#خبر_خوش_برای_طلاب
مربیان و فعالین فرهنگی و مدرسین محترم
بسیاری از طلاب و فعالین فرهنگی چون مشغله های زیادی دارند یا در ارگان ها مشغول خدمتند ، خیلی فرصت پیدا نمی کنند تا برای جلسات علمی_تبلیغی_حلقه های صالحین و مجالس روضه خودشون محتوای جذاب و تاثیر گذار آماده کنند به همین دلیل تصمیم گرفتیم با کمک چند تن از اساتید فن، این خدمت را برای این عزیزان انجام بدیم .
تا هم دوستان محتوایی قوی که بیش از #سی_ساعت برای هر جلسه آن وقت گذاشته شده را به صورت #رایگان در اختیار داشته باشند و هم #بدون_حضور در کلاس با روش های تولید محتوا آشنا شوند که خدا را شکر مورد لطف بیش از #سی_هزار طلبه و دانشجو قرار گرفته است .
ما را از بردن #ثواب محروم نفرمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/3946119185Cc42a0286aa
از #محصولات_فاطمیه ما دیدن کنید.
🌸 منبرهای کوتاه تحلیل سیاسی جدید هم گذاشتیم.
کشکول ناب حوزوی
یکی به محسن کدیور بره بگه لازم نیست از محاربین و باغیان دفاع کنه، رفقاش تو مجمع محققین ، جماران نیوز
💥از اینها باید پرسید این چه فلسفه اخلاق و علم فقه و علم حقوقی است که فقط در دفاع از اغتشاشگران ضد انقلاب و فحاشان بی اخلاق و فاسقان ضد مذهب، کارایی دارد؟ آنگاه که جوانان و دانشمندان این مرز و بوم توسط کومله و تجزیه طلبان و منافقان و داعشیان قطعه قطعه می شدند، اخلاق و فقه و حقوق این مدعیان کجا بود؟
✍استاد #خسروپناه :
بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنَّمَا جَزَاءُ الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسَادًا أَن يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلَافٍ أَوْ يُنفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذَٰلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ»(مائده/۳۳)
«مجاﺯﺍﺕ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺷﺮﻭﺭی ﻛﻪ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺳﻮﻟﺶ ﻣُﺤﺎﺭﺑﻪ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺧﺮﺍﺑﻜﺎﺭیﻫﺎی ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﺭﻳﺰیﺷﺪﻩ ﺍﻣﻨﻴﺖ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻫﻢ ﻣﻲﺯﻧﻨﺪ، ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ: به ﺗﻨﺎﺳﺐ ﺟﺮﻣﺸﺎﻥ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﺮﺣّﻢ، ﺁﻥﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻜُﺸﻨﺪ ﻳﺎ ﺑﻪ ﺻُﻠّﺎﺑﻪ ﺑﻜِﺸﻨﺪ ﻳﺎ ﭼﻬﺎﺭ ﺍﻧﮕﺸﺖ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﻭ ﭼﻬﺎﺭﺍﻧﮕﺸﺖ ﭘﺎی ﭼﭙﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻗﻄﻊ ﻛﻨﻨﺪ ﻳﺎ ﺍﺯ ﺷﻬﺮﺷﺎﻥ ﺗﺒﻌﻴﺪﺷﺎﻥ ﻛﻨﻨﺪ. ﺗﺎﺯﻩ، ﺍﻳﻦﻫﺎ ﺭﺳﻮﺍﻳﻲ ﺁﻥﻫﺎ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﻫﻢ ﻋﺬﺍﺑﻲ ﺑﻲﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻧﺼﻴﺒﺸﺎﻥ ﻣﻲﺷﻮﺩ.»
حکم اعدام برخی از اغتشاشگران محارب، برخی از مدعیان فلسفه اخلاق را وا داشت تا به نفی خشونت توصیه کنند و شخص مدعی فقاهت را وا داشت تا عنوان محارب را از جانیان بزداید و شخص مدعی علم حقوق نیز همین ادعا را تکرار کرد.
اما باید از اینها پرسید این چه فلسفه اخلاق و علم فقه و علم حقوقی است که فقط در دفاع از اغتشاشگران ضد انقلاب و فحاشان بی اخلاق و فاسقان ضد مذهب، کارایی دارد؟ آنگاه که جوانان و دانشمندان این مرز و بوم توسط کومله و تجزیه طلبان و منافقان و داعشیان قطعه قطعه می شدند، اخلاق و فقه و حقوق این مدعیان کجا بود؟
دوستان می پرسند اینان که درس خوانده حوزه علمیه هستند، چرا اینگونه استدلال می کنند؟ پاسخ این است که انحراف یک تفسیر و تطبیق به رای حوزوی از انحراف فکری یک دانشگاهی به مراتب بدتر است.
وقتی محقق حلی در [کتاب] شرائع الاسلام به صراحت می نویسد: المحارِب کل من جرد السلاح لإخافة الناس فی بر او بحر لیلا کان او نهارا فی مصر و غیره، و شیخ طوسی در [کتاب] خلاف می فرماید: المحارب الذی ذکره الله تعالی فی آیه المحاربه هم قطاع الطریق الذین یشهرون السلاح و یخیفون السبیل، و ابن ادریس در [کتاب] السرائر می فرماید: المحارِب کل من شهر السلاح لإخافة الناس فی بر كان او فی بحر فی العمران و الامصار او فی البراری و الصحاری؛
همچنین وقتی آیه شریفه با ظهور قریب به نص بر حکم شرعی محارب دلالت دارد؛ آنگونه که در ترجمه تفسیری آن بیان شد؛
حال چگونه این طائفه مدعی اخلاق و فقه و حقوق، قمه کشان معرکه گیر فحاش قطاع الطریق را محارب نمی دانند و به واسطه مخالفت با حکم شرعی اعدام آنها خوراک رسانه اجانب را تامین می کنند.
🔥خداوند اهل علم را از تحمیل سیاست زدگی بر اخلاق و فقه و حقوق نجات دهد و عاقبت همه ما را ختم به خیر گرداند.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
عبدالحسین خسروپناه دزفولی
طلبه حوزه علمیه قم
۱۹ آذر ۱۴۰۱
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
☑️ @kashkolenab
n970721.mp3
916.9K
❓وضعيت پيروان ديگر مذاهب و ادیان و... در قیامت چگونه خواهد بود؟
🎤پاسخ استاد #ربانی_گلپایگانی :
👥 افرادي که در جوامع مختلف زندگي مي کنند نسبت به انتخاب راه و مذهب حق سه گونه هستند:
1. يا نسبت به راه و مذهب حق غافل اند. اينان مادامي که غافل هستند تکليف نداشته و مذمتي نيز متوجه آنها نيست.
2. توجه دارند که عقايد و مذاهب ديگري نيز هست، اما به راهي که برگزيده اند يقين و جزم دارند. اينان به جهت يقيني که دارند مورد مواخذه قرار نمي گيرد هر چند مسير نادرستي را طي کرده باشد.
اين دو گروه هر چند ثبوتا تکليف دارند اما قلم مواخذه در مورد آنها برداشته شده زيرا عقاب آنها، عقاب بلابيان خواهد بود و اين امر از مولاي حکيم صادر نمي شود .
3. گروه ديگر کساني هستند که احتمال خلاف مذهب خود را مي دهد اما بي اعتنا به آن هستند. اين گروه مورد مواخذه قرار مي گيرد.
در مورد اينکه آيا دو گروه اول ثواب مي برند يا نه، مساله مبناي است. عمل اين دو گروه از آنجا که عمل نيکي نيست مستحق ثواب نيست اما اينکه آيا نيت آنها ثواب دارد يا نه، پاسخ در گرو آن است که معتقد باشيم آيا ثواب به عمل همراه با نيت داده مي شود يا ثواب متوجه نيت است. اگر عمل ملاک ثواب باشد، عمل اين دو گروه باطل است اما اگر نيت آنها نيز ملاک ثواب باشد از اين جهت مستحق ثواب و پاداش هستند.
#کلام_اسلامی
💎کشکول ناب حوزوی🔻
🟢 @kashkolenab
💥خواجه نصیرالدّین طوسی و مردی که وی را کلب بن کلب خوانده بود!
✍ابن شاکر کتبی در فوات الوفیات:
و مِمّا وُقفَ له علیه أنّ ورقةً حضَرَتْ إلیهِ مِن شخصٍ ،مِن جملةِ ما فيها : یا کَلب بن کلب ،فکانَ الجوابُ : أمّا قَولُه یا کَذا فلیسَ بصحیحٍ ،لِأنّ الکلبَ مِنْ ذواتِ الأربعِ ،و هو نابحٌ طویل الأظفار ،و أمّا فمُنتَصبُ القامةِ بادي البشرة ،عریضُ الأظفار ناطقٌ ضاحکٌ ،فهذه الفصول و الخواصّ غیرُ تِلک الفصول و الخواصّ ،و أطالَ في نقضِ کلِّ ما قالَه ،هکذا رَدَّ علیه بحُسنِ طویَّةٍ و تأنِّ غیرِ مُنزَعجٍ ،و لم یَقُلْ في الجوابِ کلمةً قبیحةً.¹
ترجمه:
از جمله مطالبی که مربوط به #خواجه_نصیر است این است که ، ورقه ای از شخصی، به سوی او آمد و از جمله مطالبی که در آن نوشته شده بود این بود که : ای کلب بن کلب و جواب خواجه چنین بود: امّا قول او که فلانی چنین است[کلب بن کلب]صحیح نیست زیرا سگ از چارپایان است و او عوعو کننده و دارای چنگالی دراز است امّا من دارای قامتی راست و پوستی آشکار و دارای ناخنی پهن و ناطق و خندانم و این فصلها¹ و خواصّ² غیر از آن فصلها و خواصّ سگ است. و در نقضِ هرآنچه آن مرد گفته بود به درازا سخن گفت. و این چنین با حُسن سیرت و تأنّی و بدون ناراحتی جواب وی را بداد و در جوابش اصلاً سخنی زشت نگفت.
1_فوات الوفیات ،ابن شاکر الکتبی ،تحقیق الدّکتور احسان عبّاس ،المجلّد الثّالث ،صفحة ۲۴۸
2_مراد فصل و خاصّهٔ منطقی است و مراد از فصل آن است که در جواب أیّ شئٍ في ذاتِه گفته می شود و مراد از عرضِ خاصّ ویا خاصّه آن است که در جواب أیّ شئٍ في عرضِه گفته می شود.
🆔 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥حسن آقامیری و مهدی نصیری در مهمانی اصلاحطلبان(فروردین ۱۴۰۱) در این جمع صادق زیباکلام ، یاشار سلطان
مهدی نصیری دورانی اصولگرا و در روزنامه کیهان بود ولی اونقدر در این سالها موضع فکری و سیاسی خود را تعییر داد که شبیه رُفاعه(در فیلم مختار) شده و حالا در جمع روشنفکران و اصلاحطلبان ایفای نقش می کنه!!
نکته جالب اینه که سایت مباحثات به جای ضبط گفتگو با صدها استاد حوزه که سالها زحمت کشیده اند و لازمه که معرفی بشن به جامعه، یک مصاحبه تقریبا سه ساعته ای با مهدی نصیری داشت چندسال پیش!
🟢کشکول ناب حوزوی🔻
🆔 @kashkolenab
9.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥در مناظره دیشب معلوم شد آقای برهانی تحقیق نکرده به قاضی پرونده تهمت میزنه و کار قوه قضائیه رو زیرسوال میبره!
🎥بخشی از مناظره دیشب بین حجت الاسلام دکتر جلیل محبی و دکتر محسن برهانی
🎞فیلم کامل #مناظره 👇
📺 http://snn.ir/004OnH
پ.ن: نکته جالب اینه که اول مناظره اقای برهانی از قاعده "لو کان لَبان" استفاده میکنه میگه اگر پرونده بیش از کلیپ منتشر شده مطلب داشت حتما پخش میشد! بعد برائت جاری میکنه قبل از فحص!!
#فقه_و_حقوق
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
☑️ @kashkolenab
💥مراسم تشییع پیکر طلبه بسیجی شهید حسن مختارزاده
اقامه نماز توسط آیت الله احمد #عابدی
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
☑️ @kashkolenab
هدایت شده از استاد شهید هاشمی نژاد
41.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 #ویژه
🎥 #معرفی_کتاب "رمان #مناظره دکتر و پیر" توسط اساتید و علما
✅ کتاب مناظره دکتر و پیر معروفترین و مهمترین اثر استاد #شهید_هاشمی_نژاد می باشد.
این کتاب یک ابتکار جالبه برای پاسخ به سوالات و مسائل روز در بین قشر جوان و یک نمونه موفقه
📚 دانلود رایگان کتاب 👉
#فیلم
#پاسخ_به_شبهات
💠کانال استاد شهید #هاشمی_نژاد👇
🔴 @shahid_hashemi_nejad
💯 #حتما_ببینید 💯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌حفظ محوری غلطه!
🎥 #رهبر انقلاب
⁉️ چرا دانشجو بايد چندصد صفحه كتاب برای یک واحد درسی بخواند؟!
🌀حفظ كردن گفتههایی كه معلوم نيست همهاش چقدر فايده دارد!
🌹نظامی طراحی شود كه جوان ميل به #پژوهش پيدا كند.
#نقد_حوزه
#نقد_دانشگاه
✅کشکول ناب حوزوی 🔻
💎 @kashkolenab
✍ #علامه_طباطبایی:
آيا نبايد در يك چنين جهانى- كه قدرت و استقلال مادى و معنوى به دست حريفان سرسخت ما افتاده است- به يارى حقايق اين دين پاك شتافته و در احياى كلمهاش بكوشيم؟
يا بايد اين امانت گرانبهاى آسمانى را به دست افكار مخالف و زبان و قلم بيگانگان سپرده، و خود در خانه را بسته و به عيش تاجرى خود ادامه داده، و به عذر اينكه دين صاحب دارد! و خداوند عزّ اسمه حافظ و نگهدار و امام زمان (عج) صاحب و طرفدار آن است، آن را به خدا و امام زمان (عج) سپرده و به ساحت قدس امام عليه السلام عرض كنيم {«فَاذْهَبْ أَنْتَ وَ رَبُّكَ فَقاتِلا إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ»}!
حفاظت خدا و حمايت امام نسبت به دين، چه دخلى به وظيفه عبودى ما دارد؟!
📚شیعه(مجموعه مذاکرات با پروفسور کربُن) ، ص ۱۸۷
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab