▫️نقش سنّتهای الهی در ساختن آینده مطلوب انقلاب اسلامی
🔸 حجت الاسلام والمسلمین #محسن_مهاجرنیا عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه در نشستی مطرح کرد:
▪️برای ساختن آینده مطلوب انقلاب اسلامی یک سری عناصر قطعی وجود دارد که تأثیرگذارند و یکی از عوامل مهم «سنّت های الهی» هستند. سنّتهای الهی، همین متافیزیک عالم هستند.
#سخنرانی
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت|آغاز جادوی خیال در ایران
💢 همه چیز با ترجمه صد سال تنهایی مارکز به وسیله بهمن فرزانه و انتشار آن در سال ۱۳۵۳ شروع شد. البته پیش از او احمد میرعلایی با ترجمه آثار بورخس هم این نویسنده عجیب و هم جریان رو به گسترش رئالیسم متفاوت آمریکای لاتین را به ایرانی ها معرفی کرده بود.
✖️ترجمه های میرعلایی و فرزانه گر چه با استقبال مواجه شدند، ولی مدت ها طول کشید تا به ساحت تقلید در آیند. با اینکه ترجمه فرزانه از زبان ایتالیایی بود، تا سال ۵۷ چهار بار تجدید چاپ شد که نشان میداد جامعه ادبی ایران کتاب را پذیرفته و دریافته بود. پس از انقلاب، ترجمه فرزانه مجوز انتشار نیافت، اما ناشران آثار ممنوعه چاپ های نازل آن را به وسیله دست فروشان کنار خیابان انقلاب به دست خوانندگان مشتاق می رساندند.
📖برگرفته از فانوس سحر انگیز خیال، نوشته حمید عبداللهیان و اعظم عبداللهیان
#برشی_از_کتاب
🆔 @iictchannel
▫️بدحجابی، به معنای مخالفت با نظام نیست
💢 به مناسبت ۲۱ تیرماه و روز عفاف و حجاب
🔸 در گفتگو با #مهدی_جمشیدی عضو هیأت علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه عنوان شد:
▪️بسیار خطاست اگر تصوّر کنیم که بخش بزرگی از بدحجابیها، نوعی مخالفت سیاسی نسبت به حاکمیّت است. بسیاری از زنان که بدحجاب هستند، یا سیاسی نیستند، یا حتّی همراه با حاکمیّت هستند و تعارض خاصی ندارند.
#مصاحبه
#حجاب_عفاف
🆔 @iictchannel
➕#عکس_نوشت|دولت اسلامی نباید در برابر بدحجابی منفعل باشد
👤 آقای #مهدی_جمشیدی عضو هیات علمی گروه #فرهنگ_پژوهی پژوهشگاه
🔻 بدحجابی در جامعه، همچون یک آموزش عمومی و تبلیغ جمعی است که موجب گرایشیافتن دیگران نیز خواهد شد و چهبسا این اقلیّت هنجارشکن به اکثریّت تبدیل شوند. ازاینرو، دولت اسلامی نباید نسبت به بدحجابی در عرصه عمومی، بیموضع و منفعل باشد و درباره روند فزاینده آن، عاقبتاندیشی نکند. به این جهت است که باید نسبت به بدحجابی، حسّاس بود و آن را فرعی و غیرمهم قلمداد نکرد.
#مصاحبه
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت| چیستی پسا استعمار
◼️پسااستعماری، تحلیل فرهنگی است که شیوه سلطه جویانه غرب را در نگرش به موضوعات، مورد نقد و اعتراض قرار می دهد؛ به طرفداری از طبقات فرودست و به حاشیه رانده جامعه می پردازد و سعی در شنواندن فریاد آنان دارد. فرانتس قانون از بزرگان اندیشه پسااستعماری بر این عقیده است که در پی استعمار کشورهای جهان، بومیان استعمارشده برای غلبه بر حس تحقیر خود به تقلید از استعمارگر میپردارند.
📖برگرفته از فانوس سحر انگیز خیال، نوشته حمید عبداللهیان و اعظم عبداللهیان
#برشی_از_کتاب
🆔 @iictchannel
🏢 مدرسه تابستانی شبههپژوهی عفاف و حجاب
⭕️ با حضور اعضای هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
▫️ #ابوالقاسم_مقیمی_حاجی
➖کارکرد عرف در تشخیص حکم و چگونگی حجاب
▫️ #سعید_داوودی
➖حجاب گریزی و عفاف پذیری
▫️ #علی_محمدی_جورکویه
➖حجاب حکم شرعی یا عرفی تبعات عرفی سازی حجاب
▪️به صورت مجازی
▪️همراه با صدور گواهی پایان دوره
▪️ویژه اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب سطح۳، ۴، دانشجویان دکتری
🗓 چهار شنبه ۲۲ و پنجشنبه ۲۳ تیرماه
🕓 ساعت ۱۶ تا ۲۰
🔻 ثبت نام از طریق:
🔹 formafzar.com/form/piew7
#حجاب_عفاف
🆔 @iictchannel
▫️مجموعه مقالات جریانشناسی و نقد اعتزال نو به ترکی استانبولی ترجمه شد
🔸 مجموعه مقالات جریانشناسی و نقد اعتزال نو اثر حجت الاسلام عرب صالحی پس از ترجمه به ترکی استانبولی در کشور ترکیه به چاپ رسید.
▪️این اثر ارزشمند که توسط حجت الاسلام والمسلمین محمد عرب صالحی عضو هیات علمی گروه منطق فهم دین پژوهشکده حکمت و دین پژوهی تدوین شده است پس از چند چاپ به زبان فارسی هم اینک با لوگوی مشترک پژوهشگاه و جامعة المصطفیالعالمیه در دو جلد و حجم قریب به هزار صفحه به زبان ترکی استانبولی ترجمه و توسط نمایندگی جامعه الصطفی در ترکیه به چاپ رسیده است.
#تعاملات_بین_المللی
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت|هر احساسی عشق نام ندارد
👤 احساس نیاز به جنس مخالف برخی از نوجوانان را به کنجکاوی ترغیب می کند و میل به ایجاد و داشتن رابطه با جنس مخالف را در آنها بر می انگیزد و نوجوان با رفتارهای خود، سعی در برانگیختن احساسات و جلب نظر جنس مخالف دارد که با توجه به نوع شخصیت و عقیده و دیدگاه هایی که دارد، فردی را مورد پسند قرار می دهد و شبانه روز به او فکر می کند که این حالات شدت و ضعف دارد.
🚫 نوجوان عاشق چنین تصور می کند که معشوق از حالات او آگاهی دارد، در حالی بسیاری از موارد، فرد مقابل در بی خبری است. این گونه حالات عشقی در است و بعد از مدت زمان کوتاهی، از این معشوق دل می کند و مجددا عاشق فرد دیگری می شود و عشق قبلی خود را واقعی نمی داند. در حقیقت زیر بنای این قبیل وایستیدا جاذبه و کشش های جنسی است که آن را نمی توان عشق نامید.
📖برگرفته از کتاب عشق در وسط خیابان، نوشته ابراهیم سالاروند
#برشی_از_کتاب
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت|آزادی اجتماعی یک آزادی توحیدی است
🔙 شهید بهشتی براساس آگاهی هایی که در فطرتش زمینه دارد و در پرتو تجربه وعمل بارور می شود و قدرت گزینشی آزاد که به او داده شده است، جهت این پویش سازنده را آزادانه و آگاهانه برمی گزیند و در جهتی که خود انتخاب و اختیار کرده است، رشد کرده، جلو می رود و ساخته می شود.
💠 ویژگی اساسی انسان همین خودسازی و محیط سازی آگاهانه و آزادانه او است. پس این نکته مهم است که آزادی در نگاه شهید بهشتی یک آزادی فطری است و با انسان خلق می شود. در عین حال که این آزادی فطری است، توحیدی هم هست. این مبنای مهمی در نگاه شهید بهشتی است.
📖برگرفته از کتاب مواضع بهشتی، نوشته ایمان صفرآبادی فراهانی، محمد شهیدی
#برشی_از_کتاب
🆔 @iictchannel
📣 🇹🇷 ترجمه مجموعه مقالات جریانشناسی و نقد اعتزال نو به ترکی استانبولی
✍ به قلم حجت الاسلام و المسلمين #محمد_عرب_صالحی رئیس پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه
📚1⃣ جلد اول این مجموعه در پی یافتن پاسخ به پرسش های زیر است:
⬅️ این دستگاه نوبنیاد را چگونه باید تعریف کرد و حوزه جغرافیایی از جهان اسلام که سخنان این گروه در آن رشد یا نفوذ پیدا کرده، کدام است؟
⬅️ تقسیمات و گروه بندی هایی که برای این گروه به حسب تمایز افکار آنان می توان نمود، خاستگاه یا خاستگاه های مختلف این گروه در پیمودن این راه چه بوده است؟
⬅️ آیا درد دین داشته اند یا صرفاً به خاطر غرب زدگی و تقلید از الگوهای غربی پس از رنسانس و به خصوص پس از مدرنیته کپی برداری کرده اند؟
#تعاملات_بین_المللی
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت|اولین جادوگر واقعگرا
♟اینکه آغازکننده رئالیسم جادویی در آمریکای جنوبی را آلخو کارپنتير (۱۹۸۰ - ۱۹۰۴) بدانیم یا آرتور اوسلار پیتر (۱۹۰۶ - ۲۰۰۱) محل مناقشه است. اوایل دهه ۱۹۲۰ اصطلاح رئالیسم جادویی در اروپا و در حلقه گروه خاصی از نقاشان جمهوری وایمار آلمان متداول شد که می کوشیدند راز پنهان زندگی را در پس واقعیت ظاهری به تصویر بکشند.
🔮فرانتس روه، هنرشناس آلمانی، اصطلاح رئالیسم جادویی را برای نقد این آثار در سال ۱۹۲۵ به کار برد. در سال ۱۹۲۷ فصل هایی از کتاب پسااکسپرسیونیسم، رئالیسم جادو، اثر روه، که مختص رئالیسم جادویی بود، به اسپانیایی ترجمه شد و در مادرید در نشریه رو پستا د اکسیدنته با عنوان رئالیسم جادو، پسا اکسپرسیونیسم: مسائل نقاشی متأخر اروپا به چاپ رسید.
📖برگرفته از کتاب فانوس سحر انگیز خیال، نوشته حمید عبداللهیان و اعظم عبداللهیان
#برشی_از_کتاب
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت|سرمایهگذاری جسورانه اسلامی
☑️ سرمایهگذاری جسورانه اسلامی روشی جدید در تأمین مالی شرکتهای نوپا و فناورمحور است. بسیاری از استارتآپها و شرکتهای نوپا به انواع کمکهای مختلف نیاز دارند تا بتوانند بهخوبی در بخشی که در آن فعالیت میکنند، موفق شوند.
💠 نقش کلی سرمایهگذاری جسورانه در هدایت نوآوری در جامعه و کمک به توسعه اقتصاد بهطور گسترده شناسایی و تحسین شده و سهم آن در ارتقای محیط کارآفرینی نیز بهخوبی شناخته شده و با توجه به ویژگیهای منحصربهفرد آن، بر نقش سرمایهگذاری جسورانه برای تأمین مالی راهاندازی در مراحل اولیه و اهمیت سرمایه جسورانه پایدار نیز تأکید میشود.
✂️ دکتر #میرفیض_فلاح، دانشيار گروه مدیریت دانشگاه تهران، برگرفته از هشتاد و پنجمین شماره فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد اسلامی
#برشی_از_مقاله
🆔 @iictchannel
⚠️#عکس_نوشت|اگر طبق سنتهای الهی عمل نکنیم شکست خواهیم خورد
🔻حجت الاسلام والمسلمین #محسن_مهاجرنیا عضو هیأت علمی گروه #سیاست پژوهشگاه
⁉️چرا مسلمانان در اُحد، جنگ پیروز شده را باختند؟ چون قانونمندی جنگ رعایت نشد. اینها قرار بود آنجا بمانند، ولی دیدهبانی را رها کردند و دشمن از طرف دیگر حمله کرد. این طبیعت کار است. چرا دشمن پیروز شد؟ چون دشمن از قانونمندی به سنّت الهی که در هستی وجود دارد استفاده کرد.
✖️او دقیقاً طبق سنّت جلو آمد و پیروز شد. وی گفت: الآن هم همینطوری است، میگویند چرا اروپا در دنیا این همه پیشرفت دارد؟ این همه از نعمتهای الهی استفاده کرده است؟ این همه تکنولوژی آنها پیشرفته است و همه دنیا به آنها نیاز دارند؟ به خاطر اینکه آنها خوب از طبیعت استفاده میکنند، از قانونمندی خوب استفاده کردهاند. از طبیعت به بهترین وجه استفاده کردهاند.
#سخنرانی
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت|غایت علوم دینی
🔹علم دینی دارای دو افق غایی است: « ملکوتی» و « ملکی»؛ غایت ملکوتی و برین علم دینی، تقرب به بارگاه باری است که از رهگذر «استكمال نفوس» انسان ها بر اثر انکشاف حقایق هستی بر آنها حاصل می گردد.
🔹غایت ملکی و زیرین علم دینی تعالی حیات انسانهاست که از رهگذر تحصیل توان در استخدام قوانین و سنن الهی برای تغییر محیط حیات انسانی در جهت دلخواه، صورت می بندد.
📖برگرفته از کتاب فلسفه علم دینی، نوشته آیت الله علی اکبر رشاد
#برشی_از_کتاب
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت|زیارت در اندیشه سلفیه
🔻از دیدگاه سلفيون وهابی، زیارت قبور پیامبر بر و اهل بیت حرام است. آنان به تبعیت از ابن تیمیه این عمل را به منزل عبادت و پرستش قبور می دانند و به خاطر آن، عاملان به این عمل، به ویژه شیعیان را در ردیف مشرکان قرار می دهند. در حالی که این عمل، بنا بر نص صریح آیات قرآن کریم و احادیث نبوی، عملی مشروع بلکه مستحب مؤكد است. قرآن کریم به مسلمانان توصیه می کند پس از ارتکاب گناه نزد رسول خدا راه بروند و از او و خداوند طلب آمرزش کنند.
🔺افزون بر قرآن کریم، احادیث فراوانی نیز در منابع روایی شیعه و اهل سنت به چشم می خورد که بر اهمیت و استحباب زیارت قبر پیامبر و تأکید می کند. در روایتی، رسول خدا بینه می فرماید: «من زارني با و تا ئت له شفيعا يوم القيامة»؛ هر کس مرا در زندگی و پس از مرگ زیارت کند در روز قیامت شفیع او خواهم بود.
📖 برگرفته از سلفی گرایی، نوشته محمد ملک زاده عضو هیات علمی گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت|نسبت سلفیه با وهابیت
⬅️ سلفيه و وهابیت در برخی از افکار و اعتقادات دارای دیدگاه مشترکی هستند، اما هر دو را نمی توان ذیل یک معنی قرار داد، زیرا سلفیه، به معنای عام، اعم از سلفی تکفیری و غیر تکفیری است. وهابی ها در داخل جزيرة العرب به وهابی حنبلی معروف اند و در خارج از جزيرة العرب سلفی نامیده میشوند.
🔳 تقریبا همه سلفی های معاصر در جزيرة العرب، ابن تیمیه حنبلی را امام و مرجع خود می دانند. در این صورت می توان گفت سلفی های جزيرة العرب که امروزه با عنوان وهابیون شناخته می شوند، همگی از پیروان مذهب حنبلی اند.
🔙 اگرچه بعضی از وهابی ها در برخی از موضوعات با مذهب حنبلی مخالف اند، اما در مجموع، در عقیدۂ تشبیه و تجسیم و نصب اتفاق نظر دارند.
📖 برگرفته از سلفی گرایی، نوشته محمد ملک زاده عضو هیات علمی گروه سیاست پژوهشگاه
#برشی_از_کتاب
🆔 @iictchannel
🔸 امام هادی علیه السلام:
🔰 شکرگزاری از نعمت، از خود نعمت بهتر است چون نعمت متاع دنیای فانی است و لکن شکر، نعمت جاودانه آخرت است.
✨ فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت دهمین اختر تابناک آسمان امامت و #ولایت #امام_هادی علیه السلام را تبریک عرض می نمائیم.
#تبریک
🆔 @iictchannel
🔹کارگاه آموزشی "نقش عفاف و حجاب در کنترل بحران جنسی"
🎙 با حضور:
حجت الاسلام #فرج_الله_هدایت_نیا عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه
📆 شنبه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱، ساعت ۱۰
⚠️ حضور مجازی از طریق:
➡️ ac5.birjand.ac.ir/meeting1
#تبلیغ
#حجاب_عفاف
#فعالیت_اعضا
🆔 @hedayatnia_ir
🆔 @iictchannel
◽️ شیعه واقعی امام هادی(ع) پناهگاه مردم در شرایط نامناسب اقتصادی است
🔸 در گفتوگو با حجتالاسلام والمسلمین #قاسم_ترخان مدیر گروه تخصصی علوم انسانی قرآنی پژوهشگاه عنوان شد:
▪️ شیعه واقعی امام هادی(ع) باید پناهگاه مردم درشرایط نامناسب اقتصادی جامعه باشد اما متأسفانه می بینیم که بسیاری از افراد در این شرایط فقط ادعای شیعه بودن می کنند در صورتی که آنها باید در عمل نشان دهند که یک شیعه واقعی هستند.
#مصاحبه
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت|روش شناسی فکری سلفیه
✖️سلفیون، به تبع ابن تیمیه، تنها روش صحیح برای تشخیص و فهم دین اسلام را فهم مبتنی بر ظواهر قرآن، سنت و اقوال سه نسل نخست اسلامی یعنی صحابه، تابعان و تابعان تابعان می دانند. فهم این جریان نسبت به مسائل دینی را که مبتنی بر آموزه هایی همچون نص گرایی، ظاهرگرایی و نفی عقل گرایی است، می توان در دو بخش هستی شناسانه و معرفت شناسانه مورد مطالعه و بررسی قرار داد. به لحاظ رویکرد هستی شناسانه، سلفیان معتقد به عالم مجردات نیستند.
🚫 بلکه همه عالم اعم از خدا و غیر آن را محسوس می دانند. ایشان گرچه خداوند را دارای جسم نمی دانند، اما غالبا آن را محسوس می دانند و معتقدند خداوند را می توان در قیامت با چشم سر مشاهده کرد. بر همین اساس، خدا را با صفات بشری همراه با دست و پا و صورت توصیف می کنند و برای او خنده و گریه و آمد و رفت و نشستن و پا نهادن در جهنم و صدای جرجر تختی که روی آن می نشیند، مانند «صدای کجاوه» قائل هستند!
📖 برگرفته از سلفی گرایی، نوشته محمد ملک زاده عضو هیات علمی گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
🆔 @iictchannel
◻️#عکس_نوشت|شیعه امام هادی (ع) تلاش می کند که در زمینه های علمی سرآمد باشد.
🔻حجتالاسلام والمسلمین #قاسم_ترخان مدیر گروه تخصصی #علوم_انسانی_قرآنی پژوهشگاه عنوان شد:
💠شیعه امام هادی (ع) تلاش می کند که در زمینه های علمی سرآمد باشد. الجنیدی از علمای بزرگ آن زمان در جلوی امام هادی (ع) زانوی ادب می زند، یعنی او می فهمد که باید شاگردی حضرت را بکند؛ این معنایش این است که باید شیعیان امام هادی (ع) از حیث علمی سرآمد باشند. امام علی (ع) می فرماید: « العِلمُ سُلطانٌ ، مَن وَجَدَهُ صالَ بِهِ، ومَن لَم يَجِدهُ صيلَ عَلَيهِ»؛ دانش، سلطنت و قدرت است، هر كه آن را بيابد با آن يورش برد و هر كه آن را از دست بدهد بر او يورش برند»، علم قدرت می آورد، اگر شما از علم استفاده نکنید، دیگران بر شما سلطه می یابند.
#گفتگو
🆔 @iictchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 #امام_خامنه_ای(مدظله العالی):
🔰 مهمترین پیام #غدیر تعیین «امامت» به عنوان ضابطه و قاعده حکومت در اسلام است
💠 واقعه غدیر، پایه گذاری قاعده حکومت در #جامعه_اسلامی است و نشان می دهد اسلام به غیر از ضابطه امامت و ولایت، مدل های حکومت های سلطنتی، شخصی، زر و زور، زیاده خواه، متکبر، پیرو شهوات و اشرافی را قبول ندارد.
🌺 فرارسیدن عید سعید #غدیر_خم، عید ولایت و امامت را تبریک و تهنیت عرض می نمائیم.
#تبریک
#استوری_موشن
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت|دین و اخلاق معیار و ترازوی یکدیگر
💢 به نظر می رسد برای ورود به دین و نظام اخلاقی خاص ملاک اصلی عقل است؛ یعنی عقل و امور یقینی آن، معیار ورود به دین و اخلاق است و این مطلب نافی بخش های بدیهی اخلاق و حتی دین در بخش هایی نخواهد بود، زیرا بدیهی بودن را نیز عقل تعیین می کند.
💡ولی بعد از ورود به دین و اخلاق، هر دو می توانند برای یکدیگر حدود و ثغور تعیین کنند و این نکات در ادامه نوشتار روشن خواهد شد. در این بخش ابتدا معیار و ترازو بودن دین برای اخلاق و سپس اخلاق برای دین مطرح میگردد و سپس مطالب، خلاصه و جمع بندی میشود.
📖برگرفته از کتاب نسبت دین و اخلاق، نوشته حسن معلمی
#برشی_از_کتاب
🆔 @iictchannel
▫️گاهی درباره یک عالم ربانی ده کتاب خواندهایم و از امیرالمؤمنین(ع) هیچ!
💢 به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم
🔸 در گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین #غلامحسن_محرمی عضو هیأت علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه عنوان شد:
▪️از علما گفتن خوب است، آنها هم پیروان انبیاء و اوصیاء بودهاند، اما انبیاء و ائمه اطهار(ع) انسانهای کاملی هستند که خدای تبارک و تعالی آنها را برای ما الگو قرار داده و در قرآن از آنان نام برده است، ما باید اهلبیت(ع) را خوب بشناسیم و سخنانشان را با دقت برای جامعه بشری بیان کنیم.
▪️ اینگونه نباشد که ما درباره بعضی از بزرگان معنوی ده کتاب خوانده باشیم، ولی در مورد امیرمؤمنان یک کتاب هم نخوانیم یا در مورد دوازده امام(ع) سه، چهار کتاب هم نخوانده باشیم، این شیوه درست نیست، آدم شرمنده میشود.
#مصاحبه
🆔 @iictchannel
🔹 چرا اگر ماجرای غدیر نبود دین ناقص بود؟
💢 به مناسبت عید سعید غدیر خم
🔸 حجت الاسلام و المسلمین #محمد_عرب_صالحی رئیس پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه طی نوشتاری تبیین کرد:
❇️ با نصب امامت بقای دین پس از پیامبر تا روز قیامت تضمین یافت و دین از مرحله حدوث به مرحله بقا قدم گذاشت و از مرحله حامل شخصی به حامل نوعی که همواره همراه دین خواهد بود و بقا و استمرارش را تضمین خواهد کرد وارد شد. در واقع در این روز سازکار پاسخگویی دین به تمام مسائل نوپدید پس از پیامبر برای همه زمانها در دل دین تعبیه شد.
❇️ اگر دین اسلام امر ولایت را نمیداشت کمالش تا زمان حضور پیامبر بود و پس از آن دچار نقیصه بود و با آمدن ولایت برای زمانهای پس از پیامبر تا روز قیامت این نقیصه برای همیشه رفع گردید و سایر واجبات الهی هم تنها با ادامه ولایت میتوانست تأثیر واقعی خود را ادامه دهد لذا نعمت ولایت خدا و رسولش هم با آمدن #ولایت ائمه تمامیت پیدا کرد. در واقع در روز غدیر استمرار داشتن حکم رسالت پس از او توسط کسی که در قول و فعل مثل اوست ابلاغ گردید.
⚜️ ادامه را بخوانید:
🌐 iict.ac.ir/majeraghadir
#یادداشت
🆔 @iictchannel