3-درس گفتار نظری-کاربردی عدالت اجتماعی.mp3
25.17M
💥درس گفتارهای نظری-کاربردی درباره عدالت اجتماعی
📌جلسه سوم
۱۴۰۰/۷/۱۳
🎤استاد #قنبریان
#عدالت_اسلامی
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
تحليل،_نقد_و_بررسی_آراء_ناظر_به_«اسلاميت»_فلسفه_اسلامی_.pdf
318.9K
📕 #مقاله تحليل، نقد و بررسي آراء ناظر به "اسلاميت" فلسفه اسلامی
💧چکیده
يکي از پرسشهايی که امروزه در باب فلسفة اسلامي مطرح ميشود، اين است که منظور از #فلسفه_اسلامی چيست؟ و چرا اين فلسفه، در مقام واقع، بعنوان و وصفِ «اسلامي» متّصف گشته است؟ در پاسخ به اين پرسش، آراء مختلف و متضادي بيان شده است: برخي اين فلسفه را اساساً همان فلسفة يوناني دانسته و افزودن وصف عربي و اسلامي به آن را امري بيوجه دانستهاند. برخي ديگر، اين فلسفه را بجهت جانبداري از باورهاي اسلامي، به الهيات و کلام اسلامی تقليل و تحويل دادهاند. لکن محققان و صاحبنظران زيادي هم هستند که به واقعيت و تحقق اين فلسفه و اسلاميت آن معتقدند. اين محققان به دو دستة بزرگ تقسيم ميشوند: برخي عنوان اسلامی را امري صوري و ظاهري قلمداد کرده و رشد و گسترش اين فلسفه در سرزمين اسلامی و بدست فيلسوفان مسلمان و تحت لواي حکومت اسلامی را علل نامگذاري آن به «فلسفه اسلامی» دانستهاند. دستهيي ديگر، وصف مذکور را ناظر و معطوف به محتوای اين فلسفه دانسته و ديدگاههای متفاوتی در اين زمينه ارائه کردهاند. برخي از اين بزرگان بر اين باورند که چون بعضي از مسائل اين فلسفه، مأخوذ از تعاليم اسلامی است و برخي از آن نيز در خدمت اثبات بعضي از تعاليم دين اسلام است، از اينرو اين فلسفه به صفت اسلامي متصف گشته است. برخي ديگر از اين محقّقان، باور مستدّل فيلسوفان اين فلسفه به وجود باريتعالي و توحيد ربوبي و تشريعي را براي اسلامي (بمعناي عام) ناميدن اين #فلسفه، کافي ميدانند و بعضي ديگر، اين فلسفه را همان فلسفة نبوي و مأخوذ از کتاب و سنّت معرفي ميکند..
🔴 @kashkolenab
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 تقاضای دعا و حمد شفا
♨️ طلبهی نازنینی که امروز صبح در چند قدمی حرم حضرت معصومه (سلاماللهعلیها) مورد سوءقصد قرار گرفت، از بهترین طلاب مشهدی هستند که اخیراً جهت ادامهی تحصیل به قم هجرت نمودند.
🤲🏻 تقاضا داریم سورهی حمدی جهت شفای ایشان قرائت بفرمایید.
@Manahejj
❓اقتصاد اسلامی به چه معناست؟
✍حضرت آیت الله #مظاهری:
🔸منظور ما از اقتصاد اسلامی- که موضوع بحث ما در این رساله است- نظام مالی و سیستم اقتصادی اسلام است نه علم اقتصاد.
برای توضیح این مطلب لازم یادآور شویم که: «علم اقتصاد بر آنچه با زندگی اقتصادی رابطه دارد با معیارهای علمی و اصطلاحات ویژه ی خود مینگرد، و روابط پدیدههای اقتصادی را روشن میسازد، ولی «مکتب اقتصادی» برای تنظیم اقتصاد، قوانینی را که متکی به عدالت باشد ارائه میدهد. »
🔻بعبارت دیگر رسالت «علم اقتصاد» کشف پدیدههای خارجی و روابط آنها در زندگی اقتصادی است و رسالت «مکتب اقتصادی» ایجاد قانون بر اساس عدالت اجتماعی برای تنظیم زندگی اقتصادی است و بگفته ی حضرت آیت الله «سید محمد باقر صدر»: «تفاوت میان علم اقتصاد و مکتب اقتصادی تفاوت تاریخ و اخلاق است» زیرا علم تاریخ در مسیر علمی خود علل پدیدهها - مثلا علل و عوامل غلبه ی اسلام بر ایران- را بیان میکند، و روابط و آثار و نتایج آن را روشن میسازد بی آنکه به حقانیت آن وقایع نظری داشته باشد که آیا سزاوار بود چنان شود یا نه. اما اخلاق بیانگر آنست که حوادث و پدیدههای وقوع یافته با عدالت مطابق است یا خیر.
💥بنابراین آنان که میگویند «در اسلام اقتصاد نیست زیرا بحث و اصطلاحی از بحثها و اصطلاحات علم اقتصاد در اسلام دیده نمی شود» به تفاوت میان نظام اقتصادی و علم اقتصاد توجه نکرده اند.
🔹اصولا اسلام نیامده است که حوادث و پدیدهها را با اصطلاحات و معیارهای علم اقتصاد کشف کند و چنین مسئوولیتی هم ندارد، بلکه اسلام زندگی اقتصادی را در پرتو عدالت تنظیم میکند.
متون اسلامی، ما را به مجموعه ای از قوانین آشنا میسازد که زندگی اقتصادی انسان و رابطه ی اقتصادی او را در دادوستد و تولید و توزیع تنظیم میکند، و لازم نیست در متون اسلامی یک اصل کلی مانند «اصل آزادی اقتصادی» در مکتب سرمایه داری وجود داشته باشد، بلکه از متون اسلامی موضع اسلام در برابر اصل آزادی اقتصادی روشن میشود، مثلا اسلام جائز میداند زمین آباد شود، ولی اجازه نمی دهد کسی زمین را بدون آباد کردن مالک شود. اسلام تجارت را جائز میداند ولی به حاکم اسلامی هم اجازه ی کنترل قیمتها را داده است. از مجموع این دستورات در آیات و روایات موضع اسلام در برابر آزادی اقتصادی معلوم میشود.
ما نیز در این رساله 👇 برآنیم که اثبات کنیم اسلام مکتب اقتصادی دارد...
📚 مقایسه ای بین سیستمهای اقتصادی ، جلد ۱ ص۹
#اقتصاد_اسلامی
#علوم_انسانی_اسلامی
🔸کشکول ناب حوزوی🔻
✳️ @kashkolenab
athrartadkhen.pdf
10.09M
📚 #کتاب إضرار التدخين
✍علامه سيد هبة الدين #شهرستانی (ره)
🔻اضرار التدخین او شرب الدخان فی نظر الطب و الدین از تالیفات مجتهد، عالم و مجاهد بزرگ اسلام و صاحب بیش از صد آثار علمی ارزشمند یعنی سید محمد علی معروف به هبه الدین شهرستانی ( متولد 1301- تموفای 1386 هجری قمری ) است. این اثر در سال 1343هجری قمری در مطبعه دار السلام بغداد و در 36 صفحه منتشر شده است. مطالب کتاب شامل مقدمه، انواع دخانیات، آرای فقها در حرمت استعمال دخانیات و نظر مؤلف درباره این مساله، گواهی و شهادت اطبا در سموم مواد دخانی، اشارات دهگانه در ضررهای استعمال دخانیات و آثار دخانیات در نسل و قوای فکری می باشد.
#معرفی_کتاب
#فقه_تمدنی
🔰 کشکول ناب حوزوی🔻
🌸 @kashkolenab 👈
کشکول ناب حوزوی
💥 احیاء قرآن در حوزههای علمیه علامه #عسکری (ره) در این کلیپ از خاطرات ایام طلبگی میگویند که در آن
💥یکی از علل مهجوریت قرآن جمود بر اقوال مفسرین است!
✍ #امام خمینی(ره):
«یکی دیگر از حجب که مانع از استفاده از این صحیفه نورانیه است اعتقاد به آن است که جز آن که مفسرین نوشته یا فهمیده اند کسی را حق استفاده از قرآن شریف نیست و تفکر و تدبّر در آیات شریفه را به تفسیر به رأی، که ممنوع است، اشتباه نموده اند؛ و به واسطه این رأی فاسد و عقیده باطل، قرآن شریف را از جمیع فنون استفاده عاری نموده و آن را به کلی مهجور نموده اند. در صورتی که استفادات های اخلاقی و ایمانی و عرفانی به هیچ وجه مربوط به تفسیر نیست تا تفسیر به رأی باشد».
📚آداب الصلاه ، ص199
#تفسیر
#نقد_حوزه
🔸کشکول ناب حوزوی🔻
✳️ @kashkolenab
هدایت شده از مرکز ارتباطات دولت و روحانیت
باید کاری کنیم که همه بدانند، طلاب بخشی از همین مردمند و مشکلاتشان کمتر از دیگران نیست
🔹حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم دولابی مشاور رئیس جمهور و عضو مجلس خبرگان رهبری که صبح امروز با عیادت و ابلاغ سلام رئیس جمهور از آخرین وضعیت حجت الاسلام جهانگیری طلبه مضروب روز گذشته قم اطلاع یافت در صفحه ویراستی خود نوشت: به ملاقات طلبه مظلومی رفتم که دیروز به او حمله شده بود. به لطف خدا و با تلاش پزشکان، حالش رو به بهبود است. برای جلوگیری از حوادث مشابه،باید کاری کنیم که همه بدانند، طلاب بخشی از همین مردمند و مشکلاتشان کمتر از دیگران نیست. خوب است پرچم پیگیری مطالبات مردم به دست طلاب داده شود.
@hajabolghasem_ir
4_5956490366713594307.mp3
4.16M
🔺اهمیت آموزش کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم/ ویژگی های تفکر #علامه_طباطبایی و استاد شهید #مطهری
🎤حجت الاسلام حسین سوزنچی
📆۱۲مهر ۱۳۹۶
#معرفی_کتاب
#فلسفه_اسلامی
#نقد_فلسفه_غرب
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥مناظره دکتر #درخشان و غنینژاد، این سوال قدیمی را بازطرح کرد که حرف حساب #اقتصاد_اسلامی چیست و نقطه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️اقتصاد حامی مستضعفین یا سرمایه داران؟!
دکتر درخشان: حضرت امام خمینی میفرمایند ما باید منافع مستضعفین را تامین کنیم
دکتر غنینژاد: بفرمایند! این گزاره علمی نیست!
⚡تمام دعوای جبهه حق و باطل بر سر همین یک کلمه است!
خداوند فرموده؟ بفرمایند
پیامبر فرموده؟ بفرمایند
علی (ع) فرموده؟ بفرمایند
قرآن فرموده؟ بفرمایند
ولی فقیه فرموده؟ بفرمایند
همه مردم ایران باید این چند ثانیه را ببینند!
نکات بسیار مهم این کلیپ:
۱. دو دیدگاه در مورد اقتصاد وجود دارد. یکی میگوید باید منافع سرمایهداران تامین شود و به اصطلاح کیک اقتصاد در دست ایشان باشد و دومی میگوید، باید منافع مستضعفان را تامین کرد تا اقتصاد رشد عادلانه کند. یعنی پیشرفت و عدالت توامان صورت بگیرد.
۲. دکتر درخشان بر مبنای نظر امام خمینی ره از یک امر ارزشی و یک هنجار و یک "باید" سخن میگوید و دو پاسخ از دکتر غنینژاد دریافت میکند:
۱. بفرمایند (یعنی امام فرمودهاند که فرمودهاند. من نظریه عدالت امام را قبول ندارم)
۲. این حرف امام را بعنوان یک گزاره علمی قبول ندارم
در صورتی که اساسا صفت علمی را نمیتوان بر یک گزاره هنجاری بار کرد
در حقیقت از نظر ایشان اگر ایدئولوژی، ایدئولوژی لیبرال باشد علمی است! اما اگر ایدئولوژی اسلام باشد غیرعلمیست
خلاصه دعوای بین مکتب اقتصادی اسلام و مکتب سرمایهداری لیبرال همین نکته است که اتفاقا اصل۴۳ قانون اساسی آن را تعیین تکلیف کرده است
⚠️حالا فهمیدید چرا بعضیا هیچ یک از دستورات اقتصادی رهبری و امام را اجرا نکردن؟! چون اصلا قبول ندارند و میگن فقط حرف لیبرالهای غربی درسته!
🌼 @kashkolenab 🌹
-100131069_989796228.MP3
40.64M
💥توصیه های آیت الله رضا #استادی به اهل علم
۲۸ بهمن ۱۴۰۱
#مشاوره_طلبگی
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
🔹دیدار برخی دانشجویان و طلاب با استاد #مفیدی یزدی در مسجد فاطمیه
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
🔺جلسه رونمایی از سه اثر ارزشمند آیت الله العظمی محمدعلی شاه آبادی(ره) در تهران
ان شاء الله نسخ خطی بقیه آثار این عالم ربانی عظیم الشأن پیدا شود و به چاپ برسد.
🌸 @kashkolenab 👈
💥جلسات شبانه آیت الله سید علی حسینی صدر در قم
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
❌ترویج #نئولیبرالیسم بالای منبر ✍قنبریان مدارس خصوصی و سیفون! 🔻شباهت ایندو به این است که برای رد ش
💥چند وقت پیش دبیرستان خصوصی امام صادق(ع) تحت نظر دانشگاه امام صادق (ع) مرحوم آیت الله مهدوی کنی اردو برگزار کرده بود در حوزه اشرافی ناطق نوری در لواسان!! با حضور اقای میرلوحی(نوه آیت الله مهدوی کنی و داماد پناهیان)
✍پ.ن١: مشخص شد چرا اقای میرلوحی از مدارس خصوصی(که هم مخالف عدالت آموزشی است و هم مخالف نص صریح قانون اساسی) دفاع میکند بالای منبر رسول خدا(ص)! ایده ساخت مدارس خصوصی ، ایده دولت رفسنجانی بود
✍پ.ن٢: اکثر پذیرفته شدگان کنکور از مدارس خصوصی هستند! بله آقایان در لواسان قربة الی الله قرآن و حدیث درس میدهند در حالیکه چند میلیون از کودکان (که اکثرا در سیستان و کرمان)هستند از تحصیل محروم اند!
🔥رهبر انقلاب: دادن آموزش و پرورش به بخش خصوصی کشور را نابود میکند❌
🔹این فکر در بعضی از مسئولان کشور در گذشته وجود داشت که ما بیاییم آموزش و پرورش را از دولت جدا کنیم. بدهیم دست بخشهای خصوصی بروند. این خرج سنگین و این بودجۀ سنگین را از دوش آموزش و پرورش برداریم.
🔹دستشان درد نکند این برای نابودکردن کشور فکر خوبی است. شأن تعلیم و تربیت شأن دولتی است. هیچ نظامی نمیتواند این شأن را از خودش دور کند.
⚠️تقویت مدارس دولتی مهم است
🔹وقتی به مدرسۀ دولتی کماعتنایی کنیم، معنایش این است که اگر کسی بنیه مالیاش آنقدر نبود که بتواند در مدرسهای که شهریه میگیرد ثبتنام کند، ناچار است که تن به ضعف بدهد؛ یعنی کسی که بنیۀ مالی ندارد، بنیه علمی هم نداشته باشد. این بیعدالتی محض است و به هیچوجه قابل قبول نیست❌
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
#مبارزه_با_اشرافی_گری
#عدالت_آموزشی
#نئولیبرالیسم
🌼 @kashkolenab
14010825.maghased.mp3
16.73M
💥نشست علمی «معرفت دینی و مقاصد شریعت»
🎤آیت الله ابوالقاسم #علیدوست
❇️ خداوند در بعث رسل و انزال کتب و تشریع مقررات اهدافی دارد
🏢 مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)
#روش_شناسی_اجتهاد
#اصول
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
❓اقتصاد اسلامی به چه معناست؟ ✍حضرت آیت الله #مظاهری: 🔸منظور ما از اقتصاد اسلامی- که موضوع بحث ما د
تحلیل الگوی اقتصادی آیت الله شاهآبادی.pdf
310.8K
📕 #مقاله "تحلیل الگوی اقتصادی آیتالله شاهآبادی"
✍️استاد احمدعلی یوسفی
چکیده
آیتالله العظمی محمدعلی شاهآبادی; فقیه، عارف، فیلسوف و استاد اخلاق به مسائل اجتماعی و اقتصادی عصر خود توجه جدی داشت. وی با آسیبشناسی دقیق از اوضاع اقتصادی عصر خود نشان داد که علت اصلی مشکلهای اقتصادی، حاکمیت نظامهای اقتصادی غربی و شرقی در ایران و دیگر کشورهای اسلامی است. آنگاه الگوی اقتصادی جامعی را مبتنی بر مبانی هستیشناختی و ارزششناختی آموزههای اسلامی و متمایز از الگوهای اقتصادی غربی و شرقی، استخراج و طراحی کرده است. وی در درون الگوی اقتصادی خود زیر نظر حاکمیت اسلامی و ولی فقیه، مدل اجرایی را پیشنهاد میدهد که نهادهای مالی، پولی و سرمایهای خاص و متمایز از نهادهای اقتصادی متعارف زمان خود دارد. در تحقیق پیش رو به روش تفسیر متن و تحلیل آن، الگوی اقتصادی مورد نظر آیتالله شاه آبادی; نشان داده میشود که از نظر وی راه اصلی برونرفت جامعۀ اسلامی از مشکلهای اقتصادی، استخراج و طراحی الگوی اقتصادی به روش تکوین و ابداع است.
🔑کانال استاد یوسفی👉
#آیت_الله_شاه_آبادی
#اقتصاد_اسلامی
#فقه_تمدنی
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓ ضوابط تفسیر علمی قرآن کریم چیست؟
🎤استاد رضایی اصفهانی
از برنامه قرآن و علوم
@quran_oloom
📆 شنبهها ساعت ۲۱ از شبکه قرآن و معارف سیما
بازپخش: روزهای یکشنبه، سهشنبه و پنچشنبه ساعت ۱۴:۱۵
#تفسیر
#علوم_قرآنی
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥انتقاد از کم کاری حوزه در عرصه های مختلف و بیان اهمیت علم کلام و پاسخ به شبهات + معرفی مرحوم آیت ال
🔺المخالفة مع علم الكلام؟!
✍️آیت الله احمد #عابدی:
حيث إنّ التعقّل و التفكير من أخصّ امتيازات الشيعة الإمامية ليس في مذهب الإمامية من يخالف علم الكلام و يذمّه، فإنّ كتاب «الكافي»- الذي يعدّ من أحسن مؤلّفات الشيعة في الاعتقادات و الأخلاق و الفقه وفقا لمذهب آل البيت عليهم السّلام- قد صدّر بأحاديث تدلّ على فضل العقل و العلم و تحثّ عليه.
و أمّا علماء العامّة فقد أفتى بعض منهم بحرمة تعلّم علم الكلام، و أنّه بدعة، و أنّه من أكبر الذنوب، و أنّ كتب علم الكلام تعدّ من الضلال و لا تدخل في ملك أحد، قال الرازي: «المقام الخامس: أن نقول الاشتغال بعلم الكلام بدعة و الدليل عليه القرآن و الخبر و الإجماع و قول السلف و الحكم ... و أمّا الإجماع فهو أنّ هذا علم لم تتكلّم فيه الصحابة فيكون بدعة فيكون حراما، أمّا أنّ الصحابة ما تكلّموا فيه فظاهر لأنّه لم ينقل عن أحد منهم أنّه نصب نفسه للاستدلال في هذه الأشياء، بل كانوا من أشدّ الناس إنكارا على من خاض فيه، و إذا ثبت هذا ثبت أنه بدعة و كلّ بدعة حرام بالاتّفاق. و أمّا الأثر: قال مالك بن أنس: إيّاكم و البدع، قيل و ما البدع يا أبا عبد اللّه؟ قال: أهل البدع الذين يتكلّمون في أسماء اللّه و صفاته و كلامه و لا يسكتون عمّا سكت عنه الصحابة و التابعون. و سئل سفيان ابن عيينة عن الكلام، فقال: اتبع السنة ودع البدعة. و قال الشافعي: لأن يبتلي اللّه العبد بكلّ ذنب سوى الشرك خير له من أن يلقاه بشيء من الكلام. و قال: لو أوصى رجل بكتبه العلمية لآخر و كان فيها كتب الكلام لم تدخل تلك الكتب في الوصية». «2» و لكن الأئمّة من آل البيت عليهم السّلام فكلّ من يثقون به من أصحابهم يحثّونه و يرغّبونه في علم الكلام و الجدال الأحسن، و أمّا من كان ضعيفا بحيث يصير مفحما عند المخالفين فيمنعونه أشدّ المنع من الدخول في هذا العلم، فقد روى الكشي عن عبد الأعلى قال: قلت لأبي عبد اللّه عليه السّلام: إنّ الناس يعيبون عليّ بالكلام و أنا أكلّم الناس، فقال: «أمّا مثلك من يقع ثم يطير فنعم، و أمّا من يقع ثمّ لا يطير فلا». «3»
————
(1) «تاريخ بغداد» ج 2، ص 32؛ «البداية و النهاية» ج 11، ص 31.
(2) «مفاتيح الغيب» ج 2، ص 95- 96، و قد عدّ الغزّالي علم الكلام من البدعة في «إحياء علوم الدين» ج 1، ص 38- 39، و نسبه في «درّة التاج» ج 1، ص 212 إلى الحشوية، و قريب منه في «المحاضرات» ج 1، ص 38.
(3) «اختيار معرفة الرجال» ص 319، ح 578. و قد روى العلّامة المجلسي في «بحار الأنوار» ج 73، ص 404 أخبارا صحيحة تدلّ على مدح الجدال و الخصومة في الدين و الاستدلال بعلم الكلام.
📚 الحاشية على إلهيات الشرح الجديد للتجريد، ص: 8و9
#کلام_اسلامی
#تاریخ_کلام
🚩کشکول ناب حوزوی👇
⭐️ @kashkolenab
14 Shaban 1415.MP3.m4a
9.04M
💥اگر كسى مضطرّ امام زمان (عليه السلام) شود به خود ايشان مى رسد و آن كه او را يافت چه از دست داده؟!
🎤قسمتى از سخنرانى آیت الله #وحيد_خراسانى (سلّمه الله)
١٤ شعبان ١٤١٥
٢٦ دى ١٣٧٣
🚩کشکول ناب حوزوی👇
⭐️ @kashkolenab
📚 #معرفی_کتاب "موسوعة الامامة في نصوص اهل السنة"
این اثر بازسازی کتاب «ملحقات الاحقاق» نوشته آیت الله العظمی سید شهاب الدین #مرعشی_نجفی است. کتاب «احقاق الحق وازهاق الباطل» تألیف شهید قاضی نورالله شوشتری است. آیت الله مرعشی درابتدا قصد کرد نسخه خطی این کتاب را تصحیح و احیا کند. این کتاب در سه جلد منتشر شد. از جلد چهارم، آیت الله مرعشی نجفی تعلیقاتی بر کتاب نوشت. این تعلیقات ادامه پیدا کرد تا به جلد سی و سوم رسید. مجلدات سی و چهارم تا سی و ششم را هم به فهرست اختصاص داد؛ به عبارت دیگر، ملحقات کتاب چندین برابر متن شد.
این مجموعه با تکمیل و استدراک آثار و منابع جدید از اهل سنت، شکل جدیدی به خود گرفت و به شکل موسوعه کنونی در آمد. این مجموعه در واقع موسوعه امامت است و آنچه درباره امامت از منظر شیعه و امامان معصوم (ع) مود توجه بوده، از منابع اهل سنت جمع آوری شده است. در این موسوعه به موضوع و مصداق امامت بر اساس منابع کهن و مهم اهل سنت (با بهره گیری از ۱۱۰۰ مولف اهل سنت) پرداخته شده است.
از 24 هزار حدیث ذکر شده در این مجموعه، بیش از ۸۵۰۰ حدیث آن به امیرالمومنین علی (ع) اختصاص دارد. همچنین برای تدوین این موسوعه کتابخانه تخصصی برای این امر ایجاد شده که دارای منابع خطی و کتاب های دسته اول حدیثی اهل سنت بوده است.
پیروی از خط اعتدال، دوری از بزرگنمایی و توهین، شناسایی رجال حدیث و منطبق بودن با یک ساختار دقیقی و شکیل و کامل بودن آن به عنوان یک کتاب حدیثی از ویژگی های این موسوعه می باشد.
🌐 جلد ۳۱ و ۳۲ اخیرا به چاپ رسید
📱تا جلد ۲۰ در نرم افزار قائمیه موجود است
#کلام_اسلامی
⭐️ @kashkolenab🌹