✡️ فریتیوف شوان؛ مریدی که زود مراد شد! (2)
📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (6)
🌐 دیدار با ملای جوان ایرانی!
1️⃣ فریتیوف_شوان در سال 1932، یعنی همان زمان که اسلام آورد، کارش را در پاریس از دست داد و به سوئیس رفت؛ و در سوئیس «یک ملای جوان ایرانی» به او سوره فاتحه را آموخت!
2️⃣ #سیدحسین_نصر از این «ملای جوان ایرانی» نام برده است: «خودش [شوان] میگوید که سوره فاتحه را در سوئیس و از سیدحسن امامی، که بعدها امام جمعه تهران شد، فراگرفت»! بهتدریج هویت این #دستهای_غیبی آشکار میشود:
3️⃣ #سیدحسن_امامی پسر سیدابوالقاسم، امام جمعه تهران، است. سیدابوالقاسم و برادرش سیدمحمد (امامزاده) پسران میرزا زینالعابدین ظهیرالاسلام هستند. اعضای این خانواده طی چند نسل از سوی پادشاهان قاجار به امامت جمعه منصوب میشدند. سیدمحمد عضو محکمهای بود که شیخ فضلالله نوری را به مرگ محکوم کرد! اعضای این محکمه عموماً ماسونهای عضو #لژ_بیداری_ایران بودند و برخی از آنان اندکی بعد بهعنوان بهائیانی بدنام شهره شدند!
4️⃣ سیدحسن امامی از سال 1928 تا 1933 در سوئیس به تحصیل در رشته حقوق پرداخت. زمانی که شوان به فیض دیدار این «ملای ایرانی جوان» و البته بسیار متموّل، نائل آمد، سه چهار سال از اقامت سیدحسن در لوزان میگذشت. با توجه به اقامت شوان در لوزان (از 1932) و کوچکی شهر، ارتباط میان این دو باید بیش از این باشد. سیدحسن در سال 1324 با فوت عمویش امام جمعه تهران شد. با وقوع انقلاب اسلامی، وی به اروپا رفت و در سال 1358 در خانهاش در لوزان درگذشت و در همان شهر دفن شد.
5️⃣ سیدحسن امامی در #فراماسونری به درجات عالی رسید و تا پایان #حکومت_پهلوی از گردانندگان اصلی #لژهای_ماسونی ایران بود. با توجه به این جایگاه، بهنظر میرسد پیوند سیدحسن امامی با فراماسونری باید از دوران جوانی و تحصیل در سوئیس آغاز شده باشد.
✍️ عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ فریتیوف شوان؛ مریدی که زود مراد شد! (3)
📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (6)
🌐 شوان، «عشق کیهانی» و «دین خالده»
1️⃣ #فریتیوف_شوان مدتی در شهر بال اقامت داشت و حلقهای را اداره میکرد که کار اعضای آن خواندن کتابهای #رنه_گنون بود. سپس در لوزان سوئیس، اتاقی ارزان کرایه کرد.
2️⃣ در این زمان یک دوست قدیمی دوران مدرسه به او کمک مالی میکرد. این دوست خواهری هفده ساله داشت بهنام #مادلین که برای شوان غذا میآورد. شوان از همان آغاز مجذوب زیبایی مادلین شد و #رابطه_عاشقانه را با او آغاز کرد.
3️⃣ شوان درباره این عشق زمینی نوشت:
📝 «زیبایی، در واقع آن چه ما به آن عشق می ورزیم، به بهشت تعلق دارد. هر چه خوب است از خداست و به خدا بازمیگردد. زیبایی زمینی خوب است اگر کلیدی برای عشق به خدا باشد؛ اگر چارچوبی برای عبادت یا ذکر ما باشد.»
4️⃣ این تأویل شوان از رابطه «زمینی»اش با مادلین را باید سرآغاز نظریهپردازیهای او در زمینه #مسائل_جنسی دانست که سرانجام به پیدایش فرقه ای بهنام #مریمیه انجامید.
5️⃣ شوان آشکارا احساس میکرد مادلین به او کلیدی برای عشق به خدا داده است! و آرزو داشت پیروانش را در این عشق شریک کند! این نکته مهمی است زیرا زیبایی و عشق، و عشق به زنان زیبا، بعدها در تاریخ #فرقه_شوان تکرار میشود. شوان مکرر میگفت: «هر کس مادلین را دوست ندارد به طریقت تعلق ندارد.»
✍️ عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ فریتیوف شوان؛ مریدی که زود مراد شد! (4)
📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (6)
🌐 شوان، «عشق کیهانی» و «دین خالده»
1️⃣ در سال 1940، با ورود ارتش آلمان به خاک فرانسه، #فریتیوف_شوان بهطور کامل در لوزان اقامت گزید؛ شهری که محبوبش مادلین در آنجا میزیست! اینک مادلین ازدواج کرده و متأهل بود. شوان کودک مادلین را دید و احساس خود را اینگونه بیان کرد: «احساس کردم وارد جسم کیهانی معشوق شدم و همانند او عشق مادرانه را تجربه کردم»!
2️⃣ کمی قبل شوان برای تهیه وسائل آپارتمان جدیدش به خرید رفته بود. مجسمه ای از مریم مقدس در ویترین مغازه ای یافت و شیفته جمال آن شد. بهرغم قیمت گران و فقر نسبی شوان، مجسمه را خرید و به آپارتمانش برد و در مکانی شایسته جای داد. سجویک مینویسد: مجسمه در شریعت اسلام منع شده و مجسمه #مریم_باکره مختص کلیسای کاتولیک است.
3️⃣ شوان در کتاب «خاطرات و تألمات»، کردار خود را اینگونه توجیه کرده است:
📝 «من هماره در مسائل مربوط به قوانین مقدس دقت میکردم، ولی از سوی دیگر دین خالده را فراتر از همه اینها میدیدم و به خود اجازه نمیدادم خویشتن را در قالبهایی محصور کنم که برایم اعتبار نداشت؛ هر چند به دیگران اجازه نمیدادم این قانونها را نقض کنند»!!
👆 اندیشکده: این روشِ مشترکِ تمام صوفیانِ منحرف برای توجیه ولنگاریهایِ اخلاقی خود است!!
4️⃣ تجربه عشق مادرانه در #جسم_کیهانی مادلین و خریدن مجسمه مریم مقدس و مهمتر از همه توجیه نقض شریعت اسلام با تمسک به #دین_خالده، در عین غیرمجاز شمردن این نقض از سوی پیروان، بهروشنی سازوکاری را نشان میدهد که شوان در فرقه خویش دنبال میکرد.
5️⃣ در فرقه شوان، همچون فرقه های مشابه، نقض قواعد مقدس از سوی رهبران مجاز است زیرا کردار آنان را باید با ایستارهایی فراتر از عرف مردم عادی سنجید!!
✍️ عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ پشتپرده شورش آفریقاییتبارهای اسرائیل
1️⃣ در روزهایی که تعامل جامعه جهانی با واژه #حقوق_بشر با دوگانگی شدیدی مواجه شده است و در سایه تحولات پرشتاب منطقه، اتفاقاتی در سرزمینهای اشغالی رخ میدهد که این روزها در سایه سکوت مطلق خبری دنبال میشود.
2️⃣ اقلیتهای اتیوپیایی #تلآویو سهشنبه در واکنش به اقدامات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی ضد #یهودیان_فلاشا اعتراضات گستردهای را به پا کردند که با سرکوب شدید نیروهای امنیتی مواجه شد.
3️⃣ در نتیجهی درگیریهایی که در این رابطه به وقوع پیوست، بر اساس آمارهای رسمی ۸۳ نفر زخمی شدند که ۴۷ نفر از آنها نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی هستند. ۲۶ نفر از مجروحان نیز از تظاهرات کنندگان هستند و ۹ نفر دیگر افراد عادی و نیروهای امدادی هستند.
4️⃣ جرقهی اولیه این اعتراض اقلیتهای آفریقایی در سرزمینهای اشغالی در نتیجهی حمله نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به یک جوان سیاهپوست بود که در نتیجهی این تیراندازی فرد مذکور جان خود را از دست داد. آفریقاییتبارها اسرائیل معتقدند که #سلمون_تیکا (۱۹ ساله) هیچ گناهی نداشته و تنها بهعلت رنگ پوست خود کشته شده است.
5️⃣ #یهودیان_فالاشه (فلاشا) همواره در سرزمینهای اشغالی قربانی #نژادپرستی و تحقیر و توهین میشوند. جامعه صهیونیستی عادت کرده بنا به دلایل مختلف نژادی و مذهبی مرزبندیهایی را میان #یهودیان_سفیدپوست و دیگر مردم منطقه و حتی داخل سرزمینهای اشغالی ایجاد کند.
📚در راستای اطلاعرسانی پیرامون «نژادپرستی یهودی» قبلاً دو مقاله منتشر کرده بودیم که برای مطالعهی دوستانی که جدیداً با ما همراه شدهاند، لینک آنها را در ادامه قرار دادهایم.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
4_5922654086074728452.pdf
1.47M
📚 #دانلود_کتاب / 55
✍️ یهود، صهیونیسم و هولوکاست
🔹 نویسنده: اکرم جعفری
🔸 مؤسسه فرهنگی منادی تربیت
📝 توضیحات: نگارنده در کتاب حاضر طی سه بخش تحت عنوان «یهود»، «صهیونیسم» و «هولوکاست» بر آن است تا ابزارسازی مساله هولوکاست توسط صهیونیسم و کشورهای حامی او در راستای سلطه بر سرزمین فلسطین را روشن سازد. سوای از مسائل تاریخی که صحت این جریان را مورد تردید قرار میدهد، این مساله که دستاویز قرار دادن هولوکاست حربهای برای موجه جلوه دادن اقدامات صهیونیستها، در اقدامات جنایتکارانه در سرزمین فلسطین است نیز مورد بحث قرار میگیرد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ فریتیوف شوان؛ مریدی که زود مراد شد! (5)
📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (6)
1️⃣ در سال 1932، اندکی پس از مسلمان شدن در پاریس و دیدار با سید حسن امامی، #فریتیوف_شوان راهی شمال آفریقا شد. روایت رسمی این است که شوان به بندر مارسی رفت و با شیخ احمد العلاوی آشنا شد.
2️⃣ #احمد_العلاوی مدعی بود علی بن ابیطالب (ع) در رؤیا بر او ظاهر شده و به وی اجازه داده طریقتی مستقل بهنامش ایجاد کند. از اینرو، طریقت جدید «علاویه درقاویه شاذلیه» نام گرفت منسوب به امام علی (ع).
3️⃣ در سال 1932 شیخ العلاوی پیر و بیمار بود و شوان او را خیلی کم دید هر چند در مراسم کوتاهی که در اوائل سال 1933 برگزار شد، علاوی شوان را به طریقت پذیرفت. شوان سه ماه در مستغانم ماند و پس از ورود به #طریقت_علاویه به بال بازگشت.
4️⃣ شوان مدعی است که در زمان مرگ العلاوی (14 ژوئیه 1934)، در آپارتمانش در سوئیس در حال خواندن بهاگاواد گیتا (سرودهای مقدس هندوها) بود که ناگاه لرزشی بر او دست داد. شوان کتاب را رها کرد و به قدم زدن پرداخت و تکرار نام فوق. (مثلاً ذکر «یاهو» یا چیزی شبیه به آن میگفت) چند روز بعد دریافت که این حالت مقارن با فوت شیخ العلاوی رخ داده است. شوان آن را الهام تلقی کرد و معنای آن را اجازهای دانست که العلاوی به او داده برای هدایت پیروان طریقت!!
5️⃣ بدینسان، شوان برای خود شأن خلافت و ادامه دادن راه شیخ العلاوی قائل میشود! این مقامی است که مریدان پس از سالها ممارست در طریقت به آن میرسند. خود العلاوی 15 سال در مغرب در نزد شیخ درقاویه، ریاضت کشید تا جسارت یافت خود را «شیخ» بخواند.
6️⃣ شوانِ تازهمسلمان، که تنها سه ماه در مستغانم بود، آن هم در زمان بیماری علاوی که به مرگ او انجامید، و بهندرت شیخ را دید، چگونه این جسارت را مییابد که خود را جانشین شیخی بانفوذ چون علاوی بخواند؟!!
✍️ عبدالله شهبازی
📖 متن کامل مقاله بههمراه عکس و اسناد:
👉 yon.ir/schuon
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ هولوکاست یهود علیه آلمانیها (1)
1️⃣ #جیمز_بکو تاریخدان، در کتاب خود با عنوان «لطمات دیگر» نحوهی برخورد وحشتناک #متفقین با اسرای جنگی آلمان را افشا میکند؛ البته این جنایات تحت اوامر مستقیم #آیزنهاور یهودی -فرمانده عالی نیروهای متفقین در آن زمان- صورت گرفته بود.
2️⃣ در این کتاب، افشاگریهای تکاندهندهای از این اقدامات توسط ستوان سابق، «ارنست اف. فیشر» در لشکر 101 هوابرد به چاپ رسیده است. این ستوان که بعدها به سِمَت تاریخدان ارشد در ارتش ایالات متحد میرسد، با عنوان دکتر سرهنگ ارنست اف. فیشر بازنشسته میشود.
3️⃣ #ارنست_فیشر در مقدمهی کتاب بکو مینویسد:
✍️ «ارتش ایالات متحده و ارتش فرانسه از آوریل سال 1945، حدود یک میلیون نفر را که بیشترشان در اردوگاههای آمریکا اسیر بودند، تار و مار میکنند… نفرت آیزنهاور با عبور از عدسی دیوانسالاری نظامی فرمانبردار، چنان ترسی از اردوگاههای مرگ از خود بر جای گذاشت که با هیچ جریانی در تاریخ ارتش آمریکا قابل قیاس نیست؛ جریانی که تنها عبارت “جنایت بزرگ جنگی” برازندهی آن است.»
👇👇👇
✡️ هولوکاست یهود علیه آلمانیها (2)
4️⃣ بعدها آشکار میشود که از پایان #جنگ_جهانی_دوم تا پنج سال بعد، بیش از 9 میلیون آلمانی نظامی و غیرنظامی، بهواسطهی اتخاذ سیاست گرسنگی و اخراج از سوی نیروهای متفقین، جان خود را از دست دادند.
5️⃣ این سیاست شامل مرگ زندانیان در مسیر حرکت به اردوگاهها و افراد زندانی در اردوگاههای متفقین بود. در این اردوگاهها، از ورود بستههای غذا جلوگیری میشد و کودکان به #بردگی گرفته میشدند.
6️⃣ در این خصوص، تنها میتوان اینطور پنداشت که آیزنهاور از فرامین مقدسترین راهنمای اخلاقی یهودیت، یعنی کتاب مورد علاقهی یهودیان، #تلمود، پیروی میکرده است!
👇👇👇
✡️ هولوکاست یهود علیه آلمانیها (3)
7️⃣ در کتاب #تلمود که از منظر یهودیان شایستهتر از تمام کتب مقدس است، به دفعات بیان شده است که غیریهودیان ذاتاً شرّ و یهودیان خیر هستند و حتی بهترین غیریهودیان نیز مستحق کشته شدن و نابودی هستند. اعتقاد به #برتری_نژادی و معنوی یهودیان، بهطور کامل مشخص است.
8️⃣ برخلاف کتب مقدس و قرآن کریم که بهطور گسترده در دسترس همگان هستند، این روزها بهدست آوردن نسخهای از مقدسترین کتاب یهودیان یعنی «تلمود»، کاری بس دشوار است.
9️⃣ شاید این موضوع به این خاطر است که در این کتاب آشکارا قید شده که تعلیم آن به غیریهودیان حرام است. مجازات فردی که از این حکم تخطی کند، در «تلمود» نشان داده شده است: «چنین شخصی مستحق مرگ است».
📖 متن کامل مقاله بههمراه پینوشتهای توضیحی آن را اینجا بخوانید:
👉 yon.ir/holojew
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ هالیوود و ترویج شکگرایی افراطی در «اینسپشن»
🎯 تجربهای چهلساله از #لیبرالیزاسیون_دولتی (قسمت پنجم)
1️⃣ تفکر بشرمحور یا #اومانیسم را بایستی از مبانی اصلی #لیبرالیسم دانست که بستر #تمدن_غرب و نظامهای برآمده پس از رنساس محسوب میشود.
2️⃣ تفکری که در تقابل مستقیم با هرگونه تفکر خداباور و خدامحور بوده و وجودی غیر از انسان در عالم هستی را موجّه و قابل باور نمیداند.
3️⃣ البته تفکر خداباور و خدامحور چیزی نبود که نظام ارزشی غرب بتواند به سادگی آن را نفی نموده و در چاچوب دو نظام سوسیالیستی و لیبرالیستی، اعتقادات اجتماعی را به سمت و سوی بشرمحوری تغییر جهت دهد.
4️⃣ در این مسیر ضرورت پیدا میکرد تا ابتدا ذهنیتی با عنوان #شکگرایی و #شکاکیت نسبت به تمامی پدیدههای موجود در عالَم و بالأخص وجود انسان مطرح گردد.
5️⃣ امری که سبب میشود تا آدمی دچار مشکلات روحی و روانی عدیدهای گردد که تنها راه درمان آن «باور به وجود خود» است، باوری که از هرگونه تردیدی بهدور باشد.
👇👇👇
1️⃣ غرب برای تقابل با تفکر خدامحور و جایگزینی تفکر اومانیستی نیازمند ایجاد نوعی #شکگرایی افراطی در جامعه بود که به تمامی امور تسرّی پیدا کرده و ادعا کند که همهی اینها مانند آنچه در عالَمِ خواب بر آدمی مکشوف میشود، خیالات محض و محصول توهمات میباشد!
2️⃣ شکی گسترده که هیچ پایهی مطمئنی را برای انسان باقی نگذارد و سبب شود تا آدمی خود را در برهوتی از توهمات و خیالات فرض نماید، برهوتی که آدمی را مجبور سازد تا برای خلاصی از آن دست به دامان فیلسوفان مُلحد عصر روشنگری شود و دست در دست ایشان، ابتدا وجود خود را بهعنوان اصلی تردیدناپذیر اثبات نماید و پس از آن با محور قرار دادن اصالت وجود خود، پای در مسیر بشرمحوری بگذارد و اسیر #اومانیسم گردد.
3️⃣ شکگرایی آفتی عظیم بود که موجب شد تا وجود خدا و بهطور کُل تمام پدیدههای مادی و غیرمادی بهعنوان توهمات و خیالات فرض گردد و انسان را سرگشته نماید؛ آفتی که در نهایت با نسخهی شفابخش #رنه_دکارت بهعنوان یکی از فیلسوفان مُلحد پس از رنسانس و متفکران برجسته عصر روشنگری همراه گردید و به تدوین اصل #کوژیتو (Cogito) و در نهایت به پیریزی نظام ارزشی غرب بر بستر تفکر اومانیسم انجامید.
4️⃣ اصلی که در گام نخست، به غیر از این واقعیت که شک میکنم، شک در تمامی موضوعات را موجّه میدانست و پس از آن با محور قرار دادن انسان بهعنوان کسی که شک میکند، از یگانه واقعیت عالم یعنی وجود انسان رونمایی میکند و با اعلام این مطلب که «میاندیشم، پس هستم»، صراحتاً اثبات مینماید که بشر تنها چیزی است که نمیتوان در موردش تردید داشت.
👇👇👇