eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
503 ویدیو
351 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab
مشاهده در ایتا
دانلود
💥فتوای حضرت آیت الله به رای آری به جمهوری اسلامی 💎مرحوم آیت الله خویی در تاریخ 7 فروردین 1358، سه روز قبل از آغاز همه پرسی نظام جمهوری اسلامی، ضمن نامه ای فتوای خود مبنی بر رای آری به جمهوری اسلامی را صادر کردند. 🔻متن نامه ایشان: شکر و سپاس بی حد خداوند متعال را که ملت مسلمان غیور ایران در اثر مجاهدات و فداکاری های خود توانستند آزادانه و بدون هیچ تحمیلی رای خود را اظهار دارند و در این زمینه رای اینجانب این است که همگی نسبت به تشکیل حکومت جدید جمهوریت اسلامی را انتخاب نمایند و از آنجایی که اکثریت ساحقه این ملت شیعه اثناعشری می باشند لازم است برای مراعات حقوقشان قوانین مجعوله نسبت به این اکثریت موافق مذهب آنها گردد. توفیقات همه برادران ایمانی را از درگاه خداوند متعال خواستارم. ۹۹/۴/۲۸هجری (مطابق با ۷ فروردین ۱۳۵۸) ابوالقاسم الموسوی الخوئی 🌐 http://www.psri.ir/?id=hlqey8dx 🟢کشکول ناب حوزوی🔻 🔸 @kashkolenab
💥حضرت امیرالمومنین علی(ع) را خشکه مقدسی و تحجر به شهادت رساند! ✍ استاد شهید : اولین جریان جمودی که در دنیای اسلام پیش آمد همین جمودی است که اینها به خرج دادند. اگر بخواهید بفهمید جمود با دنیای اسلام چه کرده است، همین موضوع را در نظر بگیرید که علی بن ابیطالب را چی کشت؟ یک وقت می‌گوییم علی را کی کشت و یک وقت می‌گوییم چی کشت؟ اگر بگوییم علی را کی کشت؟ البته عبد الرحمن ابن ملجم، و اگر بگوییم علی را چی کشت، باید بگوییم جمود و خشک مغزی و خشکه مقدسی. همینهایی که آمده بودند علی را بکشند، از سر شب تا صبح عبادت می‌کردند. واقعاً خیلی تأثرآور است. علی به جهالت و نادانی اینها ترحم می‌کرد، تا آخر هم حقوق اینها را از بیت المال می‌داد و به اینها آزادی فکری می‌داد. بالاخره توطئه چیدند که سه نفر را از بین ببرند، همان جریان توطئه‏ ای که می‌دانید. تنها کسی که موفق شد، عبد الرحمن بود و البته او از دیگران هم کمک گرفت. ابن ابی الحدید می‌گوید: اگر می‌خواهید بفهمید که جمود و جهالت چیست، به این نکته توجه کنید که اینها وقتی که قرار گذاشتند این کار را بکنند، مخصوصاً شب‏ نوزدهم رمضان را انتخاب کردند. گفتند: ما می‌خواهیم خدا را عبادت بکنیم و چون می‌خواهیم امر خیری را انجام بدهیم، پس بهتر این است که این کار را در یکی از شبهای عزیز قرار بدهیم که اجر بیشتری ببریم. 📚اسلام و نیازهای زمان ، ج۱ ، ص۷۷ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🏴 @kashkolenab
پاسخ به سوال برخی مخاطبین درباره اطلاعیه کانال آیت الله مددی
🔺️برتری مذاکره علمی بر دعا در لیالی قدر سند ندارد 🔹 شیخ متفرداتی دارد که نظر شخصی خود اوست و‌ در جای دیگری نیامده است. از جمله گفته که: مستحب است احیای شب‌های بیست و یکم و بیست و سوم رمضان برای مذاکره علم باشد و این أفضل است. 🔸 او این را نسبت به کسی نمی‌دهد و نه در کتاب «ثواب الأعمال» و نه در «کتاب مَن لا یحضره الفقیه» که مهم‌ترین کتابش است و کتاب فتوایی هم هست چیزی نقل نکرده است. در کتاب «أمالی» هم از ادلّه خودش استفاده کرده و گفته که مذاکره علم، أفضل است. 🔸پس چون حدیثی در کار نیست و شم‌ّ الفقاهه خود ایشان است، برای ما حجّت نیست. درست است که کلّیاتی از ثواب علم آمده است، ولی نگفته‌اند در این شب‌های قدر أفضل از بقیه اعمال است. پس این دعاها که خوانده می‌شود باید محفوظ شود و نباید متروک شود. نباید طلبه از این‌ها جدا شود. ☑️ گعده آیت الله در شب ۲۰ رمضان ۱٤٣٧ 🚩کشکول ناب حوزوی👇 ⭐️ @kashkolenab
🔺ماجرای سوال خواجه نصیر از علمای حله ✍علامه (ره): ... الشيخ مفيد الدين محمد بن جهيم... و هذا الشيخ كان فقيها عارفا بالأصولَين، و كان الشيخ الأعظم الدين محمد بن الحسن الطوسي قدس الله روحه و قد تقدم ذكره وزير السلطان هلاكو فأنفذه إلى العراق فحضر الحلة فاجتمع عنده فقهاء الحلة فأشار إلى الفقيه نجم الدين جعفر بن سعيد، وقال: من أعلم هؤلاء الجماعة؟ فقال له: كلهم فاضلون علماء، إن كان واحد منهم مبرزا في فن كان الاخر مبرزا في فن آخر، فقال من أعلمهم بالأصولين؟ فأشار إلى والدي سديد الدين يوسف بن المطهر و إلى الفقيه مفيد الدين محمد بن جهيم، فقال: هذان أعلم الجماعة بعلم الكلام وأصول الفقه. فتكدر الفقيه يحيى بن سعيد وكتب إلى ابن عمه أبي القاسم يعتب عليه و أورده في مكتوبه أبياتا و هي: لا تهن من عظيم قدر وان كنت * مشارا إليه بالتعظيم فاللبيب الكريم ينقص قدرا * بالتعدي على اللبيب الكريم ولع الخمر بالعقول رمى الخمر * بتنجيسها وبالتحريم كيف ذكرت ابن المطهر وابن جهيم ولم تذكرني، فكتب إليه يعتذر إليه ويقول: لو سألك خواجة مسألة في الأصولَين ربما وقفت و حصل لنا الحياء. 📚بحار الأنوار - ج ١٠٤ -ص ٦٥ نقل از کتاب الاجازات الکبیرة علامه حلی(ره) کشکول ناب حوزوی🔻 🏴 @kashkolenab
💥انتقاد حضرت آیت‌ الله از وضعیت شهرسازی در دیدار نوروزی با استاندار قم معظم له در سخنان خود با انتقاد از وضعیت ساختمان‌سازی در شهر قم، عنوان کرد: این روزها شاهد انبوه‌سازی آپارتمان در قم هستیم، نکته‌ قابل توجه این است که ساختمان سازی نباید به صورت کامل به سمت آپارتمان‌سازی برود بلکه باید ویلایی‌سازی هم در دستور کار باشد. از نظر اخلاقی ساخت آپارتمان صحیح نیست امکان ارتباطات همسایگان را فراهم نمی کند. بچه ها در این محیط محبوس شده اند👉 کشکول ناب حوزوی🔻 🏴 @kashkolenab
از سمت چپ: آیت الله محمدی گیلانی(ره) شهید آیت الله مهدی شاه آبادی آیت الله محسن مجتهد شبستری(ره) کشکول ناب حوزوی🔻 🏴 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجه الاسلام قنبریان در واکنشی صریح مطرح کرد؛ 📽 آیا اجرای نهج البلاغه در دوره جمهوری اسلامی خوارجی گری است؟ ▫️ما در دوره علی هستیم یا نه آقا؟! اینها تند روی است؟ اینها انقلابی گری مذموم است؟ این راهش آخرش خوارج است؟ اجرای نهج البلاغه خوارجی گری است در دوره جمهوری اسلامی؟ ▫️آیا برگردیم به دوره امام سجاد(ع) که فرمود در کل حجاز بیست نفر ما را نمی شناختند! الآن در آن دوره ایم؟ یا در دوره ای هستیم که یک امت به پا خاسته ای خون داده، آموزه ها را از کتاب ها درآورده و به خیابان ها و کربلای 5 و کانال کمیل برده است؟! الان این امت می خواهد میوه اش را بچیند، اگر دیر شد این میوه فاسد می شود؛ حالا یکی آمده و می گوید... ▫️۱۰۰۰ سال چرخیده تا وقت نهج البلاغه شده. وگرنه همیشه وقت وسائل الشیعه بود اما وقت نهج البلاغه نبود! ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥بیانات معظم انقلاب در دیدار جمعی از مردم اصفهان پیرامون دعای کمیل حجة الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری(ره) ۸آبان ۱۴۰۱ کشکول ناب حوزوی🔻 🏴 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥نظر آیت‌الله سید محمد شیرازی درباره مبارزه با اسرائیل در کتاب دنیا بازیچه دست یهود کشکول ناب حوزوی🔻 🏴 @kashkolenab
💥یکی از اشتباهات رایج منبری ها و مبلغین و برخی کانالهای مذهبی این است که مردم را زیادی به دعا امیدوار می کنند! تصور غلطی از دعا در اذهان می سازند لذا سوال خیلی از مردم اینه که چرا دعاهامون مستجاب نمیشه! و برخی هم بخاطر اینکه دعا کردن و همونی که می خواستن نشده به انحراف کشیده شده اند! دعا در چارچوب سنت های الهی مثل مصلحت ، اختیار و آزادی انسان ، ابتلاء و امتحان انسان در دنیا ، نظام عِلّی و تاثیر روابط انسانی در اجتماع و... باید معنا شود، دعا شرایط خاص دارد، ادعونی اَستجب لکم به این معنی نیست که حتما آنچه دعا کننده می خواد رخ بده، دعایی که رد خور نداشته باشه و سریع الاجابه باشه مطلقا وجود ندارد پس هیچ وقت نگوییم به مردم که این دعا را بخوانید حتما جواب میده، این دعا را فلان آیت الله که سیمش وصل بود توصیه کرده پس رد خور نداره و... اگر هم توصیه به خواندن دعایی داشتیم ماهیت دعا و شرایطش را توضیح دهیم انقلاب: استجابت الهی، پاسخ و توجّه و التفات خداست؛ و لو آن خواسته ای که من و شما داریم که ای بسا خیال می‌کنیم این خواسته به نفع ماست، اما به زیان ماست تحقّق هم پیدا نکند؛ اما «یا الله» شما بی گمان لبّیکی به دنبال خود دارد. 📚دعا از منظر حضرت آیة الله العظمی سیدعلی خامنه ای (مدظله العالی)، ص ۳۲ 🏴 @kashkolenab
بيان خاصّ بإغلاق المكاتب والوكالات العامّة، آية الله السيد كمال الحيدري ▪️کشکول ناب حوزوی🔻 🏴 @kashkolenab
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بخشی از گعده آیت الله مقدس خیابانی با طلاب حوزه خاتم الاوصیاء عجل الله فرجه تهران ▪️کشکول ناب حوزوی🔻 🏴 @kashkolenab
🔺مجموعه تقریرات شهید آیت الله از مباحث فقهی و اصولی مرحوم آیت الله‌ العظمی ، در سه مجلد و به همت موسسه پیام امام هادی علیه السلام مهرماه پارسال در قم منتشر شد. استاد سید هادی رفیعی پور (مدیر موسسه امام هادی) و استاد (استاد اخلاق حوزه علمیه قم) که از شاگردان آن مجتهد شهید بودند و همسر و فرزند شهید در مراسم رونمایی حضور داشتند. گفتنی است تصحیح و تحقیقِ تقریرات آیت الله شهید قدوسی از دروس خارجِ فقه استاد خود در ابواب: "کتاب الطهاره"، "کتاب الصلاه"، "کتاب الحج"، "کتاب الغصب"، "کتاب الوصیه"، "کتاب الخُمس"، "رساله فی البرائه" و رساله فی التحریف" توسط تیم پژوهشی موسسه پیام امام هادی علیه‌السلام انجام و پس از ۱۵ سال تلاش تحقیقی، آماده‌ی استفاده‌ی علما و پژوهشگران گردید. قم - خیابان توحید-کوچه ۵- پلاک ۳۱ شماره تماس : ۳۸۸۲۵۲۵۵-۰۲۵ 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🏴 @kashkolenab
📚 الحاد جدیدبررسی و نقد در فیزیک و زیست شناسی معاصر 🔹«جان لنوکس»بر آن است که قوانین طبیعی چگونگی رخ‌دادهای فیزیکی را بیان می کنند، نه چرایی وجود آنها را. قانون توصیف گر و پیش‌بینی‌کننده است، نه آفریننده. اگر به جای جهان از ما خواسته شود موتور جت را تبیین کنیم؛ آیا باید آن را با لحاظ کردن مخترعش آقای «فرانک ویتل» توضیح دهیم، یا مثل «هاوکینگ» مخترع و سازنده را کنار زده، از مردم بخواهیم بین «ویتل» و قوانین فیزیکی یکی را انتخاب کنند؟ تبیین کامل در گرو هر دو سطح از تبیین است. قوانین فیزیکی می¬توانند توضیح دهند موتور جت چگونه کار می¬کند، اما نمی¬توانند بیان کنند که از کجا آمده است! 📝 استاد حمیدرضا 🖨 سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📇این کتاب در 472 صفحه در آذر 1402 به چاپ رسیده است. 🛒  www.Poiict.ir ✅کشکول ناب حوزوی🔻 🔷️ @kashkolenab
💥عکسی از جلسات پاسخ به سوالات و شبهات در کانون بحث و انتقاد دینی استاد شهید سید عبدالکریم هاشمی نژاد - سال 1341 پ.ن: متاسفانه امروزه اینجور جلسات برای جوانان کم برگزار میشه 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
📚 "شرح الوافية في أصول الفقه" سید صدر الدين رضوی قمی (١١٦٠ق) به همراه متن "الوافية" فاضل تونی (١٠٧٦ق) توسط انتشارات عتبه حسینیه منتشر شد با حواشی: و و و با مقدمه ای با عنوان "المنهج الإستنباطي بين الأخبارية والأصولية" به همراه نقد و بررسی از استاد سيد محمدحسن موسوی آل قارون(موسوی آبادانی) 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا