eitaa logo
نویسندگان حوزوی البرز
407 دنبال‌کننده
285 عکس
30 ویدیو
50 فایل
✍️یک نویسنده، بی تردید نخبه است. 🌤نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی، نان شب. 🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزوی استان البرز است. ارسال یادداشت 👇 @Revolutionson2 #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای #جهاد_روایت
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 گام به گام با انسان کامل (۲۸) ✍ اصغر آقائی 🌀 گام سوم: با ابراهیم ع: بت‌شکن (۷) 🔻در حیاط خانه در حالی که مشتِ پرشده از دانه‌ام را برای چند مرغ و خروس، خالی می‌کردم، سخن دیروز او در مجلس مناظره‌ای که بیشتر به محاکمه شبیه‌ بود، فراموشم نمی‌شد. راستش دلم گویی به یک‌باره فروریخت. 🔻دیروز ابراهیم با صلابت خاص خویش گفت به خدا قسم بت‌هایتان را نابود خواهم کرد. «وَتَاللَّهِ لَأَكِيدَنَّ أَصْنَامَكُمْ بَعْدَ أَنْ تُوَلُّوا مُدْبِرِينَ» 🔻شاید کسی باورش نمی‌شد که او چنین جرئتی به خود راه دهد. این بت‌ها همه چیز آنان بودند؛ آئین، ثروت، کسب و معاش آنها ... ؛ اما ابراهیم کسی نبود که سخنی به گزاف بگوید. 🔻در این افکار بودم که ابراهیم را با تبری به دست، و دستاری زرد بر سر بسته‌‌، در قاب درب ورودی خانه ظاهر شد. چشمانم میان تبر و دیدگان پر ابهّت ابراهیم در گردش بود. و دانستم چه در سر دارد. 🔻با ابراهیم که از خانه خارج شدیم، شهر گویی شده بود. به ابراهیم گفتم: مردم کجا هستند؟ او گفت: به میان‌رودان، خارج از شهر رفته‌اند تا جشن سالیانه خویش را برگذار کنند. 🔻وارد بت‌خانه شدیم. چهره‌ی ابراهیم را که نگریستم، خشم و صلابت و افسوس، همه را یک‌جا می‌توانستم ببینم. او به من گفت کنار بت بزرگ بایست و تماشا کن. 🔻کنار بت بزرگ چرااا؟ با این سؤال در ذهنم دوان‌دوان به طرف بت بزرگ رفتم و به تماشا ایستادم. 🔻او شروع به شکستن یکایک بت‌ها کرد. و آرام آرام سوی بت بزرگ آمد. به کناری رفتم تا نکند تکه‌های شکسته‌ی بت بزرگ با من برخورد کند؛ اما ... نه ممکن نیست؛ باورم نمی‌شد؛ ابراهیم تبر خویش را بر دوش بت بزرگ گذاشت و به من گفت برویم. «فَجَعَلَهُمْ جُذَاذًا إِلَّا كَبِيرًا لَّهُمْ لَعَلَّهُمْ إِلَيْهِ يَرْجِعُونَ» 🔻من که مات و مبهوت شده بودم. به ابراهیم گفتم: چرا تبر را بر دوش بت بزرگ گذاشتی؟ چرا آن را نمی‌شکنی؟ آخر من تا کنون ندیده‌ام و نشنیده‌ام فردی چنین کند و عمداً از خود ردّ پایی جا بگذارد؟ 🔻او تبسمی کرد و گفت: اتفاقاً همین را می‌خواهم. و با اشاره به من گفت: شتر دیدی ندیدی. 🔻من مانده بودم، تبرش با آن دستگیره‌ی دست‌بافتش را که همه می‌دانستند برای ابراهیم است، باور کنم؛ یا این شتر دیدی ندیدی گفتنِ او را. 🔻در این اثنا ناگاه یاد روزهای آغازین همراهی با ابراهیم افتادم. روزی که به دیدار می‌رفتیم و ابراهیم چند لحظه‌ای با نیشخندی جلوی بت بزرگ ایستاد و گفت او قرار است همکار من شود. 🔻امروز متوجه شدم او چه در سر داشت. اما هنوز نمی‌توانستم درک کنم که یک بت سنگیِ افتاده در گوشه‌ای، که حتی غبار خویش را نیز نمی‌تواند بگیرد، چگونه می‌خواهد همکار نبیّ خدا، شود؛ مرده را چه به زنده. 🔻همانگونه که انتظار می‌رفت سر و صدا در شهر پیچید. همه جا سخن از بت‌ها بود و آنچه اتفاق افتاده است. در گوشه‌ای مردان و زنانی، مویه‌کنان، از بت بزرگ می‌خواستند که عذابی نازل نکند، و عده‌ای هم در گوشه‌ای بی‌توجه، به کار خویش مشغول بودند. 🔻 اما در آن همهمه کاهن حالی دگر داشت. گویی که فرصتی دست داده باشد، به سجده در برابر بت بزرگ از قدرت او می‌گفت و دفاعی که او از خود نشان داده بود. او می‌گفت: مردم بنگرید که چگونه خدای خدایان، آن فرد نابکار را از خود رانده است؟ 🔻 من متعجب از دقل‌کاری او، بار دیگر دیدم که نفاق و جهل دو روی یک سکه هستند. 🔻در شهر غوغایی بود. یکی گفت: چه کسی چنین جرئتی به خود داده است؟ اگر بفهمم که بوده است با همین شمشیرم او را خواهم کُشت. آری تنها و تنها سخنی که از آنها به گوش می‌رسید و کشتن و مانند آن بود. جاهلانه شهر را درنوردیده بود. «قَالُوا مَن فَعَلَ هَذَا بِآلِهَتِنَا إِنَّهُ لَمِنَ الظَّالِمِينَ» 🔻من راستش ترسیده بودم. بالاخره همه می‌دانستند من همیشه با ابراهیم هستم و حتما سراغ او بیاییند، من هم گرفتار خواهم شد. و باز در خود احساس خسارت کردم. در کنار انسان کامل بودم، اما دلم در چنگ شیطان گرفتار شده بود. آری انسان کامل، جسم همراه نمی‌خواهد که دل همراه می‌خواهد. و بر خود افسوس خوردم. 🔻در این اثنا ناگاه یکی گفت: شنیده‌ام ابراهیم‌نامی، سخنان خوبی درباره بت‌ها نمی‌گفت و تهدیدشان می‌کرد. «قَالُوا سَمِعْنَا فَتًى يَذْكُرُهُمْ يُقَالُ لَهُ إِبْرَاهِيمُ» 🔻با این سخن، ناگهان جمعیت منفجر شد. همه در جستجوی ابراهیم بودند؛ و بیش از همه . او گویی همه چیز خود را به خاطر برادرزاده‌اش در خطر می‌دید. 🔻سربازان نمرود در چشم‌به‌هم‌زدنی ابراهیم را آوردند تا جلوی چشم مردمان محاکمه کنند. ابراهیم در خانه خود بود و نگریخته بود. «قَالُوا فَأْتُوا بِهِ عَلَى أَعْيُنِ النَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَشْهَدُونَ» ... و سفر ادامه دارد. @howzavian_alborz
💢مرکز فناوری اطلاعات مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با همکاری مرکز نشر هاجر برگزار می کند 💠مسابقه دل نوشته💠 🔹با محوریت 🔹 🔹اهداف مسابقه: ▪️نقش و رسالت بانوان با تأسی از بانوی کربلا ▪️قدرت و شکوه بانوان مسلمان ▪️نگاه ویژه به حضور بانوان تأثیرگذار انقلابی ▪️زنده نگهداشتن یاد و خاطره بانوان شهیده 🔹کتب معرف مسابقه: ▪️دختر شینا به قلم بهناز ضرابی زاده ▪️دا به قلم سیده زهراحسینی ▪️قصه مهتاب به قلم سیدولی هاشمی ▪️راز درخت کاج به قلم معصومه رامهرمزی ▪️خانم کارکوب به قلم رضیه غبیشی ▪️فرنگیس به قلم مهناز فتاحی ▪️خاطرات مرضیه حدیدچی به قلم محسن کاظمی ▪️پوتین های مریم به قلم فریبا طالش پور ▪️ساجی به قلم بهناز ضرابی زاده ▪️من زنده ام به قلم معصومه آباد 🔹شرایط ارسال آثار: ▪️ارسال حداکثر یک صفحه دل نوشته خطاب به یکی از شخصیت های کتاب های معرف و تأثیر گذار ▪️بارگذاری دل نوشته در کوثرنت با 🔹جوایز مسابقه: ▪️جوایز نفیس متبرک حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) 🔹مهلت ارسال آثار: ▪️۴شهریورماه١۴٠٣(مصادف با اربعین حسینی) 🔹خرید کتب: ▪️فروشگاه اینترنتی مرکز نشر هاجر به نشانی http://hajarpub.ir @howzavian_alborz
💻مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه ویژه ایام اربعین برگزار می‌کند: ✴️دوره مهارتی همگام با مبلغان اربعین(۲) 🎓همراه با اساتید مطرح حوزه و دانشگاه 🌐لینک دوره سامانه مهارت خانه طلاب: http://karbordi.ismc.ir/course/view.php?id=10061 @howzavian_alborz
Aeine 31.pdf
6.79M
| 🔹زندگی به سبک جهادی 🔸معرفی آثار با موضوع خدمات اجتماعی @howzavian_alborz
🔸ادب (بی‌ادبی) نوشتاری این آقا را ببینید! 🔹از اعضای کارگروه تعیین وزرا و احتمالاً سایر مدیران دولت چهاردهم است! 🔻آیا با چنین افرادی می‌توان امید داشت که اساساً «دولت» به معنای حقیقی، چه رسد به «دولت وفاق ملی»، شکل بگیرد؟! 🔸امیدوارم دلسوزان جناب دکتر پزشکیان ایشان را نسبت به خطرات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی حضور چنین افراد بی‌ادب و نادانی در اطراف ایشان مطلع کنند. و ایشان نیز قاطعانه از چنین هتاکانی برائت جسته و آنها را از گرد خود دور گرداند. ✍ احمدحسین شریفی @howzavian_alborz
🔘 بزرگ تــروریــســم عـالـم 🖋 دکتر یعقوب توکلی (مورخ، استاد دانشگاه و عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) 🔸اساس و بنیان رژیم صهیونیستی براساس چهار تشکیلات تروریستی شکل گرفته و عموم مقاماتی که در این رژیم وجود داشته و دارند، فرماندهان حلقه‌ها و مجموعه‌های تروریستی هستند؛ در واقع، کانون رشد سیاسی در اسرائیل، عبور از مسیر آدمکشی و فرماندهی تروریسم است. افرادی چون: اسحاق شامیر، اسحاق رابین، آریل شارون، ایهود باراک و... از فرماندهان گروه‌های تروریستی بودند و آدمکشی، کار آن‌ها بود. 🔹لذا تروریسم در ذات رژیم صهیونیستی است؛ همچون نژادپرستی که در ذات آنها وجود دارد. ترور، ابزار پیش‌برد اهدافشان است. همواره پاسخ رژیم صهیونیستی به اشکال گوناگون مقاومت‌ در سراسر دنیا، چیزی جز ترور نبوده است؛ از شهید «ناجی علی» که یک کاریکاتوریست بود گرفته تا یک قهرمان میدانی نظیر «ودیع‌حداد» و «یحیی عیاش» تا « شیخ احمد یاسین» که یک پیرمرد فلج ویلچرنشین بود و بسیاری از جوانانی که در داخل و بیرون فلسطین اشغالی ترور شدند. 🔸در ماجرای آغاز و پیشرفت فناوری هسته‌ای ایران، هم‌گام با فشار سایر دولت‌ها که از عنصر حقوق بین‌الملل علیه ایران استفاده می‌کردند، رژیم صهیونیستی از عنصر ترور هم استفاده می‌کرد؛ البته این مقوله در ذات رژیم فرانسه، انگلیس و آمریکا هم هست چرا که اینها هیچوقت تروریسم را محکوم نکردند و این قضیه در مورد جریان‌های لیبرال و غرب‌گرای داخلی که حاضر به محکومیت تروریسم نشدند نیز صدق می‌کند! 🔹برای رژیم صهیونیستی اولین و مهمترین مسئله، مسئله دسترسی می‌‌باشد. وقتی‌ رژیم صهیونیستی از راه‌های دیگر قادر به حذف عموم کسانی‌که رهبران گروه‌های مقاومت یا فعالان این عرصه هستند نباشد، به وسیله موساد، برای این افراد یک کارت ایجاد می‌شود که اسم این کارت را «کارت قرمز» گذاشته‌اند. موساد در این کارت، نام و مشخصات افراد هدف را می‌نویسد و آن را برای نخست‌وزیر اسرائیل می‌فرستد. وقتی کارت قرمز امضاء شد، بدان معناست که فرمان قتل آنها صادر شده است. 🔸اکنون شاید ده‌ها یا صدها نفر در فهرست این لیست حضور دارند که نام آن را هم قتل‌های هدفمند گذاشته‌اند؛ لیستی که از گذشته تا به حال، شامل افراد مختلفی از جمله رهبران مقاومت از لبنان و فلسطین تا سایر کسانی‌که به نوعی در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند، می‌باشد. 🔹این یک واقعیت است که روح حاکم غربی و غرب‌گرایی با تروریسم، پیوند ذاتی خورده است؛ حالا گاهی این تروریسم به شکل سازمانی، گاهی به شکل دولتی و گاهی به شکل قتل‌عام جوامع و مردم می‌باشد. بعضی از این ترورها به طور مستقیم توسط ابزار نظامی رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد؛ بعضی توسط عوامل موساد در داخل انجام شده و بعضی توسط عوامل اجرایی موساد و شرکت‌های امنیتی آن در کشورهای مختلف انجام شدند. @howzavian_alborz
🎖از غزه تا پاریس؛ اهداف جنبش المپیک چگونه زیر پای صهیونیست‌ها له شد؟ ✍🏻 الناز رحمت نژاد 🔺۳۰۳ روز از حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که مصداق بارز جنایت جنگی و نقض قانون است، می گذرد اما سکوت مجامع جهانی و نهادهای حقوق بشری در این باره همچنان ادامه دارد. 🔺این روزها صهیونیست ها در المپیک ۲۰۲۴ روزهای سختی را تجربه می کنند؛ در هر مسابقه‌ای که بازیکنی از رژیم صهیونیستی در آن حضور دارد تماشاگران با حضور در سالن برگزاری مسابقه با بلند کردن پرچم فلسطین ورزشکار صهیونیستی را «هو» می‌کنند. 🔺براساس قطعنامه سازمان ملل کشورهای شرکت کننده موظف هستند در زمان برگزاری بازی‌های المپیک آتش بس اعلام کنند و در غیر این صورت از المپیک اخراج خواهند شد. 🔺اهدافی شامل ترویج و پرورش ویژگی های اخلاقی و جسمانی که اساس ورزش است، تعلیم و تربیت جوانان از طریق ورزش با هدف ساختن دنیایی سرشار از صلح و دوستی و انتشار و ترویج اصول المپیک در سراسر جهان جهت صلح جهانی؛ اصول اساسی جنبش المپیک است که با مشارکت رژیم صهیونیستی در المپیک پاریس ، در عمل همه آنها نقض شده اند. 🔗 برای مطالعه مشروح یادداشت کلیک کنید @howzavian_alborz
‌🇵🇸فلسطین در بیانات رهبر انقلاب (۱)؛ مسأله فلسطین مسأله عربی و اسلامی نیست، یک مسأله انسانی است ✍🏻 الناز رحمت نژاد 🔺 در این گزارش به کتاب «مساله فلسطین از نگاه حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مدظله العالی)» نوشته سعید صلح میرزایی که به بررسی و مرور نظرات و بیانات رهبر معظم انقلاب در مجامع عمومی و خطبه‌های نماز جمعه پیرامون مساله فلسطین طی سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۹۰ است، پرداختیم. 🔺 امروز در سطح دنیا چه می‌گذرد؟ امروز صهیونیست‌ها در منطقه عربی مشغول به چه کار و چه عملی هستند؟ یک نگاه ساده به منطقه بیندازید. امروز یک ملت، یک ملت به نام فلسطین آواره است، از وطن و از کشور خود آواره است. 🔺 این کودکان محروم و مظلوم در زیر چادرها، در اردوگاه‌ها متولد می‌شوند، در زیر چادر سلاح می‌آموزد، در زیر چادر درس می‌خواند، در اردوگاه زندگی می‌کند. یک ملت، سه میلیونی را از خانه، از کاشانه، از شهر، از معبد، از مسجد، از همه چیز خود و از زندگی خود محروم کردند، آنها را به کشورهای بیگانه راندند، این بزرگ‌ترین فاجعه‌ای است که در طول تاریخ بشر می‌توان سراغش را داشت. 🔗 متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید @howzavian_alborz
🗞 جدیدترین شماره هفته نامه افق حوزه منتشر شد 📎 دریافت نسخه pdf @howzavian_alborz
غایت هوش مصنوعی.mp3
49.43M
| 🔘غایت هوش‌ مصنوعی از منظر حکمت متعالیه ▪️حضرت آیت الله فرحانی(استاد درس خارج حوزه علمیه) ▫️هوشمندی طیفی وسیع دارد که می توان درجات هوشمندی را بر اساس هوشمندی های اولیه و ثانویه تقسیم کرد. بررسی واژه هوش با الفاظ متنوع تقریبا مترادف در حکمت متعالیه از جمله عقل، علم، حکمت و ....نشان می دهد هوشمندی انسان نیز وابسته به هوشمندی بالاتری است بطوریکه کسب علم و فهم معانی و علوم بواسطه فیض رسانی عقل فعال است و در نتیجه ثانوی می باشد. @howzavian_alborz
🔸کانون پژوهشی مدرسه علمیه شهید مطهری (ره) برگزار می‌کند: نشست علمی_پژوهشی با موضوع: | تحلیلی بر دوران پساانتخابات با رویکردی بر مبانی رهبر معظم انقلاب | ✓استاد: 🔸حجت الاسلام و المسلمین میرافخمی ✓زمان برگزاری: شنبه 20 مرداد، ساعت ۲ بعدازظهر ✓مکان: مدرسه علمیه شهید مطهری(ره) و همزمان به صورت مجازی در بستر قرار برگزار می گردد. لینک دسترسی: https://gharar.ir/r/64d4fe08 جهت شرکت در نشست به آی دی @mimnoor_970824 پیام دهید @howzavian_alborz
🚩 بایکوت اربعین توسط ارباب رسانه؛ چرا و چگونه؟ ✍ دکتر حمیدرضا یونسی ◻️ مستکبران از قلب‌های مردم دنیا در هراس هستند که مبادا حب و محبت اهل بیت(ع) در دل مردم نفوذ کند. اربعین و محبت اهل بیت عمق استراتژیک تمدن اصیل اسلامی است که هرجا که کوچکترین راهی پیدا کرده مسیرهای عظیمی را باز کرده است. الگوی پیام بر اساس محبت و دوستی، می تواند ما را به مقصد برساند. ◻️ جایگاه تمدنی اربعین را فراسرزمینی فرض کنیم. این جریان عظیم نباید به شعارزدگی مبتلا شود. ◻️ ریشه‌های ترس دشمنان از اربعین یک مسأله تازه نیست. دشمنان می‌دانند که در مقابل این نظام معرفتی توانی برای ارائه ندارند. نکته بعدی در خصوص ریشه‌های این ترس، بحث وحدت‌گرایی است. وقتی این وحدت ایجاد شود بسیاری از حوزه های فساد و حوزه های ثروتی ناسالم محدود می شود. 🔗 برای مطالعه مشروح گفت‌و‌گو کلیک کنید @howzavian_alborz
◽️ فقه یک دانش بشری و شریعت بخشی از دین است 🔻 آیت الله در گفتگویی تأکید کرد: 🔸 فقه ما ظرفیت پاسخگویی به مسائل نامحدود مستحدث را ندارد. این شبهه برای دیروز و امروز نیست، این شبهه بیش از هزار سال در اذهان حوزویان بوده است. ➕ رابطه فقه با شریعت رابطه کاشف و مکشوف است. یعنی فقه می‌خواهد شریعت را از منابع کشف کند. 💢 شریعت معصوم و من الله است. در شریعت تعدد، اختلاف و خطا نداریم. اما در فقه، چون بشری است، ممکن است خطا باشد و اختلاف و تعدد در آن است. 🔍 ادامه را بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/feqh @howzavian_alborz
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
. ✍️ حضور بیش از ۴ هزار روحانی در ویراستی ✔️ کانون فرهنگی تبلیغی مدادالفضلاء در شبکه اجتماعی ویراستی بیش از ۴ هزار کنشگر حوزوی را شناسایی کرد. @HOWZAVIAN
🔰 گام به گام با انسان کامل (۲۹)اصغر آقائی 🌀 گام سوم: با ابراهیم ع: محاکمه (۸) 🔻مجلس عظیمی به پا شد. مجلسی که از هر گوشه‌ی آن تیرهای خشم و نفرت بود که به سوی روان می‌شد. 🔻من با فاصله کمی از ابراهیم نشسته بودم. کاهن شروع به سخن کرد: ابراهیم تو با بت‌ها چنین کرده‌ای؟ «قَالُوا أَأَنتَ فَعَلْتَ هَذَا بِآلِهَتِنَا يَا إِبْرَاهِيمُ» 🔻سؤالی ساده که گویی پاسخی جز آری و یا خیر ندارد. یک لحظه سکوت همه جا را فرا گرفت. گویی آرامش قبل از طوفان بود. خشم‌ها و نفرت‌های پنهان در قلب آن مردمِ پرکینه نسبت به ابراهیم، نزدیک بود که با «آری گفتن» او، فوران کند. 🔻احساس کردم دیگر پایان کار است و ابراهیم نجات نخواهد یافت. کمی بغض کردم و با خود گفتم ای کاش ابراهیم با بُت‌ها چنین نمی‌کرد؟ آخر چرا وقتی مردم با تو همراه نیستند، با تبر بر فرق بت‌هایی کوفتی که مقدس می شمارند و خدایِ خود می‌پندارند؟ چرا باید چنین کارِ ... . 🔻یک لحظه به خود آمدم و سخنم را فروخوردم. گویی احساساتم، عقل‌نما شده‌اند و شیطان، زیرکانه، عمل و افکار نادرست و یا ناپخته من را در نگاهم زیبا جلوه داده است. "وَإِذْ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَانُ أَعْمَالَهُمْ" 🔻من توبه کردم و از اینکه می‌خواستم کارِ ابراهیم، آن ، آن محور و معیار حق را به نسبت دهم، بسیار نادم شدم. 🔻من که لحظه‌ای از جلسه محاکمه ابراهیم جداشده، در قلب خویش او را به محاکمه کشیده‌بودم، با صدای آرام و پرطمأنینه ابراهیم، به خود آمدم. ابراهیم گفت: بت بزرگ آنها را در هم کوفته‌است. تبر بر دوش او بود، مگر نبود؟ بروید از او بپرسید که چه کسی چنین بلایی بر سر بت‌ها آورده است. «قَالَ بَلْ فَعَلَهُ كَبِيرُهُمْ هَذَا فَاسْأَلُوهُمْ إِن كَانُوا يَنطِقُونَ» 🔻واااااااای خدااااااااااااای من!! تازه فهیدم اینکه ابراهیم بارها از همکاری بت بزرگ با او سخن می‌گفت یعنی چه؟ بت بزرگ، خدای خدایان مردم جاهل شهر اور، تبربه‌دوش، کمر خدمت در آستان ابراهیم کبیر بسته است؛ آن هم چه خدمتی، قیام علیه خود. 🔻ابراهیم با زیرکی تمام نه تنها بت‌های بیرونی را در هم شکست، که ضربه به‌موقع او، بت‌های ذهنی آنان را برای مدّتی نابود کرد. 🔻کاهن و آن جمعیت انبوه لحظه‌ای سر به زیر افکنده با خود گفتند: شما می‌دانید حق با اوست. چگونه می‌توان بت‌هایی را خدای خود دانست که حتی توان سخن‌گفتن و دفاع از حیثیت بر بادرفته‌ی خود ندارند. 🔻و سکوت مجلس، ادامه یافت؛ سکوتی که از شدّت خشم شروع شده بود و با ابتکار زیبای ابراهیم به سکوت عقل ختم شده بود. سرخی التهاب خشم، جای خود را به سرخیِ نشأت‌گرفته از شرم در برابر عقل و وجدان داده بود. «فَرَجَعُوا إِلَى أَنفُسِهِمْ فَقَالُوا إِنَّكُمْ أَنتُمُ الظَّالِمُونَ» 🔻ابراهیم عاقل آرام منتظر پاسخ بود. 🔻کاهن که شکست در برابر ابراهیم برایش بسیار سخت بود، بلند گفت: ابراهیم ما را به سخره گرفته‌ای؟ تو می‌دانی که بت‌ها سخن نمی‌گویند؟ «ثُمَّ نُكِسُوا عَلَى رُؤُوسِهِمْ لَقَدْ عَلِمْتَ مَا هَؤُلَاء يَنطِقُونَ» 🔻ابراهیم تند از جای خویش بلند شد. چند قدمی به کاهن نزدیک شد. نگاهی به او و اطرافیان کرد. ابراهیم که گویی دیگر امیدی به کاهن و بزرگان قوم ندارد، تمام صورت خویش را به سوی مردمِ متعجّب بر می‌گرداند. 🔻 ابراهیم، قبل از آنکه آن مردم ساده‌دل بار دیگر گرفتار هوچیگری سران نفاق و حماقت خود شوند، به آنها گفت: ای مردم شهر ، ابراهیم با شما سخن می‌گوید. من را خوب می‌شناسید. هیچگاه زیان شما را نخواسته‌ام و برای هیچیک از سخنانم از شما درخواست مالی، چون کاهنان، نداشته‌ام. ای مردم چگونه سر در برابر بت‌های سنگی فرود می‌آورید که هیچ نفع و ضرری برایتان ندارند؟ «قَالَ أَفَتَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ مَا لَا يَنفَعُكُمْ شَيْئًا وَلَا يَضُرُّكُمْ» 🔻سپس رو به کاهن کرده گفت: مرگ بر شما و نیرنگتان، مرگ بر جهالتتان. مرگ بر این خدایان باطلتان که در برابر خداوند علم کرده‌اید و خود می‌دانید که آنان کاره‌ای نیستند. «أُفٍّ لَّكُمْ وَلِمَا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ أَفَلَا تَعْقِلُونَ» 🔻کاهن که به شدّت عصبانی شده‌بود، رو به نمرود کرد و گفت: باید او را آتش زد و خدایان را از نیرنگ و ظلمی که او در حق آنان داشته است، نجات داد. «قَالُوا حَرِّقُوهُ وَانصُرُوا آلِهَتَكُمْ إِن كُنتُمْ فَاعِلِينَ» ... و سفر ادامه دارد. @howzavian_alborz
کانون پژوهشی مدرسه علمیه شهید مطهری ره برگزار می کند: ✅ دوره پژوهشی تربیت انقلابی؛ انقلاب تربیتی ۲ 📚نگاهی پژوهش محور به تربیت در ساحت "اجتماعی" با تکیه بر مبانی امامین انقلاب شامل: 🔻درآمدی بر تمدن سازی اسلامی با رویکرد تربیتی 🔻سیر مطالعاتی 🔻بررسی و نقد اندیشه های تربیتی در حوزه امت اسلامی ✅استاد دوره: حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میرافخمی (مدرس حوزه و پژوهشگر و موسس قرارگاه شهدای گمنام) ⏰زمان برگزاری: دوشنبه ۲۲ مرداد ساعت ۲ بعدازظهر 📌مدت دوره: ۸ جلسه روزهای دوشنبه و چهارشنبه 📌مکان برگزاری: مدرسه علمیه شهید مطهری ره ♨️مهلت ثبت نام در دوره تا شنبه ۲۰ مرداد 👌علاقمندان به شرکت در دوره نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را به آی دی @zb5160 ارسال نمایند. @howzavian_alborz
🇵🇸فلسطین در بیانات رهبر انقلاب(۲)؛ محو اسرائیل با اراده و عزم ملت‌ها ممکن است ✍🏻 الناز رحمت نژاد 🔺 در این گزارش به قسمت دوم بیانات رهبر معظم انقلاب در مجامع عمومی و خطبه‌های نماز جمعه پیرامون مساله فلسطین طی سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۹۰ می‌پردازیم. 🔺 برای ما مسأله فلسطین همانطوری که گفتم یک مسأله انسانی و یک مسأله اسلامی است. مسأله انسانی است، برای خاطر اینکه یک مشت جنایتکار ّضد بشر در این منطقه جمع شده اند و جز جنایت و جز تجاوز و جز سلطه گری هیچ کاری ندارند. 🔺 کدام یک از این دولت‌های عرب می‌توانند ادعا کنند که به «یاللمسلمین» برادران فلسطینی جواب دادند؟ من به دولت‌های شمال آفریقا می گویم، به دولت‌های خاورمیانه، دولت‌هایی که در خط مرز اسرائیل غاصب قرار دارند، دولت‌هایی که در خلیج فارس قرار دارند، کدام یک از اینها آنچنان که وظیفه یک دولت اسلامی است، به برادران فلسطین و به مسأله فلسطین کمک کردند؟ 🔺 سرزمین فلسطین باید آزاد بشود، باید به مردم خودش برگردد، نگویند شما چطور می‌توانید از روی نقشه جغرافیا یک کشور را بردارید، اراده انسان‌ها و عزم ناشی از ایمان، همه معجزه‌ها را امکانپذیر می‌کند. 🔗 متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید @howzavian_alborz
📚 از سوی انتشارات جمکران منتشر شد؛ «چشمه‌ای در کویر»؛ صد داستانک از علامه مصباح (ره) 🔸کتاب «چشمه‌ای در کویر» خاطراتی است به زبان داستانی که نگاهی گذرا و گویا به زندگی علامه محمدتقی مصباح یزدی (ره) داشته است. 🔹این داستان‌ها خاطرات خانواده، همراهان، شاگردان و دوست‌داران است که به‌نحوی دستچین شده‌اند که تا حد ممکن نمایانگر زیست علمی، معنوی، مدیریتی و انقلابی ایشان باشند. محتوای این خاطره‌ها به تأیید دفتر حفظ و نشر آثار علامه رسیده و منابع آن در پیوست کتاب آمده است. درعین‌حال این روایت‌ها از مصاحبه‌هایی سامان یافته است که ازسوی معاونت فرهنگی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گردآوری شده و نزد آن مؤسسه محفوظ است. 🔸این خاطرات در قالب صد داستانک و به قلم سید احمد مدقق و لیلا پارسافر در ۲۰۸ صفحه گردآوری شده است و به تازگی ازسوی انتشارات کتاب جمکران با قیمت ۱۴۵ هزارتومان راهی بازار نشر شده است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: پسرها یکی‌یکی از پشت نیمکت‌ها بلند شدند. صدایشان را صاف کردند و بلند جواب دادند. بعضی‌هایشان ساده و سرراست جواب دادند و بعضی‌هایشان با بازیگوشی و تپق. معلمشان پرسیده بود قصد دارند در آینده چه شغلی داشته باشند. یکی دوست داشت وزیر بشود. یکی صدایش را کلفت کرد و گفت: «سرهنگ.» شغل معلمی هم چندتایی طرف‌دار داشت. طرف‌داران پروپاقرص دکتری و خلبانی هم کم نبودند. حتی جواب شاگرد تنبل‌ها هم همین شغل‌ها بود، هرچند باعث خندۀ بقیه می‌شد. نوبت رسید به محمدتقی. بلند شد و گفت: «می‌خواهم بروم نجف و درس دین بخوانم.» @howzavian_alborz
موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) برگزار می‌کند: 🔰پویش مطالعاتی و مسابقه کتابخوانی "سفیرالحسین(ع)" ❇️ همراه با جوایز متنوع : 🔹۴۰ کمک هزینه سفر زیارتی تابلو فرش متبرک حرم امام حسین (ع) به همراه جوایز نفیس دیگر ⏳زمان: ۱۵ مرداد لغایت ۱۲ شهریور۱۴۰۳ ⏳اعلام برگزیدگان ۲۲ شهریور ماه « آغاز امامت امام زمان (عج) » 🔹جهت اطلاع از جزئیات، تهیه نسخه الکترونیکی، کتاب صوتی و شرکت در مسابقه عدد ۴۰ را به سامانه ۳۰۰۰۱۰۱۰۱۵ پیامک نموده و یا از آدرس زیر اقدام نمائید. safir.mfvm.ir/ps1 🔹 ادمین کانال: 🌐 @adm_mfvm 🌐www.mfvm.ir 🔹 ارتباط با ما ☎️۰۹۱۲۷۵۸۶۴۵۷ (علیه‌السلام) @howzavian_alborz
👤 شهید «هنیه»؛ از داستان ترورهای نافرجام تا فرماندهی طوفان‌الاقصی ✍🏻 الناز رحمت نژاد ✅ به تاریخ معاصر که نگاه کنیم هیچ رژیمی به اندازه رژیم صهیونیستی دست به ترورهای هدفمند بیرون از مرزهای خود نزده است. رونن برگمن روزنامه نگار تحقیقی صهیونیستی در کتاب «خود برخیز و اول تو بکش» آورده است: «تاریخ رژیم صهیونیستی با ترور عجین شده است. ✅ هنیه که به منظور عرض تسلیت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی به ایران سفر کرده بود در دیدار با سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی و حضور در منزل شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، ترور را سیاستی ناجوانمردانه دانست و گفت: «خون رهبران شهید مقاومت موجب تقویت و اصرار هرچه بیشتر جریان مقاومت خواهد شد تا به رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا ثابت کند که سیاست ترور ناجوانمردانه، سیاستی شکست خورده و ناشی از ضعف است.» ✅ اسماعیل هنیه جزییات عملیات ترور نافرجام خود را این گونه توصیف کرده است: «در تاریخ ۰۶/‏۰۹/‏۲۰۰۳ م. همراه شیخ احمد یاسین به دیدار دکتر مروان ابو راس رفته بودیم. وقتی ناهار را در منزل ایشان میل کردیم، ناگهان یک هواپیمای اف ۱۶ محلی را که در آن بودیم بمب باران کرد. سقف فرو ریخت و همه جا را دود و گرد و خاک فرار گرفت. به شکرانه پروردگار موفق شدیم از منزل خارج شویم و خداوند ما و خانواده دکتر ابو راس را نجات داد.» ✅ بلافاصله پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، اسماعیل هنیه در ویدئویی ظاهر شد که وی را در دفتر کارش در دوحه قطر در حال پیگیری گزارشی از رزمندگان گردان‌های عزالدین القسام نشان می‌دهد که در آن، رزمندگان حماس کنترل خودروهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را به دست گرفته بودند. بنا بر روزنامه تلگراف، هنیه «چهره اصلی» این عملیات شد و به‌طور عمومی آن را سرآغاز دوره جدیدی در درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی توصیف کرد. 🔗 متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید @howzavian_alborz
🔴 تــحـــریـــف حــافـظمحسن بهرامی 🔻از جمله انتقادات وارد بر جریان عدم احاطه وآشنایی عموم آنها از میراث معنوی و حکمی وعرفانی وبعضا مخالفت با آن می‌باشد. برخورد سطحی ونازل این افراد با تُراث معنوی ایران جای بسی تعجب است چه اینکه این جریان خود را ملی‌گرا و وطن‌پرست می‌نامند و قائلند که اسلام و نگاه دینی سبب از خودبیگانگی ما با گذشته باستانی وپرافتخارمان شده، لذا خود را محی و زنده‌کننده روحیه ملی می‌دانند. اما مواضع آنها نسبت به مفاخر ایران حاکی از جهلشان نسبت به گذشته وتمدن پرافتخار ایرانی_اسلامی میباشد. 🔻به عنوان مثال اشاره‌ای به نوع مواجهه این جریان با چهره شاخص ملی و دینی ایرانی‌ها یعنی لسان الغیب جناب می‌کنیم. شاعر معاصر که از چهره‌های شاخص جریان روشنفکری است در مقدمه‌ مفصلی که بر دیوان اشعار حافظ دارد ایشان را ( کافر کفرگوی منکر معاد و رستاخیز) که (شیطان راعقل میداند) و (وعده‌های مذهب راقبول ندارد) وبا (علما و روحانیون مخالف) است معرفی میکند. 👤 شاملو می‌گوید: حافظ راز عجیبی است! 🔻به راستی کی است این قلندر یک لاقبایِ کفرگو که در تاریکترین ادوارِ سلطه ی ریاکاران زهد فروش، در ناهار بازار زاهدنمایان و در عصری که حتی جلادانِ آدمی‌خوار مغروری چون امیر مبارزالدین محمد و پسرش شاه شجاع نیز بنیانِ حکومت آنچنانی خود را برحد زدن و خُم شکستن و نهی از منکر و غزواتِ مذهبی نهاده اند یک تنه وعده رستاخیز را انکار میکند، خدا را عاشق و شیطان را عقل میخواند و شلنگ انداز و دست افشان میگذرد که: «این خرقه که من دارم در رهن شراب اُولی / و این دفتر بی معنی غرق می ناب اُولی» کی است این آشنای ناشناس مانده که چنین رو در رو با قدرت ابلیسی شیخان روزگار دلیری میکند که: «پیر مغان حکایتِ معقول میکند / معذورام ار محال تو باور نمیکنم» 🔻به راستی کیست این مرد عجیب که با این همه، حتی در خانه قشری ترین مردم این دیار نیز کتابش را با قرآن و مثنوی در یک تاقچه می‌نهند، دستِ آلوده به سوی‌اش نمی‌برند و چون برگرفتند همچون کتاب آسمانی می‌بوسند و به پیشانی می‌گذارند، سروش غیب‌اش می‌دانند و سرنوشتِ اعمال و افعالِ خود را با اعتمادِ تمام به او میسپارند؟ کی است این کافر که چنین به حرمت در صفِ پیغمبران و اولیاءالله‌اش مینشانند؟ @howzavian_alborz
مقاومت فطرت‌پایه یا سازش غریزه‌گون؟! 🔘 برای مکاتبی مثل قدرت‌طلبان و یا ثروت‌اندوزان، هر مانعی که بخواهد ایشان را از رسیدن به غایت خود بازدارد، باید از سر راه برچیده شود، ولو اینکه آن مانع، عقلانیت مردم و هویت انسانی باشد. 🔘 اکنون باید اذعان داشت که اگر امروز تعدادی از دیپلمات‌های داخلی پی به شکست اندیشه سیاسی غربی نبرده و دائماً ندای سازش‌گری و تعامل با غرب را سر می‌دهند، به‌معنای آن است که در جنگ هویت‌ها، به‌هیچ‌وجه حاضر به طرفداری از جبهه‌ فطرت‌محور نخواهند شد تا در صدد تأمین غرایز هویت‌زدا برآیند. کما اینکه شعارشان در انتخاب هیأت وزیران دولت جدید نیز ادعای ما را ثابت می‌کند. ✍️ علی عسگری 📎 متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید @howzavian_alborz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️ آشنایی با«گام‌به‌گام با انسان کامل» 🔻سلسله گام‌به‌گام با انسان کامل، مجموعه متون ادبی-داستانی است که بر اساس آیات قرآن درباره پیامبران از آدم تا خاتم عليهم السلام به‌مرور نگارش می‌شود. 🔻نگارنده در این سلسله، برای جستجوی حق، به عمق تاریخ سفر کرده، خود را در زمان هر پیامبری با او همراه می‌کند. او در این سفر به گزارش ادبی اتفاقات آن زمان می‌پردازد. 🔻در این گزارش، نویسنده در تلاش است تا بر محور عمل حق را بیابد، چرا که او آیینه تمام‌نمای حق است. البته در مواردی به دلایل مختلف، نویسنده با شک و سؤالی از درون پیرامون حق مواجه می‌شود، و در مواردی نیز این دودلی، او را به نزدیک‌شدن به مخالفانِ انسان کامل می‌کشاند. 🔻و اکنون این سفرِ آغازشده از آدم (ع)، به منزلگاه ابراهیم (ع) رسیده است؛ و سفر همچنان ادامه دارد. 🌀 این مجموعه با هشتگ قابل جستجو است. 🔻با ما در این سفر، همراه باشید. ✍ اصغر آقائی @howzavian_alborz
کانون پژوهشی مدرسه علمیه شهید مطهری ره برگزار می کند: 🔻دوره پژوهشی عاشوراپژوهی با عنوان: ▪عاشوراپژوهی در جهان معاصر▪ شامل: ✔سلسله نشست های علمی پژوهشی سیر مطالعاتی و جلسات پرسش و پاسخ 🔸استاد دوره: خانم شریفی (مدرس و پژوهشگر علوم قرآنی و فرق و ادیان) 🔸زمان برگزاری: از شنبه ۲۰ مرداد روزهای زوج ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ به مدت ۱۰ جلسه 🔹پایان دوره: ۱۰ شهریور 🔶🔸🔸به شرکت کنندگان فعال در دوره، گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد. 🔻🔻🔻🔻 علاقمندان به شرکت در دوره، نام و شماره تماس خود را به آی دی @zb5160 ارسال نمایند. @howzavian_alborz