🏴 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)
سلام و درود خدا بر همه ارادتمندان به وجود نازنین حضرت امام حسین (ع)
امید آنکه بتوانیم جزو محبان و رهروان راه این امام مظلوم باشیم.
به ذهنم خطور کرد که سروده زیبای شیخ احمد جامی در بیان ارادت به خاندان عصمت و طهارت( علیهم السلام) را با خود بنوازم و تقدیم دوستان نمایم؛
من ز مهر حیدرم هر لحظه اندر دل صفا است
از پی حیدر حسن ما را امام و رهنما است
همچو کلب افتاده ام بر آستان بوالحسن
خاک نعلین حسین بر هر دو چشمم توتیا است.
عزیزان ؛ مرا از دعاهای خیرتان در ایام تاسوعا و عاشورا فراموش نفرمائید.
✍ میر وحید الرحمن صدیقی، از برادران اهل سنت خراسان
https://eitaa.com/HOWZAVIAN_khorasan
🏴 السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین(ع)
لبخند خدا بسته به لبخند حسین (ع)است
پس باش پی آنچه خوشایند حسین(ع) است
تعریف من از عشق همان بود که گفتم.
عرض سلام و ادب و احترام
با آرزوی قبولی عزاداری هایتان در این ماه، فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و ایام شهادت سید و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین(ع) را محضر منتقم خون ایشان ، حضرت حجت ابن الحسن (عج)، نائب برحقشان رهبری معظم انقلاب و همه ارادتمندان به سرور و سالار عالم حضرت سید الشهداء تسلیت عرض مینمایم.
التماس دعای فراوان
✍برادرتان: احمدی، از خادمان گروه ارشاد حریم رضوی
https://eitaa.com/HOWZAVIAN_khorasan
🏴 السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین (ع)
از علقمه آمدی بگو یاس کجاست
گلواژه عشق و شور و احساس کجاست
دستت به کمر گرفته ای لب بگشا
بابا تو بگو! عمویم عباس کجاست.
ایام سوگواری سرور عالم حضرت امام حسین(ع) و یارانش تسلیت باد.
التماس دعای فراوان
✍ ارادتمند شما مصطفوی پور، از خادمان گروه ارشاد حریم رضوی
https://eitaa.com/HOWZAVIAN_khorasan
چهارشنبه های امام رضایی
خشم
✍ #جواد_رستمی
الغَضَبُ مِفتاحُ کلِّ شَرٍّ.
خشم، کلید هر بدی است.(مشکاة الأنوار، ص383، ح1266)
در زندگی فردی واجتماعی گاهی شرایطی پیش می آید که انسان عصبی وناراحت می شود ونسبت به شخص یا موضوعی رفتار تند وناشی از خشم وغضب از او سر میزند.
در این زمان برای عقل وهدایت و درایت او فرصتی نیست وهر حرکت وسخنی از انسان ممکن است سبب ایجاد مشکل ودرگیری شود.
از سوی دیگر ممکن است خشم وغضب به طرف مقابل هم سرایت کند و او نیز با رفتاری ناشی از خشم و عصبانیت برخورد کند و در نهایت این حرکات نسنجیده در حالتی که عقل را فرصتی برای کنترل و تصمیم و هدایت نیست، اتفاق یا حادثهای دردناک را درپی داشته باشد که توان جبران و برگشت به حالت قبل از خشم برای انسان نباشد و جز پشیمانی و از دست دادن جان یا مال ثمری باشد.
از این رو فرمایش امام که خشم و غضب را منشاء هر بدی می داند مورد اهمیت است که انسان در این حالت بتواند گفتار ورفتار خود را کنترل کند و از شرو بدی دور شود.
راه نجات از این شر که کلیدی برای انحراف و سقوط انسان است جز تسلط بر زبان و افکار لحظه ای نیست تمرین کنیم هنگام عصبانیت و خشم ملزم به سکوت و سکون باشیم برای دقایقی اگر ایستادهایم بنشینیم ویا عکس آن، در هر حالتی هستیم تغییر حال و هوا و کنترل رفتار و گفتار باعث میشود قوه عقل با درایت، هدایت را به دست گرفته و راه و رفتار صحیح را به انسان نشان داده و از سقوط او جلوگیری کند.
شناخت انسان از خود نسبت به احساسات و حالات و رفتارش در غم و شادی، خشم و غضب و غیره کلید کنترل و حرکت بر مدار عقل است.
https://eitaa.com/HOWZAVIAN_khorasan
فرق است بین مجازی و واقعیت...
✍ مرتضی قلی زاده، از برادران محترم مجموعه کانون وکلای دادگستری و دانشجوی ارشد حقوق دانشگاه علوم اسلامی رضوی
بنده همچون شما در فضای مجازی فعالیت دارم و میبینم که برخی به خیال باطلشان معتقدند که هر لحظه احتمال دارد جمهوری اسلامی سقوط کند، زیرا اعتقاد و ایمان و عقاید سقوط کرده است، انسانیت سقوط کرده است ارزشهای اخلاقی سقوط کرده است. البته راست می گویند اما فقط در فضای مجازی آن هم توسط پروپاگاندای رسانه ای دشمنان اخلاق و تربیت.
دشمنان و زود باوران، دنیای مجازی را دنیای توهمات و خیالات خود ساختهاند در حالی که روز به روز از واقعیتها دور میشوند واقعیت پیوند عمیق حکومت عدل قرن جدید با حکومت عدل علی و آل علی است.
در این شبها که در عزاداریها شرکت میکنم تا چشم میگردانم جوانانی را میبینم که عاشقانه در حال عزاداری و سینه زنی هستند.
جوانانی از جنس روح الله عجمیان که به مانند سید و سالار شهدا امام حسین (ع) زیر پای یزیدیان زمانه لگدمال شدند و آنها حتی از پیکر بیجان او هم دست بر نمیداشتند. و باز هم شکر میکنم که فرق است بین مجازی و واقعیت ...
تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت عرض میکنم.
https://eitaa.com/HOWZAVIAN_khorasan
حماسه سرخ نهضت عاشورا
✍ حجتالاسلام غلامرضا #رضایی تربقان
▪️قال رسولالله(ص): اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة
گر نمیبود حسین، نام ز اسلام نبود
زخدا و ز محمد، ز علی نام نبود
گر سرنیزه نمیخواند او آیه کهف
هیچ آثار زقرآن و ز احکام نبود
🔹لازم است جهت درک بهتر واقعه عاشورا قدری تاریخ اسلام را مرور کنیم، خصوصاً از سال۴۰ تا۶۰ هجری که بنیامیه بر جامعه مسلمین مسلط شده بود.
🔻بعد از دوران خلافت علی(ع)، نقشه رهبری مسلمانان بهکلی تغییر کرد و حکومت اسلامی توسط بنیامیه به سلطنت موروثی ضداسلامی تبدیل شد و در یککلام، یک دولت نژادپرست عربی محض تشکیل شده بود، حکومتی ضد دینی که بسیاری از آیینهای جاهلی را زنده کرده بود.
🔻تاریخ اسلام این حقیقت را ثابت کرد که هرگاه با دشمن آشکار درگیر شده، همیشه غالب و پیروز بوده است، ولی هرگاه دشمن در لباس دوست ظاهر شده، اسلام در اوج شکوه و قدرت خود از درون مسخ گردیده، حیاتش را از دست داده و پاکترین و صمیمیترین یاران و رهبرانش را از دست داده است.
🔹روشنترین شاهد این مطلب، ماجرای بنیامیه است. آنها وقتی دشمن آشکار اسلام بودند و بُتهای لات و عزّی را در دست داشتند، در نبرد با اسلام، شکستی مفتضحانه در بدر و خندق خوردند، ولی همین که جامه دروغین توحید پوشیدند و در صفین قرآن بر سرنیزهها کردند، توانستند شکست بدر را در صفین جبران کنند.
🔻شکستهای پیاپی مسلمین و پیروزیهای غیرمنتظره جبهه مخالف که به علت ساده لوحی و ناآگاهی عوام و دنیاپرستی عدهای به دست آمد، تجربهای بزرگ برای جبهه باطل گردید که هرگز در مقابل جبهه حق نباید بدون نقاب ظاهر گردید.
🔻پس از شهادت علی(ع)، زمان هرچه میگذشت پایگاه اسلام راستین ضعیفتر میشد و برعکس پایگاه جاهلیت جدید و دشمنان داخلی قویتر میگردید. امام حسن(ع) در آن دوران وارث حکومتی شده بود که نفاق تا اعماق ضمیر صمیمیترین یاران وی نفوذ کرده بود و بهترین فرماندهان سپاهش پنهانی با معاویه سر و سرّی پیدا کرده بودند و برای یک توطئه و جنایت بزرگ معامله کرده و کار به جایی رسید که امام حسن(ع) بهناچار صلح تحمیلی را پذیرفت. معاویه بخشنامه صادر کرد که نام شیعیان علی(ع) را از دیوان عطایا محو کرده و دوستان او را قتلعام کنند و هرکس متهم به دوستی علی(ع) است او را بکشند. بهقدری بر دوستان علی(ع) سخت گرفت که کسی جرأت نداشت فضائل و مناقب علی(ع) را بیان کند.
🔻بنیامیه دستور داد ۷۰ هزار منبر نصب کرده و بر بالای آن علی(ع) را لعن و مذمت کنند. بنیامیه بدعتها و جنایات زیادی مرتکب شدند تا جایی که اساس دین را که با زحمات پیامبر(ص) و خونهای پاک شهدای بدر و اُحد پایهگذاری شده بود، نابود ساخت. معاویه با اسم دین به جنگ دین آمد و مردم را فریب داد. آنها که در کربلا در برابر امام(ع) ایستادند، میگفتند امام حسین(ع) یاغی بر امام مسلمین یزید است. امام حسین(ع) از نظر آنها کسی بود که از دین جدش خارج و مرتد شده و باید کشته شود. معاویه با ابزار دین به جنگ دین آمد. پسرش یزید با ابزار دین، سر امام حسین(ع) را برید و بر نیزه کرد. این جبهه مستمر ادامه دارد و امروز نیز دشمنان دین، با ابزار دین سر میبُرند.
🔹امام حسین(ع) وارث نهضتی بود که پیامبر(ص) ایجاد کرده بود و امام علی(ع) و امام حسن(ع) آن را تداوم بخشیدند و حال پاسداری از این آئین بر عهده امام حسین(ع) بود. مسلمانان در آن زمان سه گروه شده بودند: گروهی این وضع را تحمل نکرده فریاد کشیدند و کشته شدند. گروهی در کُنج امن خلوت و ریاضت و عبادت خزیدند و از صحنه حق و باطل کنار رفتند و حتی عدهای از آنها مُهر خاموشی بر لب زدند و با اَحدی سخن نگفتند. گروهی هم از عنوان صحابه برای آبادی دنیای خود استفاده کردند و افتخاراتی که کسب کرده بودند در کاخ سبز معاویه در معرض فروش قرار دادند و کارشان به جایی رسید که برای خوشایند معاویه حدیث جعل کردند. در میان این افراد، امام حسین(ع) شرایط خاصی داشت. او نمیتوانست مانند گروه اول باشد زیرا چشم امید امت اسلام به او دوخته شده بود؛ لذا پس از شهادت امام مجتبی(ع) بهرغم اصرار فراوان شیعیان، قیام بر ضد معاویه را نپذیرفت و فرمود تا معاویه زنده است دست به قیام مسلحانه نزنید چون با او معاهده صلح امضاء کردیم.
🔻پس از مرگ معاویه، امام حسین(ع) را تحت فشار گذاشتند تا با یزید بیعت کند. امام توجه داشت اگر بیعت کند، حکومت او جنبه شرعی و قانونی پیدا خواهد کرد. لذا بهقصد مخالفت، مدینه را ترک و در مکه اقامت گزید. این مخالفت علنی امام، سکوت مرگباری را که بر جامعه سایه انداخته بود شکست و مردم جرأت بیشتری پیدا کردند بهطوریکه مرتباً به منزل امام رفتوآمد کرده و با شور و شوق به سخنان او گوش میدادند.
ادامه دارد...👇
#اهل_قلم
🔹امامحسین در آخرین روزهای حضورش در مکه معظمه، از موقعیت کنگره حج استفاده کرد و شخصیتهای علمی که در مکه گردآمده بودند را دعوت کرد تا مسئولیت آنان را در دفاع از اسلام و مبارزه با باطل گوشزد کند و تکلیف آنان را در برابر دستگاه بنیامیه روشن نماید. امام(ع) در این مجلس خطبهای بسیار روشنگر و تکان دهنده ایراد فرمود. در بخشی از خطبه تصریح کرد؛ همهچیز از دست رفته، نهضتی که نیمقرن پیش به وجود آمده همه رهآوردها و موقعیتهایش پایمال شده، همه مسجدها پایگاه شرک و ظلم و فریب مردم شده، شمشیرهای جهاد در دست جلادان قرار گرفته، بیتالمال به کاخ سبز معاویه سرازیر میشود و تریبونهای رسمی که از توحید و پیغمبر و قرآن و وحی سخن میگویند همه در اختیار امویان است. همه ائمهجمعه و جماعات، قضات، محدثین، مفسرین، قاریان قرآن، خطبا و علمای وقت یا کشته شدهاند یا خاموش و ساکت، مشغول ریاضتند و سلامت خویش را در ازای سکوت بر ظلم و رضای بر کفر باز خریدهاند و یا فضیلتهایی را که در دوره ایمان کسب کردهاند، ارزان فروخته و چهبسا با عمارتی مبادله کردند.
🔻اقدامات و سخنان امام(ع) از ابتدا تا انتها نشان میدهد که او هدفی بسیار بالاتر از آن داشت که به خلافت برسد و حرکت او یک قیام سیاسی مسلحانه نبود. او هدفش احیای دین و پاسداری از ارزشهای اسلامی بود، چنانچه در وصیتی که به برادرش محمد حنفیه نوشت چنین یادآوری کرد: انگیزه نهضت من هوی و هوس و تمایلات بشری نیست. هدف من فساد و ستمگری نیست، بلکه من فقط برای اصلاح در امت جدم از وطنم خارج شدم. هدف من امربهمعروف و نهی از منکر است.
🔹امام(ع) در آخرین ساعات جنگ میان او و سپاهیان اموی نیز خطبهای ایراد نمود و ضمن توبیخ شدید به آنان فرمود: خاک بر فرق شما باد ای نوکران فرومایه، ای گروه کجروان که کتاب خدا را به سویی افکندید و فریب شیطان را خوردید در نافرمانی خدا متحد شدید و کتاب خدا را تحریف کردید چراغ الهی را خاموش ساختید؛ فرزندان پیامبر را کشتید. نطفه زنا را به نسب خویش ملحق کردید و بندگان آزاد را کشتید. بدانید که پسر زنازاده مرا مجبور کرد که یا تن به ذلت و خواری بدهم و یا کشته شوم، ولی خواری و ذلت از ما دور است. خدا و پیامبر و بندگان مؤمن هرگز به ذلت ما راضی نمیشود، خاندان ما بالاتر از آنند که تن به پستی و ذلت در دهند.
#اهل_قلم
#یادداشت
#نویسندگان_حوزوی
@ahalieghalam
https://eitaa.com/HOWZAVIAN_khorasan
منبع خبر : (صدای خاوران) آوای کاشمر /شماره۵۲۸ / صفحه۵
لینک کوتاه
https://sedayekhavaran.ir/?p=7496
🏴 السلام علیک یا قمر بنی هاشم یا ابا الفضل العباس(ع)
قال الامام السجاد علیهالسلام:"انّ للعبّاس عندالله تبارک و تعالی منزلة یغبطه علیها جمیع الشهدا یوم القیامة"
ابالفضل العباس علیهالسلام شخصیت کاریزماتیک داشت. شخصیتی خاص که دارای صفتهای ویژه، ممتاز و منحصربهفرد بود. او کسی است که در کنار امام زمانش، در تقابل با امویان نقش حیاتی داشت.
تاریخ عاشورا، به نقش محوری حضرت عباس علیهالسلام دوشادوش امام حسین علیهالسلام گواهی میدهد و بی دلیل نیست که تا ابد در ذهن شیعیان زنده و پاینده است. او با بذل جان شیرینش برای حفظ اسلام نمونهای از یک مومن واقعی را در تاریخ ثبت کرد که تا دنیا دنیاست زنده خواهد ماند.
انتشار یادداشت غبطه شهدا در پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه
https://v-o-h.ir/scholars/7041/%d8%ba%d8%a8%d8%b7%d9%87-%d8%b4%d9%87%d8%af%d8%a7/
✍ دکتر نجمه صالحی، استاد حوزه و دانشگاه
https://eitaa.com/HOWZAVIAN_khorasan
🏴السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (علیه السلام)
امام رضا علیه السلام می فرماید:
مَنْ كَانَ يَوْمُ عَاشُورَاءَ يَوْمَ مُصِيبَتِهِ وَ حُزْنِهِ وَ بُكَائِهِ جَعَلَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ يَوْمَ فَرَحِهِ وَ سُرُورِهِ
▪️هر کس که عاشورا، روز مصیبت و اندوه و گریهاش باشد، خداوند روز قیامت را براى او روز شادى و سرور قرار مىدهد.
📚بحارالانوار جلد ۴۴ صفحه ۲۸۴
#عاشورا
#ای_عالم_به_فدایت
https://eitaa.com/HOWZAVIAN_khorasan
باسلام
اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْن وَ عَلی عَلَیِ بْن الْحُسَین وَ عَلی اَوْلادِ الْحْسَیْن وَ عَلی اَصحابِ الْحُسَین
تاسوعا و عاشورای حسینی تسلیت باد🏴
باسمه تعالی
✍ حسین ادبی، استاد سطوح عالی و محقق حوزه علمیه خراسان
از جمله مهمترین اعمال در مناسبتهای خاص دینی، زیارت امامان معصوم علیهمالسلام است و در این میان، زیارت امام حسین علیهالسلام به بهانههای مختلف، سفارش شده است. کمتر نمونهای در دین اسلام، همچون سیدالشهدا علیهالسلام می توان یافت که زیارتش به این مقدار مورد تأکید واقع شده باشد. اگر کسی نتواند به زیارت مرقد آن امام شهید برود، به او سفارش شده که بر بلندی و در زیر آسمان و رو به کربلا قرار بگیرد و به امام سلام بدهد. خواندن زیارت عاشورا، زیارت اربعین، زیارت ناحیه مقدسه و مواردی از این دست نیز بسیار سفارش شده است.
از طرفی روشن و آشکار است که زیارت مرقد حضرات معصومین علیهمالسلام، موضوعیت ندارد و هدف اصلی نیست؛ در واقع، طریقی است برای رسیدن به هدف نهایی که قرب الهی و رضایت خداوند است.
این مقدار آگاهی از زیارت معصومین علیهمالسلام و به ویژه امام حسین علیهالسلام، گرچه خوب است ولی کافی نیست و ما را به عمق معرفت دینی نمیرساند و فلسفه زیارت و یادکرد و تکریم امامان معصوم را برای ما روشن نمیسازد؛ بلکه در فرازی فراتر از این، باید به دنبال پاسخ به این پرسش باشیم که چگونه میتوان از زیارت معصومین علیهمالسلام به قرب و رضای الهی رسید.
پاسخ به چگونگی، ارائه راهکار ارتقای درجهی دینداری است. با دقت در مفاهیم مندرج در زیارتنامهها، به سیری معرفتیای میرسیم که از احساس و پیوند عاطفی با امام آغاز شده و به تبیین دلایل مبارزه او با طاغوتهای زمان میرسد و در نهایت، وظایف هر انسان جویای کمالی را در زندگی دنیایی خود، روشن و آشکار میکند. زیارت، نه تنها یادآوری و بهروزرسانی رابطه و پیوند عاطفی و محبت نسبت به اهل بیت علیهمالسلام است، بلکه به ما یادآور میشود که این اسوههای الهی، به چه دلیل مورد دشمنی طاغوتها قرار گرفتند و ویژگی طاغوتهایی که با پاکان هر عصر و روزگار دشمنی میکنند، چیست. آشنایی با این ویژگیها در کنار محبت روزافزون نسبت به اهل بیت علیهمالسلام، در انسانِ رو به کمال، خصلت تولی و تبری را تقویت میکند و او را برای کنش و واکنش اجتماعی نسبت به فضائل و رذائل اخلاقی آماده میسازد. در مرحله بعد، در زیارات با عناوین معروفها و منکراتی آشنا میشویم که شاخصها و معیارهای سلوک رفتاری مؤمنانه است. مؤمن در مسیر حق و حقیقت، برای سلوک رفتاری خود نیاز به راهبردها و قواعد کلی دارد. قواعدی که خوب و بد را به او بشناساند و او را آماده سازد. سپس برای پیادهسازی این قواعد و در مرحله چگونگی، نیازمند اسوههایی است که در گفتار و کردار، از آنها بیاموزد که چگونه در جامعه رفتار کند، سخن بگوید، واکنش نشان بدهد و موضع بگیرد.
در هنگام خواندن زیارت عاشورا ابتدا به بیان احساسات نسبت به امام میپردازیم؛ یا اَباعَبْدِاللَّهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّةُ وَ جَلَّتْ وَعَظُمَتِ الْمُصیبَةُ بِکَ عَلَیْنا وَعَلی جَمیعِ اَهْل ِالاِسْلامِ. سپس در مرحله بعد، تکلیف خود را روشن می کنیم و با صدای بلند بیان می کنیم که ما اهل جبهه حقیم و از هرگونه باطل و اهل باطل و پیروان آنها بیزاریم. إِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَکُم وَ حَربٌ لِمَن حارَبَکُم وَ وَلیٌّ لِمَن والاکُم وَ عَدُوٌّ لِمَن عاداکُم.
بیان تولی و تبری، زمینه ساز این نکته است که ما عامل و آمر به آن چیزی هستیم که شما به آن عمل کرده و امر فرموده اید. بدیهی است که اسوه های دین یعنی امام حسین و اهل بیت علیهم السلام، بنا به دستورات دین، عامل و آمر به معروف و کارهای خوب و خیر هستند. همچنین مخالفان آن حضرات، مخالف با هرگونه خوبی و عاملان به هر جرم و جنایت و فسادند. بنابراین ما که معترف به خوبی آن سروران و گرامیان هستیم نیز، اهل معروف و بیزار از منکر هستیم. هرگونه ظلم را برنمی تابیم و با آن مبارزه می کنیم و از هرگونه خیر و صلاح استقبال و حمایت می کنیم. سرآمد تمام منکراتی که در این زیارت به آن اشاره رفته، غصب حق ولایتی است که از سوی خدا به ائمه معصومین علیهم السلام واگذار شده است و دشمنان خدا و دین خدا آن را با ظلم و ستم از ائمه معصومین علیهم السلام غصب کردند.
ولایت به عنوان مهم ترین رکن دین اسلام، چنان با اهمیت است که انکار آن با هیچ منکری قابل قیاس نیست. بنابراین منکران ولایت، در واقع منکر تمام خوبی ها و معروف هایی است که انسان می تواند در مسیر تعالی به آن تمسک کند. از این رو، کسانی که با شهادت ولی خدا و اصحاب و یاران او، به شادی پرداختند، به طور ویژه مورد لعن و نفرین مومنان و خدا و رسولش قرار گرفته اند. این لعن و نفرین برای مدتی کوتاه نیست و درخواست زیارت کننده، نفرین و لعن ابدی ظالمان به حق ولی خداست، چرا که اهمیت ولایت با هیچ معروفی در دین قابل مقایسه نیست.اینچنین است که زیارت ائمه معصومین علیهم السلام، از رابطه عاطفی تا امر به معروف و نهی از منکر را
پوشش می دهد و اگر شور و احساس و عاطفه، منجر به بروز کنش و واکنش اجتماعی مناسب یا همان امر به معروف و نهی از منکر نشود، چندان دارای ارزش نخواهد بود.
#زیارت
#یادداشت
https://eitaa.com/HOWZAVIAN_khorasan
دومینوی خطرناک حرام خواری
✍ #جواد_رستمی
مخاطب صفحه زندگی سلام به روزنامه پیام داده، از افرادی بنویسیم که با رفتارهاشون پول و درآمدشان را حرام میکنند و از لقمه حرام ترسی ندارند روزی همین لقمهها همه زندگیشان را خاکستر خواهد کرد.
اولین چیزی که با خواندن این پیام به ذهنم رسید داستان فردی بود که امام علی(ع) لجام مرکب خویش را به او سپرد تا ساعتی از او نگهداری کند.
وقتی برگشتند مرکب را بدون لجام و آن فرد دیدند دو درهم به غلام دادند تا به بازار رفته و لجام تهیه کند، غلام در بازار آن فرد را دید که لجام را به دو درهم فروخت داستان را برای امام تعریف کرد حضرت فرمود من مزد نگهداری را دو درهم درنظر داشتم در عجبم از کسی که بیش از آنچه مقدر است نمی یابد اما به تعجیل روزی خود را حرام می کند.
این حکایت و فرمایشات دیگر اهل بیت در باب حرام خواری به انسان هشدار می دهد که از این کار پرهیز کند و روزی حلال خویش را که خدا مقدر کرده حرام نکند.
حرام خواری لزوما خوردن یک لقمه دزدی نیست این هم یکی از مصادیق آن است.
هرکاری که حق انسان نیست رسیدن به آن از راه دوز و دغل حرام کاری یا استفاده از منافعش حرام خواری است از کوچکترین کار که جا زدن در صف نانوایی باشد که حق عده ای ناحق شود تا گرفتن وامی غیرقانونی و یا تسهیلاتی که به واسطه سفارش یا آشنایی برای انسان مهیا شود درحالی که برای دیگران چنین موقعیتی پیش نمی آید.
فطرت و وجدان انسان ناحقیها را می فهمد و هشدار می دهد این نفس است که باید دید آیا عمل می کند یا نادیده می گیرد.
از آثار بد اخروی حرام خواری که بگذریم اثرات مخرب دنیایی را چه کنیم؟!
ادامه دارد...👇
انسان برای گذران زندگی نیازمند کار و تجارت است و کسب روزی حلال از این طریق، مورد تایید دین و اجر جهاد دارد اما از آنجایی که نفس به مال اندوزی تمایل دارد ممکن است هدف که، زندگی انسانی در پرتو دین در دنیا باشد فراموش و دنیاگرایی جایگزین شود که در این حالت به هر طریقی برای بدست آوردن دنیا تلاش کرده و حتی حلال خویش را برای افزون شدن حرام می کنیم.
بی برکتی یکی از آثار حرام خواری است اگر از راه حرام مال خود را چند برابر کردیم، بی برکتی سبب صرف بیهوده آن شده و تاسف و پشیمانی از هزینه ای که شده نتیجه آن می شود. مواردی مثل سرقت، گم شدن، صرف بیماری و غیره نیز در کمین اینگونه اموال است. بحارج۷۳ص۱۵۰حدیث۸ازامام صادق (ع) نقل می کند که مضمون آن همین است کسی که مالی از حرام بدست آورد خدا براو مشکلاتی مالی و مادی مسلط می کند که مدام فکرش درگیر بوده و آرامش در بهره مندی از آن ندارد.
ذلت و خواری از دیگر آثار حرام خواری است معمولا انسان شیوه رسیدن به حرام را پنهان می کند و در نظر دیگران حاصل رنج و تلاش خویش نشان می دهد اما عاقبت آن رسوایی است. از سوی دیگر استرس و نگرانی از این موضوع مدام همراه او بوده و لذت بردن از داشته ها را به حاشیه می برد.
از دیگر آثار حرام خواری دوری از عبادت و عدم موفقیت در ارتباط با معنویات و دعا و نیایش و کسب آرامش است. از یک سو کسالت و تنبلی و از سوی دیگر بی توفیقی او را از این طریق دور می کند.
در بحارج۱۰۳ص۶۱ از پیامبر اسلام نقل میکند عبادت همراه حرام خواری بنای ساختمان بر روی شن روان است بسیار روشن است که چنین خانه ای به بادی از بین می رود و این سستی دوامی ندارد و این نتیجه عبادت با حرام است که فایده ای هم ندارد.
نشنیدن حق و ندیدن واقعیت هم از دیگر آثار حرام خواری است آنجا که در مقابل حق و باطل قرار میگیرد توان شنیدن و دیدن حقانیت را نداشته و به سوی باطل گرایش پیدا می کند و ممکن است در این مسیر به دیگران ظلمی روا دارد. چنان که عده ای در روز عاشورا با وجود درک پیامبر و شناخت فرزندش حسین (ع) به دلیل حرام خواری گوشی برای شنیدن حق و چشمی برای دیدن واقعیت نداشتند بر روی او تیغ کشیده و آن جنایت هولناک را رقم زدند در حالی که او را در باطل خویش، حق می پنداشتند.
اثر دیگر حرام خوری فساد نسل است یعنی تاثیر سوء در فرزندان دارد و کسانی که با آن مال حرام درگیر بودند زمینه دوری از حق و انتخاب باطل برای آنها بیشتر فراهم می شود اما نه اینکه اختیار از آنها گرفته شود چه بسا ممکن است فرزندی با وجود این شرایط راه درست را انتخاب کرده و به مدد الهی از حرام دور شود. اما معمولا چنین است که فرزاندن و مرتبطین با این اموال نیز خیری از آن نصیبشان نمی شود.
در کل حرام خواری زمینه دوری از حلال را فراهم کرده و راه انسان را از صراط مستقیم منحرف می کند و بسان دومینوی خطرناک به سرعت و سلسله وار او در مسیر سقوط از همه داشته های انسانی، مادی و معنوی قرار می دهد که انتهای آن دره ای هولناک است.
وقتی گرفتار حرام شدیم شیطان و نفس انسان، غفلت را پیش روی ما قرار می دهد که خود نمی فهمیم دچار چه گناهی شدیم از این رو به راه غلط ادامه داده و بیش از پیش خود را در آن غرق می کنیم.
تذکر خیرخواهان و دوستان خوب و خانواده دین محور و شرایط زندگی سالم و به دور از گناه در کنار لطف خدا می تواند زمانی که انسان ناخواسته گرفتارمال حرام شده است جلوی سقوط را گرفته و او را نجات دهد.
اگر انتخاب ما حرام خواری باشد و چهار صباحی با اموال کم یا زیاد بدست آمده از این طریق درگیر دنیا شدیم انسانیت و معنویت رنگی در زندگی ما نخواهد داشت بلکه در پایان مسیر باید به آتشی که خود فراهم کردیم سلام بدهیم و خاکستر زندگی خویش را به نظاره بنشینیم.
#یادداشت
#اهل_قلم
#نویسندگان_حوزوی
@ahalieghalam
https://eitaa.com/HOWZAVIAN_khorasan
.
🍃 یک پیام و یک سلام از حرم امن رضوی
✍️روایت کوتاه حجت الاسلام مرتضی رجائی، مدیر باشگاه نویسندگان تربیتی از حرم امام رضا علیه السلام:
در صحن آزادی حرم مطهر #امام_رضا (سلاماللهعلیه) خادمی را دیدم که نزدیک یک #زائر خوابیده روی فرش حرم ایستاده بود و همانطور که مسئولیت خودش را انجام میداد، حواسش هم به صورت آن زائر بود تا وقتی مگس به سمت صورتش میرود، آن را با پَرِ توی دستش بپراند.
آری؛ در حرم امام رئوف #خادم ها هم مهربانترند.
پ.ن: سلام
در حرم امام رئوف دعاگوی شما و بقیه دوستان نویسندگان حوزوی هستم.
#روایت
#تبلیغ_مکتوب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔻جنگ رسانه ای اموی
یادداشت مهمان ✍️ طاهره شجاعیان، کارشناس رسانه
یزید برای مقابله و حذف رقیبی چون امام حسین(ع) که جایگاه معنوی و اجتماعی محبوبی در جامعه ی مدینه و عراق دارد؛ نیازمند است برای حذف فیزیکی امام، جامعه و افکار عمومی را از بینش های مثبت ایشان به مکتب امام علی و فرزندان ایشان دور کند، و رفتارسازی بر مبنای دنیاگرایی و دنیاپرستی داشته باشد.
لذا در نخستین مرحله، با دو اهرم مؤثر رسانه ای؛ یعنی بکارگیری جایگاه اثرگذاری چهره های برجسته یا همان سلبریتی ها، و استفاده از شایعه پراکنی، جنگ رسانه ای خود را پیش می برد.
برخی اصحاب، قضات، ائمه جمعه و علما و شخصیت های مشهور و محبوب؛ اثربخشی موقعیت دینی و اجتماعی خود را در اختیار بنی امیه قرار دادند، و یزید توانست از کارکرد رسانه ای قضات و بیوت شخصیت های مشهور در تجمیع سپاه از کوفه علیه امام حسین ع و فرماندهی نبرد و بعدا در عذرتراشی ها، استفاده کافی را ببرد.
در اولین گام رویارویی با انقلاب اباعبدالله الحسین(ع)، استفاده ابزاری از دروغ و شایعه ی پیوستن لشکریان یزید به ابن زیاد، توانست سپاه مسلم را دچار ترس و تردید کند و شک در ذهن و قلب ، تسلیم در عمل را به دنبال آورده، مسلم تنها ماند و شهید انفعال کوفیان مقابل عملیات روانی ابن زیاد شد.
مردم کوفه در تبعیت از چهره هایی چون شریح قاضی و تحت تأثیر هجمه های تبلیغاتی یزید در تطمیع و تهدید، قلب و ذهن خود را واگذار و به تلقینات بنی امیه عمل نمودند.
#جهاد_روایت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#چهارشنبه_های_امام_رضایی
خوب صحبت کردن
✍ #جواد_رستمی
نیسان آبی وسط خیابان خیلی آرام در حال حرکت بود از سمت چپ که خواستم سبقت بگیرم ناگهان به سمتم پیچید که اگر فاصله نداشتم و هوشیار نبودم معلوم نبود چه بلایی سرم می آمد.. با عصبانیت به او نزدیک شدم که دیدم یک جوان حدودا هم سن خودم با زیرپوش سفید و چهره ای خسته و احتمالا گرمازده یه دست به فرمان ماشین و یه دست گوشی سرش سرگرمه و تو حال خودش رانندگی هم می کرد..
نگاهش که به من افتاد گفتم پدر آمرزیده یکمی هم وسطش رانندگی کن!
خنده اش گرفت و گفت چشم آقا پلیسه!
گفتم اولا پلیس نیستم و خبرنگارم دوما این آیینه رو باز کن اسرافه!
با تعجب گفت چرا؟!
گفتم چون نگاه که نمیکنی الان نزدیک بود من رو با موتورم روانه آخرت کنی!
دوزاری اش که جا افتاد معذرت خواهی کرد..
ازینجا چندکلامی با هم گفتگو کردیم که شاید بد نباشه شماهم بخونید؛
گفتم: اشکال نداره به خیر گذشت اما بیشتر مراقب باش..
راننده: چشم اونم بخاطر اینکه خوب صحبت کردی..
گفتم: چرا بد صحبت کنم وقتی می تونم با خوبی و دعای خیر حرفم رو بزنم..
نگاه هردو به روبرو بود و گاهی به هم گره می خورد که بهش گفتم:
میدونی امام رضا علیه السلام سه نفر رو بهترین انسان ها میدونند؟
چیزی نگفت نگاه کردم نگاهش منتظر ادامه حرفم بود که سریع گفتم:
کسی که حرف زدنش نیکو و نغز و شیرین باشه یعنی بد و رکیک صحبت نکنه و ناسزا نگه و کلامش یک نفعی برای طرف مقابل داشته باشه..
راننده با همون لحن خاص خودش گفت: اون وخت دوتای دیگه کیا هستن ؟!
گفتم: کسی که سفره دار باشه مهمانپذیر باشه و خیرش به خلق خدا برسه و از دست رنجش به دیگران هم نفعی برسونه..
سومی هم کسی که شب، وقتی بقیه خوابن نماز بخونه، یعنی نماز شب و بعدم نماز صبح اول وقت بجا بیاره..
پرید وسط حرفم گفت: اولیش که از این به بعد سعی میکنم بددهنی نکنم فحش ندم خوب صحبت کنم..
دومیش هم که خداروشکر خیرم میرسه به خلق الله و به ندار و فقیرم کمک می کنم اما سومیش خدایی سخته هاا..
خندیدم گفتم: کار سخت اجر و مزدشم با ارزش تره و خیرش هم تو دنیا و آخرت نصیبت میشه..
خب خوشحال شدم امری نیست مرخص بشیم..
گفت: کجا میری بودی حالا..
گفتم میرم حرم خدمت آقا امام رضا(ع)
گفت: رسیدی سلام مارو هم برسون بگو آقاجان، ممد گفت خیلی نوکریم خیلی چاکریم..ممنونتیم..
گفتم: حتما... التماس دعا خدانگهدار...
بوق زد گفتم بوق ندارم خداحافظ..
گفت موتورت تنه به تنه نیسان من میزنه ها چقدر صدا میده..
با اشاره سر حرفش رو تایید کردم و ازش فاصله گرفتم حس و حال خوبی داشتم یاد حدیثی که خواندم براش افتادم و اینکه آقا امام رضا علیهالسلام فرمودند محاسن کلام مارو برای مردم بیان کنید آنها پیروی می کنند..
تصمیم گرفتم حدیث نگاری که با عنوان چهارشنبه های امام رضایی در پیش گرفتم رو با قوت و انرژی بیشتری ادامه بدم..
همین اتفاق امروز رو هم مثل داستان نیسان آبی ماه رمضون و امربه معروفی که با زبان خوش داشتم بنویسم و از دیگران هم بخوام به هر بهانه ای معارف اهل بیت علیهم السلام رو نشر بدهند..
غرق همین افکار بودم که خودم رو جلوی حرم دیدم و چشمانم به گنبد طلای رضا (ع) خیره شد..
دست ارادت به سینه گرفتم و به نیابت از پدر و مادر مرحومم، حقداران و کسانی که التماس دعا داشتند و ممد آقای نیسان آبی به زبان آوردم:
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا یا غریب الغربا یا معین الضعفا یا شمس الشموس یا انیس النفوس و رحمهالله و برکاته.
#داستانک
#یادداشت
#اهل_قلم
#نویسندگان_حوزوی
@ahalieghalam
https://eitaa.com/HOWZAVIAN_khorasan
🔰 نگاهی گذرا به نقدِ «محسنحسام مظاهری» بر «حسینیه معلی»
اینکه بخشی از آیینهای سنتی، قابل بازنمایی رسانهای نبوده و با اینکار دچار ازجاکندگی میشوند، اجمالا درست است.
اما نباید به این گزاره کلیت داد و به بهانه آن، از خیر بازنماییهای نسبی یا حتی حداقلی گذشت.
همانطور که مواردی مثل پوشش و گویش اقوام یا برخی از آداب و رسوم آنها، در اماکن و ازمنۀ مختلف قابل نمایش هستند، برخی از آیینهای عزاداری را هم میتوان در قاب تلویزیون نمایش داد.
درست مثل اینکه افراد متعلق به یک قوم یا ملیت، میتوانند لااقل بخشی از آیین خاص خود برای عزاداری را در جایی غیر از جای آن، مثل کربلا یا مشهد به نمایش بگذارند.
بهعلاوه اینکه اساسا نباید به هویت شکلی و حتی محتوایی عزاداریها اصالت داد.
آنچه در عزاداری اصالت دارد، نفس اظهار محبت به سیدالشهداء در چارچوبهای عقلی، شرعی و عرفی است؛
و این همان چیزی است که با رعایت برخی ملاحظات، تا حدود زیادی، در بازنمایی رسانهای عزاداریها محفوظ میماند.
نفس تکثر سنتها در فضای عزاداری و تطورات تاریخی آنها که در اکثر موارد، مورد تأیید معصومان و بزرگان دین نیز بوده، شاهد مهمی است بر اینکه اصالت و اولویت، از آنِ روح حاکم بر عزاداری و انگیزه عزاداران است، نه شکل یا محتوای آیین.
🏷 #نوشتار #نقد #محسنحسام_مظاهری #حسینیه_معلی
https://eitaa.com/HOWZAVIAN_khorasan
🟢 3 نقطه مشترک مدعیان روشنفکری
✍️ حجت الاسلام دکتر احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم
🔻در تعطیلات آخر هفته گذشته فرصتی دست داد تا نوشتههای دو ماه گذشته پارهای از مدعیان بزرگ #روشنفکری در کشور را مرور کنم.
🔻 خلاصه مهمترین مسائل و ایدههای مورد بحث آنها عبارت است از:
یک. تشویق به «بیاعتنایی و بیتفاوتی مدنی در فضاهای عمومی» (که از مهمترین نمودهای رفتاری و ظاهری فردگرایی لیبرالی است) به عنوان یکی از نشانههای «مدنیت»! و تفسیر امربه معروف و نهی از منکر به عنوان نشانه «بربریت»! و «دخالت در حریم خصوصی دیگران در فضاهای عمومی»!
دو. دفاع از «چندآمیزشی بودن انسان»! به هدف غیرتسوزی و توجیه خیانت زنان متأهل و طبیعی جلوه دادن آن! و ناطبیعی جلوه دادن غیرت و عفت و حیا!
سه. سیاهنمایی پررنگ و بیمحابای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و علمی؛ تا جایی که یکی از مدعیان و بزرگان این جریان بدون هیچ شرم و حیایی چنین نوشته بود: «ما دائمأ در سوگ از دست دادن هموطنانمان بخاطر استفاده از هواپیماهای 50 سال پیش هستیم.»!
چهار. مناسکستیزی و به سخره گرفتن شعائر دینی و تفسیر مجالس حسینی و هیئات عزاداری به عنوان «لشکرکشی مذهبی»، «مذهب خیابانی» و «ابزاری برای تزویر»!
متن کامل در این صفحه
#روشنفکران
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔰 «عُجبِ به موضوع» ریشهی سلب توفیق
✍️ استاد سید منیرالدین هاشمی
نباید با تمام توان خود سعی کنید که شاخ و بال و کبّاده و عَلَم و کُتَل درست کنید، بلکه کارتان را خوب انجام دهید.
البته این را یقین داشته باشید که شکر نعمتِ حضرت حق را هر کسی انجام دهد، زیادهای که لازم باشد به او عطا میشود و زیادهای هم که برای او مضر باشد به او، رحمةً من الله تبارک و تعالی، داده نمیشود. «لَئِن شَکَرتُم لَاَزیدَنَّکُم». اگر کفر به آن اضافه شد، خذلان و مصداق «سَنَسْتَدْرِجُهُمْ مِنْ حَيْثُ لا يَعْلَمُونَ» خواهد بود.
لذا اولین تقاضا این است که نگویید: موضوع کار ما موضوع اصلی است و باید تمامی نیروهای مجموعه به این کار بپردازند؛ این صحبتها قابل قبول نیست! در رفتارها و صحبتهایی که در محیط کارتان طرح میشود اینگونه نباشد که معنای شاخ و شانه کشیدن و اینکه ما امروز یک سر و گردن از شما بالاتر هستیم را داشته باشد. اینها بسیار مُضرّ است. در ته قلبتان اینگونه باشد که واقعاً احساس کنید که نسبت به آحاد افرادِ دیگر، دستبوس هستید؛ یعنی در ذهنتان اینگونه باشد که ممکن است دیگری یک اخلاصی داشته باشد که من فاقد آن باشم و من یک اطلاعی داشته باشم که بیشتر از او مکلّف باشم، بنابراین، من به عذاب نزدیکتر باشم و او به رحمت حق، نزدیکتر. خدای متعال هرچه را به هر کس در این عالَم داده است، برای امتحان است."
(تیرماه ۱۳۷۷)
متن کامل در این صفحه
#اخلاق
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#حدیث_روز
🔰 نشانه شیعه واقعی
▪️حضرت زهرا(سلاماللهعلیها): إنْ كُنتَ تَعمَلُ بِما أمَرناكَ و تَنتَهي عَمّا زَجَرناكَ عَنهُ فَأنتَ مِن شيعَتِنا و إلاّ فَلا
▪️اگر به آنچه تو را به آن فرمان میدهيم عمل كنى و از آنچه برحذر میداريم دورى كنى، از شيعيان مايى و الاّ هرگز.
📚 بحارالأنوار، ج ۶۸ ، ص ۱۵۵
▪️اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه▪️
✅https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
📝تأملی بر اسرار مانایی عاشورا
✍️ غلامرضا رضایی تربقان، استاد حوزه علمیه خراسان
💢صدای خاوران _ در طول تاریخ انسانهای بزرگی همواره وجود داشتند که به اهداف خود معتقد بودند و به هیچ روی از اصول خویش دست برنداشتند و حتی جان خویش را بر سر آن نهادند، اما بهراستی جریان امام حسین(ع) بهراستی بینظیر است. امام بهحکم وظیفه دینی و مسئولیت انسانی با استواری هرچه تمام بر اصول و عدم نرمش در مقابل دشمنان در تمام تاریخ بیبدیل است، اسرار امام بر رد پذیرش بیعت، عدم توجه به نصایح دیگران، آگاهانه به مرگ نزدیک شدن، اعتقاد واقعی به اصول و... فضایی آفرید که هرگز مشابهای نیافت.
‼️اکنون جای این سؤال است؛ چرا از میان اینهمه حوادث، تاریخ واقعه عاشورا اینگونه نمود یافت و جاودانه شد و غبار زمان نهتنها آن را به فراموشی نسپرد بلکه علیرغم تلاشهایی که در ادوار مختلف برای به فراموشی سپردن آن و محو حادثه عاشورا خصوصاً در عهد امویان، مروانیان و عباسیان بهویژه در عهد متوکل صورت گرفت و حتی چندین بار قبر امام حسین(ع) را به آب بستند و تمام علائم این قبر را از بین بردند و بنیعباس هزاران دسیسه بکار برد که این حادثه از یادها برود ولی موفق نبودند و نمایانترش ساختند.
✔️ متن کامل در این صفحه
#عاشورانویسی
#تبلیغ_مکتوب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔰 آیت حکمت
✍️ سید محمدحسین دعائی
بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارکنان و خانوادههای ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به تنهایی آیت عظیمی است از حکمت، بصیرت، درایت، جامعیت و معنویت این مرد خدا؛
اما افسوس که بسیاری از ما، در حجاب معاصرت گرفتاریم و توان درک این عظمت را نداریم:
با تشکر از عوامل عملیات ـ در ردههای مختلف ـ شروع میکند.
بر ضرورت قدرشناسی از زمینهسازان کار، یعنی: نیروهای قبلی، شهدا و خانوادههای آنان تأکید میورزد.
نشان میدهد که از جزئیات عملیات مطلع است و به ابعاد مختلف آن اشراف دارد.
تأثیر خانوادهها در انگیزش نیروی انسانی و پیشرفت امور کشور را به یاد آورده و آنها را به همیاری و همدلی بیشتر تشویق میکند.
مبنای قرآنی کار را تبیین میکند.
دستاوردهای ملی و بین المللی عملیات را توضیح میدهد.
دلائل فنی اهمیت کار را درک کرده و آنها را با بیانی ساده بازخوانی میکند.
هم به ضرورت تدریس نتایج علمی کار در دانشگاهها واقف است و هم به لزوم تولید خروجی هنری و رسانهای از آن توجه دارد.
بهطور ویژه بر اهمیت برخورداری از نگرش توحیدی به کارهای علمی، تجربی و نظامی تأکید میکند.
ربط پیشرفتها با انقلاب اسلامی را نشان میدهد.
روح انقلابی و معنای استکبارستیزانه کار را تبیین میکند.
تأثیر توانمندیهای نظامی و امنیتی بر رشد اقتصادی را یادآوری کرده و بر لزوم بهرهوری تجاری از این توانمندیها تأکید میورزد.
علاوه بر ورود تفصیلی به موضوع خاص جلسه، گریزی هم به مسائل عمومی جامعه میزند.
با تشکر ابتدائی و دعای انتهائی، وجود رابطه قلبی و عاطفی بین خود و سربازانش را به نمایش میگذارد.
در مجموع، درس خداشناسی، قدردانی، واقعبینی، آرمانگرایی، استقامتورزی و سختکوشی میدهد.
و خلاصه اینکه: برایمان رهبری کرده و لذت ولایت الهی را به ما میچشاند.
ای کاش قدر او را بیشتر میدانستیم ...
🏷 #نوشتار #یادداشت #آیة_الله_خامنهای #نیروی_دریایی_ارتش
https://eitaa.com/HOWZAVIAN_khorasan
مُهرخادم الرضا(ع) بودن را از ۱۷مرداد ۹۴ دارم
✍ نجمه موسوی؛ فعال رسانه ای حوزه علمیه خراسان و کارشناس ارشد علوم سیاسی
۱۷مرداد برایم در تقویم رنگ و بوی دیگری دارد، نه بخاطر اینکه روز خبرنگار است، به دلیل تایید و پذیرفته شدن، آنهم در حرم امام مهربانی ها...
سالها بود که پیگیر خادمی در قطعهای از بهشت بودم و از راههایی که وجود داشت، درخواست و پیگیری داشتم، اما همهاش با معرفی یک همکار شروع شد.
مسیر اداری و موفقیت در آزمونهای حرم شناسی و گزینش حرم، آغاز راه بود. حالا باید منتظر فراخوان حضور باشی. چندماهی گذشت (حدود ۸ ماه از آذر ۹۳)، انتظاری شیرین که به وقوع پیوست....
۱۷ مرداد ۱۳۹۴، اولین سال رسمی خبرنگاری حرفه ای برایم بود که مصادف شد با آغاز خدمت در حرم مطهر امام رضا(ع).
این شد که مُهرخادم الرضا(ع) بودن را از ۱۷مرداد ۹۴ دارم.
عکس: ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
ساعت ۱۰:۱۶ جمعه
#خادم
#نویسندگان_حوزوی
https://eitaa.com/HOWZAVIAN_khorasan
.
🙏توصیهی ما در روز خبرنگار به مسئولان حوزه
📌هویتبخشی به نویسندگان مطبوعاتی حوزه از میزان احترام مدیران نهادهای حوزوی و تبلیغی کشور به این قشر از حوزویان در روز خبرنگار مشهود میشود.
🔻بعداً نگویید چرا یادداشتنویس نداریم؛ آن هم بعد از امر اخیر رهبر انقلاب!
#پویش_نوشتن
#تبلیغ_مکتوب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
https://eitaa.com/HOWZAVIAN_khorasan