نمازم را می‌خوانم، روزه‌ام را می‌گیرم اما در عین حال همه‌ی آنچه را در پیرامونم می‌گذرد و بر مردم می‌رود نادیده بگیرم. بی‌احترامی به یتیم و رسیدگی نکردن به او و راندنش و بی‌توجهی به مسکین، انکار دین است. 🔸 مؤمن به خدا، مسئولیت‌های اجتماعی‌اش را برعهده می‌گیرد و ایمانش مستلزم توجه به جامعه است. بسیارند کسانی که تلاش می‌کنند میان این مفاهیم پیوند برقرار سازند و آن‌ها را از انسان دور سازند. این افراد می‌گویند که دین رابطه‌ی قلبی با خداوند است و آن را با زندگی عادی ما کاری نیست. هرگز چنین نیست بلکه ایمان ما با زندگی عادی ما کاملا در پیوند است. فعالیت‌های اجتماعی ما از ایمان به خدا ریشه می‌گیرد. این است ایمانِ درست، ایمان زنده، ایمان تپنده و غیر از این، ایمانِ مُرده است، ایمان فاسد، ایمان خواب، و این‌ها اصلا ایمان نیست. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۹۳ تا ۹۵ #⃣ 📌 ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
حرف حساب
انگار دردهای بشری تاریخ انقضا ندارد به رسم تلمذ در حیطه نگارش، ملزم به خواندن کتابِ "سنگی بر گوری" شدم؛ کتابی که در دهه ۴۰ شمسی ایران نوشته شده‌است، البته در وادی روشن‌فکری و شاید دوران رفاه نویسنده؛ روشن‌فکری از آن حیث که نگارنده، تجربه شخصی خودش را در بوته نقد و نگاه مخاطب قرار داده و مرفه از آن حیث که در آن زمان امکان این‌همه پی‌گیری و تلاش مستلزم هزینه بوده و مردم معمولاً از آن بی‌بهره. تجربه‌ای قطعاً تلخ، از امتحانی الهی که جلال و سیمین با آن دست‌وپنجه نرم کرده‌اند و باز آن شد که تقدیر الهی خواسته بود؛ امتحان سخت از مجموع امتحانات خداوند که ناداری فرزند نام پرمسمایی است. هدف جلال از نوشتن، هرچه بوده جای خود اما، علاقه او به بار و بن، غیرقابل‌انکار است. خاطرات مخاطره‌آمیز که منتهی به سنگ سرد مقبره خانوادگی می‌شود. نگاه جلال به ریشه و هویت ستودنی است و اگر در زمانه زیست من بود این‌گونه دلداری‌اش می‌دادم و یا نه دلداری، بلکه واقعیت این عصر را به او می‌گفتم؛ جناب جلال! نویسنده با آن‌چه از همان هویت و ریشه که در نوشته‌هایتان پیداست، می‌مانَد، با همان قطار کلمات در به هم رساندن محتوایی اصیل و شما ماندید حداقل بیش‌تر از مردمان عصر خودتان و زنده‌تر از هر قوم و خویشی که فرزند داشت و شما نداشتید. چیزی که به شدت من را به فکر فرو برد، شباهت نحوه برخورد مردمان عصر دهه ۴۰ قبل از انقلاب با نحوه برخورد مردم تحصیل‌کرده همین الآن ماست و این خیلی درد دارد. دردی به اندازه تمام درس‌های خوانده‌شده و به‌کارنیامده، به اندازه ادعای سواد در عین سیاهی بی‌سوادی. این درد است که هنوز جامعه آن‌قدر که باید بزرگ نشده‌است، هرچند که از پس مدارک گول‌زنک فکر می‌کند خیلی بزرگ است. پنجاه‌وهشت صفحه‌ای خواندم که دیدم درد آن وقت جلال و سیمین با درد خیلی از جلال‌ها و سیمین‌های الآن یکی‌ست و آن درد، اتفاقاً از جنس کلمه است، حرف مردم. اگر بچه مردم را بغل کنی، می‌گویند بیچاره بچه ندارد، اگر از ترس این سخن، بغل نکنی می‌گویند حسودی‌اش می‌شود. اگر تبریک بگویی، ترحم می‌کنند، اگر بازی کنی، کنایه می‌زنند. با تو رفت‌وآمد نمی‌کنند تا بچه‌شان چشم نخورد، از پشت صدقه برای بچه کنار می‌گذارند تا فتنه ما از آن‌ها دور شود. خلاصه هرکار کنیم که به عنوان دو تا آدم زندگی کنیم نمی‌شود. این‌ها حرف‌های جلال بود و هنوز تازه است. انگار بعضی دردها کهنه نمی‌شوند. کتاب را بستم به نهایت اخلاص، فاتحه‌ای برایش ارسال کردم به دنیایی دیگر که روزی دارد؛ يَوْمَ يَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِيهِ*وَأُمِّهِ وَأَبِيهِ *وَصَاحِبَتِهِ وَبَنِيهِ*لِكُلِّ امْرِئٍ مِنْهُمْ يَوْمَئِذٍ شَأْنٌ يُغْنِيهِ... انگار دردهای بشری تاریخ انقضا ندارد. 🖋فاطمه میری‌طایفه‌فرد @del_gooye ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
چرا از آثار و لوازم ایمان برخوردار نیستیم؟! 🔻 همه به ظاهر از اهل ایمان هستیم، قرآن را مرتب می‌خوانیم، آیات آن همیشه به گوش ما می‌خورد، آثار و لوازم ایمان و نشانه‌های مؤمنین را از زبان قرآن می‌شنویم و در حد خود هم می‌فهمیم، لکن هیچ‌وقت به‌صورت جدی به این معنا فکر نمی‌کنیم که چرا ما از این آثار و لوازم و از این نشانه‌ها و خصوصیات برخوردار نیستیم؟! ⁉ چرا ما حب شدید و عشق به حضرت معبود نداریم؛ چرا در طریق حضرت او بذل مال و جان نمی‌کنیم؛ چرا از مشتاقان روی او نگشته‌ایم؛ چرا به قافلۀ هجرت‌کنندگان راه نیافته‌ایم؛ چرا از جمع «لا يخافون في الله لومة لائم» نشده‌ایم؛ چرا از نشان «أشداء على الكفار رحماء بینهم» در وجود ما اثری و از اثر سجود بر رخسار ما خبری نیست؟! و چرا از مجاهدت‌های سخت، از ترک هوا و از اقبال الی الله بهره‌ای نداریم، چرا آن خوف شدید، آن خشیت بالا و بر اثر آن سوز دل و گریه‌ها برای ما نیست، چرا از بیداری شب، سجود و قیام شب، خضوع و خشوع شبانه و آه و اشک سحری محروم و از عالم شب‌بیداران و سجاده‌نشینان محجوبیم؟ 👤 (ره) 📚 از کتاب 📖 ص ۷ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ بیشترین بهره‌ای که می‌توانیم از قرآن ببریم 🔻 مسلّماً بیشترین بهره‌ای که ما می‌توانیم از قرآن ببریم این است که با تدبّر و تأمّل در اشارات قرآنی متوجه اصیل‌ترین بودنِ خود که همان حضور بیکرانه و ابدیِ‌مان می‌باشد بشویم و این، ‌همۀ حضور است به‌معنای مطلق آن. در متن این حضور، زندگی راه خود را مقابل انسان می‌گشاید و انسان گرفتار امور سطحی و یکنواخت نمی‌شود تا از نیازهای حقیقی در دل زندگیِ فعّال زمینی غافل شود. زیرا اگر انسان بیش از پیش به‌دنبال زندگی است، آن زندگی در صورتی به‌سوی او می‌آید که لااقل اندکی از جهل خود با خبر باشد و این با نظر به اشارات قرآنی ممکن است؛ اشاراتی که جهانی گشوده‌تر از جهان تنگ و تاریک اهل دنیا مقابل انسان می‌گشایند. 👤 📚 از کتاب «تفسیر انفسی سوره مرسلات و اشاره‌های قدسی» 📖 صفحه ۱۴ 🙏 ارسالی یکی از اعضای محترم کانال ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
حرف حساب
✳️ به‌ سمت خدا راه بیفتید! 🔻 برنامهٔ همهٔ انبیای الهی حرکت به سمت خدا بوده است. برنامهٔ همهٔ انبی
✳️ تو با هر کارَت چیزی کسب می‌کنی! هم پیمبر گفت: بهر این طریق باوفاتر از «عمل» نَبوَد رفیق 🔻 اعمال هر کس، تنها رفیق اوست که می‌تواند او را نجات دهد و کاستی‌ها و زشتی‌هایش را جبران کند. اگر اعمال، صالح باشد، ملکات نفسانی می‌شود و چهرهٔ حقیقی آدم را زیبا می‌کند و اگر هم بد باشد، آن چهره را خراب می‌کند. به عبارت دیگر، این‌طور نیست که کارهایی را که ما انجام می‌دهیم از ما جدا باشد و کار، آن طرف برود و ما این طرف برویم؛ بلکه اعمال در خود ما اثر دارد و در جان ما باقی می‌ماند. 🔸 خدا هم وقتی می‌خواهد نسبت به اعمال، مطلبی بفرماید، این‌طور تعبیر نمی‌کند که: «لها ما عملت»، بلکه می‌فرماید: «لَها ما كَسَبَت»؛ می‌گوید: تو با هر کارَت یک چیزی را کسب کردی و به‌دست آوردی؛ همان مال توست! در جایی دیگر نمی‌فرماید: «کل نفس بما عملت رهینه» بلکه می‌فرماید: «كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ رهينة)؛ یعنی اگر کاری کردی، یک چیزی کسب کرده‌ای و عملت به یک حقیقت پایدار تبدیل می‌شود که برایت تبدیل به ملکه می‌شود و همین ملکات، تو را تعریف می‌کند. 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۱۴ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
همت بر جان‌ها حکومت می‌کند 🔻 هر وقت به ذهن من می‌آید، دلم مملو از غصه می‌شود. او فرمانده لشکر پایتخت بود. اما در خیبر آن‌قدر رزمندگان لشکرش شهید و مجروح شدند که به گردان رسید. گردان را از طلائیه به جزیره مجنون جنوبی منتقل کرد و تبدیل به دسته شد. والله تبدیل به دسته شد یعنی قریب به ۴۰ نفر. همت با دسته ماند. او درباره نحوه شهادت شهید همت می‌گوید: در ترک موتور -نه در بنز ضدگلوله و در فضای ویژه- همت در ترک موتور ناشناس در ضلع وسطی جزیره مجنون شهید شد و بیش از دو ساعت کسی نمی‌دانست آنکه افتاده همت است. برادرها طاقت این است…امتحان این است… و این‌گونه است که او امروز بر جان‌ها حکومت می‌کند. 📌 بخشی از سخنرانی سردار پ.ن: ۱۷ اسفند سالروز شهادت سردار محمد ابراهیم همت است. ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
از دعا نمان! 🔻 اگر از خدا بخواهی، خواهد داد. در جمعهٔ آخر ماه شعبان، آقا رسول الله (ص) فرمودند: «و اسئل الله من فضله»... بخواه... بخواه... از دعا نمان! فضل این‌طور است... یعنی هرچه که داده، چیزی نیست! آن‌چه که مانده، آن اصل است که فضل است. می‌خواهد ببیند در که اشتها هست! اگر اشتهای حقیقی باشد، می‌دهد و اگر اشتهای کاذب باشد، نمی‌دهد. باید ثابت کنی خدا را می‌خواهی... 👤 📝 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ چرا سلام کردی؟! 🔻 آخرین بار که آمده بود، شب ساعت ۱۱ بود که قدم می‌زدیم. یک مرد ناشناسی بود که نه من او را می‌شناختم و نه مصطفی. یک دفعه سلام کرد؛ یارو یک دفعه جا خورد گفت علیکم السلام، سریع جواب سلام داد و رفت. بعد گفتم مصطفی چرا سلام کردی؟ برگشت گفت: حدیث داریم در آخرالزمان مردمی که همدیگر را نمی‌شناسند به هم سلام نمی‌کنند. گفتم بگذار سلام کنم تا جزو این مردم نباشم. 📚 از کتاب | جستاری علمی دربارهٔ سیرهٔ تربیتی شهید مدافع حرم سید مصطفی صدرزاده ✍ جمال یزدانی 🙏 ارسالی یکی از اعضای محترم کانال ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
تا شب اول ماه مبارک مصرّانه این دعا را بکنید! 🔻 اگر تا به حال خوب دعا نکرده‌اید، اگر تا به حال از دعای باتضرع و اصرار غفلت کرده‌اید که: «خدایا مرا به قیام و صیام ماه مبارک موفق بکن!» از این لحظه تا شب اول ماه مبارک مصرّانه این دعا را بکنید. اگر دعا کرده‌اید، باز هم ادامه بدهید! درون قلب خودتان را جویا بشوید! ببینید اگر در سرّ وجود شما حالت اکراهی، سخت آمدنی، اعتراض‌مانندی، اکراهی نسبت به ماه مبارک هست، خیلی به خدا پناه ببرید که این اکراه موجب حرمان شما از برکات صیام و قیام آن نباشد. اگر در زوایای قلبتان اکراهی هست که ماه مبارک سخت است و فلان، وحشت بکنید که این اکراه شما مبدل به این شود که شما معذور باشید و نتوانید روزه بگیرید. ‼ برای خیلی‌ها این وسیله شده است که چوب خورده‌اند و به‌ بهانه‌های مختلف از ماه مبارک و از صیام و قیام آن محروم شده‌اند. مثلا مریض شده‌اند یا بهانه‌های دیگر پیش آمده است. 👤 (ره) 📚 از کتاب 📖 صفحات ۱۲ و ۱۳ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳️ اساسِ حرکت، امید به خداست 🔻 در مناجات شعبانيه داريم: «اِلهي! لَوْ اَرَدْتَ هَواني، لَمْ تَهْدِني، وَلَوْ اَرَدْتَ فَضيحَتي، لَمْ تُعافِني» خدايا اگر خواری مرا می‌خواستی، هدايتم نمی‌كردی، و اگر رسوايی مرا می‌خواستی، مرا نمی‌بخشيدی. از اين طريق، خطر بی‌معنا بودن در زندگی برطرف می‌شود و امكان رسيدن به ساحل معانی و روحانيت مورد نظر انسان، ظهور می‌كند و انگيزه‌ای برای عملِ برتر پيش می‌آيد. در رابطه با آشتی با خدا اساس حرکت بر مبنای اميدی است که هر کس در رابطه با خدا در خود ايجاد می‌کند و متوجه است خداوند هر کس را که عزم رجوع به او کرده در هر شرايطی می‌پذيرد و در اين رابطه می‌فرمايد: «لاَ يَيْأَسُ مِن رَّوْحِ اللّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ» هيچ کس جز کافران از رحمت و لطف خدا مأيوس نيستند. 👤 📚 از کتاب «انسان؛ از تنگنای بدن تا فراخنای قرب الهی» #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
وَلَا يَخْفىٰ عَلَيْكَ أَمْرُ مُنْقَلَبِى وَمَثْواىَ و وضع دنیا و آخرتم بر تو نهان نیست... فرازی از @kaalgraph ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
تا این حد باید مواظب بود! 🔻 اگر ما روزی یک دروغ گفته باشیم، روزی یک هتک حرمتی از یک مؤمنی کرده باشیم، روزی آبروی یک مسلمان را برده باشیم، روزی یک غیبت کرده باشیم، یک بهتان گفته باشیم، می‌دانید در یک سال چقدر می‌شود؟! اگر بدون توجه هم رفیقم از من برنجد، این رنجش دل یک مؤمن، اثر دارد. ‼ بزرگان مقید بودند که حتی اگر برای نماز شب بلند می‌شدند، طوری حرکت نکنند که دیگران از خواب بیدار بشوند. حتی کسی را من دیدم که در حجره مواظب بود لقمه‌هایی را که برمی‌دارد، از لقمه هم‌حجره‌ای‌اش بزرگ‌تر نباشد یا بیشتر نخورد. تا این حد مواظب و مراقب بود. 👤 (ره) 📚 از کتاب (ج۱)| شرح فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی 📖 صفحات ۱۳ و ۱۴ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ هر که را درد است او برده است بو 🔻 ما همه چیز را در مدرسه یاد نمی‌گیریم. علم و مدرسه انسان را تا درگاه پیش می‌برد، ولی رسیدن به بارگاه، درد می‌خواهد! 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۲۲ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
حرف حساب
✳️ او شاه‌کلید فتح خرمشهر بود... 🔻 در میان فرماندهان بالادستی، او [حاج قاسم] شیفتۀ حسن باقری بود. ق
درد مردم و درد دین آدم را می‌کُشد 🔻 - امان از این ترکش‌ها؛ چه دردها که به جان حاجی نمی‌انداختند! مدام دردش را می‌خورد. یادم هست بعضی وقت‌ها قرآن که می‌خواست بخواند، گردن‌بند طبی می‌بست. دائم بدنش را به هم فشار می‌داد تا شاید دردش کم شود. می‌خواستیم تنش را ماساژ بدهیم، نمی‌گذاشت. می‌گفت: «این درد مال من است. عادت می‌کنم.» می‌گفتم: «خوب، حاجی چرا این را همیشه نمی‌بندی به گردنت؟ دردت را کمتر می‌کندها!» می‌گفت: «من ببندم نیرو چه می‌گوید؟ نمی‌گوید حاج قاسم چه‌اش شده؟» 🔸 ناراحتی‌ام را که دید، خندید و گفت: «این دردها یادگاری رفقای شهیدم است. این‌ها نباشد یادم می‌رود کی هستم. با این دردها یاد شهدا می‌افتم؛ یاد حسین یوسف الهی؛ یاد احمد کاظمی. اون‌ها نمی‌دادند بدنشان را کسی ماساژ بدهد.» بعد مکثی کرد و گفت: «این درد خیلی مهم نیست؛ درد مردم و درد دین آدم را می‌کُشد.» 🎙 راوی: حجت الاسلام محمد کاظمی کیاسری 📚 از کتاب «سرباز قاسم سلیمانی» 📖 صفحات ۴۹۳ و ۴۹۴ ✍ ❤️ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f