eitaa logo
کارورزی اجتهاد تمدنی
506 دنبال‌کننده
182 عکس
20 ویدیو
51 فایل
اجتهاد تمدنی و تمدنسازی اسلامی بدون اجتهاد جواهری ممکن نیست. اجتهاد جواهری با تمرکز بر سه رویکرد در فقاهت 1️⃣قاعده محور (۱۶۰) 2️⃣مهارت محور (۱۳۰) 3️⃣الگوریتمی(۱۰۰) دست یافتنی است.🏆 ارائه پیشنهادات و انتقادات👇 @Shasanrafatizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
کارورزی اجتهاد تمدنی
#نقشه_راه_مسیر_طلبگی #معرفی_کارویژه_های_طلبگی قسمت پنجم:کارویژه ها و مشاغل طلبگی۲ در این ویدیو ک
سلام علیکم و رحمه الله جهت استعدادیابی و برنامه ریزی تحصیلی و شغلی و هدفگذاری پیشنهاد میشود از کانال و سایت مسیر طلبه استفاده نمائید🙏💐🌏
Shahidayn_RB_14.mp3
7.1M
💠 منهج شناسی و مکتب شناسی شهیدین (رضوان الله تعالی علیهما) 🔸دوره تخصصی منهج شناسی فقهاء 🔰 جلسه چهاردهم 💢 استاد معظم ربانی بیرجندی نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری شناسه کانال مجاز است. 🆔 eitaa.com/rabbanibirjandi/
قاعده شناسی اصاله الاطلاق/موانع /انصراف 💐📒📒مرحوم مظفر ره در فصل انصراف از بحث مطلق و مقید می‌فرماید: هر نوع انصرافی مانع از تمسک به اطلاق نیست بلکه اگر ناشی از ظهور لفظ در مقید باشد، مانع از تمسک به اطلاق است. مهم تشخیص نوع انصراف است گاهی این تشخیص بر فقیه سخت می‌شود لذا بر فقیه است که مواضعی که ادعای انصراف شده است را تحقیق کند که نیاز به ذوق و سلیقه ادبی دارد 😊 و بسیار اندک است که در آیات و یا روایات در مسائل فقهی ادعای انصراف نشده باشد!😳⁉️ در اینجاست که ارزش مهارت و تخصص داشتن در لغت شناسی و فقه اللغه و آداب لغوی روشن می شود و این بابی است که کثیر الابتلاء است و تاثیر شگرف در استنباط احکام دارد😳 ایشان مثال می زند به مسح در آیه وضو که انصراف به ید و باطن ید دارد تشخیص منشاء انصراف مهم است (مسح به باطن ید) اگر ناشی از ظهور لفظ در مقید باشد مانع از تمسک به اطلاق است (دیگر مسح با پشت دست جایز نیست) اگر ناشی از طبع انسانی (سبب خارج از لفظ) باشد مانع از تمسک به اطلاق نیست و این برمیگردد به واژه مسح که انصراف لفظی دارد یا نه؟ ناگفته پیداست که این موضوع یک بحث لغت شناسی است⁉️ 🌏🌏✅✅@karvarzi_eghtehad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹💠فرمایشات رهبری در تمدنسازی دینی 🌸 هویت تمدن 🌸 فقه تمدنی 🚥 🚥 🚥 🚥 🚥 🚥 🚥 🚥 🚥 🆔 @mhgolkar
✅ استاد : محورهای مهم در 🔹روش فقهی عبارت است از چارچوب دادن، فعال کردن و مؤثر قرار دادن عمل استنباط و ارکان آن، از رهگذر بررسی نگاه‌ها، تکیه بر معلومات و به کارگیری تکنیک‌های مؤثر در استنطاق نص 🔹مؤثر واقع شدن استنباط چند عامل دارد: اتخاذ دیدگاه‌ها و زاویه دید، معلومات و آگاهی‌های ویژه و ... 🔹ارکان عملیة الاستنباط ۷ بخش است که روش در آنها ظهور می‌یابد: 1️⃣ فقه النص شامل فقه القرآن و فقه الحدیث (مضمون الحدیث/ سند الحدیث) است 2️⃣ فقه الموضوع 3️⃣ فقه الآراء (روش بررسی اقوال) 4️⃣ فقه اللغة 5️⃣فقه السیر و المرتکزات و الاعراف 6️⃣ فقه التطبیق 7️⃣ فقه الترتیب (منبع: روش‌شناسی اجتهاد آیت الله خامنه‌ای بر اساس کتاب غنا، جلسه اول، فایل صوتی نشست) 🔸 کانال روش‌شناسی اجتهاد (روشنا)👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2917400596Cb97bc66604 🆔@ravesh_ejtehad
بزودی ✅ (۱) 🔹میهمان: حجت الاسلام و حجت الاسلام (مدرسان سطوح عالی حوزه علمیه مشهد و نویسندگان مقاله فرایند حکم‌شناسی در استنباط» (دانلود مقاله) 🔹این برنامه به صورت مجازی است و زمان آن متعاقبا اعلام خواهد شد. 🔸 کانال روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 https://eitaa.com/ravesh_ejtehad 🆔 https://ble.ir/ravesh_ejtehad
بسم الله العلیم 🏃‍♂گروه پیشگامان مدینه فاضله و مدیریت کانال کارورزی اجتهاد تمدنی اقدام به برگزاری دوره فاز اول الگوریتم اجتهاد در مراکز و مدارس فقهی نموده است. 👇👇👇👇 ✅برگزاری دوره فاز ادبی الگوریتم اجتهاد ✅با استخراج بیش از ۲۰۰ مورد تطبیق از کتاب های معتبر فقهی (جواهر الکلام، ریاض المسائل، زبده البیان، آیات الاحکام، مرآه العقول و ... ) ✅استخراج مراحل ادبی با ۴ رویکرد روش شناسی لغت شناسی روش شناسی تحلیل صرفی روش شناسی تحلیل نحوی فقها روش شناسی تحلیل بلاغی فقهاء ✅امکان برگزاری بصورت مجازی و حضوری ✅ارائه الگوریتم فقهی مرحله بندی شده چهار رویکرد مذکور ✅ضریب گذاری قواعد ادبی و استخراج مهمترین قواعد صرفی نحوی بلاغی در فرآیند اجتهاد ✅ارائه فهرست کاملی از مهارتهای لازم برای اجتهاد اهداف طرح: 1⃣ایجاد احساس بالندگی طلاب از ادبیات خواندن 2⃣ارائه مدل الگوریتمی اجتهاد در فاز ادبیات 3⃣اثبات آسان بودن اجتهاد 4⃣کارورزی طلاب اجتهاد پژوه 5⃣ارائه طریق جهت جلوگیری از سردرگمی در روش شناسی فقاهت و اجتهادپژوهی 🌏✅هدف محوری از برگزاری دوره احیاء فاز مغفول و تاثیرگذار الگوریتم اجتهاد یعنی مراحل ادبی در ۴ علم مذکور است که طبق بررسی اولیه حدود ۴۰ گام از مراحل اجتهاد را تشکیل می‌دهد و همچنین نشان دادن تاثیرگذاری ادبیات در فرایند فقاهت است. 🌏🌏✅✅@karvarzi_eghtehad
ج ۱ وبینار تاثیرگذاری علوم ادبی در فقاهت.mp3
8.72M
🔊 💠 ✅با موضوع تاثیرگذاری علوم ادبی در فقاهت 🎙ارائه دهنده: حجت الاسلام سید حسن رفعتی زاده 🔶برگزار کننده : واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها(عج) ✔️جلسه اول •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═📕🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼📘═╝
کارورزی اجتهاد تمدنی
🔊 #فایل_صوتی 💠#نشست_پژوهشی #اجتهاد_الگوریتمی ✅با موضوع تاثیرگذاری علوم ادبی در فقاهت 🎙ارائه دهنده
سلام علیکم و رحمه الله 📣قال توجه دوستان اجتهادپژوه سلسه نشستهای فوق 👆👆 فشرده دوره فاز ادبی الگوریتم اجتهاد است. برخی از دوستان جویا و پیگیر بودند🙏💐 هنیئا لارباب النعیم نعیمهم 🎁
ج ۲ وبینار مراحل ادبی الگوریتم اجتهاد.mp3
7.7M
💠 ✳️با موضوع تاثیرگذاری علوم ادبی در فقاهت ✨استاد حجه الاسلام سید حسن رفعتی زاده ❇️اختصاصی کانال وارثین❇️ ✳️جلسه دوم 🔸چکیده مطالب جایگاه روش لغت‌شناسی بحدی در فرایند اجتهاد و استنباط بالاست که بدون لغت‌شناسی راه بر اجتهاد و استنباط بسته است. از میان مدلهای مطرح تحلیل لغوی در نشست مراحل ادبی الگوریتم اجتهاد الگوی صاحب جواهر ره در قالب یک نمونه کاربردی و تقریبا کامل از دوره جامع و دقیق و معتبر جواهر الکلام ارائه شد. مراحل تحلیل لغت‌شناسانه صاحب جواهر ره در باب طهارت در 16 مرحله و گام ارائه شد. برخی از مراحل مزبور عبارتند از: 1️⃣.ضبط اللغه و تعیین اعراب و حرکات 2️⃣.تعیین نوع کلمه 3️⃣.مرزگذاری بین متشابهات لغت 4️⃣.بیان معنای لغوی 5️⃣.استشهاد به کاربرد و استعمال به مثابه استدلال 6️⃣.شفاف سازی مراد از لغت ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
ج۳ تحلیل صرفی و الگوریتم اجتهاد.mp3
10.08M
🔊 💠 ✅با موضوع الگوریتم تحلیل صرفی و الگوریتم اجتهاد 🎙ارائه دهنده: حجت الاسلام سید حسن رفعتی زاده 🔶برگزار کننده : واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها(عج) ✔️جلسه سوم •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
ج ۵ الگوریتم تحلیل بلاغی فرآیند اجتهاد.mp3
32.45M
🔊 💠 ✅با موضوع الگوریتم تحلیل بلاغی فرآیند اجتهاد 🎙ارائه دهنده: حجت الاسلام سید حسن رفعتی زاده 🔶برگزار کننده : واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها(عج) ✔️جلسه پنجم •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
ج۴ خرده فرایند تحلیل نحوی الگوریتم اجتهاد.mp3
28.88M
🔊 💠 ✅با موضوع فرایند تحلیل نحوی الگوریتم اجتهاد 🎙ارائه دهنده: حجت الاسلام سید حسن رفعتی زاده 🔶برگزار کننده : واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها(عج) ✔️جلسه چهارم •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═📕🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼📘═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَم.. 🔹 عید سعید غدیر مبارک🔹 ✨ذکر علی عبادت است ┅═❈🍃🌸🍃❈═┅
اسعد الله ایامکم کل عام و انتم بخیر السعید کل السعید من احب علیا علیه السلام عید الله الاکبر عید اکمال دین و تمامیت نعمتها بر همه ارادتمندان آن منجی عالم بشریت از زنجیرهای دست و پاگیر مبارک باد شاد باشید با عشق خود ها علی بشر کیف بشر🙏💐🌷🎁
🏴 ◾️قال الإمام الرّضا علیه‌السّلام: کانَ اَبی اِذا دَخَلَ شَهْرُ الْمُحَرَّمِ لا یُری ضاحِکاً وَ کانَتِ الْکِاَّبَةُ تَغْلِبُ عَلَیْهِ حَتّی یَمْضِیَ مِنْهُ عَشْرَةُ اَیّامٍ، فَاِذا کانَ الْیَوْمُ العْاشِرُ کانَ ذلِکَ الْیَوْمُ یَوْمَ مُصیبَتِهِ وَ حُزْنِهِ وَ بُکائِهِ و یَقُولُ هُوَ الیَومُ الَّذی قُتِلَ فیهِ الحُسَینُ صلی اللهُ علیه؛ ◾️هر گاه فرا می رسید، پدرم (امام کاظم علیه‌السّلام) خندان دیده نمی‌شد و غم بر او غلبه می‌یافت تا آن که 10 روز از محرم می‌گذشت، پس هنگامی که روز دهم می‌رسید، آن روز، روز مصیبت، غم و گریه پدرم بود و می‌فرمود: این همان روزی است که حسین که درود خداوند بر او باد در آن روز کشته شد. امالی صدوق، ص ۱۱۱ 📢 کانال روابط عمومی حوزه‌های علمیه Go2l.ir/CSIS_Eta 🆔 :ایتا
معناشناسی یا معنایابی از آنجا که واژگان، پلی هستند برای رسیدن به گوهر معنی، معنایابی هدف اعلی و اصلی از فرآیندهای صرفی و نحوی و بلاغی است. اگر بدون روش معنایابی و بدون تمرکز بر این کارکرد ادبیات بخوانیم بهره ای از ادبیات نبرده ایم و ثمره ای بر تلاشهای ما مترتب نمی شود!😔 1⃣در علم صرف باید بدانیم👇 که مثلا وزن فعُل_ یفعُل لازم است یعنی معنای واژگانی که بر این وزن باشند معنایی خارج از ذات شیئ یا شخص ندارند شرُف یعنی خود شخص شریف است به دیگری کاری ندارد یا مثلا وزن افعل دلالت بر رنگ و عیب و .. می‌کند مانند اعور تا ما را در ترجمه صرفی کمک نماید. 2⃣در علم نحو باید بدانیم👇 مفعول مطلق یا حال یا معه یا تمییز چگونه ترجمه می‌شود و بتوانیم ترجمه نحوی دقیق داشته باشیم ترجمه های قرآن متاسفانه پر است از معادل گذاری های غلط نحوی 3⃣در علم بلاغت باید بدنبال معنی یابی باشیم منتهی معنا در بلاغت دو چیز است معنای اولیه و ثانویه که دومی همان اغراض و اهداف از سخن و ارتباط است پس باید علاوه بر معنای اولیه در جستجوی غرض متکلم باشیم مثلا در اینجا چرا قید را ذکر کرده چرا حذف کرده چرا مقدم آورده و ... 📒در حقیقت مهارت ترجمه واژگان و تراکیب قرآن و روایات در ۲ مرحله قابل تعریف است که مرحله اول، فهم متن مبدا است که در ۴ گام ذیل خلاصه می‌شود.👇 گامها: ۱.ترجمه لغوی ۲.ترجمه صرفی ۳.ترجمه نحوی ۴.ترجمه بلاغی ترجمه در مرحله اول بر اساس: 1⃣معنای اولیه (لغت و صرف و نحو) 2⃣معنای ثانویه (نحو و بلاغت) ارایه می‌شود. مرحله دوم، صحت سنجی ترجمه و ویراستاری محتوایی و ادبی ترجمه است. 👌👈برای آشنایی با ترجمه های غلط آیات و روایات و همچنین روش صحیح ترجمه می توانید به کتابهای فن و مهارت ترجمه مراجعه داشته باشید 🙏🙏 📣بدون ترجمه صحیح به تفسیر نخواهیم رسید و بدون تفسیر صحیح قرآن و روایات به اجتهاد صحیح نخواهیم رسید😱 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
عنوان سامانه: جُـــــهد (جستجوی هوشمند دانش) با این ابزار،محققان می‌توانند در بین بیش از پنجاه هزار جلد کتاب، نشریه و تقریر علوم اسلامی به راحتی به تتبع بپردازند. به این جستجوگر هوشمند: ۱.کتابخانه مدرسه فقاهت؛ ۲.کتابخانه اهل سنت؛ ۳.مدارک اسلامی؛ ۴.تقریرات. ✅یادآور می‌شود که این سامانه در حال به روزرسانی و توسعه است. آدرس سامانه ــــــــــــــــــــ واحد پژوهش مدرسه علمیه امام جعفرصادق(سلام الله علیه) تایباد 💐با ما همراه باشید •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═
۱) کتابخانه دیجیتالی تبیان http://www.tebyan.net ۲) کتابخانه دیجیتال نور http://www.noorlib.ir ۳) کتابخانه آنلاین http://infoketab.ir/ ۴) کتابخانه دیجیتال سازمان‌ اسناد و كتابخانه‌ ملي‌ http://www.nlai.ir ۵) کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی http://www.ical.ir ۶) کتابخانه اینترنتی علاءالدین http://www.aladdinlibrary.org ۷)کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران http://library.ut.ac.ir/ ۸) کتابخانه تخصصی اهل البیت (علیهم السلام) https://library.razavi.ir ۹) کتابخانه پایگاه حوزه www.hawzah.net ۱۰) کتابخانه پایگاه اندیشه قم www.andishe qom.com ۱۱) کتابخانه باشگاه اندیشه WWW.bashgah.net ۱۲) کتابخانه امام علی (علیه السلام) www.imamAlinet.net ۱۳) کتابخانه دیجیتالی مذاهب http://mazaheb.com ۱۴) کتابخانه آیة اللّه مکارم شیرازی www.makaremshirazi.org ۱۵) کتابخانه آیة اللّه مصباح یزدی www.mesbahyazdi.org ۱۶) کتابخانه الکترونیکی معارف اسلام www.maarefislam.com ۱۷) کتابخانه آیة اللّه مرعشی نجفی https://www.ghbook.ir/index ۱۸) کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام www.historyLib.com ۱۹) کتابخانه تخصصی فقهی ائمه اطهار www.Lankarani.com ۲۰) کتابخانه مدرسه فقاهت https://lib.eshia.ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
اجرای بیش از 230 عنوان نرم افزار های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بدون نیاز به نصب و فعالسازی تا 40 درصد ویژه آغاز سال تحصیلی حوزه ها 🌐www.abrenoor.ir 📢 کانال روابط عمومی حوزه‌های علمیه Go2l.ir/CSIS_Eta 🆔 :ایتا
روش شناسی تحلیل لغت استاد واسطی.pdf
1.01M
✅✅الگوریتم لغت شناسی 📣الگوریتم تحلیل لغوی و فرایند اجتهاد 📒مدلهای موجود در تحلیل لغت در دوره فاز ادبی الگوریتم اجتهاد جلسه دوم یکی از الگوهای تحلیل لغوی یعنی الگوی صاحب جواهر الکلام را در ۱۶ مرحله بیان کردیم اکنون👇👇👇 یکی دیگر از الگوهای موجود در تحلیل لغات آیات و روایات یعنی الگوی استاد واسطی در ۱۲ مرحله را تقدیم دوستان علم و پژوهش و حقیقت می‌کنیم.🙏🙏 دوستان جویای الگوریتم اجتهاد حتما این مقاله را ببینند👆👆 🌏🌏🌏✅✅@karvarzi_eghtehad
🌷اگر اجتهادپژوهی بخواهد روش شناسی اجتهاد و الگوریتم اجتهاد یک فقیه بزرگ را کشف کند، یکی از روشهای کشف روش شناسی اجتهاد و استخراج قواعد ادبی و فقهی اصولی یک فقیه مانند شیخ اعظم انصاری و صاحب جواهر و ... تعریف کلیدواژه های متناسب است.🙏 در هر عرصه ای می‌توان کلیدواژه های مرتبط تعریف نمود. 📣✅📒برای کشف عمومات فوقانی و قوانین بالادستی دین میتوان از الفاظ مطلق و عام کمک گرفت. 🌏الفاظ عام (ادوات عموم) عبارتند از: ۱.کل ۲.جمیع و مشتقات آن(اجمع، اکتع، ابصع) ۳.دائما ۴.ایّ شرطیه ۵.تمام ۶.هیئت کلمات مانند معرف به ال جنس ۷. نکره در سیاق نفی و نهی ۸.ادات استثنا که مستثنی منه عام است ۹. قاطبه ۱۰.مفرد محلی به لام استغراق ۱۱.حذف متعلق ۱۲.من موصوله ۱۳.ما موصوله ۱۴.ایّ استفهام ۱۵.ایّ موصوله ۱۶.جمع محلی به لام مانند ۱. کل نفس ذائقه الموت که یک قانون فراگیر است (کل) مثال ۲: لعن الله بنی فلان قاطبه (قاطبه) مثال۳: احبّ الله من احب حسینا (موصول) 🌏الفاظ مطلق عبارتند از: ۱.اسم جنس ۲.علم جنس ۳.نکره ۴.جمله شرطیه ۵.جمله مطلق مانند صیغه امر مثال: من آذی مومنا فقد آذی الله (نکره= مومنا) ✅جالب است بدانید عام نیز میتواند مطلق باشد منتهی بلحاظ حالات یعنی العلما در اکرم العلما اگر شامل افراد عالم (مثلا ۱۰۰ نفر) شد = عام و اگر شامل حالات افراد (سید و عام، پیر و جوان، مشهدی و کاشانی،) شد = مطلق ✅نکات ادبی اصولی 🌏🌏@karvarzi_eghtehad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقشه شما برای رقم زدن آینده طلبگی تون چیه؟ سلام دوستان اگر‌میخواین فقط تو ۲ دقیقه با همه اقداماتی که در طراحی نقشه راه مسیر طلبگی انجام شده آشنا بشین. این رو از دست ندین. نقشه راه برای ایجاد یک‌ از شماست. @masirtalabe
انا الله و انا الیه راجعون 😞😭 این آخوندام ما رو ول نمی کنند...😒😏 ‌‌‌ یکی از اساتید ریاضی دانشگاه تهران نقل می‌کرد: ‌‌‌ قرار بود جمع منتخبی از اساتید و نخبگان ریاضی برای شرکت در کنفرانسی بین المللی به یکی از کشور های غربی برن.🙂 ‌‌‌ وقتی سوار هواپیما شدم دیدم یه تو هواپیماست.😒🛫 ‌‌‌‌ به خودم گفتم بفرما؛ اینا سفر خارجی هم ما رو ول نمیکنن.😤 ‌‌‌‌ رفتم پیشش نشستم بهش گفتم:حاج آقا اشتباه سوار شدید...مکه نمیره😐🕋 ‌‌‌ گفت: میدونم ‌‌‌‌ گفتم: حاجی قراره ما بریم کنفرانس علمی؛ شما اشتباهی نیاین😕 ‌‌‌‌ گفت: میدونم ‌‌‌ دیدم کم نمیاره😏 ‌‌‌ جدیدترین و پیچیده ترین مساله ریاضیمو که قرار بود تو کنفرانس مطرح کنم داخل برگه نوشتم دادم بهش، گفتم شما که داری میای کنفرانس بین المللی ریاضی اونم تو یه کشور خارجی حتما باید ریاضی بلد باشید. اگر ریاضی بلدید این سوال رو حل کنید ، برگه رو بهش دادم و خوابیدم.😎🤓 ‌‌‌ از خواب که بیدار شدم دیدم داره یه چیزایی تو برگه مینویسه.🤣 ‌‌‌‌ گفتم: حاجی عجله نکن اگه بعدا هم حلش کردی من دکتر فلانی هستم از دانشگاه تهران. جوابشو بیار اونجا بده.😂 ‌‌‌‌ دوباره خوابیدم.😴 بیدار که شدم دیگه نمی نوشت، گفتم چی شد؟🤔 ‌‌‌‌ 📝برگه رو بهم داد و گفت: سوالت چهار راه حل داشت سه راه حل نوشتم و اون راهی هم که ننوشتم بلد بودی.😳 ‌‌‌‌ شوکه شده بودم😳😥 ادامه داد: این هم مساله منه اگر تونستی حلش کنی من حسن زاده آملی هستم از قم.........😨 ‌‌‌‌‌ بعدها فهمیدم که به ایشون لقب ذوالفنون را دادند و ایشان در تمامی علوم صاحب نظر بود.😶 ‌‌‌‌‌ تا جایی که دورانی که پا تو سن نذاشته بود در هفته روزی یکبار عده ای از پروفسور های فرانسه و سایر کشور های اروپایی برای کسب علم و ریاضی و نجوم خدمت ایشان میرسیدند.😕 ‌‌‌ این جملات وقتی بیش‌تر معنا پیدا می‌کند که بدانیم صاحب تفسیر المیزان، علامه عارف آیت‌الله طباطبایی درباره شاگردش علامه حسن‌زاده فرموده‌اند: را کسی نشناخت جز امام زمان(عج).♥️ ‌‌‌‌‌‌‌ ‌