eitaa logo
کرامت
16.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
15 فایل
﷽ ♦️ کرامت؛ کانون رشد و آموزش مربی تراز انقلاب اسلامی 🔶️ روابط عمومی @keraamat 🔶️ پیام رسان بله: https://ble.ir/keraamat_ir 🔶️ اینستاگرام: instagram.com/keraamat_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 راهکار ایجاد نگاه جهانی در بچه ها 🔻 اقتضای نگاه تمدنی، احساس مسئولیت نسبت به دیگران است. از کسی که می‌گوید من و لاغیر، نمی توان انتظار داشت احساس مسئولیت جهانی و تمدنی داشته باشد. اما چگونه باید این کار را ایجاد کرد؟ یکی از راهکارها اردوهای جهادی و کمک برای جمع‌آوری ارزاق است. مثلاً یک بار می‌گوییم بچه ها پول بدهید، می‌خواهیم ارزاق تهیه کنیم، این کار خوبی است، اما خوب‌تر این است که خود بچه‌ها ارزاق را بسته بندی کنند و خودشان را ببریم در پخش کردن ارزاق کمک کنند تا ببینند مردم در چه جاهایی زندگی می‌کنند! بچه‌ها باید با واقعیاتی روبه‌رو شوند و حس مسئولیت پذیریشان تحریک شود. این مهم است که توجه کنیم برای تربیت تمدنی لازم نیست این واژه را دائماً برای بچه‌ها تکرار کنیم، بلکه اگر کسی با این اقتضائات رشد کند خود به خود جهانی فکر و جهانی عمل می‌کند. دکتر علی غلامی. دوره تربیت دخترانه @keraamat_ir
6.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 روش رفتار با کودک در سیره پیامبر (ص) 🔻 مسئله محبت به کودک، مسئله مهمی است که ما معمولا از آن غافلیم و آنچه در سیره پیامبر (ص) و اهل بیت وجود دارد، معمولا خلاف رفتارهای ماست. نقل است که وقت نماز شد و اصحاب دیدند که پیامبر به مسجد نیامدند. به دنبال ایشان رفتند و دیدند که پیامبر روی خاکها مشغول بازی با بچه هاست. اصحاب گفتند مردم در مسجد منتظر شما هستند. پیامبر فرمودند تا بچه ها اجازه ندهند، نمی‌آیم. باید بچه ها را راضی کنیم. با بچه ها صحبت کردند و آنها در مقابل ۱۰ گردو راضی شدند که پیامبر از پیششان برود و ایشان با تاخیر به مسجد رفتند. استاد حسن رحیم پور @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 جامعه خراب است که بچه ها خراب میشوند؟! 🔻 آنهایی که اراده خود را آکبند گذاشته‌اند و نمی‌خواهند از آن استفاده کنند می‌گویند وراثت، محیط و آموزش عوامل اصلی تربیت هستند و همه گناهان را گردن این سه عامل می‌گذارند. می‌گویند: جامعه و مدرسه و پدر مادر ما خراب بودند که ما خراب شدیم و آنهایی که خوب شدند پدر و مادر و مربی خوبی داشتند. اما کسانی که از اراده‌شان خوب استفاده می‌کنند، سه عامل را عامل فرعی می‌دانند. خداوند در آیه ۱۱ و ۱۲ سوره تحریم، ضرب المثل کفار را همسر جناب نوح و لوط و ضرب المثل ایمان را همسر فرعون معرفی می‌کن. یعنی در خانه دو پیغمبر، ضرب المثل کفر و در خانه فرعون ضرب المثل ایمان رشد می‌کند. این دو آیه بیان می‌کند، زور اراده از محیط بیشتر است. یعنی آسیه در محیط کفر است اما اراده اش بر توحید است، با اراده‌اش توحیدی زندگی می‌کند، حتی نهی از منکر می‌کند و شهید می‌شود. یعنی در کاخ فرعون که بدترین محیط است می‌توانیم موحد باشیم به شرط اینکه بخواهیم! از آن طرف در محیط توحیدی خانه جناب لوط و نوح با اراده خودشان کافر شدند. بنابراین اراده می‌تواند نقش وراثت، محیط و مربی را تقویت و یا خنثی کند. حجت الاسلام ماندگاری. دوره کرامت۴ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 نتیجه مهم تربیت صحیح 🔻 انسان تربیت شده باید ویژگی‌هایی داشته باشد و اگر این ویژگی‌ها در او به وجود نیامده باشد تربیت شده نیست، حال نامش را هرچه می‌خواهیم بگذاریم. یکی از این ویژگی‌ها استقلال است. مثلاً انسان از کودکی به پدر و مادر خود، وابستگی بدنی و عاطفی و فکری دارد. اما فردی که ۲۰ ساله شد، اگر همچنان وابسته باشد، انگار همچنان بچه مانده و اگر دائما حرف پدر و مادر را تکرار کند گویی هنوز تربیت نشده است. بنابراین تربیتی اگر موجب استقلال نشود، تربیت نیست حتی اگر نام دینی داشته باشد. دکتر خسرو باقری @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اشتباهی که باعث پرتوقع شدن بچه ها میشود! 🔻 اگر چند نوع غذا در یخچال داشته باشیم و آن را گرم کنیم و سر سفره بیاوریم، گُل غذا را به چه کسی باید داد؟ اگر غذایی که کمترین متقاضی را دارد، خودتان بخورید، دارید به فرزندانتان خیانت می‌کنید و آنها را متوقع، نمک نشناس و نق زن بار میاورید. وقتی چنین غذایی سر سفره می‌آید، باید آن را میان خود، همسر و بچه ها تقسیم کنید تا کسی خودخواهی نکند. پیام این کار این است که وقتی چیزی وارد خانه می‌شود همه باید با هم استفاده کنند. نه اینکه گُلش برای سوگلی و گَندش برای دور از جان کارگر خانه باشد. بچه ای که می‌گوید رویش نمی‌شود با پدر و مادرش راه برود، دلیلش این است که پدر و مادر کنار کشیده‌اند و همواره بهترین چیز را برای بچه و بدترین چیز را برای خود کنار گذاشته اند. @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اهمیت حفظ حریم خانواده در تربیت فرزند 🔻 یکی از مسائل مهم در تربیت، بحث حد و حدود خانواده است. مرزهای خانواده یعنی ما تعیین کنیم هر کدام از اعضای خانواده چه چیزهایی را می‌توانند از بیرون، وارد خانواده کرده و جز عادت و قواعد کنند و از این مهم تر، اینکه چه کسانی می‌توانند در خانواده ما دخالت کنند. مثلاً دیگران تا چه اندازه اجازه دارند راجع به همسر من با من صحبت کنند؟ اگر خانم یا آقا از حرف‌های دیگران راجع به همسر خود اثر بپذیرد و موجب بدبینی و درگیری شود، یعنی مرز خانوادگی باز است. اگر کسی جرات کند راجع به همسر من حرفی بزند یعنی ما در ساماندهی مرزهای خانواده خود ناتوانیم. مثلاً خواهر من ایرادی از همسر من بگیرد، خوب ما هم خودمان داریم این ایراد را می‌بینیم! این درست نیست که دیگران به خود اجازه دهند که ایرادات همسر ما را به ما بگویند. ما هر جایی می‌توانیم انتقاد دیگران را قبول کنیم، اما درمورد همسر نباید انتقاد دیگران را قبول کنیم. دکتر فرحبخش. رویداد تاثیر روابط زوجین بر تربیت فرزند 🔸 دسترسی به فیلم کامل با ۳۵٪ تخفیف از طریق https://www.keraamat.ir/product/rabete-zojain-bar-tarbiat/ @keraamat_ir
5.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 اگه به استعداد فرزندم توجه نکنم چی میشه؟! 🔻 وقتی می‌خواهیم انسانها را مهندسی کنیم، باید راجع به استعداد آنها صحبت کنیم. ریشه استعداد، عدد است. پس استعداد مربوط به ظرفیت انسان است. یعنی میزان باری که یک بچه ۲ ساله می‌تواند حمل کند با یک بچه ۱۵ ساله متفاوت است. اگر میزان باری که یک بچه می‌تواند تحمل کند، ۶ کیلو باشد و ما ۲ کیلو بار به او بدهیم به او ظلم کرده ایم. چون بار بیشتری می‌توانسته تحمل کند و ما او را تنبل کرده‌ایم. این باعث می‌شود به تدریج بار مسئولیتی که «می‌تواند» حمل کند را روی دیگران پخش کند. اینکه خداوند می‌فرماید لا یکلف الله نفسا الا وسعها، یعنی خدا اول استعدادیابی می‌کند بعد بار می‌گذارد. مثلاً کسی که در سلامت است باید ایستاده نماز بخواند، اگر حین نماز دچار مشکل ‌شود می‌تواند نشسته نماز بخواند و حتی اگر توانایی کمتر باشد، می‌تواند دراز کشیده بخواند. باید توجه کنیم که استعداد روند ثابت ندارد و حتی حین عمل نیز ممکن است تغییر کند. مثلا اگر با بچه چهارساله روزی یک صفحه حفظ قرآن کار می‌کنیم، اما می‌بینیم به‌تدریج بچه اذیت شده است و دوست دارد بازی کند، باید مقدار کار را کم کنیم و به او زور نگوییم. حجت الاسلام دوست محمدی @keraamat_ir
6.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 راهکار کلیدی برای تثبیت هویت جنسی فرزند 🔻 برای هویت‌دهی به بچه‎‌ها باید چهار اتفاق بیفتد. بچه‌ها هویت خود را بشناسند، آن را بپذیرند، به لوازم آن عمل کنند و به جنس مخالف خود احترام بگذارند. توجه کنیم که تفریحات در سنین کودکی بازی و در سن نوجوانی همراهی و همکاری است. مثلاً در حین سفر می‌توان بخشی از مسئولیت‌ها به پسر سپرده شود و پسر مسئول خرید شود. پدر وقتی به بچه نقش می‌دهد، دارد هویت او را به او می شناساند. بعد از اینکه هویت خود را شناخت، باید هویتش را بپذیرد و به آن عمل کند. گاهی دخترها و پسرها هویت خود را می‌شناسند، اما آرزو دارن جنس دیگری داشته باشند. در روایت داریم اگر می‌خواهید دختر، خوب تربیت شود، مادر را تکریم کنید. اگر در خانواده، پدر با ادبیات تحقیرآمیز با مادر صحبت کند، اثر منفی بر تربیت دختر دارد و اگر مادر جلوی بچه‌ها مشکلاتش را با پدر طرح کند، پدر از وجاهت خود می‌افتد. اگر شخصیت پدر و مادر در ذهن بچه‌ها فرو بریزد، بچه نه هویت خود را می‌پذیرد و نه به جنس مخالف خود احترام می‌گذارد. البته ممکن است دچار انحراف جنسی نشود اما بعدها در زندگی مشترک با همسر خود نمی‌سازد. دکتر سجاد مهدی زاده. @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 روش برخورد با سوء رفتارهای کودکان 🔻 گاهی می‌بینیم که بچه سوء رفتارهایی انجام می‌دهد که هدفش جلب توجه از مادر یا معلم است. وقتی مادر در حال صحبت با تلفن است، بچه می‌آید و یکسره مادر را صدا می‌کند. قصد بچه اینجا اذیت کردن نیست، بلکه می‌خواهد توجه مادر را جلب کند، چراکه ممکن است در جای خود، توجه درست به کودک نشده است. در مقابل چنین کودکی به جای اینکه با او برخورد کنیم که هر وقت من با تلفن صحبت می‌کنم می‌آیی و این کار را می‌کنی!!! می‌توانیم رفتارهای جایگزینی انجام دهیم. مثلا ساعت مچی دستمان را به او نشان دهیم و بگویم اگر عقربه‌ها به اینجا برسد، من می‌آیم و با هم می‌رویم کاری را انجام می‌دهیم، یا دست او را با محبت بگیریم یا در حالی که صحبت خود را ادامه می‌دهیم، او را در آغوش بگیریم و نوازش کنیم که متوجه شود حواسمان به او هست. اگر این کارها را نکنید، بچه مثلاً می‌رود در گوشه‌ای و خلوتی و ممکن است خراب کاری انجام دهد تا صدایی بلند شود، تا بالاخره گوشی را قطع کنیم و سراغ او برویم. خانم دکتر عسلی. تربیت مشاور و پشتیبان تربیتی پیوند @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چجور درس خوندنی مقدس است؟ 🔻 علم به ما هو علم مقدس نیست. تقدس علم به دو چیز است. اول به تقدس معلوم است. این که علم ما به چه چیزی تعلق می‌گیرد. اگر موضوع علم اهمیت داشته باشد و ارزشمند باشد، آن علم مقدس است. مانند علم کلام، فلسفه، احکام و ... . اما جهت دیگری که آن را مقدس می کند، هدف است. اینکه این علم برای چه وضع شده و ما برای چه به دنبال آن می‌رویم، مهم است. اگر ما غایت مدار باشیم به دنبال اهداف پسندیده می‌رویم، در غیر این صورت ممکن است اهداف غیر پسندیده داشته باشیم. ممکن است علم ما مقدس باشد، اما هدف ما مقدس نباشد! مثلا ممکن است علم دین را یاد بگیریم، اما هدف ما این باشد که بگویند فلانی عالم است یا برای مال و تعریف و تمجید دیگران علم بدست آوریم. اگر بخواهیم در علم ماندگار باشیم، باید هدف‌های مقدس داشته باشیم. آیت الله مهدوی کنی @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 محبت واقعی به فرزند، یعنی چی؟ 🔻 وقتی پدر و مادر درست و به جا به فرزند خود محبت کنند، محبوب فرزندان می‌شوند. گاهی اشتباه راهبردی ما والدین این است که هر وقت خودمان دوست داریم، به بچه‌ها محبت می‌کنیم. مثلاً بچّه گرم بازیست، یکدفعه مادر دلش برای بچه ضعف می‌رود، وسط بازی بچه را بلند می‌کند و می‌بوسد. بچه هم با ناراحتی، جای بوسه مامان را پاک می‌کند و می‌گوید: ولم کن! می‌خواهم بازی کنم! اما مثلاً زمانی که مادر در حال شستن ظرف است، بچه یک ریز، مادر را صدا می کند، چون نیاز به محبت دارد. اما مادر برخورد مناسبی با او انجام نمی‌دهد. اما اگر در همان لحظه مادر شیر را ببندد، دستش را بشوید و بگوید جانم مادر، و برود حرف بچه را بشنود، محبوب فرزند خود خواهد شد و این فرزند در زمان‌های دیگر به حرف مادر هم گوش خواهد داد. این نکته مهم است که خیلی از رفتارهای بچه‌ها، محصول رفتارهای ماست. یعنی واکنش‌هایی در مقابل کنش های قبلی ما بوده است. حجت الاسلام تراشیون @keraamat_ir