eitaa logo
کاربرد علوم حوزوی
345 دنبال‌کننده
0 عکس
1 ویدیو
32 فایل
در راستای ملموس‌سازی دروس حوزه علمیه، تمارینی از منابع مختلف و بیشتر از قرآن و روایات ارائه می‌گردد تا طلاب علوم دینی بتوانند با کاربردی کردن علوم حوزه علمیت خودشان را تعمیق و تثبیت نمایند. جهت ارتباط با سرپرست کانال از @abdulahad استفاده کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 تمرین (منفی) سی و یکم ✳️ و : ✅ برای مشاهده به فایل e-w-64 در سایت نمو رجوع کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و چهل و سوم ✳️ : 📚 قضی حیاته مدی الزمان و هي حیاة عالم الامکان‏ فی السجن و الحدید و العذاب یا لعظیم الرزء و المصاب ... و لم یزل مصفدا مکبلا حتی قضی بالسم موسی الاجلا آنس نارا من سموم السم فزاده غما عقیب غم نور الهدی خبا فاظلم الفضا یا ساعد الله امامنا الرضا 👈 الانوار القدسیة، باب الحوائج موسی بن جعفر صلوات الله علیهما، الکوارث و المحن 🔰 محل و نوع سرقت را تعیین کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و چهل و چهارم ✳️ و : 📚 عن أبي عبد الله ع: قال: إن سال من ذكرك شي‏ء من مذي أو ودي و أنت في الصلاة فلا تغسله و لا تقطع له الصلاة و لا تنقض له الوضوء و إن بلغ عقبيك فإنما ذلك بمنزلة النخامة و كل شي‏ء خرج منك بعد الوضوء فإنه من الحبائل أو من البواسير و ليس بشي‏ء فلا تغسله من ثوبك إلا أن تقذره. 👈 تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة ج ۱، ص 276 🔰 تعداد و نوع و غرض از اطناب‌های خبر را بیان کنید. 🔰 نقش «أن تقذره» و نوع استثنا چیست؟ 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
با می‌توانید حدود پنجاه پاسخ از این تمارین را در کانال دیگرمان بیابید. آدرس آن کانال، در پیام سنجاق شده همین‌جا هست.
🔴 تمرین هفتصد و چهل و پنجم ✳️ : 📚 وحی آمد بدین مهتر کرامت دیده که ای محمد من که خدایم، و معبود بسزایم، و عزیز بی‌همتایم، در عالم غیب در هر کنجی صد هزار گنجست که خاطر هر ناگنجی بدو نرسد. 👈 مقدمه حديقة الحقيقة و شريعة الطريقة 🔰 جناسات و اسجاع متن را بررسی کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و چهل و ششم ✳️ : 📚 قَالَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ: " لَا تَزِيدُوا فِي مُهُورِ النِّسَاءِ عَلَى أَرْبَعِينَ أُوقِيَّةً، وَلَوْ كَانَتْ بِنْتَ ذِي الْعَصَبَةِ يَعْنِي يَزِيدَ بْنِ الْحُصَيْنِ الْحَارِثِيَّ، فَمَنْ زَادَ أَلْقَيْتُ زِيَادَتَهُ فِي بَيْتِ الْمَالِ فَقَامَتِ امْرَأَةٌ مِنْ صَفِّ النِّسَاءِ طَوِيلَةٌ فِيهَا فَطَسٌ فَقَالَتْ: مَا ذَلِكَ لَكَ، قَالَ: وَلِمَ؟ قَالَتْ: لِأَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ يَقُولُ: {وَآتَيْتُمْ إِحْدَاهُنَّ قِنْطَارًا فَلَا تَأْخُذُوا مِنْهُ شَيْئًا} [النساء: 20] فَقَالَ عُمَرُ: امْرَأَةٌ أَصَابَتْ وَرَجُلٌ أَخْطَأَ " 👈 جامع بیان العلم و فضله/1/530/864 🔰 مسوغ ابتدا به نکره چیست؟ 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و چهل و هفتم ✳️ و : 📚 وَ مَن يَرغب عَن مِّلَّةِ ابراهیم إِلَّا مَن سَفِهَ نَفسَهُ وَ لَقَدِ ٱصطَفَيناه فِی ٱلدُّنيَا وَ إِنَّهۥ فِی ٱلآخِرَةِ لَمِنَ ٱلصَّٰلِحِينَ 👈 بقره/130 📚 وَ مَن يُطِعِ ٱللَّهَ وَ ٱلرَّسُولَ فَأُوۡلَٰٓئِكَ مَعَ ٱلَّذِينَ أَنعَمَ ٱللَّهُ عَلَيهِم مِّنَ ٱلنَّبِيِّـۧنَ وَ ٱلصِّدِّيقِينَ وَ ٱلشُّهَدَآءِ وَ ٱلصَّٰلِحِينَ ۚ وَ حَسُنَ أُوۡلَٰٓئِكَ رَفِيقًا 👈 نساء/69 🔰 با بیان منطقی قیاس و صرفا با استفاده از آیات قرآن (مانند این آیات) اثبات کنید که تعبیر صالحین در کتاب الهی به بیش از یک منزلت استفاده شده است. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و چهل و هشتم ✳️ : 📚 الناس كصور فى صحيفة كلما طوى بعضها نشر بعضها 👈 غرر الحكم و درر الكلم، ص: 102 🔰 وجه شبه چیست؟ تقسیمات تشبیه با ملاک آن را تطبیق کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و چهل و نهم ✳️ : 📚 أذلّ‏ فلان: صار أصحابه‏ أذِلّاء 👈 الإفصاح، ج‏1، ص: 631 🔰 معنای باب را تعیین کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🟠 تمرین هفتصد و پنجاهم ✳️ : 📚 عَنْ سُفْيَانَ بْنِ عُيَيْنَةَ‌: قَالَ يَوْمًا لِأَصْحَابِهِ‌: «مَنْ أَحْوَجُ النَّاسِ إِلَى طَلَبِ الْعِلْمِ؟» قَالُوا: قُلْ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ، قَالَ‌: «لَيْسَ أَحَدٌ أَحْوَجَ إِلَى طَلَبِ الْعِلْمِ مِنْ الْعَالِمِ‌، لِأَنَّهُ لَيْسَ الْجَهْلُ بِأَحَدٍ أَقْبَحَ بِهِ مِنْ الْعَالِمِ‌» 👈 الفقيه و المتفقه/2/336 🔰 باتوجه به متن ظریف‌ترین تمرینی که به ذهن شما می‌رسد چیست؟ 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔵 تمرین دویست و سوم ✳️ : ✅ برای مشاهده به فایل e-o-348در سایت نمو رجوع کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔵 تمرین صد و شصت و سوم ✳️ و : ✅ برای مشاهده به فایل e-b-93 در سایت نمو رجوع کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔵 تمرین هفتصد و چهل و سوم ✳️ : ✅ برای مشاهده به فایل e-b-92 در سایت نمو رجوع کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔵 تمرین چهل و ششم ✳️ : ✅ برای مشاهده به فایل e-b-91 در سایت نمو رجوع کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔵 تمرین هفتصد و سی و پنجم ✳️ و و : ✅ برای مشاهده به فایل e-w-68 در سایت نمو رجوع کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔵 تمرین صد و هشتاد و پنجم ✳️ و : ✅ برای مشاهده به فایل e-w-67 در سایت نمو رجوع کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔵 تمرین سیصدم ✳️ : ✅ برای مشاهده به فایل e-w-66 در سایت نمو رجوع کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔵 تمرین سیصد و سوم ✳️ ، ، ، : ✅ برای مشاهده به فایل e-w-65 در سایت نمو رجوع کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔵 تمرین هفتصد و چهل و نهم ✳️ : ✅ برای مشاهده به محتوای درون فایل e-w-65 در سایت نمو رجوع کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و پنجاه و یکم: ✳️ : 📚 صيام القلب عن الفكر فى الآثام أفضل من صيام البطن عن الطعام‏ 👈 غرر الحكم و درر الكلم، ص: 422 🔰 باتوجه به نظریه تبعیت احکام از مصالح و مفاسد چرا صیام القلب واجب نیست؟ 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و پنجاه و دوم: ✳️ و : ♻️ استثنى منه فى شرح التّسهيل نقلا عن سيبويه و غيره بمفيد ما لا يجهله أحد نحو «النّار حارّة» فليس بكلام 👈 البهجة المرضية على الفية ابن مالك، ص: 10 📚 صمت يعقبك السلامة خير من نطق يعقبك الملامة. صمت يكسوك‏ الكرامة خير من قول يكسبك الندامة. صمت يكسبك الوقار خير من كلام يكسوك العار. صمت تحمد عاقبته خير من كلام تذم مغبته. 👈 غرر الحكم و درر الكلم، ص: 421 و 422 🔰 باتوجه به بدیهی بودن مفاد این اخبار آیا می‌توان آنها را کلام دانست؟ 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و پنجاه و سوم: ✳️ : 📚 القنية مخدومة و من خدم غير نفسه فليس بحر 👈 شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج‏20، ص: 333 🔰 نتیجه عملیاتی خبر را با ترتیب قیاس استخراج کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و پنجاه و چهارم: ✳️ : 📚 إِنَّ أَهْلَ الْحَقِّ لَمْ يَزَالُوا مُنْذُ كَانُوا فِي شِدَّةٍ، أَمَا إِنَّ ذَلِكَ إِلَىٰ مُدَّةٍ قَلِيلَةٍ وَ عَافِيَةٍ طَوِيلَةٍ. 👈 الکافی، ج۲، ص۲۵۵ 🔰 جمله اول را ترکیب کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و پنجاه و پنجم: ✳️ : 📚 عن زرارة عن أحدهما قال قلت: الزبير شهد بدرا قال: نعم و لكنه فر يوم الجمل، فإن كان قاتل المؤمنين فقد هلك بقتاله إياهم، و إن كان قاتل كفارا فقد باء بغضب من الله‏ حين ولاهم دبره‏ 👈 تفسير العياشي، ج‏2، ص: 51 🔰 شکل قیاس کلام حضرت را تعیین نموده و مقدمات محذوفه را استخراج کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و پنجاه و ششم: ✳️ : 📚 محمد بن علي بن الحسين في العلل عن أبيه و محمد بن الحسن عن محمد بن يحيى عن الحسين بن الحسن بن أبان عن محمد بن أورمة عن أحمد بن محمد بن أبي نصر و عبد الرحمن بن أبي نجران عن مثنى الحناط عن منصور بن حازم عن سعيد بن أحمد عن ابن عباس قال قال رسول الله ص ... الخ 👈 وسائل الشیعة، ج۱، ص۲۹۰، ح۷۶۵ 🔰 اعتبار سند را بررسی نمایید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm