eitaa logo
هیات تمدن ساز
1.5هزار دنبال‌کننده
27 عکس
36 ویدیو
10 فایل
وظیفه هیات احیا و اقامه ی امر اهل بیت ع است و‌اقامه ذکر مقدمه ایست برای احیای امر اهل بیت (ع) !!طرح هیاتهای تمدن ساز، قابل استفاده برای مساجد،کانونها،بسیج،هیاتها و فعالین فرهنگی است که دغدغشان جامعه سازیست ادمین : @Nazarat_pishnahadat تبادلات: @adminch
مشاهده در ایتا
دانلود
هیات تمدن ساز
📌 #شما_اینجا_هستید #نمودار_مباحث #هیأت_و_بقای_اسلام 🏴 @heiattamadonsaz
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 (مقدمه - قسمت 1) 🔻 در این بخش به پرسش اساسی این فصل یعنی نقش تشکل هیأت در حفظ و بقای اسلام، با توجه به مؤلفه های درون ذاتی اسلام پرداخته و کارکردهای تشکل هیأت را در حفظ و پاسبانی دین در جامعه بیان کنیم. 🔻برای این مهم ابتدا 1⃣نقش تشکل هیأت را به نحو تاریخی در این زمینه پی می گیریم و سپس 2⃣ به صورت مستقل به بررسی مؤلفه های ذاتی هیأت می پردازیم و نشان خواهیم داد که این مؤلفه ها ضامن حفظ و بقای اسلام در جامعه خواهد شد. 🔻حاصل این بررسی تاریخی، علاوه بر تحلیل درست از سرگذشت جامعه اسلامی و شناخت عوامل حیات اجتماعی اسلام، بدست آمدن یک ایدئولوژی اجتماعی و فرهنگی در عصر حاضر برای نشر و گسنرش دین در جامعه است. ✔️ لذا تمامی نتایج بدست آمده از این بخش، می تواند به عنوان اصول و مبانی جامعه شناختی، و فرهنگ شناختی در عصر حاضر نیز مورد استفاده قرار بگیرد که در انتهای فصل به آن اشاره خواهیم کرد. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
#هیأت_و_بقای_اسلام ✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلا
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 (مقدمه - قسمت 2) ⁉️ شاید از اصلی ترین سؤالهایی که اینجا مطرح می شود، این باشد که چرا به تشکل هیأت پرداخته و بجای آن از سخن نمیگوییم؟ 🔹این پرسش اساسی را در فصل های مختلف کتاب به بهانه های گوناگون پاسخ خواهیم داد. اما در این فصل آنچه به این موضع مرتبط است این است که: 🔻شایان ذکر است،‌ صحبت از مسجد و هیأت در این سلسله پژوهش ها صرفاً آنها نیست. مراد از هیأت و مسجد هویت و مجموعه کارکردهای آنهاست. 🔻 هم اگر بخواهد بجای برپایی نماز ،به اقامه آن بپردازد، مسجدی خواهد بود که اساس توحید را در جامعه فراگیر کند، مردم را به سمت ولایت سوق دهد، و در تسری ولایت در عرصه اجتماعی کارکرد داشته باشد. یعنی دقیقاً همان کارکردی که آن را در هیأت سراغ داریم.و اقامه نماز از طریق دعوت مردم حول محور امام و نصرت امام خواهد بود که توسط تشکیلات هیات صورت می گیرد،لذا حتما ظرف مکانی هیات،مسجد خواهد بود و فعالیت و هویت حاکم بر مسجد،هویت هیات. 🔻 اما آنچه مهم هست ،این است که اگر به لحاظ تاریخی نگاه کنیم، آن هنگام هم که دین در عرصه اجتماعی به حاشیه رفت، مساجد همچنان با اشتغال به امور ظاهری برپا بودند. آن هنگام، باطن دین یعنی امام، خانه نشین بود اما چراغ مساجد از سو نیفتاده بود! امروز هم اگر واقع بینانه بنگریم، مساجد وضعیت مقبولی ندارند! ⁉️مسجد یکی از پایگاه های اجتماعی مهم در اسلام است. اما اگر خود مسجد نیز به حاشیه رفت باید چه کرد؟ اگر مسجد از کارکرد حقیقی خود باز ماند احیایش چگونه خواهد بود؟ 🔻گفتنی ست که این مهم یعنی احیای مسجد،مسجدی کردن‌مردم،جذب مردم‌به سمت دین داری در جامعه نیز، نیازمند تشکلی است که حول محور ولایت شکل گرفته است و در اینجا ادعا میکنیم که آن تشکل، است. لذا نقش هیأت حتی در احیای جایگاه و بطور کلی در در بدنه اجتماع، یک نقش کلیدی است. 🔹البته عرض شد که در نهایت هویت حاکم بر مساجد نیز باید با مسأله امام و نصرت امام شکل بگیرد. (که در آینده بیشتر توضیح خواهیم داد) 🔻 این فرمایش حضرت امام (ره) که : «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» حاکی از این مطلب است که عاشورا و فرهنگ عاشورا به‌پرچم داری هیات ها است که مسجد را قرآن را،احکام را و در یک کلام دین را زنده نگه داشته است. 🔻یعنی اگر مسجد بخواهد به عنوان یکی از مهمترین پایگاه های اجتماعی اسلامی باشد، باید کاملاً متخلق به هویت تشکلی به نام هیأت باشد. مسجد بدون برخورداری از مؤلفه های کارکرد خود را در عرصه اجتماع از دست خواهد داد. ✅ پس بطور خلاصه ،با توجه به ماموریت مساجد ،یعنی اقامه نماز در جامعه، و یگانگی اقامه نماز و مبحث نصرت امام (در آینده توضیح می دهیم) ،ظرف مکانی هیات و فعالیتهای هیات و حسینیه ها مساجد خواهد بود و سبک و تشکیلات، و نوع رفتارهای سازمانی و فرهنگی و تربیتی ،خلاصه نرم افزار مسجد برای جذب،حفظ و نشر دین ،نرم افزار هیات خواهد بود. 🔜 در نهایت آنچه در این بخش دنبال می کنیم : 1⃣ بررسی تاریخی نقش تشکل هیات در حفظ و بقای اسلام است. 2⃣ بررسی مستقل مولفه های هیات،که باعث حفظ و بقای اسلام و دین در جامعه می شود. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
📌 #شما_اینجا_هستید #نمودار_مباحث #هیأت_و_بقای_اسلام 🏴 @heiattamadonsaz
هیات تمدن ساز
📌 #شما_اینجا_هستید #نمودار_مباحث #هیأت_و_بقای_اسلام 🏴 @heiattamadonsaz
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 1- بررسی در بستر وقایع تاریخی (قسمت 1) 🔹همانطور که در فصل قبل بیان شد، دین اسلام به لحاظ محتوای درونی خود آنقدر مستحکم و بدون تناقض است و آن قدر به کمال به همه ابعاد بشر پرداخته است که به خوبی میتواند در عرصه اجتماعی منتشر شود. 🔻یکی از اصلی ترین عوامل موفقیت پیامبر اسلام(ص) و صحابه راستین ایشان در ترویج اسلام و تشکیل حکومت اسلامی همین و محتوای نغز و بی نقص اسلام بود. 🔻اما پس از شهادت نبی مکرم(ص) تا سال 60 هجری اسلام در حال استحاله از درون بود و این همان انگیزه اصلی أبا عبدالله (ع) برای قیام و مبارزه با حکومت اموی را تشکیل میداد. عوامل متعددی در جامعه مسلمین وجود دارد که در آینده به آنها خواهیم پرداخت. 🔶تشکیل بزرگ اسلامی در زمان رسول خدا (ص): 🔻بعثت پیامبر اکرم (ص)، و تلاش های مجاهدانه ایشان و یاران با وفایشان در طی مدت زمان 23 سال توانست، تغییری شگرف در جهان بینی مردم و به تبع سبک زندگی جزیرة العرب ایجاد، و پایه های حکومتی بر مبنای فرامین و دستورات الهی را جایگزین شهوت، خرافه و جهل کند. 🔻تشکیل و به عهده گرفتن زمام اداره امور توسط ولی خدا از مواردى است که علاوه بر هدایت و نجات انسانها، نقش قابل تأمّلى را در جهت حفظ آیات الهى و آرمانهاى جامعه مسلمین ایفا میکند. ✔️از این رو نبىّ مکرم اسلام صلی الله علیه وآله بلافاصله پس از هجرت براى تشکیل حکومت و اسلامى اقدام نمود. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
#هیأت_و_بقای_اسلام ✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلا
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 1- بررسی در بستر وقایع تاریخی (قسمت 2) 🔻تشکیل حکومت جامع اسلامی، توسط نبی مکرم (ص) در اولین روزهای مهاجرت به مدینه، در بین مردم آن قدری بدیهی و فطری به نظر میرسید که کمتر بحثی را برانگیخت و همگان به موجب فطرت به ضرورت وجود نیروی محرکه اسلام واقف بودند. 🖋امام خمینی (ره): «طبیعی است که اسلام برای فعلیت بخشیدن به اهداف عالی خویش در زمینه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی عبادی، نیازمند وجود حکومت است. سنت و رویه پیامبر صلی الله علیه وآله دلیل بر لزوم تشکیل حکومت است، زیرا اولاً: خود تشکیل حکومت داد و ثانیاً: برای پس از خود به فرمان خدا تعیین حاکم کرده است.» ( 1377، ص 88) 🔻 جامعه نوپای اسلامی اگر چه قدم های آغازین خود را برای رسیدن به یک حکومت مستحکم الهی درزمین طی می کرد ، ولی توانسته بود در مدت زمان کوتاه 13 ساله در مدینه موفقیت های چشمگیری را به ارمغان آورده و سه مرحله اصلی حکومت اسلامی یعنی شالوده ریزی نظام و حراست از آن و تکمیل و سازندگی جامعه اسلامی را انجام می دادند . 🔻 اما با شهادت رسول مکرم اسلام (ص)، در حدود مدت 50 سال ورق به طور کلی برگشت و حقیقت اسلام مهجور و مظلوم واقع شد. تا آن که جامعه اسلامی (!) اهل بیت پیامبرشان را به بدترین اوضاع به شهادت رسانده و حادثه عظیم را رقم زدند که حقیقا در تاریخ اسلام نظیر ندارد. 🔻پس از شهادت نبی مکرم (ص) سه نوع برخورد با اسلام صورت پذیرفت: 1⃣ برخورد مصلحت جویانه 2⃣ برخورد سودجویانه 3⃣برخورد حقیقت مآبانه 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
#هیأت_و_بقای_اسلام ✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلا
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 1- بررسی در بستر وقایع تاریخی (قسمت 3) 🔻عرض شد،‌پس از شهادت نبی مکرم (ص) سه نوع برخورد با اسلام صورت پذیرفت: 1⃣ برخورد مصلحت جویانه : 🔻این سیاست و مشی رفتاری در سطح جامعه، پیش از خلافت عثمان مطرح بود و توسط خط میانی قریش اتفاق افتاد؛ همین نوع نگرش مصلحت نگرانه و تأویل گرایانه به دین موجب تقلیب(تبدیل) خط به خط در جامعه شد. در واقع نوع حکومتی که این نوع خط مشی فکری به بار آورده بود حکومت خلافتی است، انتخابی است اما انتخابی که مبنای آن و اسلام نیست. 2⃣ برخورد سودجویانه: 🔻برخورد سودجویانه به دین و نگرش اشرافی به به خلافت ، که این در دوران عثمان و پس از آن معاویه اتفاق افتاد. کاخ سبز در شام ، اشرافیت حاکم بر دستگاه عثمان و نوع نگرش ملوکانه به بیت المال حاصل این نوع نگرش به دین در جامعه است. 🖋در این باره امیرالمومنین علی (ع) می فرماید: « فَإِنَّ هذا الدِّيْنَ قَدْ کَانَ أَسِيْراً فِي أَيْدِي الْأَشْرَارِ يُعْمَلُ فِيْهِ بِالْهَوي وَ تُطْلَبُ بِهِ الدُّنْيَا» این نوع نگاه به دین ، حکومت سلطنتی و وراثتی را به بار می آورد که خود معاویه می گوید : انا اول الملوک ...نظام حکومتی مثل پادشاهان ایران و روم و ..این یعنی اتمام حیات اجتماعی اسلام و نابودی اسلام. 3⃣برخورد حقیقت مآبانه: 🔻برخورد حقیقت مآبانه به دین و عمل به دین با توجه به قرآن و سنت حقیقی پیامبر اکرم (ص) که این نوع برخورد نوع نگاه اهل بیت (ع) در جامعه بود و بدون مصلحت اندیشی اقدام به مبارزه با انحرافات و بدعت ها در جامعه می کرد. این همان حکومت ولایت اللهی در جامعه است که حاکم جامعه از سوی خدا مشخص می شود و دین بر مبنا و ممشای اصلی خود در جامعه پیاده می شود. 🔜در طول این مدت اسلام جامع دچار انحرافات اساسی در جامعه شد که مختصرا به مرور آنها می پردازیم: 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
🔴 Ⓜ️ شنبه ها و یکشنبه ها : طرحنامه اجرائی 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ⭕️مقدمه - قسمت 1 🔹شاید اصلی ترین سؤالی که هر مجموعه فرهنگی یا تربیتی در بدو تأسیس خود باید پاسخ گوی آن باشد، این است که مقصود از راه اندازی این مجموعه تربیتی یا فرهنگی چیست؟ به چه غایتی باید دست یافت؟ 🔹این سوال کم و بیش پاسخ هایی دم دستی را به ذهن متبادر میکند، اما اگر بخواهیم با توجه به مبانی مطرح شده در فصل های گذشته (ظرفیت شناسی هیأت و مؤلفه های هیأت مطلوب) در یک جمله پاسخ دهیم، خواهیم گفت: «غایت از مجموعه های فرهنگی و تربیتی ایجاد برای ولی خدا در عرصه اجتماعی است» 🔹رشد جامعه و حرکت جامعه به سمت تمدن توحیدی، فرهنگ توحیدی و در یک کلام ایجاد تمدنی که خود باشد، غایت همه انبیاء و اولیا بوده است. 🖋مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند: «هدف نهایی تعالی و تکامل و قرب الهی است. هدف پایین تر از آن انسان سازی است. هدف پایین تر از آن ایجاد جامعه اسلامی است. این ها اهداف هستند این اهداف عوض نشدنی است.» «چگونه پیغمبر انسان ها را می سازد؟ مدرسه درست می کند؟ مکتب فلسفی درست می کند؟ صومعه و جایگاه عبادت درست می کند؟ نه؛ پیغمبر برای ساخت انسان کار خانه انسان سازی درست می کند. پیغمبر ترجیح می دهد ده سال، بیست سال دیر تر موفق بشود، اما آنچه می سازد یک انسان و دو انسان و بیست انسان نباشد کارخانه انسان سازی درست کند. که به طور خودکار انسان کامل پیغمبر پسند تحویل دهد. پس پیغمبر برای ساختن انسان ها و به قوام آوردن مایه انسان، از کار خانه انسان سازی استفاده می کند. کارخانه انسان سازی چیست؟ کار خانه انسان سازی جامعه و نظام اسلامی است.» 🔹لذا تمامی مجموعه های فرهنگی و تربیتی باید در این مسیر اهداف خود را پایه ریزی کنند 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
🔴 Ⓜ️ شنبه ها و یکشنبه ها : طرحنامه اجرائی 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ⭕️مقدمه - قسمت 2 🔹به زبان ساده تر اقدام های مؤثر برای جامعه سازی، و ایجاد فرهنگ عمومی و آمادگی اجتماعی برای برپایی توحیدی باید جزء اهداف و کار ویژه های اصلی موسسات فرهنگی و تربیتی باشد. ⚠️لازم به ذکر است که نوع نگاه به و اقدامات فرهنگی نیز نباید منحصر در کار فرهنگی بمعنی الاخص شود، در واقع فرهنگ در معنای عام خود که مورد اهتمام مقام معظم رهبری است تنها حاصل از فرایند های کاهای فرهنگی به معنای کلمه نخواهد بود؛ بلکه فرهنگ ریشه در مجموعه رفتارهایی دارد که در حیطه عمل انسانی است و عوامل متعددی در اینکه یک فرهنگ در جامعه شکل بگیرد نقش خواهند داشت. ⬅️مجموعه برنامه های اقتصادی، علمی، هنری و... به طور مستقیم در ساخت کنش انسانی تاثیرگذار خواهد بود و می تواند منجر به شکل گیری فرهنگ در جامعه بشود. 🔹 کار فرهنگی به معنای خودش، از جمله مواردی است مورد تاکید مقام معظم رهبری است تا آنجا که ایشان من باب شرح دغدغه خود می فرمایند: 🖋«و اما در عرصه‌ی فرهنگ، بنده به معنای واقعىِ کلمه، احساس نگرانی میکنم و حقیقتاً دغدغه دارم. این دغدغه از آن دغدغه‌هایی است که آدمی به خاطر آن، گاهی ممکن است نصفِ شب هم از خواب بیدار شود و به درگاه پروردگار تضرّع کند. من چنین دغدغه‌ای دارم. (73/4/22) 🔹 بعد در جای دیگری ایشان اقدام به تعریف معنا و مفهوم فرهنگ می کنند و می فرمایند: 🖋فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است. چرا؟ چون فرهنگ، به معنای هوایی است که ما تنفّس میکنیم؛ شما ناچار هوا را تنفّس میکنید، چه بخواهید، چه نخواهید؛ اگر این هوا تمیز باشد، آثاری دارد در بدن شما؛ اگر این هوا کثیف باشد، آثار دیگری دارد. فرهنگ یک کشور مثل هوا است؛ اگر درست باشد، آثاری دارد.(93/1/1) 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
🔴 Ⓜ️ شنبه ها و یکشنبه ها : طرحنامه اجرائی 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ⭕️مقدمه - قسمت 3 🔹در واقع در این نگاه فرهنگ معنای عامی را دارد که تمامی کارهای فرهنگی و تربیتی را در دل خود جای می دهد و لذا تمامی فعالیت های مجموعه های فرهنگی و تربیتی در حیطه اعتلای فرهنگ عمومی جامعه است و این مهم یا از رهگذر تربیت های صورت میگیرد یا از رهگذر فعالیت های فرهنگی که مخاطب مستقیم آنها بدنه و عموم جامعه می باشند. 🔹 لذا با نگاه ساده انگارانه به مقوله فرهنگ و اقدامات فرهنگی بمعنی الاخص انتظار شکل گیری فرهنگ توحیدی در همه ابعاد خود در جامعه را داشت. 🔹از این رهگذر، غایت مجموعه هایی که می خواهند در زمینه سازی و نقش موثر و فعال و کاملی داشته باشند این است که باید مجموعه اقدامات آنها، منجر به ایجاد بشود. ⚠️البته هرگز این ادعا را نخواهیم کرد، که یک مجموعه باید در تمامی ساحت ها و تمامی شئون (ضمن این که صرفا یک مجموعه است) ورود پیدا کند؛ پرواضح است که چنین چیزی امکان پذیر نخواهد بود. 🔹اما درباره این مجموعه ها، موضوع آن است، که باید نوع سیاست حاکم بر امور فرهنگی و تربیتی این مجموعه ها ظرفیت لازم برای جامعه سازی را فراهم کند. 🔹فلذا به نظر می رسد مجموعه های فرهنگی که باید با هدف جامعه سازی شکل بگیرند، اگر و تنها اگر به اقدامات خاص در حیطه عموم جامعه بپردازند (که در سطح جامعه از آن به کارهای فرهنگی بمعنی الاخص یاد می شود) به سرمنزل مقصود نمی رسد. از طرفی دیگر اگر و فقط اگر تنها به تربیت جامعه بپردازند _بدون آنکه این خواص را در بستر حقیقی خود یعنی مردم ببینند_ اقداماتی صرفا خوب اما ناقص خواهد بود که به نتیجه مورد مورد نظر منتهی نمیشود. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
🔴 Ⓜ️ شنبه ها و یکشنبه ها : طرحنامه اجرائی 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ⭕️مقدمه - قسمت 4 ☝️از طرفی دیگر اگر و فقط اگر تنها به تربیت جامعه بپردازند _بدون آنکه این خواص را در بستر حقیقی خود یعنی مردم ببینند_ اقداماتی صرفا خوب اما ناقص خواهد بود که به نتیجه مورد مورد نظر منتهی نمیشود. 🔹لذا باید آنچه بطور ویژه به آن اهمیت داد، دست به دست دادن خواص و عوام برای در ناحیه فرهنگ باشد. یعنی علاوه بر اینکه اقدام ها و ویژه برای تربیت خواص جامعه در ابعاد مختلف آن داشته باشیم، با ارتباط و اتصال حقیقی بین خواص و عوام بتوانیم اثرهای مطلوب اجتماعی را دنبال کنیم. 🔹به زبان ساده تر آنچه در نهایت باید اتفاق بیفتد، رشد و اعتلای عمومی جامعه است؛ درنهایت باید شاهد جامعه ای بود که مؤلفه های حقیقی توحیدی در آن برقرار است؛ برای این مهم هم باید تربیت ساختارمند ناظر به خواص این جامعه انجام داد و انسانهای متعالی را برای سمت ها و مشاغل اصلی و کلیدی جامعه تربیت کرد و هم در عین حال از عوام جامعه غفلت نورزید. 🔹لذا جداسازی و تربیت انسانهای نخبه تحت عناوین کانونها و مجموعه های پرورش نخبگان و ... بدون آنکه ، هم در تربیت و هم در مرحله پایانی و خروجی (انتخاب ) اتصال آنها به مردم و عوام جامعه برقرار نباشد، این نخبگان تربیت شده را در نهایت در سبد انقلاب اسلامی قرار نخواهند داد. 🔹آنچه از سیره عملی معصومین (ع) در عرصه تربیت اجتماعی دیده می شود، فقط جداسازی خواص خود و تربیت آنها نبود. بلکه بستر تربیتی اسلام بگونه ای ست که در نهایت تمامی جامعه از صدر تا ذیل باید تربیت شوند و و پیدا کنند، و نیز البته در این بستر خوراک های خاص و نخبگانی خواصِ جامعه به فراخور استعدادهای درونی شان، نیز ارائه شود. (به طور تفصیلی تر به این بحث در 14 اصل تربیتی قرار گاه های تربیتی خواهیم پرداخت) 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
🔴 Ⓜ️ شنبه ها و یکشنبه ها : طرحنامه اجرائی 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ⭕️مقدمه - قسمت 5 🔹با پذیرفتن این نکته ،آنچه بطور ویژه اهمیت پیدا خواهد کرد، این است که عملاً بین مجموعه های تربیتی و فرهنگی و بدنه عمومی جامعه نبایست شکاف و فاصله ای بوجود بیاید. 🔹یعنی این مجموعه های فرهنگی و تربیتی در عین اینکه برنامه های نظام مند برای تربیت خواص جامعه ارائه میکنند، باید اتصال روشنی با بدنه عمومی جامعه داشته باشند. مضاف الیه نخبه به تعریف عامش، مردم است؛ «». این یک ارتباط و اتصال است و نخبه باید چه در حین فرآیند تربیت و چه پس از آن، از مردم، در مردم و برای مردم جامعه باشد. لذا مجموعه ها (هیأت ها) در همین بستر تربیت باید بازویی باشند برای عملیات های فرهنگی بمعنای عام خود (دست کم در منطقه جغرافیایی خود). 🔹در واقع مجموعه های تربیتی و فرهنگی باید دارای این دو جنبه ی مکمل باشند: اول جنبه پادگانی و تربیتی و دوم جنبه عملیاتی که این دو حیث در هیچ لایه ای از هم جدایی پذیری نخواهند داشت. از این منظر هر مجموعه فرهنگی و تربیتی، همزمانی که در درون خود به می پردازند، در نسبت با بیرون از خود یک مبارزاتی در جبهه های نبرد فرهنگی خواهد بود. 🔹باید چنین اذعان داشت که ها اعم از اقتصادی، علمی، فرهنگی، و.... به راحتی می تواند توسط هیئات، مساجد و مجموعه های فرهنگی تحت عنوان خیزش های اجتماعی در ناحی صورت پذیرد. 🔹اما آنچه در این بین اهمیت دارد این است که برای اقدام در زمینه کار فرهنگی و تربیتی باید تمامی مراحل برای اقدام فرهنگی (از تربیت نخبه فرهنگی گرفته تا نهایت آن که در بدنه و است) در یک کل پیوسته کنار هم دیده شود. برخی از مجموعه تنها به تربیت می پردازند و اتصال روشنی با محیط بیرونی ندارند. برخی دیگر درگیر با عملیات فرهنگی هستند اما فاقد تخصص و نیروی تربیت شده ی متخصص هستند. هر دوی این مسیرها در این طرحنامه نفی میشود. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
🔴 Ⓜ️ شنبه ها و یکشنبه ها : طرحنامه اجرائی 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ⭕️مقدمه - قسمت 6 (پایان مقدمه) 🔹 از آنجا که در مطالب قبلی این مدعا به اثبات رسید، که هیأت بهترین تشکلی است که ظرفیت ایجاد و بسترسازی فرهنگ توحیدی در عرصه اجتماعی و نیز تربیت و ظرفیت هدایت عمومی را برعهده دارد، در این فصل بنا داریم به برنامه عملی هیأت تمدن ساز برای بستر سازی جامعه بپردازیم. ✅ظرفیت های فوق العاده نابی که در وجود دارد، زمینه های لازم را برای عملیات در هر دو حیطه تربیت خواص و عوام را فراهم می کند. هم بستر بسیار مناسبی برای تربیت است. هم بستر کاملی برای فعالیت ها و عملیاتی ها اجتماعی. 💠 آنچه از این پس به توضیح و تبیین آن می پردازیم برنامه کامل هیأت زوارالزهراء (س) به عنوان مصداق اجرایی شده در زمینه کار در عرصه فرهنگ می باشد که طرحنامه شامل سه مرحله اساسی و کلی ست: 1⃣ قرارگاه تربیتی: 🔻مقطع تربیتی و آموزش نیروهای تراز انقلاب 2⃣ تشکیل جبهه واحد فرهنگی: 🔻مقطع تعیین مأموریت برای نیروهای تربیت شده و تشکیل جبهه فرهنگی در زمینه کلی و مأموریتی 3⃣ عملیات فرهنگی: 🔻برنامه ریزی و اقدام های فرهنگی مورد نیاز برای تغییر و ایجاد فضاهای فرهنگی مد نظر 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
#هیأت_و_بقای_اسلام ✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلا
با سلام💐 طبق قرار معهود، ان شاء‌الله به فضل خداوند در پنج روز دیگر هفته به ادامه مباحث مشروح با موضوع نسبت هیأت و بقای اجتماعی اسلام از جلد اول سلسله کتابهای هیأت تمدن ساز خواهیم پرداخت. دغدغه مندان عرصه فرهنگ را به این کانال فرابخوانید.✔️ 🏴 @heiattamadonsaz
🍃 طبق وعده مقرر به ادامه مبحث « نسبت هیأت و بقای حیات اجتماعی اسلام » می پردازیم:👇👇👇
هدایت شده از هیات تمدن ساز
📌 #شما_اینجا_هستید #نمودار_مباحث #هیأت_و_بقای_اسلام 🏴 @heiattamadonsaz
هیات تمدن ساز
📌 #شما_اینجا_هستید #نمودار_مباحث #هیأت_و_بقای_اسلام 🏴 @heiattamadonsaz
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 1- بررسی در بستر وقایع تاریخی (قسمت 4) 🔜در طول این مدت اسلام جامع دچار انحرافات اساسی در جامعه شد که مختصرا به مرور آنها می پردازیم: 🔶انحراف جامعه مسلمین بعد از پیامبر (ص) از اسلام جامع: ♦️انحرافات عملی جامعه اسلامی: 1⃣ ، انحرافی در ماجرای رهبری و ولایت جامعه: 🔻در نگاه اسلام، ایجاد حکومت خود به نحو مستقل دارای ارزشی نیست و آنچه مهم است، رسیدن انسانها و جامعه به حقیقت عبودیت و بندگی خدا است. لذا هدف نهایی همه انبیاء و اولیاء ایجاد تمدنی توحیدی بوده است که در بستر حکومت این مسیر بشر برای هدایت مسیر هموار باشد. لذا تشکیل حکومت طریقیت پیدا میکند. 🖋 امام خمینی (ره): «آن چه انبیا برای او مبعوث شده بودند و تمام کارهای دیگر مقدمه او است، است... تشکیل حکومت مقصود بالذات نیست برای انبیا...»[35]، «در این کتاب شریف [قرآن] مسائلی هست که مهمّش مسائل معنوی است و رسول اکرم و سایر انبیا نیامدند که این جا حکومت تأسیس کنند، مقصد اعلا این نیست، نیامدند که این جا عدالت ایجاد کنند، آن هم مقصد اعلا نیست، این ها همه مقدمه است... مقدمۀ یک مطلب است و او معرفی ذات حق است... وقتی که مفاد آیات شریفه را می خوانیم یا سیرۀ انبیا را ملاحظه می کنیم، می بینیم که آن ها تمام شان یکی از کارهایی که البته مقصد نبود، لکن مقدمه بوده، این بوده است که عدالت را در دنیا ایجاد کنند. پیغمبر می خواهد ایجاد کند تا بتواند آن مسائلی که دارد که آن مسائل، انسان می خواهد درست کند، آن مسائل را طرح کند.» 🔻لذا از منظر اسلام، حاکمیت امری انتصابی و از جانب خدای متعال صورت می گیرد. 🔻این امر در ماجرای غدیر، به روشنی توسط پیامبر (ص) صورت گرفت اما بعد از رحلت جانگداز ایشان، اصلی ترین که در جامعه اسلامی رخ داد، تغییر سیستم حاکمیت جامعه اسلامی از ولایت و امامت ک به نظام های کودتایی و سیاسی و وراثتی بود. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
#هیأت_و_بقای_اسلام ✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلا
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 1- بررسی در بستر وقایع تاریخی (قسمت 5) 💠حضرت زهرا (س) می فرمایند: ◀️«و جعل طاعتنا نظاماً للملة وامامتنا امانا من الفرقه» «خداوند اطاعت ما را نظام و سامانی برای آئین اسلام و امامت ما را امانی از تفرقه و اختلاف قرار داده است.» (دلائل الامامة، (ص) 33) 💠و نیز می فرمایند: «اَما وَاللهِ لَوْ تَرَکُوا الْحَقَّ عَلی اَهْلِهِ وَ اتَّبَعُوا عِتْرَةَ نَبِِیهِ لَما اخْتَلَفَ فی اللهِ اِثْنانِ وَ لَوَرِثها سَلَفٌ عَنْ سَلَفٍ و خَلَفٌ بَعْدَ خَلَفٍ حتّی یقُومَ قائِمُنا التّاسِعُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَین...» « آگاه باش، قسم به خدا، اگر حق را به اهلش وامی گذاشتند و از عترت رسول خدا اطاعت می کردند، دو نفر هم درباره (حکم) خدا با یکدیگر اختلاف نمی کردند و امامت را، گذشته ای از گذشته ای و جانشینی بعد از جانشینی به ارث می برد تا قائم ما قیام کند که او فرزند نهم از اولاد امام حسین است...». 🔻در یک کلام می توان گفت که نابودی احادیث پیامبر اکرم (ص) و جلوگیری از نقل آنها، بازار و انحرافات را داغ کرد و در پی آن فرقه ها و نحله های گوناگون مذهبی به وجود آمد و برای همیشه، جامعه اسلامی را دچار اختلاف و از دانش اهل بیت(ع) محروم ساخت. 🔻به هر روی ابوبکر با کوشش بر حفظ ظواهر اسلامی و رعایت سیره رسول خدا خلافت کرد، اما بر خلاف سنت و شیوه آن حضرت، پس از دو سال، عمر را به جانشینی خود برگزید. 🔻 گذشته از آنچه در زمان ابوبکر رخ داد، ارزشهایی زیر پا نهاده شد و رسماً حق خاندان رسول تصاحب گردید، این عملِ ابوبکر در گزینش خلیفه بعدی، در روش پدید آورد که هرگز باز داشته نشد. جالب آن است که اهل سنت چنین حقی را برای پیامبر (ص) قائل نبوده اند. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
#هیأت_و_بقای_اسلام ✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلا
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 1- بررسی در بستر وقایع تاریخی (قسمت 6) 2⃣سیاست منع حدیث و ایجاد بدعت در اسلام: 🔻شعار اصلی پایه گذاران منع نقل و تدوین احادیث، در همان روزهای اول رحلت پیامبر (ص) «حَسْبُنا کِتابُ اللهِ» بود. البته این شعار به شیوه ظریف و هوشمندانه ای مطرح می شد. 🔻منع نقل حدیث از سوی خلفا، زیان های جبران ناپذیری را بر جامعه اسلامی وارد کرد؛ نابودی احادیث نبوی، خود کنترلی شدید، تدوین نشدن کتاب های حدیثی در قرون اولیه، گرم شدن بازار جعل حدیث، به وجود آمدن فرقه های مذهبی، تشدید شدن اختلاف در درون جامعه اسلامی و. .. از آثار شوم این حرکت بود. 3⃣انحرافات اخلاقی جامعه مسلمین از اسلام جامع : 🔻از اصلی ترین ویژگی حکومت پیامبر (ص) بسط اخلاق در جامعه و برقراری عدالت های اجتماعی بود. 🔻عمر که برابر روش نامعمول بر سر کار آمد با خشمگینی، تندخویی و تعصب، پس از ابوبکر به مسند خلافت نشست. وی در روش سیاسی خود، با اتکا به خصلت های اخلاقی اش نظامی تقریبا استبدادی را در لباس دین، توجیه کرد و با رای خود به اداره مملکت پرداخت و پس از فتوحاتی که در دوره اش پدید آمد افرادی را نه چندان شایسته به امارت برگزید که در بدبینی بسیاری از مناطق مفتوحه نسبت به سیاست اسلامی تاثیری به سزا داشت. 🔻روش عمر در تقسیم بیت المال، گذشته از پیامدهای بسیاری که داشت، بار دیگر طبقه بندی خاصی را در جامعه ایجاد کرد که عملا برخی را از همکاری با نظام اسلامی باز می داشت، هر چند او شاخص هایی را برای این تفاوت تعریف کرده بود اما برای فرد مسلمانی که از زمان پیامبر (ص) به تساوی و برابری خوی کرده بود پذیرفتنی نبود. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
#هیأت_و_بقای_اسلام ✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلا
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 1- بررسی در بستر وقایع تاریخی (قسمت 7) 4⃣ تبدیل شدن خلافت رسول الله به محل قدرت بازی های سیاسی 🔻عثمان پس از عُمَر طی فرایندی بر سر کار آمد. وی که فردی ضعیف، سالخورده خویشاوند دوست و وابسته به خاندان اموی بود جامعه پس از رسول خدا رو دچار این مشکلات و آسیبها کرد: ● راندن انصار از صحنه سیاست، ● بها دادن به امویان و قریشیان در امر حکومتداری،● تاراج بیت المال مسلمین و حاتم بخشی های مکرر،● ثروت اندوزی او ● ساختن بناهای اشرافی در مدینه و اختصاص اموال و باغهایی در مدینه برای خود، ● گسترش تفاخر قبیله ای و تبدیل اشرافیت معنوی به اشرافیت مادی که موجب شد ارزش های اسلامی به حاشیه برود. 🔻عملکرد خلیفه سوم موجب شدت یافتن واکنشهای سیاسی اجتماعی علیه وی گردید بویژه آن که در این واکنشها و اعتراض ها قبایل عرب یمنی و موالی ایرانی که بیش از نیمی از مردم کوفه را تشکیل می دادند، سهیم بودند. 🔻عراقیها همواره به داشتن عراق آزاد از تسلط امویان علاقه مند بودند و لذا به حضرت علی (ع) پیوستند و زمینه های متعدد دیگری نیز آنان را بر این واداشت تا از واکنشهای امام علی (ع) در برابر معاویه دفاع کنند. هر چند در این راه ثابت قدم نبودند! 🔻علاوه بر آنچه گفته شد، رقابت و اختلاف بین عراقی ها و شامی ها و تلاش معاویه نیز درعصر امام حسن (ع) به گونه ای به بار نشسته بود که نه تنها آسیب های اجتماعی جامعه اسلامی، اصلاح نشده بود، بلکه با مسائل عمیق تری نیز روبه رو گردیده بود. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی Ⓜ️ شنبه ها و یکشنبه ها : طرحنامه اجرائی #هیأت_تمدن_ساز 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ⭕️مقدمه - قسمت
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 1 〰〰〰〰〰〰 🔹در این قسمت قصد آن داریم که این طرح ای را به اختصار توضیح داده و سپس به تفصیل به مبانی هر یک بپردازیم. 🔹لازم به ذکر است که در توضیح طرح یک شبیه سازی اصطلاحی با اصطلاحات نظامی و جنگی شده است، اما مشخص است که این شبیه سازی فقط و فقط برای توضیح طرح است و اصلا بدین معنا نیست که هویت کارفرهنگی ، هویت نظامی است و یا لزوما قواعد آن بر این جنگ فرهنگی نیز حکمفرماست .بلکه استفاده ما از این اصطلاحات تنها در حیطه استقراض اصطلاح برای توضیح طرح می باشد . 1⃣ میدان های عملیات فرهنگی: 🔹همانطور که در یک مبارزه نظامی سه مرحله وجود دارد، برای عملیات فرهنگی نیز 3 مقطع کلی، نیاز است، در عرصه فرهنگی نیز 3 مرحله کلی متصور است که در واقع مرحله نهایی آن، عملیات و مبارزه نسبت به مواضع عملیاتی دشمن می باشد؛ در عرصه کار فرهنگی نیز یک مرحله عملیات فرهنگی یا به منظور مبارزه با تهاجم فرهنگی خواهیم داشت یا کارهای ایجابی ناظر بر فرهنگ بومی ایرانی و اسلامی . 🔹در واقع این نقطه نهایی و مطلوب ما در عرصه کار فرهنگی چه در حیطه عمومی و چه در حیطه خواص () است .ذکر این نکته در اینجا نیز حائز اهمیت است که از اهداف اصلی و شاید اصلی ترین هدف در فرآیند، رشد و تعالی جامعه به سمت حکومت نهایی است؛ 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 1 〰〰〰〰〰〰 🔹در این قسمت قصد آن داریم که این طرح
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 2 〰〰〰〰〰〰 🔹از نظر ما کار فرهنگی باید تبدیل به یک جبهه متحد شود و با یک برنامه ریزی مدون و نگاه جبهه ای و قرارگاهی اقدام به مبارزه فرهنگی کرد . پیکره فرهنگ از اجراء گوناگونی ساخته شده که هر یک به تنهایی قابل اصلاح و پیشرفت نیست. بلکه در یک عملیات منسجم روح کلی فرهنگ باید تحت قرار بگیرد. مسأله فرهنگ درهم تنیدگی و تلازم پیچیده ای با سایر نظامها از قبیل علم، اقتصاد، سیاست ، امور اجتماعی و ... دارد. برای مثال به موضوع توجه کنید🔻 🔹فرض کنید در عرصه ، نیاز به فعالیت فرهنگی داریم. این موضوع به ظاهر اقتصادی وجوه و جنبه های گوناگون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و.... دارد. اگر بنا باشد بطور مثال در عرصه اقتصاد مقاومتی یک عملیات جامع را طرح ریزی کنیم، نباید تنها به عوامل اقتصادی توجه داشته باشیم. علاوه بر تأمین زیرساخت های اقتصادی سبک زندگی ، شیوه مصرف، توجه و اعتماد جامعه به توان داخلی، پرهیز از گرایش به و بسیار مسائل دیگر باید در فهرست کارهای این عملیات قرار بگیرد که کاملا هستند. 🔹پس اولاً باید توجه داشت که برای برنامه ریزی عملیات های فرهنگی تنها نباید به مولفه های فرهنگی توجه داشت. بلکه این عناصر به یکدیگر وابستگی دارند. یعنی برای تغییر در مساله فرهنگ، بایستی تمام عناصر فرهنگی (به معنای خاص)، اقتصادی، سیاسی، دانشی، هنری و .... را به میان کشید. 🔹و ثانیاً باید دقت نمود که اثر این عملیات، موفقیت و عدم موفقیت آن در تمام جامعه و اقشار تاثیرگذار خواهد بود. یعنی اگر در مورد همین مثال اقتصاد مقاومتی ( به لحاظ اقتصادی یا سیاسی) شکست حاصل شود، به وضوح تأثیر خود را در عرصه فرهنگ نشان خواهد داشت. لذا ما در عرصه فرهنگی یک در هم تنیدگی حقیقی بین اقشار مختلف مردم با اهداف مختلف خواهیم دید . بنابراین تعبیر می شود به اینکه فرهنگ در نقش هوایی است که همه مردم از آن بهره مند خواهند شد. 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 2 〰〰〰〰〰〰 🔹از نظر ما کار فرهنگی باید تبدیل به ی
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 3 〰〰〰〰〰〰 🔹پس اگر هدف غایی ایجاد فرهنگ و تمدن توحیدی ست، تنها عناصر فرهنگی به معنای خاص خودش، در این صحنه وارد عملیات نمیشوند. بلکه بنا به معنای عام فرهنگ، عناصر اقتصادی ، سیاسی، اجتماعی، هنری و .... به عنوان صف برای این ستاد و به مثابه جبهه های گوناگون در این عملیات شرکت خواهند نمود. 🔹 این مرحله عملیات نهایی است که توسط فرماندهان جنگ نرم شناسائی و برنامه ریزی می شود و سپس اقدامات مقتضی و هماهنگ بین افراد و لشگر های مختلف فرهنگی (به معنای عام خودش) انجام می شود تا عملیات مورد نظر به سر منزل مقصود برسد. 🔶در یک جمله این مهم، هدف نهایی ما از جمیع کارهای فرهنگی است . ⚠️باید توجه داشت که بی توجهی به این نکته و ورود بدون برنامه و بدون درنظرداشتن این افق، معمولا باعث می شود که نیروهای زیاد، هزینه های قابل توجه و... صرف شود اما در عمل بهره ور بسیار پایینی را به دنبال داشته باشیم . 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 3 〰〰〰〰〰〰 🔹پس اگر هدف غایی ایجاد فرهنگ و تمدن ت
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 4 〰〰〰〰〰〰 2⃣ جبهه واحد فرهنگی (مرحله دوم): 🔹این قسمت که از آن به عنوان جبهه فرهنگی یاد می شود ،در واقع نقش ستاد عملیات را برعهده دارد. در این جبهه فرماندهان جبهه های فرهنگی کنار هم می نشینند و به بررسی صحنه و وضعیت میدان های فرهنگی می پردازند و بعد از طراحی عملیات ، مشخص می شود که هر کدام از این لشگر ها در به ثمر نشستن این عملیات مد نظر چه نقشی را بر عهده خواند داشت . اینکه این جبهه ها (موسسات، نهادها و...) چه هستند و افراد با چه ساز و کاری در این طرح نامه وارد این لشگر ها می شوند ، بعد از توضیح قسمت سوم به وضوح روشن خواهد شد . 🔹عدم تشکیل جبهه واحد فرهنگی به معنای درست خودش ،جزء خلل های برنامه ریزان فرهنگی ما می باشد، که مکرر در فرمایشات مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است : 🖊وقتی انسان نقطه مقابل خودش را نگاه می کند، یک جبهه ای می بیند. ما در مقابلمان، جبهه فرهنگی - سیاسی غرب وجود دارد که در دل این جبهه باز یک جبهه سرمایه داری خطرناک و آدم خوار وجود دارد و همینطور در کنار آن، جبهه صهیونیستی و مرتجع خوک صفت ... که همه اینها یک مجموعه را تشکیل می دهند در مقابل ما ؛ من وقتی به تنوع ابزارهای دشمن نگاه می کنم می فهمم چقدر قضیه برای اینها اهمیت داشته 71/5/21 🖊ما اگر بخواهیم در مقابل این جبهه کار کنیم هم باید تنوع داشته باشیم، هم ابتکار داشته باشیم، هم باید انگیزه داشته باشیم، هم باید برنامه داشته باشیم ؛ کارمان هدایت شده باشد و این نمی شود مگر با تشکیل جبهه. این طرف هم باید جبهه تشکیل داد. از افراد و حتی مجموعه ها به تنهایی کار بر نمی آید. سنگرهای فرهنگی باید به وجود آید. همه باید کار کنند و امروز، روز کار است. امروز روزی است که همه آنهایی که دارای استعدادند، می توانند در زمینه فرهنگی کار کنند. کارِ نکرده هم زیاد است که باید انجام گیرد. این آن چیزی است که من امروز برای خطاب به همه اهل فکر و فرهنگ و هنر و ادب و دانش و معلومات و معارف عرض می کنم و آن را یک چیز لازم می دانم.72/5/8 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 4 〰〰〰〰〰〰 2⃣ جبهه واحد فرهنگی (مرحله دوم): 🔹ای
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 5 〰〰〰〰〰〰 🔻در ادامه بعد از توضیح قسمت سوم ، مجددا به توضیحات تکمیلی در مورد جبهه فرهنگی می پردازیم. 3⃣ قرارگاه تربیتی (مرحله اول): 🔹نقش این پادگان های تربیتی و فرهنگی که امروزه در کشور عزیزمان ایران ، تعداد آنها رو به افزایش است ،تربیت نیروهای متخصص و متعهد برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود . 🔹ما در ادامه به تفصیل به توضیح مبانی این پادگان های تربیتی خواهیم پرداخت اما آنچه در این قسمت حائز اهمیت است توجه به نکته می باشد که ، نقش اصلی این مجموعه های تربیت محور ، پرورش انسانهایی در تراز جمهوری اسلامی ایران است، که بعد از اتمام فرآیند تربیتی و پرورش این دانش آموزان ، ما شاهد تربیت شدگان و خروجی هایی باشیم که این افراد با عزمی استوار، با تکیه بر نیروی لا یزال الهی و با اعتماد به نفسی که حاصل از توکل عمیق به حضرت حق تعالی می باشد برای پیشبرد اهداف جبهه حق ماموریتی را انتخاب کرده باشد و تمام عمر خود را صرف به ثمر رساندن آن ماموریت بکنند. 🔹 (همانطور که در ادامه به تفصیل به این مبانی خواهیم پرداخت ) این انسانها با انتخاب مأموریتی با این روحیه که استعدادها و علایق در راستای نصرت امام و ولی جامعه هزینه شود،انسانیت خود را رقم زده و به عبودیت آنها درگرو به سرانجام رسیدن مأموریتی است که حاصل ترجمه فرمان امام و ولی جامع برای خودشان می باشد. 🔹به زبان ساده تر اگر بخواهیم از ابتدا به کل ماجرا نگاه کنیم ، معمولاً مجموعه های تربیت محور و مجموعه های فرهنگی، اقدام به تربیت افراد می کنند بی آنکه بخواهند برای این خروجی ها مجموعه خود و برای ادامه حیات فردی و اجتماعیشان بستری را تصویر کنند. لذا متربی پس از پایان فرآیند تربیت یا رها می شود و صرفاً یا به فرآیند تربیت دیگران بازمیگردد. اما ماحصل تربیت خود را تحت لوای یک مأموریت در بستر جامعه رقم نمیزند. 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 5 〰〰〰〰〰〰 🔻در ادامه بعد از توضیح قسمت سوم ، مجد
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 6 〰〰〰〰〰〰 🔹لذا ما همواره شاهد این هستیم که افراد تربیت شده در این مجموعه ها به راحتی خود نیز منحل در سیل عمومی جامعه می شوند. آنچه در قسمت دوم به آن پرداخته شد و از آن به جبهه واحد فرهنگی یاد شد ، تکمیل کننده این نقص خواهد بود . 🔹یعنی افراد خروجی هیأت زوار الزهراء (س) با توجه به مبانی تربیتی که در ادامه تفصیل از آنها یاد خواهد شد ،پس دوره تربیتی 8 ساله خود با انتخاب مأموریت در راستای نصرت امام ولی جامعه ،اقدام به تأسیس یا عضویت در یک جبهه فرهنگی (به معنای اصطلاحی) خود می شوند و بعد از آن با حضور در جبهه واحد فرهنگی در عملیات های لازم فرهنگی و علمی کشور حضور جدی خواهند داشت . 🔹این ها افرادی هستند که تمام زندگی خود را با توجه به مأموریت انتخاب شده ،هزینه و صرف جبهه حق و ظرف تعین یافته آین یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهند کرد . 🔹لازم به ذکر است که خروجی این مجموعه فقط افرادی نخواهند بود که در زمینه های علوم انسانی یا فرهنگی یا حوزوی فعالیت داشته باشند ،بلکه این خروجی ها حتی افرادی هستند که در کارهای علمی بنیادی، شرکت های مهندسی، هنری، ورزشی و... فعال خواهند بود .بله، یعنی مأموریتشان این خواهد شد که به عنوان مثال در زمینه عمرانی به کشور خدمت کنند، و این مساله در فرهنگ به معنای عام جامعه تاثیرگذار خواهد بود. خروجی های این نوع فرآیند و این نگاه تربیتی اگر در زمینه عمرانی هم انتخاب مأموریت کنند، عملکردشان مانند جهاد سازندگی اول انقلاب خواهد بود که تمام روح کار به ظاهر دنیایشان در گروه آثار کلان فرهنگی است. ⚠️ لذا تأکید می کنیم که در جبهه فرهنگی، همه این افراد نقش خواهند داشت و این دست به دست دادن همه این افراد فرهنگ را رقم خواهد زد . 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52