eitaa logo
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
2.2هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
567 ویدیو
118 فایل
هدف از ایجاد کانال، ایجاد بستری مناسب جهت انجام کار تشکیلاتی و همفکری به منظور ایجاد و گسترش روانشناسی اسلامی است.ان شاءالله به تدریج سلسله بحثهای موضوعی در کانال قرار داده خواهند شد. شما نیز می توانید موضوعات پیشنهادی خود را ارسال کنید: @Mohsenazizi1365
مشاهده در ایتا
دانلود
17.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مجری فاکس نیوز: زمان آن رسیده که همگی از شرم بمیریم! صحبت های شرم آور مسئولان بیمارستان های امریکا درباره درآمدهای هنگفت اقتصادی حاصل از تغییر جنسیت صحبت درباره انتخاب جنسیت از ۲ سالگی! تبلیغات با محتوای جنسی علیه کودکان عادی سازی بچه بازی (پدوفیلیا) با تغییر کلمات (میل جنسی به کودکان!) بازیچه شدن علم (ساینس) برای بازیگردانان جامعه بیمار امریکا @kavoshmedia بله، دستگاه شیطانی، یک روزه نمی تواند یک جامعه را به چنین وضع وخیمی برساند، اما به مرور چرا! شاید گام اول این مسیر خطرناک، سخن گفتن از آزادی پوشش بود... دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
معرّفی سازه خودفزون دهی مرضی مبتنی بر منابع اسلامی یکی از زمینه های مهم در روانشناسی اسلامی، حیطه آسیب شناسی روانی است. در این زمینه، هم نیارمند مدل های بیماری-سلامت بر مبنای رویکرد اسلامی هستیم و هم می توانیم سازه های جدیدی مبتنی بر رویکرد اسلامی معرّفی کنیم. یکی از سازه های جدیدی که مورد توجّه قرار گرفته است، سازه خودفزون دهی مرضی است. در پژوهش حافظی، رفیعی هنر، فاضلی مهرآبادی و فرهوش (۱۴۰۱) تعریف این سازه چنین است: 👈 فرآیندی مرضی معطوف به خود که فرد باوجود داشتن مقدار کفایت مال، نسبت به هرچه بیشتر بیشینه خواهی امور مادی برای خود، حتی از راه غیردرست، علاقه و هیجان شدید نشان داده؛ همواره به خود سخت گرفته؛ آسایش و رضایت را از خود سلب کرده و غم و رنج زیاد برای نرسیدن به خواسته ها همواره او را دچار پیامدهای گوناگون شناختی رفتاری در زندگی می کند. سازه خودفزون دهی مرضی دارای ۳ محور و ۱۴ نشانه می باشد. بخش اول مولفه های میل محور (سیری ناپذیری خواسته ها، تمایل به بیشتر از مقدار کفایت برای خود، علاقه شدید به جمع آوری و نگهداری مال)، بخش دوم مولفه های هیجان محور (رنج کشیدن از نرسیدن به خواسته ها، نداشتن رضایت، آرزوی عمر طولانی، داشتن غم و اندوه، نداشتن آسایش، حقارت مقابل دیگران بخاطر درخواست ها) و بخش سوم مولفه های رفتار محور (به خود سخت گرفتن در زندگی، بهانه تراشی زیاد برای عدم بخشندگی، نپرداختن حقوق الهی، کسب و نگهداری مال از راه غیردرست، توانایی رد خواسته های خود را نداشتن) می باشد. نتایج حاصل از نشانگان این سازه، زمینه مناسبی برای تشخیص، طراحی مقیاس و تدوین مداخلات درمانی این سازه فراهم کرده است. برای مطالعه متن کامل این پژوهش، به پیوند زیر مراجعه نمایید: yun.ir/m54z7f دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
ممنون که غیرتتون رو بهمون ثابت کردید درسته دوست داشتیم نبازیم و بریم مرحله بعد، اما یادمونم نرفته که اینجا جام جهانی هست و این احتمالا قوی ترین تیم آمریکا در تمامی ادوار جام جهانی بود. یادمون نمیره که شما تحت شدیدترین فشارهای ممکن، و در نبردی ناجوانمردانه، با غیرت برای پرچم و عزّت ایران جنگیدید. همیشه اوضاع اونجوری که دوست داریم پیش نمیره. این قاعده زندگی هست امّا این تیمی هست که، بازنده یا برنده اش، برای ما موجب افتخار هست... خداقوّت دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
شب شناخت دوستان و دشمنان منافقانی که حقّ شادی را فقط برای خود قائل هستند. دو ماه تمام بازیکنان ملّی پوش و ۸۵ میلیون ایرانی را در خفقان هیجانی قرار داده بودند و می گفتند هیچکس حقّ شادی از بُرد تیم ملّی کشورش را ندارد، تا خودشان از شکست ایران شادمانی کنند. بله؛ خوب چشم ها و گوش ها را باز کنیم 👇 إِنْ تَمْسَسْكُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَإِنْ تُصِبْكُمْ سَيِّئَةٌ يَفْرَحُوا بِهَا ۖ وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا لَا يَضُرُّكُمْ كَيْدُهُمْ شَيْئًا ۗ إِنَّ اللَّهَ بِمَا يَعْمَلُونَ مُحِيطٌ (آل عمران، ۱۲۰) اگر نیکی به شما برسد، آنها را ناراحت می‌کند؛ و اگر حادثه ناگواری برای شما رخ دهد، خوشحال می‌شوند. (امّا) اگر (در برابرشان) استقامت و پرهیزگاری پیشه کنید، نقشه‌های (خائنانه) آنان، به شما زیانی نمی‌رساند؛ خداوند به آنچه انجام می‌دهند، احاطه دارد. امشب، برای کسانی که دنبال حقیقت هستند، نشانه های فراوانی وجود دارد. رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً ۚ إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ (آل عمران، ۸) دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
16.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استعمار فرانو این چند دقیقه را، از مت والش، با دقت ببینید‌. در جام جهانی قطر، برنامه های فراوانی جهت تحمیل مباحث غرب در رابطه با به اصطلاح جامعه lgbtq مطرح بودند که با مداخله خوب قطر و حمایت های فیفا، تا حدود زیادی ناکام ماند. اما مطمئنا غرب این هدف را برای جام جهانی بعدی که به صورت مشترک در آمریکا و کانادا برگزار خواهد شد، دنبال خواهد کرد. این خودبرتربینی فرهنگی غرب (که در واقع باید گفت این فرهنگ فعلی را مستکبران با لطایف الحیل در ایالات متحده جا انداختند)، درست خلاصه آن چیزی است که در دنیا در حال رخ دادن است و مت والش (سازنده مستند 《زن چیست؟》در سال ۲۰۲۲.م) که خود یکی از دغدغه مندان جامعه اش محسوب می شود، با بیانی زیبا و البته در یکی از زمینه های موضوعی تبیین می کند. ان شاءالله هم در رابطه با موضوعاتی که والش درباره آنها بحث می کند و هم در رابطه با مساله کلان و مهمتری که در فحوای کلام او جاری است (یعنی احساس خودبرتربینی فرهنگی و ادعای تکثرگرایی فرهنگی و به طور کلی خودبرتربینی غرب و سوءاستفاده از واژه های زیبا برای پیشبرد اهداف استعمار فرانو در جهان) بحث ها و مطالب مختصری ارائه خواهم کرد... دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واقعیت در برابر تصویر ذهنی فردی که دارد از سرکوب اعتراضات در کشور خود صحبت می کند، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس است. همو که پس از استعفای زودهنگام لیز تراس بر سر کار آمد. رسانه های انگلیسی درباره استعفای تراس که می توانست به یک بمب خبری در دنیا تبدیل شود تقریبا سکوت کردند و همین رسانه ها، استعفای یک مقام درجه چندم در جمهوری اسلامی ایران را تفسیر می کنند. تصویر ذهنی بسیاری از نوجوانان و جوانان ایرانی و بسیاری کشورهای هدف دیگر در دوران استعمار فرانو این است که «چقدر جالب است که در انگلیس، یک فرد با پیشینه هندی می تواند نخست وزیر شود. عجب آزادی دارند. مثل ما نیستند که شورای نگهبان داشته باشند. خوش به حالشان!». و واقعیت چیست؟ اینکه استعمار، در اَشکال نوین خود، از هر ابزاری که بتواند آن را در راستای اهداف خود مورد بهره برداری قرار بدهد، استفاده می کند (خواه فردی هندی در راس کشور باشد که مجری سیاست های آنهاست یا فردی افریقایی باشد که برای تیم ملی شان گل بزند یا فرد یا جریان سیاسی که بلندگوی استعمارگر در کشورهای هدف باشد) و به صورت همزمان، افکار جوامع هدف را به گونه ای شکل می دهد که آنها با تحقیر کردن خود و فرهنگ شان، آرزوی شبیه شدن به فرهنگ استعمارگر را در سر بپرورانند. ✅ کار ما در دنیای امروز این است که تلاش کنیم تصاویر ذهنی را منطبق بر واقعیت ها شکل دهیم تا تصاویر ساختگی غرب بر واقعیت ها و حقایق غالب نشود. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
30.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تحلیل تاریخی از مشابهت حرکت‌های شیطانی در مقابله با حکومت حضرت امیر علیه‌السلام و جمهوری اسلامی ایران 🔸غارت و القای ناامنی راهبرد واپسین و از سر استیصال دشمن است 🔸رمز غلبه بر غارات، مسئولیت‌پذیری و پرهیز از فرافکنی و حواله دادن کارها به یکدیگر 🔸در مواجهه با رفتارهای وحشیانه و هتاکی‌های دشمن، امتیاز و تمایز سیره امام علی علیه‌السلام ایستادگی بر اصول و دینی عمل کردن است ✅پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
۱۶ آذر نماد مبارزه همیشگی ایرانیان با استبداد جهان خواران نیکسون به ایران آمد و در همان دانشگاه، در همان دانشگاهی که هنوز به خون دانشجویان بی گناه رنگین بود، دکترای افتخاری حقوق دریافت داشت و از سکون و سکوت گورستان خاموشان ابراز مسرت کرد و به دولت کودتا وعده هر گونه مساعدت و کمک نمود و به رییس جمهور آمریکا پیغام برد که آسوده بخوابد چون نگرانی او که نوشته بود؛ «و گو این که مخاطراتی که متوجه ایران بود، تخفیف یافته است. معذالک ابرهایی که ایران را تهدید می کرد، به کلی متلاشی و پراکنده شده و مملکت امن و امان است!»صبح ورود نیکسون یکی از روزنامه‌ها در سرمقاله خود تحت عنوان «سه قطره خون» نامه سرگشاده ای به نیکسون نوشت که فورا توقیف شد. ولی دانشجویان سحرخیزی که خواب و خوراک نداشتند و استراحت در قبل مرگ دوستانشان میسر نبود، زودتر از پلیس روزنامه را خواندند. در این نامه سرگشاده ابتدا به سنت قدیم ما ایرانی‌ها اشاره شده بود که «هر گاه دوستی از سفر می آید یا کسی از زیارت باز می گردد و یا شخصیتی بزرگ وارد می شود، ما ایرانیان به فراخور حال در قدم او گاوی یا گوسفندی قربانی می کنیم» آنگاه خطاب به نیکسون گفته شده بود که؛ «آقای نیکسون وجود شما آن قدر گرامی و عزیز بود که در قدوم شما سه نفر از بهترین جوانان این کشور یعنی دانشجویان دانشگاه را قربانی کردند.»آری حکومت کودتا در قدوم نیکسون سه جوان قربانی کرد تا نیکسون آیزنهاور را مطمئن کند که میلیون‌ها دلار کمک به دولت کودتا به هدر نرفته... بخشی از تک نگاری شهید چمران دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
دست نوشته دکتر علی شریعتی برای روز دانشجو در تصویر دست نوشته دکتر به مناسبت واقعه ۱۶ آذر ۱۳۳۲ را قرار داده ام. هیچ می دانید چرا رسانه های دنیا درباره دانشجویان قربانی روز ۱۶ آذرماه ۱۳۳۲ مانوری نمی دهند؟ مهدی (آذر) شریعت رضوی، مصطفی بزرگ نیا و احمد قندچی علّت این است که هر گونه مانور دادن درباره این شهدا، به معنای آگاهی جهانیان از حقیقت استبداد جهان خواران است. آنها کارشان این است که ۱۶ آذر را وارونه جلوه دهند، تا دانشجویی که ضدّ ظلم جهان خواران است، به حاشیه هایی مشغول شود تا نظام سلطه باقی بماند. دولت دکتر ، نه بود و نه با چالش ایجاد کرده بود. امّا چون وجودش به ضرر منجر می شد، با زر و زور و تزویر سرنگون شد. همین دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
❇️ اگر چند ماه پیش، هشدار دوستان رو باور نکردید: https://eitaa.com/SHRChannel/909 ⭕️ حالا حدأقل به اعتراف عمله‌ی دشمن توجه کنید و کنش فعال و پیش‌دستانه اتخاذ بفرمایید 🔶🔹 حجاب، فقط حجاب نیست؛ حجاب یعنی نماد یک نظام دینی ✍️ مهندس شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
۱۴، ۱۵ و ۱۶ از منظری متفاوت بدون شرح! دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
30.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 همه چیز تویی... ⁉️ من در این اوضاع اجتماعی کشور، چه نقشی می‌توانم داشته باشم؟ ❓چگونه می‌شود به افراد ناامید کمک کرد؟ 🎙 حجت الاسلام محسن قنبریان 🎞 در این کلیپ افراد متوجه می‌شوند که بخاطر جنس خاک (چسبندگی) و مقدار فرو رفتن اسب در مرداب به راحتی نمی‌شود اسب گرفتار را خارج کرد. راه حل را در کلیپ مشاهده کنید... *تشکر از دوستان هیات محبین الرقیه(س) امیدیه ☑️ @m_ghanbarian
به راستی این علم چیست؟! به راستی این علم چیست که نخستین آیات نازل شده بر پیامبر (آیات نخستین سوره علق)، یکی از اهداف آفرینش جهان (طلاق، ۱۲)، یکی از اهداف بعثت انبیاء (بقره، ۱۵۱)، از وجوه ممیزه بشر (بقره، ۳۳)، یکی از لوازم مدیریت و رهبری (یوسف، ۵۵؛ بقره، ۲۴۷)، سرچشمه ایمان و تقوا و خداترسی (اسراء، ۱۰۸_۱۰۷؛ سبأ، ۶؛ فاطر، ۲۸) و قدرت (نمل، ۴۰) و ... ، یکی از ملاک های برتری انسان ها بر یکدیگر (زمر، ۹)، و ... به وجود او مرتبطند و هیچ محدودیتی برای آموختن و آموزاندن آن پذیرفتنی نیست و اگر کسی در این عالَم باشد که هیچ نسبتی با علم برقرار نکرده باشد، از هلاک شدکان خواهد بود؟ علم آموزی محدودیت جنسیتی ندارد: «طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِيضَةٌ عَلَى كُلِّ مُسْلِمٍ وَ مُسْلِمَة». طلب علم بر هر مرد و زن مسلمانی لازم است (۱). علم آموزی محدودیت مکانی ندارد: «اطْلُبُوا الْعِلْمَ وَ لَوْ بِالصِّين‏». طالب علم باشید حتّی اگر در چین باشد (۲). علم آموزی محدودیت زمانی ندارد: «اطلُبُوا العِلمَ مِنَ المَهدِ إلَی اللَحدِ». ز گهواره تا گور دانش بجوی (۳). علم آموزی محدودیت اختلاف عقاید ندارد: «خُذُوا الْحِكْمَةَ وَ لَوْ مِنَ الْمُشْرِكِين‏». حكمت و علم را فرا گيريد؛ اگر چه از مشركين باشد (۴). لازم است دست کم یکی از این گزینه ها را در خود داشته باشیم تا هلاک نشویم: «اُغدُ عالِما، أو مُتَعَلِّما، أو مُستَمِعا، أو مُحِبّا لَهُم، و لا تَكُنِ الخامِسَ فَتَهلِكَ». عالم باش، يا آموزنده، يا شنونده، و يا دوستدار آنان. پنجمين مباش كه هلاك مى شوى (۵). جالب است که پیشنهاد شده در مسائل علمی، حتّی به گوینده هم نگاه نکنیم [انظر إلی ما قال و لا تنظر إلی من قال (۶)]، گرچه در مسائل تربیتی نگاه به گوینده هم مهم است [فلینظر الإنسان إلی‏ طعامه (۷)]. ✅ روز دانشجو مبارک🌸🌺 پانوشت: (۱). بحارالانوار، مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى‏، بیروت، دار إحياء التراث العربي‏، ۱۴۰۲ هـ.ق، چاپ دوم، ج ۱، ص ۱۷۷. (۲). همان. (۳). كشف الأسرار في شرح الإستبصار، جزائرى، نعمت الله بن عبد الله‏، محقق/ مصحح: موسوى جزائرى، طيّب‏، قم، مؤسسة دار الكتاب‏، ۱۴۰۸هـ.ق، چاپ اول، ج ۱، ص ۱۷۳. (۴). بحارالانوار، همان، ج ۲، ص ۹۷. (۵). عوالي اللآلي : ۴ / ۷۵ / ۵۸ ، بحار الأنوار : ۱ / ۱۹۵ / ۱۳ ؛ المعجم الأوسط : ۵ / ۲۳۱ / ۵۱۷۱، الفردوس : ۱ / ۴۲۰ / ۱۷۵۳ كلاهما عن أبي بكرة وليس فيهما «لهم»، كنز العمّال : ۱۰ / ۱۴۳ / ۲۸۷۳۰ نقلاً عن البزّار. (۶). تميمي آمدي، عبدالواحد بن محمد، غرر الحكم و درر الكلم، قم، انتشارات دفتر تبليغات اسلامي، ۱۳۶۶، ص ۵۸. (۷). عبس، ۲۴. برای دریافت توضیحات بیشتر، می توانید پیوندهای زیر را دنبال کنید: https://b2n.ir/m51751 https://b2n.ir/w94742 https://b2n.ir/y97165 https://b2n.ir/a34908 دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
🌟🌟🌟🌟 🌟🌟🌟 🌟🌟 🌟 ✳️کتاب ⚡️ راهنمای مشاوران برای تقویت خودمهارگری نوجوان در فضای مجازی ⚡️ کتابی کاربردی با ۲۶ کاربرگ متنوع ✍نویسنده: ✅این کتاب را به هر آن کسی که با نوجوان در ارتباط است و می‌خواهد با او کار کند توصیه می‌کنیم (مشاوران، مربیان، والدین و ...) 🔶این مجموعه کامل، همراه با 📀 کاربرگها به صورت PDF است که به راحتی می‌توانید هر کدام را چاپ و استفاده نمایید. 🔻در این مجموعه با موارد زیر به صورت کامل آشنا خواهید شد: 1⃣شناخت فضای مجازی (آسیب‌ها، عوامل ایجاد و کاهش آن اختصاصی نوجوان و...) 2⃣شناخت نوجوان (ویژگی‌ها، گرایش‌ها، کشش‌ها و ...) 3⃣شناخت خودمهارگری (مولفه‌ها، مدل اسلامی و مولفه‌های آن و...) 4⃣و در نهایت جذاب‌ترین بخش کاربردی این کتاب: جلسات آموزشی خودمهارگری نوجوان در فضای مجازی (۱۵جلسه و ۲۶ کاربرگ متنوع) ✳️برای ثبت سفارش این کتاب و دریافت توضیحات بیشتر و ارسال رایگان آن به کاربری https://eitaa.com/Admin_tasahele_aramesh پیام بدهید 🌼تا ساحل آرامش🌼 🆔https://eitaa.com/joinchat/3353215030Cd83b2e83ee ✅ به مشاوران و روانشناسان گرامی پیشنهاد می دهم این اثر ارزشمند را که نوشته دوست و همکار ارجمند جناب آقای مصطفی راهی است و با استفاده از رویکرد خودنظم جویی اسلامی جناب استاد حمید رفیعی هنر و با راهنمایی ایشان تنظیم شده است تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهند. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
دو کلان مانع حلّ مشکلات کشور به همراه پیشنهاداتی برای برطرف کردن آنها دیروز و در جریان روز دانشجو، در یکی از کلاسها، صحبتهایی پیرامون وقایع اخیر کشور، بین من و دانشجویان عزیزم رد و بدل شد. در نهایت، شکر خدا، به جمع بندی های خوبی رسیدیم. یکی از این جمع بندی ها این بود که ما در کشور، با دو کلان مانع برای گفتگو و حلّ مسالمت آمیز مسائل درون کشور مواجه هستیم: ۱. کلان مانع داخلی ما عبارت است از برخی افراد (در نقش مدیر، مشاور، مسئول و ...) که به دلایلی از جمله جهل، ترس، غفلت، یا خیانت مانع شکل گیری گفتگو بین مردم و به ویژه نسل جوان با مسئولین کشور می شوند. همچنین، این مانع باعث استفاده نشدن ظرفیت های مردمی برای حلّ مشکلات کلّی کشور نیز هست. ۲. کلان مانع خارجی ما عبارت است از دشمنان بیرونی که با موج سواری گسترده بر هر مطالبه و اعتراض معمولی در کشور ما، آن را به مساله ای امنیتی و براندازانه تبدیل می کنند و در واقع مطالبه مردمی را به حاشیه برده و آن را می دزدند. ✅ یکی از راهکارهای اصلی برای حلّ مانع داخلی، دیدارهای مکرّر مسئولین با اقشار مختلف مردم است (این دیدارها نباید موقتی باشد و باید به صورت مکرّر و در تمام وضعیتها تداوم باید و به هیچ بهانه ای متوقف نشود) تا برخی ذهنیت های اشتباه، چه ذهنیت های اشتباه مسئولین نسبت به مردم و چه ذهنیت های اشتباه مردم نسبت به مسئولین، اصلاح شود و با گفتگوی چهره به چهره، دیدگاه های مشترکی در مسائل کلان حاصل شود. از راهکارهای مهم حلّ مانع خارجی هم، می توان برنامه ریزی گسترده برای دشمن شناسی، ارتقای سواد رسانه ای و مدیریت مناسب فضای مجازی در کنار اعتمادسازی بیشتر نسبت به رسانه های داخلی جهت اطلاع رسانی به موقع و اطمینان بخش را نام برد. روشن است که مشکلاتی در کشور وجود دارد. و البته این نیز روشن است که عموم مردم ایران با آرمان های کشور همراهی دارند، و در عین حال برای رفع کاستی ها و نقایص پیشنهاداتی دارند و موانع داخلی و خارجی شنیده شدن صدایشان باید برداشته شود. با ایجاد اتحاد در اصول مشترک و اصلاح برخی رویه های اشتباه و قطع دست دشمن مشترک، به یاری خدا، چشم انداز آینده روشن است. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کنشگری فعالانه در برابر انفعال یکی از لوازم تربیت دینی، آموزش کنشگری فعالانه به فرزندان است. ببینید این دختر با چه منطق و اعتماد به نفسی در برابر علیه ایستادگی می کند؟ فرزندانمان را ، با ، با ، با ، و پرورش دهیم‌. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
چرا جبهه دشمن در فضای مجازی، برای هر عنوان ریز و درشتی در ایران، تولید هشتگ می کند؟ ممکن است برای برخی سوال باشد که چرا در فضای مجازی، روزانه با هشتگ های جدید مواجه می شویم. یک روز مهسا امینی، یک روز رونقی، یک روز محسن شکاری و ... این، در شرایط فعلی کشور، سه دلیل عمده دارد: ۱. خاموش نشدن آتش اغتشاشات ۲. جذب عده ای از نخبگان یا مردم عادی به یکی از این هشتگ ها (به دلیل احساس قرابت با موضوع یا دلایل دیگر) ۳. درگیری اذهان مخاطبان برای تثبیت آنچه دشمن در نظر دارد در ذهن مخاطب بگنجاند (تا هرگز از خاطرش فراموش نشود. پرداختن به جزئیات مطالب باعث فراموشی دیرهنگام مطالب در ذهن می شود). دقت داشته باشید که چطور در مورد مسائل و مشکلات غرب، به کلّی گویی اکتفا می شود، و بدون پرداختن به جزئیات، مسائل به صورت سربسته جمع می شود. مثلا گفته می شود که ۹۵ درصد زنان انگلیسی مورد آزار جنسی قرار می گیرند. به همین سادگی و بدون هیچ توضیح اضافی. اما اگر در ایران یک مورد تجاوز رخ بدهد، آنقدر جزئیات پرورانده می شود که هرگز از ذهن مخاطب خارج نشود. ضمن اینکه در پرداختن به مشکلات غرب، بار هیجانی اخبار کاملا مدیریت می شود. مثلا تصاویر هیجانی اصلا گنجانده نمی شود. تصویر قربانی سانسور می شود. هر آنچه که می تواند به ایجاد هیجان های منفی مانند خشم و غم و نفرت منتهی شود از فیلمها و متن و تصاویر حذف می شود. اما، در مورد اخبار کشورهای هدف، حساب کاملا متفاوت است. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231