eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.7هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani ادمین تبادل و تبلیغ @aghiigh313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ت مثل تجربـه یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد 🔺تجربه دوم🔺 🔹عنوان تجـربه: جدول"آسمانے شدن"🔹 🔸شرح تجـــربه🔸 ✍جـدول" آسمانے شدن " چیزی شبیه به جـدول "حاسبوا قبل ان تحاسبوا" است که در تجربه اول بیان شد،لیکن با این تفاوت که این جدول ویژه گروه سنی راهنمایی است و در آن مراحـل " مشارطه"،" مـراقبه" و "محاسبــه" به آن معنا که گفته شد زیاد جـدی گرفته ننی شود و تنها تحریض و ترغیب متربی به انجام اعمال نیک و تلاش جهت ترک اعمال بد،هدف اصلی طراحان جدول"آسمانی شدن" است. این جدول را می توان در هر هفته دو یا سه نوبت قبل از جلسات تربیتی مسجـد به دقت محاسبه کـرد و پیشرفت و پس رفت هرکس را در مقایسه با جـدول قبلی به اطلاع او رساند. از دیگر نامهایی که می توان به چنین جداولی اطلاق نمود " ملکوتی شدن" جدول"آدم شدن"، "کاتالوگ انسانیت"، طرح"از خاک تا افلاک" و یا آگهی سرمایه گذاری در بهشت. 🔹هدف از اجـــــراے تجـربــــه🔹 عادت کردن به انجام خوبی ها و ترک بدی ها از طریق تمرین و ممارست اعمال نیک و ترک تدریجی رذایل و بدی ها وصفات زشت و ناپسند. 🔸نکات مرتبط تڪمیلی🔸 ✍در روایات آمده است که در مواقف هولناک حسابرسی قیامت،که هر روزش پنجاه هزار سال به طول خواهد انجامید،تنها حسابرسی کسانی سریع و راحت خواهد بود که در دنیا به حساب خود رسیدگی کرده اند وحساب و کتاب چنین افرادی با پروردگار "سریع الحساب است، براین اساس هرچنـد در این روش عادت دادن متربیان به حسابرسی از اعمال خود در زندگی در واقع به تثبیت اعنال نیک به شیوه ی تمرینی و ممارستی و ترم اعمال بد به صورت تدریجی توسط آنان کمک خواهد کرد اما باید مراقبت کرد که اینگونه جـداول و برنامه ها به انجام اعمال ریایی و تلاش برای خوشایند والدین،مربیان ومعلمان نینجامد ومتربی کم کم یاد بگیرد که ناظر واقعی اعمال ما فقط خـداوند متعال است. همو که حسابرس نهایی اعمال همه ی انسان هاست و همیشه وهمه جا اعمال ما را از نزدیک نظاره می کند" الم یعلم بان الله یـری " 📚 " ت مثل تجربه" محمد مهدے نجاتی # تجربـه مربے محـور،مسجـد مدار @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محوری ترین برنامه های ماه مبارک رمضان برای حلقه های تربیتی از آن‌جا که ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و ماه ضیافت الهی است، برنامه‌های زیر به شما توصیه می‌شوند: ۱ـ توجه و انس به قرآن از شایسته‌ترین برنامه‌هایی است که یک سرگروه می‌تواند برای حلقه برگزار کند. ۲ـ بیان حکمتِ روزه‌داری با توجه به سن متربیان. ۳ـ بیان احکام روزه به صورت مختصر برای متربیان غیرمکلف و به صورت کامل و مبتلا به برای متربیان مکلّف. ۴ـ توجه دادن متربیان به ادعیه و مناجات و خلوت با خداوند متعال. ۵- برگزاری مراسم افطار (با محوریت نماز اول وقت ؛ توجه ویژه به روزه اولی ها؛سخنرانی و …) ۶- برگزاری یکی از مراسم شب های قدر در جوار قبور مطهر شهدا 🔸🔹🔸🔹🔶🔵🔶🔹🔸🔹🔸 مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
Mahe ramazan - moballeghan.rar
2.59M
متن کامل 110 مقاله، ویژه ماه مبارک رمضان، برگرفته از مجله مبلغان. مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
"برنامه قرآنی ترنم وحی" (ویژه نوجوانان برای بعد از افطار) فایل pdf دفترچه ای از نمونه فعالیت های مجموعه و برنامه های عملی روزانه ویژه نوجوانان جهت جمع آوری امتیاز در ماه مبارک رمضان و کسب مقام برتر برای جایزه ویژه... الگویی مناسب برای مربیان برگزار کننده جلسات قرآنی ویژه نوجوانان می باشد. (در سه سطح متفاوت) (مشهد مقدس _ مجموعه سربازان نوجوان ولایت) 🍂🍃🍂🍃🍂🍃 🌱مربی محور،مسجدمدار ☘️ 🌐 @morabi_masjed 🍃🍁 🌼🍃☘️ 🌀🌼🍃🍁☘️🍁☘️🍁☘️
1.pdf
1.69M
ترنم وحی سطح۱ مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی 🌐 @morabi_masjed
2.pdf
1.77M
ترنم وحی سطح۲ مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی 🌐 @morabi_masjed
3.pdf
1.93M
ترنم وحی سطح۳ مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی 🌐 @morabi_masjed
«سی نغمه از رمضان» .rar
865.5K
سخنرانی ها و گفتمانهای کوتاه مربیان در گعده ها و حلقه های ماه مبارک شرح و توضیح دعای هر روز مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی 🌐 @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همگرایی مربی با متربی ها چقدر خودمان نباشیم تا دیگران را جذب کنیم؟ سئوال: مربی تربیتی در مرحله جذب چقدر می تواند با سلیقه  و ذائقه مخاطبانش همگرایی کرده و خود را مثل آنان نشان دهد؟ بعبارت دیگر، آیا باید ما خودمان را مثل مخاطب جا بزنیم و به شکل او درآییم؟ یا اینکه باید تلاش کنیم تا رفتار او را شبیه به رفتار خودمان تغییر دهیم؟ البته در مرحله تثبیت و رشد که بعدها به آن می پردازیم، بیان خواهد شد که همواره «تغییر نهایی رفتار» متناسب با آموزه های دینی، شاه بیت اصلی «تعلیم و تربیت» است، اما اینکه چه میزان از این هدف را می توان در مرحله جذب دنبال کرد، سئوال مهمی است که مربی باید پاسخ آن را از کارشناسان تربیتی بپرسد. در هر صورت، مرحله در کار تربیتی، مرحله گره خوردن دلهاست، مرحله ای که جرقه ی اولیه پیوستن به جمع در این مرحله در ذهن مخاطب زده می شود. گاهی یک تلنگر احیاگر و گاهی نیز یک موعظه اثر گذار در این مرحله، در روح و جان مخاطب، انقلاب ایجاد می کند، چرا که مرحله جذب در واقع، مرحله تاباندن نور به ضمیر مستعد جوان و نوجوان است. پس بر این اساس، وقتی قرار است مربی دعوت گر به روشنایی باشد و منادی نور، آیا می توان دعوت به روشنایی و نور را به تنهایی با وانمود کردن گرایش به تاریکی انجام داد؟! آیا امروزه که به تدریج ذائقه برخی مخاطبان جوان و نوجوان به مادیات بیش از معنویات گرایش پیدا کرده و الگوهای تربیتی غلط، نیازهای کاذب آنان را در مقابل نیازهای واقعی قرار داده است، مربی با این مسئله باید چگونه کنار بیاید؟ چقدر در مقابل خواست مخاطب کوتاه بیاید؟ چقدر همرنگ او شود و متناسب با ذائقه و نیاز جوان و نوجوان رفتارش را تغییر دهد؟ چقدر خودمان نباشیم تا دیگران را به خود جذب کنیم؟ آیا این گونه جذبی، جذب به ما و اندیشه ما و مرام و مسلک ما خواهد بود یا جذب به مجسمه ای مخاطب پسند و یا بازیگری ایفای نقش کننده، مطابق با خواست تماشاچیان و اعضای گروه؟! در خصوص این مسئله مهم و حائز اهمیت، حتما باید به چند نکته اساسی توجه داشت: اول آنکه متاسفانه گاهی مربیان از جایی شروع می کنند که مخاطب می خواهد، مسیری را طی می کنند که مخاطب می پسندد و به جایی می رسند که مخاطب تصمیم داشته به آنجا برسد. به دیگر سخن آنکه گاه مشاهده می شود که نه مربی طرح مشخصی برای تغییر رفتار در متربیان دارد، نه شکل جذب به گونه ای است که در متربیان انگیزه تغییر و تحول ایجاد کند و نه سیر نهایی این پروسه به رشد و تعالی و اصلاح فرد منجر می شود. این در حالی است که مربی در فرایند جذب حتی یک لحظه نباید از اصول، ارزشها و سیره عملی خود در زندگی کوتاه آمده و عقب نشینی کند تا مخاطب را راضی نگه دارد، اما در عین حال لازم است در مواجهه با مخاطبان انعطاف پذیری لازم را داشته باشیم و خشک و متعصب به نظر نرسیم. بنابراین، مربی باید در اولین برخورد با متربیان، سفیر مهربانی و محبت و دوستی باشد و با رفتار کردارش، شخصیت مخاطبان را تکریم نماید، در مقابل آنچه که هستند گارد نگیرد وگاه خود را به تغافل بزند،اما در عین حال نباید وانمود کرد که او نیز مثل برخی مخاطبان گروه انسانی است سطحی، هیجانی، احساساتی و دلبسته به نیازهای مادی و کاذب. مربی از آنجا که در تمام مراحل جذب، تثبیت و رشد، به هدفی ارزشمند می اندیشد، پس هیچگاه تغییر شکل نمی دهد و همواره شکل یک مسلمان متعهد و رسالتمند زندگی می کند، اما برای انجام این مهم، همواره در برخوردهایش، استراتژی های متفاوت اتخاذ می کند، گاهی روش در پیش می گیرد، گاهی به کسی می دهد، گاهی و آشکار دعوت می کند و گاهی در خفا و پنهان افراد را می نماید. مربی گاهی با کسی دوست می شود که دلی صید کند و گاهی به کسی کم محلی می کند که او را وادار به حرکت نماید. مربی، هیچ وقت نباید تنها به تامین نیازهای کاذب در مخاطب بپردازد، بلکه باید نیازهای واقعی افراد را در درون آنها احیا نماید و سپس به متربیانش کمک کند تا در زندگی نیازهای واقعیشان را برآورده نمایند. رشد و تعالی و کمال و معنویت و اخلاق، همیشه اصلی ترین نیاز یک مخاطب جوان و نوجوان است. پس بر این اساس، مربی باید در مسیر تاریک حرکت متربی در زندگی تنها یک چراغ روشن کند، در بیراهه یک تابلوی راهنما قرار دهد و در مقابل هر نیاز کاذب مخاطب، یک نیاز واقعی را به او معرفی کرده و در نهایت راه رسیدن به آن را نیز تا حد ممکن فرا رویش ترسیم نماید. مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روانشناسی-جذب-دانش-آموزا-ن-به-مساجد.pdf
2.89M
جزوه روانشناسی جذب دانش آموزان به مسجد چکیده سخنرانی دکتر شاه محمد پور   مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
ده یادآوری برای همه کسانی که میخواهند تربیت کنند: ۱. هيچ‌وقت در گروه از "این کار را بكن و آن کار را نكن" سخن نمي‌گوييم. ۲. دينداري را با سخت‌گيری به بچه‌ها تحميل نمي‌كنيم. ۳. با كمك سه عنصر ، و ، “رفاقت” را به اعضای گروه هديه مي‌كنيم. ۴. تلاش مي‌كنيم تا روحيات، انديشه‌ها، آرزوها و احساسات مخاطبانمان را بشناسيم. ۵. با لحن قيم مآبانه و بزرگ‌منشانه با آنان سخن نمي‌گوييم. ۶. با ديدن ظاهر افراد در مورد آنها قضاوت منفي نمي‌كنيم. ۷. به شخصيت آنها بهاء مي‌دهيم و سخنانشان را مي‌شنويم. ۸. جلوه‌هاي زيباي دينداري و الگوهاي عملي همسو با جاذبه‌هاي فطري جوانان و نوجوانان را به آنها معرفی مي كنيم. ۹. دين را مخالف شادي، نشاط، زندگي و سرزندگي معرفي نمي‌كنيم. ۱۰. شيوه برخوردمان با آمرانه نيست. مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار فرهنگی را بیاموزیم؟ بخش سوم(از۱۳) ➕ابزار و روش ِ در کار فرهنگی مطلوب، همواره باید دو امر مهم و را دقیقا بر اساس دستورهای دینی و ملاکهای اسلامی انجام داد؛ زیرا دراصل، رسالت تشکیلاتی تشکلهای فرهنگی که همان تعلیم و تربیت انسانهای صالح است، ایجاب میکند که در این راه فقط از ابزار و روشهای مناسب استفاده کند و نباید و نمیتواند با استفاده از هر ابزار و روشی انسان تربیت کند. برای انجام دادن کار فرهنگی لازم است به این مهم توجه کرد که در این راه، هرگز نباید فرصت انتخاب ابزار مناسب برای تربیت افراد را ازمسؤلان تشکلها سلب کرد؛ زیرا این به منزله ی نادیده گرفتن روحیه ی نوآوری، ابداع، تنوع طلبی و استقالل فکری آنهاست، همچنین مانع رشد و ترقی آنان به عنوان مهره های کلیدی و اثرگذار در کار فرهنگی و تربیتی برای اداره ی آینده ی جامعه خواهد شد. متأســـفانه امروزه اکثر تشـــکلهای فرهنگی، در گرداب گرفتار شده اند؛ به گونه ای که اکثر این قبیل تشکلها همواره دو سؤال اساسی را فراروی خود دارند: ⭕️چه کاری باید بکنیم؟ ⭕️چگونه باید این کار را انجام دهیم؟ باید تلاش کرد که سیستم تربیتی اسلام را شناخت. بخش عمده ای از خلأ بی ابزاری و بی روشی موجود در تشکلهای فرهنگی کشور درواقع ناشی از شناخت نداشتن آنان از اسلام است. سیستم تربیتی اسلام بسیار دقیق است و حتی برای تقسیم عادلانه ی نگاه معلم بین دانش آموزان نیز توصیه های لازم را در خود دارد. این ما هستیم که از ابعاد و ظرایف آن بیخبریم. درحقیــــقت مکتــــــب الهام بخش اسلام، مالامال از دستورهای اخلاقی و تربیتی درباره ی انسانهاست. 🔺 این دستورها را میتوان از لابلای آیات قرآن و سیره ی عملی اهلبیت بیرون کشید و متناسب با آن عمل کرد. ::قسمتهای قبلی این مبحث:: بخش اول: https://eitaa.com/morabi_masjed/71 بخش دوم: https://eitaa.com/morabi_masjed/162 مربـــی محـــور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹اصول کار فرهنگی از منظر امام رضا(ع) 🔹آیا #کار_فرهنگی لزوما فضای مساعد می خواهد؟ 🔹شروع #کار_فرهنگی از کجاست؟ 🔹جایگاه خودشناسی و خودباوری در کار فرهنگی چیست؟ و... مربی محور یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
کتاب هایی که فعالان فرهنگی حتما باید بخوانند به همه ی فعالین فرهنگی توصیه می شود که زندگی شهدایی را که کار فرهنگی می کردند، حتما مطالعه کنند. این شهدا الگوهای خوبی برای راهمان هستند. کتاب هایی مثل: 🔹عارفانه (زندگی نامه شهید احمد علی نیّری) 🔸علمدار (زندگی نامه ذاکر شهید سید مجتبی علمدار) 🔹پسرک فلافل فروش (زندگی نامه شهید محمد هادی ذوالفقاری) 🔸سلام بر ابراهیم (خاطرات شهید ابراهیم هادی) مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
تلنگرهای فرهنگی شهید حسن باقری: نکنه جنگیدن رو به عنوان یک حرفه بهش نگاه کنیم! هر کس خسته شده جمع کنه بره... تطابق داده شود با جنگ فرهنگی در عصر حاضر❗️ مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ویژگیهای لازم برای تشکل در تشكيلات اسلامي و فرهنگی بايد چند نكته را به وضوح مشاهده كرد: 🔸 : هدف يك مجموعه بايد رنگ و بوي خدايي داشته باشد. يك تشكيلات اسلامي به هيچ وجه نميتواند هدفي خارج از حيطه ی رضاي خداوند انتخاب كند. چنين تشكيلاتي بايد بر محور خدا بنا شود و خدا و دين مبين اسلام بايد هدف اصلي اين مجموعه قرار گيرد. اعضاي يك تشكيلات اسلامي بايد مراقب تصميم گيريها و برنامه ريزيها باشند كه تصميمات و برنامه هاي ايشان منافاتي با احكام اسلامي نداشته باشد. 🔸 : يكي ديگر از خصوصيات يك تشكیلات اسلامي انحصارطلب نبودن است. ممكن است. تشكلهاي مختلفي با هدف اسلامي، اعضای اسلامي و برنامه هاي اسلامي تشكيل شده باشند كه به ظاهر در يك راستا نیستند. به طور کلی در تشكیلات اسلامي نبايد اين تفكر رواج يابد كه هر چه ما ميگوييم درست است و ديگران همه در اشتباه و انحراف هستند. 🔸 در حين تشكيلاتي بودن: يكي از آسيبهاي تشکلها در سرتاسر دنيا اين است كه اعضای خود را از آزاد انديشي باز دارند. ريختن قالب فكري براي افراد و الزام افراد به اين كه در غير از اين قالب فكر نكنند، از مشكلاتي است كه به خاطر حفظ تشكيلات، دامن گير گروه ها و مجموعه هاي مختلف شده است. اعضای گروهها میتوانند در عین آزاد اندیشی انسجام درونی تشکل خود را حفظ کنند. 🔸 تشكيلات اسلامي وسيله اي براي : در يك تشكيلات اگر روح اسلام بر تمام اجزا حاكم شود، خود به خود براي خودسازي انسانها بستری آماده به وجود مي آيد چرا كه در يك تشكيلات اسلامي اعضای تشكيلات قدم اول را در نابودي رذائل انساني در وجود خود برداشته اند و آن ناديده گرفتن خود است. از اين رو تشكيلات ميتواند مقدمه اي مطلوب براي خود سازي انسانها باشد. به عبارت دیگر، يك تشكيلات اسلامي ميتواند حركت جمعي را در خودسازي شروع كند و به طور قطع حركت جمعي نتيجه ی بهتري را نيز دربر خواهد داشت. در نتيجه تشكيلات اسلامي بايد در مسير رشد اخلاقي تمام اعضا گام بردارد و خودخواهي و خودبيني ها را در بين همه اعضا از بين ببرد. 🔸 به كار برآيد: اعضای تشكیلات اسلامي بايد همواره اهل عمل باشند. اگر تشكيلات بخواهد به اهداف مقدس خود ،كه همان دفاع از ارزشهاست برسد، بايد اعضاي آن اهل عمل باشند. مربی محور یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
حجت الاسلام نظافت.pdf
146.8K
جزوه "ضرورت کار تشکیلاتی" حجة الاسلام نظافت مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا