eitaa logo
میراث/اندیشکده‌سبک‌زندگی‌اسلامی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
176 ویدیو
11 فایل
💠 میراث/اندیشکده سبک زندگی اسلامی ~•• در بین هزاران کانال باید ❤ به کانالی داد که ثمره آن تأملات زندگی‌ساز باشد ••~ ✅ مدیر اندیشکده: حجت‌الاسلام و المسلمین حسین‌ عباسی‌اصل ⁉️ پرسش درباره‌ی اندیشکده و دوره‌ها: @N_sobhany 🔁 تبادل: @R_Bahreyninejad71
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 💎 " " 🔹 پنجمین اصلی که می خواهیم آن را بررسی کنیم اصل تطبیق نام دارد و بر تطبیق واقعیت بر حقیقت دلالت دارد. خدا در آیه ۱۴ سوره آل عمران می فرماید: 💠 زُيِّنَ لِلنّٰاسِ حُبُّ اَلشَّهَوٰاتِ مِنَ اَلنِّسٰاءِ وَ اَلْبَنِينَ وَ اَلْقَنٰاطِيرِ اَلْمُقَنْطَرَةِ مِنَ اَلذَّهَبِ وَ اَلْفِضَّةِ وَ اَلْخَيْلِ اَلْمُسَوَّمَةِ وَ اَلْأَنْعٰامِ وَ اَلْحَرْثِ ذٰلِكَ مَتٰاعُ اَلْحَيٰاةِ اَلدُّنْيٰا وَ اَللّٰهُ عِنْدَهُ حُسْنُ اَلْمَآبِ 🔹 همه ی مواردی که در آیه ی بالا اشاره شد٬ سرمایه و ابزار زندگی دنیا هستند و انسان به آنها نیازمند است‌؛ اما نکته ی مهم اینجاست که انسان نباید استفاده از این امکانات دنیوی٬ دنیا زده شود. 🔹 مرز استفاده از این سرمایه ها بر اساس اصل تطبیق تبیین می شود. این اصل در دو زمینه ای هستی شناسی و انسان شناسی قابل بررسی می باشد: در هستی شناسی قرآن به ما می آموزد که : ( دستورات دین) بر (نوع خلقت و نیازها) کاملا است‌. مثلا در مجازات الهی هم تشریع بر تکوین٬ انطباق شده است و متناسب با ظرفیت و شرایط انسان ها٬ حکم الهی صادر شده است. 🔹 در انسان شناسی نیز بر اساس اصل تطبیق بر تطبیق داده شده است. 🔹 تاثیرات روح بر جسم غیرقابل انکار است٬ اما در اسلام علاوه بر توجه به هر دوی این ابعاد و آن ها٬ 👈🏻 بر روح تاکید ویژه تری شده است چرا که بر جسم انسان مدیریت دارد. 🔹 و هدف نهایی این اصل٬ رسیدن به باور برکت است. وقتی و بر هم منطبق شد٬ خدا به زندگی انسان برکت میدهد٬ برکتی که نه فقط در مال بلکه در تغییر بینش و نوع تفکر منجر می شود. از کارکردهای این اصل٬ زایش و زایش است. 💠 دوره آموزشی سبک آموزان 🖋 حجت‌الاسلام عباسی اصل ___ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💠 💠 این ، برای اولین بار در اندیشکده سبک زندگی اسلامی تدوین وطی یازده دوره ارائه و تدریس شده است. 💠 شما می‌توانید مطالب مربوط به را روزهای سه‌شنبه از همین کانال مطالعه فرمایید. 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
‍ ‍ 💠 ‌اسلامی 💠  💎 مهم ترین در طول تاریخ 🔷به علت ضرورت لحاظ سنت های معنوی و همچنین ضرورت زندگی بشری از آسیب های مخرب مادی گرایی بوده است که خداوند متعال از یک طرف در اولین صفحات قرآن، ویژگی و را با «یؤمنون بالغیب» یعنی ایمان به غیب و وحی معرفی می کند و از طرف دیگر نبرد تاریخی «غیب باوران» و « » را در جای جای قرآن متذکر شده است و ایمان به غیب را مهم ترین سوژه نبرد درطول تاریخ میداند، چراکه قرآن تمدن ها را اینگونه ترسیم میکند که : 🔷اگرتمدنی‌برای خود غیب و سنت های معنوی را منکر شود،در قدم بعد«خلد الی الارض»یعنی « » شده و به تبع آن « اتبع هواه »یعنی« پیرو » میشود، آنگاه درتور طرح ریزی شیطانی قرار گرفته و در این سیاست راهبری خود به موفقیت میرسد که: ✨وَ شٰارِكْهُمْ فِي اَلْأَمْوٰالِ وَ اَلْأَوْلاٰدِ وَ عِدْهُمْ وَ مٰا يَعِدُهُمُ اَلشَّيْطٰانُ إِلاّٰ غُرُوراً ﴿۶۴ الاسراء﴾✨ یعنی «و در ثروت و فرزندانشان شریک شوا و آنان را با وعده ها سرگرم کن !ولی شیطان، جز فریب و دروغ، و عده ای به آنها نمی دهد» که اینگونه خواسته یا ناخواسته مسیری جز جهنم در پیش روی آنها نخواهد بود. 🔷لذا می بینیم صفحات تاریخ به خصوص قرن17به این سو،پر است ازنظریات ومکاتب مختلف انسان شناسی و جامعه شناسی که با هم تعارضات فراوان دارند و دراین‌بین انسان هایی که به نظرات و نظام‌های اجتماعی آنان دل می بندند، جز به ظن و گمان های بشری دل نبسته اند و عاقبتی جز و نخواهند داشت و این در حالی است که اسلام سخنان خود را یقینی معرفی می کند و در این راستا نیز و دشمن طلبی می کند. 🔷اما در حیات طیبه که مبتنی بر درک سنت های معنوی مبتنی بر « » میباشد و توامان کردن آن با سنت‌های مادی که دستاوردهای بشری از نعمت الهی « » و تجربه میباشد،چشم‌اندازی که رقم میخورد قطعا از آسیب های تمدنی غربی تطهیر شده است چرا که اگر این گونه عمل شد ضمن آنکه دردنیا و درآخرت تحصیل میشود، بزرگ ترین گم شده‌ی انسانی و بزرگ ترین هدیه الهی یعنی « » نصیب بشریت میشود. 🖋 حجت‌الاسلام عباسی‌اصل 💠🔹💠🔹💠 🔹شما می توانید مطالب مربوط به موضوع را چهارشنبه ها از همین کانال دنبال کنید. 💠🔹💠🔹💠 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💠 🔹 نیڪ خویی مایه برکت و بداخلاقی مایه بدبختی است . 📔 پیامبراکرم، کنزالعمال،۵۱۴۳/۴/۳ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💠اَللَّهُمَّ‌ اغْفِرْلِيَ‌ الذُّنُوبَ‌ الَّتِي‌‌تُغَيِّرُ النِّعَمَ 🔹 خدايا ببخش آن گناهاني را كه در را به روي من مي بندد 🔹 🔹 💔 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
میراث/اندیشکده‌سبک‌زندگی‌اسلامی
💸 #مصرف_فراغتی 🛍 امروزه اگر قصد دارید زمانی را با دوست خود سپری کنید، احتمالا یکی از گزینه های پیش
🛍 | 2⃣ یا 🔸 "در اینکه خرید کردن و هدیه گرفتن به خوشحالی و شادی بیشتر ما کمک می کند هیچ شکی وجود ندارد؛ اما این موضوع در مورد تمام کالاها و اشیایی که ما می گیریم مصداق ندارد. در واقع، زمانی خرید حال ما را خوب می کند و سر حال می آورد که پای کالاهای مادی در میان باشد." یادداشت فوق برگرفته از مقاله ای راجع به توجیه لذت خرید است که ترجمه ی آن به وفور در فضای مجازی یافت می‌شود(۱). اما واقعا رفتن به بازارها و تحمل هزینه های اضافی ؟ 🛍 مصرف تازه و میل تازه، به اراده تازه و توقعات تازه منجر می شود. به حدی که به مرور، پدیده ی پرسه زنی سبب زندگی روزمره می شود، می تواند امکان عصیان را تا حدی فراهم بیاورد. دو پدیده در پاساژگردی قابل بررسی است: 📌گذراندن اوقات فراغت و یا 📌صنعت مد و برندگرایی. 📌در مورد اول؛ ممکن است افراد قصد خرید نداشته باشید که در این صورت پرسه زنی بیانگر یکی از سه حالت زیر است: 🔸 (افراد با تماشای کالاهای جدید حسرت داشتن آن را تا مدت ها همراه خود یدک می کشند.) 🔸 به تیپ جوانان و زنان (وقتی مصرف کالاهای گران قیمت که نشانی از ثروت است به ارزش برتر تبدیل شود افرادی که به دنبال حفظ منزلت و احترام خود هستند به اشتباه حسرت داشتن آن نماد ارزش غیرواقعی را در دل خود نگه می دارند.) 🔸 را درآوردن (یا ژست نمادین مصرف که به ظاهر یکی از راه های حل مشکلات است. ) 📌در صنعت مد و برندگرایی تصمیم گیرندگان و مدیران شرکت های بزرگ کالای غالب را به بازار عرضه می کنند تا با استفاده از و بُعد ناخودآگاه انسان، در افراد احساس نیاز بوجود آورند تا بعد از آن به و آن کالا منجر بشود. در این حالت محصول خود را (هرچند که قبل از آن موقع نامتعارف و بی ارزش بوده) در بازار ارزشمند می کنند و با هزینه ی گزافی میکنند. 🔸 این تنها بخش کوچکی از علم در دنیای اقتصاد جهانیست که بر محور و افراد جریان دارد.💰💸 ۱. psychcentral.com 🔹خانم‌جلالیان‌زاده ، سبک‌آموز دوره ششم ____ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💎 (ع) (٩) 💠 ⚜علی ( ع) با تربیت فرزندان نمونه در طول تاریخ را باید صاحب متقن ترین نظریات تربیت دانست. ⚜ امام جمله عمیقی در نامه خود به فرزندانش دارد که می تواند دستوالعملی برای معماری باشد،ایشان بعد از ذم «دنیازدگی» و « محبت به دنیا» دو راهکار را به مخاطبان برای نجات از این مهلکه خطرناک بیان میکنند : 1⃣ امام فرزند خود را به مطالعه تاریخ فرا می خواند و می فرماید : 💡« و اعرض علیه اخبار الماضین ... و سر فی دیارهم و آثارهم» یعنی « خبرهای گذشتگان را به او عرضه کن ... در شهر ها و خانه ها و آثارشان بگذر» ⚜اما قطعا این تاریخ انسان ساز با تاریخ امروز بسیار متفاوت است ، تاریخ امروز هدف از تاریخ بودن را فراموش کرده و کشف اطلاعات و حفظ اطلاعات بی‌فایده یا جزئی می پردازد و هیچ ثمره‌ای جزء شلوغی صفحات تاریخ ندارد. 2⃣ ⚜امام در فرازی از نامه می فرمایند : 💡 « و ذلله بذکر الموت» یعنی« با نام مرگ خوی سرکشی را در خود از بین ببر» ⚜ و یاد مرگ یکی از مهم‌ترین مقوله‌های تربیتی به حساب میاد که بیشترین تاثیر تربیتی بر انسان می گذارد، مرگ انسان را از مرکب غرور پیاده کرده و چه در حوزه نظر و چه در حوزه عمل انسان را به میز شاگردی معارف اسلام می کشاند چرا که در حوزه نظر تنها اسلام با منابع متقنش میتواند اطلاعات دقیق وحیاتی را به مخاطب بدهد و همچنین در حوزه عمل نیز تنها اسلام است که می تواند راه آباد کردن آخرت را به انسان نشان می دهد و لذا انسان مرگ اندیش، انسانی و و خواهد بود. ⚜انسان ها با این دو راهکار میتوانند در دو راهی سختِ یا بودن، به تردید کشیده نشوند و با تمسک به گذشته و آینده انسان‌ها ، فرزند آخرت بودن را انتخاب می کند چرا که خود « به و بی‌ثباتی» دنیا میکند و این به این مساله ،ریشه دنیا و آخرت خواهد بود. ✍حجت‌الاسلام‌عباسی‌اصل– تیرماه ٩٦ __ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💠 با ما همراه شوید: 🔹 🗓 یکشنبه‌ها درکانالِ 🔹اندیشکده سبک زندگی اسلامی 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💠 📜 اسلام مکتبی و 🔸 اسلام به واسطه مضامین عالی و انسان‌ساز خود موفقیت‌های درخشانی را به دست آورد و توانست یک تمدن باشکوه نهصد ساله را تشکیل دهد به گونه‌ای که این تمدن نصف جهان فعلی را به خود اختصاص داد و زمینه بسیاری از پیشرفت‌های علمی جهان امروز شد. 🔸 به طور مثال می‌توان به سه پایتخت جهان اسلام در سه دوره تاریخی که توسط غیر مسلمانان بررسی شده است اشاره‌کرد تا دلایل خیره شدن اندیشمندان غیر اسلامی به تشعشعات این پایتخت‌ها بهتر درک شود : 1⃣ : اولین پایتخت جهان اسلام شهر مدینه است. که بعدها با نام «مدینه النبی» به جهان معرفی شد. در وصف «مدینه النبی ازمیان صدهامورد، تنها به بیان یک مثال می‌پردازیم: در قرن دوم هجری قمری سه نفر زرتشتی وارد شهر مدینه می‌شوند در حالی که مشاهده کردند همه مغازه‌ها باز است ولی ظاهراً کسی در شهر نیست. از یک نفر عابر پرسیدند مردم کجایند؟ آیا دشمنی قرار است حمله کند؟ آن عابر که ظاهراً مسئول امنیت آن بازار بود جواب می‌دهد که مردم برای نماز رفته‌اند وبعدازنماز به مغازه‌هابرمی‌گردند.آن زرتشتی‌ها با خود گفتند اگر یک دین و یک سیاست حکومتی، باعث شود که مردم به صورت متحد همه اموال خود را رها کنند و برای انجام یک فریضه معنوی بروند در حالی که مطمئمن هستند سرقتی صورت نمی‌گیرد، قطعاً این دین همان آب گواری انسان تشنه لب است و اینجا مرکز جهانی است که انبیا و صالحان به دنبال آن بودند، لذا به استناد تاریخ آن‌ها در همان مدینه مسلمان می‌شوند. 2⃣ :دومین پایتخت جهان اسلام شهر بغداد است که حدود سال 500 قمری توسط 7000 معمار و کارگر ساخته شد. زمانی که مغول‌ها به بغداد حمله کردند و آنجا را به آتش کشاندند حدود سه میلیون کتاب سوزانده شد. وجود سه میلیون کتاب در یک شهر دارای پیام‌های مهمی است. اعم از اینکه در آن شهر و تمدن، کاغذ، قلم، نویسنده و دانشمند به وفور موجود بوده است.سه میلیون کتاب را بالغ بر سه هزار نفر نوشته‌اند و این در صورتی ست که فرض براین گرفته شود که هر نویسنده صد کتاب نوشته باشد و این در حالی است که غرب دوران تاریک خود را سپری می‌کند و جنگ‌های خونین و زورگویی‌های کلیسا تنها دستاورد‌های آن تمدن بوده است. 3⃣ :سومین پایتخت جهان اسلام ازلحاظ تاریخی قرطبه پایتخت اندلس اسلامی(اسپانیای فعلی)است. قرطبه در قرن7 هجری قمری حدود 1 میلیون نفرجمعیت داشت که درآن شهربه گزارش تاریخ900 حمام عمومی،27 مدرسه رایگان و کتابخانه‌ای با بیش از 400 هزار کتاب وجود داشت.طبق اسناد تاریخی وباستانی خیابان‌های پهن و سنگفرش شده شهر،آن شهر را به یکی از اولین شهرهای توریستی تاریخ جهان تبدیل کرد بود.در تاریخ نقل است که: یک راهبه ساکسونی به‌نام گراندن شاین که از شهر قرطبه دیدن کرد چنان محو زیبایی‌های شهر شد که آن را نگین جهان نامید و به آن لقب «شهر نور» را اطلاق کرد. 🔹سلسله‌مباحث،خاکریزهای سبک زندگی درپاسخ به این سئوال است که: چرا و چگونه با وجود موفقیت‌های درخشانی که در تمدن سازی تا قرن هشت قمری و دوازدهم میلادی داشته، رفته رفته قدرت خود را از دست داد و توانست نماد پیروزی خود را که همان است در جامعه بشری مسلمانان غالب نماید. 📝 🖋حجت‌الاسلام‌عباسی اصل ___ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
🍏 💎برتري برمسواك وخميردندان امروزي❗️ 💢چوب مسواک قطعه چوبی از درخت اراک است که خواص بی شماری برای استفاده از آن دراحادیث ذکر شده است . ✨پیامبر اکرم (ص)میفرمایند : اگر مردم نتايج وخواص مسواك كردن رابدانند هيچ گاه مسواك را ازخود جدا نميكردند. 📚 وسائل الشيعه ، ج ۲. 🔍مواد تشكيل دهنده وفوايد مسواك (چوب اراک): 🔬به موجب تحقيقات اخير چوب اراك حاوي مقادير زيادي كلرايد سيليكا، عنصر فلورين، سيليس، ۳ميتل آمين و... است كه هركدام از آنها نقش موثري درجلوگيري از پوسيدگي دندان ضدعفوني کردن دندان ٬سفيدي دندان و بيماري هاي لثه و‌.‌..ميشود. 👨🔬يكي از بزرگترين دانشمندان علم دندان پزشكي درجهان با انجام تحقيقات بسيار وصرف هزينه فراوان، مواد موجود در چوب اراك رااستخراج وبصورت خميردندان دراورد اين خمير دندان توسط يك شركت سويسي عرضه شد اما تاثيري كه در چوب اراك بود در خمير دندان وجود نداشت❗️ 👈دليل اين قضيه به وجود تركيبات شيمياي فراوان در چوب اراك برميگردداين درخت داراي تركيباتي است كه تاثير آنها زماني آشكار ميگرددكه بابزاق دهان تركيب شود بعد از تركيب دربين دسته هاي باكتري هاي مضر دهاني جولان كرده ودرزمان اندكي ميتواند 97٪ميكروبها راازبين ببرد ❌اين درحالي است كه به گزارش جمعيت دندانپزشكي آمريكا مسواك پلاستيكي به دليل عدم قدرت آن به نفوذ به لايه مخاطي دهان برفعاليت باكتريها تاثيري ندارد وفقط آنها راميپوشاند وهمان تكه مسواك چوبي به دليل خاصيت كشش وانجذاب است كه قادر به كشتن باكتري هاست. __ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
🌸إِلَهِی وَ اجْعَلْ هَوَايَ عِنْدَكَ🌸 🔻خدایا! خواهش دل مرا به سوی خودت قرار بده 📖صحیفه سجادیه_دعای٢٢ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💎 (ع) (۱۰) ✨حضرت علی(ع)، انسانی به مثابه خورشید است که دائماً در حال فایده رساندن میباشد، نقطه اوج این تمثیل را شاید بتوان در آخرین لحاظ عمر‌مبارک‌علی‌(ع)‌دانست‌که‌با‌مشقت به دنبال بیان کردن آخرین راهبردها برای نجات بشری بوده است،ایشان که در این وصیت نامه عموم مسلمانان را مخاطب نموده است به 14 محور اشاره می کند، که به دو مورد از این محورها اشاره میشود. ✨حضرت می فرمایند :« اوصِیکُمَا وَ جَمِیعَ وَلَدِی وَ أَهْلِی وَ‌مَنْ بَلَغَهُ‌کِتَابِی : ✨ ۱.بِتَقْوَی اَللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِکُمْ یعنی «به و » معیارهای اسلامی بودن یک جامعه را باید در چه چیز دید؟ این معیارها را باید از کدام منبع باید استخراج کرد؟ اگر علی(ع) را « امام معصوم» و نهج البلاغه را « منبع» و سخن ایشان را « معیار» بدانیم، پس باید « تقوا» و « نظم» را یک شاخصه برای تعیین میزان اسلامی بودن جامعه در نظر گرفت.اما چرا ؟زیرا تقوای(تعادل در گرایش های) باطنی سبب نظم ( تعادل در کنش های) ظاهری می شود و نظم ظاهری سبب تقوای باطنی می شود پس جامعه ای که روزانه میلیاردها دلار خرج ورزش می کند ولی این هزینه را برای تولید شغل خرج نمی کند، جامعه ای بی نظم و بی تقوا می باشد. ✨۲. وَ اَللَّهَ اَللَّهَ فِی اَلْقُرْآنِ لاَ یَسْبِقُکُمْ بِالْعَمَلِ بِهِ غَیْرُکُمْ یعنی : « خدا را ، خدا را ، درباره قرآن ، مباد که دیگران در عمل کردن به آن بر شما پیشی گیرند»به نظر می رسد که عمل دقیق و عمیق به قرآن یعنی استخراجِ دو محور « اصول و راهبرد » در سه حوزه « فردی و خانوادگی و اجتماعی» از قرآن و و قانونی سازی بر آنها و« » اجتماعی درعمل به آنها. در این صورت جامعه اسلامی بهترین جامعه در عمل به قرآن خواهد بود. مثلا طرح « » برای نگه داری والدین سالمند نزد فرزندان با هدف عمل به دستور قرآن هرچند 12 محور دیگر تیز قابل تفصیل و استخراج راهبردهای فاخر می باشد اما بنا بر مختصر نویسی است. ✍حجت‌الاسلام‌عباسی اصل؛تیرماه 95 _ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
🌷 🌷 💎هركس خودش را موظف‌ بداند كه كند 🔹ما هميشه از اسلام اينطور فهميده ايم كه كسب درآمد البته از طرق مشروع آزاد است و مانعى ندارد؛ 🔹منتها اين اجازه همراه با ايجاب و الزام انفاق است؛ يعنى اگر كسى درآمدى كسب كرد، ولى حتى انفاق مستحب نكرد، او پيش خداى متعال مؤاخذ است. 🔹ما نمى توانيم بگوييم كه انفاق واجبمان را كرديم، مالياتمان را داديم، خمس و زكاتمان را هم داديم، از اين پول نمى خواهيم خرج كنيم؛ در حالى كه مى دانيم در جامعه فقر و كمبود هست؛ نخير، اين آدم پيش خداى متعال سعادتمند نيست؛ مرضى عند الله نيست؛ براى خاطر اينكه آن حسابهاى الزامى جداست؛ باب ديگر و جريان ديگرى است. 🔹 انفاقات استحبابى را هم براى ما قرار داده اند. مستحب است، يعنى آن حكم واجب را ندارد كه من در هر موردى لزومااين كار را بكنم؛ اما اگر كسى بالمره باب اين مستحب را بر روى خودش ببندد، بلاشك خلاف اراده و خلاف اقتضاى احكام الهى كار كرده است؛ … 🔹هركس خودش را موظف بداند كه انفاق كند. آن كسانى كه بيشتر درآمد دارند، نسبت انفاق را بيشتر كنند. آن كسانى كه كمتر درآمد دارند، باب را نبندند؛ به همان نسبت انفاق كنند. اگر اين كار راه بيفتد، البته خوب خواهد شد.... 🔹اگر اين روح نيكوكارى و انفاق در مردم به وجود بيايد، خوب است... 🔹آنچه يك روز در كشور ما و ساير كشورهاى اسلامى اين روحيه همه گير بوده است؛ يعنى هركسى موظف بوده كه پولى براى انفاق كنار بگذارد؛ يا رايج بوده كه در ماه رمضان به نيازمندان افطارى بدهند؛ نبايد بگذاريم اين كارها كم بشود. ✨امام خامنه ای -۱۳۷۰/۱۲/۱۲ _ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💎 (ع) 🔆 ⚜علی (ع) در دوره ای می زیست که مردم به واسطه تعالیم پیامبر، روند روبه نسبت به و _خواهی را طی می کردند ولی بعد از رحلت پیامبر(ع)، این روند روبه رفت و از آنجایی که این روند سقوطی تا کنون ادامه دارد، (ع) و تعالیم او در این هزار و چهارصد سال به خوبی روشن می شود. ⚜علی (ع) روند سقوطی جامعه اسلامی را « » می دانست و راهکار مقابله با آن را ( مبتنی بر تقوا، مقدمه چیدن و نتیجه گرفتن ) و (مبتنی بر عقبا سازی عمل کردن) معرفی می کرد. ⚜ لذا همیشهٔ تاریخ دو گروه که هر دو در دچار یا بود، به نبرد با او پرداختند. ⚜ دشمنی بی تقوایان علمی و عملی به دو صورت ذیل بوده است : 1⃣ : کسانی که چه برای دنیا خواهی ( معاویه و طلحه و زبیر) و چه برای دنیا نخواهی ( ) به دنبال ترور او بودند. 2⃣ : کسانی که چه برای دنیانخواهی مانند خوارج زمان, که و می باشند) و چه برای دنیا خواهی مانند صاحب نظران و صاحب عملان و ،که علمی و عملی می باشند، به دنبال از بین بردن شخصیت تاثیر گذار او بر تاریخ و جامعه بشری بودند. ⚠️ آنان از همه ابزار خود اعم از و و برای تخریب و تحریف علی(ع) و معارف او بهره می برند. ❗️اما حاصل این تلاش های گسترده و تاریخی دشمنان علی(ع) آن است که 👈 انسان های (ع) که قدرت مقابله با معاویه را نداشته امروز تبدیل به کشورها و شده اند در جهان امروز در مقابل دشمنان و ثبت میکنند. لذا با جرات می توان گفت بهترین معیار برای و حقیقت و میزان انطباق با علی(ع) و معارف او می باشند. ✍ حسین عباسی اصل – تیرماه96 _ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
▪️ مشک آن است که خود ببوید... 🏴 به‌مناسبت‌شهادت‌امام‌صادق(ع‌) 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💠 🏴 به‌مناسبت‌شهادت‌امام‌صادق(ع) 💠مشک آن است که خود ببوید... 🔹امام صادق در زمانی زندگی و امامت می نمود که شرایط سیاسی جامعه اسلامی در کشاکش یک انقلاب قرار داشت.حاکمیت توسط حرکت مسلحانه بنی عباس به شدت مورد تهدید و پایه های حاکمیت بنی امیه در سراشیبی سقوط بود.در این بین بنی عباس با زیرکی شعارِ محوریِ حرکتِ خود را « » قرار داده بودند، و سعی در شرکت دادن علویان در نهضت خود داشتند. 🔹به همین دلیل « ابو سلمه خلال» که بعد ها دردستگاه بنی‌العباس« » لقب گرفت به سه تن از بزرگان علوی دعوت نامه ای با این عنوان که «هزاران پیرو در انتظار بیعت با شما هستند» نوشت و به نامه رسان خود گفت که:« این نامه ها را به ترتیب به جعفر بن محمد صادق (ع) و عبدالله محض (نوه امام حسن) و عمر الاشرف (فرزند امام سجاد) ببر و از هر کدام نا امید شدی، سراغ بعدی برو». برخورد هر کدام از این شخصیت ها می تواند به خوبی ما را به سه نوع عملکرد دلسوزانه ای بزرگان شیعه ،فرصت ها و تهدیدهایش آشنا کند : 🔻یک – : اولین نفری که نامه به دستش رسید به علت نفوذ بیشترش در جامعه ، امام صادق(ع) بود، ایشان بعد از آنکه از نویسنده نامه مطلع می شوند بدون باز کردن، نامه را در شعله کنار خود انداخته و آتش می زنند و می فرمایند « مرا با ابو سلمه ای که شیعه و پیرو دیگران است چه کار» نتیجه این حرکت آن شد که چشم طمع بنی العباس به امام کور شد و بعد از به حکومت رسیدن و ظلم بر جامعه، عمق نفوذ امام صادق درجامعه بیشتر ومعارف شیعه راستین فراگیر ترشد. 🔻دو – : دومین نفری که نامه باید به دستش می رسید عبدالله محض بود. ایشان بعد از خواندن نامه از فرصت پیش امده برای نجات شیعه بسیارخوشحال شد،نامه را بوسیده و بر چشمان خود گذاشت. او این فرصت را غنیمت شمرده و با جریان بنی عباس وارد مذاکره و تعامل می شود.اما نتیجه این حرکت او ، چیزی جز زندان شدنش وقتل دو فزرند او به بدترین وضع توسط بنی العباس بدون هیچ تاثیر اصلاحی نبود. 🔻سه – : سومین نفر عمر الاشرف می باشد، ایشان نیز نامه را باز نمی کند اما دلیلش مانند دلیل برادر زاده اش امام صادق نبود،بلکه او معتقد است دراین شرایط فتنه گون باید احتیاط کرد و هیچ موضعی له یا علیه کسی گرفت چرا که آینده آبستن حوادث غیر قابل پیش بینی است لذا بیان می کند که من نه نویسنده نامه و نه پیک او را نمی شناسم و نامه را پس می زند.نتیجه این رویکرد ایشان را باید، عدم روشنگری برای اسلام و شیعه دانست، به صورتی که نام او در آن شرایط حساس در حاشیه تاریخ ثبت گردیده است. 🔻اری رویکرد امام صادق، به عنوان رویکرد جامع،توسط ایشان، با هدف روشنگری برای آن عصر و الگو گیری برای این عصر بیان شده است.بررسی بیانات اما نشان می دهد که ایشان بر دو محور به بطلان حرکت بنی عباس فتوا داده بودند: 🔻اول : : امام از آنجای که منشاء اعتقادی و علمی حرکت بنی العباس از اسلام ناب (که در معارف امام صادق منحصر بود ) سرچشمه نگرفته بود،آن را فاسد می دانست. 🔻دوم : : ایشان از انجایی که سابقه رهبران جنبش را از لحاظ اخلاقی و عملی روشن و صالح نمی دیدند به شوم بودن این حرکت فتوا دادند.و از آنجایی که امام خود را حافظ ابروی شیعه در گستره تاریخ و جغرافیا می داند از حمایت و همراهی حرکتی که عاقبتی جز پشیمانی نداردف به شدت پرهیز نموده و با شجاعت علوی ان را اعلام نمودند که شهادت ایشان را باید متاثر از همین رویکرد ایشان دانست ✍حجت‌الاسلام‌عباسی‌اصل –تیرماه96 _ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
▪️ 👆👆 مشک آن است که خود ببوید... 🏴 به‌مناسبت‌شهادت‌امام‌صادق(ع‌) 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras