eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
547 ویدیو
359 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿بسم الله الرحمن الرحیم🌿 کانال حجره معرفت،حجره ای برای نشر و تبیین معارف اسلامی و انقلابی در ایتا افتتاح شد🙋‍♂ با افتخار طلبه ایم و درس پس میدیم خدمت اساتید😊 🔸ارائه محتوای انقلابی. 🔸ارائه محتوای غنی اخلاقی و دینی. 🔸سیره علما و شهدا. 🔸مطالب سیاسی و اجتماعی. @hojre_marefat
🔺️شهید مفتح مدافع بی مهابا از مقدسات در دانشگاه 🎤 انقلاب: «مرحوم شهید و همچنین شهید جزو کسانی بودند که ملجأ و ملاز جوانهای دانشجوی مسلمان بودند. آن کسانی که می‌خواستند واقعاً اسلامی باشند، اسلامی بیاندیشند، اسلام را یاد بگیرند، الهیات را بفهمند، و آن چیزی که فرض می‌شد که دانشکده‌ الهیات برای آن بوجود آمده، آن بشوند، این دو شهید عزیز سالیان متمادی این‌جا ملجأ بودند، و تحرک داشتند، و مخصوصاً مرحوم شهید مفتح خیلی هم بی‌پروا که مرحوم مطهری برای من نقل می‌کردند از برخورد شدید ستیزه‌آمیز بعضی از اساتید با ایشان و ایشان با بعضی از اساتید این‌جا به مناسبت همین مسائل بنیانی فکری و اعتقادی و این‌که این‌جا اهانت می‌شد به بعضی از مقدسات حتی بوسیله‌ی همان کسانی که به گمان من تعمّد بود در گذاشتن اینها، و این شهید عزیز بی‌مهابا و بدون رعایت بعضی از ملاحظات و با کنار گذاشتن آن متانت ظاهری‌ای که یک استاد برای خودش قائل است. برخورد کرده بود و در مقابل آن مسائل ایستاده بود.» بیانات در مراسم سالگرد شهادت آیت الله مفتح، ۱۳۶۴/۰۹/۲۶ 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
آیت الله شیخ خلیل مبشر کاشانی محل جلسات: قم، میدان رسالت ، فاطمی ۳۱، پلاک ۸۱ معمولا بعد از نماز مغرب 🎞مشاهده و دانلود مستند👉 💎 https://mobasherkashani.ir 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
⚠️کسانی که مهارت خواندن ندارند، مهارت اندیشیدن هم ندارند 💯با دقت بخوانید💯 🔹کاتبی را تصور کنید که بعد از اختراع ماشین چاپ، مشغول نوشتن متنی بود که تا به حال بارها و بارها آن را نوشته بود. چه احساسی داشت؟ احتمالاً با خودش فکر می‌کرد «مشغول چه کار بیهوده‌ای هستم!» امروزه خیلی از آدم‌ها وقتی مجبور می‌شوند متنی بنویسند که طولانی‌تر از سی کلمه است، همچین حسی پیدا می‌کنند. به خودشان می‌گویند: چه کسی متنی چنین طولانی را خواهد خواند؟ نکتۀ تلخ ماجرا این است که چندان اشتباه فکر نمی‌کنند. انسان‌ها در خواندن متن‌های طولانی به مشکل خورده‌اند. 🔸مجموعه‌ای از ناشران، محققان، کتابداران و نویسندگان سراسر جهان، ماه پیش، با انتشار «مانیفست خواندنِ لیوبلینا» اعلام کردند: خواندنِ دیجیتال در حال تخریب عادتِ «خواندن عمیق» در میان ماست. 🔹دستگاه‌های دیجیتال باعث شده‌اند انسان‌های امروزی، «بیشتر» از هر دورۀ دیگری در تاریخ بشریت بخوانند. اما آن‌ها دیگر مثل قبل نمی‌خوانند. خواندنِ دیجیتال، به شکلی روزافزون، به تجربه‌ای تکه‌تکه، کوتاه‌مدت، سطحی و گذرا تبدیل شده است. بنابراین شاید تعداد کلمات خیلی زیادی در روز بخوانیم، ولی همۀ آن‌ها در قالب متن‌های چند کلمه‌ای یا نهایتاً چند خطی است. حال اگر بخواهیم همان تعداد کلمه را در قالبِ یک متن واحد بخوانیم، با دشواری بسیاری مواجه می‌شویم. زیرا درک متنی طولانی نیازمند مهارت‌های «خواندن عمیق» است. 🔸خواندن عمیق نقشی حیاتی در تمدن بشری داشته است. استیون پینگر، روان‌شناس و نویسندۀ آمریکایی، با رواج خواندنِ متن‌های طولانی در بین عموم مردم از اواخر قرن هفدهم، توانایی «همدردی» کردن با دیگران در میان انسان‌ها افزایش یافت. 🔹مردم با خواندنِ متن‌های مفصل دربارۀ زندگیِ دیگر انسان‌ها، توانستند دنیا را از چشم آن‌ها ببینند و این توانایی تأثیر بسیار مهمی در نگرش آن‌ها دربارۀ موضوعاتی مثل برده‌داری، شکنجه، ساحره‌سوزی، استبداد و دیگر چیزها گذاشت. از نظر استیون پینکر، خواندنِ عمیق باعث «انقلاب نوع‌دوستانه»ای شد که بعدتر به رویدادهای دوران‌سازی مثل انقلاب آمریکا و انقلاب فرانسه منتهی گردید. آنچه خواندنِ متن‌های تکه‌پاره و کوتاه دیجیتال ما را از آن محروم می‌کند، دقیقاً همین توانایی دیدن دنیا از چشم دیگران است. 🔸ماریان وولف، محقق آمریکایی، می‌نویسد: ما در دنیای آنلاین دائماً در حال اسکرول‌کردن، نصفه‌نیمه خواندن یا ذخیره‌کردن متن‌هاییم تا در آینده‌ای نامعلوم آن‌ها را بخوانیم، چون این رسانه برای خواندنِ عمیق طراحی نشده است. 🔹خواندن دیجیتال از دلایل مهم رواج «ساده‌گرایی» در دنیای امروز است. ساده‌گرایی یعنی تمایل به ساده‌کردن هر چیز پیچیده‌. اظهار‌نظرها و موضع‌گیری‌های یک‌خطی، شفاف و سرراست و فرارکردن از درک عمیق و چندوجهی مسائل. 📌 آنچه خواندید مروری است بر یادداشت اخیر سایمون کوپر در فایننشال تایمز با عنوان «نگاه انداختن، اسکن کردن، اسکرول کردن: دوران خواندن عمیق به پایان رسیده است» (Skimming, scanning, scrolling — the age of deep reading is over). این مطلب در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳ به انتشار رسیده است. 💥اگر حواسمون نباشه روز بروز بدتر خواهیم شد ، باید برای نسلهای بعدی فکری کرد💥 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
بررسي عصمت يوسف علیه السلام در روايات اماميه با نگاهي به قرآن و عهد عتيق .pdf
606.6K
📕 "بررسی عصمت حضرت يوسف علیه السلام در روايات اماميه با نگاهی به قرآن و عهد عتيق" ✍حجت الاسلام حسين نقوی چکیده تاريخ زندگي پيامبران الهي، در برخي موارد دچار تحريف شده و روايات نادرست و افسانه‌هایی وارد آن شده است. اين نوشتار با رويکرد مجموعه‌ نگری درصدد است تا عصمت حضرت يوسف علیه السلام را از منظر روايات اماميه بررسي کند و با عرضة آن به قرآن و نيز مقايسة آن با عهد عتيق، عصمت آن حضرت را اثبات ‌کند. اين نوشتار از اين جنبه و جنبه‌هاي ديگر ـ که در پيشينه بحث آمده ـ بديع و تازه بوده و از نوشته‌های مشابه متمايز است. ازآنجایی‌که براهين عقلي مقدم بر نقل هستند و عصمت پيامبران نيز با براهين عقلي اثبات مي‌شود، آيات و روايات متشابه که پندار عدم عصمت حضرت يوسف علیه السلام را به‌وجود آورده‌اند، بازبينی شدند. چهار لغزش به يوسف علیه السلام نسبت داده شده است که به‌ترتيب مربوط به آيات 23، 24، 42، 70، 99 و 100 است. مورد اول قصد زنای محصنه، مورد دوم توسل به غيرخدا، مورد سوم دروغ، و مورد چهارم کوتاهی در احترام به پدر است؛ که با بررسی تطبيقی در اين نوشتار، تمام اين موارد رد می شوند و ساحت حضرت يوسف علیه السلام از اين اتهامات پاک می شود.  💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
💥راه مبارزه تحریم و منع نیست! ✍استاد شهید : من به عنوان یک فرد مسئول به مسئولیت الهی، به رهبران عظیم‏ الشأن نهضت اسلامی که برای همه‌شان احترام فراوان قائلم، هشدار می‌دهم و بین خود و خدای متعال می‌کنم که نفوذ و نشر اندیشه‌های بیگانه به نام اندیشه اسلامی و با مارک اسلامی اعمّ از آنکه از روی سوء نیت و یا عدم سوء نیت صورت گیرد، 🚨خطری است که کیان اسلام را تهدید می‌کند. ⚠️راه مبارزه با این خطر تحریم و منع نیست! مگر می‌شود تشنگانی را که برای جرعه‏ای آب له‏له می‏زنند، از نوشیدن آب موجود به عذر اینکه آلوده است منع کرد؟! ✅این ما هستیم که مسئولیم. ما به قدر کافی در زمینه‌های مختلف اسلامی کتاب به زبان روز عرضه نکرده‏ ایم. اگر ما به قدر کافی آب زلال و گوارا عرضه کرده بودیم، به سراغ آبهای آلوده نمی‌رفتند. گر نه تهی باشدی بیشتر این جویها خواجه چرا می‏دود تشنه‌ در این کویها راه مبارزه، عرضه داشتن صحیح این مکتب در همه زمینه‌ها با زبان روز است. حوزه‌های علمیه ما که امروز اینچنین شور و هیجان فعالیت اجتماعی یافته‏اند باید به مسئولیت عظیم علمی و فکری خود آگاه گردند، باید کارهای علمی و فکری خود را ده برابر کنند، باید بدانند که اشتغال منحصر به فقه و اصول رسمی جوابگوی مشکلات نسل معاصر نیست. 📚نهضتهای صدساله اخیر ص۹۳ ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
آیت الله شیخ محمد شبیر خاقانی(از مراجع نجف) در حرم حضرت امیرالمومنین علی(علیه السلام) ایشان علاوه بر فقه و اصول به مباحث فلسفی و کلامی و تفسیری نیز عنایت دارند و تالیفات متعددی در این مسائل دارند که قابل استفاده است. https://alkhakani-najaf.com 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
03.MP3
26.82M
🔺جریان شناسی سید احمد فردید 🎤 استاد جلسه سوم(آخر) 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
🔸معرفی برخی کتب مهم در زمینه ولایت مطلقه فقیه 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺علت مهم عزیمت آیت الله العظمی شاه آبادی(ره) از قم به تهران 🎤آیت الله شیخ عباس سوم آذر، سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی میرزا محمدعلی شاه آبادی(ره) 🤲نثار روحشان صلوات و فاتحه ای هدیه کنیم🤲 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
ممانعت شدید آیت الله العظمی (ره) از دست بوسی خاطره ای از استاد شیخ قیس العطار 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺نقل برخی از بیانات مهم مرحوم خمینی در مورد استادش آیت الله العظمی میرزا محمدعلی شاه آبادی فالاعلم بعد از میرزای شیرازی دوم 🎤آیت الله شیخ عباس 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
🔺️ یک صحنه از ارتباط گرم و صمیمی مرحوم آیت الله سید کاظم با کسبه محل و جوانان 🤲نثار روحشان صلوات و فاتحه ای هدیه کنیم🤲 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
🔺واکنش حضرت آیت الله خویی به دعای بعد از نماز اول انقلاب آیت الله سید عبدالهادی شاهرودی : در مجلسی که جمع کوچکی از فضلای معتمد نزد آیت‌الله حضور داشته‌اند، یک نفر از حاضرین نقل می‌کند که چندی است در ایران مسأله جدیدی رسم شده است. ایشان می‌پرسند: چه رسم شده است؟ آن طلبه می‌گوید: رسم انداخته‌اند که بعد از نمازها بگویند: خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار، از عمر ما بکاه و به عمر او بیفزا! 🔸آیت‌الله خویی می‌گوید: خوب چه اشکالی دارد؟ یکی از حاضرین می‌گوید (احتمالاً) نوعی بدعت بعد از نماز در تعقیبات نماز ایجاد شده… ایشان در جواب می‌گوید: دعاست و بدعت نیست…. یک نفر از حاضرین می‌گوید: بنابراین شما این امر را صحیح می‌دانید؟ 🔸آیت‌الله خویی می‌فرمایند: بلکه واجب می‌دانم. 📚تداوم اندیشه؛ خاطرات و مبارزات آیت‌الله سیدعبدالهادی حسینی شاهرودی،تهران، موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص۱۷۱-۱۷۲ 🔻همچنین بخوانید: مواضع سیاسی آیت الله خویی (ره)درباره انقلاب اسلامی ایران در نگاه مرحوم آقانصرالله شاه آبادی👉 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
Dr Sadoghi SoHa mp3.mp3
8.17M
🔺️امکان تحقق فلسفه دینی در اندیشه میرفندرسکی 🎤استاد منوچهر استاد گروه فلسفه دانشگاه شهیدبهشتی همایش بزرگداشت حکیم متأله میرفندرسکی ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab