⁉️جامعه روحانیت یا روحانیت جامعه
🔻آخوندی در آبشار نیاسر!
✍️مجید ابطحی
🔹پله های آبشار را یکی یکی پایین میروم. نگاههایشان نشان میدهد انتظار حضور یک روحانی را بین این جمعیت ندارند! هم کسانی که باما پایین میروند هم کسانی که برمیگردند هم کسانی که زیراندازی انداخته و نشستهاند با تعجب نگاه میکنند! مردمی خوب، که دوست دارند یک روز تعطیل را با طبیعت باشند؛ #بیحجاب هست، با حجاب و #چادری هست، بدحجاب هم هست؛ بدحجابهایی که اگر#بدحجابیِالقائیِرسانه نبود، شاید الان چادری بودند!
🔹از پشت سرم مرد جوانی به همسرش میگوید: "آخوندهای..." به این گمان که ترکی متوجه نمیشوم فحشی کاملا ترکی میدهد و میرود! و من که تُرکام و متوجه اهانتش شدهام با خودم میگویم کاش دست به شانهاش میزدم و چندقدم همصحبتش میشدم که "برادرم آنچه نسبت به روحانیت در ذهنت پر کرده اند درست نیست و ما طلبهها..." تا من تصمیم بگیرم و کلامی آماده کنم رفتهاند... به سمت آبشار!
شاید فکرمیکند این فحش دادن _آن هم طوری که شخص متوجه نشود_ حداقل اعتراضیست که میتوانم به حکومت بکنم؛ از نظر او این لباس نمایندهی حاکمیت است و جواب کمکاریها یا حتی خیانتهای همهی مسئولین را از وزیر و نمایندهی مجلس گرفته تا کارمندان سازمانهای مختلف(که اتفاقا اکثرشان #دکترمهندس هستند نه #آخوند!) باید همین طلبه بدهد! مسئولینی که به راحتیِ آب خوردن زحمتهای خمینی کبیر و خون دلهای سیدعلی عزیز را هدر میدهند!
🔹درحال قدم زدن از خودم میپرسم: بودنِ یک روحانی در این ازدحام جمعیت که مجبوری پشت سر زنانی با لباسهای بدننما راه بیفتی چه وجهی دارد؟ غیرازاینکه خودت را در معرض #گناه قرار بدهی؟ خودم پاسخ میدهم: چاره ای نداریم، ما برای همین مردم #مبعوث شدهایم؛ خوب،بد،زشت،عالی... همین است، راهکار اصلاح جامعه #فرار از #اینمردمِخوب نیست، گفتگو ست، گفتگویی عالمانه اما صمیمی.
حضور یک یاچند روحانی اگر در از بین بردن منکرات اثر نداشته باشد(که قطعا دارد!)، حداقل قوت قلبی ست برای حضور افراد مذهبی در این قبیل مکانها.
قوت قلبی برای برخی از خانومهای چادری که شیطان در گوششان پچ پچ میکند: الان دیگر چادر پوشیدن... !
و شاید قوت قلبی برای نیروهای انتظامی که حوصلهی ورود به پارک را هم ندارند؛ و شاید انگیزهای هم برای برخورد با منکرات...!
🔹میدانم این صدای دلنشین آبشار و برخورد آب با سنگها و صخرهها را در قم پیدا نخواهم کرد؛ اما چه کنم که بیشتر نمیتوانم بمانم، موسیقی تند و بیربطی که مدعیان #زنزندگیآزادی پخش میکنند مانع #آزادی و لذت بردن ماست، البته حضور خانومهای بیحجاب و بدحجاب برای تلخ کردنِ تفریح نیمروزیمان کافی ست اما باز هم دعایشان میکنیم، انشاءالله به همه خوش بگذرد و خون از دماغ این مردم خوب نیاید!
📌به امید حضور بیشتر روحانیون مجاهد در بین مردم و همین پارکها و مراکز تفریحی...
#جامعه
#روحانیت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#پویش_نوشتن
💠 صفحه اعضای کانون نویسندگان حوزوی در #ویراستی
✍️تحریریهی برادران "تحریریه مدادالفضلاء"
۱. صفحه رسمی کانون نویسندگان حوزوی در ویراستی
https://virasty.com/r/Ar4
۲.حسن مددخانی
https://virasty.com/Nabze
۳.مجتبی میرزایی
https://virasty.com/Mirzaey
۴. سیدمحمدحسین دعائی
https://virasty.com/Smh_Doaei
۵. علی اسفندیار
https://virasty.com/A_Esfandiar
۶. امیر خندان
https://virasty.com/amirkhandan110
۷. بابک شکورزاده
https://virasty.com/b_sh_1360
8.سید عبدالله هاشمی
https://virasty.com/Sahsh
10. سعید کرمی
https://virasty.com/saeed814
11. علیرضا مکتبدار
https://virasty.com/Deebaj
12. سید هادی چاوشی
https://virasty.com/Chavosh
13. محسن عبدالله زاده
https://virasty.com/abzade60
14. محمد مهدی زارع
https://virasty.com/Mmahdizare
15. اسماعیل دشمیر
https://virasty.com/Deshmir
16. عمار جوکار
https://virasty.com/ammar_jokar
17. محمد ادریسی
https://virasty.com/Mohammadedrise
۱۸. هادی حمیدی
https://virasty.com/HHamidi20
۱۹. محمدجواد محمودی
https://virasty.com/negashteh
۲۰. مهدیار اسفندیار
https://virasty.com/Yar1384
۲۱. محمدرضا سلیمانی
https://virasty.com/tahlilgaresiasi
۲۲. علیرضا محمدلو
https://virasty.com/alireza31314
23. سیدمیلادحسینی
https://virasty.com/sangareandishe
۲۴. محمد مختاری
https://virasty.com/Mokhtary
✍️تحریریهی خواهران "بانو مجتهده امین"
1️⃣ فاطمه شکیب رخ
https://virasty.com/Shakiba_ir
2️⃣ زهرا سعادت
https://virasty.com/Khorshid_08
3️⃣فاطمه میری طایفهفرد
https://virasty.com/F_miri521
4️⃣سمیه رستمی
https://virasty.com/Shamisehe
5️⃣طیبه فرید
https://virasty.com/tayebefarid
6️⃣نجمه صالحی
https://virasty.com/najmehsalehi
7️⃣زهرا کبیریپور
https://virasty.com/z_kabiripour
پ.ن:
صفحه ویراستی خودتان را میتوانید به این نشانی ارسال کنید @rahil1357 🌐
#ویراستی_ها
#کوتاه_نوشت
#جهاد_روایت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
دعوتید به کوتاهنویسی در سکوی اجتماعی ایرانی👇👇
🌐 https://virasty.com/r/Ar4
سلام حضورتون رو به ویراستی خیر مقدم عرض می کنم
فضای خوبی برای تبادل دیدگاه است
#پویش_نوشتن
#تولید_داخلی
#سردبیر #نویسندگان_حوزوی
📝 نتونستم ازشون عکس نگیرم و ازشون حرفی نزنم.
یه نگاه به شرق و غرب عالم بندازید...
نوجون ها مشغول چه کارهایی هستن و چه افکاری دارن ؟؟
📍این هنر انقلاب اسلامیه، هنر تولید نرم افزار خدمت، برای سلوک فردی در بستر اجتماع
🙌 مسجد مقدس جمکران - شب جمعه -۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
✍️ روایت محمدرضا آقازاده از جمکران
#تشکیلات
#عصر_ظهور
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🌱 شما هم روایت خودمانی خودتان را
برای ما ارسال کنید @rahil1357
#تبریک
✨السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّه
✨السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ فَاطِمَةَ وَ خَدِیجَة
✨السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِین
✨السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْن
✨السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ وَلِیِّ اللَّه
✨السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ اللَّه
✨السَّلامُ عَلَیْکِ یَا عَمَّةَ وَلِیِّ اللَّه
✨السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَر
✨یا فَاطِمَةُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّة
🌸 فَإِنَّ لَكِ عِنْدَ اللَّهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ
#اهل_بیت_طاهرین
#حضرت_معصومه (س)
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
♦️ لطفاً از دشمن یــاد بگیرید!
✍️ حسین کاوه
توی این دنیا فقط حدود یک میلیارد و خوردهای مسلمان داریم که فقط حدود سیصد میلیونش شیعه هستند که فقط حدود چهارصد هزارشون روحانی هستند که فقط حدود دویست هزارشون توی حوزههای ایران هستند اون وقت برخی گلوگاههای رسانهای این کانون حساس رو دادن دست یک عده کم سواد بدون تخصص!
#حوزه_علمیه
#فضای_مجازی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#نقد #قلمدون (6)
📌چرا کانون نویسندگان حوزوی اصرار بر نوشتن میکند!
📒ما دنبال ریشه تبلیغ ناکامل و نادرست هستیم
✍️ نوشتن با هویت حوزه علمیه عجین است؛ اما آنچه در واقع میبینیم در سیاستگذاریها و ریلگذاریهای تبلیغی هیچ جایگاهی ندارد.
🔻البته این «نبود تحرک» عللی دارد که یکی از آنها ننویسنده بودن خود مدیران و مسئولان حوزه و قانوننویسان حوزه است؛ فقط قانون مینویسند. ای کاش نویسندگی میدانستند تا درباره نویسندگی هم قانون مینوشتند.
#سواد_رسانه
#مهارت_رسانه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
May 11
🔸دختران تمدنساز
✍ عباس بابائی
پیامبر با آن قلب نازک و مهربان در حال شنیدن یک تراژدی واقعی بود؛ «یا رسولالله! دختر چهار سالهام را در دوران جاهلیت درون چاله انداختم؛ وقتی روی صورتش خاک میریختم، مقداری صورتم خاکی شد. همانطور که با دستان کوچک و پرمهرش خاک از رخسارم میزدود، گفت: «پدر گناهم چیست که مرا میخواهی بکشی؟!»
این قصهی تلخِ یکی از هزاران دختری بود که قبل از اسلام از حق حیات محروم گشتند و با دستان پدرانشان مظلومانه زندهبهگور شدند!
صدها سال بعد قصهی دخترکان عالم با رنگ و لعابی زیبا اما واقعیتی تلختر از جاهلیت اولی ادامه یافت؛ جاهلیت مدرن!
قبر کوچک میلیونها دختر، آغوش گرم مادرانشان شد؛ بسیاری از ایشان با شعارهای فریبندهی سرمایهداران، به عنوان نیروی ارزان کار وارد کارزار با مردان شدند؛ کار با آنان بود و سود سرشار از آنِ دیگران! عدهای هم برای رسیدن به «آزادی»، ناخواسته در بند هوسهای دیگران افتادند و تمام زیبایی و اعتبارشان را در کوچه و خیابان حراج کردند و نهتنها قید بردگی پاره نکردند، بلکه «زندگی» را هم از دست دادند.
عدهای دیگر که در ظاهر فرهیخته و هنرور مینُمایند، مدلی شدند تراشیده، برای تبلیغ متاع ناچیز دنیای دنیامداران و ابزار فشاری شدند سرتراشیده، در دستان پلید استکبار که داشتههای ملتشان را به ریشخند گیرند و نداشتههای مستکبران را به مستضعفان غالب کنند!
در این میان اما اسلام ناب برای تربیت «دختر تمدنساز» وارد کارزار شد؛
پيامبر مهربانیها در تعریفشان فرمود: «دختران چه فرزندان خوبى هستند! انسانهاى لطيفى كه آماده انجام امور پدر و مادر خود بوده و انسگيرنده، بابركت و نوازشدهنده هستند.»
«فاطمه دختر موسی بن جعفر» ، با دانشی شگرف، نگاهی پربصیرت و معنویتی مثالزدنی، طلایهدار «مکتبی انسانساز» شد و مسیری به بلندای تمدناسلامی را از مدینه تا قلب ایران پیمود.
«کوثر وجودش» چنان کویر قم را حاصلخیز نمود که ثمرات والایش، حائری و بروجردی و خمینی و بهجت و خامنهای و نصرالله و زکزاکی شد.
آن «ستارگان درخشانی» که از خورشید تابان او نور گرفتند و ظلمت پهلوی را دریدند و بستر ظهور و طلوع خورشید عظمای ولایت را در قامت انقلاب شکوهمند ملت آماده کردند.
چشمهی زلال معارف ناب این دختر، دیرزمانی است که تشنگان اندیشه و معنویت را در سراسر عالم بشریت سیراب میکند و نیکالگویی است برای قدکشیدن هر دختری که میخواهد بر نردبان شکوه و جلال، سر به آسمان ساید.
این دنیا با همهی بزرگیاش، تاب وسعت وجودیاش را ندارد و باید در سرای دیگر به عمق عظمتش در ذیل کلام جدش رسید که فرمود: «زنى از فرزندان من در قم از دنیا مى رود که اسمش«فاطمه دختر موسى» (علیهالسلام) است و به شفاعت او همه شیعیان من وارد بهشت مى شوند.»
امروز نه تنها تمام عالمان و فرهیختگان و بزرگان، بلکه تمام عالمیان بایستی با افتخار خطاب به این بانوی باوقار، کلام برادر بزرگوارش را زمزمه کنند: «یا فاطمة اشفعی لی فی الجنة.»
#بانوی_کرامت
#دختران_تمدنساز
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✅ مرز دیپلماسی التماسی با نرمش قهرمانانه
✍️ محسن مهدیان
رهبرانقلاب در دیدار با مسوولات وزارت خارجه به شاخص های سیاست خارجی موفق اشاره کردند و بر سه واژه تاکید داشتند: "عزت"، "حکمت"، "مصلحت"
"عزت" را فرمودند نفی "دیپلماسی التماسی". "حکمت" را به "عقلانیت" ارجاع دادند و "مصلحت" نیز "انعطاف برای عبور از موانع".
واقعیت اینست که فاصله "دیپلماسی التماسی" و "انعطاف اصولی" یک مرز باریک است که اگر مراقبت نشود، "خطای برداشت" حاصل می شود. چرا؟ چون ممکن است هردو در ظاهر و برداشت اولیه یکسان به نظر برسند. به همین دلیل فرمودند که سالها پیش به نرمش قهرمانانه اشاره کردم اما برخی در داخل و خارج دچار خطا شدند.
🔻اما این برداشت خطا چیست؟
دو برداشت خطا در نسبت ایندو مفهوم ممکن است شکل بگیرد که اتفاقا در تاریخ سیاسی کشور دارای مصادیق فراوان هستند.
گروه اول کسانی هستند که با ایستادن بر عزت از هرگونه انعطاف پرهیز می کنند و با یک آرمانگرایی توهمی تصور می کنند مصلحت صرفا عافیت اندیشی و محافظه کاری است. این گروه چون توان واقع بینی ندارند، قدرت حل مساله پیدا نمی کنند و قهرا بعد از مدتی یا دچار یاس وافسردگی می شوند و یا گرفتار انحراف و از اساس منکر آرمان می شوند.
اما گروه دوم واقع گراهائی هستند که آرمان را رها می کنند و حل مساله را صرفا در عبور از هویت و شخصیت ایرانی- اسلامی شان می بینند. این جریان نیز گرفتار انحراف و به سرعت به انهدام هویتی میرسند.
🔻اما جمع ایندو چگونه است؟
فرض کنید دو پدر با خطای فرزند نوجوان شان مواجه شوند. پدر اول دغدغه تربیت ندارد و از کنار آن به سادگی می گذرد. اما پدر دوم که نگران فرزند است تصمیم می گیرد به روش غیرمستقیم فرزند را متوجه خطا کند. ظاهر هر دو اینست که مقابل خطای فرزند سکوت کردند اما میان ایندو کاملا تفاوت است. رفتار پدر اول از سر تسامح وتساهل و کنار آمدن با خطای فرزند است و رفتار پدر دوم از سر مدارا و مراعات برای اصلاح فرزند.
راز نرمش قهرمانانه همینست؛ انعطاف در مسیر برای رسیدن به هدف اصلی نه رها کردن آن. راز نرمش قهرمانانه در مصلحت از سر خردورزی و عقلانیت است برای رسیدن به عزت.
✅با این توضیح مرز نرمش قهرمانانه و دیپلماسی التماسی در خروجی ایندو است. اگر ثمره نرمش قهرمانانه عزت و هویت حقیقی بود، مصلحت حکیمانه است و اگرنه ذلت است و دون عقلانیت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN