eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
444 ویدیو
170 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
. 💠 غیر رسمی ۶ در آستانه‌ی پخش رسمی @HOWZAVIAN
✔️ «زخم کاری» بر هویت زن و چالش بازنمایی در شبکه خانگی ✍️ علیرضا محمدلو ▫️پیرنگ و خط روایت سریال با محوریت مافیای اقتصادی و رقابت هلدینگ‌های غول پیکر در بازار داخلی و بین‌المللی و با تعلیق‌های فرعی عاشقانه پیش می‌رود، اما و فرامتن‌های اجتماعی‌اش بسیار قابل تأمل هستند و ذهن تحلیلگر را به تأثیرات ناخودآگاه این سبک از بازنمایی در جامعه حساس می‌کند. ▫️فارغ از اینکه و اقتصادی را به تصویر می‌کشد که هر فردی از سمیرا تا سیما برای بقا و بردن یا نباختن، حتی با نزدیک‌ترین اطرافیانش هم سر جنگ دارد و جدای از ماکیاولیسمی که میان جعفرآبادی‌ها و ریزآبادی‌ها روایت می‌کند و سودگرایی (Utilitarianism) و سوداگری (Mercantilism) به عنوان هدف غایی مالک‌ها و ناصر‌ها و منصوره‌ها و طلوعی‌ها، هر وسیله‌ای حتی کشتن و قتل نزدیکان را مثل آب خوردن توجیه می‌کند، نکات ویژه‌ای در باب و خانواده به عنوان عناصر فرهنگی و مؤلفه‌های تمدنی حائز اهمیت هستند. ▫️ادامه یادداشت در لینک 👇 http://mshrgh.ir/1549695 @HOWZAVIAN
. 🖌نظر حوزوی‌ها را در یک صفحه داشته باشید 📌«طلبه‌ها» در صفحه ویراستی چه فعالیتی دارند؟ اینجا را کلیک کنید 👈 https://virasty.com/HOWZAVIAN @HOWZAVIAN
. 📌 چرا به تبیین «الهیات مقاومت» نیاز داریم؟ ✍️ یادداشت دانیال بصیر، سردبیر فکرت ▪️ویراستی https://virasty.com/Fekrat_net/1700900467290089357 ▪️متن کامل یادداشت👇 https://fekrat.net/article/lnk/24640 @HOWZAVIAN
🔰دوره رسانه ای 🗞 ویژه دانشجویان، طلاب، فعالان رسانه و علاقه مندان به تولیدات رسانه ای مکتوب 🔖 با ارئه گواهی معتبر 🔺با 15 نفر از برگزیدگاه دوره، همکاری انجام می گیرد. 📆 9 الی 23 آذر 📍تهران ⚠️جلسات 9، 16 و ۲۳ آذر بصورت حضوری، سایر جلسات غیرحضوری انجام می پذیرد. 🔹مهلت ثبت‌نام تا دوشنبه ۶ آذر ماه ⭕️ علاقه مندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایند : 🌐https://mtod.ir/population-media-course شماره تماس : ☎️ 0901 215 3957 ———————————— @HOWZAVIAN @mtod_ir
🔺زن ستیزی در غرب مدرن و سنتی ✍️ دکتر محمدعلی رامین داستان زن غربی با قصه حوا در تورات آغاز می‌شود: تورات، زن را عامل اجرایی ابلیس برای فریب آدمیان معرفی می‌کند که یک هفته در هرماه، به موجودی نجس تبدیل می‌شود و در نمادهای اسطوره‌ها و افسانه‌ها، در هیبت جن با چنگال و اَبروی خشن و پاشنه بلند (ناخن و سُم بلند و ابروهای_خنجری) خوف‌انگیز تصویر می‌شود. در کلیسا نیز صدها سال، روح انسانی زن و انسان بودن او انکار می‌شد و میلیون‌ها زن طی قرون وسطی به جرم مدعی انسان بودن و با اتهام «جن‌زدگی»، سوزانده شدند که تا قرن هفدهم میلادی و زمان سوزاندن ژاندارک ادامه داشته است. تا اوائل قرن۲۰م، با آن همه زن‌سوزی، هنوز در اکثر کشورهای غربی، زنان حق رأی نداشتند. در مراحل تکاملی غرب مدرن نیز، «زن» موجودی است که صرفا باید التذاذ جنسی همه مردان را در همه‌جا تأمین کند و برای آن‌که برهنگی برای همگان را بپذیرد، باید از داشتن همسر و فرزندان و تشکیل خانواده محروم شود و موجودی غیرقابل اعتماد، ترسناک و بی‌پناه بماند. با شناخت واقعی جایگاه تاریخی اجتماعی زن غربی، باید به قداست زن از منظر قرآن و نوخوانی الگوهای برتر انسانی، مانند فاطمه، خدیجه، مریم، آسیه و زینب سلام‌الله علیهم اجمعین، مراجعه کرد؛ این الگوها، منجیان زنان عالمند در قاموس اسلام و فرهنگ الهی_ولایی ضدارتجاع، «زن» یعنی «ناموس بشریت»، «مهد خلقت» و «مظهر لطف و لطافت پروردگار» که کرامت مردان از رفتار کریمانه آنان با زنان شناخته می‌شود. @HOWZAVIAN
. 📰دکه‌ی تیترخوانی روزنامه های کشور یکشنبه, ۰۵ آذر ۱۴۰۲ @HOWZAVIAN
✔️انتشار اثر از کاربران فرهیخته‌ی نویسندگان حوزوی کتاب «امینه» داستان زندگی دخترکی پاک و زیبا که دست تقدیر بازی های سخت و نفس گیری پیش روی او قرار میدهد و او را از سراپرده پدر به کاخ های بزرگ شاهزاده های سعودی می کشد و شاهزاده ای پیر و هوسران او را می رباید و... این داستان برگرفته از واقعیت های موجود در جامعهٔ عربستان است و روای قصهٔ غصهٔ شیعیان مظلوم این دیار است و در کنارش جو حاکم بر جامعهٔ عربستان را به تصویر می کشد و پرده از چهرهٔ واقعی آل سعود بر میدارد... با ما در این رونمایی که با حضور نویسنده کتاب و پاسخ به سوالات مخاطبین است همراه شوید. @HOWZAVIAN
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان در نظر دارد به منظور گسترش فعالیت‌های خود از بین بانوان علاقه‌مند و فعال حوزه زنان واجد شرایط دعوت به همکاری نماید. ♦️محورهای همکاری: 🔻تدوینگر 🔻 ادمین و گرافیست 🔻 پژوهشگر رسانه 🔻 فیلمبردار و عکاس ❗️برای کسب اطلاعات بیشتر بنر فراخوان را با دقت مطالعه فرمایید👆 ✅ رزومه و نمونه کار خود را به آیدی زیر ارسال کنید: 🔹 @Asrezanan_admin @HOWZAVIAN @asrezanan_ir|
🔻پسرخاله الیزابت ✍️ احمد جهان بزرگی دیدید، علیزاده لندنی چقدر ارزشی است و برای دفاع از جمهوری اسلامی چه سینه‌ای چاک می کند؟ اینقدر که او وقت و بودجه می گذارد، حزب اللهی ها نمی گذارند. انگلیس هم با وجود اینکه یک بلاگر رو به 16 سال زندان محکوم می کند که چرا از اوکراین بدگوئی کردی، اصلا با اعلیزاده کاری ندارد. احتمالا پسر خاله الیزابت دوم است! امام اگر هوشیار نبود این انقلاب به ثمر نمی نشست: امام ره : من نجف که بودم ، یک نفر از همین افراد آمد پیش من . قبل از این بود که آن منافقین پیدا بشوند. پیش من ، شاید بیست روز - بعضیها می گفتند 24 روز - مدتی بود پیش من . هر روز ] می [ آمد آنجا، و روزی شاید دو ساعت آمد صحبت کرد از نهج البلاغه ، از قرآن. همه حرفهایش را زد. من یک قدری به نظرم آمد که این وسیله است . نهج البلاغه و قرآن وسیله برای مطلب دیگری است . و شاید باید یادم بیاورم آن مطلبی که مرحوم آسید عبدالمجید همدانی به آن یهودی گفته بود. می گویند یکی یهودی در همدان مسلمان شده بود. بعد خیلی به آداب اسلام پایبند شده بود؛ خیلی زیاد! این موجب سوءظن مرحوم آسیدعبدالمجید که یکی از علمای همدان بود شده بود که این قضیه چیست . یک وقت خواسته بودش ، گفته بود که تو مرا می شناسی ؟ گفت: بله . گفت: من کی ام؟ گفت: شما آقای آسید عبدالمجید. گفت : من از اولاد پیغمبرم ؟ گفت: بله. تو کی؟ من یک یهودی بودم، پدرانم یهودی بودند و تازه مسلمان شده ام. گفته بود نکته اینکه تو تازه مسلمان که همه پدرانت هم یهودی بودند و من هم سید و اولاد پیغمبر و ملا و این چیزها، تو از من بیشتر مقدسی ، این نکته این چیست ؟ من شنیدم که یهودی گذاشت و رفت! معلوم شد حقه زده . یک قضیه ای بوده. می خواسته با صورت اسلامی کارش را بکند. تو یهودیها این گونه کارهاست . من به نظرم آمد که این قضیه ... این قدر نهج البلاغه و خوب، من هم یک طلبه هستم ؛ من این قدر نهج البلاغه خوان و قرآن و اینها نبودم که ایشان بود! ده - بیست روز ماند. من گوش کردم به حرفهایش ، جواب به او ندادم؛ همه اش گوش کردم و آمده بود که تأیید بگیرد از من، من همان گوش کردم و یک کلمه هم جواب ندادم. فقط اینکه گفت که ما می خواهیم که قیام مسلحانه بکنیم، من گفتم نه، قیام مسلحانه حالا وقتش نیست؛ و شما نیروی خودتان را از دست می دهید و کاری هم ازتان نمی آید. دیگر بیش از این من به او چیزی نگفتم. او می خواست من تأییدش بکنم. بعد هم معلوم شد که مسئله همان طورها بوده. بعد هم که آقایان آمدند، از ایران هم برای آنها اشخاصی سفارش کرده بودند که اینها را تأیید کنید، اینها مردم کذایی هستند، فلان ، مع ذلک من باور نکردم . حتی از آقایان خیلی محترم تهران سفارش کرده بودند که اینها مردم چطور هستند؛ و من باورم نیامده بود. اینهایی که این قدر از قرآن و از نهج البلاغه و از دیانت زیاد دم می زنند و بعد فقرات قرآن را یک جوری دیگر غیر از آنچه که باید معنا می کنند، و فقرات نهج البلاغه را یک جوری دیگر غیر از آنچه که باید معنا می کنند، اینها را نمی توانیم ما خیلی رویشان اطمینان داشته باشیم. @HOWZAVIAN
✔️بسیجی یعنی علی ✍️عباس بابائی یکی از حیرت‌انگیزترین جملات در وصف «بسیج»، این جمله‌ی امام‌خامنه‌ای است: «بسیجی یعنی «علی» که تمام وجودش وقف اسلام بود.» «علی» یک «بسیجی‌فعال» تمام‌عیار بود که مهم‌ترین ویژگی‌اش «وسط میدان‌بودن‌هایِ بهنگام» برای اسلام و قرآن بود. اگر «ایمان آوردن» به پیامبر و انقلاب شکوهمندش در دوران غربت اسلام بود، علی «اولین مومن» به پیامبر بود و انقلابش؛ اگر تحریم ناجوانمردانه‌ی مستکبرانِ قریش علیه انقلاب جوان نبوی بود، علی شجاع‌ترین«فرمانده‌ی‌میدانِ» امنیت شعب بود و بزرگ‌ترین«دورزننده‌ی تحریم»های مشرکان؛ اگر گذشتنِ از جان برای «رهبرجانان» بود، علی «جانفداترین‌سربازگمنام» در لیلةالمبیت‌های فراوان اسلام بود؛ اگر جنگ‌های مشرکان و منافقان و یهودیان علیه اسلام و قرآن بود، علی غیورترین‌«سرداردل‌ها»ی مسلمانان و والاترین«مدافع حرم» قرآن بود؛ اگر «خدمت‌رسانی» به محرومان و «نوازشگری» یتیمان بود، علی کریم‌ترین«خادمان‌امت» در میان مردمان بود؛ اگر«میدان سیاست‌ورزی» برای احقاق حق پابرهنگان بود، علی بزرگ‌ترین «دیپلمات‌انقلابی» در برابر مستکبران بود؛ اگر کارزار‌ِنفس‌گیرِ«صبرانقلابی» برای بقای اصل انقلاب نبوی بود، علی صبورترین«امام‌زمان» در برابرِ غاصبان و منافقان‌ بود؛ اگر «رهبری‌های‌داهیانه و حکیمانه و قاطعانه» در دنیای پرتلاطم کفر و ظلم و نفاق بود، علی حکیم‌ترین و قاطع‌ترین«رهبرِعالمیان» بود. اگر روشنگری در برهه‌های غبارآلود و گمراه‌کننده‌ی بعد از پیامبر بود، علی بهنگام‌ترین«مجاهدتبیین» برای ذهن‌ها و جان‌های مستضعفان بود؛ اگر مبارزه با فتنه و بیرون آوردن چشم خیره‌ی آن بود، علی قاطع‌ترین«رهبرحکیم»جهان در مواجهه‌ با فتنه‌گران بود؛ و اگر مظلومیت و اقتدار و غربت و گمنامی و معنویت و خلوص بود، علی بود و علی بود و علی بود. «امام‌خامنه‌ای عزیز و بسیجیانش»، بالاترین مصادیق شِيعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِينِتِنا هستند، نسبت به «بزرگ‌ترین بسیجی عالم». @HOWZAVIAN
. 🔻واکنش نشریه خط‌حزب‌الله وابسته به دفتر رهبر انقلاب اسلامی به آتش‌بس اخیر در غزه نشریه خط‌حزب‌الله در جدیدترین شماره خود که روز جمعه سوم آذرماه همزمان با برقراری نخستین روز آتش‌بس در غزه، منتشر شده است، نوشت: حماسه ای که حماس رقم زده، امروز رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی را با تمام حمایت‌های آمریکایی و غربی به پذیرش آتش‌بس کشانده است. « رژیم صهیونیستی، با همه‌ی زَرق‌وبَرقی که از خودش نشان میدهد و بمباران و بزن و غیره، تا الان در حرکت خودش ناکام بوده. از اوّل گفتند که هدفشان این است که مثلاً حماس را یا مقاومت را نابود کنند، زمین‌گیر کنند، به زانو دربیاورند، تا الان نتوانسته‌اند این کار را بکنند... با همه‌ی توان نظامی‌شان و با همه‌ی امکاناتی که دارند مشغول یک چنین جنایاتی هستند و نتوانسته‌اند این کار را انجام بدهند... این «نتوانستن»، مخصوص رژیم صهیونیستی هم نیست؛ آمریکا هم نتوانسته... کشورهای غربی [هم که] دارند کمک میکنند نتوانسته‌اند.» ۱۴۰۲/۸/۲۸ این نشریه در بخش دیگری، با بیان گسترش فرهنگ بسیج در اقصی نقاط جهان، هدف گرفته‌شدن مکرر پایگاه‌های نظامی آمریکا در روزهای گذشته توسط گروه‌های مقاومت عراقی، ضربه به نظامیان صهیونیستی توسط حزب‌الله لبنان و ضربه به منافع صهیونیست‌ها در دریای سرخ توسط انصارالله یمن را نشانه‌هایی از ظهور و بروز قدرت نیروهای مردمی و ابتکار جوانانی که در مکتب روح‌الله (قدس‌سره)، درس گرفته‌ اند، عنوان کرده است. @HOWZAVIAN @felestin_jonubi
📚دیروز کتاب «مرگ از من فرار می‌کند» را از کتابخانه دانشگاه امانت گرفتم و با اشتیاق سرگرم زیبایی‌های عارفانه چمران شدم. 🔸مکتب فکری چمران،«مکتب مهر و رنج» است. فلسفه حیات از نگاه چمران آمیخته ‌ای از رنج دیگران و مهر بی‌کران او به آفریده ‌های خدای خویش است. ✍️سید عبدالله هاشمی @HOWZAVIAN @Sahsh1367
🔔 فراخوان نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم اعلام شد + دستورالعمل 🔹 همزمان با هفته بسیج، فراخوان نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم در دو بخش «اصلی و ویژه» و در ۱۰ قالب متنوع رسانه‌ای اعلام شد. 🔻شرایط و ضوابط شرکت در جشنواره: ◻️ آثار ارسالی باید در بازه ۱۰/۱/ ۱۴۰۱ تا ۱۰/۱/ ۱۴۰۲ منتشر شده باشد. ◻️ آثار باید در یکی از رسانه‌های مکتوب، مجازی، دیداری یا شنیداری دارای مجوز و یا رسانه ملی با نام صاحب اثر منتشر شده باشد. ◻️ هر فرد مجاز به ارسال حداکثر ۴ اثر در قالب‌های جشنواره است. ◻️ آثار رسیده به دبیرخانه از لحاظ مالکیت معنوی مورد بررسی قرار می‌گیرد و نباید در جشنواره دیگری برگزیده شده باشد. 🔻جوایز جشنواره: ➖نفر اول هر بخش: تقدیرنامه، تندیس جشنواره و ۴۰ میلیون ریال جایزه نقدی ➖نفر دوم هر بخش: تقدیرنامه و ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی ➖نفر سوم هر بخش: تقدیر نامه و ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی ⏱ آخرین مهلت ارسال آثار : ۱ دی ۱۴۰۲ ◻️اختتامیه جشنواره: نیمه اول بهمن ۱۴۰۲ 📞ارتباط با دبیرخانه جشنواره: 02532901077 / 02532926770 @alizade110 / @resaneqom 📬 لینک ارسال آثار: https://basijrasaneh.ir/form/aboozar-ghom 📎 جزئیات بیشتر ➖➖➖ @HOWZAVIAN @brqom_ir