eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
443 ویدیو
170 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
(۴) 🔅 صلب شامخ ابوطالب درخت بی‎ریشه سایه نمی‎بخشد و سقف بی‎ستون کسی را پناه‎ نمی‎دهد. قوم و تبار بدون رئیس لایق نیز خوار و خرد و حقیر و سپس نابود می‎شود. «قریش» مهره‎ی مار نداشت که به چشم «عدنانیان» بزرگ و عزیز بیاید؛ بلکه مردان دانا و توانایی داشت که سفره‎ی ایمان و ذکاوت آنان از ابراهیم خلیل‎الرحمان تا محمد مصطفی گسترده بود. این‎گونه نبود که حجاز و مکه، آش دهان‎سوز هیچ قدرت و سلطنتی نباشد. متن کامل ✍ سعید احمدی، نویسنده جشنواره ادبی رسانه‌ای حضرت ابوطالب @HOWZAVIAN
🔷 مراسم افتتاحیه همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) _ حامی پیامبر اعظم(ص) 🔹همراه با پیام تصویری حضرت ایت الله العظمی مکارم شیرازی با سخنرانی شیخ نعیم قاسم و حضرات آیات بوشهری، کعبی، اختری، مدرسی و معتوق با حضور علما و شخصیت های برجسته بیش از ۳۰ کشور جهان زمان: سه شنبه ۱۹ اسفند ماه مکان: قم-مجتمع اموزشی امام خمینی (ره) سالن همایش قدس ♦️https://instagram.com/abutalibconference 🔹دبیرخانه همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) 🌀@abutalibconference
🔰سلسله نشست های وبیناری 🔅مرجعیت علمی قرآن🔅 ✅با حضور اساتید علوم قرآنی 🔵جلسه نهم: ▫️ارائه دهنده: دکتر احمد اولیایی ▫️دبیر جلسه: جناب آقای مرتضی غرسبان 📆چهارشنبه ۲۰ اسفند، ساعت ۱۲:۴۵ 🌐لینک شرکت در جلسه: http://dte.bz/quranconf
◼️ تسلیت حالیا دست کریم تو برای دل ما سرپناهیست در این بی‌سروسامان‌ها اماما! سالها رنج زندان دیدی و غربت و اسارت را لمس کردی. سالها فراق عزیز دیدی و صبر کردی. شهادت، شیرین ترین طعمی بود که در اوج تلخی‌های روزگار چشیدی. باب الحوائج نامیده شدی؛ چرا که بابی برای راه یافتن به نور ابدی هستی. در جوار حرم دختر کریمه ات پناه گرفته ایم. سایه ای از رحمت الهی را در این آفتاب گرم ثانیه های زمان حس می کنیم. به مهربانی پدرانه ات و حق همسایگی دخترت. نگاهی به ما تشنگان فضل الهی بینداز، تا سهمی از تشعشعات معرفت الهی نصیبمان شود! ✍ حمیده فاتحی @HOWZAVIAN
✅ چاپ دوم کتاب "تیغ هفتاد و دو دم" منتشر شد ♦️تیغ هفتاد و دو دم مجموعه‌ی ٧٢ شعر عاشورایی از شاعر اهل بیت مجتبی خرسندی با رویکرد اجرا در هیئت است. ♦️اشعاری در وزن‌ها وقالب‌های مختلف اعم از:غزل، چهارپاره، غزل-مثنوی، غزال، مسمّط و رباعی که با درون‌مایه‌ مناجات، مدح و مرثیه سروده شده است. ♦️این مجموعه بر اساس مناسبت های مرسوم شب های محرم و صفر، در چهارده بخش چینش شده و سعی بر این بوده که برای هرشب اشعار یک جلسه کامل در دسترس قرار داده شود. همچنین چینش موضوعی اشعار، امکان استفاده از آن‌ها در طول سال را نیز مهیا کرده است. کانال شاعر ✍️ مجتبی_خرسندی @HOWZAVIAN
ده ویژگی یک کنشگر و فعال رسانه ای در شرایطی که به جدی ترین انتخاب سیاسی کشور نزدیک و نزدیک تر می شویم، نقش رسانه ها در ریکاوری حافظه ملت و بیدارنگهداشتن چشمان مردم بسیار حیاتی بنظر می رسد. خیلی نمی توان شفاف سرود ولی در پس واژه ها و کلیاتی بر آن شدم تا ده ویژگی یک رسانه کنشگر را بازتعریف یا مرور نماییم و ان شاالله که سایه کنایه ها، سنگین تر از مصادیق و تاریخی که بر ما گذشت نباشند. ۱.زیر سایه گام برداشته و قلم می زند. وقتی افراط و تندوری از مبانی عبور می کند یا ترس و تفریط از آرمان ها چشم می بندد، تیغ عدالت از نیام در می آید و جیغ رسانه کنشگر نیز بلند می شود. ۲.آنتی پوپولیسم است. یعنی وقتی مدیران جامعه قصد خام کردن مردم را دارند و با الفاظ کف بازاری بجای حل مساله بر طبل شعار می کوبند، شلاق را بر پوست کلفت مدعیان بی عمل فرود می آورد.(از توصیه به جوانی تا سوپرمن هایی که طبق مدعا، ایران را برایمان نگهداشتند!) ۳.در غرق نمی شود. وقتی همه ساکتند و در موقعیتی که ابهام و تناقض و تردید، جامعه را فراگرفته، و فساد برخی مدیران غوغا می کند و عده ای بر فقر و جهل و دوقطبی سوار می شوند و معدودی نیز سواری می دهند، در این میدان غبارآلود، صدای مردم می شوند و خارج از قاعده بازی، مفسد را رسوا می کنند. ۴.رادیکالیسم را برنمی تابد. وقتی جامعه از نقد تهی شده و روشنفکران و دولتمردان در یک صف قرار می گیرند، رسانه ی کنشگر، دست تبانی را رو می کند و چون مشتی بر صورت دولتی و سبک اعلی حضرتی فرود می آید. ۵.با صنعت فرهنگ و هژمونی، بیگانه است. وقتی قدرت از کانال فرهنگ، خیز بر می دارد تا جامعه را در نوردد و با ساخت رضایت فانتزی، فرهنگ توده ای رقم می زند، کنشگر رسانه ای افشا می کند و در خامی و خماری جا نمی ماند.خلاف موج شنا کرده و تلویزیون و سینما و ورزش و سرگرمی و را با میزان خودآگاهی و بیداری ملت سبک_سنگین کرده و حساسیت نشان می دهد. ۶. و هرج و مرج است. همانطور که نظم مکانیکی و موافق طلبی بی روح را بر نمی تابد با بهم ریختگی و دیالکتیک بی نهایت نیز مخالف است. با فرد یا جناحی که ثبات معقول اجتماعی را به چالش بکشد میانه ای نداشته و با هرگونه نافی امنیت جامعه نیز دست به یقه می شود. ۷.فیک نیوزها را پاتوق دشمن می داند. بدون تعارف، افکار عمومی و آرامش خیال مردم را خط قرمز خود دانسته و نسبت به شعور اجتماعی غیور است و زین جهت هرگونه و نوع پیشرفته شان که دیپ فیک نام گرفته را طرح و پازل دشمن تعریف می کند. ۸. است. یعنی از طرف دیگران مهندسی نمی شود و اهل بده بستان نیست و سر اخبار و حقیقت معامله نمی کند. استقلال یک کنشگر رسانه ای مهمترین سرمایه اوست که فروشی هم نیست حتی به قیمت گزافی چون جان و آبرو به نفع اهالی زر و زور و تزویر غش نمی کند. ۹. آرمان فراموش نشدنی است. در نسبت با تولیدات رسانه ای فریب نمی خورد و ساده اندیش نیست. منابع تجاری و منافع سیاسیِ همراه متن های رسانه ای را درک می کند. یعنی هوشمندانه مصرف می کند و زیرمتن (لایه های دوم و سوم هدف) و فرامتن( تاریخ و جغرافیای و زمان و مکان ) هر متنی را واکاوی و رهگیری می کند. ۱۰.حقیقت را رسانش می کند. همزمان که عقلانیت چاشنی کارش بوده، هراسی نیز به جهت زبان گویا و قلم سرخش ندارد. را به چالش می کشد و وانمودها، مجازها و برساخته های اهالی سیاست و تجار را در ریل حقیقت، وزن کشی می نماید. نسبت هر شخص و جناحی را با حقیقت می سنجد و بی تعارف، اعتباریات را برملا می کند. ✍️ علیرضامحمدلو @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شاخص حمایت از رهبر امّت سنت الهی در طول تاریخ این بوده که از بندگان صالح خود برای انبیاء، حامیانی قرار دهد تا کشتی هدایت مستضعفان را در برابر سونامی دشمنان به ساحل نجات برساند. آسیه و خضر و هارون باید شرایط موسی علیه السلام را برای مبارزه با فرعونیان آماده می کردند. مریم و زکریا و یحیی مسیر روشنگری عیسی علیه السلام را در برابر طاغوتیان هموار می کردند. امّا رسالت دین جهانی ایجاب می کرد حضرت محمد صلی الله علیه وآله که در کودکی از نعمت پدر ومادر محروم شده بود، حامی والاتری داشته باشد. ابوطالب عبدصالحی بود که پیمان حمایت از خاتم الانبیاء را تا نفس آخر سلحشورانه پذیرفت. دستی که هیچ گاه از دست پیامبر جدا نشد و در برابر طوفان تبلیغ و تهدید و تطمیعِ مستکبران حجاز و خنّاسان یهود، پشتیبانی از هادی امّت را رها نکرد. ✍ آموخته های زندگی @HOWZAVIAN
🔶 جریان شناسی مختصر فکری-سیاسی صدر اسلام تا عصر حاضر 🔵مجاهدت در سیره‌ی امام کاظم(ع) زندگی امام کاظم(علیه‌السلام)، سراسر مجاهده است. سیره‌ی ایشان به گونه‌ای بوده که در تاریخ آمده؛ «لا یَزالُ یَنتَقِلُ مِن سِجنٍ اِلَی سِجنٍ». آن حضرت، همواره از زندانی به زندان دیگر، منتقل می‌شد. ایشان چندین بار در فواصل زمانی مختلف، زندانی شده و مجموعاً پنج یا شش سال در زندان به سر برده است. اگر حضرت ساکت می‌نشست و مجاهدت نمی‌کرد، دلیلی برای زندانی کردن ایشان وجود نداشت. آنقدر این سیره متجلی بوده که در صلوات خاصّه‌ی ایشان، اینچنین خطاب می‌کنیم:«وَصَلِّ عَلَی مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ ... وَالْمُضْطَهَدِ بِالظُّلْمِ، وَالْمَقْبُورِ بِالْجَوْرِ، وَالْمُعَذَّبِ فِي قَعْرِ السُّجُونِ وَظُلَمِ الْمَطَامِيرِ، ذِي السَّاقِ الْمَرْضُوضِ بِحَلَقِ الْقُيُودِ، وَالْجَنازَةِ الْمُنَادى عَلَيْها بِذُلِّ الاسْتِخْفافِ...». درود فرست بر موسی بن جعفر...پامال شده به ستم و دفن شده به بی‌عدالتی و شکنجه شده در عمق زندان‌ها و تاریکی‌های سیاه‌چال‌ها، با ساق کوبیده به حلقه‌های زنجیرها و پیکری که با سبک انگاشتن بر آن جار زده شده... اگر ایشان کاری به سیاست و مبارزه نداشت، این همه رنج و شکنجه چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟ ا‌ینها همه، بیانگر زندگی سراسر مجاهدت امام کاظم(علیه‌السلام) است. 👈 متن کامل ✍استاد خواجوی، مسئول قرارگاه جهادی فرهنگی شهدای جبهه‌ی مقاومت اسلامی (ع) @HOWZAVIAN
(5) ☑️ حصن حصین پدر، سقای کعبه، صاحب علم‌الیقین باشد پسر، مولود کعبه، وارث اسرار دین باشد به این اوصاف جز این انتظاری نیست از ایشان: یکی امن‌الامین باشد یکی حبل‌المتین باشد من از فردای «دارالندوه» می‌دیدم که «شعب» او از این پس مرکز ثقل مدارات زمین باشد «ابی سادٍ فقیرٍ» گفت و «ماساد فقیرٍ قبل» که یعنی «ماه» با دست تهی هم بهترین باشد خوشا آن «ماه» با « خورشید» عمری هم‌نشین باشد خوشا که هم‌نشینش حضرت روح‌الامین باشد بمان! لبخند دارد جان جانان تا شما باشید «و ما نالت قریش شیئا اکره» تا چنین باشد نه عام‌الحزن تنها سال حزن ماست بعد از او که بعد از او تمام روزها یوم‌الحزین باشد برای آن‌که در پیمان پیغمبر چنین باشد که جان جان جان را این‌چنین حصن حصین باشد چه پاداشی از این بهتر که فرزند برومندش امین‌الاوصیا باشد، امیرالمومنین باشد ✍️ مصطفی توفیقی، نویسنده جشنواره ادبی رسانه‌ای حضرت ابوطالب @HOWZAVIAN
🌷 هفته نامه پرتو سخن وابسته به موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، آماده دریافت و و نیز خوانندگان عزیز بوده و از و های اساتید، طلاب و دانشجویان استقبال می کند. ⁦✳️⁩ ارتباط با مدیر مسئول @asemanha41 ❇️دریافت مقالات @asemanha41 🌐کانال رسمی هفته نامه پرتو سخن: @partisokhan_ir 💠وب سایت نشریه: www.partosokhan.ir @HOWZAVIAN
📌برای خودتان دفترچه شخصی داشته باشید؛ یک تک نفره (فقط با حضور خودتان) راه اندازی کنید. ✔️فکر کنید خودتان دبیر تولید محتوا و انتشار صفحه‌ی خودتان هستید، همین فکر شما را به سوی نوشتن می‌کشاند. 📌 یکی از آثار کانال یک نفره این است که پس از آن، در مقام رصد کننده محتوا، با محتوا و اخبار کانال‌ها و گروه‌های دیگر روبه رو می‌شوید؛ اصلا خودتان آن مطالب را بیاورید در صفحه شخصی‌تان، با نوشتن یک پاراگراف، یا تأیید کنید یا تکذیب!😊 به قول رسانه‌ای‌ها ماساژ خبر را یاد بگیرید. @HOWZAVIAN
🔹در مراسم رونمایی از پوستر کنگره "شعر خانواده" مطرح شد: 🔸شعر عاشقانه پای ثابت دیدار شاعران با رهبری است. 🔹متن گزارش مراسم + فیلم🎥 https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/12/18/2465232 @HOWZAVIAN
🚻 نتیجه بررسی ۵۵ هزار پیام عوامل مؤثر بر کاهش جمعیت از دیدگاه کاربران شبکه‌های اجتماعی 🖇کاری از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
(۶) ✴️ ابوطالب موحّد عده ای از اهل سنت(شاید برای تنقیص ایمان پسر ارجمندش امام علی علیه السلام )حضرت ابوطالبِ موحد علیه السلام را مشرک 😳 می دانند(نعوذ بالله). در سالروز وفات آن حضرت به سه روایت بسیار زیبا و موثق در ایمان حضرت ابوطالب علیه السلام اشاره می‌شود: ۱. روي أَنَّ عَبْدَالْعَظِیمِ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ الْعَلَوِي کَانَ مَرِیضاً فَکَتَبَ إِلَی أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا علیه السلام: عَرِّفْنِی یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ عَنِ الْخَبَرِ الْمَرْوِیِّ أَنَّ أَبَاطَالِبٍ فِی ضَحْضَاحٍ مِنْ نَارٍ، یَغْلِی مِنْهُ دِمَاغُهُ! فَکَتَبَ إِلَیْهِ الرِّضَا علیه السلام: *بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ أَمَّا بَعْدُ، فَإِنَّکَ إِنْ شَکَکْتَ فِي إِیمَانِ أَبِي طَالِبِ کَانَ مَصِیرُکَ إِلَى النَّارِ(اگر در ایمان ابی طالب"علیه السلام" شک کرده ای ، قطعا جایگاه تو در آتش است). متن کامل @HOWZAVIAN
(۷) 📜 یادداشت علمی به مناسبت سالروز رحلت حضرت ابوطالب(ع) «عمو، برادرزاده، عشق، ایمان» 🔳 زندگی حضرت ابوطالب(ع) سراسر تسلیم در برابر خدای محمد(ص) بود. تاریخ گواهی می‌دهد او با از خودگذشتگی بی‌مثال خود از یک کفیل و حامی پا فراتر نهاد و با بذل جان، مال، فرزندان و فداکردن سروری و ریاستش بر قریش، در حمایت از رسالت محمد(ص) جهاد کرد. 🔸 متن کامل ✍️ نجمه صالحی، نویسنده جشنواره ادبی رسانه‌ای حضرت ابوطالب کانال رسمی جامعه الزهرا @jz_news @HOWZAVIAN
(۸) ✔️ لسانِ حامیِ احمد ابوطالب اگرچه مردی تاجر پیشه بود، اما بیش از هر پیشه و خصلت و سلاح و توانی در دفاع از پیامبر، از سپر درایت و سیاست و تیغ سخن و شعر بهره جست. متن کامل ✍ حسن طاهری، نویسنده جشنواره ادبی رسانه‌ای حضرت ابوطالب @HOWZAVIAN
(۹) 🔹ای کاش دانشنامه حمایت را به نام جناب حضرت ابوطالب(ع) حامی پیامبر(ص) رقم زنند. 🔹تمام مدخل‌ها را یکجا تعریف کرده است. 🍃مدخل حمایت خونی و بستگانی، 🍃مدخل حمایت بزرگ عشیره، 🍃مدخل حمایت معنوی، 🍃مدخل حمایت اعتبار و وجاهت، 🍃مدخل استمرار حمایت، 🍃مدخل حمایت در شرایط سخت اقتصادی، 🍃مدخل حمایت در برابر دشمن، 🍃مدخل حمایت مالی و ... 🌱 و این چنین فرهنگ حمایت را این حامی تغییر داد. ✍ سید مصطفی دریاباری، نویسنده جشنواره رسانه‌ای ادبی حضرت ابوطالب @HOWZAVIAN
ابوطالب، ابومطلوب هم هست (10) به قلم✍️ استاد جواد محدثی، نویسنده جشنواره ادبی رسانه‌ای حضرت ابوطالب فرزند رشیدش علی، هم طالب حق بود هم مطلوب خلق. چون حقِ مجسّم بود، معیار حق‌جویان و میزان حق پرستان بود. ای خدا را محبّ و هم محبوب/ حق طلب را تو طالب و مطلوب اگر حسودان و عنودان، در ایمان ابوطالب تشکیک می‌کنند؛ چون با علی خرده حساب دارند و چون به علی هیچ وصله‌ای نمی‌چسبد، برچسب‌های ناچسب را به ابوطالب می‌زنند و عقدۂ پسر را بر سر پدر خالی می‌کنند، تا از علی انتقام بگیرند. وگرنه ابوطالب، مؤمن قریش بود و مدافع قرآن، و گوهر ایمانش را در صدف تقیّه حفظ کرد، تا بتواند از حقیقت محمدی دفاع کند و چتر حمایتش را بر سر نبوت محمدی بگستراند. علی، فرزند چنین پدری است که در اوج غربت پیامبر، سینه سپر کرد و سدی در برابر سیل کفر و شرک شد، تا ایمان از دستبرد کفر مصون بماند و توحید، در تاریکی شب شرک بدرخشد. ابوطالبِ مؤمن و موحّد، حتی از شعر، شمشیری ساخته بود، برای دفاع از ایمان و توحید. بی‌جهت نبود که پسر ابی‌طالب، اسدالله الغالب، دوست داشت اشعار ابوطالب، گردآوری، تدوین، روایت و نشر شود و می‌گفت: «ابوطالب بر دین خدا بود و در شعرش علم و حکمت فراوان است.» اکنون، طالبان حق را سزاست که نام و یاد ابوطالب(ع) را که مطلوب خلق و خالق و محبوب عام و خاص بود، زنده و گرامی بدارند و نشان دهند که: ابوطالب، ابومطلوب هم هست... ✔️ خبرگزاری تقریب @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👀 نگذارید با تخیل شما بازی شود 🔹 قوام هنر به غیرمستقیم بودنش است. به صورت پیامش را منتقل می‌کند و ماندگاری پیامش را نیز افزایش می‌دهد. ✍ متن کامل @HOWZAVIAN
🔅به زودی 🔅 کانال با ارائه آثار نویسندگان و نوقلمان در دسترس اعضای نویسندگان حوزوی قرار می گیرد. باشد که در مسیر پویش نوشتن، پر کاهی باشیم در خدمت به فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی . نخستین مجموعه از کانال هم نویسان؛ به پرونده جشنواره‌ایِ حضرت ابوطالب می‌پردازد.
✍✍✍ بدون دلیل روی نوشتن و نویسندگی تأکید نمی کنیم. @HOWZAVIAN
⁉️ پیامبر خدا درست است یا پیامبر اسلام؟ خداوند کریم در همه جای قرآن از حضرت محمد -صلی الله علیه و آله و سلم- با تعبیر *رسول الله* یاد کرده و آن را به کار برده است و در هیچ جای قرآن تعبیر *رسول السلام* دیده نمی‌شود. همچنین در کتاب‌های معتبر حدیثی و جوامع اولیۀ روایی ما نیز تعبیر *رسول الاسلام* دیده نمی‌شود. باید توجه داشت که حضرت محمد -صلی الله علیه و آله و سلم- پیامبر همۀ آدمیان و جهانیان است و فقط پیامبر مسلمانان نیست و ایشان مبعوث و فرستاده نشدند جز این که مایۀ رحمت برای همۀ انسان‌ها، از هر دین و آیینی، هستند و نه فقط مایۀ رحمت برای مسلمانان: (و ما أرسلناک إلّا رحمة للعالمین/ سورۀ انبیاء، آیۀ ۱۰۷). (ص) https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
💠ارزش‌های خبری در یادداشت‌های روزانه 💠 ✍️برادران ۲۳ اسفند ✍️خواهران ۲۴ اسفند ✔️ ظرفیت کلاس‌: ده نفر 🔹برگزاری دوره‌های نگارش رسانه‌ای به همت کانون فرهنگی تبلیغی مدادالفضلاء در قم نام نویسی: 🆔 @Saberin1984 📲 09149734414 @HOWZAVIAN
🙏 محمد؛ صلی الله علیه و اله 🔻 گاهی در گفتن یا نوشتن -به ویژه از سوی بعضی از مجریان صدا و سیما و جز آن- می‌بینیم که مثلاً می‌گویند یا می‌نویسند: حضرت محمد *صَلَّی اللّٰه* . . . و ادامۀ آن را ذکر نمی‌کنند. شایان بیان است که ترجمه و معنای عبارت پیشین چنین می‌شود: *درود خدا* همان گونه که می‌بینیم معنای عبارت یاد شده ناقص است که درود خدا بر چه کسی؟ 🍃 پس باید گفت: *حضرت محمد* *صلی الله علیه و آله* یعنی: *درود خدا بر حضرت محمد و خاندان او باد* که در این صورت می‌بینیم معنا کامل و مفهوم است. 🔻همچنین توجه داشته باشیم که کلمۀ *صَلِّ* در عبارت صلوات، یعنی: اللهم *صَلِّ* علی محمد و آل محمد، بدون حرف *یاء (ی)* است؛ اما در عبارت *صَلَّی* الله علیه و آله کلمۀ *صَلَّی* با حرف *یاء (ی)* است. @HOWZAVIAN