eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
444 ویدیو
170 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🚕بلا مثل اسنپ ✍️محسن عبدالله زاده 🖊چند وقت پیش، دور یک میدان دنبال تاکسی بودم. ماشین های اطراف قیمت ۱۰۰ تومان به بالا می دادن. اسنپ زدم، قیمت ۴۳ت معمولی و ۵۰ت‌ برای گزینه عجله دارم آمد. بعد از ثبت سفارش، مشخصات یکی از همان تاکسی های دور میدان آمد‍. راننده ای که تا چند دقیقه پیش با کلی ناز کرایه ۱۰۰ت میگفت حالا خودش به امر اسنپ کرایه ۵۰ت را پذیرفت. تازه چقدرش را باید به اسنپ کمیسیون بدهد. اسنپ و امثال آن مکافات و بلایی است که سر رانندگان بی انصاف آمده و خودشان به دست خودشان این بلا را می پذیرند. در زندگی ما هم اسنپ های مختلفی وجود دارد. که خودمان با دست خودمان می پذیریم. اگر انصاف و تقوا را رعایت نکنیم خودمان می پذیریم اسنپ ها برایمان تصمیم بگیرند و قیمت تعیین کنند. و تاسف بار اینکه از این دخالت راضی و خوشحال هستیم... @HOWZAVIAN
🔰 راهیان نور؛ هم‌قدم با اصحاب کهف ✍️ سید محمدحسین دعائی این روزها بازار اردوهای «راهیان نور» داغ است. ۲۰ اسفند هم روز ملی «راهیان نور» بود؛ همان پدیدۀ مقدس و شگفت‌انگیزی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، یک «فناوری» برای استفاده از «معدن طلای دوران دفاع مقدس» است. به توفیق الهی، امسال پسرم، با جمعی از دانش‌آموزان مدرسه‌شان، راهی این سفر نورانی شد. راستش اول کار ـ با این‌که می‌دانستم سفر بی‌بدیل و فرصت بی‌نظیری است ـ کمی مردد بودم که برود یا نرود؛ تا این‌که قرار شد یکی از مؤمنان روشن‌ضمیر برایمان استخاره کند. جواب استخاره، نقطه‌زن بود: وَ إِذِ اعْتَزَلْتُمُوهُمْ وَ مَا يَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّهَ فَأْوُوا إِلَى الْكَهْفِ يَنْشُرْ لَكُمْ رَبُّكُمْ مِنْ رَحْمَتِهِ وَ يُهَيِّئْ لَكُمْ مِنْ أَمْرِكُمْ مِرْفَقًا. (کهف/۱۶) [ای جوانان خداجو!] حال که از غیر خدا کناره گرفته‌اید، به غار پناه ببرید تا پروردگارتان سایۀ رحمتش را بر سرتان بگستراند و گره از کارتان بگشاید. آری؛ نوجوانان و جوانانی که در دنیای معاصر، دل از همۀ زرق و برق‌های این دنیا کنده و با کناره‌گیری از خانه و خانواده، راهی دشت‌ها و بیابان‌هایی می‌شوند که می‌توان با پناه‌گرفتن در آن‌ها، حس ناب معنویت و عبودیت را تجربه کرد، در واقع با اصحاب کهف هم‌قدم شده‌اند؛ همان جوانمردان مؤمنی که داستان بندگی و آزادگی‌شان تا قیامت، نقل محفل خوبان این عالم است. البته روشن است که برکت سفرۀ نورانی سفر راهیان نور، نتیجۀ اخلاص شهدائی است که آن‌ها نیز در زمان خود، از هرچه غیر خدا بریدند، در راه خدا قیام کردند و همۀ سختی‌ها را برای خدا به جان خریدند؛ همان جوانمردانی که دیروز با اقدام خود و امروز با نام و مرام خود، بقای اسلام و انقلاب اسلامی را تضمین کرده‌اند. وَ كَذَٰلِكَ أَعْثَرْنَا عَلَيْهِمْ لِيَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَ أَنَّ السَّاعَةَ لَا رَيْبَ فِيهَا ... قَالَ الَّذِينَ غَلَبُوا عَلَىٰ أَمْرِهِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَيْهِمْ مَسْجِدًا. (کهف/۲۱) و این‌گونه ما مردم را از ماجرای اصحاب کهف آگاه ساختيم تا بدانند كه وعدۀ خدا حق است و هيچ شكى در آمدن قیامت نيست. ... [و سرانجام نیز] كسانى كه بر حقیقت حال اصحاب کهف آگاهی یافته بودند گفتند: حتما بر سر مزار ايشان، مسجد و عبادتگاهی می‌سازیم. آری؛ مزار شهداء ـ همان مؤمنانی که هر از چند گاهی یادشان در جامعه زنده می‌شود، عطرشان در کوچه‌های فرهنگ و سیاست می‌پیچد و با حضور خود، حقانیت وعده‌های الهی را برای همگان روشن می‌کنند ـ عبادتگاهی است که می‌توان با حضور در آن، حس عبودیت و انگیزۀ مجاهدت را در وجود خود زنده کرد؛ و این همان اتفاق مبارکی است که حرکت «راهیان نور» می‌تواند برای نوجوانان و جوانان این مرز و بوم رقم بزند، ان شاء الله. @HOWZAVIAN
. 🔅برخاستن از خاکستر 📌درنگی در مفهوم تاب‌آوری ✍️ علی‌رضا مکتب‌دار از آن‌جا که هستی مادی عرصه تضادها و تزاحم‌ها است، انسان بدون مواجهه با موانع و عبور از آن‌ها نمی‌تواند به خواسته و هدف خود دست یابد. پیروزی و شکست، دو روی سکه زندگی‌اند. پیروزی از دل تجربه‌های ارزنده‌ای که انسان از رهگذر شکست‌های گوناگون از سر گذرانده است، به دست می‌آید، مهم آن است که انسان بتواند اراده و عزم خویش را از زیر آوار آرزوهای به شکست انجامیده بیرون کشد و از خاکستر ناکامی‌ها برخیزد و از نو آغاز کند. «تاب‌آوری» در روانشناسی به چنین مفهومی اشاره دارد. قدرتی ذهنی یا احساسی که به انسان توان مقابله با بحران‌ها را داده و او را قادر می‌سازد سریع به وضعیت پیش از بحران‌ها و شکست‌ها بازگردد. برخی اندیشمندان، عصر کنونی را «عصر اضطراب» نام نهاده‌اند. تقویت نیروی تاب‌آوری می‌تواند در مواجهه با اضطراب و عبور از وضعیت‌های بحرانی زندگی، بسیار مؤثر باشد. تاب‌آوری معجزه‌ای رفتاری است که ما را به زندگی عادی باز می‌گرداند. با تقویت این توانایی در خود، می‌توانیم دست‌ها را به زانو گرفته و شروعی تازه و حتی قوی‌تر از گذشته داشته باشیم. فرد تاب‌آور، فردی منعطف است و از ناملایمات و شکست‌ها، نمی‌شکند. به گفته یک نویسنده: «بلوط بی‌انعطاف و بدون سازگاری، با باد می‌جنگد و می‌شکند؛ اما درخت بید در مواجهه با باد خود را خم می‌کند، تاب می‌آورد، منعطف می‌شود، و زنده می‌ماند.» این مفهوم تا حدودی با دو مفهوم «صبر» و «حلم» در آموزه‌های دینی ما نزدیک است. @HOWZAVIAN
🔴 مزد مزدوری به دلار 📌 اسناد منتشرشده در سایت اطلاعات مخارج فدرال دولت آمریکا نشان می‌دهد مسیح علینژاد طی ۱۰ سال گذشته ۷۲۷ هزار دلار از آمریکایی‌ها دستمزد گرفته است. @HOWZAVIAN
🔴 تحلیل‌گر یا هارد اکسترنال؟ ✍️ روایت علی بهاری از تجربه حضورش در کنکور دکتری: امسال سومین باری بود که در کنکور دکتری شرکت می‌کردم. یک سال به خاطر ناتمام ماندن پایان‌نامه و سال دیگر به خاطر اشتباه شخصی از تحصیل بازماندم. امیدوارم امسال آخرین سالی بوده باشد که در این آزمون شرکت می‌کردم. برای دانستن دلیلش نکات زیر را بخوانید: 🔶 مهم‌ترین ویژگی کنکور دکتری، تحقیر دانشجویانی است که می‌خواهند صاحب نظریه بشوند. کسی که روی صندلی کنکور دکتری نشسته، باید سوالات تخصصی مربوط به رشته‌اش را پاسخ بگوید. به عنوان یک دانشجوی فلسفه دین، هیچ سوالی مربوط به رشته‌ام در کنکور پیدا نکردم. این یعنی اگر هیچ اطلاعی از محتوای رشته خودم نداشته باشم ایرادی ندارد اما باید دیدگاه هگل درباره مجسمه‌سازی را حفظ کنم و اتفاقا ممکن است با این حفظیات رتبه اول کشور هم شوم! 🔶 تا الان که این سطور را می‌نویسم هنوز دفترچه سوالات امسال منتشر نشده است اما می‌توانم برخی را به خاطر بیاورم. از دانشجوی دکتری سوال کرده‌ بودند: «ویتگنشتاین فلان کتابش را با جمله‌ای از کدام فیلسوف آغاز کرده است؟» این سوال مناسب دانشجوی دکتری است یا دانش‌آموز چهارم دبستان؟ آیا جز این است که انتظار طراحان محترم از ذهن دانشجو، هارد اکسترنال است؟ کمی هم به استدلال و تحلیل توجه کنید، بد نیست. 🔶 بدتر از سوالات تخصصی، بخش مربوط به زبان بود. چند سالی است به تعلیم و تعلم زبان مشغولم اما برخی سوالات کنکور را حتی متوجه نمی‌شدم، چه رسد به آن که بخواهم پاسخ دهم! به ویژه در بخش درک مطلب یا همان (Reading Comprehension). فلسفه این بخش آن است که میزان درک دانشجویان از یک متن انگلیسی را بسنجد، نه آن که متنی بیاورد و سپس به روش تست هوش – و نه درک مطلب – از آن سوال طرح کند. به قول یکی از دوستان، اگر سوالات بخش درک مطلب به فارسی ترجمه شود و در قسمت استعداد تحصیلی قرار گیرد کسی معترض نخواهد شد. (از بس نیازمند دقت و هوش است!) متاسفانه مشکل بخش زبان به این مسئله محدود نمی‌شود. چند سال پیش طراحان محترم کنکور، واژه Coin را در سوال آورده بودند و از دانشجو انتظار داشتند معنایش را در میان گزینه‌ها بیابد. لغت Coin اگر به صورت اسم استفاده شود به معنی سکه است که بیشتر دانشجویان با این کارکردش آشنایی دارند اما اگر به عنوان فعل به کار رود یعنی ایجاد کردن و آفریدن. سوال اینجاست که چند درصد بومی‌های انگلیسی‌زبان وقتی می‌خواهند مفهوم اختراع و ایجاد را برسانند از کلماتی چون create، make و invent استفاده می‌کنند و چند درصد از لغت coin؟ غیر از این است که طراحان سوال، دانشجویان را دیکشنری متحرک فرض کرده‌اند؟ 🔶 در بخش استعداد تحصیلی اگر چه اوضاع کمی بهتر بود ولی باز هم مشکلاتی وجود داشت. برخی سوالات این بخش، راه‌حل‌های ریاضی داشتند که کمتر دانشجوی حوزه علوم انسانی آنها را بلد است و یا اگر بلد بوده به خاطر دارد. این هم نوعی مچ‌گیری آکادمیک است. چرا باید یک دانشجوی علوم تربیتی، فلسفه یا تفسیر قرآن بتواند از میان پنج گونی که حاوی زرشک، نبات، عناب، نخودچی و کشمش بوده است آن را که دو برابر بقیه وزن دارد و حاوی نبات و زرشک نیست بیابد؟ با این روش می‌خواهید شایستگی افراد را بسنجید؟ 🔶 سوال تستی، توهین به شان مقطع دکتری است. پرسش‌ها باید به صورت تشریحی، تخصصی و مربوط به رشته تحصیلی دانشجو طرح شوند. طبعا کسی که می‌خواهد وارد مقطع دکتری رشته‌ای شود، باید تمام اطلاعات مربوط به مقطع کارشناسی‌ارشد آن رشته را بداند. مثلا یک دانشجوی دکتری فقه و مبانی حقوق اسلامی باید تمام مواد درسی مقطع ارشد مانند تاریخ فقه، اصول فقه و قواعد فقهی را به خاطر داشته باشد و گرنه در مقطع دکتری به مشکل برمی‌خورد. راه ارزیابی هم آزمون تشریحی و مصاحبه مفصل علمی است. ممکن است بگویید وقت‌گیر و ناممکن است و اساسا سازمان سنجش توانایی برگزاری چنین آزمونی را ندارد. پاسخ، روشن است. سازمان سنجش نباید برگزار کند. پذیرش دکتری باید به دانشگاه‌ها واگذار شود. هیئت امتحان‌گیرنده هم از خود دانشگاه انتخاب می‌شود. هرکس تقاضای ورود به هر دانشگاهی را داشته باشد باید مبلغی را به حساب آن دانشگاه واریز کند تا بتواند در آزمون ویژه‌اش شرکت کند. پای پول که وسط باشد کسی از روی تفریح شرکت نمی‌کند. در عوض، احتمال راه‌یابی فرهیختگان بیش از اکسترنال‌ها خواهد بود! 🔶 ممکن است گفته شود در این صورت، تعداد دانشجویان دکتری کاهش خواهد یافت. در پاسخ می‌گویم: حتما همین طور است. تعداد دانشجویان دکتری، نرخ تولید ناخالص داخلی نیست که هر چه بالا برود وضع کشور بهتر شود. به جای افتخار به تعداد دکترها که برخی‌شان ناتوان از روخوانی فارسی‌اند و بعضی دیگر «حامل» و «حاوی» را از هم تشخیص نمی‌دهند، امکانات دانشگاه‌ها را ارتقا دهید و برای فارغ‌التحصیلان شغل ایجاد کنید. @HOWZAVIAN
. 🔴 ستمی به ‌نام «برابری جنسیتی» ✍️مخدره چمن‌خواه، کارشناس مدیریت خانواده ▪️فمینیسم برای جلوه کردن و پرچم دادن به جنبش خود به لباس‌های لیبرالیسم، مارکسیسم، سوسیالیسم، پسا مدرنیته و پسا ساختارگرایی در آمد تا ذیل این تفکرات اومانیستی(انسان محوری) دم از حقوق زنان و برابری دوجنس بزند. ▪️فمنیست‌ها قدرت را مفهومی انسان‌محور می‌دانند و برای آن اصالت ذاتی قائل هستند، اما بازخوانی اسلام از قدرت، معطوف به هدف الهی و توجه به وحی در شئون اجتماعی است. ▪️موضوع قدرت و توزیع عادلانۀ آن میان زن و مرد، از موضوعات مهم و مناقشه‌برانگیز در عصر حاضر به ‌حساب می‌آید و توجه بسیاری از نظریه‌پردازان را به‌سوی خود جلب کرده است. 🖇 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت؛ رسانه اندیشه و آگاهی @HOWZAVIAN
✔️اعتراض و فطرت ✍نجمه صالحی ، عضو تحریریه مجتهده امین از اعتراض مجری برنامه‌ ورزشی پربازدید خبری بی بی سی به سیاست غلط حقوق بشری دولتش و همبستگی همکارانش چند نکته خوب می‌توان برداشت کرد، اول اینکه روحیه مخالفت با ظلم و عدالت‌خواهی فطری است و چشم حقیقت‌بین عده‌ای هنوز بیناست و زبانشان در مقابل باطل سکوت نمی‌کند! دوم اینکه اتحاد در دفاع از حرکت انسان دوستانه موجب تغییر جریان انحرافی خواهد شد، فقط کافیست که بخواهیم و از قدرت طرف مقابل نهراسیم! https://virasty.com/najmehsalehi/1678742168229707017 @AFKAREHOWZAVI
🔖ماهیت یک هویت جعلی ✍آمنه عسکری منفرد،عضو تحریریه مجتهده امین [۱].مسئله‌ی زن در هر مکتب فکری؛ محصول جهان‌بینی، معرفت‌شناسی و انسان‌شناسی آن مکتب است. در جوامع غیر الهی الگو‌های ارائه شده برای زن، محصول تفکر ناشی از معرفت مادی است و تا جایی پیش رفته که زن را یا موجودی ناتوان و ناقص برمی‌شمارد که وجودش کامل کننده‌ی مرد به‌شمارمی‌رود و یا با نگاهی کاسب‌گرایانه و اقتصادی، وسیله‌ای برای اطفاء شهوت محسوب می‌شود. جریان دفاع از حقوق زن در غرب، پایه‌ی تشکیل مکاتب فکری و عملی فمینیسم شد و از آنجا که از سال‌ها قبل جریان صهیونیزم طبق مفاد ۲۴ ماده‌ای شیوه‌نامه‌ی یهودی، به دنبال برآورده‌شدن آرزوی یهود، یعنی برتری بر تمدن‌های عالم و حذف تمدن اسلام به عنوان تمدن برتر از جهان بوده، از بستر فمینیسم برای جهانی‌سازی تفکر خویش استفاده کرد تا به وسیله‌ی آن، ایدئولوژی شیطانی خود را گسترش دهد. [۲].جریان یهود با بهره گیری از اصول مدرنیسم از جمله؛ اصل فردگرایی، لذت‌گرایی و تساوی حقوق زن و مرد، پایه‌های فمنیسم را در جامعه‌ی غربی بدین‌سان پایه‌ریزی کرد و با بلندکردن عَلَم حق‌خواهی زن، او را وارد صحنه‌کرد. همچنان‌که پس از انقلاب اسلامی در ایران نیز، موج فمنیستی با ظاهری اسلامی به دنبال توجیه آموزه‌های دینی با رویکرد روشنفکرانه و فمینیستی‌ بود، تا با جداسازی این قشر تاثیرگذار انقلاب از قرآن و عترت و آموزه‌های اسلامی، او را فریب دهد. این در حالی است که در گرایش‌های متنوع فمنیسم که طی دو موج از سال ۱۷۸۹ میلادی شروع شد، زن‌ها حتی دارای حقوق اولیه‌ی انسانی هم نبودند، تاجایی که وقتی بعد از انقلاب فرانسه اعلامیه‌ی حقوق بشر نگاشته شد، حتی نامی از حقوق زنان به‌ میان نیامد و اعدام با گیوتین پاسخ تنها زنی شد که به دنبال این حق بود. 🔗متن کامل در صفحه نویسنده @AFKAREHOWZAVI
. 📰دکه‌ی تیترخوانی سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ @HOWZAVIAN
🏴 ۲۳ اسفند، سالگرد ارتحال، رهبر نهضت اسلامیِ ملی شدن صنعت نفت، آیت الله مجاهد، سید ابوالقاسم کاشانی رضوان الله تعالی علیه، تسلیت باد 🌹«رحم الله من یقرأ الفاتحة مع الصلوات» اللّهُمَّ صَلّ عَلَی محَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجّل فَرَجَهُم 💠 آیت الله کاشانی(ره): راه ما همان راه شیخ بزرگ، فضل الله نوریِ شهید است/ن، نبرد ملت ✍️ دیدگاه امام خمینی(ره) درباره مبارزات آیت الله کاشانی(ره)🔰 در نگاه امام راحل، مجاهدت خستگی ناپذیر آیت الله کاشانی(ره) اولا" در تداوم حرکت میرزای شیرازی(ره) و مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره) به ظهور و بروز درآمد، ثانیا محور اصلی این مجاهدت وقفه ناپذیر، اسلام و قوانین مترقی و زندگی ساز آن بود، ثالثا" از ابتدای این حرکت، مخالفت سرسختانه ایادی داخلی استعمار و شیفتگان غرب و انگلیس و آمریکا به شکل حرکت های مرموز ملی! و در عین حال غربی! آغاز شد و جبهه ملی و سایر احزاب ملی گرا این عناد و مخالفت علیه اسلام و رهبری آیت الله کاشانی و اهداف والای او را ساماندهی کردند. در رویکرد تاریخی امام راحل و آیت الله کاشانی، قیام و مجاهدت پرشور مرجع شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری جایگاه ویژه ای دارد. شیخ از رهبران نهضت مشروطه ایران به شمار می رفت لکن پس از مشاهده نفوذ غرب گرایان وابسته به استعمار انگلیس در نهضت مشروطه و مصادره آن به نفع انگلیس با مشروطه ای که تغییر ماهیت داده و از اسلامی به غربی و انگلیسی تبدل یافته بود مخالفت می ورزد و با شیفتگان غرب مواجه می شود. این جریان اگرچه در مشروطه نام و عنوان خاص و سامان یافته ای نداشت ولی در دوره های بعد تحت عنوان جبهه ملی و حزب ملت ایران و نهضت آزادی و گروه های ملی ـ مذهبی به فعالیت علیه حاکمیت اسلام پرداختند. ادامه مطلب👇 https://hawzah.net/fa/Article/View/94806/ ✍️ مروری بر نقش آیت الله کاشانی در واقعه ۳۰ تیر ۱۳۳۱👇 https://defapress.ir/fa/news/300287/ 🔰👇👇 ⏪ لینک کوتاه: https://dnws.ir/300287 @HOWZAVIAN
🔰👇👇
چه جریانی موفقیت دولت رئیسی را نمی‌خواهد؟ ✍️ علی صالحی، دکتری دانشگاه علوم اسلامی رضوی در طول انقلاب اسلامی دولت‌های زیادی با جهت‌گیرهای سیاسی متفاوت سرکار آمدند و رفتند و سیاست تغییرناپذیر رهبر انقلاب همواره حمایت از دولت‌ها بوده و دیدگاه ایشان هم این است که حمایت از دولت عین حمایت از نظام جمهوری اسلامی است. اما آن چیزی که دولت ایران قوی را از سایر دولت‌های دیگر متمایز می‌کند، جهت‌گیری‌های انقلابی آن است. فارغ از اینکه این دولت وارث مشکلات عدیده ای از دولت های پیشین بوده و باید در جهت حل مشکلات مردم روز و شب نشناسد؛ اما باید جانب انصاف را رعایت کرد و به دولت تازه نفس فرصت داده و در عین انتقاد سازنده و دلسوزانه از هرگونه تخریب‌های مغرضانه یا سنگ‌اندازی و هیاهوی بی خود پرهیز کرد. اوج بی‌انصافی آن‌جایی است که فرصت‌طلبان جناح‌گرا معمولا نمی‌خواهند بدانند کشور در اوج تحریم‌های اقتصادی بوده و دشمن با اغتشاشات خیابانی تا ارزی و جدیدا هم ماجرای سریالی مسمومیت دانش‌آموزان تنها به دنبال زمین زدن دولت و نظام جمهوری اسلامی است. بزرگ‌نمایی مشکلات موجود و پیچاندن نسخه‌های ناامیدی و ناکارآمدی مفهومی جز ماهیگیری از آب گل آلود نیست. دستاوردهای دولت انقلابی مانند عضویت دائم در سازمان شانگهای، افزایش چند برابری یارانه، وصول طلب 530 میلیون دلاری از انگلیس، اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان، پروژه افتتاح بیمارستان هزار تخت خوابی حضرت مهدی(عج) ، بهره‌برداری از فاز ۱۴ پالایشگاه پارس جنوبی و فعال سازی کارخانه‌های راکد و تعطیل و اخیرا شکست بن بست روابط ایران و عربستان بدون اجرای برجام و FATF و ده ها دستاورد دیگر در عرصه های مختلف فرهنگی، دفاعی و سیاسی باید برای مردم تببین شود. البته هیچ کسی منکر نقاط ضعف دولت جدید نیست و شاید بزرگ‌ترین اشتباه دولت مماشات با جریان غرب گرا و به کارگیری برخی از آن‌ها در ساختار اداری کشور است. اما در عین حال می‌طلبد کنشگران انقلابی با تبیین دستاوردها و همچنین ارائه راهکارها از دولت آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی حمایت کرده و زمینه را برای شکل گیری و تقویت جریان دولت اسلامی به عنوان گفتمان برتر و گسترده در جامعه فراهم سازند. چه اینکه نتیجه این حرکت مبارک، تحقق فرايند پنج گانه اهداف انقلاب اسلامي در پنج مرحله یعنی انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، کشور اسلامی و دنیای اسلامی است. @HOWZAVIAN @HOWZAVIAN_khorasan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻مدریت تکنوکرات‌ها 💠بخش اول 🔹برخی از جامعه شناسان و سیاست مداران نگاه خوبی نسبت به تکنوکراسی ندارند. به طور مثال «آلوین اِم واین برگر» می‌گوید: «تکنوکرات‌ها می‌توانند سؤال و حتی سؤالاتی مهم را در حوزه سیاست گذاری مطرح کنند ولی پاسخ به اون سؤالات بر عهدۀ آن‌ها نیست. بنابراین اعطای حق سیاستگذاری عمومی به تکنوکرات‌ها مسئله ساز خواهد شد.» 🔹در حقیت تکنو کراسی ارتباط بسیار نزدیکی با علم زدگی دارد. در این نگاه مدیریت بر اشیاء، مقدم بر مدیریت بر انسان‌هاست و فرد تکنوکرات تصور می‌کند بهتر از بقیه، نیاز‌ها را می‌فهمد. این خود خواهی و خود پرستی در فرد تکنوکرات نه تنها مخرب است بلکه باعث ظهور ناکامی‌هایی در این نظریه شده و میزان نفوذ آن را به شدت کاهش داده و از اعتبار آن کم کرده است. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• : eitaa.com/radiofekrat @HOWZAVIAN
. ✔️ اونا می‌گن «زنده باد مخالف من»؛ امّا شما «زنده یاد» بشنو! ✍️محمدجواد محمودی @HOWZAVIAN
. 🔅 می‌ترسیدم عاقبت به خیر نشوم؛ همین بداخلاق شده بودم. و بدقلق. دست خودم نبود. اینکه مادرم در معرض این بی‌حوصلگی‌ها و نق‌زدن‌هایم بود نگرانم می‌کرد. می ترسیدم عاقبت به خیر نشوم. همین. 👇یادداشتی از مرحوم را در پیام بعدی بخوانید👇👇
✔️ می‌ترسیدم عاقب به خیر نشوم؛ همین ✍️ مرحوم مسعود دیانی، مجری برنامه سوره، دین‌پژوه و شاعر چهارشنبه یکم تیر ۱۴۰۱ رفتم خانه‌ی کتاب. بعد از یازده‌روز. با عصا و سر و صورت بی‌مو. آفتاب وحشی و ترافیک وجودم را به آشوب کشیدند. از آقای میرزایی -راننده‌ی خانه- خواستم برایم آب بخرد. قرص ضد تهوع خوردم. افاقه نکرد. مارگزیده به خانه رسیدم. بچه‌ها از هیبت جدیدم تعریف کردند که خوب شده. می‌دانستم و می‌دانستیم برای خوش‌آمد من دروغ می‌گویند. راست این بود که نگهبان های دو ساختمان، دیگر مرا نمی‌شناختند. مانع ورودم شدند. معرفی هم کردم نشناختند. فقط راهم دادند. بی‌تشریفات سابق. آقای اراضی آمد. که بخش شعر معاونت را دست بگیرد. قبل از بیمار شدنم به تفصیل حرف زده بودیم. خواستم مروری کنم. صدایم بریده و بی‌جوهر بود. به وصیت‌های پیرمردها شبیه شد انگار. تا یک ماندم. درد مثل جنینی در رحم مادر به لگد زدن افتاده بود. خواستم برگردم خانه. در پارکینگ از آقای ناصرزاده فهمیدم آقا رضا امیرخانی به دیدارم آمده. دوست داشتم برگردم به دفتر. توان برگشتن نداشتم. در همان پارکینگ چند کلمه‌ای حرف زدیم. امیدم داد و خندیدیم. حیف شد. تمام مدت چشم‌هایم سیاهی می‌رفتند و سرگیجه داشتم. سوزن پرگار سرگیجه‌ام بند کوله‌ی آقا رضا بود. پوسیده بود و پاره. آقا رضا نارفیقی نکرده بود. روی شانه‌اش نگهش داشته بود و به خاطر پوسیدگی اعتمادش را از او نگرفته بود. شکنجه‌ی برگشت بدتر از رفت بود. هر تکان خوردنی در شهر برایم حکم کابوس داشت. در خانه ناهار خوردم و خوابیدم. از درد وحشتناک بیدار شدم. اثر مسکن‌ها که می‌رفت درد وحشتناک، مبهم و گمی در تمام بدنم شروع می‌شدند. نزدیک غروب به زحمت نماز ظهر و عصر خواندم. عصا برای ایستادنم افاقه نمی‌کرد. دست دیگرم را به کالسکه‌ی آیه می‌گرفتم. بی‌دلیل گریه‌ام گرفته بود. نماز که تمام شد روی فرش ولو شدم. حالم کمی بهتر بود. پدرم آمد روی صندلی بالای سرم نشست. دو روز بود به ایران برگشته بودند. از بس من جان نداشتم چندان حرف نزده بودیم. دیوان حافظ آورد. حمد خواند. صلوات فرستاد. و گفت نیتش این است که جناب حافظ در این شرایط با من حرف بزند. به مقتضای حالم. بسم‌الله. مادرم فالم را نپسندید. به نظرش تلخ آمده بود. چندبار خواست صدای پدرم را ببرد. که ادامه ندهد. نگذاشتم. گفتم پدر بخواند: «گر از این منزل ویران به سوی خانه روم/ دگر آن جا که روم عاقل و فرزانه روم» دوستش داشتم. مادرم نه. خودم دوست‌تر داشتم یک غزل قبل‌تر بیاید اصلا. به وقتش می‌آمد. بداخلاق شده بودم. و بدقلق. دست خودم نبود. اینکه مادرم در معرض این بی‌حوصلگی‌ها و نق‌زدن‌هایم بود نگرانم می‌کرد. می ترسیدم عاقبت به خیر نشوم. همین. @HOWZAVIAN