eitaa logo
کلام معصومین علیهم السلام
1.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
767 ویدیو
127 فایل
کلام و ادعیه معصومین علیهم السلام شناسه مدیر @ASK110 کپی مطالب حلال اگر مقدور بود #صلوات ی برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عنایت بفرمایید. https://rubika.ir/kalam_maesoumin
مشاهده در ایتا
دانلود
🟢معضله آقازاده‌های دوتابعیتی! 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از معضلات فرهنگی و سیاسی و مدیریتی در کشور ما این است که فرزندان برخی از مسؤولان کشور، کسانی که در سالیان متمادی در پست‌های مختلف اجرایی، تقنینی یا قضایی کشور مسؤولیت داشته‌اند، تابعیت کشورهای خارجی دارند؛ آن هم عموماً کشورهای اروپایی و آمریکایی (آن هم از نوع آمریکای شمالی و مرکزی و نه آمریکای جنوبی!) طبق یکی از قوانین درست، مدبرانه و حکیمانه کشور، به کارگیری کسانی که خود یا بستگان درجه اول آنان تابعیت مضاعف داشته باشند، در پست‌های مدیریتی ممنوع است. متن این قانون بدین شرح است: "انتخاب یا انتصاب اشخاص به سمت مقامات موضوع ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/۷/۱۳۸۶ و همترازان آنها و کلیه سمت‌های مدیریتی از سطح رییس اداره به بالا یا همترازان آنها در کلیه دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند و دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه که خود یا یکی از خویشاوندان درجه اول آنها شامل پدر، مادر، همسر و فرزندان آنان دارای یکی از شرایط ذیل باشند، ممنوع است: ۱- تابعیت مضاعف ۲- مجوز اقامت دائمی یا بلندمدت بیش از یک سال از کشورهای خارجی ۳- مالکیت عرصه یا اعیانی در کشورهای خارجی ۴- دارندگان حساب سپرده در بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری خارجی و دارندگان سهام در مؤسسات یا شرکت‌های خارجی معادل حداقل یکصدهزار یورو ۵- عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات خارجی ۶- دارندگان صرافی در کشورهای خارجی تبصره ۱- دارندگان مجوز اقامت تحصیلی، درمان یا مأموریت‌های اداری از شمول این قانون مستثنی هستند.» اما صرف نظر از این مسأله، پدیده تابعیت مضاعف آقازاده‌ها حقیقتاً یک پدیده عجیب است! جای تحلیل‌های عمیق فرهنگی، تربیتی و سیاسی دارد که چطور فرزندان کسانی که خود نقشی جدی در مدیریت کشور داشته‌اند و به لطف جمهوری اسلامی از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار شده‌اند و مدت‌ها از مسؤولان بالای نظام بوده‌اند، حاضر نیستند با افتخار خود را شهروند جمهوری اسلامی بدانند؟! و به جای آن می‌روند و زیر پرچم کشورهای دیگری قرار می‌گیرند و نسبت به تعهد تا پای جان در تحقق منافع آنان سوگند یاد می‌کنند! درواقع اینان تابعیت دوگانه ندارند بلکه تابعیت ایرانی خود را کنار زده‌اند و متعهد به حفظ منافع کشوری دیگر شده‌اند: آن هم غالباً کشورهایی که دشمنی دیرینه‌ای با ایران و ایرانیان داشته و دارند! کافی است بخشی از سوگند پذیرش تابعیت آمریکا را به عنوان نمونه، بخوانید: «بدینوسیله سوگند می‌خورم تمامی وفاداری خود به هر پادشاه یا دولتمرد و دولت و حکومت و مملکتی که تاکنون شهروند آن بوده‌ام را طرد کرده و در برابر کلیه دشمنان داخلی و خارجی به دفاع و حمایت از قانون اساسی و قوانین ایالات متحده آمریکا پرداخته و به آن ایمان و وفاداری واقعی بورزم و هنگامی که قانوناً لازم باشد برای دفاع از ایالات متحده تفنگ به دست خواهم گرفت … من این تعهد را آزادانه و بدون هیچ گونه تحفظ یا نیت طفره روی می‌پذیرم. خداوندا به من کمک کن.»
📌ارزش گریه بر حَدَّثَنَا اَحْمَدُ بْنُ اِسْرَائِیلَ، قَالَ: رَاَیْتُ فِی کِتَابِ اَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ حَنْبَلٍ رَحِمَهُ اللَّهُ بِخَطِّ یَدِهِ، نا اَسْوَدُ بْنُ عَامِرٍ اَبُو عَبْدِ الرَّحْمَنِ، قثنا الرَّبِیعُ بْنُ مُنْذِرٍ، عَنْ اَبِیهِ، قَالَ: کَانَ حُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ، یَقُولُ: مَنْ دَمَعَتَا عَیْنَاهُ فِینَا دَمْعَةً، اَوْ قَطَرَتْ عَیْنَاهُ فِینَا قَطْرَةً، اَثْوَاهُ اللَّهُ(عزّوجلّ) الْجَنَّةَ؛  ترجمه: احمد بن اسرائیل می‌گوید: در کتاب احمدبن محمدبن با دست خط خودش دیدم که اسود بن عامر(ابوعبدالرحمن) از ربیع بن منذر نقل کرد که پدرش گفته: بن علی(ع) همیشه می‌فرمود: هر کس چشمانش برای ما پر از شود و یا یک قطره اشک برای ما بریزد خداوند او را در جای خواهد داد. 📚ابن حنبل، فضائل الصحابه، ج۲ ص۶۷۵.
📌زیارت امام حسین(ع) در امام (ع) فرمود: بن علی(ع) را ترك نكن و دوستان خود را به آن سفارش كن که در این‌صورت: خداوند عمرت را طولانی، تو را زیاد، را با همراه می‌کند و نصیبت میگردد. 📚ابن قولویه قمی، کامل الزیارات، ص154.
صحابی دوم کربلا 🔍 از میان افرادی که به عنوان رسول‌خدا در حادثه نام برده می‌شوند درباره دو نفر می‌توان با اطمینان سخن گفت زیرا آنان را صحابی دانسته‌اند. ☝️از انس بن حارث در متن شماره ۴۲ مستبین سخن گفته شد. 2️⃣ نفر دوم عبدالرحمان بن عبد رب انصاری خزرجی است، 🔴 او از راویان حدیث به شمار می‌رود. 📖 فُضیل رسّان گوید: او نزد تربیت شده و آموخته بود. @Mostabin 🔷 صحابه‌نگاران نام او را ثبت کرده و گفته‌اند وقتی (ع) در از مردم درباره پرسید، بیش از ده نفر از جمله عبدالرحمن بن عبد رب بلند شدند و گفتند شنیدیم فرمود: 📣 ألا إن اللَّه عز و جل وليّى و أنا ولىّ المؤمنين، ألا فمن كنت مولاه فعلى مولاه، اللَّهمّ وال من والاه‏ و عاد من عاداه، و أحب من أحبه و أبغض من أبغضه و أعن من أعانه‏. 👈 این همان کسی است که در صبح عاشورا بریر با او مزاح می‌کرد. ✍️ از غلام این عبدالرحمن گزارش می‌کند که آقایم به بُریر گفت چه وقت شوخی است؟! بریر گفت من به آنچه در انتظارمان است شادمانم. 📚 اسد الغابه ۳۶۶/۳ تاریخ الطبری ۴۲۳/۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بشنوید خاطره علامه محمدتقی جعفری رضوان الله تعالی علیه را درباره تأثیر برخورد کریمانه و درست با مخاطبان
📌شدت دشمنی بنی امیه با کاروان اسرای کربلا امام (ع) در مورد رفتار دشمن نسبت به ايشان چنين مي‌فرمايد: «من را بر شتري لاغر و عريان و لنگ، سوار كردند (كه ناهموار راه مي‎رفت) درحالي كه سرِ (ع) بر نيزه و خاندان ما پشت سر من، سوار بر شتراني لاغر و استخواني مي‎آمدند و بچه‎هاي كوچك و بزرگ پشت سرِ ما و نيزه‎ها گرداگرد ما بود. اگر اشکي از چشم يکي از ما جاري مي‌شد، با به سرش مي‌زدند، تا آنکه وارد شديم آن‌گاه امام سجاد اضافه کرد: حتي اذا دخلنا الدمشق صاح صائح: يا اهل‌الشام هولاء سبايا اهل‌البيت الملعون» بنا به نقل ابن‌اعثم و خوارزمي، مأموران عُبَيْدالله‌بن‌زياد، حرم (ص) را از تا شام بر محمل‌هاي بي پرده و پوشش، شهر به شهر و منزل به منزل بردند، آن‌‌گونه که اسيران كافر ترک و ديلم را مي‌بردند. 📚سيدبن‌طاووس، الاقبال بالاعمال‌الحسنة فيما يعمل مرة في السنة،‌ ج3،‌ ص 89. 📚ابن‌اعثم، كتاب الفتوح، ج5، ص 127؛ 📚خوارزمي، مقتل‌الحسين، ج2، ص 56 ـ 55.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 پذیرش حوزه علمیه آیت الله ایروانی(ره) 🔰 در تمامی پایه ها (یک تا ده) مقاطع دیپلم و دانشگاهی(کارشناسی، ارشد و دکترا) ◽️ اهتمام ویژه به: ▪️علوم عقلی (کلام و فلسفه) ▪️حکمـرانی اسلامی و ولایت فقیه ▪️علوم انسانی اسلامی و تمدّن سازی دینی ➕اساتید مجرب ➕فضای علمی و گفتگوی آزاد ➕برگزاری کلاس های رسمی از صبح تا ظهر *امکان استفاده از حجره برای طلاب مستعد *برگزاری کلاس های رسمی در نوبت صبح کسب اطلاعات بیشتر: 🕌 تهــــران، تقاطـع خیابان ولیعصــر(عج) و خیابان مـولـوی ☎️ ۰۲۱۵۵۳۸۴۵۵۸ 🌐 h-iravani.ir •┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄• 📬 کانال رسمی حوزه علمیه حضرت آیت الله ایروانی(ره) 🆔 @howzeh_iravani
🟢«مقبولیت مردمی»، «حقانیت» و «عمر بن سعد»! 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸یکی از مباحث مهم معرفتی و سلوکی که در هیاهوهای سیاسی کمتر کسی جرئت ابراز آن را دارد این است که بر اساس آموزه‌های قرآنی که مؤیَد به برهان عقلی هم هست، «مقبولیت مردمی» و «رد و قبول عامه»، برای اثبات یا رد یک اندیشه یا رفتار، ارزش چندانی ندارد؛ یعنی نه نشانه درستی ایده یا رفتاری است و نه نشانه نادرستی آن! معیار درستی و نادرستی در نزد خدای متعال و از نگاه عقل، چیز دیگری است. به همین دلیل، نامقبولیت پیام‌های پیامبران الهی برای اکثریت مردم دوران خودشان، هرگز به معنای نادرستی آن پیام‌ها و حقانیت مردم نبود. به همین دلیل، مخالفت‌ها و بلکه دشمنی‌های اکثریت، هرگز آنان را از تلاش در جهت دستیابی به اهداف‌شان و انجام رسالت‌شان منصرف یا حتی سست و ناامید نکرد. غیر حق جان نبی را یار نیست با قبول و رد خلقش کار نیست 🔹 جالب است بدانیم که عمربن سعد علیرغم همه پلیدی و ناپاکی و ناراستی‌ای که داشت، در ادبیات عامه ملقب به لقب «صدوق» یعنی «بسیار راستگو» شده است! آیا چنین لقبی که از سوی عامه به چنین جنایتکاری داده شده است، تأثیری در کاستن از عمق جنایت او دارد؟! آیا چون عامه او را صدوق خوانده‌اند، فی‌الواقع هم صدوق بوده است؟! آیا چون در نزد آنان فردی مقبول بوده است، نزد خدای متعال هم مقبول است؟! خلاصه آنکه، مقبولیت و منفوریت مردمی، ارزش استقلالی ندارد. به تنهایی نمی‌تواند نشانه حقانیت باشد. آنچه که برای سعادت حقیقی ما مهم است تلاش در جهت شناخت درست وظیفه و اقدام به انجام وظیفه است: باز پران کن حمام روح گیر در ره دعوت طریق نوح گیر خدمتی می‌کن برای کردگار با قبول و رد خلقانت چه کار 🔻 البته نیازی به گفتن نیست که ارزش‌های اجتماعی و حکمرانی اسلامی را جز در سایه مقبولیت مردمی نمی‌توان اجرا کرد. اما مقام اجرا و تحقق بیرونی، غیر از حقانیت و مشروعیت الهی است.
🟡 تامین هزینه ی سفر اربعین 🟡 پارسال رو یادتونه؟! به لطف خدا و با کمک شما ۴۸ نفر، راهی کربلا شدن! ( اینجا ببینید ) امام صادق علیه‌السلام فرمودن: کسی که خرج کربلا رفتن دیگری رو بده چندین برابرش بهش بر میگرده، مالش حفظ میشه، بلا ازش دور میشه. دیگه چی بهتر از این بهتر؟!🤩🤩 امسال هم در نظر داریم با کمک هم دیگه زائر اولی ها و نیازمندان هزینه سفر اربعین رو کمک کنیم. خیلی هامون امسال به علت گرما، مریضی و سایر مشکلات نمیتونیم بریم😔 اما میتونیم نائب بفرستیم اونم نائبی که تا حالا کربلا نرفته. سهم شما کمک و ارسال برای پنج نفر برای شادی دل حضرت زهرا سلام الله علیها ❌❌ ترجیحا از خود پرداز و همراه بانک استفاده کنید تا برای واریز مشکل نداشته باشید و از نرم افزار های آپ و بله و ... استفاده نکنید!
5041721219626216
(رسالت)
6037997700977037
(ملی)
6104338900329240
(ملت)
5859831134456630
(تجارت) محمد مهدی سهرابی (با لمس شماره کارت، کپی می‌شود) گروه جهادی سیدالشهدا علیه السلام پلی مطمئن میان شما و نیازمندان https://eitaa.com/seyyedalshohadaa
32.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
منصوری لاریجانی: بنده با حضرت علامه حسن‌زاده آملی خیلی حتی غیر از اینکه حالاتش را لمس کنم خودمان باهم داشتیم مکاشفاتی که برای ما اتفاق افتاد و طی الارضی که باهم انجام دادیم ... احضار ارواح شدیدی داشت ... با ارواح امام‌زادگان شب‌ها گفتگو می‌کردند و می‌پرسیدند پسر کی هستی از کجا آمده‌ای ... روح سید حیدر آملی، ابن سینا و ملاصدرا را احضار می‌کردند...
🟢«شعائر حسینی» و« تبلیغ عاشقانه» دین 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸در دوران اخیر برخی از روشنفکرنمایان، علیه شعائر و مناسک دینی به شدت موضع‌گیری کرده‌اند. آنان همه تلاش خود را در جهت «تبلیغ دیانت بدون مناسک»، از یک طرف، و «تخریب وجهه شعائری دین»، از طرف دیگر، به کار گرفته‌اند، اما موفقیت چندانی نداشته‌اند. علیرغم هجمه‌های بی‌سابقه،‌ دین و دینداری با قوت در همه لایه‌های معرفتی و شعائری خود در حال پیشرفت است. 🔹حقیقت آن است که دین منهای شعائر و مناسک نمی‌تواند ماندگار شود. به همین‌ دلیل، «مناسک‌ستیزی»، چهره دیگری از «دین‌ستیزی» است. مناسک و شعائر دینی از بهترین راه‌های انتقال ارزش‌های دینی به نسل‌های دیگر و همچنین از بهترین‌ روش‌های نمایش دینداری و نمایان‌سازی قدرت و اقتدار اجتماعی دین هستند. مناسک و شعائر دینی، نوعی تبلیغ هنرمندانه و عاشقانه و سبکینه دین است. 🔸در میان انواع شعائر و مناسک دینی، برخی نقش‌آفرینی بیشتر و تأثیرگذاری ماندگارتری دارند، مثل شعائر ناظر به «ولایت» و «امامت». توضیح آنکه بر اساس معارف اسلامی، نماز و روزه و زکات و حج و ولایت از ارکان اصلی دین به شمار می‌روند. هر کدام از این ارکان، شعائر و مناسک خاص خود را دارند، که باید در احیا و زنده‌نگه‌داشتن آنها کوشا بود. در این میان به تعبیر علیه السلام، ولایت‌ اصلی‌ترین رکن اسلام است: وَ لَمْ يُنَادَ بِشَيْ‏ءٍ كَمَا نُودِيَ بِالْوَلَايَةِ. به همین ترتیب شعائر و مناسک مربوط به ولایت نیز مهم‌ترین و اصلی‌ترین شعائر اسلامی هستند که نه تنها عامل حفظ امامت و ولایت که ابزار توسعه ولایت و وسیله ترویج و تبلیغ ولایت بوده و هستند. و بدون تردید از مهم‌ترین شعائر ولایت، مناسک عاشورایی و حسینی است که دست کم در دو ماه محرم و صفر در جوامع شیعی برگزار می‌شود. به عنوان نمونه سنت پیاده‌روی اربعین و حرکت میلیون‌ها انسان عاشق و دلباخته از حرم امیرمؤمنان به سوی حرم حسین بن علی علیهما السلام، حرارت و حلاوتی معنوی و ماندگار در دل‌های پاکان عالم ایجاد کرده است و سالانه ده‌ها میلیون نفر را به سوی خود می‌کشاند و یک خیزش آزادی‌خواهانه و عدالت‌جویانه و ظلم‌ستیزانه در سراسر مشتاقان ایجاد کرده است. 🔻خدا رحمت کند خمینی کبیر را که چه زیبا و حکیمانه و دوراندیشانه می‌فرمود: «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است ... باید بدانید که اگر بخواهید نهضت شما محفوظ بماند باید این سنت‌ها را حفظ کنید.»
📌اگر.... در واقعه  گفت: لَو بايَعوا عَلِيّا لَأَكَلوا مِن فَوقِهِم و مِن تَحتِ أرجُلِهِم.  اگر با (ع)  می‌کردند،  از آسمان و زمین بر آنان روی می‌آورد. 📚بلاذری، انساب الاشراف، ج۱، ص۵۹۱.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استدلال جالب برای اثبات وجود خدا در سوره طور 🎙 حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی
https://www.aparat.com/v/7N6lY دقت کرده بودی تا حالا؟؟؟😔😢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اگه با چیزهای کوچیک خوشحال میشید،سلامت روان بالایی دارید... 🔻مهم نیست چی داری مهم اینه که از داشته هات راضی هستی و دل خوش داری
🌺🍃 💕 مجتبی (ع): 🍃نعمت های خداوند یک آزمون است اگر شُکر و حق آن ادا شود برای انسان نعمت و اگر ناسپاسی کرد (همان نعمت) برایش عذاب خواهد بود.🌾 📚 بحارالانوار، ج۷۵، ص۱۱۳🌿 🔸🔹🍃🌸🍃🔹🔸
سرزنش کردن بی‌گناه و نحسی ایام! فردی به نام حسن بن مسعود می‌گوید: روزی به محضر امام هادی(علیه السلام) رفتم در حالی که انگشتم آسیب دیده بود، یک مرد سواره هم به من برخورد کرده و شانه‌ام را آسیب زده بود. همچنین بخشی از لباسم در شلوغی جمعیت پاره شده بود. (خطاب به آن روز) گفتم: «براستی که روز شوم و نحسی هستی! خدا مرا از شرّ تو حفظ کند» امام هادی(علیه السلام) فرمود: ای حسن! تو که با ما رفت و آمد داری، چگونه گناه خودت را به گردن یک بیگناه می‌اندازی؟! (یعنی از تو چنین انتظاری نداشتم). عقل من سر جایش آمد و اشتباهم را فهمیدم و گفتم: ای مولای من! استغفرالله می‌گویم و از خدا عذرخواهی می‌کنم. فرمود: ای حسن! روزها چه گناهی کرده‌اند که آن‌ها را شوم و نحس می‌نامید وقتی بخاطر اعمالتان در آنها مجازات شده‌اید. گفتم: برای همیشه از خداوند طلب بخشایش می‌کنم. این توبه ی من باشد ای فرزند رسول خدا! فرمود: به خدا قسم (این عذرخواهی ظاهری) سودی ندارد. وقتی کسی یا چیزی که تقصیر و گناهی نکرده سرزنش می‌کنید، خداوند شما را مجازات می‌فرماید. (باید این شیوه را واقعا و در عمل، رها کنید). ای حسن! مگر نمی‌دانی که پاداش دادن و مجازات کردن، کار خداست و اوست که دیر یا زود(در آخرت یا دنیا)، جزای اعمال انسان را می‌دهد؟! عرض کردم: آری مولای من! فرمود: دیگر این را تکرار نکن(و حوادث ناگوار را به گردن نحسی ایام نینداز!) و در مورد حکم خدا( یعنی حوادث خوب و بدی که در زندگی رخ می‌دهد)، نقشی برای (نحس بودنِ) روزها قائل نشو! منبع: 📚 کتاب تحف العقول، ص: 482 توضیح تکمیلی: محتوای این روایت با آیات قرآن سازگاری دارد زیرا کلمه «نحس» در قرآن فقط برای «روزهای عذاب شدنِ قوم عاد» ذکر شده است: - فَأَرْسَلْنَا عَلَيْهِمْ رِيحًا صَرْصَرًا فِي أَيَّامٍ نَّحِسَاتٍ لِّنُذِيقَهُمْ عَذَابَ الْخِزْيِ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَلَعَذَابُ الْآخِرَةِ أَخْزَىٰ وَهُمْ لَا يُنصَرُونَ(سوره فصلت: آیه 16) - إِنَّا أَرْسَلْنَا عَلَيْهِمْ رِيحًا صَرْصَرًا فِي يَوْمِ نَحْسٍ مُّسْتَمِرٍّ ‎(سوره قمر: آیه 19) اینکه واژه «نحس» در قرآن فقط برای «دوره زمانیِ نزول عذاب» به کار رفته است، شاید معنایش اینست که حوادثی که مردم تصور می‌کنند بخاطر نحس بودن ایام است در واقع فقط «مجازات اعمال خود آنهاست که به خاطر خودداری از توبه، در همین روزهای دنیایی به سراغ آن‌ها آمده است». متن عربی این روایت: قَالَ الْحَسَنُ بْنُ مَسْعُودٍ دَخَلْتُ عَلَى أَبِي الْحَسَنِ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ (عليه السلام) وَ قَدْ نُكِبَتْ إِصْبَعِي وَ تَلَقَّانِي رَاكِبٌ وَ صَدَمَ كَتِفِي وَ دَخَلْتُ فِي زَحْمَةٍ فَخَرَقُوا عَلَيَّ بَعْضَ ثِيَابِي فَقُلْتُ كَفَانِي اللَّهُ شَرَّكَ مِنْ يَوْمٍ فَمَا أَيْشَمَكَ! فَقَالَ(عليه السلام) لِي يَا حَسَنُ هَذَا وَ أَنْتَ تَغْشَانَا تَرْمِي بِذَنْبِكَ مَنْ لَا ذَنْبَ لَهُ؟! قَالَ الْحَسَنُ: فَأَثَاب إِلَيَّ عَقْلِي وَ تَبَيَّنْتُ خَطَئِي فَقُلْتُ يَا مَوْلَايَ أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ. فَقَالَ(عليه السلام): يَا حُسْنُ مَا ذَنْبُ الْأَيَّامِ حَتَّى صِرْتُمْ تَتَشَأَّمُونَ بِهَا إِذَا جُوزِيتُمْ بِأَعْمَالِكُمْ فِيهَا؟! قَالَ الْحَسَنُ: أَنَا أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ أَبَداً وَ هِيَ تَوْبَتِي يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ! قَالَ(عليه السلام): وَ اللَّهِ مَا يَنْفَعُكُمْ وَ لَكِنَّ اللَّهَ يُعَاقِبُكُمْ بِذَمِّهَا عَلَى مَا لَا ذَمَّ عَلَيْهَا فِيهِ أَ مَا عَلِمْتَ يَا حَسَنُ أَنَّ اللَّهَ هُوَ الْمُثِيبُ وَ الْمُعَاقِبُ وَ الْمُجَازِي بِالْأَعْمَالِ عَاجِلًا وَ آجِلًا ؟! قُلْتُ بَلَى يَا مَوْلَايَ! قَالَ (عليه السلام) لَا تَعُدْ وَ لَا تَجْعَلْ لِلْأَيَّامِ صُنْعاً فِي حُكْمِ اللَّهِ منبع: 📚 کتاب تحف العقول، ص: 482
💠 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔻 دین، مجموعه‌ی علوم قرآنی و معارف اهل بیت (علیهم السلام) است. همه‌ی آن هم نیاز به تفقّه دارد و اگر در این ابواب کار نشود، یک جای کار خواهد لنگید و در طول مدت صدمات آن به ما و فرزندان ما خواهد رسید. 🔸 این هم نیاز به کار و نیاز به تفقّه دارد. آیات توحید کم نیست و نیاز به تفقّه دارد. اصلاح نفس، عملکرد و شاکله هم همین‌طور است و به طور کل، معارف اهل بیت (علیهم السلام) و قرآن در باب اخلاق اینگونه‌اند و نیاز به تفقه دارند. کد ۶۱۴۶ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌‌
. ✅ اوقات خود را هـدر ندهيد! ✍️ استاد فاطمی نیا: 🔹 از ابتدای صبح ڪه بيدار ميشود ، دنبال اين است كه ببيند فلان مسئول چه گفت؟ فلان كس چه كرد؟ فلان روزنامه و سايت چه نوشت!؟ رها كنيد! اوقات خود را هدر ندهيد! هر چقدر كه خود را مشغول اين امور بی فايده كنيد ، در عبادات حضور قلب نخواهيد داشت! 🔸 جوانان عزيز ، روزانه زمانی را به كسب معارف دينی اختصاص دهيد ، با نهج البلاغه مولايمان اميرالمؤمنين (عليه السلام) انس بگيريد ؛ ادعيه صحيفه سجاديه را با تأمل مطالعه بفرماييد! اينها مملو از معارف عميق است. حيف است كه يك شيعه با معارف اهل بيت (عليهم السلام) مأنوس نباشد ؛ خسران محض است.
TAB_Volume 3_Issue 4_Pages 29-53.pdf
716.2K
👆اصل👆 بازخوانی و تبیین تاریخی سیره نظامی امام (ع) و اصحاب ایشان در کربلا نویسندگان: حجت الاسلام جعفر حجت الاسلام دکتر محمد جواد سرتختی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔝 خانم هانا، قهرمان بوکس، مدل و خواننده آلمانی، مسلمان میشه و حالا برای اسلام تبلیغ میکنه✌️ 📖 یَدخلونَ فی دینِ اللهِ افواجا ✅ در آخرالزمان مردم دسته دسته گروه گروه وارد به دین خدا میشوند... اونوقت تو ایران یه عده فاز روشنفکری برداشتن فوج فوج دارن خارج میشن!😐
🔻 توحید و عرفان و اخلاق، بدون «تولّی و تبرّی» معنا ندارد. 🔰 : ⚡️ طریقِ قُرب به خدای متعال، تولّی و تبرّی است؛ همچنان‌که در زیارت عاشورا آمده: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ فِي هَذَا الْيَوْمِ وَ فِي مَوْقِفِي هَذَا وَ أَيَّامِ حَيَاتِي بِالْبَرَاءَةِ مِنْهُمْ وَ اللَّعْنَةِ عَلَيْهِمْ وَ بِالْمُوَالاةِ لِنَبِيِّكَ وَ آلِ نَبِيِّكَ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمُ السَّلَام‏». ⚡️ «تخلّقِ کامل» یعنی «تبرّی کامل و تولّی کامل». کسی که از دشمنان تاریخی سیّدالشُّهدا(ع) تبرّی ندارد، چگونه می‌تواند بگوید من یک انسان موحّد اخلاقی هستم؟‌ این چه نوع تعریف از اخلاق است که بگوییم فلان شخص، عارف و مُهذّب است اما برای او مهمّ نباشد که پرچمِ اسلام شکست بخورد یا پیروز شود؟