eitaa logo
حرف حساب
7.4هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
19 ویدیو
12 فایل
برش‌هایی از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم | گروه مطالعاتی هیئت امام جعفر صادق علیه السلام ارتباط با مدیر: @Einizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
1⃣ برش اول؛ 🔻 تهران که بودیم، یک بار پیشش رفتم. گفت: «سید مرتضی! دو سه تا نیرو برام بفرست کارشان دارم.» خودم به همراه دو نفر دیگر آمدیم. گونی‌هایی را از قبل آماده کرده بود. آن‌ها را پر از مواد غذایی و گوشت می‌کردیم. همه را پشت ماشین گذاشتیم و شبانه به سمت یکی از محلات فقیرنشین حرکت کردیم. هر گونی را پشت یکی از خانه‌ها می‌گذاشت. کناری مخفی می‌شد. صاحب‌خانه در را باز می‌کرد، دور و اطراف را وارسی می‌کرد و با نگاهی به داخل گونی با خوشحالی آن را به درون خانه می‌برد. 2⃣ برش دوم؛ 🔸 مغازهٔ میوه‌فروشی داشت. نشستیم به صحبت از اوضاع جبهه. در خلال صحبت‌ها، گاهی پیرمرد یا پیرزنی می‌آمد و می‌گفت: «آقا سید! میوهٔ لکه‌دار و خراب اگر داری بریز داخل کیسه بده من ببرم.» سید بلند می‌شد، گُل میوه‌ها را سوا می‌کرد و به همراه مقداری پول داخل کیسه می‌گذاشت و به او می‌داد. این رویهٔ او بود. شاید در روز صد کیلو میوه را این‌طوری دست مردم می‌داد. 🎙راوی: سید مرتضی امامی و محمد تهرانی 📚 برگرفته از کتاب | خاطراتی از ❤️ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
📛 ظاهر بی‌هدفی، ولنگاری و باطن آن شعلهٔ جهنم است! 🔻 یک وقت انسان هدفی دارد، راهش را بلد نیست، این می‌شود ضالّ؛ یک وقت اصلاً بی‌هدف است، نمی‌داند کجا برود، چه کار انجام بدهد، این می‌شود غاوی. 🔸 غوایت، باطنی دارد که دوزخ است، ظاهری دارد که ولنگاری است. این ولنگاری مستحضرید که کلمهٔ بسیط نیست، مرکّب است، یعنی کسی که انگارهٔ او، انگیزهٔ او، وهم او وِل بودن است، به او می‌گویند ولنگار. ‼️ این‌ها که بی‌هدف‌اند، فردا بی‌هدفی را ملاقات می‌کنند؛ «فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیّاً». غوایت و بی‌هدفی را می‌بینند؛ حالا بی‌هدفی چیست، چطور دیده می‌شود، اینکه می‌گویند جزا عین عمل است از این آیات به‌خوبی برمی‌آید. 🔺 آدمِ ولنگار در حقیقت ول بودن را، بی‌هدفی را فردا می‌بیند. این بی‌هدفی، در دنیا ول بودنِ اوست، در آخرت شعلهٔ جهنم است. این همان است، به آن صورت در آمده. 👤 🎙 | آیهٔ ۵۹ #⃣ پ.ن: گاهی حواسمان نیست، یکدفعه سرمان را از گوشی بالا می‌آوریم و می‌بینیم چند ساعت بی‌هدف در فضای مجازی وقت تلف کرده‌ایم! حواسمان باشد ولنگار مجازی نباشیم! ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ دعا کنید عاقبت، خیر شود! 🔻 عاقبت به‌خیر شدن بسیار مهم است. روشن کردن چراغ ایمان و رساندن آن به قبر خیلی پراهمیت است. از یکی از علما نقل است که من در نجف اشرف تحصیل کردم و پس از اتمام مدارج عالیه با خود گفتم حالا که زحمت کشیده و علوم دینی را آموخته‌ام، خوب است به ایران برگردم و مشغول خدمت به دین و مؤمنین شوم. نزد یکی از مراجع کهن‌سال نجف رفته و گفتم: «من تصمیم گرفته‌ام برای خدمت به دین به ایران برگردم؛ مرا یک نصیحتی بفرمایید.» آن مرجع دلسوخته و راه‌رفته، تأملی کرد و فرمود: «دعا کنید عاقبت، خیر شود»؛ پس از آن به خدمت یکی دیگر از مراجع سالخوردهٔ نجف رسیده و همان درخواست را نمودم؛ ایشان هم گفت: «دعا کنید عاقبت، خیر شود»؛ خیلی تعجب کردم. مدتی بعد رفتم نزد مرجع بزرگوار دیگری و همان تقاضا را نمودم؛ او هم گفت: «دعا کنید عاقبت، خیر شود.» گویا این‌ها یک روح در سه بدن بودند که هر سه یک مطلب را بیان کردند و این نشان‌دهندۀ عظمت و اهمیت مسئله است. 👤 📚 از کتاب «نکته‌ها از گفته‌ها»| ج۱ 📖 ص ۲۱۱ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ از مهم‌ترین شئون عاقبت به‌خیری... ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ چرا راضی به حیات دنیا می‌شویم؟! 🔻 کسی که از «معاد» و ذکر آن غافل شد، از «حقیقت» غافل شده است. وقتی از حقیقت غافل شد، به این شخص «غافل» اطلاق می‌شود و او «اهل دنیا» شده است: «رَضُوا بِالحَياةِ الدُّنْيا». ‼️ این که راضی به حیات دنیا می‌شوند، عُقلایی هم هست؛ کسی که برای خود یک حقیقتی بعد از این دنیا قائل نیست، قطعاً بقای خود را در همین جا می‌بیند. پس تمام قوای خود را برای این‌جا سرمایه‌گذاری می‌کند؛ یعنی تمام قوایی را که خداوند داده است برای اینکه بتواند تمام مراحل کمال را تا ابدیت طی بکند، تمام این قوای نامحدود را در شصت، هفتاد، هشتاد سال عمر دنیا سرمایه‌گذاری می‌کند. لذا «رَضُوا بِالْحَياةِ الدُّنْيا» واقعاً به حیات دنیا اعتقاد و رضایت پیدا می‌کند. این «رضایت» یک اعتقاد قلبی است. البته این هم مراتب دارد و متناسب با مراتب رضایت به دنیا معلوم می‌شود که چقدر منکر معاد است. 👤 📚 از کتاب | ج ۱ 📖 ص ۵۱ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
معشوق را در انتظار عاشق كجا ديده‌ايد؟ ❤ ای عیسی! چه‌قدر چشم‌انتظار بمانم و بندگانم به دامنم بر نگردند؟ آغوش اجابت گشاده است. کجایید توبه‌کنندگان؟ این قلمِ عفو... كجاست دفترچه‌های سياهكاری‌تان؟ ❤ معشوق را در انتظار عاشق كجا ديده‌ايد؟ غنی را دربه‌در به‌دنبال فقير، بخشنده را كوی‌به‌كوی دنبال عاصی، آمرزنده را قدم‌به‌قدم به‌دنبال گنه‌کار، معطی را لحظه‌به‌لحظه به‌دنبال سائل، جز در اين آستانه كجا شنيده‌ايد؟ 📚 برگرفته از کتاب 📖 ص ۳۷ 👤 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
این پیام همیشگی شهیدان است! 🔻 : مهم این است که ما به این توجّه کنیم که پیام شهیدان به ما چیست؛ این مهم است. «وَیَستَبشِرونَ بِالَّذینَ لَم یَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم اَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَ لا‌ هُم یَحزَنون»؛ این پیام شهیدان است. امروز همهٔ تلاش دشمنان ملّت ایران در «جنگ نرم» چیست؟ این است که ملّت ایران را اندوهگین و «ناامید» و ترسیده و مانند این‌ها بکنند، وادار کنند ملّت ایران را که از ورود در میدان بترسد، مأیوس باشد؛ پیام شهدا نقطهٔ مقابل این است: «اَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَ لا‌ هُم یَحزَنون»؛ خوف و حزن برداشته است در میدان شهادت. 🔸 این پیام، پیام روز اوّل شهیدان نیست که خیال کنیم مثلاً ۳۰ سال، ۳۵ سال است شهید شده؛ نه، این پیام، پیام همیشگی شهیدان است؛ یعنی آن‌ها در جوار قدس الهی و نعمت الهی هم که هستند، مرتّب دارند به ما پیام می‌دهند، بشارت می‌دهند: «وَیَستَبشِرونَ بِالَّذینَ لَم یَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم اَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَ لا‌ هُم یَحزَنون»؛ این پیام شهدا است. اگر وارد میدان مبارزه بشویم -یعنی همان چیزی که دشمنان ما از آن می‌ترسند و واهمه دارند- باید بدانیم که خدای متعال بیم و ترس و اندوه را از ما دور می‌کند. ۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ❤ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ فرمانده‌ای که فرمان نمی‌داد؛ عمل می‌کرد! 🔻 روش و منش آقا مهدی این‌طور نبود که فقط دستور بدهد، بلکه خودش بدون کوچک‌ترین ملاحظه‌ای عامل به عمل بود. به‌طور مثال اگر از مسیری رد می‌شدیم و آشغالی افتاده بود، نمی‌گفت «میراب این آشغال را بردار»؛ خودش دولا می‌شد و آن را از زمین بر می‌داشت. یا مثلاً وقتی می‌رفت وضو بگیرد و احیاناً می‌دید سرویس بهداشتی کثیف است، بدون هیچ حرفی آستین بالا می‌زد و دستشویی را می‌شست و تمیز می‌کرد. این حرکات برای من رزمنده پیام داشت که فرمانده لشکرم از این که خم شود و از روی زمین آشغال بردارد، ابایی ندارد و خجالت نمی‌کشد؛ پس من هم اگر چنین چیزی می‌دیدم، خجالت نمی‌کشیدم و همان کار را انجام می‌دادم. 📣 راوی: عبدالرزاق میراب 📚 از کتاب «ف.ل.۳۱» روایت زندگی ، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا 📖 ص ۱۶۰ ✍ علی اکبری مزدآبادی ❤️ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ ذکری که شما را به انتظار می‌رساند 🔻 دعاهای مربوط به امام زمان (عج) را بخوانید. اگر ذکری می‌خواهید که شما را به انتظار برساند، توصیه می‌کنم این دعاها را جزو ریاضت‌ها و ذکرهایتان قرار دهید. دعاهایی که در مفاتیح برای امام زمان وارد شده است را اگر هر روز نمی‌خوانید، به‌نوبت بخوانید؛ یک روز این را بخوانید و یک روز دیگری را. هفته‌ای نگذرد که این‌ها را نخوانده باشید. یکی از آن‌ها دعای امام رضا (ع) دربارهٔ امام زمان است که یونس بن عبد الرحمن نقل کرده و محدث قمی آن را در کتاب مفاتیح الجنان قبل از زیارت جامعهٔ کبیره و بعد از دعای عهد آورده است: «اللهُمَّ ادْفَعْ عَنْ وَلِیّكَ وَ خَلِيفَتِكَ وَ حُجَّتِكَ...». 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۱۰۷ 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما کجای این دنیاروگرفتیم ؟ . .
شاید بچه‌ای پدر نداشته باشد 🔻 دست محمدحسین را گرفت و او را در مدرسهٔ ارباب‌زاده که خودش مدیر آن بود ثبت‌ نام کرد. ظهر، محمدرضا و محمدحسین خسته و کوفته به خانه آمدند. محمدحسین پرسید: پدر! چرا امروز ما را با ماشین به خانه نیاوردی؟ مسیر طولانی است. ما خسته شدیم. پدر او را در آغوش کشید، بوسید و گفت: به‌خاطر این‌که شاید در بین بچه‌ها کسانی باشند که پدر نداشته باشند. این کار خوبی نیست که جلوی آن‌ها شما هر لحظه با پدر باشید. 📚 برگرفته از کتاب ؛ خاطراتی از 📖 صفحات ۲۷ و ۲۸ 📘 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ صلوات؛ عامل وسعت جان 🔻 وقتی خدا و ملائكه بر پيامبر (ص) صلوات می‌فرستند، يعنی عالم هستی بر آن حضرت نظر دارند، و لذا رسول خدا (ص) نفسی وسيع و گسترده دارند كه همهٔ نعمت‌های عالم بر آن جان جاری است و پيروی از چنين پيامبری موجب گسترش نفس است در برابر نعمت‌های هستی و عامل قرارگرفتن انسانِ ذاکرِ صلوات در معرض فيض حق است؛ به‌طوری که دنيا و آخرت نعمت‌هايشان را در اختيار او قرار می‌دهند تا او در ابعاد جسمی و روحی به فعليت برسد. 👤 📚 از کتاب «صلوات بر پیامبر، عامل قدسی شدن روح» ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ پیامبر پیش از هر چیز به دل‌ها مى‌رسيد و به روح‌ها مى‌انديشيد 🔻 در سيرهٔ پيامبر صلى الله عليه و آله و طريقهٔ عملى او مى‌بينيم كه آن رسول بزرگ صلى الله عليه و آله، پيش‌تر به دل‌ها مى‌رسيد و به روح‌ها مى‌انديشيد تا اينكه از گمراهى‌ها نجات بيابند و از خسارت‌ها برهند؛ چون هر دلى كه به غير حق بسته شود، به خسارت رسيده؛ و هر استعدادى كه در راه هوس‌ها و بت‌ها و طاغوت‌ها و شيطان‌ها، در راه نفس و دنيا و هوس و شيطان صرف شود، اسراف شده و از دست رفته است. 🔸 او انسان را عظيم مى‌دانست و استعدادهاى او را مى‌شناخت كه مى‌گفت: «براى شكوفايى و اتمام استعدادهايش برانگيخته شده‌ام» و عظمت انسان را مى‌دانست و لذا نمى‌خواست كه انسان اسير حقارت‌ها شود و در گنداب‌ها بپوسد و فقط به مردارها بينديشد. 👤 📚 از کتاب «امامت؛ طرح حکومتی شیعه» 📖 ص ۲۸ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ پنج توصیهٔ مهم امام صادق (ع) 1⃣ سه صفت را هر که دارا باشد «آقاست»: فرو خوردن خشم، گذشت از بدکردار و کمک و صلهٔ رحم کردن به‌وسیلهٔ مال و جان. 2⃣ هر کس به «روزی اندک» خشنود باشد، خداوند از او «اطاعت کم» را می‌پذیرد. 3⃣ همانا امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر می‌نماید کسی که سه خصلت دارد: به آنچه امر و نهی می‌کند داناست، به‌جا امر می‌کند و به‌جا نهی می‌نماید، و با «نرمی» و «مدارا» امر و نهی می‌کند. 4⃣ ایمان به آرایش ظاهر (انگشتر عقیق و عبا و ...) و به آرزو نیست، بلکه ایمان، عقیدهٔ پاک و خالصی است در دل‌ها که «اعمال» انسان آن را تصدیق کند. 5⃣ سه چیز است که خداوند برای هیچ‌کس در آن‌ها راه فراری مقرر نکرده است: «خوش‌رفتاری با پدر و مادر»؛ چه خوب باشند و چه بد، «وفای به عهد» برای اشخاص؛ چه خوب باشند و چه بد، و «پس دادن امانت» از هر که گرفته شده؛ چه خوب باشند و چه بد. 📚 از کتاب علیه‌السلام 📖 صفحات ۲۲۶ تا ۲۴۰ ✍ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ ذکر مجسّم! 🔻 خداوند در قرآن کریم خطاب به مؤمنان می‌فرماید: «قَدْ أَنْزَلَ اللَّهُ إِلَيْكُمْ ذِكْراً»؛ ای اهل ایمان، ما به‌سوی شما ذکری فرو فرستادیم که همانا رسول ماست. 🔸 وجود مقدس رسول اکرم (ص) یکپارچه ذکر بود و سر تا قدمش در دریای یاد خدا غوطه‌ور. وجود پیامبر عظیم الشأن اسلام، ذکر مجسم بود. از همهٔ حرکات و حالات او چشمهٔ یاد خدا می‌جوشید. در همهٔ حوزه‌های شخصیتی‌اش، در کلام و نگاه و قدم و قلم او ذکر الهی مشاهده می‌شد. یاد خدای متعال تمام شخصیت پیامبر را سرشار کرده بود. 👤 📚 از کتاب | سیری در سیرهٔ اخلاقی و عملی پیامبر اکرم (ص) 📖 ص ۵۴ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ دائم الذکر مثل حاج قاسم! 🔻 هویت اصلی سلوک در مکتب سلیمانی، «برای خدا بودن» است. در این سلوک، اگر «خود» را برای خدا قرار دهیم، «کار» ما نیز برای خدا خواهد بود. در منطق سلوک سلیمانی که در مکتب خمینی (ره) پروریده شد، وقتی کار برای خدا شد، همه‌چیز رنگ «عبادت» به خود می‌گیرد و همه‌جا معبد سالک خواهد شد و این است که دنیا مَتجر دوستان خدا و مسجد اولیای الهی می‌شود. در سلوک وحیانی، کار برای خدا یعنی «ذکر»، و هرگاه سالک همه‌ی کارها را برای خدا انجام دهد؛ یعنی «دائم الذکر». 📚 از کتاب «سلوک در مکتب سلیمانی» 📖 صفحات ۴۴ تا ۶۶ 👤 محمدجواد رودگر #⃣ پ.ن: عکس مربوط است به دست‌نوشته حاج قاسم سلیمانی به یکی از دوستانش ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ کفار را چگونه به‌سوی جهنم می‌برند؟! 🔻 این دامدارها حیوان را از پشت هِی می‌کنند... یک وقت است کسی بدرقه می‌کند، مثل اینکه اهل بهشت را فرشته‌ها بدرقه می‌کنند «وَسِيقَ الَّذِينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَرًا» (زمر، ۷۳) فرشتگان این‌ها را بدرقه می‌کنند، با جلال و شکوه این‌ها وارد بهشت می‌شوند، اما همان ملائکهٔ عذاب، کفار را از پشت سر هِی می‌کنند! فرمود: «وَنَسُوقُ الْمُجْرِمِینَ إِلَی جَهَنَّمَ وِرْداً» (مریم، ۸۶). ‼️ اگر امروز «أُولئِکَ کَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ» (اعراف، ۱۷۹) فردا کسی آن‌ها را بدرقه نمی‌کند که! این‌ها را با فشار، با هِی کردن به دوزخ می‌برند. 👤 🎙 | آیات ۵۸ تا۶۳ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ بین خود و امام زمان پل ارتباطی بزنیم! 🔻 از وظایف ما در زمان غیبت امام (عج) برقراری ارتباط بین خود و امام است. امام باقر علیه‌السلام در تفسیر آیهٔ شریفهٔ «اصْبِرُوا وَ صَابِرُوا و رابطوا» فرمودند: اصبروا على اداء الفرائض و صابروا عدوّكم و رابطوا إمامكم (المنتظر). امام باقر علیه‌السلام فرمودند در مقابل انجام واجبات صبور و شکیبا باشید، و در مقابل دشمن پایدار و ثابت‌قدم، و بین خود و امام زمان خود رابطه برقرار کنید. بنابراین حدیث شریف و نیز نهاد و عقل هر انسانی حکم می‌کند بر اینکه پیروان باید با رهبر و پیشوای خود ارتباط داشته باشند. بر شیعیان لازم است که در عصر غیبت یک پل ارتباطی بین خود و امام زمان خود برقرار کنند. 📚 از کتاب «دوازده گفتار دربارهٔ دوازدهمین حجت خدا» 📖 ص ۱۹۵ ✍ حسین اوسطی 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ ثمرهٔ ملکات دوران جوانی 🔻 رسول خدا (ص) می‌فرماید: «الْمُسْلِمُ إِذَا ضَعُفَ مِنَ الْكِبَرِ يَأْمُرُ اللَّهُ الْمَلَكَ أَنْ يَكْتُبَ لَهُ فِي حَالِهِ تِلْكَ». وقتی مُسلِمی ضعیف شد به جهت پیری، خداوند تبارک و تعالی امر می‌کند مَلکی را که بنویسد برای او در این حال پیری او «مَا كانَ يَعْمَلُ وَهُوَ شَابٌ نَشِيطٌ مُجْتَمِعٌ» اعمال جوانی او را که خیلی سرحال و سرکیف بود، نشیط و مجتمع بود. این یک بحث بسیار عالی است. یعنی اگر کسی در جوانی حرکتی را شروع کند و انجام دهد، حقیقت او با این عمل عجین می‌شود و اگر در پیری توان انجام آن را از دست بدهد، می‌خواهد آن را انجام دهد، ولی نمی‌تواند -البته قبلاً انجام می‌داد- عیناً همان عمل برای او نوشته می‌شود. و حتی اگر هزار سال عمر کند، برای او عمل این هزار سال نوشته می‌شود. 🔸 پس اگر انسان عملی را شروع کرد و در جوانی این عمل در وجود او تثبیت و ملکه شد، بعد از جوانی این عمل دیگر تمام‌شدنی نیست. اما برعکس اگر کسی در جوانی آن عمل را انجام نداد و یا گاهگاهی بود و در پیری خواست این کار را بکند، در عمل به آن افتان‌وخیزان می‌شود. 👤 📚 از کتاب | ج ۱ 📖 صفحات ۱۰۶ و۱۰۷ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ سلیمانی اسرائیل را حبس کرد! 🔻 وقتی سردار سلیمانی وارد میدان جنگ با صهیونیست‌ها شد، فلسطینی‌ها با سنگ می‌جنگیدند. او کاری کرد که امروزه غزه، کرانه‌ی باختری و شمال فلسطین، میدان فوران آتش برضد صهیونیست‌هاست؛ به طوری که دور خود دیوار کشیدند. سلیمانی، اسرائیل را حبس کرد. او در جنگ لبنان برابر صهیونیست‌ها، مستقیماً در میدان بود. زندگیِ در خطر، هنر او بود. او در مدیترانه ایستاد تا مسلمانان تهدید نشوند. او سیاست آمریکایی‌ها را برای خاورمیانه‌ی جدید شکست داد. سردار سلیمانی آن‌قدر قدرت ساخت که اگر صهیونیست‌ها بیخ مرزشان کمی گوش شنوا داشته باشند، زبان ایرانی‌ها، حجازی‌ها، لبنانی‌ها و پاکستانی‌ها را خواهند شنید! 📚 از کتاب 📖 ص ۷۵ 👤 راوی: سردار حسین سلامی ❤️ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ خط اول مقابلهٔ اسلام با كفر 🔻 موضوع «فلسطین» جريانی است كه قهرمانان آن دارند قدم‌به‌قدم در تغییر سرنوشت جهان نقش بازی می‌کنند. لذا مقام معظم رهبری (حفظه‌الله‌تعالی) خيلی عالمانه فرمودند: «مبارزهٔ فلسطینیان با اسرائیل، خط اول مقابلهٔ اسلام با كفر است». با این تعبیر، فلسطين منطقه‌ای نيست كه در آن دو گروه در حال جنگیدن هستند و بقيه هم جدای از آن دو جبهه در حال زندگی‌کردن باشند. بلكه خط اول مقابلهٔ اسلام است با فرهنگی که در تمامیت خود در اوج انحراف و پستی است، تا معلوم شود چشم‌ها باید به جایی دیگر دوخته شود. ✍ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ «میرزا قبلهٔ عالم» | قسمت اول 🔻 سر صبحی انیس خانم ابروهای مشکی پت و پهنش را کشیده بود توی هم و با لُپ‌های گل انداخته، دست به کمر بالای سر کلفت‌ها توی اندرونی گرد و خاک کرده بود. باد سرد آذر هو هو کنان توی حیاط می‌پیچید و می‌تپید توی چهار گوشهٔ سرسرا و پلکان‌های اندرونی کاخِ گلستان. جلوی خوابگاه، خواجه‌ها و پیشکارها که یک عمر برای اهالی اندرونی بساط دود و دمشان را آماده کرده بودند، حالا داشتند قلیان‌ها را پیاده می‌کردند. آن وسط‌مسط‌ها یکی دوتا از کوزه‌های بلورِ آبیِ منقش به تمثال ناصری، اتفاقی یا عمدی از دست کلفتی یا نوکری افتاده و کلهٔ همایونی و دک و پز ملوکانه رفته بود به باد فنا. وسط حیاط لاشهٔ قلیان‌های مدل به مدل و چپق‌های جورواجور تلنبار شده بود. توی آن هاگیر و واگیر، سلطان صاحبقران سر رسیده بود. به جز صدای جیر جیر کفش‌های براق مشکی‌اش صدا از احدی در نمی‌آمد. پیشکارها و کلفت‌ها به ردیف صف کشیدند و از ترسِ نگاه از حدقه درآمده و سبیل‌های از بناگوش در رفته‌اش چشم به درز سنگفرش‌های حیاط دوختند. نگاه شاه افتاد به بساط جلوی خوابگاه، به قلیان‌های نقره و مرصعی که مثل اشیای بی‌ارزش روی زمین ریخته بودند. انگار اتفاقات بیرون، حوادث کوی و گذر، حتی تلگراف سامرا را باد، زودتر از سلطان به اندرونی آورده بود. ادامه دارد... ✍ طیبه فرید https://eitaa.com/tayebefarid ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ می‌خوام گمنام بمیرم! 🔻 من و اصغر [شهید علی‌اصغر ارسنجانی] زیر سقف آسمان شلمچه قدم می‌زدیم. آسمان پرستاره و سیاه بود. یک جا ایستادیم. داشتم آسمان را نگاه می‌کردم که اصغر یکدفعه دست بُرد تو یقه‌اش و پلاکش را کند و تو دستش گرفت. تعجب کردم؛ گفتم: «چیکار می‌کنی اصغر؟!» با حالت عجیبی که هرگز تا آن موقع ندیده بودم، گفت: «شهادت هم یک‌جور شهوته! می‌خوام گمنام بمیرم تا اسیر این شهوت نباشم.» 🔸 این حرف‌های عارفانه از اصغر بعید نبود؛ اصغر طی طریق کرده بود؛ اما فکر نمی‌کردم این‌قدر از دنیا دل کنده باشد. همین‌طور که نگاهش می‌کردم، پلاکش را انداخت تو کانال ماهی. با ناراحتی گفتم: «بابا! اصغر! چیکار کردی؟ اگه طوریت بشه با همین پـلاک پیدات می‌کنن؛ چرا انداختیش؟» گفت: «حتی به این هم نمی‌خوام وابسته باشم.» 📚 از کتاب | خاطرات سید ابوالفضل کاظمی ✍ راحله صبوری ❤️ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
🔻 روی یک کاغذ لیستی نوشته و به چادر چسبانده شده بود که در آن به‌صورت هفتگی شهردار هر روز را مشخص کرده بودند. یک روز از سید پاکدل پرسیدم: «قضیهٔ این شهردار چیه سید؟» گفت: «غذا گرفتن، سفره انداختن و جمع کردن، ظرف شستن و... کاراییه که شهردار باید انجام بده که ان‌شاءالله به تو هم می‌رسه.» کم‌کم من هم وارد لیست شدم. جالب اینکه بعضی روزها بعد از خوردن غذا آقا مهدی تمام ظرف‌ها را بر می‌داشت و از چادر می‌رفت بیرون که آن‌ها را بشورد. کسی هم جرأت نمی‌کرد مانعش بشود. این جزء خصوصیات آقا مهدی بود. این‌جا نه، ولی وقتی به جنوب رفتیم، آقا مهدی صبح‌های پنج‌شنبه پوتین تمام نفرات حاضر در چادر فرماندهی را یکی یکی واکس می‌زد؛ بعد من یا غلامحسن سفیدگری یا ایرانزاد آن‌ها را برق می‌انداختیم. 📣 راوی: صمد قدرتی؛ پیک فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا 📚 از کتاب «ف.ل.۳۱» روایت زندگی ، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا 📖 ص ۲۴۱ ✍ علی اکبری مزدآبادی ❤️ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
🔻 درگذشت آیت‌الله سید کاظم ارفع از علما و اساتید برجسته اخلاق تهران را به دوستداران ایشان تسلیت عرض می‌کند. ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f