eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
660 ویدیو
194 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ بوشهر، شیراز و تاریخ آغازین تکاپوهای استعماری در ایران ✍ عبدالله شهبازی 1⃣ با افول بندر عباس، از اوائل دهه ۱۷۶۰ بندر بوشهر به مهم‌ترین بندر تجاری ایران بدل شد. آلکساندر داگلاس، سرپرست دفتر کمپانی هند شرقی بریتانیا در بندر عباس، در ۱۹ آوریل ۱۷۶۲ به لندن گزارش داد: «در وضع فعلی، بوشهر تنها بندر خلیج فارس است که در آن تجارت قابل توجهی جریان دارد.» او شش سال بعد مرکز فعالیت کمپانی را به بوشهر منتقل کرد. 2⃣ از نیمه دوم سده هیجدهم، به دلیل موقعیت تجاری بوشهر، ، ارامنه و پارسیان (زرتشتیان) این بندر را به یکی از مراکز اصلی فعالیت خود بدل کردند تا بدان‌جا که در اوائل سده نوزدهم بوشهر دارای دو محله یهودی‌نشین بود. در دهه ۱۸۶۰ در بوشهر حدود ۳۵۰ زندگی می‌کردند و در مناطق اطراف، چون بحرین، نیز حضور داشتند. در سال ۱۹۰۰ تعداد آن‌ها به ۶۰۰ نفر رسید. 3⃣ در سال ۱۸۲۹ م./ ۱۲۴۵ ق. سران یهودیان بغداد، از بغداد به بوشهر مهاجرت کردند. خاندان ساسون قریب به پنج سال در بوشهر به واردات کالا از بمبئی به ایران اشتغال داشت و در سال ۱۸۳۳ بطور کامل در بمبئی مستقر شد. بمبئی دومین شهر بزرگ امپراتوری بریتانیا، پس از لندن، بود. 4⃣ از نیمه اول سده نوزدهم، ساسون‌ها، و سایر سران یهودیان بغدادی مانند خاندان‌های عزرا و کدوری و گبای، در اتحاد با الیگارشی پارسی و برخی شرکای مسلمان، چون خاندان آقاخان محلاتی (سران اسماعیلیه)، و هندو، چون خاندان‌های تاگور و سِن، مقتدرترین کانون مالی- تجاری و سیاسی بمبئی و بنگال بشمار می‌رفتند که از طریق حکومت هند بریتانیا بر مقدرات ایران تأثیر بزرگ نهادند. اینان بنیان‌گذاران فرقه‌های رازآمیز، چون و و فرقه‌های دینی چون برهما ساماج و احمدیه (قادیانی)، در شبه قاره هندوستان بودند همان‌گونه که شرکای ایرانی‌شان فرقه‌های همسان را در ایران بنیان نهادند. 5⃣ پیوند و الیگارشی پارسی هند در زمان شکوفایی تجارت ایران و هند و اوج فعالیت کمپانی هند شرقی بریتانیا و سایر کمپانی‌های غربی در بمبئی رخ داد. تجارت جهانی تریاک در آغاز راه و در اوج سودآوری بود. در سال ۱۸۳۲، با سرمایه خاندان‌های زرسالار بریتانیا، کمپانی جردن ماتسون در بندر کانتون تشکیل شد و به «غول» تجارت جهانی بدل گردید. نه تنها زرسالاران لندن و دلالان و شرکای بومی آنان در هند و بنادر چین، که بر پایه این تجارت طبقه جدیدی را در هند و خاوردور بنیان نهادند و این طبقه زمام اقتصاد و سیاست آسیای جنوب شرقی را به دست گرفت، بلکه تجار بزرگ بندر بوستن آمریکا نیز به تجارت تریاک با چین روی آوردند. ثروت ناشی از تجارت جهانی تریاک در بنیاد پیدایش طبقه‌ای قدرتمند در ایالات متحده آمریکا قرار گرفت که به موسوم است. 6⃣ این تحول، در ایران به اقتدار شبکه‌ای انجامید که از سال ۱۲۸۸ ق./ ۱۸۷۱ م. کشت گسترده تریاک را بنیان نهاد و به تجار و صادرکنندگان عمده آن بدل شد. هر چند در سال ۱۸۳۳ مرکز شبکه تجاری گسترده‌اش را از بوشهر به بمبئی منتقل کرد ولی خویشان و کارگزاران او همچنان نبض تجارت بوشهر- بمبئی را به دست داشتند. 7⃣ شیراز، بعنوان مرکز ایالت فارس و نزدیک‌ترین شهر بزرگ به بوشهر، در این تجارت از جایگاه اصلی برخوردار بود. حاج میرزا علی‌اکبر خان قوام‌الملک یهودی‌تبار کلانتر شیراز و بیگلربیگی فارس بود و یهودیان مهاجر، که بسیاری از آنان «مسلمان» و «بومی» شده بودند، در کسوت «تاجران شیرازی» رشته این تجارت را استوار می‌کردند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ مجسمه حضرت موسی اثر میکل‌آنژ  ✅ اندیشکده مطالعات یهود:  👉 @jscenter
✡ ترجمه اشتباه یک لغت و تاثیر آن بر مجسمه حضرت موسی اثر میکل آنژ 1⃣ بی‌گمان از گذشته‌های دور تا به امروز کشیدن نقاشی و ساخت تمثال از شخصیت‌های امری مرسوم بوده است. تمثال داوود نبی، حضرت عیسی، مریم مقدس و... در این میان حضرت موسی نیز از این رسم بی بهره نمانده است. 2⃣ یکی از مجسمه‌های معروف حضرت موسی ساخته‌ی "میکل‌آنژ" در سال‌های ۱۵۱۳ تا ۱۵۱۵ میلادی می‌باشد. جنس این مجسمه از مرمر است و در کلیسای «سن‌ پیترو» در شهر تاریخی رم قرار دارد. 3⃣ نکته مهم و قابل ذکر در مورد این مجسمه و برخی دیگر از تمثال‌های مربوط به حضرت موسی وجود دو شاخ بر روی سر ایشان است! 4⃣ علت این امر بنا به گفته محققین، ترجمه اشتباه کتاب مقدس از به زبان لاتین در ترجمه است. در این کتاب، مترجم وقتی به آیه 29، باب 34 از کتاب خروج رسید که گفته بود: 📚 «وقتی موسی با دو لوح سنگی از کوه سینا فرود آمد، شعاع‌های نور از چهرۀ موسی قابل مشاهده بود...» از کلمه عبری که دارای دو معنا بود، «شعاع» و «شاخ»، به اشتباه معنای شاخ را برداشت کرد! چرا که مترجم مسیحی ولگات (جروم) گمان می‌کرد جز مسیح کسی هاله‌ی نور در اطراف سرش نداشته است؛ لذا آن آیه را به لاتین اشتباه ترجمه کرد و همین ترجمه نادرست بر هنر دوره رنسانس موثر افتاد.  ✅ اندیشکده مطالعات یهود:  👉 @jscenter
✡ ابراز ارادت دراویش نعمت‌اللهی گنابادی به حکومت پهلوی! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ «فرقه» و «سرویس اطلاعاتی» ✍ عبدالله شهبازی 1⃣ میان و نوعی دادوستد در کار است. 2⃣ زمانی که «فرقه» به مصلحت بداند نیروها و امکانات خود را در اختیار «سرویس اطلاعاتی» قرار می‌دهد، ولی این بدان معنا نیست که از سرویس اطلاعاتی تبعیت می‌کند. 3⃣ «فرقه» منافع و اهداف خود را دارد و رابطه آن با «سرویس اطلاعاتی» از جنس تعامل و دادوستد متقابلاً سودمند، نه تبعیت، است. 4⃣ در تاریخ غرب نیز چنین بوده است. شبکه اطلاعاتی [یهودی] و [یهودی] و دکتر پزشک مخصوص ملکه الیزابت اول [یهودی]، در سده شانزدهم، شبکه اطلاعاتی که سِر [یهودی] در اواخر سده هفدهم و اوائل سده هیجدهم در بریتانیا پدید آورد، شبکه اطلاعاتی [یهودی] در غرب و شبکه [یهودی] در ایران و عراق و هند و چین و سایر کشورهای شرقی در سده‌های نوزدهم و بیستم، منافع گردانندگان این شبکه‌ها را تأمین می‌کردند ولی در تعامل با سرویس اطلاعاتی بریتانیا به طرف معامله خود نیز سود می‌رسانیدند. 5⃣ مواردی نیز می‌شناسیم که این تعامل به سود فرقه نبوده و فرقه راه خود را، برغم سرویس اطلاعاتی و گاه در تعارض با آن، رفته است. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ بررسی و نقد نظریه اقتباس قرآن از عهدین 📜 چكیده 1️⃣ ، مهم‌ترین نظریه درباره‌ی مصادر قرآن و دارای شهرت و پذیرش زیادی در میان خاورشناسان است و مهم‌ترین مستند آن، آموزه‌های مشترک دو کتاب است. 2️⃣ براین اساس، (كه وحیانی بودن قرآن و نبوت پیامبر اسلام را نفی می‌كند)، آن حضرت بسیاری از آموزه‌های را از طریق برخی افراد و گروه‌های و مسیحی فراگرفته است. 3️⃣ هدف این پژوهش، نقدِ نسبتاً جامع نظریه‌ی اقتباس و دفاع از وحیانی بودن قرآن است. 4️⃣ نگارنده تلاش دارد با بررسی تطبیقی و تأكید بر برخی تفاوت‌های مهم محتوایی و زبانی میان آموزه‌های مشترک قرآن و عهدین، اقتباسی بودنِ قرآن را رد كند. 5️⃣ وجود گزارش‌های متضاد، متناقض و متباین جزئی، در روایت‌های تاریخی مشترک، وجود گزارش‌های متغایر و نیز تفاوت جوهری در سبک و ساختار بیانی آن دو، فقدان تناقض‌های درونی عهدین در قرآن، از جمله‌ی این تفاوت‌های مهم است. 6️⃣ وجود منبع مشترك وحیانی برای دو كتاب / سكوت یا مسلمان شدن گروهی از علمای یهود و نصارا / انتقاد شدید قرآن از یهودیان و مسیحیان / ناسازگاری اقتباس كردن با شخصیت پیامبراكرم (ص) / تحدی و مبارزه‌طلبی قرآن و تأكید بر وحیانی بودن خویش / وجود شأن نزول‌های متعدد برای آیات قرآن / دلایل دیگر نقد قرآن می‌باشد. ✍️ نویسنده: علی اسدی / استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 👇👇 دانلود مقاله 👇👇
بررسی_و_نقد_نظریه_اقتباس_قرآن_از.pdf
1.14M
| بررسی و نقد نظریه اقتباس قرآن از عهدین ✍ نویسنده: علی اسدی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠 اختصاصی اندیشکده مطالعات یهود ✡️ سه سند از بهائیت، اسرائیل و ساواک 👇👇👇👇👇👇👇👇👇
✡ سند سرّی ساواک | مدیرعامل بهایی، بانوی روزه‌دار مسلمان را بین برداشتن روسری یا اخراج مخیّر می‌کند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ سند خیلی محرمانه ساواک | اعتراف بهائیان به مأموریت برای ترویج بی‌حجابی با مُد و تبلیغات و نابودی نهائی اسلام به دست بهائیت با اسلحه‌های ساخته شده در اسرائیل! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ سند خیلی محرمانه ساواک | انتخابات هیئت رهبری بهائیان جهان در اسرائیل و بهره‌برداری سیاسی - اطلاعاتی و اقتصادی اسرائیل از بهائیان! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ نمونه‌ای از یهود در کتب درسی دانشگاهی 1️⃣ کتاب «مدیریت بهداشت و درمان» تالیف «دکتر سعید آصف‌زاده»، کتاب رفرنس برای آزمون «کارشناسی ارشد» رشته‌ی «مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی» است. 2️⃣ در این کتاب آموزشیِ مدیران آینده‌ی جمهوری اسلامی ایران! بنیاد صهیونیستی و شیطانی این‌گونه معرفی شده است: 3️⃣ «این بنیاد یک سازمان است که در سال 1013 بر پا گردید و هدف آن ارتقای بهزیستی انسان‌ها در سراسر جهان است. کارهای این بنیاد در سال‌های اولیه بر خدمات بهداشت عمومی و آموزش بهداشت تأکید داشت ولی بعدها به پیشرفت علوم انسانی، اجتماعی و کشاورزی هم توجه نمود.» 4️⃣ به نظر شما به کسانی که بعد از آموزش چنین مطالبی به پست‌های مدیریتی نظام دست پیدا می‌کنند، می‌توان امیدی داشت که کشاورزی و بهداشت کشور را در مقابل ها و یهودی محافظت كنند؟! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ آیا خشونت‌های موجود در کتاب مقدس یهودی قابل توجیه است؟! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ جوابی به جواب خشونت‌ها در کتاب مقدس یهودی 1️⃣ هرکسی که یهود (عهد قدیم) را مطالعه نماید خواهد دید که چه کشتارها و قتل عام‌هایی توسط قوم موسوم به قوم خدا! در آن رخ داده است! 2️⃣ اما برخی در مقام پاسخ‌گویی و توجیه این موارد جواب‌هایی می‌دهند که یا نشان از کم‌اطلاعی آنان و عدم دقت نسبت به متن مقدس خود است، و یا با آگاهی و از سر درماندگی و بی‌جوابی، این‌گونه پاسخ می‌دهند. 3️⃣ ایشان جواب می‌دهند: این خشونت‌ها داوری‌های خدا بر یک قوم است و جنبه‌ی شخصی ندارد، مثلاً به‌خاطر شرک و فسادهایی که در آنها بوده خدا دستور می‌دهد به بنی‌اسرائیل که از طرف خدا آن قوم‌ها را بکشند و برای این‌که بنی‌اسرائیل صدق نیت خود را اثبات نمایند مأمور بودند که اموال کشته‌شدگان را نابود کنند و برای خودشان نبرند!! 🌐 نقد و بررسی 1️⃣ اما وقتی به کتاب مقدس نگاه می‌کنیم، می‌بینیم برخی از این قتل‌عام‌ها نه برای داوری خدا و به‌خاطر ظلم و فساد آن قوم‌ها، بلکه فقط به‌خاطر این‌که مثلاً اجازه‌ی عبور از شهر خود را به بنی‌اسرائیل نمی‌دادند بود! 2️⃣ و این‌گونه هم نبود که اموال را نابود می‌کردند تا صدق نیت خود را نشان دهند! چرا که در خیلی از موارد اموال را نیز برای خود غارت می‌کردند. 3️⃣ برای مثال: «خداوند مرا گفت‌ اینک‌ به‌ تسلیم‌ کردن‌ سیحون‌ و زمین‌ او به‌ دست‌ تو شروع‌ کردم. پس‌ آن را تصرف‌ کن تا زمین‌ او را مالک‌ شوی‌ ... و يَهُوَه‌، خدای‌ ما، او (پادشاه سیحون) را به‌ دست‌ ما تسلیم‌ کرد. او را با پسرانش‌ و جمیع‌ قومش‌ زدیم‌. تمامی‌ شهرهای او را در آن وقت‌ گرفتیم و مردان‌ و زنان‌ و اطفال‌ هر شهر را هلاک‌ کردیم‌ که‌ یکی‌ را هم باقی ‌نگذاشتیم‌ لیکن بهائم را با غنیمت شهرهایی که گرفته بودیم برای خود به غنیمت بردیم»[1] 4️⃣ در این آیه خواندیم بنی‌اسرائیل نه به‌خاطر داوری خدا، بلکه صرفاً به‌خاطر اجازه ندادن پادشاه برای عبور از شهرش، او و اهل شهر را کشتند و در پایان هم بر خلاف ادعای توجیه‌کنندگان، شهر را برای خود غارت نمودند! 5️⃣ البته نمونه‌هایی از این دست فراوان است که بنی‌اسرائیل اموال شهرهایی را که غارت می‌کردند را برای خود به غنیمت می‌بردند، اما ذکر یک نمونه هم برای پاسخ به این گروه از مدافعین کتاب مقدس کافی است! ✍️ پی‌نوشت: [1]. ترجمه قدیم کتاب مقدس، تثنیه، 2 : 31-36 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ ابوهریره از کعب الاحبار روایت می‌کند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 روایت کردن صحابی از تابعی! ✡️ شعبده‌ی کعب الاحبار یهودی برای تزریق اسرائیلیات به اسلام! 1️⃣ در طریق ، قاعده و اصل بر این منوال است که نسل آتی از نسل ما قبل خود (با توجه به ملاک‌ها و معیارهایی که در نقل روایت مطرح است) روایت و احادیث را نقل می‌کنند. 2️⃣ چرا که نسل گذشته یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر بوده و احتمال خطا در آن کمتر است؛ خصوصاً این‌که نسل قبلی صحابی پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله و معاصر با ایشان بوده باشند. 3️⃣ اما آنچه قابل تأمل است این‌که یک صحابی روایتی را از تابعی (که قاعدتاً یک دوره از اصحاب عقب‌تر هستند) نقل نماید که این مورد کمتر دیده شده است! 4️⃣ اما این عمل در مورد به طرز کاملاً مشکوکی اتفاق افتاد! و برخی از صحابه از این شخص یهودیِ به ظاهر تازه مسلمان که پیامبر (ص) را درک نکرده بود روایت نقل می‌کردند!! 5️⃣ «ابوهریره، معاویه و ابن عباس از او (کعب الاحبار) روایت کرده‌اند و این‌گونه نقل روایت از بابِ روایت کردن صحابی از تابعی است که امر نادر و شگفتی است»[ذهبی، سیر اعلام النبلاء، موسسة الرسالة، بیروت1413، ج3، ص490] 6️⃣ این اتفاق نادر باعث شد تا وی (کعب الاحبار) آن‌چه را که از دین خود داشت با عنوان روایت به جامعه‌ی اسلامی تزریق نماید و بدین سان شد که وارد در روایات و احادیث گشت و امروزه آنچه بدان عمل می‌کنند، اسرائیلیاتی است که امثال کعب الاحبار وارد دین اسلام نمودند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ نمونه‌ی نقل روایت ابوهریره از کعب الاحبار در کتاب «التاریخ الکبیر» نوشته‌ی «محمد بن اسماعیل بخاری»! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
⛔ لوح | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: یهودی‌سازی فلسطین خواب آشفته‌ای است که دیده‌اند. نه آن اتّفاق می‌افتد نه معامله‌ی قرن. ۹۷/۴/۳۱ ‌‌ ‌Turning #Palestine into a Jewish settlement is a turbulent dream they have had; it will not come true, nor will the 'Deal of the Century'. Ayatollah Khamenei, 22/7/2018 ‌‌ الإمام الخامنئي: تهويد #فلسطين أضغاث أحلام حلموا بها، لن تتحقّق هذه الأحلام ولن تتحقق #صفقة_القرن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡ نام فامیلی پهلوی، ارمغان یک یهودی فراماسون #محمدعلی_فروغی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡ قسمتی از مستند باریکه نور که نشان می‌دهد یهودیان آمریکایی چگونه از 1931م بدنبال ایجاد فلسطین یهودی بودند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🌺 خجسته میلاد امام رضا صلوات‌الله‌علیه را تبریک عرض می‌كنیم. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 نمونه‌ای از مقابله امام رضا علیه‌السلام با اسرائیلیات 1⃣ یک نکته خیلی قابل توجه که در تفاسیر ما وجود دارد و لغزاننده است، مسئله است، یعنی مجموعه نقل‌هایی که از میراث وارد روایات تفسیری ما شده است که گاهی گمراهی بزرگی را در شخصیت انبیا، مسائل مرتبط با توحید و عصمت انبیا شکل داده است. موضع علیه‌السلام در نقد این نقل‌ها و طعن بر آنها بسیار قابل توجه است. به عنوان نمونه نکته خیلی خاصی را که بسیار مهم است و از چشم حتی مفسران شیعه هم غالباً مغفول مانده است این‌جا عرض می‌کنم. 2⃣ آیه‌ی «وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ وَهَمَّ بِهَا لَوْلَا أَنْ رَأَى بُرْهَانَ رَبِّهِ كَذَلِكَ لِنَصْرِفَ عَنْهُ السُّوءَ وَالْفَحْشَاءَ إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُخْلَصِينَ : و در حقيقت [آن زن] آهنگ وى كرد و [يوسف نيز] اگر برهان پروردگارش را نديده بود آهنگ او می‌کرد چنين [كرديم] تا بدى و زشتكارى را از او بازگردانيم چرا كه او از بندگان مخلص ما بود» (یوسف : 24) بسیار معرکه‌ی آرا شده است. 3⃣ ظاهر آیه آن است که قصد گناه کرده به سوی یوسف آمد و هم چنین قصدی داشته تا این‌که برهان الهی باعث شده است که این اتفاق نیافتد و آن ماجراهایی که در داستان حضرت یوسف مشهور است، روی دهد. 4⃣ اگر کسی به آیات توجه کند تقریباً متوجه می‌شود که این «هَمَّتْ بِهِ وَهَمَّ بِهَا» یعنی آهنگ و قصد در این آیه، نباید قصد باشد چون ماجرای جنسی به آیه قبلی برمی‌گردد. 5⃣ یعنی آیه‌ی: «وَرَاوَدَتْهُ الَّتِي هُوَ فِي بَيْتِهَا عَنْ نَفْسِهِ وَغَلَّقَتِ الْأَبْوَابَ وَقَالَتْ هَيْتَ لَكَ قَالَ مَعَاذَ اللَّهِ إِنَّهُ رَبِّي أَحْسَنَ مَثْوَايَ إِنَّهُ لَا يُفْلِحُ الظَّالِمُونَ : و آن [بانو] كه وى در خانه‌‌اش بود خواست از او كام گيرد و درها را [پياپى] چفت كرد و گفت بيا كه از آن توام [يوسف] گفت پناه بر خدا او آقاى من است به من جاى نيكو داده است قطعا ستمكاران رستگار نمى‌شوند». (یوسف : 23) 6⃣ به قول هنرمندان سکانس مسئله جنسی به آیه قبل مربوط است که زلیخا طرح کرده است و حضرت یوسف با تمام قدرت در مقابل آن ایستاده است. 7⃣ حضرت رضا علیه‌السلام این‌جا نکته‌ی خیلی مهمی دارد که از چشم مفسرین ما هم غایب مانده است. 8⃣ در یکی از مناظرات یکی از علمای مسیحی و یا یهودی در آن جلسه از ایشان که در خصوص می‌پرسد، امام علیه‌السلام تاکید بر عصمت می‌کنند و آن دانشمند همین آیه را مطرح می‌کند و تفسیر آن را جویا می‌شود که قرآن نشان می‌دهد که یوسف قصد گناه کرده است. 9⃣ امام رضا علیه‌السلام می‌فرمایند آن‌طور که شما خیال می‌کنید نیست و آن مسئله تمام شده است وقتی زلیخا در عشق ظاهری‌اش شکست خورده به توضیح من، به یوسف حمله کرده‌ است تا وی را بزند و یا بکشد و یوسف هم همچنین قصدی را کرد که خوب طبیعی هم بود و می‌خواست از خود دفاع بکند، اما آمد که در داخل کاخ چنین اتفاقی نیفتد. 🔟 جالب اين‌كه سید مرتضی (ره) وقتی اقوال گوناگون را در خصوص این آیه می‌آورد و رد می‌کند، می‌فرماید به من معنای دیگری الهام شده است و همین تفسیر را بیان می‌کند بدون آن‌که به حدیث امام رضا علیه‌السلام اشاره کند، گویا ایشان هم این روایت را ندیده بود. 📝 برگرفته از مصاحبه حجةالاسلام محمدعلی مهدوی‌راد ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡ با اینکه مرکز تشکیلات بهائیت در اسرائیل است، اما بهائیان حق تبلیغ و بهائی کردن اسرائیلی‌ها (حتی اسرائیلی‌های خارج از اسرائیل) را ندارند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ شباهت خدای وهابیت با خدای یهود ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter