eitaa logo
جامعه اخلاقی
62 دنبال‌کننده
51 عکس
5 ویدیو
0 فایل
گفتمانی برای اداره جامعه بر یک بنیان منسجم نظری ارتباط با أدمین @sebtnabi
مشاهده در ایتا
دانلود
جامعه اخلاقی
گرامی‌داشت 16 آذرماه #روز_دانشجو دانشجو؛ شور جوانی، شعور روشنفکری ✍️ #محمد_رضا_زالی 🚩جنبشی که فاقد
باسمه تعالی دانشجو؛ شور جوانی، شعور روشنفکری ✍️ ◀️ همچنان‌که رسالت اصیل خود را کسب دانش و رشد علمی قرار داده، با و نیز گره خورده است. جنبشی که به دنبال است، به دنبال است و به دنبال است. این روحیه شورانگیز، اقتضای حال جوانی است؛ اقتضائی که در دیگر جوانان نیز هست و گاهی شورش‌انگیز می‌شود. آن‌چه شور طبیعت جوانی را در مسیر سازندگی قرار داده و از قرار گرفتن در مسیر تخریب، باز می‌دارد روح روشنفکری برآمده از علم و عقلانیت یا دانش و خرد است. دانشجو، خردمندی پرشور و شورآفرینی روشنگر است. حرکت و جنبشی که از سوی ایجاد یا دنبال می‌شود از ویژگی همراهی با خردمندی برخوردار است. نمی‌توان اصلاح را از مسیر غیر خردمندانه و عدالت را از طریق دنبال کرد. ⏪جنبش روشنفکری و خردمندانه دانشجوئی، رشد همه‌جانبه را به‌دنبال دارد. سازندگی و ، محصول این ویژگی‌های اصیل دانشجوئی است. همچنان‌که ، محافظه‌کاری و ، آفت دوران کهنسالی است و دانشجو باید از این آفت برحذر باشد. دچار شدن به این آفت، گواهی بر خردمندانه نبودن آن جنبش است. ناشی از کهنسالی، نشان می‌دهد که و دوران دانشجوئی، تنها شوری احساسی و ناشی از عواطف جوانی بوده است. ⏮جنبش خالی از ، ابتر می‌ماند و در میانه راه، به سردی می‌گراید. ناامیدی، افسردگی و پشیمانی، غایت طبیعی این حرکت خواهد بود. پشیمانی امروز دانشجویان پرشور و انقلابی گذشته، گواهی بر این ادعا است. دانشجوئی در عصر پهلوی که به حاکمیت در عصر روح خدا ره رسید، در کمال شگفتی ناظران، از فعالیت انقلابی خود روگردان و پشیمان می‌شود. این پشیمانی، حاکی از فقدان در آن جنبش دینی است. معلوم می‌شود موتور محرک آن مجاهدت‌های انقلابی، چیزی بیش از عواطف و احساسات جوانی نبوده است. هدایت‌گر آن موتور محرک باید روشنفکری دانشجوئی باشد. جنبشی که فاقد خردمندی، عقلانیت و باشد خود را از دست می‌دهد و هرگونه حرکت فاقد اصالت، به شدت در معرض انحراف و خاموشی است. ⏸نباید از این نکته اساسی غفلت کرد که در عین حال، دانشجوی پرشور پا به سن گذاشته، ابتلاء به خمودگی یا انحراف از خود را نمی‌پذیرد! نهایت این است که نام پختگی بر تغییر الگوی آرمانی خویش گذارده و آن‌را تغییر استراتژی بنامد! او همچنان جوان دانشجوی آرمان‌گرا را به دوران پختگی سنین کهنسالی خویش نوید می‌دهد و شایستگی او برای پذیرش مسؤولیت را با رسیدن به این مرحله ناگزیر از دوران حیات، پیوند می‌زند؛ دورانی که ، جای خود را به بدهد و شور جوانی به سکون و خاموشی بگراید. ادامه در 👇 💠به کانال ، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
⏺این طرح طبیعت‌گرایانه اما خود، قربان‌گاه آرمان‌گرائی بوده و را دچار اخلال می‌سازد. وضعیت حال حاضر کشور که با ادعای تصدی مسؤولیت اجرائی کشور توسط آغاز شد، گواه روشنی بر این ناکامی است. واقع‌گرائی، پذیرش این واقعیت است که فرهیختگی توأم با جوانی، تحول‌آفرین است و لازمه اعتماد به این ظرفیت عظیم در سازندگی ایران اسلامی، بر سر کار آمدن و صاحب اندیشه است. ⏹در اندیشه برخی گویا با هم گره خورده و ، دُرّ نایاب دوران جوانی است؛ گوهری که با عهد شباب، بیگانه بوده و آشنای دوران کهنسالی است!! کمتر کسانی همچون رهبر معظم انقلاب از اعتراف به صلاحیت جوانان برای تصدی مسؤولیت برخوردارند؛ آزادگانی که هم جرأت اعتراف زبانی به این حقیقت داشته و هم اقدام عملی متناسب با آن را داشته باشند. همگان و به‌ویژه مدعیان پیروی از رهبری باید بدانند که لازمه توفیق در ، گام نهادن در این مرتبه از آزادگی و غیرت است. ⏏️ در این دوران، به‌منصه ظهور رساندن عقلانیت، خردمندی و روشنفکری توأم با شور جوانی است. ایفاء درست این رسالت، مانع از شکل‌گیری دوقطبی‌های کاذب میان جوانی و سالمندی با هدف مشروعیت دادن به تداوم تصدی مسؤولیت سالخوردگان است. حضور و ظهور قدرتمند جوانان پرشور، فرهیخته و روشنفکر در عرصه‌های مدیریتی و مشورتی کشور، استناد به تجربه کهنسال و خردمندی یا پختگی برای را از درجه اعتبار ساقط خواهد کرد. ما باید خود را باور کنیم و با حرکت و تلاش بر پایه خودباوری، توانمندی توأم با خردمندی خویش را به اثبات برسانیم والله المستعان و علیه التکلان! 📌نکته لازم پایانی، این حقیقت بنیانی است که مبادا در مسیر اثبات خود، دچار آفت شده و به تبع آن، احترام بزرگان جامعه را مخدوش سازیم. ما در این مسیر، تنها مانع از تحقیر خود توسط بزرگان البته توانمند، شده و از ایجاد دوگانه خامی جوانی و پختگی کهنسالی یا احساسی بودن جوان و عقلانی بودن سالمندان، پیشگیری کرده و در عین حال، حرمت خویش را به غایت ، پاس می‌داریم. ایشان از هر جبهه فکری و سیاسی، سرمایه‌های انسانی و اجتماعی هستند و بزرگی ، بر شانه‌های ستبر این گرامیان، ایستاده است. 💠به کانال ، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
گرامی‌داشت #آیت_الله_دستغیب ❇️یکی از ارادتمندان حضرت آیت اللّه انصاری می‌گوید: به اتفاق آیت اللّه دستغیب و آیت اللّه نجابت، به همدان خدمت آیت اللّه انصاری رفتیم. در یکی از روزها که خدمت آن عالم ربانی نشسته بودیم، شهید دستغیب از آیت اللّه انصاری درخواست نمود که او را در رسیدن به مقام فنا یاری کند و در این موضوع، اصرار فراوان داشت. بعد، آیت اللّه دستغیب جهت کاری از اتاق بیرون رفتند؛ آیت اللّه انصاری به ما رو کرد و فرمود: این سید برای رسیدن به مقام فنا خیلی اصرار می‌کند، ولی نمی‌داند که مقام فنای او باعث شهادت و کشته شدنش به وسیله دشمنان اسلام می‌شود. ❇️دشمن چند بار طرح قتل ایشان را می‌ریزد و اقدام به ترور می‌کند، اما ناکام می‌ماند. لحظاتی پیش از عروج، فرزندشان سیدمحمدهاشم، نزد ایشان می‌رود. او می‌گوید: «حال آقا دگرگون بود و حواسشان سرجا نبود. گفتم: به خبرنگاری وقت داده‌ام تا خدمت‌تان برسد، روزش را مشخص کنید. ایشان با دست اشاره کردند: نه! دوباره گفتم: من قول داده‌ام. ایشان گفتند: نه! بر خلاف هر روز که بعد از نماز، قرآن می‌خواندند و ذکر می‌گفتند، آن روز پیوسته سر به سوی آسمان بلند کرده و می‌گفتند: «لا حَولَ و لا قوّةَ إلا بالله العلیّ العَظیم؛ إنّا للّه و إنّا إلیه راجعون». ... پیاده راه افتاد، وقتی به پیچ کوچه رسید یک‌باره صدایی مهیب برخاست و آتش، کوچه را برداشت! 💠 به کانال #جامعه_اخلاقی، ناشر دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جناب آقای #محمد_رضا_زالی بپیوندید.🔰 🌐کانال جامعه اخلاقی در تلگرام 🆔 https://t.me/jAKHLAGHI 🌐کانال جامعه اخلاقی در ایتا 🆔 https://eitaa.com
#بازنشر امام خمینی ره در منظومه طرح کلی اندیشه اسلامی ✍️ #محمد_رضا_زالی 🔴#نهضت_امام_خمینی"ره" یک انقلاب و رستاخیز بزرگ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر پایه ارمغان نبوی و الهی #توحید است که با خروج از #طاغوت و کنار زدن سلطه پادشاهی آغاز می‌شود و تا مراتب عالی عبودیت و حاکمیت دستورات الهی دین، تداوم می‌یابد. 🔴جامعه آرمانی و تمدن پر افتخار توحیدی را باید پس از ایفای نقش در فراهم آوردن الزامات مراحل پیشین آن، انتظار کشید. این آرمان به محض کنار زدن نظام یا ساختار سیاسی طاغوتی، به‌دست نمی‌آید و باید در همه عرصه‌های فردی و جمعی و در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، از طاغوت و باورها و رفتارهای طاغوتی اجتناب کرد. 💠 به کانال #جامعه_اخلاقی، ناشر دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جناب آقای #محمد_رضا_زالی بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com
جامعه اخلاقی
#بازنشر امام خمینی ره در منظومه طرح کلی اندیشه اسلامی ✍️ #محمد_رضا_زالی 🔴#نهضت_امام_خمینی"ره" یک ا
باسمه تعالی امام خمینی ره در منظومه طرح کلی اندیشه اسلامی ✍️ 🔵زنده نگه داشتن یاد و نام "ره" در ایران اسلامی به‌منزله زنده نگه داشتن است. تجلیل و گرامی‌داشت روح خدا، بازآفرینی و ترویج اندیشه و مکتبی است که نظام سیاسی جمهوری اسلامی را بنیان نهاد. در واقع باید گفت امام راحل عظیم الشأن ما نه یک فرد بلکه یک اندیشه و الگوی فکری در عصر جاهلیت مدرن بود که تجلیل از او نه تجلیل از یک شخص بلکه گرامی‌داشت یک شخصیت، مدل و الگوی علمی و عملی در دوران حاضر قلمداد می‌شود. 🔷ویژگی بنیادین "ره"، ریشه داشتن در دین و و پیوند ناگسستنی از مکتب "ص" است. در واقع راه و هدف امام راحل، همان راه و هدفی است که پیامبر عظیم الشأن اسلام در ادامه راه و هدف عظام گذشته دنبال کرد و همچنان این خط فکری و عملی در اهداف و مسیر و شیوه پیمودن مسیر برای رسیدن به هدف، با رهبری خلف صالح ایشان دنبال می‌شود «راه امام راه ما، هدف او هدف ما، و رهنمود او مشعل فروزنده‌ ماست». 🔵آرمان ، حاکمیت بر همه عرصه‌های حیات فردی و اجتماعی بشر بوده است. خواسته أنبیاء بر پایه آموزه وحی، حاکم شدن دستورات و رهنمودهای وحیانی بر اخلاق و منش فردی و نظام اجتماعی بوده است. خدا ملازم با اجتناب و برائت اعتقادی و عملی از است. هر قدرتی که در درون وجود بشر یا بیرون از آن، عنان فرد و جامعه را در دست گرفته و مطیع خواسته‌های نفسانی خویش گرداند نمونه عینی طاغوت به‌شمار می‌رود. گام اول رسیدن به مرتبه توحید و عبودیت و ، دست کشیدن از طاغوت هوای نفس و طاغوت درون و به‌دنبال آن اجتناب از طاغوت بیرون و خروج از سلطه قدرت‌های استبدادی است. 🔷همین معنی در آیات شریفه قرآن مورد تصریح قرار گرفته است «وَلَقَد بَعَثنا في كُلِّ أُمَّةٍ رَسولًا أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ» [نحل/ 36]. أنبیاء الهی با این رسالت کانونی مبعوث شدند که بندگان خدا را از بندگی غیر خدا خارج کرده و به زیور عبودیت و بندگی مطلق خداوند بیارایند. عالمان دینی به عنوان ، همین مسیر را برای رسیدن به همان هدف دنبال می‌کنند. هدف، عبودیت و بندگی خدا است اما مقدمه ضروری یا مسیر دستیابی به آن، خارج شدن از است. 🔵بر این اساس باید گفت ، در ریشه دارد. توحید، مبنای این طرح است و ، ابلاغ و تبیین توحید در همه عرصه‌های حیات است. نقش (توأمان با رسالت پیامبری یا منفک از آن)، وظیفه اجرای این رستاخیز و تحول بزرگ اجتماعی را بر عهده دارد. امام امت"ره" همچون پیامبر و به‌عنوان وارث رسالت او، ابتدا خود تحت تأثیر این رستاخیز توحیدی قرار می‌گیرد و وجودش از معرفت و عبودیت حق، سرشار می‌شود. این وجود تحول یافته در پرتو ، از جایگاه یک موحد حقیقی، بر می‌آورد و مؤمنین را به برپائی نظام سیاسی-اجتماعی مبتنی بر فرا می‌خواند. 🔷از این منظر، "ره" یک انقلاب و رستاخیز بزرگ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر پایه ارمغان نبوی و الهی است که با خروج از طاغوت و کنار زدن سلطه پادشاهی آغاز می‌شود و تا مراتب عالی عبودیت و حاکمیت دستورات الهی دین، تداوم می‌یابد. در واقع پیروزی و تحقق که ملازم با سلب قدرت از طاغوت است، گام اول این حرکت به‌شمار می‌رود. با تدوین و تصویب قانون اساسی توحیدی، زیربنای بنیان نهاده می‌شود و به‌دنبال آن، شکل می‌گیرد. دولت اسلامی وظیفه تزریق رویکرد توحیدی به مویرگ‌های اجتماع و تسهیل برپائی را بر عهده دارد. گام نهائی این فرآیند در طرح کلی اندیشه اسلامی، بازتاب این رویکرد در عناصر مادی حیات و فرهنگ بشری و تحقق است. ادامه در 👇 💠 به کانال ، ناشر دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جناب آقای بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com
جامعه اخلاقی
#بازنشر باسمه تعالی امام خمینی ره در منظومه طرح کلی اندیشه اسلامی ✍️ #محمد_رضا_زالی #بخش_اول 🔵زند
👇 🔵توجه به این مهم در منظومه فکری و عملی نبوت، ضروری است که تحول و رستاخیز اجتماعی، بدون تحول و در شخصیت "ص" و جانشینان ایشان عملی نمی‌شود و هر مرحله از این فرآیند در گرو تحول توحیدی در مرحله پیشین است. شخصی که در اعماق وجود خود به زیور توحید آراسته نشده باشد نمی‌تواند دل‌های مؤمنین را بر اجتناب از طاغوت و سرنگونی آن متحد کرده و انقلاب توحیدی را به ثمر بنشاند. همچنان که ساختار و ساختمان نظام جدید توحیدی، بر آرمان‌ها و اصول انقلاب توحیدی بنیان نهاده می‌شود. که همان است تنها با التزام به آرمان‌های انقلاب و زیرساخت‌های نظام توحیدی است که می‌تواند نقش خود در زمینه‌سازی برای تحقق را ایفاء کند. در واقع آن دولت یا ساز و کار اجرائی که اعتقاد و التزامی به زیربنای توحیدی نظام اسلامی نداشته باشد، نقش خود در گسترش ایمان و تقوا را انکار کرده و چه بسا به عملیاتی کردن نسخه‌های طاغوتی نظام بین‌الملل در عرصه‌های اقتصاد و فرهنگ یا اجتماع و سیاست مبادرت می‌کند. بی‌گمان محصول عملکرد چنین دولت و مدیریت اجرائی، جامعه اسلامی نخواهد بود همچنان‌که تمدن اسلامی توحیدی، بدون جامعه اسلامی توحیدی، ظرف تحقق پیدا نخواهد کرد. 🔷در مکتب توحیدی پیشوای انقلاب اسلامی که به حق باید آن‌را و امتداد حکومت و دانست، از ارکان اساسی به‌شمار می‌رود و برتری طبقاتی، تبعیض و سلسله‌مراتب بی‌منطق مبتنی بر امتیازات موهوم مادی در آن راه ندارد. ، جامعه‌ای عاری از فقر، جهل و ظلم و سرشار از همدلی و همگرائی در جهت ترسیم تمدنی فرهیخته و متعالی است. 🔵نکته مهم دیگر قابل توجه، اهمیت در طی شدن این فرآیند و دستیابی به سرمنزل مقصود آرمانی است. هیچ‌یک از این مراحل، بدون حضور و مشارکت آگاهانه مردم، صورت تحقق به خود نخواهد گرفت و هر چه سیر تحول از نقطه صفر فرآیند به نقطه موعود پایانی پیموده می‌شود، اهمیت نقش و حضور مردم برای یاری امام جامعه فزونی می‌یابد. "ره" عصر آغاز مسیر طولانی شکل‌گیری و تحقق است که بر پایه استوار و با و دنبال و با و رهبری پیشوای توحیدی، به هدف اعلای خود واصل می‌شود. 🔷جامعه آرمانی و تمدن پر افتخار توحیدی را باید پس از ایفای نقش در فراهم آوردن الزامات مراحل پیشین آن، انتظار کشید. این آرمان به محض کنار زدن نظام یا ساختار سیاسی طاغوتی، به‌دست نمی‌آید و باید در همه عرصه‌های فردی و جمعی و در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، از طاغوت و باورها و رفتارهای طاغوتی اجتناب کرد. 💠 به کانال ، ناشر دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جناب آقای بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com
💢 وکلای صالح متدین به مجلس بفرستید! ره ✔️مردم کوشش کنند که در مجلس بفرستند. تمام گرفتاری‌ها و تمام چیزهائی که بر خلاف موازین عمل می‌شود آن‌جا حل می‌شود. ✔️دیگر نه دولت می‌تواند خودش یک کاری بکند، یک برنامه‌ای بدهد تا یک وقت خلاف باشد ... وقتی بنا شد باشند و مقید به احکام شرع باشند که ‌إن‌شاءالله هستند، آن‌وقت این مسائل همه‌اش حل شود. [صحیفه نور؛ سخنرانی مورخ: ۱۳۵۸/۰۶/۰۶؛ جلد ۸؛ صفحه ۲۸۲] 💠 به کانال ، ناشر دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جناب آقای بپیوندید.🔰 🌐کانال جامعه اخلاقی در تلگرام 🆔 https://t.me/jAKHLAGHI 🌐کانال جامعه اخلاقی در ایتا 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بازنشر #جامعه_اخلاقی 🎥توصیه #رهبر_معظم_انقلاب به مسؤولان: با مردم با #تقلب و #خدعه و #فریب و #دورویی برخورد نکنید. 🔹اگر ما در مسائل گوناگون سیاسی‌مان، اجتماعی‌مان، انتخابات‌مان و ... همین یک مورد را رعایت کنیم؛ دنیا #آباد خواهد شد. #بازنشر به نقل از #خبرگزاری_بیان🔰 🆔 @bayan_news 💠 به کانال #جامعه_اخلاقی، ناشر دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جناب آقای #محمد_رضا_زالی بپیوندید.🔰 🌐کانال جامعه اخلاقی در تلگرام 🆔 https://t.me/jAKHLAGHI 🌐کانال جامعه اخلاقی در ایتا 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
هدایت شده از پشتیبان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥توصیه به مسؤولان: با مردم با و و و برخورد نکنید. 🔹اگر ما در مسائل گوناگون سیاسی‌مان، اجتماعی‌مان، انتخابات‌مان و ... همین یک مورد را رعایت کنیم؛ دنیا خواهد شد. به نقل از 🔰 🆔 @bayan_news 💠 به کانال ، ناشر دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جناب آقای بپیوندید.🔰 🌐کانال جامعه اخلاقی در تلگرام 🆔 https://t.me/jAKHLAGHI 🌐کانال جامعه اخلاقی در ایتا 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
ارتش 20 میلیونی نوین یا مشارکت همگانی در پیشرفت ✍️ 📍 ، آزادی دسترسی به رسانه‌ها را از محدودیت بهره‌برداری انفعالی خارج کرده و همگان را در جایگاه تولیدکننده پیام قرار داده است. 📍روحیه ، مقدمه ضروری استفاده از ظرفیت‌های نوین در مسیر رشد و کشور است؛ روحیه‌ای که ظرفیت وجودی یک فرد را به گستره توانمندی‌های متکثر کارشناسی، گسترش داده و دایره محدود را به میدان بزرگ افکار و پیوند می‌زند. 💠به کانال ، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
جامعه اخلاقی
ارتش 20 میلیونی نوین یا مشارکت همگانی در پیشرفت ✍️ #محمد_رضا_زالی 📍 #فضای_مجازی، آزادی دسترسی به رس
باسمه تعالی ارتش 20 میلیونی نوین یا مشارکت همگانی در پیشرفت ✍️ 🔹در و رسانه‌ها به سر می‌بریم بلکه باید گفت در دوران طلائی این عصر به‌سر می‌بریم. بر خلاف دهه‌های گذشته که رسانه در اختیار اقتصادی و سیاسی یعنی حکومت‌ها و کارتل‌های اقتصادی بود، امروز هر فردی در کنج خلوت خویش می‌تواند در عرصه رسانه‌ای حضور داشته و دیدگاه خود را به تعداد قابل توجهی از مخاطبان عرضه کند. را باید زمینه مساعدی برای این رسانه‌ای قلمداد کرده و در راستای پیشرفت همه‌جانبه، مورد بهره‌برداری حداکثری قرار داد. 🔸محدودیت صفحات و ظرفیت زمانی رسانه‌ها، مانع از حضور همه کارشناسان در صحنه و طرح بود. امروزه هر فردی می‌تواند رسانه‌ای شخصی در اختیار داشته باشد و دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. گروه‌های مجازی به تبدیل شده و می‌تواند به مرکز نقد و نظر دیدگاه‌های مختلف تبدیل شود. 🔻پس از این، بهره‌مندی از می‌تواند به دایره محدود مشاوران، محدود نباشد. می‌توان گروه‌های مختلف بر محور موضوعات تخصصی را ساماندهی کرده و حلقه‌های نقد و نظر کارشناسی برپا کرد. خروجی این محافل مجازی تخصصی، پیشنهادات سازنده‌ای خواهد بود که می‌تواند در جهت رشد و اعتلای شهرستان‌ها مورد استفاده قرار گیرد. 🔺این ظرفیت ارتباطی با _زمان_و _مکان مواجه نیست. لازم نیست کارشناسان و نخبگان صاحب ایده و نظر، در یک زمان و در یک مکان، گرد هم آیند بلکه هر کسی از هر گوشه‌ای از جهان و در هر زمان ممکن می‌تواند در این حضور داشته و نقطه نظرات خود را ارائه کند. گویا تکنولوژی به خدمت مورد نظر ره آمده و این قدرت بزرگ تحول‌آفرین، امروز در قالب ، قابلیت تحقق یافته است. 🔹پیش از این، رسانه‌ها و چشم بینای جامعه و کانال ارتباطی مردم و مسؤولان بودند؛ صفحه‌ها و ستون‌های تخصصی در رسانه‌های مکتوب و قالب‌های مختلف برنامه‌ای در رسانه‌های صوتی و تصویری به بررسی تخصصی موضوعات پرداخته و با رصد آسیب‌های هر حوزه تخصصی به ارائه راهکار و پیشنهاد اقدام می‌نمودند. 🔸در عین حال، محدود به بهره‌برداری انفعالی عامه مردم از آن بود. مخاطب در سپهر رسانه‌ای گذشته، در جایگاه انفعالی قرار داشت و تنها می‌توانست خواننده یا شاهد تولیدات فکری دیگرانی باشد که مدیران رسانه، آمادگی انتشار آن را داشتند. ملاحظات گوناگون از جمله اعتبار و شخصیت صاحب ایده، موافقت کلی مدیران رسانه با محتوای نظری تولید شده و ... به‌مثابه فیلتری برای امکان در عرصه اظهار نظر رسانه‌ای عمل می‌نمود. 🔻، آزادی دسترسی به رسانه‌ها را از محدودیت بهره‌برداری انفعالی خارج کرده و همگان را در جایگاه تولیدکننده پیام قرار داده است. امروزه هر فردی در هر گوشه‌ای از عالم می‌تواند ایده و دیدگاه خود را در هر موضوع محلی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی ارائه کند. هر چند همچنان شنیده شدن این دیدگاه‌ها محدود به جایگاه و اعتبار صاحب ایده و ارائه کننده آن است؛ اما یک گام بزرگ برداشته شده و به ، تحول یافته است. ادامه در 👇 💠به کانال ، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
جامعه اخلاقی
باسمه تعالی ارتش 20 میلیونی نوین یا مشارکت همگانی در پیشرفت ✍️ #محمد_رضا_زالی #بخش_اول 🔹در #عصر_ار
👇 🔺پیش از این نیز دیده شدن و بهره‌برداری از دیدگاه‌های مختلف کارشناسی، با محدودیت مواجه بوده است. حتی در موارد بسیاری شاهد و به تعطیلی کشاندن رسانه‌ها بوده‌ایم. باید اذعان کرد که بهره‌برداری از خواه در الگوی یک‌سویه گذشته و خواه در الگوی همگانی جدید، وابسته به روحیه متصدیان امور جامعه و مدیران خرد و کلان ملی و محلی است. 🔸کسانی که تحمل را نداشته و در دوره مسؤولیت خویش با استفاده از حربه‌های مختلف مالی، قضائی، امنیتی و ... در صدد به تعطیلی کشاندن رسانه‌ها بوده‌اند به یقین از در عرصه نیز استقبال نمی‌کنند. متصدیانی که حتی در سطوح نخبگانی، اراده‌ای برای سازماندهی نیروهای کارشناسی زبده در قالب یا مجمع مدیران اجرائی ادوار شهرستان‌ها نداشته‌اند، از این ظرفیت عمومی برای حضور همه کارشناسان نیز بهره نخواهند گرفت. 🔹روحیه ، مقدمه ضروری استفاده از ظرفیت‌های نوین در مسیر رشد و کشور است؛ روحیه‌ای که ظرفیت وجودی یک فرد را به گستره توانمندی‌های متکثر کارشناسی، گسترش داده و دایره محدود را به میدان بزرگ افکار و پیوند می‌زند. 📌این همان ارتش بزرگی است که امام راحل عظیم الشأن ما به آن باور داشت و معتقد بود پیروزی، تنها در گرو این ، فعال و همه‌جانبه در تمام عرصه‌ها است؛ باوری که مردم را از جایگاه نقش انفعالی به مرتبه ایفای نقش فعال و مؤثر، ارتقاء داده و مسؤولیت تحولات کشور را به‌جای جمع معدودی از سران، بر شانه قدرتمند عموم کارشناسان و صاحبان فکر و ایده قرار می‌دهد. مدعیان عرصه خدمت باید مزایای را بشناسند و در ابتدای معرفی، موضع خود نسبت به چگونگی استفاده از این زمینه‌های تحول‌آفرین را اعلام کنند. 💠به کانال ، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
#بازنشر راهبردهای اشتغال و کارآفرینی؛ سرمایه‏‌داری یا خرده‏‌مالکی ✍️ #محمد_رضا_زالی 💎در شرایطی که اقتصاد مردم منطقه گلپایگان و خوانسار، اقتصادی #خرده‌‏مالکی بوده و زندگی عموم روستائیان منطقه از محل فروش شیر محدود تعداد محدودی احشام به کارخانه‎ای بزرگ اداره می‎شود، دعوت از حضور یک واحد دامداری چندهزار رأسی سرمایه‎سالار، حضوری تهدیدکننده برای اقتصاد و معیشت خرده‎مالکان است. 💎الگوی #اقتصاد_مقاومتی، مبتنی بر حضور همه‎جانبه مردم و خرده‎مالکان در عرصه اقتصاد است و هر فردی با اندک سرمایه خود باید بتواند در عرصه تولید، حضوری فعال و عزت‎مندانه داشته باشد. 💠به کانال #جامعه_اخلاقی، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
جامعه اخلاقی
#بازنشر راهبردهای اشتغال و کارآفرینی؛ سرمایه‏‌داری یا خرده‏‌مالکی ✍️ #محمد_رضا_زالی 💎در شرایطی که
باسمه تعالی راهبردهای اشتغال و کارآفرینی؛ سرمایه‏‌داری یا خرده‏‌مالکی ✍️ (فاضل گلپایگانی) 🔹اشتغال و کارآفرینی، از موضوعات دست اول و نیازهای ضروری جامعه امروز ما است. تنظیم اولویت‌‏های کاری در این برهه اقتضاء می‏‌کند تمام ‏‌های_بخشی، در راستای تحقق سامان یابد. کام‌یابی در حوزه‌‏های امنیت، فرهنگ، سیاست، مسائل اجتماعی و ... را باید از منظر نقش‌‏آفرینی آن در امر اشتغال، مورد ارزیابی قرار داد. یکی از ابعاد ضروری در اتخاذ و اشتغال، رویکردهای کلان تأثیرگذار در موضوع است. بر مبنای این رویکردها است که تلاش برای ایجاد اشتغال، سویه‌‏ها و راهبردهای گوناگونی می‌‏یابد؛ در برخی، صنایع سرمایه‏‌بر، صنایع بزرگ و در نتیجه سرمایه‏‌داران بزرگ در اولویت قرار می‌‏گیرند و در برخی دیگر، صنایع کاربر و کارگاه‏‌های کوچک و در نتیجه خرده‌‏مالکان فاقد سرمایه کلان در اولویت قرار می‌‏گیرند. 🔹بی‏‌گمان هر یک از این راهبردها به نسبت جوامع و اقتصادهای گوناگون و متأثر از میزان امکانات و نیازهای موجود، در جایگاه خود شایسته توجه بوده و مورد استفاده قرار می‏‌گیرند. اما کارآمدی یک راهبرد در کشوری توسعه‌‏یافته یا کم جمعیت یا با نرخ بیکاری پائین، به‎معنای کارآمدی آن در کشوری دیگر با شرایط متفاوت نیست. به همین سیاق نمی‏‌توان نسخه یکسانی برای شهرهای مختلف نوشته و تجویز کرد. 🔹اصرار بر دعوت اجبارگونه به حضور صنایع بزرگ دولتی یا خصوصی یا خصولتی (نیمه دولتی) در شهرهای کوچک، بدون وجود امتیازات اقلیمی و انگیزه‌‏آفرین که از دهه دوم انقلاب آغاز شده است، شهرهای مذکور را با معضلی به نام ‎سالاران مواجه ساخته است. این سلطه هراس‎آفرین، در مقاطع مختلف با استفاده از حربه ترس از ایجاد بحرانی اجتماعی در شهری کوچک، در صدد گرفتن امتیازات گوناگون وام‌‏های کم‎بهره دولتی یا بخشودگی جرائم یا بخشودگی مالیاتی و ... برآمده است. در شرایطی که وجود یک کارخانه خودروسازی یا قطعه‎سازی به‌دلائل مختلف در یک منطقه جغرافیائی، فاقد است، تلاش مدیران آن کارخانه برای استفاده از این حربه در جهت تهدید امنیتی – اجتماعی شهرستان و به‎دنبال آن گرفتن امتیازات ویژه، طبیعی خواهد بود. 🔹در شرایطی که اقتصاد مردم منطقه گلپایگان و خوانسار، اقتصادی ‏مالکی بوده و زندگی عموم روستائیان منطقه از محل فروش شیر محدود تعداد محدودی احشام به کارخانه‎ای بزرگ، اداره می‎شود؛ دعوت از حضور یک واحد دامداری چندهزار رأسی سرمایه‎سالار، حضوری تهدیدکننده برای اقتصاد و معیشت خرده‎مالکان است. پاسخ این خرده‎مالکان به بهانه‎های کارخانه‏‌ای که تمام ظرفیت شیر مورد نیاز خود را به‌صورت یک‌جا از دامداری چندهزار رأسی تهیه می‏‌کند چه خواهد بود؟! آیا هیچ‎گاه روستایی خواهند توانست با اعتراض به قیمت خرید شیر از خود، مانع از تضییع حقوق خود شوند؟! آیا پاسخ قابل پیش‎بینی کارخانه مذکور، عدم نیاز به شیر تولیدی خرده‎مالکان نخواهد بود؟! 🔹این نگاه به ‎سالار است که در پاسخ به کارآفرین خرده‎پا، تلاش اقتصادی با خرده سرمایه‎ای در حدود 20 میلیون تومان را غیر قابل توجیه و غیر ضروری می‏‌داند. از این منظر باید سرمایه‏‌های کلان کشور در اختیار معدودی سرمایه‌‏دار قرار گیرد تا آن‌‏ها از رهگذر ایجاد کارخانجات یا مراکز بزرگ تولیدی، ظرفیت‌‏های گسترده اشتغال را ایجاد کرده و خرده‎مالکان نیز از رهگذر نوکری برای این اربابان قدرت و ثروت، معیشت خود را تأمین کنند! ادامه در 👇 منتشر شده در تاریخ ۹۶/۴/۱۱ در کانال 🔰 🆔 @bayan_news 💠به کانال ، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
جامعه اخلاقی
باسمه تعالی راهبردهای اشتغال و کارآفرینی؛ سرمایه‏‌داری یا خرده‏‌مالکی ✍️ #محمد_رضا_زالی (فاضل گلپایگ
🔹نقد این نگاه به‌‏هیچ‎وجه به‏‌معنی نفی ارزش و دارایی و سرمایه کلان نیست. قطعاً حضور این بزرگواران در عرصه اقتصاد کشور، ضروری است اما سخن بر سر چگونگی و شرایط و زمینه‌‏های این حضور است. نباید مانند و رسانه، شخصیت‌‏هائی را پرورش دهد که به و مسلط بر آن بدل شوند. اگر زمینه‌‏های جذاب اقتصادی مانند وجود مواد اولیه مناسب، بازار مصرف، نیروی کار ماهر و ... در یک منطقه وجود داشته باشد؛ پیشنهاد حضور برای ، از سوی صاحبان سرمایه ارائه شده و البته فاقد هرگونه تلاش برای گران‎فروشی خود و سرمایه و بدون تبدیل شدن به عامل مسلط تهدیدزا برای منطقه خواهد بود. 🔹الگوی دیگر، ایجاد اشتغال و کارآفرینی از رهگذر حضور ‎پا در میدان کار و اشتغال است. لازم است هر فردی با اندک سرمایه خود بتواند مبادرت به ایجاد کارگاهی کوچک و تولیدی کاربر نماید. ، بیش از سرمایه به نیروی کار نیاز دارد. 🔹در چنین رویکردی، مراکز دولتی و خصوصی متولی امر اشتغال باید ضمن در اختیار گذاردن هدایت‏‌های تخصصی و نظارت‌‏های ارشادی، بخش دیگر سرمایه مورد نیاز را تأمین کنند. پاسخ مسؤولین در چنین الگوئی به سرمایه 20 میلیونی، دیگر ناکافی و غیر ضروری بودن حضور در عرصه تولید نخواهد بود بلکه در چارچوب نظارتی و ارشادی مورد اشاره، می‏‌توان تا هشتاد درصد از سرمایه مورد نیاز را به‎صورت قرض‎الحسنه از محل منابع دولتی یا خیریه، به چنین کارگاه‏‌هائی تزریق کرد. 🔹الگوی ، مبتنی بر حضور همه‎جانبه مردم و ‎مالکان در عرصه اقتصاد است و هر فردی با اندک سرمایه خود باید بتواند در عرصه تولید، حضوری فعال و عزت‎مندانه داشته باشد. چنین افرادی که غالباً فاقد روحیه خودبرتربینی هستند تعدادی محدود از نیروی کار مورد نیاز خود را از میان هم‎قطاران به‎کار خواهند گرفت و پا به پای هم، مجدانه در مسیر موفقیت، گام بر می‌‏دارند. فقدان نگاه در این الگو بر خلاف ‎سالار، رمز اجتماعی قابل توجهی در مسیر کامیابی این الگو است. بی‎گمان موفقیت این راهبرد، مستلزم همراهی جوانب مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... بوده و از جمله باید در راستای تقویت تولید داخلی و حمایت از ، مبادی رسمی و قاچاق کالا را با تدبیر شایسته، محدود و کنترل کرد. 🔹بر این مبنا پیشنهاد نوشتار حاضر در حوزه اشتغال و ، تقویت مالکان خرده‎پا از طریق تأمین نیازهای علمی - تخصصی و نیازهای محدود مالی در ضمن نظارت‏‌های هدایت‎گرانه و ارشادی است. منتشر شده در تاریخ ۹۶/۴/۱۱ در کانال 🔰 🆔 @bayan_news 💠به کانال ، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
به‌مناسبت الگوی نشاط در جامعه اخلاقی ✍️ 💢حکومت و دولت‌هائی که در برآوردن انتظارات مشروع جامعه دچار ضعف وناتوانی هستند، اغلب تلاش می‌کنند تا از طریق تزریق ، خلسه‌ای کوتاه در زندگی مشقت‌بار مردم ایجاد کرده و ایشان را از پیگیری خود بازدارند. ♨️مخالفت مؤمنین و اهل تقوا و روحانیت و دینی با مظاهر فساد و فحشاء و مصادیق ، در حقیقت مخالفت با فریب افکار عمومی و بدل‌سازی از با استفاده از حربه نشاط کاذب زودگذر و سطحی است. 💯انسان مؤمن در باید بتواند بدون خروج موقت و خلسه‌وار از جریان عادی و روزمره زندگی، به نشاط و بهجت درونی و دست یابد؛ رضایتی که از رهگذر برآمدن نیازهای طبیعی، حاصل می‌شود و ... 💠به کانال ، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
جامعه اخلاقی
به‌مناسبت #یلدای_مهربانی الگوی نشاط در جامعه اخلاقی ✍️ #محمد_رضا_زالی 💢حکومت و دولت‌هائی که در برآ
باسمه تعالی الگوی نشاط در جامعه اخلاقی ✍️ 🔴نشاط، محصول از زندگی است؛ رضایتی که از طریق برآورده شدن نیازهای اساسی حاصل می‌شود. شادی و نشاط، پیوندی ناگسستنی با نیازهای بنیادین حیات مادی دارند و فردی که خود را در از مواهب زندگی می‌بیند نمی‌تواند در اعماق جان خویش، شاد و مسرور باشد! 🔶نشاط، نوعی بهجت و سُرور قلبی است که به بخش‌های دیگر حیات فردی و اجتماعی، سرایت می‌کند. در چنین جامعه‌ای برقرار و مستحکم می‌شود و آستانه تحمل در برابر ناملایمات طبیعی زندگی، فزونی می‌یابد. آمار درگیری بر سر مسائل کوچک روزمره و فقدان گذشت و بخشش از خطاهای یکدیگر، حاکی از فقدان نشاط و احساس رضایت از زندگی است. 🔵حکومت و دولت‌هائی که در برآوردن انتظارات مشروع جامعه دچار ضعف وناتوانی هستند، اغلب تلاش می‌کنند تا از طریق تزریق ، خلسه‌ای کوتاه در زندگی مشقت‌بار مردم ایجاد کرده و ایشان را از پیگیری خود بازدارند. تئوری‌پرداز غربی گفته بود شما چگونه بدون مراکز فساد و فحشاء، بار جوانان را از سر حکومت و دولت، کاسته و منحرف می‌کنید؟! او به‌خوبی دانسته بود که ، زاینده امید و حرکت و مطالبه و حضور فعال در صحنه سیاسی و اجتماعی است. 🔴بدل‌سازی از بهجت و سُرور قلبی توسط شادی‌های کاذب ناشی از رقص و دیسکو و نوشیدنی‌های فسادانگیز، راهبرد حکومت‌ها و در برآوردن نیازهای اساسی و تأمین نشاط حقیقی برای مردم است. ما در مقاطع مختلف، شاهد استفاده از این راهبرد فرهنگی-اجتماعی توسط بوده‌ایم؛ راهبردی مبتنی بر فریب که انحراف افکار عمومی از همچون عدالت را دنبال می‌کند. 🔶مخالفت مؤمنین و اهل تقوا و روحانیت و با مظاهر فساد و فحشاء و مصادیق ، در حقیقت مخالفت با افکار عمومی و بدل‌سازی از با استفاده از حربه نشاط کاذب زودگذر و سطحی است. در شادی و نشاط نیز یک جامعه سراسر اخلاقی است؛ نه نشاط را مبدأ و قرار می‌دهد و نه فرد را دچار خلسه و خروج موقت از دل زندگی روزمره می‌سازد. 🔵نشاط دینی در از درون زندگی روزمره حاصل می‌شود، خنده افراد در آن، برآمده از است و به مهربانی و همدلی جمعی منتهی می‌شود. خنده‌ای که از روی ناگزیری و توأم با غصه ناشی از فشارهای معیشتی باشد را نمی‌توان گواهی بر رضایت قلبی قلمداد کرد. برخی از توهین‌کنندگان به شعور مردم باید این حقیقت را در نظرسنجی‌های مضحک خود لحاظ کنند که چه بسا این خنده تلخ، از گریه غم‌انگیزتر است! ادامه در 👇 💠به کانال ، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
جامعه اخلاقی
باسمه تعالی الگوی نشاط در جامعه اخلاقی ✍️ #محمد_رضا_زالی 🔴نشاط، محصول #احساس_رضایت از زندگی است؛ رض
🔴خروجی نشاط و بهجت درونی، است. جامعه‌ای که همچون روابط خانوادگی و همنشینی‌های و دید و بازدیدهای در آن با اشتیاق و به دور از مشقت، تداوم دارد می‌تواند جامعه‌ای برخوردار از شادی و باشد. 🔶مردمانی که با سیلی، صورت خود را سرخ نگه داشته و به دلیل ناتوانی از تأمین هزینه‌های روابط خویشاوندی، به بهانه‌های مختلف از آن گریزان‌اند را نمی‌توان با همایش‌های پر هزینه لهوی و اجتماعات آمیخته به رقص و موسیقی یا اختلاط جنسی به مرتبه‌ای از نشاط اصیل و رضایت‌مندی بهجت‌آفرین رسانید. شاید این راهبرد، خلسه‌ای کوتاه در زندگی مشقت‌بار روزمره ایجاد کند اما به‌فاصله‌ای اندک با خروج از این محفل، به زندگی عادی بازمی‌گردد و غم ناشی از تنگنای حیات بر دل او سنگینی خواهد کرد. 🔵کسالت، روی دیگر نیست بلکه در نقطه مقابل و حاکی از کاذب و ساختگی بودن شادی پیشین است. نشاط حقیقی، شور و را به‌دنبال داشته وهیچ نسبتی با رکود و خمودگی ندارد. 🔴در ، ایجاد این خلسه‌های کوتاه به‌صورت روزمره بر عهده رسانه است. رسانه‌ها از طریق مثلث سکس، عشق و خشونت، نقش خویش را در سرگرم ساختن توده‌ها و از مطالبات اصیل انسانی ایفاء می‌کنند تا ارباب ثروت و قدرت، فارغ از مزاحمت توده‌ها به چپاول بپردازند. 🔶در اما نشاط، یک عنصر اصیل درهم‌آمیخته با حیات روزمره انسانی است. انسان مؤمن در باید بتواند بدون خروج موقت و خلسه‌وار از جریان عادی و روزمره زندگی، به نشاط و بهجت درونی و دست یابد؛ رضایتی که از رهگذر برآمدن نیازهای طبیعی، حاصل می‌شود و پس از تبدیل شدن به مهرورزی و مهربانی، در جایگاه همدلی و همراهی برای برآوردن نیازهای اساسی دیگران، ظاهر می‌شود. این در میدان تشریک مساعی، احساس خوشایند رضایت درونی فرد را مضاعف ساخته و چرخه فردی و اجتماعی را در یک سیر مستمر قرار می‌دهد. 🔵نقش رسانه در این الگو، است. جامعه آگاه، راهبرد مبتنی بر را می‌شناسد و نشاط اصیل درونی را با خلسه کاذب ظاهری معاوضه نمی‌کند. چنین جامعه‌ای هیچ‌گاه به لذت‌های کوتاه خلسه‌وار، رضایت نمی‌دهد و در مسیر عدالت‌خواهی و مطالبه حقوق اساسی خویش به دام نشست‌های مبتنی بر لذت‌های کوتاه غریزی همچون رقص و موسیقی و اختلاط، گرفتار نمی‌شود. 🔴نجات از دام فریبنده جایگزینی نیازهای کاذب با نیازهای اصیل اولیه، اولین گام ضروری برای پیمودن مسیری تعالی‌بخش است. از این منظر متعالی، مراتب کمال‌یافته والاتری را خواهد پیمود و از بند تعلقات مادی و محدود شدن به برآوردن نیازهای مادی رهائی یافته، به افق‌های بلندی که متناسب با است پیوند می‌خورد. گفت و شنود و طرح شاخص‌های دیگر این الگو خارج از مجال حاضر، فرصتی دیگر می‌طلبد. 💠به کانال ، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
گرامی‌داشت راهبرد نجات‌بخش در غائله 88؛ بصیرت فرهنگی یا سرکوب نظامی ✍️ 💢، به‌شدت و است؛ وابسته به حکومت یا وابسته به جناح‌های سیاسی! ♨️رویکرد مردم‌گرای فرهنگی، تلاش خود برای حاکمیت حق در جامعه را از طریق بلندمدت و عمومی دنبال می‌کند. 💯آن‌چه غائله 8 ماهه را جمع کرد نه حضور نیروهای سرکوب‌گر نظامی بلکه حضور آگاهانه مردم پس از مشاهده اغتشاش‌گران به حریم قدس حسینی علیه‌السلام بود. 💠به کانال ، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
جامعه اخلاقی
گرامی‌داشت #9دی #روز_بصیرت راهبرد نجات‌بخش در غائله 88؛ بصیرت فرهنگی یا سرکوب نظامی ✍️ #محمد_رضا_زا
باسمه تعالی راهبرد نجات‌بخش در غائله 88؛ بصیرت فرهنگی یا سرکوب نظامی ✍️ ◻️سیاست‌گذاری در راستای دست‌یابی به اهداف تعریف شده یک سازمان، نهاد یا نظام سیاسی را می‌توان در دو الگو تبیین کرد. با نگاه مقطعی و کوتاه‌مدت، به‌شدت فردگرا بوده و عدم دست‌یابی به نتیجه از طریق فرد مورد نظر را ملازم با از دست رفتن همه چیز می‌پندارد. این نگاه باعث می‌شود برای رسیدن به نتیجه مورد نظر، از هر حربه و عاملی هر چند نادرست و غیر واقعی باشد استفاده کند. ◼️سیاست ماکیاولیستی به‌میزان قابل توجهی با این رویکرد، همسان است چرا که در هر دو، هدف، وسیله را توجیه می‌کند! برای رسیدن به نتیجه مورد نظر به همان اندازه امنیتی و نتیجه‌گرا است که دعوت مردم به فرد مورد نظر خود از طریق نفی طرف مقابل و ترساندن مردم از پیروزی جناح رقیب! چماق و ، دو روی یک سکه‌اند و مدیریت جامعه را با نگاه امنیتی دنبال می‌کنند. استفاده از دو قطبی‌های کاذب و خرید رأی، همانند رویکرد سلبی و تکفیری، حکایت‌گر ناتوانی در برای حاکمیت حق در جامعه است. ◽️سرکوب صدای اعتراض مردم در کنار ، هر دو در ردیف رویکرد امنیتی نتیجه‌گرا در سیاست‌گذاری و حکمرانی قرار می‌گیرند. ، به‌شدت و است؛ وابسته به حکومت یا وابسته به جناح‌های سیاسی! گروه و جناحی که موجودیت خود را از رهگذر حذف و نفی رقیبان به‌دست آورده، در کوتاه زمانی با همین حربه از ناحیه جناح رقیب به کنج عزلت و شکست رانده خواهد شد. جماعتی که از بغض حریفان به شما روی آورده، به‌زودی از بغض شما به سوی جریان مقابل، هجرت خواهد کرد. اساساً پایداری نتایج حاصل از رویکرد امنیتی هم‌چون دستیابی به آن، مقطعی و کوتاه‌مدت است. ◾️اما در نقطه مقابل، ، رویکردی در سیاست‌گذاری است که محدود به فرد یا افراد خاص نبوده و جریان بلندمدت حاکمیت حق را دنبال می‌کند. شخصی از امام صادق علیه‌السلام سؤال کرد که ما الان از عبادت خود بیشتر ثواب می‏بریم یا کسانی که در هستند. امام ع فرمود شما که الان در حال تقیه و ترس هستید از کسانی که در دوره آرامش و آسودگی عبادت می‏کنند ثواب بیشتری دارید. آن فرد می‏گوید اگر اینطور باشد چه دلیلی دارد که ما برای ظهور دعا کنیم؟! حضرت برخی از فوائد عمومی و جریانی ظهور را برمی‏شمارد و می‏فرماید آیا نمی‏خواهید کلمه توحید در عالم فراگیر شود و ... ؟! حضرت، نگاه مقطعی و کوتاه‌مدت او را به یک افق بلند، گره زده و به همگان تا پایان تاریخ آموخت که با رویکرد فرآیندی و جریانی بلندمدت، از پوسته و خارج شده و کوتاه‌نظر نباشند! ▫️این رویکرد گرچه دست‌یابی به نتیجه را با اهمیت می‌شمارد اما فرآیندی که به آن مقصد منتهی می‌شود را ارزشمندتر قلمداد می‌کند؛ پیروزی رقیب را نقطه پایان و ملازم با از دست رفتن همه ارزش‌ها تلقی نکرده و اوج و فرود را لازمه بلافصل حرکت‌های جمعی می‌داند که در عین فرود، همواره رو به پیشرفت است. ▪️رویکرد مردم‌گرای فرهنگی، تلاش خود برای حاکمیت حق در جامعه را از طریق بلندمدت و عمومی دنبال می‌کند. استفاده از هر وسیله و حربه‌ای برای رسیدن به نتیجه مورد نظر را برای خود مجاز نشمرده و به‌جای تمرکز بر راهبردهای کوتاه‌مدت مقطعی، آگاهی‌بخشی و را در دستور کنش سیاسی و اجتماعی خود قرار می‌دهد. ایفای نقش فعال و در صحنه‌های گوناگون، راهبرد مورد اتکای این رویکرد است. 📍 در این نگاه، محصول اجبار و الزام‌های امنیتی و سرکوب‌گری نرم و سخت قدرت اختیار فردی نیست بلکه نظم با تکیه بر آگاهی و بصیرت فرهنگی و از طریق فرد حاصل می‌شود. جامعه نه از ترس دوربین‌های مدار بسته یا احضار از سوی نهادهای امنیتی یا چماق سرکوب سخت نظامی بلکه از روی آگاهی و اختیار در مسیر عملکرد درست و مطلوب فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی قرار می‌گیرد. ادامه در 👇 💠به کانال ، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
جامعه اخلاقی
باسمه تعالی راهبرد نجات‌بخش در غائله 88؛ بصیرت فرهنگی یا سرکوب نظامی ✍️ #محمد_رضا_زالی #بخش_اول ◻️
◼️مبارزه با آسیب فرهنگی با تکیه بر رویکرد سرکوب‌گرای امنیتی به همان اندازه ناکارآمد است که انتظار برقراری از طریق مبارزه سخت با و ، دور از دسترس خواهد بود. آن‌چه کنش مطلوب عمومی در بحران‌های اقتصادی را شکل می‌دهد، آگاهی و بصیرت عمومی در این حوزه است. هجوم بی‌منطق به بازار ارز و سکه را نمی‌توان با روش‌های امنیتی سرکوب کرد همچنان که هجوم بی‌منطق اعتراضی به کف خیابان را نمی‌توان با رویکرد امنیتی نتیجه‌گرا خاموش ساخت. ◻️پیشگیری از شکل‌گیری غائله‌های ویرانگر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، مرهون شکل‌گیری سطح گسترده‌ای از بصیرت و است همچنان که امکان و طول زمان درمان آن پس از شکل‌گیری نیز وابسته به میزان آگاهی و بصیرت عمومی است. خاموش شدن غائله‌ای که در سال 88 به فتنه بدل شد، مرهون آگاهی، بصیرت و ارادتی بود که در طول سالیان متمادی بر محور محبت اهلبیت و امام حسین علیهم‌السلام توسط فعالان فرهنگی شکل گرفته بود. ◾️آن‌چه غائله 8 ماهه را جمع کرد نه حضور نیروهای سرکوب‌گر نظامی بلکه حضور آگاهانه مردم پس از مشاهده اغتشاش‌گران به حریم قدس حسینی علیه‌السلام بود. عشق، علاقه و معرفت و بصیرت نسبت به امام حسین ع، سابقه طولانی و بلندمدت این کشور و مردم است. اشتباه استراتژیک توهین به پرچم حسینی باعث قرار گرفتن اغتشاش‌گران در مقابل یک فرهنگ پویای پرسابقه شد و جوشش خون‌ها و قیام در برابر باطل را به‌دنبال داشت. آن سابقه فرهنگی بلندمدت در ارادت به ساحت مقدس اهلبیت علیهم‌السلام، در این مقطع از تاریخ به کمک انقلابی آمد که در پیوند با بود. ◽️به بیان صریح باید گفت مردم در نه در میدان دفاع از یک گروه سیاسی و یا حتی اصل انقلاب اسلامی بلکه در میدان دفاع از حریم مقدس اهلبیت ع حضور پیدا کردند. باید اذعان کرد که اگر آن بصیرت فرهنگی توانسته بود حقیقت پیوند فکری و فرهنگی انقلاب با عاشورا، غدیر و بعثت را به‌خوبی تبیین کند؛ اساساً چنین فتنه‌ای زمینه بروز پیدا نمی‌کرد. نگاه فرآیندی به انقلاب اسلامی و آن را در میانه یک فرآیند بلند مدت از تاریخ اسلام دیدن که از آغاز شده و در و تداوم یافته و در آینده به و حضرت حجت "عجل الله تعالی فرجه الشریف" منتهی خواهد شد، مانع از بروز چنین فتنه‌هائی در آینده خواهد بود. ▪️باید توجه داشت که پس از این تجربه روشن، تخریب بنیان فکری و فرهنگی جامعه‌ای است که خنثی‌کننده همه فتنه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده و خواهد بود. جامعه و حریم اهلبیت علیهم‌السلام از طریق بازگشت به پوسته فردیت و نه تنها در میدان دفاع از انقلاب اسلامی و ملت‌های مظلوم جهان، حاضر نخواهد بود بلکه با حضور تخریب‌گر در میدان ‌های ناسالم اقتصادی همچون ارز، سکه، طلا، مسکن، خودرو و ... مدیریت کشور را از درون، زمین‌گیر خواهد کرد. ▫️کاربرد ، محدود به سرکوب جباران و ظالمانی است که از شنیده شدن صدای حق و بروز و ظهور فرهنگ در یک جامعه جلوگیری کرده و در برابر آن، مانع ایجاد می‌کنند. تلاش پیامبران الهی، یک آگاهی‌بخشی فراگیر و بصیرت‌افزائی عمومی در راستای است. اسلام در هیچ مقطعی از تاریخ با رویکرد سرکوب‌گر نظامی و امنیتی به پیروزی نرسیده است. همچنان‌که این رویکرد در هیچ مقطعی قادر به حفظ طاغوت و نظام شاهنشاهی در برابر بیداری و بصیرت عمومی مردم نبوده است. 📌طرح‌واره پنج مرحله‌ای از حقیقتی به نام نهضت اسلامی مردم ایران که از آغاز شده و به حاکمیت نظام سیاسی رسیده و اکنون در مرحله تحقق است و پس از آن با شکل‌گیری به منتهی خواهد شد، حاکی از حاکمیت نگاه و رویکرد فرهنگی فرآیندگرا بر بیان و بنان رهبری است؛ نگاهی که باید با بصیرت و روشن‌بینی عمومی در اعماق قلب و اندیشه آحاد جامعه نفوذ یابد و از رهگذر همانندی فکری و عملی مردم با ولیّ جامعه دینی، تأمین‌کننده تعالی و همه‌جانبه کشور باشد. 💠به کانال ، درگاهی برای نشر دیدگاه‌ها بر محور یک گفتمان نظری بپیوندید.🔰 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
💓زینب کبری سلام اللّه علیها الگویی است که همزمان با #پرستاری_جسم‌ها، #پاسدار_جان‌ها و پاسدار حقیقت بود و مقام بلند #جامعه_زنان را شجاعانه با #حجاب و عفاف و حیای خویش، پاس داشت. 💗او نشان داد که می‌توان توأمان، پاسدار و پرستار بود، پاسدار و پزشک بود، پاسدار و کارگر بود، پاسدار و مهندس بود، پاسدار و روحانی بود، پاسدار و کشاورز بود، پاسدار و معلم بود و در همه حال، عاشقانه و ایثارگرانه مجاهدی خدمت‌گزار و آزاده‌ای راستین بود. 💖روز میلاد #زینب "سلام اللّه علیها" که به واسطه پرستاری‌اش از داغدیدگان صحنه حق‌جویان کربلا، #روز_پرستار است بر همه پرستاران عزیز، گرامی باد. 💕روز پرستار پاسدار کربلا #روز_زینب سلام اللّه علیها و روز رهروان راه حسینی‌اش مبارک و خجسته باد. 💠 به کانال #جامعه_اخلاقی، ناشر دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جناب آقای #محمد_رضا_زالی بپیوندید.🔰 🌐کانال جامعه اخلاقی در تلگرام 🆔 https://t.me/jAKHLAGHI 🌐کانال جامعه اخلاقی در ایتا 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
🌐 : جامعه ایرانی در مسیر حرکت پر افتخار خود به سمت قله پیشرفت، به ترویج نیاز مبرم دارد و همه و رسانه‌ها وظیفه دارند این فضائل را در جامعه گسترش دهند. 💠 به کانال ، ناشر دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جناب آقای بپیوندید.🔰 🌐کانال جامعه اخلاقی در تلگرام 🆔 https://t.me/jAKHLAGHI 🌐کانال جامعه اخلاقی در ایتا 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
جامعه اخلاقی
🌐 #رهبر_معظم_انقلاب: جامعه ایرانی در مسیر حرکت پر افتخار خود به سمت قله پیشرفت، به ترویج #ارزشهای_اخ
🌐 ، صبح امروز در سالروز ولادت حضرت "سلام اللّه عليها" در دیدار با جمعی از سراسر کشور فرمودند: جامعه ایرانی در مسیر حرکت پر افتخار خود به سمت قله پیشرفت، به ترویج نیاز مبرم دارد و همه و رسانه‌ها وظیفه دارند این فضائل را در جامعه گسترش دهند. ✳️حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنان‌شان، حضرت زينب "سلام اللّه عليها" را بانويي برجسته در تاريخ بشريت خواندند و گفتند: آن بانوي با عظمت و شخصيت مستحکم و قوي به‌عنوان الگوي پرستاري معرفي شده و برقرار کردن ارتباط ويژه ميان با ، کاري بجا و حقيقتاً مبارک است. ❇️رهبر انقلاب اسلامي، پرستاري را ترکيبي از مجموعه و از جمله شفقت، دلسوزي، اهتمام، ، صبر و بردباري در برابر بي‌تابي‌ها و کج‌خلقي‌ها، و استقامت و دلزده نشدن از مشاهده سختي‌ها برشمردند و افزودند: به معناي تکريم ارزشهاي انساني و ارزشگذاري براي کمياب است. ✅ايشان جوامع بشري را غالباً به علت فقدان فضائل اخلاقي و انساني دانستند و گفتند: امروز در حال حرکت به سمت قله است و در اين حرکت بسيار مهم، پر افتخار و خطير، به ارزشهاي اخلاقي، احتياج مبرم دارد. ❎حضرت آيت اللّه خامنه‌اي با اشاره به يک برنامه تلويزيوني که اخيراً فرد خيّری را نشان مي‌داد که با تلاش و کوشش و جمع کردن کمک‌هاي مردمي، صدها جهيزيه براي زوج‌هاي محروم تهيه کرده است، افزودند: خصوصيات اخلاقي برجسته همچون صبر، ، بردباري و شفقت جزء ايرانيِ مسلمان است، همچنان‌که در قضايايي مانند بلاياي طبيعي، مردم با دل و جان به کمک يکديگر مي‌روند. 🔰ايشان تأکيد کردند: همه دستگاه‌هاي مديريتي، تبليغاتي، رسانه‌ها، معلمان، فعالان ديني و حتي فعالان سياسي وظيفه دارند اين فضائل را در جامعه ترويج کرده و توسعه دهند. 💠 به کانال ، ناشر دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جناب آقای بپیوندید.🔰 🌐کانال جامعه اخلاقی در تلگرام 🆔 https://t.me/jAKHLAGHI 🌐کانال جامعه اخلاقی در ایتا 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی "أعلی اللّه مقامه الشریف" از میان میلیاردها انسان مدعی، جزء معدود لبیک‌گویان صادق دعوت الهی بود که ندای لبیک حضرت حق، امروز او را در آغوش پر مهر خویش گرفت. 💠 به کانال ، ناشر دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جناب آقای بپیوندید.🔰 🌐کانال جامعه اخلاقی در تلگرام 🆔 https://t.me/jAKHLAGHI 🌐کانال جامعه اخلاقی در ایتا 🆔 https://eitaa.com/jAKHLAGHI