هدایت شده از نویسندگان حوزوی
▫️پای درس رهبر
🔸رهبر معظم انقلاب:
🔅هرچیزی را که به ذهن انسان میرسد نباید در فضای مجازی منتشر کرد، بلکه باید اثر آن را بر روحیه و احساسات و فکر مردم در نظر گرفت.
#رسانه
#عدالت
#تقوا
@howzavian_hamedan
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 رهبر معظم انقلاب درباره تحولات منطقه سخنرانی خواهند کرد
🔹️هزاران نفر از اقشار مختلف مردم چهارشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۳ با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.
✏️ حضرت آیتالله خامنهای در این دیدار درباره تحولات اخیر منطقه به سخنرانی خواهند پرداخت.
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر معظم انقلاب: نباید تردید کرد که عامل اصلی آنچه در سوریه اتفاق افتاد، در اتاق فرمان آمریکا و اسرائیل طراحی شده است/ برای این قرائنی داریم/ یک دولت همسایه سوریه هم در آن نقش دارد ولی نقشهکش اصلی آمریکا و رژیم صهیونیستی است
🔹️حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، هماکنون در جمع هزاران نفر از اقشار مختلف مردم:
✏️ نباید تردید کرد که آنچه در سوریه اتفاق افتاده، محصول یک نقشه مشترک آمریکایی و صهیونیستی است. بله یک دولت همسایهی سوریه نقش آشکاری را در این زمینه ایفا میکند و ایفا کرده، الان هم ایفا میکند - این را همه میبینند- ولی عامل اصلی توطئهگر و نقشهکش اصلی و اتاق فرمان اصلی در آمریکا و رژیم صهیونیستی است. قرائنی داریم. این قرائن برای انسان جای تردید باقی نمیگذارد. ۱۴۰۳/۹/۲۱
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب: من به شما عرض میکنم به حول قوهی الهی گسترهی مقاومت بیش از گذشته تمام منطقه را فرا خواهد گرفت
🔹️رهبر انقلاب اسلامی هماکنون در دیدار اقشار مختلف مردم در سخنان پیرامون تحولات اخیر منطقه:
✏️ مقاومت این است، جبهه مقاومت این است: هرچه فشار بیاورید محکمتر میشود، هرچه جنایت کنید، پرانگیزهتر میشود. هرچه با آنها بجنگید، گستردهتر میشود و من به شما عرض میکنم به حول قوهی الهی گسترهی مقاومت بیش از گذشته تمام منطقه را فرا خواهد گرفت.
✏️ آن تحلیلگرِ نادانِ بیخبر از معنای مقاومت خیال میکند که مقاومت که ضعیف شد، ایران اسلامی هم ضعیف خواهد شد و من عرض میکنم به حول و قوهی الهی، به اذن الله تعالی، ایران قوی مقتدر است و مقتدرتر هم خواهد شد. ۱۴۰۳/۹/۲۱
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔻 سقوط بشار برای رژیم صهیونیستی فرصت تاریخی پیش آورد
✍️🏻 الناز رحمت نژاد
🔹️ همزمان با سقوط نظام بشار اسد فرصت تاریخی برای رژیم صهیونیستی پیش آمده که دیگر تکرار نخواهد شد! بعد از پنج دهه برای اولین بار رژیم جعلی صهیونیستی با صدها جنگنده همه پایگاههای هوایی سوریه را مورد حمله قرار داده است. این حملات رژیم صهیونیستی بزرگترین حملات در تاریخ نیروی هوایی این رژیم منفور است.
🔹️ آخرین باری که رژیم اشغالگر نیروی هوایی یک کشور دشمن را به طور کامل نابود کرد، مربوط به مصر در جریان جنگ شش روزه اعراب و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ بود. در این شش روز رژیم اشغالگر سه ارتش عربی مصر، اردن و سوریه را شکست داد.
🔹️ رژیم صهیونیستی در این جنگ نیروی هوایی مصر در صحرای سینا را نابود کرد. این نیروی هوایی متشکل از ۴۲۰ فروند هواپیما بود که مهمترین آنها جت مافوق صوت مدرن میگ ۲۱ بود که در آن زمان آخرین محصول کمپانی مشهور میگ شوروی بود. جمال عبدالناصر، رئیس جمهور مصر و برجستهترین رهبر عرب در آن زمان، از جنگ جان سالم به در برد، اما جاذبه رهبری او در جهان عرب ویران شد. همچنین این جنگ رژیم صهیونیستی را از ساختاری سیاسی نظامی که برای بقا میجنگد به یک نیروی اشغالگر منطقهای تبدیل کرد.
🔹️ با گذشت دو روز از سقوط بشار اسد رژیم صهیونیستی ۳۰۰ حمله در سوریه انجام داده است و بر اساس گزارش یک رسانه صهیونیستی، این رژیم به دنبال نابودی نیروی هوایی سوریه است. در فرصتی که دست داد به بررسی و مرور جنگ شش روزه ۱۹۶۷ که یک پیروزی سریع برای رژیم صهیونیستی در بر داشت، پرداختیم که مشروح آن در ادامه میآید؛
🔹️ ارتش رژیم صهیونیستی به فرماندهی موشه دایان در جنگ شش روزه توانست بخشهای وسیعی از اراضی اعراب اعم از صحرای سینا، بلندیهای جولان، کرانه باختری، غزه و بیت المقدس شرقی را اشغال کند.
🔹️ رژیم اشغالگر قدس که حمله همزمان ارتشهای مصر، عراق، سوریه و اردن را در چند قدمی خود میدید، دست پیش گرفت و در تاریخ ۵ ژوئن ۱۹۶۷ به نیروهای ارتش مصر در صحرای سینا حمله کرد.
🔹️ رژیم صهیونیستی با دریافت اطلاعاتی حیاتی به وسیله عوامل اطلاعاتی خود در مصر پی برد که ارتش مصر بیش از ۴۰۰ هواپیمای جنگنده خود را در نقطهای جمع کرده است تا صبح روز بعد صفوف رژیم جعلی صهیونیست را شدیداً در هم بکوبد. ژنرالهای صهیونیستی که کار رژیم تازه تأسیس خود را با بلند شدن هواپیماهای مصری تقریباً تمام شده میدیدند تصمیم به زدن شبانه تمام جنگندههای مصری قبل از بلند شدن یکباره آنها بر روی اسرائیل کردند و نیروی هوایی ارتش اشغالگر قدس با حمله غافلگیرانه به فرودگاههای نظامی مصر با فرستادن تمام ۲۰۰ هواپیمای جنگنده فعال خود، در مدت چند ساعت اکثریت هواپیماهای جنگی مصر که شامل جنگندههای میگ و بمب افکنهای توپولوف ساخت روسیه بودند را بر روی زمین نابود کرد بدون اینکه مصر بتواند پاسخ مناسبی به حمله بدهد در این حمله بیش از ۳۰۰ هواپیمای مصری از بین رفت.
🔹️ در تاریخ ۱۰ ژوئن ۱۹۶۷ رژیم صهیونیستی آخرین حملات به بلندیهای جولان را تکمیل کرده بود. قرارداد آتش بسی به پیشنهاد عربها در روز بعد از آن یعنی ۱۱ ژوئن به امضا رسید. به این ترتیب رژیم صهیونیستی نوار غزه، صحرای سینا، کناره باختری رود اردن (شامل بیت المقدس شرقی) را تصرف کرد. در کل با پیروزیهای به دست آمده و انضمام سرزمینهای اشغالی تازه مساحت رژیم صهیونیستی ۳ برابر شد و حدود یک میلیون عرب که در مناطق اشغالشده زندگی میکردند به زیر کنترل مستقیم صهیونیستها درآمدند. بعد از این جنگ، ارتش اشغالگر قدس شهرک سازی در قسمتهای به دست آمده از فلسطین اشغالی را آغاز کرد. سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست که سرزمینهای اشغالی را باز پس دهد، اما این رژیم آن را نپذیرفت و تا کنون این سرزمینها را در اشغال خود نگاه داشته است.
🔹️ دور از انتظار نیست که طی روزهای آینده نیروی هوایی سوریه توسط رژیم صهیونیستی عملاً منهدم شود چرا که تل آویو از زمان سقوط نظام بشار اسد ۳۰۰ هدف را در سوریه بمباران کرده است. این حملات شامل پایگاههای نظامی، جنگندهها، سامانههای موشکی، مراکز تولید و انبار تسلیحات و موشکهای زمین بود. این در حالی است که گروهکهای تروریستی هیچ واکنشی به تجاوزات هوایی وزمینی رژیم صهیونیستی علیه سوریه که بیسابقه بوده است نشان ندادهاند.
🔹️ شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم پیش از این از برنامه این رژیم برای نابود کردن همه تجهیزات و امکانات ارتش سوریه خبر داده و اعلام کرده بود: «نیروی هوایی به طور گسترده در سراسر سوریه، در حال از بین بردن تجهیزات باقیمانده ارتش این کشور است. اکنون بهترین زمان برای نابود کردن همه توان و تجهیزات ارتش سوریه است تا به دست دیگران نیفتد، مهم نیست در آینده حکومت در دست چه کسی باشد.»
#سوریه
#نویسندگان_حوزوی_البرز
@howzavian_alborz
📮نقدی بر بیانیه انجمن روانپزشکی ایران در مورد قانون عفاف و حجاب
✍ محمدجواد خمسه
▪️اخیراً در برخی از رسانهها و شبکههای اجتماعی مطلبی با عنوان «هشدار انجمن روانپزشکی ایران درباره قانون عفاف و حجاب» منتشر شده که در آن به آسیبها و عواقب اجرای این قانون که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، پرداخته و خواستار عدم اجرای آن شده است.
🔻در این نوشتار، قصد داریم به نقد و بررسی این بیانیه بپردازیم.
▫️تقدیر از توجه به مسائل روز
در ابتدا باید از تمامی افراد و گروههایی که با مسئولیتپذیری نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی اظهار نظر میکنند، تشکر کرد. چنین موضعگیریهایی میتواند به روشن شدن نواقص و تقویت سیاستهای فرهنگی کمک کند. از این رو، از انجمن روانپزشکی ایران نیز بابت احساس مسئولیت و ارائه دیدگاه خود سپاسگزارم. با این حال، لازم است نکاتی درباره متن و ادعاهای این بیانیه مطرح شود.
🔻حجاب: اصل اجتماعی و دینی
حجاب در نظام اسلامی نه صرفاً یک موضوع شخصی، بلکه پدیدهای اجتماعی است که به تقویت ارزشهای فرهنگی و هویتی کمک میکند. بیتوجهی به این مسئله میتواند موجب تضعیف انسجام اجتماعی شود. در جوامعی که مبتنی بر ایدئولوژی خاصی مانند جمهوری اسلامی بنا شدهاند، وضع قوانین در جهت تقویت این ارزشها امری طبیعی و قانونی است.
🔻تأثیرات مثبت حجاب:
۱. بر روان فرد و جامعه: تحقیقات نشان میدهند رعایت حجاب میتواند فشارهای اجتماعی مرتبط با ظواهر جسمانی را کاهش داده و امنیت روانی را تقویت کند.
۲. سنت تاریخی: حجاب بخشی از فرهنگ ایرانی-اسلامی است که نقش مهمی در حفظ هویت ملی ایفا میکند.
🔻پرسش درباره ادعاها
آسیب روانی ناشی از حجاب؟
بیانیه مدعی است که حجاب اسلامی میتواند آسیب روانی ایجاد کند. با این حال، شواهد علمی و تحقیقات دقیق در این زمینه ارائه نشده است.
🔻آزادی فردی و پیامدهای اجتماعی
بیانیه عمدتاً بر حق آزادی فردی تأکید دارد، اما این پرسش مطرح میشود: اگر آزادی فردی به آسیبهای اجتماعی منجر شود، چه باید کرد؟ آیا نباید قوانینی برای حفظ نظم عمومی وضع شود؟
🔻امنیت و اعتماد عمومی
یکی از ادعاهای این بیانیه کاهش احساس امنیت و اعتماد عمومی در اثر اجرای قانون عفاف و حجاب است. این ادعا نیازمند شواهد آماری و علمی معتبر است. اجرای قوانین اجتماعی در بسیاری از جوامع باعث تقویت نظم و امنیت شده است؛ به ویژه زمانی که این قوانین عادلانه و آگاهانه اجرا شوند.
🔻ابعاد فرهنگی و هویتی حجاب
حجاب در ایران فراتر از یک قانون است و بخشی از هویت فرهنگی و دینی جامعه محسوب میشود. کمرنگ شدن این اصول به تدریج موجب ضعف هویت جمعی خواهد شد. لازم به ذکر است که بخش اعظم قانون عفاف و حجاب دارای رویکرد فرهنگی و ایجابی است و تنها بخش کوچکی از آن جنبههای تنبیهی دارد.
🔻مهاجرت نخبگان
بیانیه تلاش کرده است میان اجرای قانون عفاف و حجاب و مهاجرت نخبگان ارتباط برقرار کند. این ادعا بسیار سادهانگارانه به نظر میرسد، زیرا مهاجرت نخبگان عمدتاً تحت تأثیر عوامل اقتصادی، شرایط پژوهشی، و مدیریتی است.
🔻سلامت روان عمومی
بسیاری از تنشهای روانی در جامعه ایران ناشی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی است و نمیتوان آن را به قوانین فرهنگی مانند حجاب نسبت داد. رعایت اصول اخلاقی و اجتماعی در بسیاری از کشورها موجب کاهش تنشهای روانی شده است.
🔻ناکامی اجبار در تغییر رفتار
بیانیه به ناکارآمدی اجبار در تغییرات بلندمدت اشاره دارد. با این حال، تجربه نشان داده است که ترکیب قوانین اجباری با برنامههای فرهنگی و آموزشی میتواند نتایج موفقیتآمیزی داشته باشد. قانون بهعنوان بخشی از فرآیند تربیتی جامعه، نقش بازدارندهای در کنترل رفتارهای غیرمطلوب ایفا میکند.
🔻خشونت خانوادگی و طلاق
بیانیه ادعا کرده است که اجرای قانون عفاف و حجاب به افزایش خشونت خانوادگی و طلاق منجر میشود. این موضوع نیازمند بررسیهای دقیقتر است، زیرا بسیاری از مشکلات خانوادگی در ایران ریشه در عوامل اقتصادی و ضعف مهارتهای ارتباطی دارد.
▫️جمعبندی و پیشنهادات
۱. بیانیه انجمن روانپزشکی ایران در ارائه پیامدهای احتمالی قانون عفاف و حجاب، به شواهد علمی دقیق نیاز دارد.
۲. تحلیل مسائل روانی و اجتماعی باید با در نظر گرفتن عوامل متعددی مانند شرایط اقتصادی و فرهنگی انجام شود.
۳. به جای مخالفت با قانون، پیشنهاد میشود این قانون با رویکردهای آموزشی و فرهنگی تقویت شود تا اعتماد عمومی افزایش یابد.
#انجمن_روانشناسی
#حجاب #روانشناسی
#نویسندگان_حوزوی_البرز
@howzavian_alborz
به این قضیهی پخش غیرمستقیم صحبتهای امروز میتوان از منظر دیگری هم نگاه کرد:
🔻این حرکت رسانهای میتواند نوعی امیددادن باشد. درحالی که برخی تمام امید خود را بعد از سقوط سوریه از دست دادهاند و منطقه را از دسترفته میدانند، این روال عادی پخش میتواند نشانه این باشد که رهبری معظم وضعیت را آنچنان که ما بازنمایی میکنیم فاجعهبار نمیدانند و همانطور که فرمودند مقاومت همچنان زنده و پویا است و به فتوحات خود ادامه میدهد.
▪️اصل ماجرا صحبتهای ایشان است، حواشی را آنقدر پررنگ نکنیم که اصل به حاشیه برود.
✍ میلاد حسن زاده
#صداوسیما
#نویسندگان_حوزوی_البرز
@howzavian_alborz
📮این جُرم است و باید دنبال شود
✍ محمد جواد خمسه
▫️رهبر انقلاب:
«یک عدّهای البتّه همّتشان این است که توی دل مردم را خالی کنند؛ این نباید اتّفاق بیفتد؛ حالا بعضی در خارج این کار را میکنند؛ تلویزیونهای خارجی، رادیوهای خارجی، روزنامههای خارجی به زبان فارسی با مردم حرف میزنند، جوری قضایا را تصویر میکنند که مردم را بترسانند، توی دل مردم را خالی کنند؛ حالا آن تکلیفش جور دیگر است و با آنها جور دیگری باید برخورد کرد امّا در داخل کسی نباید این کار را بکند. در داخل اگر کسی در تحلیلی، در بیانی، جوری حرف بزند که معنایش خالی کردن توی دل مردم باشد، این #جرم است و باید دنبال بشود.»
🔻مرجفون در فرهنگ اسلامی به کسانی اطلاق میشود که شایعات و اخبار نادرست را در جامعه پراکنده میکنند و موجب ایجاد ناامنی، اضطراب و تفرقه میشوند. این مفهوم از ریشه عربی «رجف» به معنای لرزش و اضطراب گرفته شده و در قرآن کریم و منابع اسلامی به این افراد اشاره شده است.
مرجفون در قرآن
واژه «مرجفون» بهطور خاص در آیهای از سوره احزاب (آیه ۶۰) آمده است:
*لَئِن لَّمْ يَنتَهِ ٱلْمُنَٰفِقُونَ وَٱلَّذِينَ فِى قُلُوبِهِم مَّرَضٌۭ وَٱلْمُرْجِفُونَ فِى ٱلْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يُجَاوِرُونَكَ فِيهَآ إِلَّا قَلِيلًۭا*
اگر منافقان و کسانی که در دلهایشان بیماری است و کسانی که در مدینه شایعهپراکنی میکنند باز نایستند، تو را بر ضد آنان میشورانیم؛ آنگاه جز اندک زمانی در کنار تو نمیمانند.
🔻در این آیه، مرجفون در کنار منافقان و بیماردلان ذکر شدهاند و تهدیدی برای امنیت اجتماعی جامعه دانسته شدهاند.
▪️نقش مرجفون در تاریخ اسلام
🔻در زمان پیامبر اسلام (ص)، گروههایی از منافقان و افراد بیماردل با شایعهپراکنی در میان مسلمانان تلاش میکردند تا میان مردم تفرقه بیندازند و ایمان آنها را متزلزل کنند. این شایعات اغلب دربارهٔ موضوعات مهمی چون جنگ، روابط اجتماعی، یا مسائل اخلاقی بود. یکی از نمونههای بارز این مسئله، ماجرای "افک" است که منافقان با شایعهسازی علیه عایشه، همسر پیامبر، سعی کردند وجهه ایشان و خانواده پیامبر را خدشهدار کنند.
▪️پیامدهای شایعهپراکنی
🔻از دیدگاه روانشناسی، شایعات میتوانند:
• باعث افزایش اضطراب و استرس در جامعه شوند.
• اعتماد اجتماعی را کاهش دهند.
• وحدت جامعه را تضعیف کنند.
🔻از نظر اخلاقی، شایعهپراکنی رفتاری نکوهیده است که در احادیث اسلامی نیز به شدت مذمت شده است.
امام علی علیه السلام فرمودند:
اللِّسَانُ سَبُعٌ إِنْ خُلِّیَ عَنْهُ عَقَرَ.
زبان گزنده درنده ای است که اگر به حال خود گذاشته شود می درد.
☑️ راهکارهای مقابله با مرجفون
۱. آگاهیبخشی عمومی: تقویت سواد رسانهای و تشویق مردم به جستجوی حقیقت پیش از باور و انتشار اخبار.
۲. تشویق به تقوا: تأکید بر اهمیت تقوا و دوری از گناهانی چون دروغ و شایعهپراکنی.
۳. اقدام حقوقی: همانطور که در آیه قرآن اشاره شده است، برخورد جدی و قاطع با شایعهپراکنان ضروری است.
مرجفون نمونهای از تهدیدهای اجتماعی هستند که مقابله با آنها نیازمند هوشیاری فردی و اجتماعی است.
#امید #مرجفون
#نویسندگان_حوزوی_البرز
@howzavian_alborz
📮پاسخی به شبهه یکی از اساتید حقوق جزا و جرمشناسی درباره رابطه «عدالت» و «اجرای حدود اسلامی»
✍ احمدحسین شریفی
▪️نقل میکنند که یکی از متخصصان حقوق جزا و جرمشناسی در پاسخ این سوال که چرا کتابی در موضوع حقوق جزا نمینویسد؟ چهره در هم کرده و فرموده: «من کتاب بنویسم تا شما اعدام کنید و دست بِبُرید و سنگسار کنید؟!»
در این میان یکی از حاضران پرسیده است: «مگر شما حدود و قصاص را قبول ندارید؟»
استاد محترم در پاسخ گفته است نه تنها قبول دارم؛ بلکه مدافع اجرای حدود و قصاص هم هستم! اما مقدمه اجرای حدود اسلامی، تحقق عدالت اسلامی است. «شما نخست عدالت اسلامی را اجرا کنید خودم برای اجرای حدود، کفن میپوشم». ابتدا باید عدالت اسلامی را اجرا کرد و پس از نهادینه شدن عدالت اسلامی در جامعه آنگاه نوبت به اجرای حدود میرسد. و ادامه داده است که «در عدالت اسلامی فقر نیست، بیکاری نیست، فساد نیست، رانت نیست، ستم نیست!» اما «در جامعهای که بیکاری و فساد است و خبری از عدالت نیست، اجرای حدود، معنا ندارد و اجرای حدود خودش نقضِ غرض است و خودش ستم است!»
و سپس هم ادامه داده است که «چگونه میشود در کشوری که فقر، بیکاری، گرانی، و طلاق زوجین بیداد میکند برای فریب افکار عمومی از حجاب حرف زد.»
🔻جدیداً هم در یکی از کانالهای علمی دیدم که با قلم خود آن استاد این مطلب و این پرسش و پاسخ مطرح شده است!
▫️هر چند بنده نمیتوانم باور کنم که چنین سخنانی از یک متخصص حقوق و جزای اسلامی صادر شده باشد! زیرا بطلان و سستی چنین سخنی آشکارتر از آن است که نیاز به بررسی تفصیلی داشته باشد. چنین سخنانی که مدتی است به گونههای مختلف و با بیانهای گوناگون از سوی مخالفان حدود وقوانین اسلامی بر زبان جاری میشود، بیش از آنکه محصول «دلیلجویی» و بحثی «علمی و تحقیقی» باشد، بیشتر معلول «علتهایی درونی» و «انگیزههایی غیرعلمی» است.
🔻یعنی این محقق محترم و امثال او، نمیدانند که
✔️اجرای حدود از ارکان عدالت اسلامی است؟ یعنی یکی از اجزا و ارکان عدالت اسلامی، اجرای حدود اسلامی است؟
✔️آیا این استاد محترم نمیداند برای مبارزه با فساد و رانت و ظلم، چارهای جز اجرای حدود و دیات نیست؟
✔️آیا این استاد محترم نمیداند که منوط کردن اجرای حدود و مواجهه سخت با مجرمان، به رفع فقر، بیکاری، گرانی و طلاق در جامعه، منوط کردن آن به امری محال است؟! زیرا هیچ جامعهای نبوده و نیست و پیدا نخواهد شد که چنین اموری در آن وجود نداشته باشد. اساساً ما «جامعه معصوم» نداریم.
✔️ممکن است گفته شود که منظور این استاد محترم این نبوده است که «هیچ» فقر و بیکاری و گرانی و طلاقی در جامعه نباشد بلکه منظورشان به صورت نسبی بوده است! اگر چنین باشد، سؤال میکنیم که معیارشان چیست؟ تا چه میزان یا تا چه درصدی از وجود فقر و بیکاری و گرانی و ... را مانع اجرای حدود اسلامی نمیدانند؟! و آن معیار و میزان را به چه دلیلی و با چه میزان و معیاری تعیین کردهاند؟!
✔️به علاوه آیا این نظر ایشان فقط مربوط به حدود و ارزشهای اسلامی است یا هر ارزش و قانونی را شامل میشود؟ مثلاً اگر کسی بدهی خود را نداد، یا اگر کسی خانه خود ایشان را آتش زد یا ماشین خود ایشان را دزدید باز هم نظرشان این است که تا زمانی که فقر و گرانی و طلاق در جامعه هست، نباید قوانین و مقررات را درباره آنها اجرا کنیم؟! یا اجرای چنین قوانین و مقرراتی را بلااشکال میدادند؟ اگر پاسخ منفی باشد، که معلوم است نتیجه چنین نگاهی، چیزی جز هرج و مرج اجتماعی و اختلال در ابتداییترین حقوق مردم نخواهد بود و اگر پاسخ مثبت باشد، سؤال میکنیم چه تفاوتی میان مقررات و قوانین اسلامی و مقررات و قوانین بشرساخته وجود دارد؟ چرا اجرای مقررات و قوانین اجتماعی بشرساخته را منوط به رفع فقر و بیکاری و طلاق و ... نمیکنید؟!
✔️میگوید «چگونه در کشوری که طلاق بیداد میکند میتوان از حجاب دم زد»؛ آیا نمیداند که میزان رشد طلاق در ایران و سایر جوامع دنیا، همبستگی مثبتی با میزان شلحجابی و بیحجابی دارد؟ یعنی یکی از راههای کاهش طلاق و فروپاشی خانواده، جلوگیری از بیحجابی است.
✔️به راستی از نظر این استاد محترم، بیحجابی در میان خانوادههای فقیر بیشتر است یا ثروتمند؟ در شمال تهران بیشتر است یا جنوب آن؟
🔸همانطور که گفتم چنین اظهار نظرهایی فاقد «دلیل»اند، باید «علت» آنها را جست و درمان کرد.
#عدالت
#فرهنگ #شبهه
#نویسندگان_حوزوی_البرز
@howzavian_alborz
هدایت شده از حوزه و انقلاب اسلامی
♨️ مسابقه کتابخوانی حقیقت عظیم
🏴 به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و آشنایی با مباحث ولایت
🎁 #جوایز_مسابقه:
به قید قرعه به ۱۰ نفر از کسانی که به سوالات مسابقه جواب صحیح داده باشند، ۱۰ جایزه نقدی تعلق میگیرد
⏰زمان شروع مسابقات:۱۵ الی ۲۵ آذرماه
📣 زمان معرفی نفرات برتر: ۲۶ آذر
🔻جهت شرکت در مسابقه، از عضویت خود در کانال رسمی (حوزه و انقلاب اسلامی) اطمینان حاصل نمایید.
https://eitaa.com/joinchat/2478571860Ca632453e89
#مسابقه_کتابخوانی
#حقیقت_عظیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ۲۳ آذر ماه سالروز تولد شهید خدمت، سید ابراهیم رئیسی
🔹 فاتحه نثار روح خادمالرضا، رئیس جمهور رئیسی عزیز هدیه کنید
#رئیسی
#نویسندگان_حوزوی_البرز
@howzavian_alborz
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
✍️ نقدی بر بیانیه انجمن روانپزشکی ایران در مورد قانون عفاف و حجاب
◻️ بیانیه عمدتاً بر حق آزادی فردی تأکید دارد، اما این پرسش مطرح میشود: اگر آزادی فردی به آسیبهای اجتماعی منجر شود، چه باید کرد؟ آیا نباید قوانینی برای حفظ نظم عمومی وضع شود؟
◻️بیانیه مدعی است که حجاب اسلامی میتواند آسیب روانی ایجاد کند. با این حال، شواهد علمی و تحقیقات دقیق در این زمینه ارائه نشده است.
◻️ حجاب نه صرفاً یک موضوع شخصی، بلکه پدیدهای #اجتماعی است.
تحقیقات نشان میدهند رعایت حجاب میتواند فشارهای اجتماعی مرتبط با ظواهر جسمانی را کاهش داده و امنیت روانی را تقویت کند.
📎 متن کامل یادداشت ➕ متن بیانه انجمن روانپزشکی ایران
🔹 یادآور میشود رسانه رسمی حوزههای علمیه آمادگی دارد پاسخ به این یادداشت را منتشر نماید.
@HawzahNews / حوزهنیوز