eitaa logo
آموزش هنر رزمی
363 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
730 ویدیو
9 فایل
هدف این کانال این است شما با سبک های مختلف هنر های رزمی آشنا شوید و هنر رزمی را یاد بگیرید و برای هنر رزمی تبلیغ کنید و هنر رزمی را برای حفظ سلامتی و امنیت خود یاد بگیرید. @KongFoo @NIMJARNJR @Muay_Thai_martial_king1 ❌ کپی مطلب بدون آدرس کانال ممنوع
مشاهده در ایتا
دانلود
\" جنگجویان تاریکی، یا همان نینجاها، همانند سایه می باشند. در تاریکی شب مواظب خودتان باشید، برق شمشیر یک نینجا بسیار خیره کننده است. هرگز با یک نینجا شوخی نکنید ! \" مطلب بالا، برگرفته از مجله رزمی کاراته، در سال 1988 است! زمانی که تب نینجا شدن در آمریکا بالا گرفته بود. اما با کمال تأسف باید گفت فاصله عمیق فرهنگی میان غرب و شرق، مانع از درک صحیح این هنر زیبای رزمی سرزمین خورشید تابان در آمریکا شده بود. واقعیت این است که توصیف بالا تنها در مورد نینجاهای فیلمهای هالیوودی صادق بوده و با فرهنگ واقعی نینجاها فرسنگ ها فاصله دارد. نینجاهای واقعی در حقیقت رزمی کارانی با مهارت های بسیار بالاهستند که بدون توجه به امکانات، همواره رشد و پیشرفت در هنرهای رزمی را سرلوحه کار خویش قرار می دهند. این هنرجویان برای وقت و زمان خویش ارزش بالایی قائل هستند و سالیان سال ،به دور از قیل و قال و هیاهو، با تمرینات سنگین و جدی هنر رزمی نینجوتسو، جسم و روح خویش را می سازند و هر از چندگاهی حاصل تمرینات طاقت فرسای خویش را درنگاه شگفت زده مردم به نمایش می گذارند. نینجوتسو، اصول و فلسفه خاصی در مورد تکنیکها دارد که یکی از علل منحصر بودن این سبک می باشد. اصل سادگی، سرعت و کارایی تکنیک ها بر نینجوتسو حاکم می باشد و هیچ محدودیتی روی حرکات، در این هنر رزمی وجود ندارد. هنرجویان نینجوتسو تنها تکنیک یاد نمی گیرند، بلکه می آموزند که در هر شرایطی تکنیک مناسب را بیافرینند. آنان سعی میکنند تکنیکها را دروجود خودشان بپروراند و درک عمیقی از حقایق فنون کشف کنند. بارها وبارها در کلاسهای آموزشی نینجوتسو از استاد شنیده ایم، ولی درک این واقعیت که باید استرس و هیجان را کنترل کرد و جای آن تمرکز و سرعت را افزایش داد بسیار سخت ودشوار است. سرلوحه فنون نینجوتسو از طبیعت الهام گرفته و سعی شده دانشجویان این هنرباستانی مستعد و قدرشناس تربیت شوند. گرچه هرگز نمیتوان گفت که شاگرد وفادار و مستعد به رشته باقی بماند چون شاگردان همیشه تحت تأثیر محیط و جامعه و بخصوص دوستان غیر ورزشی قرار میگیرند. به هرحال همیشه مهم این است که عرض جاده زندگی را طی کرد نه تنها طول جاده را . همرزم عزیز تکنیکهای نینجوتسو بر پایه خود جوشی و تفکر پایه گذاری شده است . در هنگام استفاده از فنون سعی کنید خودتان را به مانند ابرها رها کنید تا نسیم تکنیک، شمارو به نقاطی غیر دسترس ببرد وکشف موقعیت های مختلف ودرک یک تکنیک شعور فنی شما را افزایش دهد. در کشور عزیزمان ایران، سالهاست که این هنر زیبای رزمی در مدارس نینجوتسو آموزش داده می شود و هزاران هنرجو دراین مدارس که در بیش از 120 شهر دایر می باشد با فنون مبارزه با سلاح و بدون سلاح ، دفاع شخصی، آکروبات، زندگی در شرایط سخت و ... آشنا می شوند. مصاحبه با شخص اول نین جوتسو جهان "سوک ماساکی هاتسومی " هاتسومی حالا پدر بزرگ نینجاهای جهان، سوک رسمی است. آن‌چه که ما به‌عنوان نین‌ جوتسو می‌شناسیم پشتکار سوک و زحمات شاگردان هاتسومی به‌عنوان کارآموزان ابدی وفادار و عده‌ای نویسنده مشتاق است. در کشورمان زحمات و پشتکار پدر نینجای ایرانی استاد فرجی و شاگردان فداکار و دلسوز در قالب سنسی‌ها و نمایندگان باعث شناخت بهتر این ورزش رزمی شده است. شکل اجرا شده نین‌جوتسو امروزی خلاقیت هاتسومی جهت یک سو کردن ۹ مدرسه سنتی پیشین بوده است و سوک‌هاتسومی در درجه Dojo خودش طی سال‌های دراز با استفاده از تجربیات گذشته قوانین و شیوه‌های کاربردی نینجا را ایجاد کرده است . که به آن بوجینکان میگویند . به معنای (( خدای جنگجو )) . ● سوک ماساهاکی هاتسومی پیرمرد 84 ساله ژاپنی (استاد بزرگ) ماساهاکی هاتسومی masahaki hatsumi: یکی از مشهورترین افراد در جهان است که (نین جوتسو) کار می‌کند. در سال‌های ۱۹۸۰ تا۱۹۹۰، غوغای (نینجا) بودن ایالات متحده را هم‌چون گردباد در هم نوردید. همان‌طور که هر کسی شاید تمایل به انداختن بمب‌های دودزا در پی آن ناپدید شده، یا نفوذ به دژ مستحکم دشمن و یا پوشیدن لباس سیاه‌ رنگ و حرکت مخفیانه و خزندی در تاریکی را نشان دهد، تب یادگیری نینجا در بین مردم نیز تقریباً
این چنین بود. نمایش فیلم‌های غیرمستند از عملیات‌های نینجاها تحریکی برای این موضوعات شده بود. تقریباً یک شبه گروه‌های متعددی از اساتید رشته‌های مختلف از خانه‌های خود، بیرون می‌‌رفتند تا شاید بتوانند در پرتو نورافکن به وجود آمده خودی نشان بدهند. در حالی‌که اکثر این مربیان بی‌هنر در بازار داغ سعی در پائین کشیدن ستاره‌های این رشته و جانشینی آنها منازعه داشتند. فقط عده کمی از افراد به تمرینات واقعی در رشته خود پرداخته و برای تکمیل مهارت‌های هنرآموزان خود کار می‌کردند. این‌ها افرادی بودند که طوفان را پشت سر گذاشته و تا دهه ۹۰ توانسته بقای خود را حفظ کنند. یکی از آنها استاد ماساهاکی هاتسومی بوده و جامعه هنرهای رزمی، هنوز هم برای او اعتبار بالائی قائل است. سوک هاتسومی مدیر بین‌المللی بوجینکان دوجو مرکزی ژاپن می‌باشد در شهر نودا در دو دسامبر هزار و نهصد و سی و یک به دنیا آمد. ▪ نام‌های مبارز: یوشی‌کامی،تت‌زوسان، هیساسون و استاد بزرگ هاتسومی بنیان‌گذار و مدیریت هومبو دوجو بوجینکان (محل دینی، روحی و تمرینی) که در شهر نودا ژاپن را هم اکنون به عهده دارد و اداره اجرائی متصل به خانه پائین شهر وی می‌باشد. سوک با همسر دلخواهش ماریکو ازدواج کرد. مربی رقص معروف ژاپن بوده است ماریکو مسئول آزمون‌دان یک و دو بانوان در بوجینکان دوجوی مرکزی نیز می‌باشد. زنان که در این سبک فعالیت‌ می‌کنند را کونوایچی می‌نامد که در کشور ژاپن از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. دکتر هاتسومی وارث ۹ نین جوتسوی سنتی از طرف استاد توشی‌تسوکوتاکاماتسو قبل از فوتش بوده است. گفته می‌شود که دکتر هاتسومی تنها دریافت کننده آموزش عمیق از تاکاماتسوی بزرگ در طی۱۵ سال آخر عمر زندگی‌اش بوده است. در این ارتباط عمیق بین استاد و شاگرد وصف کردنیست چراکه ارتباط تاکاماسو و هاتسومی به مانند پدر و پسر بود. هم اکنون سوک هاتسومی با احترام واقعی و درونی زحمات سنسی تاکاموسو را ارج می‌دهد. در این ارتباط توسط استاد فرجی مسئول نین‌جوتسو در ایران فیلمی مستند از خاطرات و عکس‌های سوک‌ هاتسومی و استاد بزرگوار تاکاماسو در آرشیو بوجینکان دوجوی مرکزی در ایران تهیه شده است که علاقمندان می‌توانند این فیلم ترجمه شده را تهیه کنند. ▪ هاتسومی: از دانشگاه سی‌جی در توکیو فارغ‌التحصیل شد و رشته تحصیلی‌اش تئاتر بوده است و هم‌چنین پزشکی ارتوپد سنتی (دکتر استخوان) را آموخت. بعد از فارغ‌التحصیلی او یک کلینیک کوچک استخوان در خانه‌اش باز کرد و تمرینش را نیز در سال ۱۹۹۰ ادامه داد. او رویداد و سمینارهای سالانه تائی‌کائی (شیدوشی‌کای، دایکومی نینجا) را به منظور عرضه آموخته‌های خود به رزمی‌کاران سایر رشته‌های ورزشی به‌خصوص سبک نین‌جوتسو سراسر جهان ارائه می‌داد. استاد بزرگ هاتسومی نویسنده ۱۲ کتاب و بیش از 51 نوار ویدیوئی از هنرهای نین‌جوتسو تهیه کرد. او تقریباً در هر مجله‌ای که وابسته به این موضوعات (نینجا و نین‌جوتسو) در ژاپن و سراسر دنیا بود حضور داشت. مقالات، مجلات و روزنامه‌های بی‌شماری درباره نین‌جوتسو دیده می‌شود و به‌صورت بسیار تولید می‌شود. او به طور مستقیم سری برنامه ۵۰ قسمتی تلویزیون که ”جی‌یا“ نامیده می‌شود نوشته و کارگردانی کرد و یکی از برنامه‌های تماشائی برای کودکان در ژاپن بود. یکی دیگر از توانائی‌های سوک او را به‌عنوان تاریخ‌شناسی هنرهای رزمی در انواع نقش‌ها و حرکت‌ها می‌داند. وی به‌عنوان مشاور مطمئن سعی در به تصویر کشیدن واقعیت‌های نین‌جوتسو نینجا همت گمارده و همیشه می‌گوید، این موارد باید به‌طور صحیح برپایه تاریخ مستند باشد. وی یک نمایشگاه خصوص البسه و ابزار نینجاها را در دوجوی خویش جهت آموزش مربیان و هنرجویان فراهم کرده است. او معاون نویسندگان مؤسسه گیلد در ژاپن بوده است. به‌عنوان سخنگو و شخصیت‌های مهم تلویزیونی در ژاپن شناخته شده است. وی نوازنده و خواننده هم است و یک زمانی گیتار می‌زد. برای چندین سال در کلوپ‌های شبانه ”درها“ به‌عنوان خواننده و نوازنده کار می‌کرد. دیواره‌های خانه او کلکسیونی برجسته از عکس‌ها می‌باشد که از طرف رئیس‌جمهور و رهبران خیلی از کشورهای جهان امضاء شده است و همراه با جوایز می‌باشد. گواهینامه‌ەا و درجات افتخارآمیز که از طرف بعضی سازمان‌های نخبگان دریافت کرده است. در میان این افتخارات مدارکی مانند علوم انسانی و فلسفه از آمریکا، درجه افتخاری تگزاس، عنوان پادشاهی از آلمان، استاد سال مجله کمربند سیاه، شهروندی افتخاری ایالت تگزاس و شهرهای لس‌آنجلس، کالیفرنیا، آتلانتا، جورجیا، دوبلین، ایرلند می‌باشد هم‌چنین مدالی افتخاری و اثری از هنرمندان ایرانی (قالیچه دست‌بافت ایرانی) از طرف کشورمان ایران در سال ۱۳۷۷ شمسی توسط استاد اکبر فرجی بنیانگذار نین‌جوتسو در ایران به وی تقدیم شده است. در سال ۲۰۰۰ سوک بالاترین افتخار جایزه فرهنگی را دریافت کرد که امپراطور ژاپن برای هنرهای رزمی سراسر جهان ق
رار داده بود. لیست شرکت کنندگان برای این کسب این افتخار طولانی بود و هر ماه بیشتر بیشتر می‌شود. ولی زحمات و پشتکار سوک هاتسومی برگزاری دوره‌های بین‌المللی Taikai (تای‌کائی) سفر کردند به نقاط مختلف دنیا و تعلیم تربیت هزاران نین‌جوتسو کار در جهان و معرفی نین‌جوتسو اصیل ژاپنی از طریق شاگردانش امر مهمی در انتخاب وی و سابقه‌های هنرهای رزمی او بود. هم اکنون همه ساله مراسم ( دایکومی سای)در ژاپن روز تولد سوکه هاتسومی برگزار میگردد. و صدها شاگرد ارشد وی ازنقاط مختلف دنیا دور هم جمع میشوند و تمرینات دسته جمع انجام میدهند و در پایان دوره جشن تولد سوکه را جشن می گیرند. هم اکنون بیش از 300000 نفر کارآموز در سراسر دنیا مشغول به فراگیری این هنر رزمی میباشند که درکشور عزیزمان ایران از سال 1368 تا کنون بیش از24 هزار نفر با این هنر آشنا و مشغول تمرین شده اند . جمعیت فعال نینجا ها د رایران هم اکنون 10000 هزار نفر از دختران و پسران علاقمند میباشند که توسط شاگردان استادفرجی تحت تعلیم و تربیت هستند . . هاتسومی پسر ۷ ساله بود پدرش اولین شمشیر چوبی‌اش را به او داد و آن‌جا هنرهای رزمی‌اش را شروع کرد. تمرین با تیغه‌های که از چوب ساخته شده بود و پدرش به او خیلی افتخار می‌کرد. در اواخر دهه ۱۹۳۰ بود که یک روز زندگی معنوی هنرهای رزمی شروع شد. همان پسر جوان بزرگ شد و آموزش‌هایش در تمرین‌ هنرهای رزمی ژاپن تکمیل کرد. او عشق و شور داشت. هرچیزی را مطالعه می‌کرد او می‌توانست جودو، کندو، کاراته، آی‌کی‌دو، اکیتووان کاراته و جوکن‌دو را انجام دهد. در این زمان ۲۰ ساله بود که چهارمین درجه کمربند سیاه را در جودو گرفت در ۱۹۵۱ این درجه بسیار بالا برای شاگرد جوان ورزش‌های رزمی ژاپن بود. او از خود گذشته، شجاع و بیشتر از آن سنی بود که نشان می‌داد. بعد از جنگ مدتی از هنرهای رزمی فاصله گرفت. در طی اواخر سال‌های نوجوانی‌اش به بوکس غربی و فوتبال آمریکائی روی‌ آورد. دنیای شخصی که عاشق بود فراموش کرد و دوباره به هنرهای رزمی برگشت. وی دنبال چیزی می‌گشت کاملاً مطمئن نبود که چه می‌خواهد اما به نظر می‌رسید سر رشته زندگی‌اش را گم کرده است. به‌تدریج خودش را در ردپای قدم‌های مرد بزرگی پیدا کرد که زندگی‌اش را تغییر داد و هنرهای رزمی جدیدی را یاد گرفت. توشی تسوکا تاکاماتسو آخرین نینجا زنده واقعی بود. استاد تاکاماتسو زیر پر و بال هاتسومی را گرفت در طی ۱۵ سال راز ۹مدرسه سنتی نین‌جوتسو را به او آموخت و بعد فوت کرد. تاکاماتسو در ۲ آوریل ۱۹۷۲ در سن ۸۵ سالگی فوت کرد. اگرچه در سن ۸۵ سالگی او آموزش را کنار گذاشت، ولی آموزش خصوصی را به هاتسومی ادامه داد. در قبرستان کومورا را نزدیک نیرا سوزانده شد. هاتسومی به مانند یک پسر واقعی به استاد خویش خدمتگذاری می‌کرد و راه رسم آئین سلحشوری (هاکاکوره) را با دقت اجرا می‌کرد. امروزه شاگردان سوک در سراسر دنیا این روند و شیوه‌های آموزشی هاتسومی را در قالب بوجین‌کان شناخته و سعی در ترویج درست و اساسی این مکتب دارند. استاد هاتسومی شاگردان بسیاری در خارج از ژاپن تربیت کرده است که مشغول به تدریس بودا تای جوتسو (نین‌جوتسو) این هنر باستانی می‌باشند. ▪ مصاحبه با سوک هاتسومی به منظور آگاهی از طریقت نین‌جوتسو: استعداد بدون تلاش هیچ است ـ تقریباً 27 سال از وقتی که برای تدریس به ایالات متحده آمدید می‌گذرد شما در روش آموزشی آمریکائی‌ها چه تفاوت‌هائی را ملاحظه کردید؟ وقتی برای بار اول این‌جا آمدم غوغای نینجا بودن به وجود آمده بود هر کسی فکر می‌کرد نین‌جوتسو چیزی اسرارآمیزی است و به تدریج با تلاش فراوان این دیدگاه را تصحیح می‌کردم. نین‌جوتسو، واقعاً یک هنر ناب و ا صیل رزمی است به همین دلیل بود که نام نین‌پوتای‌جوتسو را به بودو تای جوتسو تغییر دادم، آنها کاملاً شبیه هم‌اند می‌توان گفت که نین‌پو فرمی از بودو است و نین‌جوتسو عصاره برتر رزمی است. ـ از وقتی که سن‌سی تاکاماتسو این رشته را به شما واگذار کرده است این هنر چه‌قدر تحول داشته؟ تحولی نداشته است هنوز هم مثل اولش زنده است و در این مورد فقط واقعیت وجودی آن حفظ شده این دو سبک دو چیز کاملاً شبیه هم‌اند. به نظر می‌آید که دارند تغییر می‌کنند ولی آنها شکل خود را حفظ می‌کنند شکل آن سخن می‌گویند و حتی یک زمانی نظریه تکمیل شده است. اما آن‌چه زیربنای زندگی بشری است تغییر نکرده و تکامل بیشتری ندارند. این‌که من دوجو را تعریف می‌نمایم آن است که این رشته را جای قوی شده نمی‌دانم بلکه آن را فرصتی برای ریاضت کشیدن می‌دانم. جائی که شما به آن‌چه انجام داده‌اید رجوع کرده و به آن می‌اندیشید و مثل یک انسان واقعی زندگی می‌کنید بنابراین افراد نباید در مورد موضوع دوجو دچار سوءتفاهم شوند آنها باید بی‌رنگ و ریا شوند. شما هر کجا باشید هر روزتان یک دوجو واقعی است. تحول باید در نگرش به نوع زندگی به وجود آید. خلاقیت در نین‌جوتسو نوعی شیو
ه و اجرای فن است نه در ماهیت این رشته می‌تواند تأثیر بگذارد و نه در قلب‌های نینجاها این اشتباه است که به گل درخت بگویم و به درخت جنگل. ـ ما اغلب می‌شنویم شما می‌فرمائید هنرهای رزمی در مورد عشق و زندگی است در حالی‌که دیدگاه و درک عموم از این‌ها خشونت است شما چگونه این دو چیز را به هنرهای رزمی ربط می‌دهید؟ بله این‌ها همان چیزهائی است که هر شخص جدی و سلیم‌النفس باید در زندگی خود آن را به انجام برساند. اشتباه است تصور شود که اگر رشته‌های رزمی بیاموزد خیلی بیگانه با مسائل انسانی خواهید بود یا این‌که شبیه یک جانور وحشی خواهید شد. خدمتگزاری شیوه دورنی یک نینجای واقعی و اسطوره‌ای است (نویسنده) نین‌جوتسو تنها راهی برای نشان دادن قدرت و جنگیدن در خیابان‌ها نیست. احترام ثمره عشق است، می‌آموزیم تا با عشق بیاموزیم، نین‌جوتسو یک خانواده بزرگ است (نویسنده) ـ در مورد علت این‌که همه ساله یک دیدار تائی‌کائی برگزار می‌کنید توضیحی می‌فرمائید؟ به خاطر این‌که مردم در مورد رشته رزمی من کمی بیشتر بدانند به دور دنیا سفر می‌کنم و سعی می‌کنم با ساده‌ترین روش‌ها بهترین نتیجه را دریافت کنم. ـ چرا در سیستم آموزشی خود سیستم مرتبه‌بندی کمربند سیاه از دان ۱ تا ۱۱ را به سیستم ۱۵ تائی تغییر دادند؟ این چیز جدیدی نیست. سال‌ها پیش نیز این چنین بود. ولی قدیم‌ها افرادی که دان ۱۱ داشتنه باشند نداشتیم. امروز سعی در به نظم کشیدن درجات و رتبه را داریم تا اشخاص سودجو نتوانند با شیوه‌های آلوده دان‌های بی‌ارزش و بیهوده مردم را گمراه کنند. تخصص و ممارست در تمرینات و کسب تجربیات ارزنده داشتن حسن وفاداری و حسن خلق ارتقاء را در نین‌جوتسو به وجود آورد. ـ فکر می‌کنید در آینده رشته‌ هنری‌تان به چه سمت و سوئی خواهد رفت؟ اگر بیشتر از این هم پیشرفت نکند مهم نیست اگر فقط یک نفر از این رشته هم داشته باشیم کفایت می‌کند منظور این است که یک فرد عالی و کامل داشته باشیم ما نیازی به افراد زیاد، تهی مغز و خودخواه نداریم. همان‌طور که هر کشوری فقط تنها یک رئیس‌جمهور دارد. کیفیت در تعداد نفرات نیست بلکه کیفیت در پشتکار و اتحاد نین‌جوتسوکاران است. (نویسنده) ـ جنبه تشویقی روش تدریس شما چیست؟ اگر مردم به طبیعت نگاه کنند می‌بینند زیباست افرادی که از این طبیعت انسانی برخوردار باشند (زیبائی‌پرستی) در وجودشان جمع‌آوری شده و هنگام دیدن چیزهای زیبا به شگفتی می‌افتند من هوادار آن هستم و اگر شما از این دیدگاه به هنرهای رزمی بنگرید و در مورد آن حرف بزنید چیزی به زیبائی اضافه نکرده‌اید بلکه تنها چند کلمه حرف زده‌اید. تشویق برای هنرجویان نینجا تنها دادن درجه و ارتقاء رتبه نیست بلکه یک نینجا باید بدون تشویق و بدون هیچ‌گونه توقع خاصی از استادش به مسیر خودش ادامه بدهد. ـ آیا در میان نینجوتسو که در ایالات متحده بیان می‌شود با آن‌ چه در سایر نقاط دنیا تدریس می‌شود تفاوتی می‌بینید؟ نه آنها همگی مثل هم‌اند. تنها در نحوه و شیوه آموزش تفاوتی بسیار کمی وجود دارد. آن هم با تمرین برگزاری سمینارها برطرف می‌شود. ـ شما از آنها که به بوجینکان روی می‌آورند و یا در سمینارهای فنی (تای‌کای) و پس از خاتمه دوره‌ها از آن خارج می‌شوند، چه می‌خواهید و چه توقعی دارید؟ من از آنها توقع دارم دیدگاه‌ها و تفکر بد خود را رها کنند تا دل و جان آنها نورانی و با صفا شود. نین‌جوتسو یک هنر است و هنرمند باشرف همیشه یک هنرمند باقی می‌ماند. نینجا احترام را ثمره عشق می‌داند و هرگز تنها به دنبال اثبات خودش نیست زندگی می‌کند تا بهتر خدمت کند (نویسنده) امروز نمی‌توان نام هر کس را استاد گذاشت در انتخاب معلم دقت کنید ببینید چه‌ قدر معلم شما در طول دوره آموزشی خویش موفق بوده چه جایگاهی را در انسانیت به‌ دست آورده و هم اکنون روند موفقیت را خالصانه به‌دست می‌آورد یا با سیاست و نیرنگ، فراموش نکنید بهترین سیاست در ورزش صداقت است
هاتوری هانزو (پرآوازه ‌ترین شمشیرساز و استاد هنرهای رزمی ژاپنی)
هاتوری هانزو 服部半蔵 متولد ۱۵۴۲ و وفات ۱۵۹۶ را شاید بتوان پرآوازه ‌ترین شمشیرساز و استاد هنرهای رزمی ژاپنی تا به امروز نامید. از زندگی وی داستان‌های زیادی روایت شده‌است که بیشتر مبنایی تخیلی دارند، در این داستان‌های حماسی وی رییس گروه بسیار معروفی از نینجاهای ژاپنی بوده که برای مردم فقیر می‌جنگیدند هاتوری هانزو در حوالی 1542 در استانMikawa در یک خانواده نینجا در منطقه ایگا متولد شد. او در پی رشد خانواده و گروه هاتوری برامد و همچنین به مقام جونین در گروه هاتوری رسید - گروهی که به یکی از گروه های مهم بین " ایگا ریو نینپو " تبدیل شد. او يك رهبر بزرگ و يك سازمان دهنده زيرك بود و زماني كه اوياسو دولت فئودال خود را در ادو (edo) برقرار كرد. در تاریخ ژاپن ، هاتوری را بیشتر به علت کمک و وقف کردن خود به شوگون ایاسو توکوگاوا ، به وجود آورنده (حکومت) توکوگاوا شوگونته که ژاپن را بین سال های 1603 تا 1867 اداره کرد ، می شناسند. او یک شمشیر باز فوق العاده ماهر و برای خاطر خداوند بود.در کوه های محیط Iga موسسه های بزرگی برای آموزش مهارت های نظامی بود. در حقیقت هاتوری هانزو فرمانده تاکتیک های نینجا شوگون و مشاور نظامی ارشد او بود .در بوهبوحه جنگ سويل (civil) که یکی از مهمترین جنگ های زاپنی ها بود هزاران نينجا در هر دو منطقه كوگا و اويگا وجود داشتند . بواسطه ارتباطات خويشاوندان و منافع ناحيه اي ائتلافي ميان اين نينجاها شكل گرفت . نينجا ها طي دوران جبارانه پاياني عصر موروماچي (muromachi) به طور كامل توسط دايميو (daimyo) (يكي از اشراف فئودال) به خدمت گرفته شدند. اين روش در سراسر كشور رواج يافت. به عنوان يك حقيقت بعد از اينكه كوگا و ايگا توسط ادانوبوناگا (odanobunaga) يكي از اربابان جنگي پر قدرت آن زمان فتح شد نينجاهاي زيادي بودند كه ميخواستند زير نظر يك دايميوي ويژه داخلي فعاليت داشته باشند . هاتوري هانزو (hattori hanzo) يكي از خدمتكاران توكوگاواياسو (tokugawaheyasu) طي دوران جنگي سويل بود كه هنوز در توكيو از او ياد مي شود هانزو را در مقر حکومتش در دروازه عقبی قلعه ادو به کار گرفت مقر حکومت درگوشه سمت راست جاده ای که به یاماناشی (yamanashi) ختم میشد قرار داشت . ایاسو هانزو را به عنوان محافظ دروازه منسوب کرد . هرچند که دیگر اثری از قلعه ذکر شده وجود ندارد ولی امروزه ناحیه ای که قلعه در آن قرار داشت ناحیه هانزومون (hanzomon) نامیده می شود . بعد از آنکه دولت ادو (edo) مستحکم و قوی شد دیگر نیازی به ادامه دست به دست شدن میراث نینجا و آموزش محارتها به صورت ویژهو موروثی نبود . به تدریج با تولد هر نسل جدید محو و محوتر شد . هنر نینجوتسو که در سرزمین کوهستانی سوزوکامتولد شده و طی جنگ سویل توسعه یافته بود در دوره صلح ادو (edo) محکوم به محو شدن بود.
🥋 پنج یک رزمی کار ✅ ۱- ایمان به دنبال شخصیت خویش باشید. ✅ ۲- صداقت به استاد و معلم خود باشید. ✅ ۳- شخصیت به دیگران همواره بگذارید. ✅ ۴- کوشش در جهت ترقی خود کنید. ✅ ۵- کنترل روح و جسم از رفتارهای آمیز پرهیز کنید.☯ @kempoqom 🀄️ @honarrazmi
♋️ تقویت نیروی مستلزم سه روش فعالیت است: ✅ ۱. صحیح و کامل ✅ ۲. خاموشی و مغز ✅ ۳. نگه داشتن ارگان های بدن در حالت 🌀 @honarrazmi
هدایت شده از کونگ فو
🥋 در سال ۲۰۱۴ کانر مک گرگور ادعا کرد که بروس لی می توانسته قهرمان جهان در باشد و فلسفه او را الهام بخش خود برای ورود به دنیای بوکس دانست: «این کاری است که یک رزمی کار واقعی می تواند انجام دهد، آن ها می توانند تحت هر شرایطی خود را وفق دهند. لی گفت، مانند آب باش، وقتی که آب وارد فنجان می شود خود به شکل فنجان در می آید». (یعنی بروس لی می توانست در یو اف سی هم قهرمان شود.) 🕚 در سال ۱۹۸۲، شوگر ری لئونارد، بزرگ اعلام کرد که ضربات مشت خود را با تماشای حرکات بروس لی بهبود بخشیده است. وقتی از مینی پاکیائو در مورد مبارزه اش پرسیده شد پاسخ او چنین بود: «مانند بروس لی»☯ 📜
🥋 بوشیدو (بوشی دو) (ژاپنی: 武士道، روماجی: Bushidō) به معنای «راه و طریقت جنگجو» یا راه و رسم سامورایی  ⛩ به منشور اخلاقی و ارزش‌های طبقهٔ سامورایی در دوران پیشانوین ژاپن اشاره دارد. نام بوشیدو تا سدهٔ شانزدهم استفاده نمی‌شد، اما شکل‌هایی از این آئین از دوره  (۱۱۹۲–۱۳۳۳) وجود داشت. 📝 اصطلاح کتبی بوشیدو نخستین بار در کتاب ، تقریباً در حدود سال ۱۶۱۶ میلادی، ظاهر می‌شود. ⛩ ارکان تغییرناپذیر آن رزمی، از جمله تسلط بر مهارت‌های ورزشی و نظامی و همچنین نترسیدن از دشمن در جنگ است؛ اما از لحاظ تاریخی برخی از ارکان بوشیدو تحت تأثیر تفکرات بودایی  و  شکل گرفته‌است. ✅ زندگی صرفه‌جویانه، مهربانی، صداقت و شرافت شخصی و هم چنین تقوای فرزندی نیز بسیار مورد توجه بوده‌است. 🏯 با این حال، عالی‌ترین وظیفهٔ در قبال ارباب خویش بود، حتی اگر این امر موجب رنج والدینش می‌شد. میزان جای گزینی وظیفه بر همهٔ موارد دیگر و عمق وفاداری به ارباب شاید به بهترین وجه در داستان انتقام چهل و هفت  در اوایل سدهٔ ۱۸ نمایان باشد. 🕐 در دوره ادو (۱۶۰۳–۱۸۶۷) تفکر بوشیدو تحت تأثیر اخلاق کنفوسیوسی قرار گرفت و تبدیل به یک سیستم همه‌جانبه شد که بر تعهد یا وظیفه تأکید داشت. سامورایی با «انسان کامل» از نظر کنفوسیوس برابر شد و به او آموختند که کارکرد اساسی سامورایی فضیلت شدن برای طبقات فرودست است. وظیفه در درجه اول ارزش‌ها قرار گرفت، حتی اگر منجر به نقض دیگر قوانین بوشیدو می‌شد. 📖 احکام بوشیدو در اواسط سدهٔ نوزدهم اساس آموزش اخلاقی برای کل جامعه قرار گرفت، و به عنوان کانون وفاداری  ژاپن جای گزین ارباب فئودال یا دایمیو شد. بوشیدو پس از اصلاحات  و با ظهور ملی‌گرایی ژاپنی، به تقویت روحیهٔ غیرنظامیان در طول جنگ و  (۴۵–۱۹۳۷) و جنگ جهانی دوم کمک کرد. دستورالعمل‌های بوشیدو با شکست ژاپن در سال ۱۹۴۵ رسماً کنار گذاشته شد. با این حال، شکل‌های معاصر بوشیدو هنوز در سازمان اجتماعی و اقتصادی ژاپن مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از ارزش‌هایی که در بوشیدو معرفی می‌شود، هم چون مهار نفس، خویشتن‌داری، ادب، احترام به بزرگی انسان و وفاداری به بالادست، هنوز هم مبنای رفتار پسندیده در نظرِ ژاپنی‌هاست. 🙏 بوشیدو در ورزش بسیار تأثیر گذار است و عناصر بوشیدو در ورزش‌های رزمی ژاپن هنوز هم باقی مانده‌ است.☯ 🌐 📚
هدایت شده از  کاراته و دفاع شخصی
🥋 یاماگوچی ⛩ بزرگ کاراته
هدایت شده از  کاراته و دفاع شخصی
🥋اساتید کاراته قدیم اوکیناوای ژاپن معروف به گربه 👊 سبک ⛩ گوجوریو اواخر سال ۱۹۲۰ در توسط استاد میاجی در سال ۱۹۳۱ در اقامت‌گاهی واقع در توکیو با گوگن که بعد‌ها معرف اصلی و رسمی سبک گوجوریو در شد آشنا شد. ⛩ گوگن یاماگوچی متولد ۱۹۰۹ ژاپن است. قبل از شروع کاراته هنر شمشیرزنی را آموخته بود. او یک تجربه دوازده ساله با خود داشت. در ۱۹۳۱ با میاجی آشنا و از شاگردان وی شد. وقتی در ۱۹۳۷ دوره کاریش در کنار استاد به اتمام رسید یاماگوچی شاخه اصلی گوجوریوی ژاپنی (که با مقایسه با سبک اوکیناوا میاجی به وجود آمده بود) را به عنوان سبکی شناخته شده و مردمی مطرح کرد و آن همان‌هایی است که امروزه انجام می‌دهند. اول از همه او آنچه در ظاهر دیده می‌شود را عنوان کرد که کیمونوی سپید و کمربند قرمز از دان ۱۰ و موهای بلند ریخته روی شانه ها که همه و همه به این استاد گوجوریو حالتی می‌داد. 🤲 او جوانان ژاپنی را ترغیب می‌کرد تا به جستجوی معنویات بروند. پس از جنگ جهانی دوم در محل تمرینش واقع در توکیو به جوانان درس اخلاقیات و زندگی می‌داد. 🌐 در طی جنگ جهانی دوم و در حالی ‌که زندانی روس‌ها بود یک را بدون هیچ سلاحی و تنها با دست‌هایش شکست داد و به همین دلیل عنوان گربه به او دادند. ⛩ گوگن یاماگوچی افرادی مثل ماسوتاتسو خالق سبک کای را پرورش داده بود. (به دلیل روش که به می‌ماند.) 💪 او به آنچه در طی سال‌ها قرار گرفته بود تسلط کامل داشت: آمادگی در دامن پناه بردن به کوهساران زیر آبشار و فنون 🛐 در اواخر زندگیش یاماگوچی هرم کوچکی ساخت که در زیر آن به تفکر درباره عالم می‌پرداخت و بالاخره در ۱۹۸۹ در حالی که کاراته را به استادان آینده آموزش داده و افرادی مثل ماسوتاتسو اویاما خالق سبک کای را پرورش داده بود از نظرها برای همیشه ناپدید شد.☯ http://kyokushinzanjan.blogfa.com 📜
👁 نقاط : ۱. تیزبینی در ۲. تیزبینی در ضربات ۳. تیزبینی در ضربات ✅ در ‌این سه نقطه باید قدرت دید و خود را با تمرینات مربوطه کنید.☯ 👊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ✍ضربه مایگری یه ضربه تیز ، قدرت دار و خیلی مخرّب اگه مهارتشو بدست بیارید ، کمتر کسی میتونه جلوتون وایسه . ولی از اون ضربه هاییه که توی اکثر اوقات ، نیاز به فاصله داره و راه خنثی کردنش اینه که حریف بهتون بچسبه و فاصله نده تا مایگری بزنید 🌱 یکی از بدی های این ضربه هم اینه که تا وقتی که تخصص پیدا نکنید داخلش ، فکر میکنید ضربه مزخرفیه ، چون همش اشتباه میزنیدش خیلیا با مایگری فقط حریفو هُل میدن خودمم خیلی اوقات همینشکلیم ولی توی کیوکوشین ، بهتر اینه که ضربه رو شلّاقی بزنید و شکم حریفو سوراخ کنید با اینکه هل دادن و عقب بردن حریف هم خوبه ولی استهلاک داره و انرژی زیادی از شما هدر میده اوس . . @dojo110
🤺 به معنای طریقت یا راه شمشیر یک هنر رزمی مدرن ژاپنی است که از هنر شمشیرزنی سنتی در ژاپن سرچشمه می‌گیرد. 🗡 شمشیر مورد استفاده در کندو از چوب یا ساخته می‌شود و کن‌دوکاران گونه‌ای زره به نام «بوگُو» می‌پوشند.☯ @honarrazmi
هدایت شده از کونگ فو
⛩ در معبد معروف راهبان برای اینکه بتوانند به بی وزنی و عمیق ترین حالات برسند مدت های طولانی خود را وارونه از شاخه درخت آویزان می‌کنند و در این مدت کم ترین خوراک را می‌خورند! ☯ خاص 💪
🥋 ورزش های رزمی علاوه بر اینکه برای حفظ جسمانی ما بسیار مهم می باشد، باعث بالارفتن اعتماد به نفس و توانایی جسمانی نیز می شود. 💪 هم چنین رابطه نزدیکی هم با سلامت روانی به خصوص جلوگیری از بروز مشکلات روانی دارد. ورزش رزمی از اضطراب و افسردگی کم می کند و باعث ایجاد اعتماد به نفس در ما می شود.☯ 🌐سایت 💪😍 @honarrazmi
⛩ فلسفه مبارزه (۱) ✅ هدف ما دست یافتن به اصالت هنر رزمی است. هنر رزمی هنر کردن است. 🙏 هنر رزمی زندگی است و زندگی زنده بودن است و انسان آگاه کسی است که به ارزش زنده ماندن واقف است. او نبرد را بر می گزیند نه سکون و آرامش و خمودی را 🕝 در حقیقت انسان زمانی متولد می شود که به شناخت خویش و محیط اطرافش دست یابد و تا آن زمان که قادر به درک مبارزه نباشد و از زندگی بهراسد مرده است. ❇️ بشر هیچ نیست مگر آنچه در خود می سازد. دنیای من و تو باید دنیای تحرک و سازندگی باشد. دنیا تنها از آن من و تو نیست که تصمیم به آباد نکردنش بگیریم و آنچه بر ما کردند بر دیگران بکنیم. 🙅‍♂ ما سربازان رزم زندگی هستیم و با تمام نیرو و تلاش خود برای احیاء مبارزه، می کوشیم. @jioaikido7blogir رزم 🀄️