eitaa logo
اندیشکده حکمرانی دینی
575 دنبال‌کننده
863 عکس
348 ویدیو
18 فایل
🔺اندیشکده حکمرانی دینی وابسته به موسسه مطالعات دینی معیار اندیشه است. 🔺آدرس کانال اطلاع‌رسانی موسسه: https://eitaa.com/meyare_andishe 🔺راه ارتباطی با اندیشکده: @mmfm60
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ نمی‌شود با جمهوری اسلامی در افتاد... 🔹حضرت امام(ره): من به همه کسانی که با این مخالفت می‌کنند، نصیحت می‌کنم که بس است دیگر. قدرتهای خودتان را سنجیدید، فهمیدید نمی‌شود با یک در افتاد، حالا که فهمیدید چرا می‌کنید؟ دست بردارید بروید مشغول یک کار دیگری بشوید! ➡️https://t.me/hokmrani_dini ➡️https://twitter.com/hokmrani_dini 🆔 @hokmrani_dini
✅ ضرورت توجه به با استکبار 🔹قرآن ما را به مبارزه با و دعوت می‌کند، ۱۳ آبان هم نماد استکبارستیزی است به همین جهت است و منطبق بر است. 🔹آمدن به صحنه و ابراز این استکبارستیزی و شعار مرگ بر آمریکا بسیار لازم است اما علاوه بر آن باید تمام آحاد ملت در نیز این شعار را نشان دهند. 🔹تبعیت از ولایت فقیه، افزایش تولید ملی، پیشرفت همه‌جانبه کشور، افزایش توان داخلی در مقابل استکبار، به خطر انداختن منافع آمریکا در دنیا، تقویت روحیه خودباوری و مجاهدت، اصلاح ساختار مدیریت کشور و به خصوص از مبادلات اقتصادی، اقدامات مهمی است که می‌تواند به عنوان در مقابل دشمنان محسوب شود و افول نظام سلطه را نزدیک‌تر کند. ➡️ https://t.me/hokmrani_dini ➡️ https://twitter.com/hokmrani_dini 🆔 @hokmrani_dini
/بخش دوم 🔻طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی ✅حجت الاسلام والمسلمین نعیمیان، استاد حوزه و دانشگاه 👇👇
اندیشکده حکمرانی دینی
#گفتگوی_اختصاصی/بخش اول 🔻طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی ✅حجت الاسلام والمسلمین نعیمیان، ا
/بخش دوم 🔻طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی ✅حجت الاسلام والمسلمین نعیمیان، استاد حوزه و دانشگاه 🔺 اذهان عمومی و آحاد جامعه به خصوص در سنین به ، می‌تواند تاثیرات پایداری را در فضای داشته باشد 🔺که گاهی اوقات این تاثیرات در مقایسه با جوامع غیر دینی ممکن است متفاوت باشد و تاثیر شتابان‌تری را در آنها ایجاد کند؛ 🔺چرا که بسیاری از متکی بر شناسایی نقاط در جوامع است و این جوامع مذهبی تبدیل به کانون‌های و برنامه‌ریزی می‌شوند. 🔺چه بسا که این طراحی بیش از آنکه متوجه جوامع غیر دینی باشد متوجه جوامع دینی است و در مسیر این جوامع و جامعه دینی ما دستخوش قرار گرفته است. 🔺طرح ، بر خلاف تبلیغاتی که شده(که مثلا نوعی محدودسازی و دخالت در حریم خصوصی جامعه است)، بخش مهمی از آن به با جهانیِ اپلیکیشن‌ها و فضای مجازی برمی‌گردد. 🔺حتی اگر مسائل را هم مد نظر قرار ندهیم، بهره‌مندی آزاد و یله و رها از زیرساخت‌های فضای مجازی در سالهای اخیر به گونه‌ای شکل گرفته است که آورده‌های برای کانون‌های و متکی بر را پر رنگ کرده 🔺و نه تنها را تحت تاثیر قرار داده است؛ بلکه زیرساخت‌های لازم برای خروج و مجموعه‌ای از اموال شخصی و اجتماعی جامعه را به بیرون از مرزها کرده است. 🔺بنابراین ما نمی‌توانیم آن را فقط به محتوای صرفاً تقلیل دهیم. برخی به دنبال آن هستند که مواجهه جامعه مذهبی با غیر مذهبی یا کمتر مذهبی را در دالان جامعه پررنگ کنند و دست بر گسل‌های بگذارند 🔺و به ویژه در دوران دولت که دولت هست، این جریان تلاش می‌کنند که این شکاف‌های را پررنگ کنند تا اگر موفقیتی حاصل شد در راستای از ارزشهای گام پررنگ و بلندی برداشته شده باشد. اگر هم موفقیتی حاصل نشد، به تنش‌های درون پرداخته شود. ➡️https://t.me/hokmrani_dini ➡️https://twitter.com/hokmrani_dini 🆔 @hokmrani_dini
💠امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): 🔹این انقلاب، انقلابی بود برای . آن روزی که این انقلاب آغاز شد، این نهضت بوجود آمد، مثل نهضت نبود، مثل حرکت سیاسی حزب‌های دنیا نبود که به قصد کسب باشد؛ حرکتی بود در عین ، برای اجرای ، برای ایجاد جامعه اسلامی، برای استقرار در جامعه. 🔹آن کسانی که مجاهدت کردند تا انقلاب به پیروزی رسید، و آن کسانی که پای این انقلاب ایستادند و کردند تا این و دوام را پیدا کرد، نیت‌هایشان بود. ۱۳۸۸/۱۱/۱۹ ➡️https://t.me/hokmrani_dini ➡️https://twitter.com/hokmrani_dini 🆔 @hokmrani_dini
🔰جریان نفاق را نباید ساده گرفت 🔺هر زمان تشکیل شده، نیز به موازات آن فعال شده است. این جریان پیامبر اکرم(ص) را از همان روزهای آغازین حکومت اسلامی تا روزهای پایانی عمر شریف ایشان، بسیار اذیت کرد و تمام تلاش خود را انجام داد تا حضرت به اهداف خود نرسد. امام علی(ع) نیز پس از تشکیل حکومت، اولین جنگ را با این جریان داشت. 🔺در حال حاضر نیز جریان به شدت فعال است و شاید بتوان گفت اصلی‌ترین داخلی نظام اسلامی، این جریان است که به عنوان مانع تحقق اهداف حکومت اسلامی عمل می‌کند. این جریان متشکل از طیف‌های مختلفی است و از افراد تا افراد را در خود جای داده و یک ارتباط میان آنها برقرار شده است. 🔺جریان نفاق سه ضلع اصلی دارد؛ ضلع که این جریان را به عهده دارد، ضلع که بُعد آن را تامین می‌کند و ضلع و که متناسب با اهداف این جریان، آن را فراهم می‌کند. این سه ضلع با یکدیگر همپوشانی دارند و در موضوعات مختلف به صحنه آمده و در مقابل حرکت انقلاب، ایجاد می‌کنند. 🔺جریان نفاق بیشترین را در اختیار دارد و از طریق این ابزار در مسائل مختلف، کرده و با بزرگنمایی موضوعات فرعی، آنها را به موضوع اصلی کشور تبدیل می‌کند. جریان نفاق با و مهندسی ، افراد مُغرض، معاند، منحرف و همچنین افراد ضعیف‌الایمان، مقدس‌نما، بی‌بصیرت و ... را به بازی می‌گیرد و آنها را در جهت تحقق اهداف خود، بسیج می‌کند. 🔺یکی از مشخصه‌های این جریان، نق‌زدن و عیب‌جویی دائم نسبت به عملکرد و است و به صورت روزانه به تضعیف و تخریب نظام اسلامی با ادبیات مختلف(ژورنالی، دینی، سیاسی و...) می‌پردازد. 🔺با توجه به اینکه چهره‌های اصلی این جریان در مقاطع مختلفِ بعد از انقلاب، در ساختار سیاسی کشور حضور داشتند و مسوولیت‌های گوناگونی بر عهده داشته‌اند، و از سوی دیگر نظام اسلامی نیز همواره با آنها با رافت برخورد کرده است، 🔺این جریان توانسته ریشه‌های گسترده، تنه قوی، شاخ و برگ زیاد و میوه‌های مسموم بدهد و ثمره آن بسیاری از مشکلات ، و کشور است که عمدتا محصول عملکرد این جریان است. 🔺جریان نفاق را نباید گرفت و برای مواجهه با آن باید وسیع انجام داد. بر اساس آیات قرآن کریم کار منافقین ایجاد فساد در است بنابراین باید در مقابل فسادانگیزی آنها ایستاد. 🔺ابتدا باید این جریان را به درستی شناخت، فهم جریانی از آن پیدا کرد، چهره‌ها، مراکز، رسانه‌ها، بازیگران، برنامه‌ها و اهداف آن را باید بررسی کرد و سپس متناسب با اضلاع سه‌گانه آن و با توجه به سطح چالشی که برای نظام اسلامی ایجاد می‌کنند، با آنها کرد. این ، طولانی، مهم و حساس است و همه نسبت به آن دارند. ➡️https://t.me/hokmrani_dini ➡️https://twitter.com/hokmrani_dini 🆔 @hokmrani_dini
✅ امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی): 🔹وقتی با تبلیغات چندجانبه و همه‌جانبه روی فرزندآوریِ تبلیغ می‌شود، می‌رسیم به وضعیّت که آدم‌های وارد، می‌دهند نسبت به بیست سال دیگر، سی سال دیگر، از لحاظ پیر شدن کشور، پیر شدن جامعه. 🔹جامعه‌ پیر نمی‌تواند به آن قلّه‌ها برسد؛ همه پیشرفتهای ما تا امروز به برکت حضور بوده. بنده گفته‌ام که پیرها بلاشک نقش ایفا می‌کنند، امّا موتور، جوان‌هایند. 🔹اگر این جامعه محروم بماند از یک جمعیّت قابلِ جوان، بر این جامعه مسلّط خواهد شد. خب این لازم دارد... فرهنگ‌سازی می‌خواهد، فرهنگ‌سازی می‌خواهد، سخت‌گیری نکردن در امر ازدواج فرهنگ‌سازی لازم دارد. 🔸بیانات در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام - 1398/11/26 ➡️ https://t.me/hokmrani_dini ➡️ https://twitter.com/hokmrani_dini 🆔 @hokmrani_dini
/ بخش دوم 🔺کار را از باید شروع کرد 🔻حجت الاسلام و المسلمین قوامی، مدیر بنیاد فقهی مدیریت اسلامی 👇👇
اندیشکده حکمرانی دینی
#گفتگوی_اختصاصی/بخش اول 🔺فرهنگ، #پیشتازترین و #موثرترین عنصر یک جامعه و تمدن 🔻حجت الاسلام و المسلم
/بخش دوم 🔺کار را از باید شروع کرد 🔻حجت الاسلام و المسلمین قوامی، مدیر بنیاد فقهی مدیریت اسلامی 🔹برای کار ابتدا باید بر روی مردم به خصوص سرمایه‌گذاری شود، به خصوص در مقاطع تحصیلی؛ چون روی عقائد کم کار می‌شود و کار بهینه انجام نمی‌شود و با کار غلط و عاریه‌ای به ارزش‌های غلط گرایش پیدا می‌شود و جامعه ارزش‌های غربی را می‌پذیرد؛ وقتی زیرساخت‌ها کامل نیست در رفتارها هم مؤثر است چون رفتار نتیجه ارزش‌ها است و ارزش‌ها نتیجه عقاید هستند و پوشش و جوانان ناشی از عقائد و ارزش‌های آنان است. 🔹اولین کار این است که در عقائد مردم انجام دهد؛ وعاظ و رادیو معارف کار می‌کنند و کارشناس و پرسمان عقیدتی دارند اما رادیو معارف محدود است، مخاطب عام می‌خواهد که در آموزش و پرورش و مهد کودک هستند؛ اگر برخی افراد بگویند عقایدمان خوب است بله! در خانواده‌هایی متولد شده‌اند که اعتقاد به خدا معاد و نبوت و امامت به صورت سنتی و شناسنامه‌ای است اما این عقاید باید و باشد که فرد واکسینه شود. 🔹عقائد اگر خوب در کار شود و دائما عقائد و بازخوانی و بازشناسی شود، تضمین می‌شوند؛ وقتی انسان به خدا معتقد بود اخلاق و ارزش‌هایش خدایی می‌شود و توکل و تفویض می‌آید. 🔹وقتی خوب شناختیم که بصیر و سمیع و ناظر است، خود به خود حفظ می‌شود؛ اگر به اعتقاد پیدا کردیم ارزشی به نام توسل نهادینه می‌شود و وقتی انسان به اعتقاد داشته باشد دست کج نمی‌شود و پاکی و عفت می‌آید اما وقتی اضلاع عقائد بتن آرمه و محکم نیست، ارزش‌های آنچنانی شکل نمی‌گیرد. 🔹مثلا ما و هستیم با مبارزه می‌کنیم، این‌ها ارزش‌هایی است که ناشی از ما است و وقتی از عدل خداوند می‌گوییم و امام را عادل می‌دانیم، ظلم‌ستیز می‌شویم و به کسی ظلم نمی‌کنیم، وقتی ریشه این‌چنین باشد، شاخه‌های و ایجاد می‌شود و فرد دارای ارزش‌های اصیل می‌شود. ➡️https://t.me/hokmrani_dini ➡️https://twitter.com/hokmrani_dini 🆔 @hokmrani_dini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴طرح ✅مزایای این قانون برای زنان نابارور ✅حمایت‌های اقتصادی ✅برخورد با نهادهای متخلف از این ✅منتظر عمل به این قانون مهم و حیاتی هستیم. ➡️https://t.me/hokmrani_dini ➡️https://twitter.com/hokmrani_dini 🆔 @hokmrani_dini
اندیشکده حکمرانی دینی
#گفتگوی_اختصاصی/ بخش سوم 🔰ضرورت تحول درونی همه نهادهای فرهنگی 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ‌بهایی، اس
/ بخش چهارم 🔰مطالبه ، مطالبه و است/ فرق این دولت با دولت قبل این است که از خود نشان داده و می‌خواهد کار کند 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ‌بهایی، استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان 🔻مطالبه ، مطالبه و است اما هر نهادی، خودش باید سند تحول خودش را تنظیم کند. سال 89 رهبری در سفر به قم خواستار شدند و کارهای خوبی از آن زمان صورت گرفت و پیشرفت‌هایی صورت گرفته است؛ نخبگان و مردم به عنوان مطالبه‌گر با نگاه به وضعیت آن روز و میزان پیشروی و وضعیت امروز یک صورت بدهند و به متولیان تحول، منتقل کنند و بگویند به کجا باید برسیم. 🔻نهاد بالادستی که می‌تواند فوق همه سازمان‌ها اعمال نظر کند است که اگر به وظایفش عمل کند می‌تواند هماهنگی بین نهادها را ایجاد کند. 🔻باید اراده‌ای در برای تحول باشد؛ فرق این دولت با دولت قبل در این است که از خود نشان داده و می‌خواهد کار کند، متأسفانه در دولت قبل اراده‌ای نشان داده نشد و بنابراین در شورای عالی انقلاب فرهنگی کاری انجام نمی‌شد یا به چشم نمی‌آمد. 🔻نهادها باید تصمیم بگیرند و مواردی که در بوده و اسلام از ما می‌خواهد با توجه به شرایط موجود و تحولاتی که به وجود آمده، به سوی تحقق پیش بروند. سازمان‌ها باید را انجام دهند و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم از آنها بخواهد. 🆔 @hokmrani_dini
/ بخش اول 🔰طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی 🎙حجت‌الاسلام و المسلمین احمد رهدار، عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) 👇👇
اندیشکده حکمرانی دینی
#گفتگوی_اختصاصی/ بخش اول 🔰طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی 🎙حجت‌الاسلام و المسلمین احمد رهد
/ بخش اول 🔰طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی 🎙حجت‌الاسلام و المسلمین احمد رهدار، عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) 🔹مسئله مثل تاریخ روشنفکری، تولد داشته است. مسئله فضای مجازی از جمله مسائلی بود که به دلایلی دنیای غرب خیلی در این قضیه از ما جلوتر نبود؛ یعنی ورود ما به ، همزمان با ورود غرب بوده است، با این تفاوت که آنها تکنولوژی‌های فنی‌تر و به‌روزتری داشته‌اند و چند گامی از ما جلوتر بوده‌اند. 🔹مثل نظریات خاص در حوزه‌های علوم انسانی نبوده است که ما با یک تأخر صدساله حرف‌های آنها را تکرار کردیم. در کل فضای مجازی یا سایبری در جهان یک عمر ۵۰ تا۶۰ ساله دارد. 🔹اگر بی‌تعهدی بعضی از و بی‌تدبیری و بی‌سوادی بعضی از ما در حوزه سایبری و مجازی نبود، احتمالاً ما خیلی زود می‌توانستیم به یک سطحی از در این خصوص برسیم که بتوانیم با دنیای غرب هم‌آوردی کنیم و از بلایی که امروز در فضای مجازی بر سر ما می‌آید، خلاص شویم. 🔹منظور از این است که به دلیل برخی کارویژه‌هایی که حوزه فضای مجازی داشت و برای عموم مردم ملموس و قابل فهم بود، برای خواص ما سخت بود که با این موضوع درگیر شوند. 🔹توده مردم چون آن کارویژه را می‌فهمیدند و تمایل نداشتند که حرف یک عده از خواص، مبنی بر خطرات چندگانه استفاده بی‌رویه و غیرکارشناسانه از فضای مجازی را بپذیرند؛ این قضیه باعث شد که ما همچنان در این گیر و دار بمانیم. ➡️https://t.me/hokmrani_dini ➡️https://twitter.com/hokmrani_dini 🆔 @hokmrani_dini
🔺امشب ساعت ۲۲ 🔹برنامه جهان آرا با حضور دکتر بانکی‌پور نماینده مجلس و دکتر حسین مروتی پژوهشگر و محقق جمعیت 🔹موضوع: طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ➡️ https://t.me/hokmrani_dini ➡️ https://twitter.com/hokmrani_dini 🆔 @hokmrani_dini
/ بخش پنجم 🔺مهندسی فرهنگی و مدیریت عاقلانه 🔻حجت‌الاسلام و المسلمین لیالی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی 👇👇
اندیشکده حکمرانی دینی
#گفتگوی_اختصاصی/ بخش چهارم 🔺عرصه فرهنگ در همه دولت‌ها مورد غفلت قرار گرفته است 🔻حجت‌الاسلام و المس
/ بخش پنجم 🔺مهندسی فرهنگی و مدیریت عاقلانه 🔻حجت‌الاسلام و المسلمین لیالی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی 💢در رابطه با دو دیدگاه مردود و متضاد وجود دارد که متأسفانه مثل دو لبه یک قیچی به دنبال قربانی کردن عرصه هستند؛ طبق یک نگاه افراطی، مقتضیات و تحولات فرهنگی را براساس زمان و مکان باید پذیرفت یعنی باید که در دنیا در حال پیشروی است را پذیرفت و در فرهنگ رایج جهانی و فرهنگ غربی هضم شد؛ 💢این نگاه در درون دولت‌ها و مدیران فرهنگی به خصوص ، و جریان رواج دارد و این دیدگاه در انتها به می‌رسد؛ شیوع این نگاه هم به دوران مدیریت پس از جنگ برمی‌گردد که در کنار لیبرالیسم اقتصادی، به تدریج لیبرالیسم فرهنگی هم در عرصه‌های مختلف فرهنگ حاکم شد. 💢در مقابل این نگاه افراطی، عده‌ای تفریطی به مسأله نگاه می‌کنند و را امری ثابت می‌دانند و هرگونه تغییر در ریز مسائل و جزئیات فرهنگی را نمی‌پذیرند، این نگاه متحجرانه و تفریطی است که محیط پیرامونی و اقتضائات حاکم بر تحولات فرهنگی را درک نمی‌کند. نگاه افراط و تفریط و التقاط و تحجر هر دو مثل دو لبه یک قیچی، فرهنگ اصیل ما را از بین می‌برند. 💢در نگاه سوم که مطلوب ما است می‌توان به همراه حفظ اصول و ذاتیات هویت ایران اسلامی و ارزش‌های اساسی، بخشی از تغییرات فرهنگی را بر اساس تغییرات زمان و مکان پذیرفت و به عبارت بهتر یعنی پذیرش مطالب مطلوب فرهنگ با ؛ 💢به این صورت که با یک صحیح تحولات زمانه به همراه پاسداری از پذیرفته شود؛ متفکران و نویسندگانی در خصوص چگونگی این مسأله سخن گفته‌اند برای مثال شهید مطهری با کتاب «خدمات متقابل اسلام و ایران» به این موضوع وارد شدند. ➡️https://t.me/hokmrani_dini ➡️https://twitter.com/hokmrani_dini 🆔 @hokmrani_dini
✅قانون‌گرایی در کلام رهبر معظم انقلاب: 🔹یک را نباید مورد افترا یا اهانت قرار بدهیم. نه اینکه اشتباه نمی‌کند اما این دلیل نمی‌شود کنیم. این باب اگر باز شود خواهد شد. ۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ➡️https://t.me/hokmrani_dini ➡️https://twitter.com/hokmrani_dini 🆔 @hokmrani_dini
💠 🅾 رئیس اسبق ستاد مشترک رژیم‎صهیونیستی: توافق بد با ایران بهتر از شکست نظامی است. ⭕️ حالوتس: مقابله با ایران باید توسط یک ابرقدرت انجام شود، نه اسراییل. ❌ توافق بد با ایران بهتر از جنگ منتهی به شکست است. ❌ باید امیدوار باشیم کشورهایی که مذاکرات را پیش می‌برند بتوانند به توافقی دست یابند که نظارت دقیق بر فعالیت‌های ایران را محقق کند. ✍ فارس ➡️https://t.me/hokmrani_dini ➡️https://twitter.com/hokmrani_dini 🆔 @hokmrani_dini
/ بخش اول 🔰طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین امیدی، عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی موسسه امام خمینی(ره) 👇👇
اندیشکده حکمرانی دینی
#گفتگوی_اختصاصی/ بخش اول 🔰طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین امیدی، عض
/ بخش اول 🔰طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین امیدی، عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی موسسه امام خمینی(ره) 🔹ما اگر بخواهیم راجع به نکاتی را مطرح کنیم باید بگوییم دو قلمرو برای آن قابل ترسیم است؛ یک قلمرو و جغرافیایی و یک قلمرو ، اطلاعاتی و ارتباطی. 🔹در قلمرو اول که بحث محیط زیست فیزیکی و جغرافیایی است، بیشترین تلاش افراد و دولت‌ها در این جهت صورت گرفته است تا از لحاظ کمی و کیفی در گذشته آن را توسعه دهند. دولت‌هایی که به دنبال افزایش قلمروی جغرافیایی محیط زیست بوده‌اند و دانشی که در تلاش بود تا از لحاظ کیفی محیط زیست فیزیکی انسانی را بهبود ببخشد، در همین راستا دیده می‌شود. 🔹اما قلمرو دوم که امروزه دچار آن هستیم، مسئله قلمرو معنوی، ارتباطی و اطلاعاتی است؛ این بخش در گذشته بسیار اهمیت داشته است و به عنوان و مورد توجه بوده است؛ اما امروزه در قالب اهمیت مضاعفی پیدا کرده است. 🔹امروز تمام تلاش این است که در این فضا از لحاظ کمی و کیفی جریان‌ها، افکار و اندیشه‌های مختلف بتوانند حضور داشته باشند و این حضور خود را تبدیل به هویت، شخصیت، الگو و راهبرد برای حرکت کنند. 🔹این اهمیت این مسئله را می‌رساند که در فضای مجازی که بخش مهمی در این حیطه و این قلمرو را پوشش می‌دهد تا چه عرصه‌ای را می‌تواند تحت نفوذ خود در آورد. 🔹عرض کردم که هویت، شخصیت، الگودهی به افراد، بخش مربوط به فرهنگ‌سازی و مباحثی که در زمینه ایجاد تحرک اجتماعی، جنبش‌سازی، حتی ایجاد جنبش‌های اجتماعی، شبکه‌سازی و نهایتاً و تغییر همه در همین ساحت می‌تواند اتفاق بیفتد و از این جهت است که فضای مجازی اهمیت فوق‌العاده دارد. ➡️https://t.me/hokmrani_dini ➡️https://twitter.com/hokmrani_dini 🆔 @hokmrani_dini
✅اقدام قابل تقدیر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در اطلاع‌رسانی به جامعه از طریق پیامک. 🔶بسیاری از خطاها و جرم‌های صورت گرفته توسط افراد، به دلیل ندانستن قوانین و آگاهی نداشتن از عواقب عملکرد خود است. 🔷شایسته است سایر نهادها و سازمان‌ها نیز چنین برنامه‌ای را در دستور کار خود قرار دهند و قوانین مربوط به خود را به جامعه کنند. 🆔 @hokmrani_dini
✅ قانون‌گرایی در کلام ولایت 💠رهبر معظم انقلاب: 🔹، به معنای بی‌قانونی و فحّاشی و طلبکار کردن مدّعیانِ‌ پوچ‌اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست. 🔹نیروهای انقلابی بیش از همه باید مراقب کشور، مراقب کشور، مراقب از وضعیّت کشور، و مراقب [باشند]؛ 🔹این مراقبتها در درجه‌ی اوّل متوجّه به است که دلسوزند، علاقه‌مندند و مایلند که کشور به سمت هدفهای خود حرکت بکند. ۱۳۹۶/۰۴/۰۵ ➡️https://t.me/hokmrani_dini ➡️https://twitter.com/hokmrani_dini 🆔 @hokmrani_dini
/ بخش دوم 🔰لزوم استفاده از اندیشمندان در هیات نظارت بر طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غفاری‌فر، عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مدیر گروه تبلیغ موسسه امام رضا(ع) 👇👇
اندیشکده حکمرانی دینی
#گفتگوی_اختصاصی/ بخش اول 🔰طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غفاری
/ بخش دوم 🔰لزوم استفاده از اندیشمندان در هیات نظارت بر طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غفاری‌فر، عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مدیر گروه تبلیغ موسسه امام رضا(ع) 🔺 برای کنترل امور و قانون‌گذاری صحیح همه جا باید کند. در مورد اینکه سرعت خودرو در جاده ۱۲۰ کیلومتر باشد یا ۱۲۵ کیلومتر، قوه مقننه دخالت می‌کند و قانون‌گذاری می‌کند. حال آیا در رابطه با ورود کالای نباید دخالت کند؟ 🔺در جامعه امروزی ما بالغ بر پنجاه درصد حداقل دیپلم دارند و بالای 25 درصد لیسانس دارند و اکثرا هم ماشین دارند و راننده هستند، با این وجود قوه مقننه باید برای سرعت در جاده‌ها و خیابان‌ها قانون‌گذاری کند؛ زیرا افراد خودشان قادر به تشخیص نیستند. حال در رابطه با که هر ثانیه میلیاردها تخلف در حال وقوع است قوه مقننه نباید وارد شود و دخالت کند؟ 🔺به نظر می‌رسد طرح خیلی سطحی است و حتی ده درصد از منویات را هم پوشش نمی‌دهد. در مسئله نظامی کشور، بزرگترین اندیشمندان در راس آن نشسته‌اند؛ اما در این طرح چطور است؟ آیا در مورد این طرح قرار است فقط بُعد فیزیکالی فضای مجازی بررسی شود؟ نقش در این طرح کجاست؟ 🔺غالبا اعضای هیات دولت در راس هیئت نظارتی پیش‌بینی شده در این طرح هستند. سهم مردم در هیئت نظارتی این طرح کجاست؟ چه کسی تعیین می‌کند که در این طرح تنها بحث رسانه‌ای مطرح است و تنها افرادی در آن هیات نظارت حاضر باشند که بیان کنند این خبر چقدر تراکنش و پیامد دارد؟ 🔺آیا نبایستی اندیشمندان و و حضور داشته باشند؟ ای کاش از همان کشورهایی که در این زمینه تقلید می‌کنیم در این هم تقلید کنیم. آیا واقعا فضای مجازی آمریکا یله و رهاست؟ قوانینی که اخیرا اکثر کشورها در مقابل فیس‌بوک و واتس‌آپ درست کرده‌اند، چیست؟ ➡️https://t.me/hokmrani_dini ➡️https://twitter.com/hokmrani_dini 🆔 @hokmrani_dini
💠امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): 🔹، واقع می‌شود. امروز در دنیا آن کشورهایی که جمعیّت‌های دارند، به برکت آن به خیلی دست یافته‌اند؛ چین یک نمونه‌ است، هند یک نمونه‌ است؛ 🔹با اینکه مشکلاتی هم دارند امّا در عین حال خود این به عنوان یک ارزش ، ارزش ، یک ارزش برای آنها توانسته را به وجود بیاورد. 🔹بنابراین باید پیدا کند؛ اینکه من تکرار می‌کنم، تأکید می‌کنم، به خاطر این است. ✍️بیانات در دیدار جمعی از زوج‌های جوان ۱۳۹۸/۱/۶ ➡️https://t.me/hokmrani_dini ➡️https://twitter.com/hokmrani_dini 🆔 @hokmrani_dini