🧐جهت توجه به عبارت درج شده روی میز سخنرانی رهبر انقلاب 🔔
✍️سه چهار سال پیش برای تدریس به شهر خمین رفته بودم . بعد از اتمام کلاسم سری به خانه ی امام خمینی ره زدیم .
حضرت امام مردی است برای تمام تاریخ .
🔶در مورد عظمت امام مواردی برای بنده در برخی از سفرهای خارج از ایران رخ داده که یکی از آن ها را در کلاس درسم عنوان کردم و بد نیست در این جا هم ذکر کنم .
در سفر اخیر بنده به بنگلادش ،با حدود سی نفر از برادرانی که سنی بوده و به تشیع روی آورده اند ،دیدار داشتم .
در مطالبی که میان بنده و این عزیزان مطرح شد متوجه شدم که دلیل علاقه مندی آن ها به تشیع ، عظمت امام خمینی ره بوده است .
و اذعان داشتند که تشیع را با امام شناخته اند.
این است قدرت مردی الهی که دیدن سیمای او و حرکات او مردم را به دین دعوت می کند .
به گمانم یکی از دلایل این گرایش ، ساده زیستی امام در عین توانایی اش برای داشتن زندگی راحت و تجملاتی است .
نکته ای که در مسئولینی مانند شهید رجایی باید جستجو نمود .
گمان من بر این است که ماندگاری نظام نه در مسئولین خود باخته و مصرف گرا بلکه در سلامت زندگی، همراهی با مردم و ساده زیستی است .
هر یک از ما وظیفه داریم انقلاب را یاری کنیم .
باید هر یک در تخصص خود سر آمد باشیم و با کمک به دیگران احساس خوشایند به فردی انقلابی را در دل ها زنده کنیم .
باید دانست اگر معلمیم ،اگر دانشجوییم ،اگر طلبه ایم و اگر کاسبیم و غیره، لازم است خود را برای تصدی بهترین جایگاه آماده کرده تا به انقلاب خدمت کنیم .و به مردم نشان دهیم در عین تخصص، در عین اینکه مانند عرف جامعه زندگی می کنیم و بدون منت خدمت گزاریم ، اما انقلابی هستیم .
مانند شهید تهرانی مقدم ، شهید احمدی روشن ،شهدای مدافع حرم .
خودمان را برای خدمت به انقلاب آماده کنیم .
باید قدرت مالی و جایگاه و نفوذ داشته باشیم اما قدرت زده و دنیا زده نشویم .همانند امام خمینی .
برادر و خواهر مهدی باور !
با تنبلی و تجمل گرایی و به فکر آباد کردن دنیایمان نمی شود برای انقلاب کاری کرد .
یا علی
@khaketeshneh
حجت الاسلام شهبازیان
اول باید به احترام نام آقای خمینی ایستاد!
استاد ناصرالدین انصاری قمی- از پژوهشگران و محققان حوزه- میفرمودند:
در آبان ماه ۸۲، بعد از عید فطر در نجف، خدمت آیتالله العظمی سیستانی رسیدم و از ایشان پرسیدم:
حضرتعالی چند سال در درس مرحوم امام خمینی در قم شرکت داشتید؟
ایشان با شنیدن نام حضرت امام، بلند شدند و ایستادند و فرمودند:
اول به احترام مرحوم آیت الله خمینی باید ایستاد. شما نمیدانید ایشان چه کردند؟ ما که این جا در چنگال صدام گرفتار بودیم، ارزش کار ایشان را درک کردیم و درک میکنیم!
سیره فرزانگان، عبدالحسن بزرگمهرنیا، نشر سامان دانش
15.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠پاسخ آیت الله شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی به شش سوال در باره مبانی حکومتی حضرت امام خمینی(ره)
1️⃣حکومت از منظر امام خمینی...؟
2️⃣مبنای امام راحل درباره حکومت چه آثاری دارد؟
3️⃣آیا دین از منظر امام راحل در عرض حکومت است...؟
4️⃣حقیقت غدیر و ولایت از نگاه امام خمینی...؟
5️⃣جوهر، حقیقت و روح حکومت از منظر امام خمینی...؟
6️⃣اسلام بدون حکومت از منظر امام راحل....؟
#الاسلام_هوالحکومه
🌐کانال دیدگاهها و اندیشههای آیت الله فاضل لنکرانی
@j_fazel_lankarani
https://eitaa.com/Tanbiholomah
⚡️انتخاب رهبر معظم انقلاب به عنوان قدرتمندترین فرد جهان از دیدگاه نشریه فوربس
🔹آیت الله العظمی سید علی خامنه ای رهبر معنوی، سیاستمدار و رهبر تاثیرگذار در جهان اسلام توسط نشریه فوربز به عنوان قدرتمند ترین فرد جهان در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.
🔸براساس شاخصه های این نشریه معروف، چهره های شاخص این لیست عموما بر اساس میزان نفوذ منابع انسانی، قدرت مدیریت مالی و همچنین میزان نفوذ آنها بر تحولات جهانی رتبهبندی میشوند.
🔹در سال ۲۰۲۰ نام شی جین پینگ ریاست جمهوری خلق چین در صدر این لیست قرار داشت. در چهار سال متوالی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ پوتین رئیسجمهور روسیه در صدر این لیست بود که رکورددار فوربس تاکنون بوده است.
🌐 آدرس کانالهای علمی - تخصصی مسائل جهان اسلام (مُسْلِمْنا)
➣ تلگرام:
➣ https://t.me/Muslimnair
➣ ایتا:
➣ https://eitaa.com/muslimnair
➣ سروش پلاس:
➣ https://splus.ir/muslimnair
➣ روبیکا:
➣ https://rubika.ir/Muslimnair
➣ بله:
➣ https://ble.ir/muslimnair
➣ واتس اَپ:
https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
👈چند روز پیش یک استاد دانشگاه نکاتی را درباره آزادی فردی و حجاب مطرح کردند.
مواضع مختلفی در برابر گرفته شد.
یکی از دوستان فاضل و متخصص بنده در امر روان شناسی پاسخی داده اند که مناسب است در برابر این نوع تفکر نشر یابد
@khaketeshneh
❇️ وقتی فردیت نیچه و یونگ با فردگرایی اشتباه گرفته میشود
🖋 دکتر حمید رفیعیهنر؛ روانشناس و عضو هیئت علمی
🔸 چندی پیش قطعه کلیپی از جناب آقای دکتر خدایاری فرد، منتشر شد که ظاهرا در جمع تعدادی از فرهیختگان شهر شیراز ارائه شده است.
در آن بخش؛ ایشان به لزوم کنار گذاشتن چیزی که آن را «حجاب اجباری» مینامند تأکید میکند و به حاکمیت جمهوری اسلامی توصیه میکند به منظور حفظ سلامت روان جامعه لازم است این قانون برداشته شود و زنان به انتخاب خود با حجاب یا بدون حجاب در انظار ظاهر شوند!
🔺 توجیه علمی ایشان برای این تجویز؛ لزوم «خود بودن» افراد است. ایشان میگویند: «کسی که بدون حجاب بیرون میآید و یا کسی که با حجاب ظاهر میشود این «خودش» است و این، برای سلامت روان اجتماع مفیدتر است. بهجای اینکه خودمان را طوری تغییر دهیم و چیز دیگری از خودمان به نمایش بگذاریم... .» بعد به مسئولین توصیه میکنند «بهعنوان یک نمونه آزمایشی بگذارید «حجاب اجباری» در شهر شیراز برداشته شود و هیچ کس هیچ فشاری را وارد نکند!»
❓اما سؤالی که پیش میآید این است که بازگویی سخنان فردریک نیچه و کارل یونگ در بیش از یکصد سال پیش در جامعه اروپا که نتوانست درستی و کارآمدی خود را اثبات کند و حتی نتوانست سلامت روان خود آنها را حفظ کند (به زندگینامه نیچه مراجعه کنید) الان دقیقا چه سودی برای جامعه ایرانی ما دارد؟
بله!
آنچه ایشان بهعنوان ایده روانشناختی خود در حال بیان بوده؛ و اصرار بر آن دارند «دقیقا» کلام نیچه؛ فیلسوف آلمانی و بعدها؛ یونگ؛ روانتحلیلگر سوئیسی در ضرورت «فردیت» و «خود بودن» جهت حفظ سلامت روان است؛ و تقریبا هیچ چیز جدیدی بدان اضافه نشده است!
🔻 به مطالب ذیل توجه کنید:
➖ نیچه در یکی از آثار خود ادعا میکند سلامت روانی نه در گروهها، بلکه در انسانهای منحصربهفرد و برتر که شهامت «خود بودن» را دارند وجود دارد (Nietzsche 2003)
➖ و یونگ در کتاب «روابط بین ایگو و ناهشیار» (1928) نوشت «در نظر گرفتن کافی خصوصیات خود، بجای سرکوب آنها، برای عملکرد اجتماعیِ بهتر، مفیدتر است». یونگ اغلب از نیچه نقل میکرد که «آن چیزی شو که هستی!»:
Become what you are!
🔺 در چرایی تکرار تحلیلهای شخصی (و نه یافتههای علمیِ) این اندیشمندان توسط یک استاد ایرانی صحبتی نیست؛ امّا ای کاش، حال که قرار است جامعه اسلامی ما نسخهپیچ تجویزهای نیچه و یونگِ قرن نوزده اروپا شود؛ لااقل تمام ایدههای آنها، و نه صرفا بخشی از آن مورد توجه قرار میگرفت!
🔻 نیچه و یونگ در جریان تبیین شخصیت آدمی سه مفهوم جمعگرایی، فردگرایی، و فردیت را از هم مجزا کردهاند. از نظر آنها همراهی با گرایشها و خواستههای جمعی (یعنی سازگاری با جامعه) همواره نمیتواند مفید و یا حتی اخلاقی باشد؛ بلکه لازم است فرد به تفرد یا فردیت خود توجه کرده یعنی به نیروها و انگیزههای درونی خود نیز توجه کند؛ نیروهایی که میتواند مثبت یا منفی باشد و به جای تلاش برای حذف یا ترکیب آنها، همچون یک بوم نقاشی، رنگهای مختلف را در کنار هم بپذیرد؛
امّا موضوع مهمی که یونگ بدان توجه کرده (ولی استاد محترم آن را رها کرده) این است که در کنار این؛ فرد باید مراقب باشد گرفتار پدیده «فردگرایی» نشود! فردگرایی یعنی بیتفاوتی و تحقیر هنجارهای جامعه!
از منظر یونگ بین فردیت و فردگرایی تفاوت وجود دارد: «فردگرایی به معنای تأکید و اهمیت دادن عمدی به برخی ویژگیهای مفروض شخصی به جای ملاحظات و تعهدات جمعی است» (یونگ 1928: 267).
یونگ میگوید «سوژه خود بودن، منفرد بودن، یا فردیت باید چیزی را به نفع جامعه تولید کند و تا زمانی که هیچ ارزش مثبتی ایجاد نکند، به صورت یک حالتِ (رشد نایافته) باقی میماند». از نظر او فرد بهعنوان یک حد وسط بین خودیت و سازگاری با جامعه تلقی میشود، از این رو فرد نمیتواند از سازگاری با جامعه دست بکشد؛ زیرا طبق باور یونگ در دنیای روانی فرد، از قبل، یکسری عناصر جمعی (بهعنوان کهن الگو) وجود دارند که امکان سازگاری با جامعه را فراهم میکند.
♨️ آقای دکتر خدایاری عزیز! آنچه شما در حال ترویج آن هستید «فردگرایی» یونگ است و نه «فردیت یافتگی» او!
تجویز کنار گذاشتن حجاب یعنی تشویق جامعه به زیر پا گذاشتن هنجارهای جامعه؛ یعنی سوق دادن افراد به فردگرایی و نه تفرد روانشناختی! یعنی اهمیت دادن به خواستههای خود و تحقیر هنجارهای اجتماع؛ نه پذیرش نیروهای متعدد در دنیای درون!
تفرد روانشناختیِ یونگ قرار است فرد را به این مرحله برساند که ضعفها را در کنار قوتهای خود ببپذیرد؛ نه اینکه قوتهای جامعه را زیرپا بگذارد!
♨️ ای کاش لااقل همچون نیچه به مفاخر ایران زمین(حافظ و سعدی) توجه میکردید و مثل همیشه برای تداوم فرهنگ اصیل ایرانیِ خودمان تلاش میکردید!
دوست دارم که بپوشی رخ همچون قمرت
تا چو خورشید نبینند به هر بام و درت( سعدی شیرازی)
#حجاب
@Tanbiholomah
ششمین نشست علمی ذیل همایش ملی جریان های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت معاصر
موضوع : روش برخورد قرآنی با جریان های انحرافی
ارائه دهنده : حجت الاسلام المسلمین استاد نجف لک زائی
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
زمان : شنبه 20 خرداد ساعت 10 الی 12
مکان :
چهارراه شهداء، ابتدای خیابان معلم، مرکز همایش های غدیر، طبقه منفی 2، سالن کنفرانس شهید بهشتی
مهلت ثبت نام مقطع عمومی (سطح2-کارشناسی) حوزه های علمیه خواهران در سال تحصیلی 1403-1402 تا بیستم خردادماه در سراسر کشور تمدید شد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
پذیرش حوزه های علمیه خواهران
paziresh.whc.ir
کانال پذیرش حوزه های علمیه خواهران
🆔️@howzekhaaharaan
┄┅┅┅┅❀🌸❀┅┅┅┅┄
#حوزه_ها_ی_علمیه_خواهران
#پذیرش_سال_تحصیلی_۱۴۰۳_۱۴۰۲
#تمدید_نام_نویسی
#مقطع_عمومی_سطح_دو
محمد شهبازیان /الف لام میم
ششمین نشست علمی ذیل همایش ملی جریان های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت معاصر موضوع : روش برخورد قرآ
💥اصلاحیه و تذکر
تغییر مکان نشست
چهارراه شهداء، ابتدای خیابان معلم، مرکز همایش های غدیر، طبقه منفی 2، سالن کنفرانس شهید بهشتی
نشریه نبراس08.pdf
10.88M
💠 #نشریه_علمی_تخصصی_نبراس
با استعانت از لطف پروردگار بی همتا، اولین شماره از نشریه #نبراس منتشر گردید.
✅ برخی از مطالبی که در این شماره می خوانید:
📖 درسنامه آشنایی با مبانی فکری و نقد الحاد جدید- دکتر محمد #جعفری
📜 طغیان علم مدرن علیه هویت انسان مدرن- دکتر نیما #نریمانی
📜 کلمه و نیرو: بازگشت همان خدا- دکتر محمد #خلیلی
📜 بررسی انتقادی آفرینش از هیچ از منظر هاوکینگ - دکتر احمد #منصوری
📜 الگوهای معرفتی خداناباوری جدید در اثبات عدم وجود خدا- دکتر #پیروجعفری
📜 چهار سردرگمی رایج در دین و تکامل نوشته سوییتمن - ترجمه خانم #رضایی
📜 الحاد و خشونت- آقای سید حسین #حسینی الهی
🎙 مصاحبه با دکتر #شاکرین: ظرفیت شناسی فلسفه اسلامی در مواجهه با الحاد جدید
📚 معرفی کتاب: مجموعه ما و جهان ج 1: چرا جهان وجود دارد؟- دکتر #حسینی_عالمی
📝 شبهه شناسی: شبهه تنافی گزاره های قرآن با دستاوردهای علم - آقای سیدمجتبی #اخلاقی
👤 شخصیت شناسی جریان ضد الحاد جدید: آلیستر #مک_گراث - دکتر #امیری
🎥 فیلم شناسی: نقد فیلم مصاحبه ای با خدا: دکتر #واعظ_زاده
🔬 کارگاه تخصصی جریان شناسی و نقد الحاد مدرن: دکتر علی #شهبازی
🙏 امید است اساتید گرامی با ارائه #رهنمودهای خود ما را در ارائه هرچه بهتر شماره های بعدی یاری نمایند.
✅ همچنین از کلیه #پژوهشگران ارجمند جهت #همکاری_علمی در این نشریه دعوت به عمل می آید.
#موسسه_دین_پژوهی_التوحید
@altawhid
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a