✨﷽✨
#مرگ
#میت
#آخرت
✅مردهها حرف میزنند
مردهها با شما حرف میزنند، ولی شما صدای آنها را نمیشنوید
اگه میخواید بدونید چی میگن، روایت زیر رو بخونید:
قطب راوندی در لب اللباب نقل میکند:
مردگان در هر شب جمعه از ماه رمضان میآیند و و با صدای اندوهناک و گریه، فریاد میزنند:
ای اهل خانه من، ای فرزندان من! ای خویشان!
با خیرات خود به ما محبت کنید خدا شما را رحمت کند،
ما را به خاطر بیاورید و ما را فراموشمان مکنید.
بر غربت ما رحم کنید. ما در زندان تنگ و تاریک ماندهایم.
به ما رحم کنید و دعا و صدقه را از ما دریغ نکنید.
شاید پیش از آنکه شما مثل ما شوید، خدا به شما رحم فرماید،
ای بندگان خدا! سخن ما را بشنوید و ما را فراموش مکنید.
این ثروتی که در دست شما است روزی در دست ما بود،
ما آنها را در راه خدا خرج نکردیم، پس آنها برای ما وبال شد و منفعتش برای دیگران ماند؛
به ما مهربانی کنید ولو به یک درهم یا قرص نانی یا پارهای از چیزی.
پس فریاد میکنند: چقدر نزدیک است که بر نفسهای خود گریه کنید و به شما نفعی ندهد.
چنانکه ما گریه میکنیم و سودی برای ما ندارد؛
پس کوشش کنید پیش از آن که مثل ما شوید.
📕سفینة البحار، ج 8، ص 132 / مستدرك الوسائل، ج2، ص: 163
#حدیث_داستانی
#مرگ
#دنیا
#آخرت
#حدیث_داستانی
✅چرا از مرگ بدمان میآید؟
✍آیت الله حق شناس: این حدیثی که میخوانم شنیدهاید اما باز یک بار دیگر بشنوید و توجهاتی تازه بکنید رفقا: جاء رجلٌ إلی أبی ذَرٍّ فَقالَ: یا أبا ذَرٍّ ما لَنا نَکرَهُ المَوت؟ چرا ما از #مرگ بدمان میآید؟ یا اباذر! چرا حالت نوع مردم این است که از مردن بدشان میآید؟ فقال: لِأنّکُم عَمَّرتُم الدُّنیا و أخرَبتُم الآخرة فَتَکرَهونَ أن تُنقَلوا مِن عُمرانٍ إلی خَرابٍ. فرمود: چون دنیا را آبادان و معمور کردید! هی ساختمان، هی ساختمان! دنیا را از هر جهت تعمیر کردید؛ اما آخرت خراب است، برای ساختمان آخرت کاری نکردید؛ بهخاطر همین کراهت دارید، بدتان میآید از اینکه از جای آباد به جای خراب بروید.
#فاطمیه
#فاطمه
3532 - فى مَناقِبِ الطَّاهِرِينَ، اِنَّ خَدِيجَةَ (عليها السلام) كانَتْ تُصَلّى يَوْمًا فَقَصَدَتْ اَنْ تُسَلِّمَ فِى الثَّالِثَةِ فَنادَتْها فاطِمَةُ (صلى الله عليه وآله وسلم) مِنْ بَطْنِها، قُومى يا اُمَّاهُ، فَاِنَّكِ فِى الثَّالِثَةِ
🆔 @ahadis_tollab
در مناقب الطاهرين آمده است كه روزى حضرت خديجه( س) نماز مى خواند، و در نماز چهار ركعتى سهواً خواست كه در ركعت سوم سلام بدهد كه ناگهان حضرت فاطمه زهرا (عليها السلام) از داخل شكم خديجه صدا زد اى مادر برخيز كه در ركعت سوم هستى.
کتاب احادیث الطلاب ص 1064
◾️◾️◾️◾️◾️◾️
#امیرالمومنین
#اهل_بیت
ملاقات با مولی
🔺 یکی از اصحاب أمیرالمؤمنین علیه السلام وارد شدند بر معاویه، در زمانی که حضرت امیر علیه السلام از دنیا رحلت فرموده بود. در آن مجلس صحبت أمیرالمؤمنین شد.
🔹 آن شخصی که وارد شد گفت : ای معاویه تو چی می گویی درباره علی؟ علی کسی بود که ما تا می دیدیمش، انگار از زمین می رفتیم به آسمان! عظمتی داشت حضرت امیر علیه السلام که هر کس که حضرتش را ملاقات می کرد اثر می گرفت و تو که اینجور نیستی.
🔸 معاویه به گریه افتاد گفت :
اَنّی لنا مثلُ علی! کجا دیگر مثل علی کسی را پیدا می کنیم؟
#گناه
#پزشکی
پرهیز از گناه ونافرمانی خداوند متعال راه نجات انسان وجامعه...
امام رضا عليه السّلام فرمود:هرچه بندگان،گناهان تازه و ناكرده انجام دهند خداوند هم برايشان بلاهاى تازه و ناشناخته به وجود خواهد آورد.
توضيح:اين حديث و روايت از معجزات معصوم است و ناظر به وضع امروز انسانهاست،در جامعه امروز،پارهاى از گناهان صورت مىگيرد كه اصلا در گذشته هيچ سابقهاى نداشته است خداوند هم بيمارىهايى بهوجود مىآورد كه در گذشته هيچگونه،سابقهاى نداشته و در تاريخ پزشكى ثبت و ضبط نشده است .
َ سَمِعْتُ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: كُلَّمَا أَحْدَثَ اَلْعِبَادُ مِنَ اَلذُّنُوبِ مَا لَمْ يَكُونُوا يَعْمَلُونَ أَحْدَثَ اَللَّهُ لَهُمْ مِنَ اَلْبَلاَءِ مَا لَمْ يَكُونُوا يَعْرِفُونَ
#اهل_بیت
#ولایت
[الاحاديث]
۹۵ - رسول الله (صلى الله عليه وآله): من من الله عليه بمعرفة أهل بيتي وولايتهم فقد جمع الله له الخير كله (۱).
۹۶ - عنه (صلى الله عليه وآله): معرفة آل محمد براءة من النار، وحب آل محمد جواز على الصراط، والولاية لآل محمد أمان من العذاب (۲).
۹۷ - سلمان الفارسي: دخلت على رسول الله (صلى الله عليه وآله) يوما، فلما نظر إلي قال: يا سلمان، إن الله عز وجل لم يبعث نبيا ولا رسولا إلا جعل له اثني عشر نقيبا... قلت: يا رسول الله، بأبي أنت وأمي، ما لمن عرف هؤلاء؟ فقال: يا سلمان، من عرفهم حق معرفتهم واقتدى بهم، فوالي وليهم وتبرأ من عدوهم فهو والله منا، يرد حيث نرد، ويسكن حيث نسكن (۳).
[اهل البیت فی الکتاب و السنه - صفحه۷۲]
#خاص
#اهل_بیت
#هدایت
#خاص
مثلهم مثل العينين
۱۳۲ - رسول الله (صلى الله عليه وآله): اجعلوا أهل بيتي منكم مكان الرأس من الجسد ومكان العينين من الرأس، فإن الجسد لا يهتد إلا بالرأس ولا يهتدي الرأس إلا بالعينين (۳).
----------
(۳) أمالي الطوسي: ۴۸۲ / ۱۰۵۳، كشف الغمة: ۲ / ۳۵ كلاهما عن أبي ذر، وراجع شرح الأخبار: ۲ / ۲۶۹ / ۵۷۴، كفاية الأثر: ۱۱۱ عن واثلة بن الأسقع.
[اهل البیت فی الکتاب و السنه - صفحه۸۴]
#اهل_بیت
#امیرالمومنین
#قرآن
#ثقلین
#خاص
وفی الدرّ المنظم لابن طلحة الحلبی الشافعی:
{اعلم أنّ جمیع أسرار الکتب السماویة فی القرآن, وجمیع ما فی القرآن فی الفاتحة, وجمیع ما فی الفاتحة فی البسملة, وجمیع ما فی البسملة فی باء البسملة, وجمیع ما فی باء البسلمة فی النقطة التی هی تحت الباء }.
ثمّ قال: قال الامام علی علیه السلام کرّم الله وجهه: {أنا النقطة التی تحت
الباء } ( [۲] )
.
أقول: لانَّ الباء بلا نقطة حرف لا معنی له وکذلک القرآن دون علی، فهو القرآن الناطق کما جاء فی الحدیث، وهو مفسر القرآن بعد النبی، وهو واهل بیته الثقل الثانی للقرآن، بولایته کمل الدین, فی قوله تعالی: (الیَوْم
أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِیْنکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُم نِعْمَتِی, وَرَضِیْتُ لَکُمُ الإسْلامَ دِیْنا) ( [۱] )
وقال الامام علی علیه السلام: أنا القرآن الناطق ( [۲] )
.
ففی ۱۱۴ سورة قرآنیة نزلت البسملة فی حق الامام علی علیه السلام.
وعن أهمیة نقطة الباء: أخرج الحافظ القندوزی, عن الحکمی الترمذی محمد بن علی, فی شرح الرسالة الموسومة بالفتح المبین, قال ابن عباس: شرح لنا علی علیه السلام نقطة الباء من بسم الله الرحمن الرحیم لیلة فانفلق عمود الصبح وهو بعد لم یفرغ الخ ( [۳] )
----------
[۲]: ینابیع المودّة: القندوزی الحنفی ۶۹.
[۱]: المائدّة: ۳.
[۲]: قال الإمام علی (علیه السلام): «أنا القرآن الناطق», ینابیع المودّة: القندوزی الحنفی۶۹.
[۳]: ینابیع المودّة ط إسلامبول ص ۷۰ _ أرجح المطالب , الامرتسری الحنفی , ط لاهور ص ۱۱۳, الإحقاق ص ۶۴۱ وص ۶۴۳، عن ابن عباس. مستدرک سفینة البحار ج ۱ / ۲۶۹, الکتاب: تفسیر الصراط المستقیم_ المؤلف: السید حسین البروجردی_ الجزء: ۲ / ۲۰۱ _ الوفاة: ۱۳۴۰_ المجموعة: مصادر التفسیر عند الشیعة_ تحقیق: غلام رضا مولانا البروجردی_ الطبعة: الأولی_ سنة الطبع: ۱۴۱۹_ المطبعة: پاسدار اسلام_ الناشر: مؤسسة المعارف الإسلامیة _ قم_ ایران.
[تفسیر اهل البیت علیهم السلام - مجلد ۱، صفحه ۴۷]
#اهل_بیت
#امیرالمومنین
#حب
#خاص
وعن ابن عبّاس: قلت للنبی صلی الله
علیه و آله و سلم: یارسول الله صلی الله علیه و آله و سلم أللجنة جواز؟
قال النبی صلی الله علیه و آله و سلم: نعم, قلت: وما هو؟
قال: حبّ علی بن أبی طالب علیه
السلام ( [۱] ).
وقال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: لکل شیء جواز, وجواز الصراط حبّ علی بن أبی طالب علیه السلام ( [۲] ).
----------
[۱]: تاریخ بغداد ج ۳ / ۱۶۱ / ۱۲۰۳, تاریخ دمشق ۴۲ / ۲۴۴ / ۸۷۶۲
[۲]: مقتل الحسین, الموفق بن احمد المکی الخوارزمی الحنفی، المتوفَّی سنة ۵۶۸ هجریة، المتوفَّی سنة ۵۶۸ هجریة, ج ۱ / ۳۹, المناقب لابن شهر آشوب ج ۲ / ۱۵۶, بحار الأنوار ۳۹ / ۲۰۲ / ۲۳, المناقب, الموفق بن احمد المکی الخوارزمی الحنفی، المتوفَّی سنة ۵۶۸ هجریة، المتوفَّی سنة ۵۶۸ هجریة, ۷۱ / ۴۸, , فرائد السمطین, الجوینی الشافعی, ج ۱ / ۲۹۲ / ۲۳۰, مائة منقبة ۱۰۷ / ۵۲, کشف الغمّة ج ۱ / ۱۰۳, إرشاد القلوب ۲۳۵.
[تفسیر اهل البیت علیهم السلام - مجلد ۱، صفحه ۵۶]
#امیرالمومنین
#ولایت
#اهل_بیت
#خاص
عن جابر بن عبداللَّه عن أبي عبداللَّه عليه السلام أن رسول اللَّه صلي الله عليه و آله و سلم قال لعلي عليه السلام: يا علي أنت الذي احتجّ اللَّه بك علي الخلايق حين أقامهم أشباحاً في ابتدائهم وقال لهم: «ألَسْتُ بِرَبِّكُمْ؟ قَالوا: بَلي». فقال: ومحمّد نبيّكم، قالوا: بلي. قال: وعلي إمامكم. قال: فأبي الخلائق جميعاً عن ولايتك والإقرار بفضلك وعتوا عنها استكباراً إلّا قليلاً منهم وهم أصحاب اليمين وهم أقل القليل، وإن في السماء الرابعة ملكاً يقول في تسبيحه: سبحان من دلَّ هذا الخلق القليل من هذا العالم الكثير، علي
هذا الفضل الجزيل [۳۴].
[مشارق انوار الیقین فی اسرار المومنین - صفحه۲۴]