🔰قتلگاه نوجوانان و جوانان
✍️ سیدعلیرضا موسوی
قال علی علیه السلام: مَن نامَ لَم يُنَمْ عَنهُ؛ هركه از دشمن خود غافل باشد، دشمن از او غافل نباشد.
[نهج البلاغة : الكتاب 62.]
پدر با تمام وجود درب خانه را می بندد تا مبادا غریبه ها وارد شوند.و آسیبی به همسر و فرزندان خود بزنند.
در حالی که روزانه افراد غریبه از طریق صفحات مجازی و سایر شبکه های اجتماعی وارد صفحات متعلق به اعضای خانواده آنها می شوند!
پس مواظب همسران و دختران و فرزندان خود از این خطر بزرگ باشیم. چه بسیار خانوادهایی که به خاطر شبکه های اجتماعی غیر اخلاقی و سایت های دور از اخلاق خانه هایشان ویران شدند.
مشکلاتی نظیر طلاق، قتل، روابط حرام، سیاه نمایی از دختران و... نتیجه دقت نکردن و کمبود سواد رسانه وعدم آشنایی به فضای مجازی است..
همچنان که در روایت فوق حضرت فرمود کسی که از حربه دشمن غفلت کند، دشمن نهایت استفاده را می برد و غفلت ما بهترین کمک برای تحقق هدف شوم دشمن است.
به تعبیر دقیق رهبر انقلاب اسلامی امروز فضای مجازی قتلگاه نوجوانان و جوانان ما شده است!
خداوند متعال ما را از این خواب غفلت بیدار کند.
#خانواده
#جنگ_نرم
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
چراغافروز ..
✍️علی خسروی
۴۵ سال است که ۱۲ بهمن، با نام مردی عجین و عِطرآگین شده است که طُره تابدارش با عاشقان طراری کرد و در دل آنها خون، و در جانشان آتش و در عزمشان شرر افکند و نسیم زلف جانانش، چراغافروز چشمها شد.
مردی که بیش از «سیاست»، «عارفی» بود مفتون اسرار که در کار جهان، غوامض و بواطنی را دید که از چشم ظاهربینان پنهان بود. جهان فراخی که مَسکن او بود، جهانی بود توی بر تو و پرحادثه و پرمعنی؛ به همین دلیل قدرت، شهرت و فتح این جهانی برایش معنایی جز «هیچ» نداشت.
توطن در آن نشئه و تعلق به آن دیانت، جز با «هجرت» میسر نبود و عاشقی مرکب آن هجرت دائم شد.
«سیدروحالله خمینی» این شاگرد مجهز «حکمت» صدرایی، در سلوک عرفانی و در اَسفار اربعهاش و در شوق شگفتانگیزش به فصوصالحِکم، دعایسحر، آداب الصلاة، جنود عقلوجهل و ... به فطانت آشکار کرد که طالب و بل ساکن چُنان جهانی است و نه تنها با دعای نیمشبی و گریۀ سحری مأنوس و متنعم بود که پای در وادی عشق و رندی نهاده، دست از عافیت شسته بود تا بر صدر مجلس عالمانِ عارف و فقیهان فیلسوف و سیاستمدار زمان بنشیند.
خمینی اما از درونهای تیره و زوال خودباوری نیز شکوه داشت و طالب چراغافروزی و روشنگری سرگشتگان شد.
او وقتی بر خشکدماغیِ خشک مقدسان و زهد و بیعملی گوشهنشینان و ریاکاری سالوسیان و دستبوسی عالمان درباری و آلودگی و بیدردی درباریان و عُجب روشنفکران و ارتجاع مرتجعان و خباثت بیگانگان میشورید و به ملامت میگرفت، آگاهی خود را بر ناراستیهای زمانه و دلیریاش را در افشای عیوب و حسرتاش را برای بهبود، هنرمندانه ابراز میکرد.
خمینی مصلحی بود در عِداد و امتداد سیدجمال و محمد اقبال و نائینی و .. که هرآنچه آنان وعده کردند، او به تنهایی بجا آورد.
اکنون و بیش از هر زمان، خمینی را باید شناخت، کتاب احوالش را ورق زد و ذره ذره جرعه معرفتاش را در کام ریخت. محال است کسی در کنار او بنشیند و از وجود خویش برنخیزد و عید و تازگی را از درون تجربه نکند. خمینی بانگی ابدی است با این نوای اقبال:
ای زخــــود پوشیده خود را باز یاب
در مسلمانی حـرام است این حجاب
#دهه_فجر
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🌻این مردم آقا هستند؛ ذلیلشان نکنیم!
✍️ عباس بابائی
یکی از خطرناکترین نگاههایی که از ابتدای انقلاب تا کنون توسط غیرانقلابیهای بهظاهر مردمدوست و انقلابینماهای بهظاهر دینمدار دنبال میشود، خط«ذلیلکردن مردم» است! خطی که این روزها با نزدیکترشدن به انتخابات شدت بیشتری به خود گرفته است!
تصور کنید مادری را که با جگرگوشهاش روبروی گلولهی بیرحم تانک رژیم سفاک پهلوی ایستاده، تا مبادا نان گران شود!
یا پدری را در نظر بگیرید که با شرکت در اعتصابات علیه آن رژیم دستنشانده، جان و مال و کارش را به خطر انداخته تا حقوقش اندکی بیشتر شود!
یا آن جوانِتازهداماد را که زیر شکنجهی آپولوی ساواک محمدرضا، در شُرُف شهادت قرار گرفته تا وام ازدواجش جلو بیافتد یا اقلاً مقداری بیشتر شود!
یا فرض کنید آقای عزت مطهری(همان عزت شاهی سابق) ششماه بسته و شکنجهشدن روی تخت کمیتهی مشترک ضدخرابکاری را تاب میآورد تا مقداری مساحت خانهاش بیشتر شود!
واقعاً حیرتانگیز است که چگونه عدهای از مدیران و صاحبنظران و دغدغهمندان از ابتدای انقلاب تا الان، توانستند «انقلاب پرشکوه امام و مردم» را آنقدر تحلیل ببرند که مجبور شویم برای حضور همان مردم همیشه حاضر، به وعدههای تاثرانگیز و ذلیلکننده رو بیاوریم؟!
نکتهی دقیقتر ماجرا آنجاست که اگر مردم تا این حد توقعاتشان از انقلاب نازل بود، چرا سختیهایِ مردافکنِ بعد از انقلاب را که به مراتب بیشتر از خودِ انقلاب بود، به جان خریدند؟!
آخر چه دلیلی داشت که مردم دقیقا دو سال بعد از انقلاب بدون اینکه رفاه و معیشتشان تفاوت چندانی کرده باشد، دردانههایشان را خود کفن کنند و به رزم صدّامیان بفرستند؟!
چه دلیلی داشت که بخواهند دست پلید و جنایکار آمریکا و اذنابش را که در طول چهاردهه قصد خفهکردن آنها را داشت، بر گلوی خویش تاب بیاورند؟!
چرا باید آن همه زشتی و پلشتیِ عدهای از مدیران کارنابلد و متکبر غربگرا در دولتهای متعدد و انقلابیگریهای ناشیانهی عدهای از انقلابنشناسانِانقلابینما در دولتهای معدود را طاقت بیاورند؟!
آقایان سیاسی و دوستداران خدمت! کمی آرامتر!
لازم نیست برای آوردن این مردم نجیب و عزیز در صحنههای انقلاب، به هر کاری دست بزنید! چرا سراغ همان آرمانهایی که امام عزیز روی آنها دست گذاشتند و مردمشان را عزیز کردند و به میدانهای خطیر انقلاب آوردند، نمیروید؟!
نمیروید چون نگاهتان به مردم مثل نگاه امامین انقلاب نیست.
این مردم آقا هستند؛ ذلیلشان نکنیم!
پ ن:
۱) قطعاً یکی از مهمترین آرمانهای انقلاب، مبارزه با ظلم است و فساد که یکی از اصلیترین مصادیقش، ظلم در معیشت است و اقتصاد؛ سخن فراتر از این است.
۲) حق مطلب ادا نشد! ان شاء الله بیشتر مینویسم.
#امام
#مردم
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✍️ بسته محتوایی انتخاباتی دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه
🟢 بخش اول
📝 آشنایی با جایگاه فقهی ولایت فقیه و کارآمدی آن
📘 نقش رهبری در نظام سیاسی پارلمانی با توجه به اقتضائات حقوق اساسی ایران
📘 ولایت فقیه در زلال فقه اهل بیت علیهم السلام
📝 آشنایی با عملکرد شورای نگهبان
📘آینه عملکرد شورای نگهبان
📝خدمات و دستاوردهای دولت مردمی
📘دستاوردهای دولت مردمی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، سیاست داخلی و خارجی
📘 نمایشگاه روایت پیشرفت / ثمرات تلاش های دو ساله دولت مردمی در آینه آمار و نمودار
📘اخبار خوب و امید بخش
📘عبور از بحران بی دولتی
📘گاهنامه سخن هادی- چارچوب ارزیابی عملکرد اقتصادی دولت
📘مقایسه عملکرد اقتصادی دولت های یازدهم و دوازدهم
📝 آشنایی با خدمات و عملکرد مجلس شورای اسلامی
📘 پاسخ به چهل سوال درباره عملکرد مجلس شورای اسلامی
📘تحول در قوانین اقتصادی مجلس
📘قوانین انتخابات ابلاغی ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
📘مروری بر کارنامه مجلس یازدهم
📘کتاب بهارستان۱۲/ مروری بر مختصات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی
📝 آشنایی با عملکرد قوه قضائیه
📘گزارش عملکرد قوه قضائیه نسبت به مفاسد اقتصادی
📝 پاسخ به شبهات
📘شبهات انتخابات
📘شبهات پر تکرار
📘یک ون شبهه
📘پاسخ به شبهات اقتصادی
✔️ جهت مشاهده آخرین بروز رسانی های بسته انتخاباتی به کانال دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه مراجعه فرمایید:👇👇
@ejtemaievasiasi
#انتخابات
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💠 عزّت ملّی، عزّت اسلامی
✍️ محمّد مهدی احسانیفر
شیوه انقلاب اسلامی ایران از همان آغاز راه، عزّت دادن به مردم بود. این رسم که ریشه در اسلام دارد، همواره از سوی رهبران فکری انقلاب اسلامی و به ویژه امام خمینی (رحمة الله علیه) و رهبر معظّم انقلاب اسلامی (حفظه الله) دنبال شده است. امروز جمهوری اسلامی متشکل از مردمانی است که خواری دوران ستمشاهی را درک کرده اند و عزّت امروز را هم دیده اند و نیز مردمانی که هیچگاه ذلّت آن دوران را ندیدند و با عزّت جمهوری اسلامی بار آمدند و رشد کردند و امروز، در دهه اول و دوم و سوم و چهارم عمر خویش هستند. این روش تربیتی جمهوری اسلامی در عزّت بخشیدن به مردم، شیوه ای درست و منطبق با روش اهل بیت علیهم السلام است. از این رو، امروز توقّعات مردم متناسب با همین روش تربیتی شکل گرفته است. مثلا هنگامی که در جایی «صف دریافت کالا» مشاهده می شود، مردم، غمگین شده و این صف را در شأن خویش نمی دانند؛ در حالی که در گذشته، ایستادن در صف، جزو جدانشدنی زندگی مردم بود و کسی بابت آن، احساس تحقیر نمی کرد. حال که جمهوری اسلامی مردم را با چنین عزّتی بار آورده، شایسته است که در ابعاد مختلف به این عزّت و خودباوری و روحیه «ما می توانیم» توجّه شود.
مرحوم شهید حاج حسین همدانی از فرماندهان اسطوره ای مقاومت بود. تدابیر ایشان در فتنه سال 1388 و نیز در جریان ظهور گروه های تکفیری نظامی در سوریه، فراموش نشدنی است. هنگامی که این فرمانده بزرگ را در سوریه شهید کردند، انتقامی از دشمن گرفته نشد تا حسّ عزّت ملّی مردم تأمین شود.
هنگامی که برخی از فرماندهان دیگرمان مانند برخی از فرماندهان هوا فضا در سوریه توسط اسرائیل به شهادت رسیدند، به پرتاب چند خمپاره اکتفا شد و انتقامی گرفته نشد.
هنگامی که بزرگ فرمانده اسطوره ای مقاومت، مرحوم شهید حاج قاسم سلیمانی در سفری رسمی آن هم در کشور دوست و همسایه توسط یگان آمریکایی به شهادت رسید و حتی مسؤولیت این حمله توسط رئیس جمهور آمریکا به طور صریح بر عهده گرفته شد، به پرتاب چند موشک به پایگاهی که در آن سربازان و افسران دون پایه آمریکایی حضور داشتند اکتفا شد در حالی که چند روز شعار «انتقام سخت» داده شده بود و مردم، منتظر بودند تا عزّت سَرخورده خود را ترمیم کنند ولی ترمیمی صورت نگرفت.
در اغتشاشات سال 1401 طبق برخی از آمارهایی که در رسانه ها منتشر شد، حدود یکصد و پنجاه نفر از نیروهای بسیجی و امنیتی و مشابه آن، شهید شدند؛ اما بابت آن فقط چند حکم قصاص اجرا شد. در نهایت گفته شد که تظاهرات های رخ داده در سرزمین های اشغالی، انتقام آشوبهای 1401 ایران است در حالی که اغتشاشات اینجا به همراه این همه شهید و جانباز و خسارت کجا و تظاهرات های آرام در سرزمین های اشغالی کجا؟
به این فهرست میتوان موارد متعدّد دیگری را افزود.
اکنون شهادت مرحوم سید رضی موسوی آن هم در سِمتی رسمی و در منزلش در پایتخت سوریه و مجاورت حرم امن حضرت زینب علیهاالسلام، داغی بر داغهایمان افزود و فهرست بلندبالای انتظارمان برای انتقام را طولانی تر کرد. او مهره کلیدی مقاومت بود و درباره وی در آینده، گفتنی ها گفته خواهد شد.
در برابر عزت ملّی، روحیه سَرخوردگی وجود دارد. ملّتی که احساس سَرخوردگی یا توسری خوری کند، توان ایستادن را از دست می دهد و ترس بر او غلبه می کند.
کار تبلیغاتی، مانند زدن پادگان عین الاسد، خوب است ولی باید فکری به حال سَرخوردگی هم بشود. تبلیغات، تا اندازه ای توان جایگزینی با واقعیت را دارد. هنگامی که جمهوری اسلامی، خود، ملّت را عزیز بار آورده، باید این عزّت را حفظ کند. اگر عزّت ملّی از بین برود و ملّت سَرخورده شود و مردم به مظلوم واقع شدن از ناحیه خارجی ها عادت کنند دیگر نمی توان از آنها توقّع ایستادگی را داشت.
از سوی دیگر، عزّت ملی ما با عزّت اسلامی بلکه با عزّت جهان اسلام، گره خورده است؛ چراکه بسیاری از تربیت شدگان مکتب انقلاب اسلامی در نقاط دیگر عالم، دل در گرو جمهوری اسلامی و آرمان های آن دارند. وقتی نیروهای ما در اطراف عالَم شهید می شوند، باید به فکر عزّت اسلامی هم باشیم چون گستره این عزّت، فراتر از مرزهای جغرافیایی است. البته نویسنده این سطور، به تدبیر مسؤولان نظامی اعتماد دارد، ولی صرفا تأکید بر آن است که فِکری به حال عزّت ملی و عزت اسلامی بکنید. اگر عزّت یک ملت یا مکتب خدشه دار شود، ظلم پذیر خواهد شد و این، با سیاست های کلان جمهوری اسلامی ناسازگار است.
شاید اگر در انتقام خون شهید سید رضی موسوی بخشی از سَرخوردگی مردم، جبران شود، امید بیشتری برای شرکت در انتخابات آینده و سایر میدانهای مورد نیاز ایجاد گردد.
#هویت
#عزت_ملی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔗عباس عبدی با این پرسش که «چرا با پول ملت، تماشگر به قطر میفرستند؟» پاسخی را از دوست جامعهشناسش نقل کرده است که معتقد است: «ساختار ما تمامی صحنهها را برای نمایشهای رسمی خود و کارگزارانش میخواهد و دیگران را تماشاچی خود میداند؛ دیگران حق ندارند طلب دیدهشدن کنند، مگر بعنوان سیاهیلشکر نمایشهای رسمی»
جناب عبدی من نمیدانم دوست جامعهشناس شما در کدام دانشگاه درس خوانده و از کدام منطق برای چنین استنباطهایی استفاده میکند اما اگر منظورتان طعنههای کنایهآمیز به پشتیبانی مالی از تماشاگرانی است که برای حمایت از جریان کلان جمهوری اسلامی ایران به قطر سفر کردهاند باید به شما داستان پشتیبانیهای دولت امریکا و انگلیس و آلمان و عربستان و سایر جریانهای کلان ضد جمهوری اسلامی ایران در اعزام تماشاگرنماهایِشان به مسابقات مختلف ورزشی را یادآوری کنم.
چگونه ممکن است خبرنگاران و تماشاچینماهایِ دولتهای معاند با هزینههای دلاری در یک رویداد رسانهای حضور داشته باشند و برنامهها و طرحهای براندازانه خود را پیش ببرند و دولت جمهوری اسلامی دستوپا بسته، جنگ رسانهای علیه خود را تماشا کند!
آیا مشکل شما هشیاری دولت در خنثیکردن جنگ رسانهای دشمن است یا هزینهکردن از بیتالمال؟
البته که هزینه از بیتالمال برای دفاع از جمهوریت و اسلامیت و هویت فرهنگی این کشور جایز است.
اما اگر منظورتان این است که باید شما یا خانواده شما برای این مأموریت انتخاب میشدند تا مشکل بیتالمال حل شود، باید گفت بههرحال تعداد نیاز معدود است و متقاضی زیاد و عقلا نمیتوان همه را در این مورد راضی کرد.
@HOWZAVIAN
📍کدام تقریر از مردم؟
مردمسالاری دینی گویا چندان در فاهمهی عمومی جای خود را پیدا نکرده است. برخی این دو مفهوم را از درون متناقض و غیر قابل جمع دانستهاند؛ برخی نیز آن را به اسلام عرفی متمایل کرده و کوشیدهاند قرائتی عرفی از اسلام ارائه دهند و برخی هم با قرائت سومی در جمع این دو مفهوم و نظریهپردازی برای چگونگی تحقق آن تلاش کردهاند. حال باید پرسید: «کدام تقریر از مردم؟»
این پرسشی است که دست کم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی میان عالمان سیاسی و دینی میدان مناقشه بوده است.
🔰به این منظور، مدرسه علوم انسانی فکرت سراغ چهار جریان فکری مهم در گفتمان انقلاب اسلامی رفتهاست تا روایتی شفاهی از «جایگاه مردم» در اندیشهی ایشان را جویا شود.
🔹حجت الاسلام یزدانی مقدم؛ روایت اندیشهی علامهطباطبایی | یکشنبه ۱۵بهمن- ساعت ۱۶ الی ۱۸
🔸حجت الاسلام مهدیزاده؛ روایت اندیشهی فرهنگستان علوم اسلامی| دوشنبه ۱۶بهمن- ساعت ۱۴ الی ۱۶
🔹حجت الاسلام شباننیا؛ روایت اندیشهی آیت الله مصباح| دوشنبه ۱۶بهمن، ساعت ۱۶ الی ۱۸
🔸حجت الاسلام موسوی؛ روایت اندیشهی امام خمینی(ره)| سه شنبه ۱۷بهمن- سهشنبه ۱۶ الی ۱۸
◀️ میزبان گفتگو: علیرضا داوودی
🔅امکان حضور در نشست به تعداد محدود فراهم است؛ لطفاً جهت ثبت نام به آیدی @madrese_fekrat پیام بدهید.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💠 @Fekrat_Sch
احیاء ظرفیتهای ملی و بین المللی قم تنها راه حل مشکلات انباشه در قم.pdf
95K
.
🔴 عقبماندگیهای بنیادین قم
✍️ محمدحسین پیشاهنگ
بخشی از یادداشت: ظرفیت عظیم علمی شامل جوانان تحصیل کرده، اساتید و پژوهشگران و مؤسسات علمی متعدد و متنوع در قم، به علت عدم برنامه ریزی و در پی آن عدم تخصیص اعتبارات هدفمند و راهبردی موجب معطل ماندن این ظرفیتها و گاه به تعطیلی کشانده شدن آنها شده است. در حالی که این ظرفیت در عداد ملی و بین المللی است ولی متأسفانه اعتبارات مرتبط با آن در زیر سایه نگاه استانی و جمعیتی، بسیار ناچیز و کمتر از ظرفیت موجود است.
#انتخابات
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔻مسیر انقلاب اسلامی تا امروز
✍️ بابک شکورزاده
🔷ابتدای انقلاب با ترورهای فراوان و فضای رعبآور در فضای کشور همراه بود و همزمان با آن جنگی همه جانبه به ایران تحمیل شد که فقط جنگ ایران و عراق نبود، بلکه دهها کشور عملا با ایران در جنگ بودند. جنگ تحمیلی با دادن چند صد هزار شهید به پایان رسید.
🔷سازندگی در کشور آغاز شد و روند اجرایی کشور شکل دیگری به خود گرفت. دولتهای مختلف، هر یک تلاشهایی در جهت پیشرفت کشور داشتند و فعالیتهای عمرانی و اجرایی زیادی در کشور انجام شد که در یک مقایسه آماری و به دور از تعصب قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.
🔷رشد علمی ایران دست کم در منطقه غرب آسیا کم نظیر و یا حتی بینظیر است و در برخی از موضوعات علمی، ایران جزء ده کشور برتر دنیا است؛ مثل فنآوری نانو که یک دانش میانرشتهای است و به رشتههایی مانند مهندسی مواد، پزشکی، داروسازی و طراحی دارو، دامپزشکی، زیستشناسی، فیزیک کاربردی، ابزارهای نیم رسانا، شیمی ابرمولکول و حتی مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی شیمی نیز مربوط میشود. پرتاب موفق ماهواره و پیشرفتهای هستهای نیز از دیگر افتخارات است.
🔷روحیه جهاد، استکبارستیزی، توکل، عزت نفس، استقلال و خوداتکایی، یکی از مهمترین نتایج انقلاب اسلامی بود. برای نمونه هشت سال دفاع مقدس با همین روحیات اداره شد که رزمندگان اسلام توانستند در برابر جهان استکبار مقاومت کنند و ذرهای از خاک و عزت این کشور به تاراج نرود.
🔷با وجود پیشرفتهایی که در طول این سالها صورت گرفته، ولی نواقصی هم هست که اصلا در شأن انقلاب نیست و میتواند لطماتی را به ساحت انقلاب و حتی اسلام عزیز وارد کند و منشأ بدنامی شود. رشد تبعیض و اختلاف طبقاتی، رانت خواری، اشرافیگری برخی مسئولین و حتی برخی علما و چپاول بیتالمال از جمله آفتهای بزرگی هستند که جریان مسیر انقلاب را با چالشهای جدی مواجه میسازد.
🔷پیشرفتها و افتخاراتی که معمولا در این سالها در کشور به دست آمده، عمدتا به خاطر روحیه بسیجی و جهادی بوده است. در واقع هر کجا که تفکر بسیجی و جهادی و فرهنگ "ما میتوانیم" حاکم بوده پیشرفت داشتهایم. این مطلب شعار نیست؛ بلکه واقعیتی انکار ناپذیر است. نمونه عینی این ادعا صنعت موشک سازی در ایران است. زمانی که سردار رشید اسلام، شهید تهرانی مقدم در صدد ساخت موشک و بُرد بالای آن بود نه تنها برخی امیدی به وقوع چنین مسئلهای نداشتند، چه بسا با دید تمسخر هم به این قضیه نگاه میکردند؛ ولی صنعت موشک سازی به جایی رسید که الان غرب، دست و پا میزند تا قابلیت موشکی ایران را کاهش دهد. این صنعت نقطه قوتی برای جلوگیری از تجاوز بیگانگان به ایران شده است. در مقابل، صنعت خودروسازی فاصله زیادی با موشک دارد؛ در حالی که خودروسازی (هر چند به صورت مونتاژ)، از قبل از انقلاب در ایران بود و سابقه بیشتری نسبت به موشک سازی دارد و طبیعت ساخت موشک نیز سختتر از ساخت خودرو است، ولی این کجا و آن کجا!
#دهه_فجر
#انقلاب_اسلامی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✅ طبیب دوار یا عالم راکد
✍️ محمدعلی بابایی
🔶حکایت بعضی از ما این است که دوست داریم «شبیه بعضی پزشکان در مطبمان بنشینیم تا به ما رجوع کنند» درحالی که این تفکر معصومین(ع) نبوده، بلکه به مثابه یک پزشک دلسوز دنبال مریض در کوچه و برزن طی طریق میکردند تا مشکلات را دریابند و مرهم زخمشان باشند.
🔶از خاطر نمیگذرد «مردی را که دچار دلشستگی و دوری از خدا شده بود و همه او را محکوم به کفر میکردند بدون اینکه مرهمی برسینه داغ دیدهاش بگذارند و فقط یکدیگر را از ارتباط با او منع میکردند حتی روحانیون را....»
🔶مردی که گرچه مثل بعضیها ایمان مستحکمی
نداشت؛ اما سالها جزء سابقون در برپایی ایستگاه صلواتی و نذری برای دستگاه اهل بیت(ع) بود.
🔶یک نفر حاضر نبود خود را جای او بگذارد و او را بفهمد؛ آخر مگر انسان چقدر طاقت و توان دارد، درسته همه چیز امتحان و ....؛ اما بلاخره همه ما انسان هستیم و دچار خطاء میشویم، آن هم مردی که در کودکی پدرش و در نوجوانی برادرش و دوران جوانی مادر و خواهر کوچکترش را بخاطر سالها مریضی و زجر از دست داده و دارو و درمان که هیچ، دستگاه اهل بیت نیز مصلحت به شفا برایش ندیدند.
🔶اینجاست که قبل از دیرشدن خودمان مرهمی روی زخمشان شویم و راه علاجش را نشانش دهیم.
#تعامل
#تبلیغ
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔻اجتهاد حداقلی در خبرگان
✍️ مهدی طاهری
حصول معرفت نسبت به صلاحیت کاندیداهای خبرگان رهبری یکی از وظایف مردم در نظام اسلامی است. اولین گام برای این کار شناختن شرایط لازم برای خبرگان رهبری است. یکی از این شرایط اجتهاد است.
لابد همه دست کم بعد از انقلاب به مراتب فقاهت آگاهی دارند از مجتهد اعلم جامع الشرایط که صلاحیت صدور فتوا و مرجعیت تقلید را دارد تا مجتهد متجزی در ابواب فقه که تنها برای خودش توان استنباط را دارد و استنباطش تنها برای خودش حجت است تا مجتهد در برخی از ابواب و حتی بعضاً مجتهد در برخی مسایل فقهی که در همه این مراتب عنوان اجتهاد و با کمی مسامحه فقاهت صادق است؛ پرسش این است که کدام مرتبه شرط لازم برای صلاحیت کاندیداتوری در خبرگان است؟!
در پاسخ به این پرسش دقت در بند۸ماده ۱۱ قانون انتخابات خبرگان رهبری لازم است که بیان می دارد:
«اجتهاد در حدى كه قدرت استنباط بعض مسائل فقهى را داشته باشد و بتواند ولى فقيه واجد شرايط رهبرى را تشخيص دهد».
بر اساس این بند مرتبه اجتهاد به عنوان شرط لازم در دواطلبان مرتبه ای حداقلی و در حد اجتهاد در برخی مسایل فقهی است و ضرورتی به حصول معرفت نسبت به اجتهاد فرد مورد نظر در تمام ابواب فقهی یا اعلمیت نیست؛ بر این اساس نمی توان بر اساس مراتب اجتهاد به حصول معرفت در مورد داوطلب اکتفا نمود و باید سایر شرایط نیز مورد بررسی قرار گیرد؛ بنابراین اعلمیت فقهی ملاک شایستگی نمایندگی نیست چنان که در ثبوت ولایت و رهبری سیاسی برای رهبر نیز اعلمیت و مرجعیت شرط نیست.
.....
برای تحلیل بیشتر می توان به کتب زیر مراجعه کرد:
۱) امام خمینی ره، کتاب البیع ج۲؛
۲) آیت الله سیدکاظم حائری، ولایة الامر فی عصر الغیبة؛
۳) آیت الله شیخ حسین مظاهری، فقه الولایة و الحکومة الاسلامیه؛
۴) آیت الله اراکی، نظریة الحکم فی الاسلام؛
۵)آیت الله مؤمن، الولایة الهیه.
ادامه دارد...
#مجلس
#انتخابات
#مجلس_خبرگان
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔻پروژه بزرگ ترساندن ملتها و دولتها
✍️ میراحمدرضا حاجتی
🔰 اخبار حاکی از افزایش تحرکات نظامی و لجستیکی ارتش تروریستی آمریکا در منطقه غرب آسیا است.
🔻نکاتی در این رابطه قابل ذکر است:
1️⃣ از مهم ترین ابزار نظام شیطانی و میلیتاریستی آمریکا و همپیمانانش برای بسط سلطه نامشروعشان، "ترساندن ملتها و دولتها"میباشد ، همان خطی که همواره "اذناب داخلی غرب" در داخل در تلاش برای ضریب دادن به آن بوده و هستند ؛ اما به کوری چشم آنها مجاهدان مقاومت اسلامی نه تنها خائف نیستند که "یقیین به پیروزی" دارند؛ چرا که أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ.
2️⃣ به نظر نگارنده چنگ و دندان نشان دادن و تحرکات نظامی و احیانا عملیات نظامی محدود آمریکائیها در منطقه از سر استیصال و در راستای جنگ روانی برای به انفعال کشیدن محور مقاومت است آرزوئی که آن را بگور خواهند برد! این تحرکات نه تنها نشانه اقتدار آنها نبوده که نشانه مهمی از "ترس روزافزون" اشان میباشد !
3️⃣ آنچه مسلم است غرب وحشی ترسیده است! آنها با یک پدیده جدید و غیر منتظره مواجه شدند.
در طول ۷۵ سال گذشته ؛ ناوگان دریائی و پایگاههای زمینی آمریکا و اسرائیل و غرب در چنین گستره وسیع سرزمینی از اقیانوس هند تا شرق دریای مدیترانه ؛ اینچنین در چند جبهه و همزمان مورد هجوم واقع نگردیده و در سیصد سال اخیر هم ایران به چنین قدرت فرا سرزمینی دست پیدا نکرده بوده و به قول تحلیلگر عرب دکتر حسن مرهج در در مصاحبه اخیرش با شبکه i24(تلویزیون رژیم صهیونیستی) :
اکنون ایران قدرت مطلق منطقه است! ؛
4️⃣ محور مقاومت و فرماندهی عالی آن استراتژیست های سیاسی و نظامی غرب بویژه آمریکا را سر در گریبان کرده اند؛ چرا که "موازنه جدیدی" بر مبنای ایمان و "الله اکبر" خلق شده و در عین ناباوری آنها ؛ بعد از هر حمله نظامی سبعانه به اضلاع محور مقاومت ، "عزم مبارزان" جدی تر و قدرت اجتماعی و پشتیبانی مردمی از آنها بیشتر فوران کرده و این مسئله دستگاه محاسباتی و جبهه کفر را با مشکل جدی مواجه کرده است؛
5️⃣ اکنون بزرگترین پروژه استکبار بر علیه انقلاب اسلامی یعنی" ایران هراسی" و "شیعه هراسی"دچار فروپاشی گردیده ؛ و روند گسترش عمق استراتژیک و نفوذ فکری و اقتدار معنوی و گفتمان جهادی امام خمینی و امام خامنه ای در افکار عمومی ملتهای منطقه غرب آسیا و مغرب عربی و...تشدید گردیده [۲]
6️⃣ مهمترین ضربه ای که جبهه متحد کفر را گیج نموده، بمباران پایگاه سری و گروههای مقاومت اتاق اطلاعات MOC در مرز اردن و عملیاتی "التنف" نبوده بلکه:
"ظهور" ارتش منسجم بین المللی مقاومت است که داعیه جهانی دارد! و کاملا هماهنگ و بی مهابا "بهت پوشالی" جبهه کفر را پایمال کرده است، و این یعنی پدیده ای که به تدریج چهره منطقه را تغییر و نظام ظالمانه جهانی را دچار فروپاشی خواهد نمود؛
7️⃣ سوال مهم:
براستی سمت و سوی تحولات جاری چیست آیا جبهه کفر تفوق پیدا مینماید آیا محور مقاومت متوقف خواهد شد؟؟
جواب این سوالها را باید از امام خمینی قدس سره شنید ابرمردی که آینده را بخوبی می دید و به خوبی پیش بینی مینمود؛
8️⃣آنجا که فرمودند: ما آمریکا را زیر پا میگذاریم [ ۳ ] آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند [ ۴ ]
"خداوند آثار و برکات معنویت شما را به جهان صادر نموده است؛ و قلبها و چشمان پرفروغ شما کانون حمایت از محرومان شده است و شراره کینه انقلابیتان جهانخواران چپ و راست را به "وحشت" انداخته است،
معتقدین به اصول انقلاب اسلامی ما در "سراسر جهان رو به فزونی" نهاده است...
همانهایی که با مرکب خون طومار حمایت از ما را امضا میکنند و با سر و جان دعوت انقلاب را لبیک میگویند و به یاری خداوند "کنترل همه جهان" را به دست خواهند گرفت" [ ۵ ]
[ ۱ ] یونس / ۶۲
[ ۲ ] به عنوان نمونه مراجعه به تماسهای تلفنی به ""شبکه لندنی الحوار"و مواضع مجری آن ( ترجمه کاوش مدیا )
[ ۳ ] : صحیفه امام، ج17، ص: 400-407
[ ۴ ] صحیفه امام ج ۱۰ ، ص : ۵۱۶
[ ۵ ] صحیفه امام ج ۲۱/ ص ۸۵
#تحلیل
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
⭕️به جوانانمان در تیم ملی می بالیم
✍️قدرت الله غلمانی
🔰امروز جوانان ما در این میدان بزرگ، یاد شهدا را زنده نگه داشتند.با تمام غیرت ایرانی و با تمام قلبشان با یک تهاجم بی امان حریف را به زانو در آوردند.ایرانی همیشه برای بهترین سرنوشت ها جنگیده است.
یکی از جانانه ترین بازیهای تیم ملّی فوتبال ایران،را امروز شاهد بودیم صحنه هایی از غیرت،از مردانگی،از در کنار مردم بودن،از در کنار خانواده و بچه هایشان را به میدان شادی آوردن،از سجده سرمربی تیم ملی امیر قلعه نویی گرفته،از سجده های مکرر علیرضا جهانبخش،از گریه های بی امان و حرف های غیرتمند رامین، تا استوری و عرض ادب به ساحت مقدس ابوالفضل العباس علیه السلام.همه اینها دیدنی تر از صحنه های بازی بود.
🔰اینها فرزندان ایران اسلامی هستند و ما امروز به داشتن چنین فرزندانی که در میادین بزرگ،ارزش های انسانی،اخلاقی و دینی را به نمایش می گذارند می بالیم .
🔰از حضور تربیتی مادر مهدی طارمی در نذری برای موفقيت تیم تا دعاهای مادر جهانبخش همه و همه صحنه هایی از حضور خانواده ایرانی با اعتقادات اسلامی است.
🔰نمازهای گسترده و اعتقادی، حفظ حجاب همراه با خانواده،حضور معنا دار ایرانیان در ورزشگاههای قطر، تشویق ها و اشک های باغیرت تماشاچیان و دفاع گسترده ملت های مسلمان و غیر مسلمان از محور مقاومت و فلسطین .همه اینها باید دیده شود.
📌کسانی که قلم به دست مزدور هستند،مواظب باشند اینها ارزش است.
#فوتبال
#پیروزی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔻آرای مقدس
✍️ سید عبدالله هاشمی
▫️در فرهنگ عمومی جامعه ما برای ارزش گذاری یک شخصیت، رخداد اجتماعی، مکان و یا زمان خاص، از واژه «مقدس» استفاده میشود. مقدس بودن با یک احساس مثبت و پذیرش جمعی همراه است. اگر قداست یک موضوعی در ذهن جامعه اثبات شده باشد به طور طبیعی و بدون توصیه و اکراه رفتار جامعه با آن مساله، همراه، سازگار و فداکارانه خواهد بود.
▫️به عنوان مثال حضرت آیت الله بهجت به عنوان یک شخصیت دینی، در ذهن عموم مردم، قداست خاصی دارد. به همین جهت بدون آنکه فعالیت رسانهای خاصی انجام شود و یا تشکیلات منسجمی نام و یاد ایشان را در لایههای اولیه ذهن مردم زنده نگه دارد اما مردم در ابراز ارادت به ایشان بسیار صادق و بدون تکلف هستند.سردار شهید قاسم سلیمانی یکی دیگر از چهرههای مقدس در جهان اسلام است.شخصیتی که دلها برای شهادتش اندوگین و چشمها اشکبار شد.
▫️دوران جنگ تحمیلی یکی از پدیدههای اجتماعی مقدس در تاریخ معاصر ایران است. همین قداست دفاع از میهن و نظام اسلامی،سنگینی بار جنگ و تلخی غم ای آن را بر جان مردم هموار میساخت به گونه ای که بسیاری از مادران یکی پس از دیگری شیردلان خود را بدون چشم داشت به میدان جهاد فرستادند و هرگز پشیمان نشدند.
🔸پدر سردار شهید علیزاده که اخیرا در سوریه توسط رژیم اسرائیل به همراه چند مستشار سپاه شهید شد در مصاحبهای گفت: «برای دفاع از دین و اسلام ،یک فرزند دیگرم در جنگ تحمیلی شهید شد و باز هم پای کار این نظام هستم و هیچ توقعی هم از کسی ندارم.»
🔸مقدس بودن از واژه «قدس» گرفته شده است و درباره یک پدیده الهی به کار میرود. لذا به احادیثی که از جانب خداوند نقل شده و جزء آیات قرآن نیست «حدیثقدسی» میگویند. هر امری که در نگاه فطرت خدا جوی انسان به چیزی جز خدا ارتباط نداشته باشد و انگیزههای دنیوی در آن دخیل نباشد مقدس محسوب میشود.
🔸از این رو منشأ قداست یک واقعیت الهی بودن آن است. خداوند برای همه انسانها مقدس است و نسبت به آن دلبستگی و کرنش وجود دارد.او آفتاب قداست است و هر پدیده، فرد یا جامعهای که به تقویت رابطه خود با خدا بپردازد به همان اندازه رنگی از قداست آن ذات پاک را به خود میگیرند.
▫️جهاد در راه خدا نیز به همین جهت مقدس شمرده میشود؛ چرا که انگیزههای زمینی از ترس جان پا به فرار میگذارند و تنها عامل ایستادن در میدان مبارزه جلوه جمال خدای بیهمتاست.
▫️هر جا که انگیزههای زمینی انسان برای حضور در عرصهای قربانی شده باشد و رضای خدا خواست انسان باشد آن عرصه مقدس است. انسانهای که در این جهت همسفرند همه رنگی از قداست خدا را به خود گرفتهاند.
♦️عرصه انتخابات و سپردن مقدرات کشور به دست صالحان، بدون انگیزههای زمینی، یکی از مقدسترین جلوههای حیات اجتماعی است؛ اما عملکرد برخی نامزدها و هیجان جاهلانه برخی طرفداران نور قداست آن را تار میکند و انگیزهها و رفتارهای زمینی، نگاه آسمانی مردم را به زمین میزند. یکی از پیامدهای ناگوار این گناه اجتماعی این است که مردم از صندوقهای رأی دلسرد میشوند و در میانه راه نور روشن راه حق را گم میکنند مگر آنکه از بصیرت نافذی برخوردار باشند و بهتر از خواص حق را تشخیص دهند.
♦️تک تک آرای مردم به اندازه تک تک قدم های شهیدان در فکه و شلمچه مقدس است، اگر انگیزهها و معیارهای انتخاب، شبیه شهیدان، پاکیزه و خداپسندانه باشد.
🔻نتیجهی آرای مقدس،همان نتیجهی دفاع مقدس است.
#انتخابات
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#معرفی_کتاب #اختصاصی 👆👆
📗«رهیافت حکمی به انقلاب اسلامی»
✍️نویسندگان: دکتر نجمه کیخا، دکتر شریف لک زایی
🖍شهید بهشتی و شهید مطهری تاکید دارند که انقلاب اهداف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز داشته؛ اما بُعد اساسی و اصلی انقلاب اسلامی فکری و فرهنگی است.
#کتابخوانی
#دهه_فجر
#انقلاب_اسلامی
📚 #دوستان_کتاب
https://eitaa.com/joinchat/504889710C40f1629af6
✔️ دوستی با «دوستانِ کتاب» دریچهای به سوی زندگی اندیشمندانه
#بازنشر_یادداشت_حوزویان در رسانهها
انتشار یادداشت خانم مرضیه عاصی در رسانه فکرت
https://fekrat.net/article/lnk/49444
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#بازنشر_یادداشت_حوزویان در رسانهها
انتشار یادداشت حجت الاسلام سیدعبدالله هاشمی در قدس آنلاین
https://qudsonline.ir/xbbMw
#انتخابات
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
این کتاب 👆خواندنی است
#معرفی_کتاب
📘رهیافت حکمی به انقلاب اسلامی
#دهه_فجر
#انقلاب_اسلامی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#قلمدون
پیام شده است که👇
دوره رایگان ادمینی شبکههای پیامرسان» با همکاری یکی از نهادهای مهم حوزوی در حال برگزاری است.
این دوره ویژه طلاب قم و پردیسان و خانواده هایشان میباشد.
#پاسخ نویسندگان حوزوی 👇
حوزه علمیه بیش از هر چیزی امروز نیاز به نویسندهی فضای مجازی و اهل قلم دارد.
ادمین و مدیر کانال فراوانند.
به مدیران حوزوی میرسانیم که سوراخ دعا را گم کردهاید.
#می_باشد هم غلط است.
.............................................................................
🖌شما هم میتوانید
نویسنده هشتگ #قلمدون باشید
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔶وسط باغ نویسندگی
🔸روایتی از یک گعدهی حوزوی_دانشگاهی
✍️سعید احمدی، عضو تحریریه نویسندگان حوزوی در فکرت نوشت:
بیستوچهارمین «گعده نویسندگی حوزویان و دانشگاهیان» در مؤسسه فکرت به ثمر نشست. این دورهمی هفتگی، فاز قلمی داشته و دارد و خواهد داشت. برای هر کسی که از انگشتانش کلمه میبارد مفید، جذاب و راهگشاست. آقای رنگی آمده بود با کلی کتاب رنگارنگ در بغل و دنیایی از حرفهای نقلی و متنوع در بیان و زبان. «مجید رنگی» هنرهای نمایشی را از بر است. کسی که با تئاتر و سینما و تلویزیون سروکار دارد ممکن نیست از وجوه نوشتاری آنها بیگانه و بیبهره باشد؛ مهمان یکی مانده به بیستوپنجم، نه که فقط، رنگ و بویی از عوالم قلم برده باشد؛ بلکه وسط باغ نویسندگی است. هم ریشهها را میشناسد هم شاخهها و برگ و بارها را. او حرفهایی برای گفتن داشت که نیمساعت و یکساعت، برای شنیدن آنها کم بود. همین اندازه که به قول خودش ذهن را قلقلک بدهد یا زخمی کند سرفصلها را گفت با کمی تا قسمتی از جزئیات. خوب است گزیدهای از برداشتها و دریافتهای خودم را درباره این نشست پربار و صمیمی اینطور شروع کنم: آقایان و خانمها! ذهن هر نویسندهای باید از قیدها و بندهای دست و پاگیر رها و آزاد باشد تا نوع نگاه و زاویه دید خاص ما به عالم و پدیدهها پرده از چهره بردارد و رخ بگشاید. زیست هنری ما آن چیزی نیست که خودآگاه ما میخواهد. ما جهان دیگری هم داریم که «طول زندگی» به آن عمق و بعد و تشخص و حقیقت داده است. جهانی ناخودآگاه که برداشتها و رهیافتهای ما را درباره همهچیز و همهکس با صداقت و راستی، رو میکند. برای بسیاری از انسانها این بعد شخصیتی در اغما و کما به سر میبرد و به سمتوسوی مرگی تدریجی میرود؛ جز برای هنرمند؛ جز برای نویسنده؛ جز برای چشمی که شیوه متفاوت و متمایزی برای نگریستن دارد. وقتی چون مسیح روح زندگی را در ناخودآگاه خود دمیدیم انسان تازهای به دنیا میآید به نام هنرمند. قدر و صدر این ضمیر ساکت اما پر از جنبوجوش خود را جایی میفهمیم که فکر و ذکرِ فلسفه و تعقل و تفلسفِ عالم خودآگاه دیگر قد ندهد و به کار نیاید. شرط خوب نوشتن «خوبدیدن و خوبخواندن» است و البته «پرورش و شکوفایی ناخودآگاه». از لوازم این پروراندن «پرهیز از خودسانسوری و کتمان خود» است و بر آن بیفزاییم «پردازش و تحلیل رؤیاها» و «کشف ناخودآگاه جمعی» با دوری از انزوا و گوشهنشینی را؛ افزونتر هم «طنازی و بازی با خمیر کلمات». تنها از این در و دروازه میشود به ارتباط با نسلهای دهه ـ دههای و اکنون ضد و بعد خدا میداند چه، راه یافت و راه نمود. اینها کمی بود از حرفهای نوشتنی و بیشتر هم شنیدنی آقای رنگی در گعدهای که کاش میآمدی! این حرف و نقل همینجا تمام؛ ولی از اینجا به بعد چیزی که سروگوش میجنباند و پاپیِ اینها میشود «ذهن من» است. اینجور نشستها، مجلسآرایی نیست که بنشینند و بگویند و برخیزند و بعدش هم هیچ. همهچیز این گعدهها تازه بعد از پایان، شروع میشود. از میان دو صد گفته، گاهی نیم و گاهی یک اشاره کافی است که عرصهای از دلمشغولی و جهانی از ناپیداها برایت جلوه بیارایند. گویا چشم برزخی آدمی به عالم مثال میافتد. لذت کشف، هیجان شگفتزدگی با نیمچه ترسی که در یک جای دل میافتد. از عادتهای ترکناشدنی ذهن من این است که به بومیسازی عبارات و اصطلاحات، دلبستگی خاصی دارد؛ البته که دورریز هم دارد. بنا نیست که هر چه گفتند و شنیدیم با چشم و گوشِ بسته و آغوش باز، بپذیریم. ته دل ما باید با اینوآن و اتفاقهای دور و اطرافمان صاف و راحت باشد؛ نمونهاش همین ناخودآگاه دنیای روانشناسی و هنر مدرن است که بیشتر با انسان طبیعی، پسرخاله است. این خاستگاه، این خانه و خانواده و این دورهمی دوستانهی واژهها و دانشها هرگز مرا نمیبرد به جایی که به آن میاندیشم و در پی آنم. به گمانم هنوز و همیشه کسانی دوروبرمان پیدا میشوند که وزنهی انسان فطری را بسیار وزینتر و سنگینتر از انسان طبیعی بدانند. کنار همین ماجرا بگذاریم این عبارت را که «واژهها سنگنشاناند برای اشاره و دلالت بر همین فطرت و همان طبیعت و دار و دستههایی که دارند». از پس آن هم، برسیم به این نتیجه که «ناخودآگاه دنیای نیچهای و فرویدی ما را در همین عمق و بُعد و سطح و حجم و رنگ گیر میاندازد» و با آن به چیزی فراتر از انسان خاکزاد و لقمهی زمین نخواهیم اندیشید. همین چیزهاست که مرا وامیدارد بیشتر به این موجود همواره ناشناخته و به عنوانها و عباراتی ور بروم و فکر بکنم که اندیشمندان طبیعی و الهی درباره او گفته و میگویند. این روزها دارم به رنگ و روی اقالیم قلم برای انسان فطری میاندیشم. آیا ناخودآگاه نیچهای و صداریی یکیاست؟ آیا هنر نوشتن در ساحت «انسان ملکوتی» با «آدمی در مساحت طبیعت» یک چیز است؟
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN