eitaa logo
مطالعات زنان و خانواده
678 دنبال‌کننده
778 عکس
7 ویدیو
428 فایل
مطالعات خانواده و زنان در ایران و عرصه بین الملل @international_club" rel="nofollow" target="_blank">eitaa.com/@international_club لینک ارتباط با ادمین کانال: @hamann
مشاهده در ایتا
دانلود
📒مقاله زن و محیط زیست، عناصر بیگانه شهر 👇چکیده: این مقاله بدنبال یافتن رابطه میان مسائل اجتماعی و مشکلات زیست محیطی و ریشه‌یابی این معضلات و پیدا راه‌حل برای آنهاست. بدین منظور در ابتدا به مشکلات زیست محیطی و معضلاتی که بشر امروزه با آن روبروست پرداخته شده و در مورد «مردسالاری و سلسله مراتب اعمال سلطه» و همچنین «نظام سرمایه داری و مصرف‌گرایی» به عنوان مسائلی مؤثر در رویکرد محیط زیستی بحث می‌شود. از آنجا که زنان در این زمینه نقش مؤثری دارند تأثیر آنها و جنبش اکوفمینیسم به عنوان جنبش مرتبط با مسئله زنان و محیط زیست و رابطه میان آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد. کشور ایران نیز با تمامی این بحران‌ها روبروست و برای ارائه راه‌حل‌‌های مناسب برای حل آنها به واکاوی نحوه برخورد با زنان در ایران، رابطه ایرانیان با طبیعت و تأثیر دیدگاه‌های مرتبط با زنان و طبیعت در ایران با بررسی ابعاد اجتماعی ورود مدرنیته به جامعه ایرانی و تأثیر آن بر جامعه ایران، بر زن و طبیعت پرداخته می‌شود. ⭕جهت مطالعه متن مقاله، کلیک کنید. @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
مقاله تحقیق فمينيستي مباني پارادايمي و مجادله هاي انتقادي.pdf
433.1K
📒عنوان مقاله: تحقیق فمینیستی: مبانی پارادایمی و مجادله‌های انتقادی 👥نویسندگان: احمد محمدپور/ داریوش بوستانی/ رسول صادقی/مهدی رضایی 📎منبع: مجله زن در توسعه و سیاست، دوره 7، شماره 2 - تابستان 1388 📌 چکیده بنیان روش شناسی فمینیستی در نقد علوم طبیعی و اجتماعی به‌عنوان دانشهای دوجنسی گرا قرار دارد. فمینیست ها بر این باورند که سؤال‌ها، نظریه‌ها، مفاهیم، روش شناسی ها و داعیه های معرفتی دانش متعارف که فرض میشود فراغت ارزشی-جنسیتی دارند، در حقیقت درکی مخدوش‌شده و ناعادلانه، هم از طبیعت و هم از زندگی اجتماعی، به‌دست داده اند. از منظر رویکردِ فمینیستی، دانش دارای خصلتی محلی، موقعیتی، بسترگرا و تاریخی و نه موجودیتی جهان شمول و فرابستری است. ✅ این مقاله قصد دارد مبانی پارادایمی و مجادله‌های انتقادی در تحقیق فمینیستی را مطالعه کند. ◀در این راستا، ابتدا ضمن مرور اجمالی بر روی‌کرد عمومی فمینیسم و روند پیدایش تاریخی آن، سه خُرده رهیافت تجربه گرایی فمنیستی، نظریه‌ دیدگاه فمینیستی، و پست مدرنیسم فمینیستی مطالعه می شوند. سپس، مواضع پارادایمیکِ تحقیق فمینیستی در قالب مباحث ، و بحث و مطالعه می‌شوند. بخش آخر مقاله به نقدهای روش شناختی فمینیستی از پارادایم اثباتی و نیز معرفی و تشریح اصول روش تحقیق فمینیستی اختصاص دارد. @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
📙معرفی معرفت‌شناسی فمینیستی از دیدگاه لیندا مارتین آلکوف 👤مؤلف: مریم روایی 📌ناشر: روشنگران و مطالعات زنان 📖کتاب حاضر، اثر پروفسور «لیندا مارتین آلکوف» ، استاد فلسفه، مطالعات زنان و علوم سیاسی‌ است و به موضوع فمینیستی اختصاص دارد. [معرفت‌شناسی فمینیستی، حوزة نظری بسیار وسیعی است که یک سوی آن بر نظریة سیاسی و روابط قدرت تکیه دارد، و سوی دیگر آن ناظر به نظریه‌های جامعه‌شناختی و چگونگی شکل‌گیری معرفت در جامعه‌های معرفتی است.] ◀در این اثر، نخست، مقدّمه‌ای درباره زندگی‌نامه «آلکوف» آورده شده و سپس، خاستگاه فمینیسم و نظریه‌های پیشگام فمینیستی مورد بررسی قرار گرفته ‌است. در ادامه، رویکردهای فلسفی و معرف‌شناختی فمینیستی معاصر و همچنین، رویکردهای اصلی آلکوف در فلسفه تحلیل شده‌ است. در بخش پایانی نیز، معرفت‌های جدید در علم اجتماعی فمینیستی بیان شده‌ است. @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
مقاله معرفت شناسی فمینیستی به روایت لیندا مارتین آلکوف.pdf
228.3K
📒عنوان مقاله: معرفت شناسي فمينيستي به روايت ليندا مارتين آلکوف 👤نویسنده: مريم روایی 📎 منبع: فلسفه تحليلي (جستارهاي فلسفي-پژوهش هاي فلسفي): پاييز و زمستان 1387 , دوره 4 , شماره14، ; از صفحه 27 تا صفحه 44 📌چکیده: فمينيستي يک حوزه تخصصي با برنامه هاي پژوهشي گسترده و جهت گيري هاي روش شناختي است. در زمينه فلسفه قاره اي، معرفت شناسي، نظريه فمينيستي و نظريه نژادي فعاليت مي کند.ويژگي آثار آلکوف دل مشغولي به رابطه معرفت با زمينه تاريخي- اجتماعي و سوبژکتيويته است. وي در کتاب شناخت واقعي (1996) و اغلب مقاله هاي خود از آنجا که مفهوم صدق را به صورتي تفکيک ناپذير وابسته به زمينه و ارجاع پذير مي داند در مقابل بسياري از پساساختارگرايان و پراگماتيست ها قرار مي گيرد. وي هم چنين از مفهوم سوبژکتيويته هنجاري که بنيادي ولي وابسته به زمينه است و نمي تواند جهان شمول و مطلق باشد، دفاع مي کند. بلندپروازانه ترين ادعاي آلکوف در بحث معرفت ايجاد هستي شناسي منسجمي از حقيقت است. وي در نقدهايش از پديدارشناسي و هرمنوتيک بهره مي گيرد تا جنبه هاي مختلف يک ايده يا ابژه تحليل را آشکار کند.از نظر وي پديدارشناسي به ما نشان مي دهد که چگونه يک ايده به تجربه زيست شده مربوط مي شود و هرمنوتيک به ما مي آموزد که تاثيرات زمينه تاريخي را در تفسير و درک ايده ها در نظر بگيريم. @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
مقاله فمینیسم در فراز و فرود پارادایم زمان.pdf
497.9K
📒عنوان مقاله: فمینیسم در فراز و فرود پارادایم زمان 👥نویسندگان: احمد نقیب زاده/ مونا سعیدلویی 📌چکیده فمینیسم از ظهور نخستین موجش تا به امروز دچار تغییر و تحولات شگرفی حتی در ریشه ای ترین خواستگاههای فکری خود بوده است. به ویژه در موج سوم که بر پایه تکثر، تنوع و تعدد بنا شده است. فمینیسم پست مدرن یکی از متأخرترین گرایشهای فمینیسم است و به دلیل پیچیدگیهای بنیادین که در تعریف خود پست مدرنیسم وجود دارد بررسی این گرایش از منظر پساساختارگرایی که زیر مجموعه ای از پست مدرنیسم است پیچ و تابهای فمینیسم در طول زمان را بیشتر آشکار می کند. نوشتار حاضر پس از پس ذکر فضای گفتمانی دوره مدرن و رابطه آن با مفهوم جنسیت، به بررسی نقش زبان و تأثیر آن در انقیاد زنان شکل گیری ماهیت آنها و همچنین از بعد روانکاوی به بررسی نظرات اندیشمندان مختلف فمینیسم و نقشی که آنها برای زبان قائل هستند می پردازد. در این راستا فمینیسم پساساختارگرا و بنیادیترین مبحثش یعنی زبان و تأثیر آن بر اندیشمندان فمینیسم بررسی می شود. در آخر نیز نگاهی به تفاوتهای فمینیسم پساساختارگرا در دو کشور آمریکا و فرانسه می اندازیم. @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
💠 روز💠 🌹امام علی (علیه السلام) ❇حُسْنُ الْخُلْقِ فى ثَلاثٍ: اِجْتِنابُ الْمَحارِمِ وَ طَـلَبُ الْحَلالِ وَ التَّـوَسُّعُ عَلَى الْعِيالِ. ✳خوش اخلاقى در سه چيز است: دورى كردن از حرام، طلب حلال و فراهم آوردن آسايش و رفاه براى خانواده. 📚مجموعه ورام ج1 ، ص90 - بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 68، ص 394 @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
📚 (49) 940.حق طلاق 941.حق مالکیت زنان بر اموالشان 942.حقوق اقتصادی زن در قرآن و قانون مدنی 943.حقوق بشر و نقش زن در ایران باستان 944.حقوق حرفه ای زنان؛ نقد و بررسی فعالیتهای زنان در عرصه روابط عمومی 945.حقوق خانواده در اسلام 946.حقوق خانواده در مواد قانون مدني 947.حقوق خویشاوندی در اسلام 948.حقوق زن از منظر قرآن و قانون مدنی ایران 949.حقوق زن از نظر تاریخ ملتها و اسلام 950.حقوق زن بر شوهر از منظر قرآن 951.حقوق زن در ایران امروز و باستان 952.حقوق زن در غرب 953.حقوق زن در قرآن و عهدين 954.حقوق زن و شوهر از نظر اسلام 955.حقوق زناشویی چند همسری 956.حقوق زنان از اصرار تا اصلاح در قوانین مدنی 957.حقوق زنان در آخرت 958.حقوق زنان در حوزه حقوق خصوصی (حق مالکیت، حق ارث، حق کار، حق نفقه، حق مهریه و غیره) 959.حقوق زنان، تفاوت یا تبعیض 960.حقوق سیاسی ـ اجتماعی زنان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران. @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
📚 (46) 📙عنوان کتاب:اخلاق زنانه‌نگر 👥نویسندگان: رزماری تانگ/نانسی ویلیامز / آن دانچین 📝ترجمه: مریم خدادادی 📌انتشارات: ققنوس 📖، یکی از کتاب‌های مجموعه‌ است. «اخلاق زنانه‌نگر» و «اخلاق زیستی زنانه‌نگر» عنوان دو بخش کلی این کتاب است. 1⃣بخش اول این کتاب دارای چهار فصل است. «اخلاق زنانه‌نگر: زمینه تاریخی»، «رهیافت‌های زنانه‌نگر مراقبت‌محور به اخلاق» و «رهیافت‌های زنانه‌نگر جایگاه محور به اخلاق» و «نتیجه‌گیری» عناوین چهار فصل از بخش اول کتاب اخلاق زنانه‌نگر است. ◀به اعتقاد نویسندگان این اثر که در مقدمه بخش اول کتاب آمده است: «اخلاق زنانه‌نگر» تلاشی است برای بازبینی، صورت‌بندی مجدد یا بازاندیشی اخلاق سنتی از آن حیث که چنین اخلاقی، تجربه اخلاقی زنان را ناچیز می‌انگارد یا بی‌ارزش می‌داند. 2⃣عناوین سه فصل بخش دوم این کتاب عبارتند از: «سرچشمه‌های اخلاق زیستی زنانه‌نگر»، «شکوفایی اخلاق زیستی زنانه‌نگر» و «چشم‌انداز رو به گسترش». ◀بخش دوم کتاب به بررسی نقد زنانه‌نگر بر جریان اصلی اخلاق زیستی می‌پردازد و سپس تحول و رشد اخلاق زیستی زنانه‌نگر را به ترتیب زمانی بیان می‌کند و این موارد را از نظر می‌گذراند: 1.حوزه‌های تحقیق و فعالیت که به اخلاق زیستی زنانه‌نگر شکل داده‌اند، 2.ظهور آن به عنوان یک زیرشاخه‌ دانشگاهی متمایز، 3.مسائل کنونی مهم و مشارکت‌های ناظر به پیشبرد اخلاق زیستی و زنانه‌نگری هم در دانشگاه و هم بیرون از آن. ⭕ جهت مطالعه بیشتر، کلیک کنید. @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
📚 زن و خانواده (6) 83. نقش و جایگاه زن در حقوق اسلامی، سید محمّد حسین فضل الله، ترجمه: عبدالهادی فقهی زاده، تهران، نشر دادگستر. 84.زن در اندیشه اسلامی، مهدی مهریزی، تهران، سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. 85.آزادی و مسؤولیت زن، سید محمّد تقی مدرّسی، ترجمه: حمیدرضا آژیر، تهران، انتشارات محبّان الحسین ع. 86.چهره زن در آیینه اسلام و قرآن، مرتضی فهیم کرمانی، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی. 87.زن در قرآن، علی دوانی، جامعه مدرّسین حوزه علمیه قم. 88.آسیب شناسی حجاب، مهدی مهریزی، تهران، جوانه رشد. 89.مسأله حجاب، مرتضی مطهّری، تهران، صدرا. 90.پاسخهای استاد به نقدهایی بر کتاب مسأله حجاب، مرتضی مطهّری، تهران، صدرا. 91.بهشت خانواده )روابط زناشویی و دفاع از مقام زن در اسلام(، سید جواد مصطفوی. 92.بهشت زندگی )جلد سوم بهشت خانواده(، سید جواد مصطفوی، برهان. 93.اسلام و تنظیم خانواده، سید محمّدعلی ایازی، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی. 94.خانواده در قرآن )ویرایش دوّم(، احمد بهشتی، قم، مرکز انتشارات دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم. 95.رساله نکاحیه )کاهش جمعیت ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین(، سید محمّد حسین حسینی تهرانی، مشهد، علّامه طباطبایی. 96.سیری در مسائل خانواده، حبیب الله طاهری، تهران، شرکت چاپ و نشر بین الملل وابسته به مؤسّسه انتشارات امیرکبیر. 97.درآمدی بر نظام شخصیت زن در اسلام )بررسی مقایسه ای دیدگاه اسلام و غرب(، محمّدرضا زیبایی نژاد و محمّد تقی سبحانی، قم، دارالنّور). @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
🌐 (23) نظریه «فمینیسم تفاوت» مدعی است که «با وجود پایگاه اخلاقی برابر مردان و زنان به عنوان افراد جامعه، تفاوتهایی واقعی نیز بین دو جنس وجود دارند که به شکل مساوی در جامعه مطرح نمی شوند.» ◀قطب جنسیتی در فمینیسم تفاوت، معکوس هست چرا که مدعی است که زنان فی نفسه برتر از مردان هستند. این دقیقا مخالف قطب جنسیت سنتی است که ادعا می کند که مردان فی نفسه برتر از زنان هستند. قطب سنتی از دیدگاه ارسطو سرچشمه میگیرد و قطب معکوس جنسیتی که زنان را فی نفسه برتر از مردان میداند، از دوره قرون وسطی با تکیه بر پاکدامنی زنانه از سوی نویسندگانی همچون و مطرح شده بود ولی در موج دوم فمینیسم با زنانی چون کارول گیلیگان روانشناس دوباره مطرح شد. ↙، نیز مدعی است که مردان و زنان بخش های جداگانه یک واقعیت هستند که یکدیگر را کامل می کنند و یک کل ترکیبی را می سازند. این شکل از فمینیسم تفاوت بیشتر در مکتب فکری «زنانگی واقعی» در واکنش به شکل های دیگر فمینیسم در قرن نوزدهم گسترش یافت و در اصل از تئوری دوجنسی نوافلاطونیان نشات گرفته که یک روح بدون جنس را در داخل دو بدن متفاوت تجسم می کند. این دو وقتی به یکدیگر می پیوندند، یک کل واحد را شکل می دهند. ↙فمینیسم تفاوت از سوی روانشناس تکاملی ، نقد شده است؛ از این جهت که ادعا می کند دو جنس در سبک استدلالشان متفاوت هستند. او می نویسد: «اگر فمینیسم تفاوت حقیقت دارد و دو جنس در سبک استدلالشان تفاوت دارند، باید از زنان سلب صلاحیت کند تا نتوانند حقوقدانان قانونی، قضات دیوان عالی کشور و یا فیلسوفان اخلاقی بشوند، اینها کسانی هستند که زندگیشان از راه استدلال در زمینه حقوق و عدالت پیش می رود.» او همچنین اشاره میکند که بسیاری از پژوهشها، تفاوتهای معنی داری بین مردان و زنان در استدلالهای اخلاقی شان نشان نداده اند. ↙دیدگاه جنسیت کامل، میگوید: «زنان و مردان وقتی که با هم هستند، به کمالی میرسند که از مجموع آن دو بیشتر است، یعنی زن و مرد به تنهایی ویژگیهایی دارند که وقتی این دو دسته ویژگی با هم جمع شوند باز هم به اندازه وقتی نمیشوند که این زن و مرد به هم پیوند می خورند.» به عنوان مثال میشل. ام. شوماخر عقیده دارد که: «برای هر انسان به عنوان بک موجود طبیعی، سبکی از حرف زدن وجود دارد، اما وقتی آنها یک گروه را شکل میدهند، رابطه متقابلی را ایجاد میکنند که سبک حرف زدن هر کدام از آن دو برای تعامل با دیگری تنظیم میشود و این سبک بیان جدید از جمع آن دو بیان متفاوت است.» زیربنای فلسفی این تئوری توسط و گذاشته شد و بعدا توسط شخصیتهایی همچون و گسترش یافت. اخیرا این تئوری توسط به عنوان پایه ای برای یک فمینیسم جدید مورد حمایت قرار گرفت. ⬅ در این نظریه علت عدم رسیدن زنان به درک کاملی از بلوغ اخلاقی را نه به دلیل ضعف آن‌ها بلکه تحت این عنوان مطرح کرد که اساسا زنان از نظام اخلاقی متفاوتی از مردان پیروی می کنند. ارزش‌های اخلاقی، مراحل رشد و پیشرفت اخلاقی و حتی استدلال اخلاقی آن‌ها متفاوت از مردان است؛ لذا نادرست است که زنان را مطابق اخلاقیات مردانه بسنجیم و از آن‌ها چنین انتظاری داشته باشیم. ادعا نمود در حالی‌که زنان از تنهایی هراس دارند مردان باهم بودن را خطرناک می‌دانند. زنان اغلب معضلات اخلاقی را تعارض وظایف می‌دانند تا تعارض حقوق و سعی می‌کنند این تعارض‌ها را بگونه‌ای حل نمایند که شبکه‌ روابط مستحکم بماند. ‌بعلاوه زنان بیش از مردان به اصول کلی و انتزاعی بها نمی‌دهند ولی سعی می‌کنند تصمیمات اخلاقیشان بر مبنای عاطفه و موقعیت باشد. وی نهایتا دو نوع اخلاق را معرفی کرد که یکی اخلاق معطوف به عدالت یا عدالت‌گرا و دیگری اخلاق معطوف به مسئولیت که اولی مردانه و دیگری زنانه است.(به نقل از ویکی پدیا) 📚منابع: http://en.wikipedia.org/wiki/Carol_Gilligan1. http://en.wikipedia.org/wiki/Difference_feminism2. Gilligan, C. (2004) Knowing and not knowing: Reflections 5. on manhood. Psychotherapy and Politics International, Vol. 2, #2, pp. 99-114. Gilligan, C. (2002). The birth of pleasure. New York, NY: 6. Alfred A. Knopf. Taylor, J., Gilligan, C., & Sullivan, A. (1995). Between voice 7. and Silence: Women and girls, race and relationships. Cambridge, MA: Harvard University Press. Brown, L. & Gilligan, C. (1993). Meeting at the crossroads: 8. Women’s psycholo @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
👤 برجسته فمینیسم (23) (28 نوامبر 1936) کارول گلیگان یک فمینیست، اخلاقگرا و روانشناس آمریکایی است که بیشتر به خاطر کارش با شناخته شده، که در کنار کولبرگ به نقد از نظریه­ او پرداخته است و بر روی جامعه­ اخلاقی و روابط اخلاقی درون این جامعه کار کرده است. در این نظریه او روی مشکلاتی که کنشگر در حیطه­ اخلاقیات دارد، دیدگاه­ هایی دارد که نظریه­ کولبرگ را به چالش می‌کشند. ◀کارول گیلیگان در یک خانواده­ یهودی در شهر نیویورک رشد کرد. او در ۱۹۶۷ تدریس در دانشگاه هاروارد را شروع کرد و در ۱۹۹۷ رئیس کرسی پاتریشیا آلبجرگ گراهام در مطالعات جنسیتی شد. گیلیگان هاروارد را در ۲۰۰۲ به قصد پیوستن به دانشگاه نیویورک به عنوان استاد تمام ترک کرد، در عین حال به عنوان استاد مدعو با دانشگاه کمبریج (مرکز مطالعات جنسیت) همکاری کرد. او در این زمان با جیمز گیلیگان که مرکز مطالعات خشونت را در مدرسه­ پزشکی هاروارد رهبری می­کرد، ازدواج کرد. ◀گیلیگان، در حال حاضر استاد دانشگاه نیویورک است و در دانشگاه کلمبیا استاد مدعو می­باشد. کارش با عنوان «در یک صدای متفاوت» در ۱۹۸۲ منتشر شد و به شهرت او انجامید. همچنین گیلیگان بنیانگذار است. @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
⬅ادامه معرفی کارول گیلیگان به عنوان پروفسور روانشناسی دانشگاه هاروارد بود کسی که زمانی با همکاری می کرد، به عنوان منتقد به مخالفت با ایده های کلبرگ پرداخت. او به مطالعه دختر و پسر پرداخت. ◀گیلیکان بر این باور است که تاکید نظریه کلبرگ در رشد اخلاقی که مبتنی بر اصول انتزاعی و عقلانی درباره است، بیشتر مناسب است. در حالی که مردان به معماهای اخلاقی در قالب واژه های عدالت و انصاف توجه دارند، زنان بیشتر به حفظ روابط اشخاص و مراقبت از دیگران تاکید دارند. ◀گیلیگان مراقبت را محور اخلاق می داند؛ مراقبتی که نه فقط شامل خود فرد یا نزدیکان، بلکه محیط زیست، حیوانات و به طور کلی هر آنچه برای فرد مهم است. او در کتاب خویش، که در واقع شرح اصلی نظریه اش است (با صدایی متفاوت: نظریه روانشناختی و رشد زنان) تاکید میکند که اساسا تفاوت میان دو جنس وجود دارد، و باید به آن اهمیت داده شود، چرا که این تفاوت از نوع تفاوت ماهوی است. بدین معنا که آنچه مردان را از زنان در عرصه اخلاق جدا می کند، تفاوت در ماهیت نگرش آن دو به دنیا و اخلاق است. پس طبیعی است که نتیجه دو نحوه تفکر متفاوت باشد. ✂نقد دیدگاه گلیگان: خیلی از منتقدین او را به مرزبندی جنسیتی بین دو جنس دختر و پسر در اخلاق متهم کرده است، و معتقدند گیلیکان با این فرض اخلاق را جنسیتی کرده است، امری که صرفا به تصور او باز می گردد. تصوری که مبتنی بر شیوه اندیشیدن خود اوست؛ به عبارتی آنچه گیلیکان در پی آن است آشکار ساختن دوگانگی های اخلاقی در میان دو جنس است، از همین رو هر چه را که در در میدان عمل دیده است، اگر مردان به آن توجه داشته است، در مقوله عدالت جای می دهد، و اگر زنان بدان رغبت داشته اند، به روابط شخصی ربط می دهد؛ و این صرفا تصوری است که او در ذهن خویش دارد، مثالی که در این مورد از کتاب او استفاده می شود، دفاعی است که گیلیکان از مدارس تک جنسیتی به عمل آورده است. و این نشان دهنده این امر است که گیلیکان به دنبال به حداقل رساندن تفاوت های درون جنسیتی و به حداکثر رساندن تفاوت های بین جنسیتی است. ✏نویسنده: زهرا عسگری 📚منابع: 1.آقا محمدیان، حمید رضا، و حسینی، مهران. (1384). روانشناسی بلوغ، مشهد: انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد. 2. جهانگیرزاده، محمدرضا. (1390). دیدگاه های شناختی تحولی در رشد اخلاقی، فصل نامه معرفت اخلاقی، 2(4)،122-101. @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده