eitaa logo
امتداد حکمت قرآنی و فلسفه الهی
1.4هزار دنبال‌کننده
572 عکس
155 ویدیو
28 فایل
حکمت قرآنی در اندیشه فیلسوفان انقلاب اسلامی: امام خمینی علامه طباطبایی شهیدان مطهری، بهشتی، صدر آیات علامه جعفری، مصباح یزدی، جوادی آملی و امام خامنه ای
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 عدالت شورای نگهبان و حکم بر برائت 🔹شورای نگهبان متشکل ۶ فقیه عالم و عادل منصوب رهبر معظم انقلاب و ۶ حقوق دان برجسته منتخب قوه قضاییه و مجلس(عصاره فضایل ملت) است که با توجه به سوابق آنها و بخصوص در ۱۴۰۰ می‌دانیم که هیچ‌ تعاریف با افراد ندارند و کوچکترین فساد سیاسی و اقتصادی و حتی حاشیه اقتصادی و سیاسی را بر نمی‌تابند و صلاحیت داوطلب انتخابات را احراز نمی کنند حتی اگر برادر او یکی از اعضا باشد. 🔸این شورای نگهبان اگر کسی را برای انتخابات ریاست جمهوری تایید صلاحیت کرد حتما از تهمت‌ها و حاشیه‌های ساخته شده توسط ضد انقلاب و رایج در زبان و کانال مدعیان انقلابی‌گری مبرا است و جز توهین و تهمت و تخریب چیز دیگری نیست. 🔹تکرار تهمت‌ها و تخریب‌های ضد انقلاب توسط جوانان انقلابی حتما غیرقانونی، غیر اخلاقی و غیرشرعی است و ناشی از نداشتن بصیرت سیاسی جوانان در قدرت‌طلبان داخلی و شبکه‌های ضد انقلاب خارجی است. 🔸در شبکه‌ی تخریبی ضد انقلاب و فضای مسموم و بی اخلاق و رهای فضای مجازی، دین و آخرت خودمان را ارزان نفروشیم و کشور را به دوقطبی بی‌اخلاقی و غیرشرعی و غیر قانونی نکشانیم. و بنیان‌های عدالت و اعتماد در جامعه را تضعیف نکنیم. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1929
📌 تجارب تبلیغی (گزارشی از سفرهای استانی و بازدید از مناطق مختلف ایران عزیز) 🔹در طول تابستان ۱۴۰۲ توفیق شد که به بیش از ۱۳ استان کشور سفر تبلیغی و اجتماعی داشته باشم و از ده‌ها شهر و روستا بازدید کنم و با مردم و مسئولان فرهنگی و اجتماعی برخی از این شهرها و روستاها جلسه برگزار شود و اطلاعات مفیدی از جزییات فرهنگی و اقتصادی آن مناطق به دست آورم. در برخی از این سفرها، گروه‌های تبلغی و فرهنگی هم حضور داشتند و در جلساتی با آنها به تحلیل وضعیت فرهنگی و اجتماعی آن شهرها می‌پرداختم و پیشنهادهایی هم به مسئولان مربوطه عرضه می‌شد که برخی از آنها پیگیری شد و تأثیرگذار هم بود. 🔸تمام این سفرها با هزینه و ماشین‌های شخصی (پراید معمولی سال ۹۰ بدون هرگونه دست کاری) بود و هیچ‌گونه کمکی از هیچ نهادی وجود نداشت و مقدمات سفر و اسکان و جلسات نیز با همت خود دوستان فراهم شد و هیچ مسئول و نهاد دولتی نه میزبان بود و نه ما اعتبار سیاسی داشتیم که مقدمات پرخرجی را فراهم کنند. 🔹فهرست این استانها و برخی از شهرهای آن که توفیق سفر در تابستان ۱۴۰۲ حاصل شد از این قرار است: ۱. استان قم(شهرهای قم و کهک) ۲. استان مرکزی (شهرهای اراک، دلیجان، خمین) ۳. استان لرستان( شهرهای الیگودرز، ازنا، درود، بروجرد، خرم آباد) ۴. استان خوزستان(شهرهای اندیمشک و دزفول) ۵. استان تهران(شهرهای تهران، اسلام‌شهر، رباط کریم، شهر پرند، حسن‌اباد) ۶. استان قزوین(شهر قزوین) ۷. استان گیلان (رودبار، فومن، رشت، شفت، لاهیجان، آستان اشرفیه) ۸. استان اصفهان(شهر کاشان، نائین) ۹. استان کرمان(شهرهای کرمان، بم، راور) ۱۰. استان سیستان(شهرهای چابهار و ایرانشهر) ۱۱. استان خراسان جنوبی(فردوس، گناباد، بیدخت) ۱۲. استان خراسان رضوی(مشهد، کاشمر، نیشابور، سبزوار) ۱۳. استان سمنان(گرمسار، دامغان، سمنان، سرخه) 🔹آیا به اعتبار این سفرها و مطالعات و جلسات و ... می‌توان ادعا کرد که به همه جزییات امور کشور آشنایی حاصل شده است؟ 🔸بله اینگونه سفرها و اطلاع میدانی از استان‌ها و شهرها بسیار خوب و مفید است اما کثرت این سفرها به تنهایی نمی‌تواند مشکلی را حل کند و حتی به طرح و برنامه منتهی شود. بلکه لازم است جمعی از متخصصان آمپر فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هم در این سفرها حضور داشته باشند و با مطالعات میدانی مفصل براساس روشهای علمی و جلسات متعدد با مسئولان مربوطه به یک پیشنهادها و طرح‌های علمی رسید و در مجامع علمی مطرح کرد و نظرات کارشناسان واقعی و استادان حوزه و دانشگاه از طیف‌هایی مختلف را دریافت کرد. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1930
📌گذار از فتنه: شگردهای فتنه‌گران و راهکارهای مقابله با آن از منظر امام سجاد (ع) مؤلف: سیدمهدی موسوی ١٣٨٩ •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1931
📌گذار از فتنه: شگردهای فتنه‌گران و راهکارهای مقابله با آن از منظر امام سجاد (ع) مؤلف: سیدمهدی موسوی ١٣٨٩ ❇️معرفي کتاب 🔸ظهور و بروز فتنه در حقیقت آزمونی است برای شناخته شدن سره از ناسره. وقتی ابرهای فتنه آسمان تعقل و اندیشه را می پوشاند، خطا و لغزش نیز پدیدار می شود. خطاهایی که گاه سنگین ترین ضربه ها را بر پیکر جامعه وارد می کند. به گونه ای که تبعات آن تا مدت ها گریبان جامعه و مردم را گرفته و آن ها را از حرکت رو به جلو و پیشرفت باز خواهد داشت. 🔹کتاب "گذار از فتنه" دربردارنده شگردهای فتنه گران و راهکارهای مقابل با آنان از منظر امام سجاد علیه السلام است. این کتاب در چهار فصل به بررسی نوع برخورد امام سجاد علیه السلام با فتنه گران پرداخته است. 🔸 در فصل اول با عنوان "زمینه های فتنه" خواننده با مطالبی چون انحراف از هدایت الهی، سنگدلی، تزلزل و پیمان شکنی و نافرمانی پروردگار به عنوان زمینه های مهم بروز فتنه در جامعه اسلامی آشنا می شود. 🔹 نویسنده در این کتاب ضمن بحث از زمینه های بروز فتنه و بیان کردن شگردهای مورد استفاده فتنه گران، راه کارهای مقابله با آن را نیز ارایه می دهد "زمانه فتنه" عنوان فصل دوم این کتاب است و مخاطب را به این مفهوم کلی می رساند که در زمانه فتنه، انسان های فتنه انگیز از غلطیدن در وادی هلاکت، حضور در مسیرهای پر آسیب و استقبال از عقوبت الاهی به عنوان سه مشخصه بارز ابایی ندارند. 🔹نویسنده در فصل سوم این کتاب با عنوان «شگردهای فتنه گران» به بررسی این مفهوم کلی می پردازد که فتنه گران برای پیشبرد کارهای خود ابزارهای مختلفی را به کار می برند که عمده آنها به فرموده امام سجاد علیه السلام عبارتند از نیت عداوت، قصد براندازی، آمیختن حق و باطل، انتخاب بهترین راه کارها، جاسوسی، جنگ نرم، استفاده از ضعف ها، زمینه سازی فتنه، جمع آوری اخبار، لبخند پر از کینه، حسادت عامل فتنه گری، تهدید و تندزبانی، عیب جویی، اتهام زنی و شایعه پراکنی و حفظ کینه پس از شکست. 🔸ظهور و بروز فتنه در حقیقت آزمونی است برای شناخته شدن سره از ناسره. وقتی ابرهای فتنه آسمان تعقل و اندیشه را می پوشاند، خطا و لغزش نیز پدیدار می شود 🔹نویسنده در فصل چهارم کتاب و پایانی با نام «روش های مقابله با فتنه» به این نکته اشاره دارد که امام سجاد علیه السلام برای مقابله با فتنه گران راهکارهایی را در دو بخش نظر و عمل عرضه می دارد که در این کتاب بخش نظر با عنوان «بصیرت زایی» ذکر شده و موارد لازم برای این کار نیز حق شناسی، راه شناسی، دشمن شناسی و خودشناسی نام برده شده اند. بخش عمل با نام «عملگرایی سنجیده» بر این نکته تاکید دارد که امام سجاد علیه السلام توحید عملی، استقامت و صبر، زدودن سوءظن ها، فرصت سازی از تهدیدها و شکستن وحدت فتنه گران را عوامل موثر در مقابله با فتنه گران می دانند. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1932
📌نامه به آقای دکتر جلیلی درباره عواقب خطرناک بداخلاقی‌ها و توهین‌های گسترده‌ی هواداران ایشان بسمه تعالی جناب آقای دکتر سعید جلیلی (زیده عزه) نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و نامزد محترم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سلام علیکم با احترام.‌ شما بحمدلله دارای تجارب فراوان در حوزه‌های امنیتی و از چهره‌های محترم هستید و در حدود سه دهه‌ی گذشته با قرار گرفتن در مناصب امنیتی در سطوح ملی از عمق بحرانها و گسست‌های اجتماعی برآمده از رقابت‌های انتخاباتی به ویژه پیامدهای جبران ناشدنی بی‌اخلاقی‌های انتخابات سال ۸۸ و فتنه برآمده از آن مطلع هستید و بهتر از هرکسی از گستره آسیب‌های مادی و معنوی آن آشوبها و خشونت‌ها اطلاع دارید. متاسفانه از هنگام اعلام خبر شهادت رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی عزیز تا کنون، علی رغم تذکرات صریح مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ نسبت به بدگویی، تهمت، لجن پراکنی در رقابت‌های انتخاباتی، یک خط رسانه‌ای گسترده با انواع روش‌ها از برچسب‌زنی‌های به ظاهر نخبگانی تا تمسخر و فحاشی و تهمت، با سوءاستفاده از عنوان هواداری و حمایت جنابعالی، مشغول تخریب و هجمه به سایر نامزدهای دیگر و هواداران آنها هستند و روز به روز بر حجم فعالیتهای غیراخلاقی، غیرقانونی و غیرشرعی خود به انگیزه موج آفرینی و در نهایت پیروزی شما در انتخابات پیش‌رو افزوده‌اند تا جایی که با تاسف فراوان نسبت به برخی از شخصیت‌های محترم عالم و روحانی که از نامزدهای دیگر حمایت کرده‌اند نیز بدترین توهین‌ها رواداشته‌اند به نحوی که مجبور شده‌اند مطلب کوتاه خود را از کانال شخصی بردارند. حقیقتا ادامه‌ی این روند تخریب‌گر و بی‌اعتمادسازی بسیار نگران کننده است و نه به صلاح کشور و انقلاب اسلامی است و نه حتی به صلاح شماست. اگر چه ما معتقدیم که شما با فعالیت‌های مخرب این جریان‌های شناخته شده و گروه‌های گسترده در فضای مجازی و برخی از افراد مشهور، قلبا همراه نیستید و حتما براساس وظایف دینی و انقلابی با آن مخالف هستید؛ اما انتظار این است که به طور رسمی اعلام بفرمایید که این افراد مشهور و جریان‌های رسانه‌ای شناخته شده مطرود شما هستند و از حمایت‌ها و هواداری‌های آنها بیزار هستید. انتظار می‌رود واکنش جنابعالی از چنان قدرت و صراحت و نقطه‌زنی برخوردار باشد که ادامه‌ی این روند مخرب و فتنه‌انگبز را مسدود کند و ان‌شاءالله جلوی شکل‌گیری فتنه‌ی دیگری گرفته شود و فضای اخلاق و قانون به رقابت‌های انتخاباتی بازگردد. والسلام علیکم و رحمةالله جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم شب جمعه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ (به جهت نگرانی از تخریب و توهین رسانه‌های نامبرده، از ذکر اسامی خودداری می‌شود) https://eitaa.com/hekmat121/1933
📌منشور اخلاق سیاسی در کلام امام رضا (علیه السلام) 💐 الإمام الرضا عليه السلام ـ لِعَبدِ العَظيمِ الحَسَنِيِّ ـ 🔸يا عَبدَ العَظيمِ ، أبلِغ عَنّي أولِيائِيَ السَّلامَ، وقُل لَهُم أن لا يَجعَلوا لِلشَّيطانِ عَلى أنفُسِهِم سَبيلاً ، ومُرهُم بِالصِّدقِ فِي الحَديثِ وأداءِ الأَمانَةِ ، ومُرهُم بِالسُّكوتِ ، وتَركِ الجِدالِ فيما لا يَعنيهِم ، وإقبالِ بَعضِهِم عَلى بَعضٍ ، وَالمُزاوَرَةِ ، فَإِنَّ ذلِكَ قُربَةٌ إلَيَّ . 🔹ولا يشغلوا أنفُسَهُم بِتَمزيقِ بَعضِهِم بَعضًا فَإِنّي آلَيتُ عَلى نَفسي أنَّهُ مَن فَعَلَ ذلِكَ وأسخَطَ وَلِيًّا مِن أولِيائي دَعَوتُ اللّه َ لِيُعَذِّبَهُ فِي الدُّنيا أشَدَّ العَذابِ وكانَ فِي الآخِرَةِ مِنَ الخاسِرينَ . 🔸وعَرِّفهُم أنَّ اللّه َ قَد غَفَرَ لِمُحسِنِهِم وتَجاوَزَ عَن مُسيئِهِم إلاّ مَن أشرَكَ بِهِ أو آذى وَلِيًّا مِن أولِيائي أو أضمَرَ لَهُ سوءًا فَإِنَّ اللّه َ لا يَغفِرُ لَهُ حَتّى يَرجِعَ عَنهُ ، فَإِن رَجَعَ ، وإلاّ نَزَعَ روحَ الإيمانِ عَن قَلبِهِ وخَرَجَ عَن وَلايَتي ، ولَم يَكُن لَهُ نَصيبُُ في وَلايَتِنا ، وأعوذُ بِاللّه ِ مِن ذلِكَ [ الاختصاص : ۲۴۷ . ] . 💐امام رضا عليه السلام ـ به عبدالعظيم حسنى فرمودند: : اى عبدالعظيم! دوستانم را از جانب من سلام برسان و به آنان بگو كه شيطان را به خود راه ندهند؛ و ايشان را به راستگويى و امانتدارى سفارش كن. 🔸به آنان توصيه كن كه خاموشى گزينند و بحث و جدلهاى بيهوده را رها كنند، به يكديگر روى آورند و به ديدن هم بروند؛ زيرا كه اين امور، باعث نزديك شدن به من مى شوند، خود را سرگرم تكه پاره كردن يكديگر نكنند؛ زيرا من به جان خودم سوگند ياد كرده ام كه هركس چنين كند و دوستى از دوستان مرا خشمگين سازد، از خدا بخواهم كه در دنيا، سخت ترين عذاب را به او بچشاند و در آخرت، از زيانكاران باشد. 🔹 به آنان بگو كه خداوند، نيكوكار ايشان را آمرزيده و از بدكارشان گذشت كرده است، مگر كسى كه بدو شرك آورد يا دوستى از دوستان مرا آزار دهد و يا نسبت به او قصد بدى داشته باشد؛ زيرا [در اين صورت ] خداوند او را نمى بخشد تا زمانى كه از اين كارها [يا از اين بدانديشى] دست بردارد و اگر دست برنداشت، روح ايمان از دلش كنده شود و از ولايت و دوستى من خارج گردد و نصيبى در ولايت ما نداشته باشد، پناه مى برم به خدا از اين امر. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1934
📌انفتاح بود... شهید رئیسی در تاریخ انقلاب اسلامی بود و شهادت او بزرگی بود که در کوتاه مدت قابل جبران نیست . حضور شهید رییسی در عرصه سیاست ایران یک انفتاح بود انفتاحی بعد از یک دولت مسدود انفتاحی بعد از تشتت جبهه انقلاب انفتاحی بعد از نبود الگوی مردانی چون رجایی و بهشتی. ان‌شاءالله در بلند مدت، شهادت او که یک ثلمه و شکاف عمیق در جبهه انقلاب است ترمیم خواهد شد اما در کوتاه مدت همچنان دغدار هستیم و اشک‌ها جاری است. (رحمة الله علیه) •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1935
📌رئیس جمهور باید دارای انقلابی باشد خصوصیّات یک رئیس‌جمهوری را که به نظر میرسد رئیس‌جمهور مطلوب باید دارای این خصوصیّات باشد، من میگویم، شما نگاه کنید ببینید واقعاً همین جور است یا نه؛ یعنی این نظر شخص من نیست... دارای و جهادی باشد؛ یعنی با نمیشود کرد؛ با این همه مسائل اساسی‌ای که در کشور وجود دارد، یک و انقلابی لازم است؛ بایستی این جوری باشد. سخنرانی نوروزی خطاب به ملت ایران ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ °•°•🌺🍀•°•°🌷🌱•°•° ❇️ https://eitaa.com/usul121/1158
📌 مهمترین وظیفه رئیس جمهور آیت الله العظمی خامنه‌ای: در دولت، باید رئیس جمهور را محور قرار داد. من همیشه گفته‌ام که دولت به چهارراهی میماند که رئیس جمهور، مثل سر این چهارراه است. وقتی جلوِ یک بخش دست گرفت، آن باید متوقّف شود، تا بخشهای دیگر بتوانند بیایند و حرکت کنند. وقتی اشاره کرد که حرکت کنید، حرکت کنید؛ یعنی جلوتر نروید و عقب هم نمانید. آنچه را که رئیس جمهور با مشورت، با رعایت جوانب قضیه، با ملاحظه آن چیزهایی که بخشهای مختلف میروند و به عنوان نیازهای مختلف با او در میان میگذارند و نگاه که به طور طبیعی دارد، اولویت تشخیص میدهد، آن باید رعایت شود. ۱۳۷۸/۰۶/۰۲ بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت https://khl.ink/f/2964 •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1937
📌 درس انقلاب اسلامی «وَ إِنِّي وَ اللَّهِ لَأَظُنُّ أَنَّ هَؤُلَاءِ الْقَوْمَ سَيُدَالُونَ مِنْكُمْ بِاجْتِمَاعِهِمْ عَلَى بَاطِلِهِمْ وَ تَفَرُّقِكُمْ عَنْ حَقِّكُمْ وَ بِمَعْصِيَتِكُمْ إِمَامَكُمْ فِي الْحَقِّ وَ طَاعَتِهِمْ إِمَامَهُمْ فِي الْبَاطِلِ، وَ بِأَدَائِهِمُ الْأَمَانَةَ إِلَى صَاحِبِهِمْ وَ خِيَانَتِكُمْ، وَ بِصَلَاحِهِمْ فِي بِلَادِهِمْ وَ فَسَادِكُمْ، فَلَوِ ائْتَمَنْتُ أَحَدَكُمْ عَلَى قَعْبٍ لَخَشِيتُ أَنْ يَذْهَبَ بِعِلَاقَتِهِ. امام علی (علیه السلام) خطبه 25 نهج البلاغه؛ بخش دوم: نافرمانی از امام حق. 🔹انقلاب اسلامی عمیق‌ترین انقلاب تاریخ معاصر از حیث علمی و نظری بود و از بنیان‌های فلسفی و فقاهتی دقیقی برخوردار بود که ریشه در تاریخ و فرهنگ اسلامی داشت و این انقلاب را رهبری راهبری می‌کرد که حکیم، عارف و فقیه برجسته بود و متفکرانی همچون علامه شهید مطهری، آیت الله شهید بهشتی و آیت الله العظمی خامنه‌ای، مبانی و اصول آن را تبیین و تفسیر کرده‌اند. محور وحدت و همبستگی جامعه‌ی ایران این بنیاد فلسفی و فقاهتی با این شرح و تفصیل بود. 🔸براین مبنل، شناخت این انقلاب نیازمند یک مطالعه‌ی تخصصی جامع و بهره‌مندی از علوم اسلامی و استادان برجسته‌ی حکمت و فقاهت است و بدون آن حتما این شناخت ممکن نیست. در نبود چنین شناخت و معرفتی، از عمق جامعه و وحدت و همبستگی اجتماعی کاسته و بر سطحی‌نگری، تفرقه و نشتت و تضاد اجتماعی افزوده می‌شود و تخریب و توهین و تهمت زدن در جامعه با لعاب انقلابی‌گری جای اخلاق و منطق و قانون را پر می‌کنند. 🔹 متاسفانه در نظام آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه اصلا به بررسی علمی و فقاهتی انقلاب اسلامی و مکتب فکری و عقلانی آن پرداخته نمی‌شود و در آموزش عالی هم دو واحد زورکی و عمومی در کارشناسی می‌گذارند و هر شخصی با هر میزان دانش و اطلاع از هر قشری(مانند مداح، مجری، امام جماعت، کارمند دانشگاه) می‌تواند آن درس را ارائه دهد بدون آنکه کوچکترین تخصصی در بنیادهای فلسفی و فقاهتی انقلاب اسلامی و مکتب امام خمینی و آثار سایر متفکران انقلاب داشته باشد، با چنین وضعیتی معلوم است که بخش قابل توجهی از جوانان، انقلاب و انقلابی‌گری را در حد شعارهای کلی و قیافه و ظاهر افراد معنا کنند و به راحتی این و آن را از دایره انقلاب اسلامی خارج کنند و به انواعی تهمت‌ها و توهین‌ها متصف کنند و صرفا یک تعداد محدودی را انقلابی بداند که یک سلسله حرفهای شعاری و تکراری را با آب و تاب بیان کنند و بر تمایز گذاری حداکثری و تضادهای اجتماعی اصرار داشته باشند و علی‌رغم تذکرات امام جامعه بر وحدت و همبستگی اجتماعی، به تفرقه‌افکنی و تخریب و توهین و تهمت زدن می‌پردازند. 🔸در چنین حالتی است که برخی از افراد کم‌سواد و کم‌عمق با استفاده حداکثری از رسانه‌ها و فضای مجازی و البته با بهره‌مند شدن از بودجه‌های فرهنگی، می‌توانند به سرعت چهره شوند و به عنوان سخنگویان جبهه انقلاب اسلامی جا باز کنند و هر رطب و یابسی را به نام انقلاب و انقلابی‌گری و عدالت خواهی به خورد جامعه بدهند. ای کاش می‌شد فهرستی از این افراد کم‌مایه و پر طمطراق را نام برد تا خوانندگان عزیز می‌توانستند خود به تحقیق درباره این افراد بپردازند چه کنیم که فضای نقد و گفتگوی علمی در جامعه مدعی انقلابی‌گری مسدود است و اگر کسی نکته‌ای بگوید به سرعت تخریب و تهدید می‌شود و با انواع و اقسام توهین‌ها و اتهام‌ها او را از صحنه خارج می‌کنند تا روزه سکوت بگیرد و حرفی نزند. 🔹بارها در این کانال از مشکل بزرگ و در جمهوری اسلامی بحث شده است. بخصوص در ایام انتخابات اسفند ۱۴۰۲ عرض شد که در آینده‌ی جامعه اسلامی با چالش‌های بیشتری از سوی این طیف خاص مواجه خواهیم بود. بنگرید: https://eitaa.com/hekmat121/1661 و: https://eitaa.com/hekmat121/1673 🔹 چنانکه بارها ذکر شد راهکار مواجه با و رسانه‌های خطابی آنها، درگیری و دعوا، پاسخ و بازی در میدان بازی آنها نیست، بلکه گسترش عقلانیت و آموزش راهبردهای خردورزی از طریق تربیت اجتماعی و تربیت سیاسی است. 🔸درس انقلاب اسلامی باید درس عقلانیت و بصیرت باشد درس تربیت اجتماعی و رشد سیاسی باشد. کسی می‌تواند این درس را بدهد که بر نظام فکری امام خمینی و مقام معظم رهبری به معنای واقعی مسلط باشد و شناخت عمیقی از اسلام، ایران و انقلاب اسلامی داشته باشد. طبیعتا هر کسی می‌تواند چنین ادعایی داشته باشد اما حتما باید احراز شود و کارشناسان مربوطه بر این تضلع و تبحر گواهی دهند. فاعتبروا یا اولی الابصار •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1938
📌بی‌اخلاقی در انتخابات یعنی چه؟ 🔸برخی از افراد فعال در فضای مجازی پرسش داشتند که مصادیق بی‌اخلاقی و تخریب در انتخابات چیست. برخی از مهمترین مصادیق بی‌اخلاقی و تخریب از این قرار است: ۱. تقطیع کلام، صوت و فیلم‌های کاندیدا و هواداران وی به قصد واقعیت؛ ۲. مقایسه‌های غلط آن متن یا صوت تقطیع شده با یک بخش تقطیع شده از بیانات امام و رهبری و شهدا به قصد تقابل سازی و القا دشمنی و ضدیت؛ ۳. همانند سازی یک نامزد با شخصیت دیگری که به هر دلیل نزد جامعه از شهرت خوبی برخوردار نیست به قصد هم‌ذات پنداری و سرایت دادن قبح فعل و شخصیت دیگری به نامزد مورد نظر؛ ۴. جعل اسناد و مدارک و تصاویر؛ ۵. ارائه تفسیری از کلام و صوت و تصویر یک نامزد به گونه‌ای که اصلا هماهنگ با قصد و ذهنیت او نیست؛ ۶. تکرار شایعات بی‌اساس و اتهاماتی که شبکه‌های معاند (همچون بی‌بی‌سی و اینترنشنال و افراد معلوم الحال) مطرح کرده‌اند و نهادهای قانونی مثل قوه قضاییه و شورای نگهبان به کذب آن رأی داده‌اند. ۷. دروغ گفتن و نسبت دادن حرفهای غیر واقعی به یک نامزد با مهارتهای هنری و رسانه‌ای آن را راست جلوه دادن؛ ۸. تخریب نامزدی به بهانه حمایت یک شخص خاص از او که شاید حاشیه‌ای داشته باشد و یا متنی را در نقد کسی نوشته باشد؛ ۹. اصرار بر نشنیدن و‌ نپذیرفتن دفاعیات کاندیدا از خود در برابر شایعات و اتهامات؛ ۱۰. مارپیچ سکوت و وادار کردن دیگران به سکوت و عدم امکان دفاع از نامزد مورد علاقه ایشان از روش‌های مختلفی مثل تهدید، توهین، نصیحت‌های دروغین، فشار مجازی و .... •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1939
9.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌توانایی کار در جهت ملاک‌های انقلاب 🇮🇷 رهبر انقلاب در دیدار مدال‌آوران علمی: برای انتخاب خوب ببینید چه کسی در جهت ملاک‌های انقلاب را دارد ----------------- https://eitaa.com/usul121/1222