هدایت شده از چشمه جاری
🎤👈 حاج آقا حیدری
🔷 یک روز به استاد صفایی رحمة الله علیه گفتم: من وقتی از بعضی افراد گستاخ در کوچه و خیابان، حرفی می شنوم، پاسخ می دهم. شما چطور؟
🔷 استاد گفتند: من پاسخ نمی دهم؛ چون آدم ها انگیزه های گوناگون دارند؛ یا نمی دانند، یا از نفرت هایی انباشته اند و یا بدبین اند. من یا می گذرم «مَرُّوا كِرَامًا» یا با آنها حرف می زنم.
🔷 تعریف کرد: روزی در تهران می رفتم. جوان موتور سواری به همراه سواری بر ترک، اشاره ای کردند که فهمیدم می خواهند زیر عمامه ام بزنند. برای همین به پیاده رو رفتم.
🔷 وقتی به کنارم رسیدند، از کارشان مأیوس شدند. توقف کوتاهی کردند و یکی از آن دو حرفی گفت که مفهوم آن تغوط به عمامه ام بود. دستی به عمامه ام کشیده و گفتم: خبری نشد⁉️
🔷 ناگهان ایستادند و موتور را روی جک گذاشته و به طرفم آمدند. سرها را پایین گرفته و با شرم گفتند: آقا عفو کنید. کلام مظلومانه و از سر خیرخواهی چنین اثر می گذارد.
🔷 با آن دو نفر صحبت هایی شد، بعد استاد نگاهش را به من دوخت و گفت: یکی از آنها به حوزه آمد و طلبه شد و دیگری به جبهه رفت و میان بر زد.
🔷 چه نفسی و چه نفوذ کلامی که از فحاشان، طلبه و شهید بیرون می کشید.
📚 مشهور آسمان، ص ۵۷
🆔 کانال👈 https://eitaa.com/cheshmeyejarie
هدایت شده از اطلاعرسانی - عینصاد
#اطلاعیه
#همافزایی
♻️«موسسه شمیم لیلهالقدر تهران»
«مرکز تربیت مربی کرامت»
💡 طرح مطالعاتی آثار استاد علی صفایی حائری(عین.صاد)
🔸 ترم اول: هدفشناسی با محوریت کتاب رشد
🔴 مهلت ثبت نام تا ۴ آذرماه
«شروع دوره ۵آذرماه»
🔷 این دوره بهصورت مجازی برگزار میشود.
⭕️ برای دریافت کد تخفیف به ادمین گروهها و کانالهای مرتبط با موسسه شمیم لیلهالقدر پیام دهید.
🔔 همراه با اعطای گواهی
🌐 ثبت نام در سایت کرامت:
www.keraamat.ir
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
✅ @keraamat_ir
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
هدایت شده از صفاییه
🔰بخشی از مقاله سالها پیش #استاد_امیر_غنوی پیرامون استناد و استدلال در آثار #استادصفایی
♦️امروز از اندیشه¬ای سخن می¬گوییم که از شروع انتشار آن حدود چهل سال گذشته و پس از فراز و فرود¬ها و پس از رحلت صاحب اندیشه اکنون مورد استقبال قرار گرفته است. آنچه امروز شاهدیم پذیرش این تفکر نه فقط از سوی نسل نو بلکه از سوی کسانی است که در زمان حیات مرحوم استاد به این اندیشه به دیده تردید و حتی انکار می¬نگریستند.
♦️توجه روز افزون نسل امروز به آثار استاد حکایت از ارتباط مناسبی دارد که نوشته¬ها و گفتارهای او با مخاطب امروز برقرار کرده است. این ارتباط مناسب حاصل توجه و وقوف این اندیشه به مشکلات امروز ما بوده و در این میان نثر قوی و اثر گذار صاحب این اندیشه بر قوت این ارتباط افزوده است.
♦️اما امروزه و در دوره استقبال با سؤالات تازه و پرسش¬های متفاوتی نیز روبرو می¬شویم که پرداختی تازه به این تفکر را می¬طلبد. در میان این سؤالات آنچه بیشتر مطرح می¬شود میزان قوت این اندیشه از حیث اتکاء بر #استدلال و استفاده از متون دینی است.
نکته کلیدی در کتب استاد استفاده ایشان از نثری تأثیر گذار برای القاء مطالب خویش است که البته با هدف ایشان یعنی ایجاد حس و حرکت در مخاطب کاملاً سازگار می¬باشد. اما این نثر تأثیر گذار و این شیوه در بیان که مزایای برهان و خطابه را در خود جمع کرده می¬تواند آسیب¬های را هم به دنبال داشته باشد.
♦️گزینش این نثر برای بیان مطالب گذشته از تناسب آن با مباحث اخلاقی و تربیتی نوعی پاسخ¬گویی به نیاز روانی مخاطب نیز بوده و می¬تواند با خواننده ارتباطی قوی بجای گذارده و لطافت بیان ماندگاری و اثر گذاری دراز مدت آن را تضمین می¬کند.
اما این بیان برای خواننده دشواری¬های را نیز ایجاد می¬کند. اولین مشکل صعوبت در #دریافت_دقیق استدلال¬های استاد و فهم #ساختار_فکری ایشان است. بیان شفاف و استدلالی بار فهم را بر خواننده سبک کرده ولی آنجا برهان و خطابه به هم ¬می¬آمیزد درک دقیق استدلال¬ها و استخراج آن از متن دشوار خواهد بود.
♦️البته دقت در نوشته¬های استاد ما را به این نکته واقف می¬کند که رویه نوشتاری آن مرحوم ارائه یک بیان شفاف و استدلالی در آغاز بحث است و در ادامه به تبیین و توضیح و استفاده بیشتر از بیانات تأثیر گذار می¬پردازد. این حد از تفکیک اگر چه در صورت توجه خواننده از صعوبت کار می¬کاهد ولی آنچه عملاً شاهد آن هستیم نیاز مبرم خوانندگان نوشته¬ها به توضیح ساختار استدلالی سخن استاد است.
♦️آسیب دیگری که در این شیوه می¬تواند رخ بنماید فاصله گرفتن از فضای تدقیق و نقد و اکتفا به نوعی اقناع حسی ، عقلی است. در این فضا دیگر به سخن نویسنده سخت¬گیرانه نگریسته نشده و سخن بدون توجه کافی و ارزیابی درست از ادله پذیرفته می¬شود آسیبی که در میان بسیاری از دوست¬داران این اندیشه می¬توان یافت.
♦️این شیوه در ارائه مطالب از سوی استاد موجب شده تا برخی این نوشته¬ها را خطابی تلقی کرده و لااقل آنها را فاقد استدلال و #ذوقی و #من_عندی بدانند. اگر چه صاحبان این ادعا بر خود زحمت تحلیل و فهم عمیق متن را نداده و بدون دریافتی درست از ساختار استدلالی کتب و اندیشه استاد به نقد آن پرداخته اند.
♨️شاید بیراه نباشد که ذوقی و من عندی خواندن امروز این نوشته¬ها و سکوت و بی¬توجهی عامدانه¬ی دیروز و هجوم¬ها و اتهام¬های گذشته¬ها را در یک چیز همسان می¬توان دید و آن نبریده گز کردن و نخوانده نقد کردن است. آنچه شیوه¬ها را در برخورد متفاوت کرده نه انصاف بیشتر ناقدین امروز بلکه فضای متفاوت پریروز و دیروز و امروز است و ⬅️در حقیقت این تغییر فضا است که شکل بی¬انصافی¬ و کم توجهی را متفاوت کرده است.
♨️دوستانی که تا دیروز به عنوان احتیاط، کم لطفی¬ها و #نامردی_ها را به نوعی تقریر می¬کردند اکنون ⬅️با مشاهده¬ی رشد طبیعی و استقبال فزاینده از این فکر و با رحلت استاد و رفع دغدغه¬ی طرح شخصیت او ، همچنان بجای برخورد شفاف و نشان دادن ضعف¬ها و قوت¬های این اندیشه با تعابیری مبهم عملاً ⬅️راه را بر استفاده درست و کامل از این تفکر می¬بندند.
♦️این حد از احتیاط آن هم در شرایطی که از گزینه¬های بسیار محدودی در عرصه #اندیشه برخورداریم و #نسل_امروز در غرقاب #شبهات و سؤالات غوطه¬ورند چه توجیهی دارد و چگونه بجای #تحقیق و تعیین نقاط ضعف و قوت یک اندیشه، با القاء این نوع بیانات به دست اندر کاران عملاً همچنان راه را بر استفاده کامل از این تفکر می¬بندیم، آن هم در شرایطی که متفکرین مورد اعتماد ما در #اساس_تفکرات شان از ابتکارات و ذوقیاتشان بهره برده و بر منابع استناد چندانی ندارند.
#استناد_در_اندیشه_استاد
#عین_صاد
#علی_صفایی_حائری
#غنوی
@Safaeiyeh
6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #ببينيد | واکنش عجیب در مقابل عمامهپرانی!
‼️ سرنوشت جالب دو جوان عمامهپران!
🔹 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
#استاد_صفایی_حائری
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸آقای صفائی حائری، جامع مطهری و شریعتی بود🔸
💎 ویژگی آقای صفایی [حائری] این بود که هم #اندیشههایش جایگاه سالمی داشت و هم #روش او روش مؤثری بود.
متأسفانه برخی از اندیشمندان ما «#محتوا» داشتند، ولی «#فرم» نداشتند و برخی بالعکس بودند.
💎 دکتر شریعتی در «فرم بیان» و ورود به مطالب و انتخاب واژهها خوب بود؛ ولی در «محتوا» خوب نبود و اسلام شناس نبود. استاد مطهری در «#محکم_بودن_اندیشه»، #کم_نظیر بود؛ اما «فرم» او به اندازه محتوایش خوب نبود.
💎 من وقتی کتاب غدیر آقای صفایی (عین-صاد) را خواندم، در حاشیه آن نوشتم: «قدر این نویسنده، شناخته نشده است. او محتوای شهید مطهری را دارد و روش بیان شریعتی را»
💎 آقای صفایی #شناخته_نشد. من اگر در مروری که در چند تا از کتابهایشان داشتم ضعف اندیشه دیده بودم، ایشان را #ترویج نمی کردم.
▪️ 22 تیرماه، سالروز رحلت متفکر ژرف اندیش، استاد علی صفایی حائری (ره) تسلیت باد.
@haerishirazi
هدایت شده از گروه فرهنگی صبار
10.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 این باری است که بدوش شماست
💠 بصورت ویژه، جمله به جمله و کلمه به کلمه گوش کنید.
💠 سخنان بسیار زیبا از استاد علی صفایی حائری
💠 #جهاد_تبیین
@sabbar_ir
هدایت شده از هادیانه ها
2107141149آهنگزنگ.mp3
6.37M
✅ مروری سریع بر نظام #تربیت_اسلامی در کلام استاد هادیزاده
1⃣ #گام_اول در تربیت انبیاء
تحول در حوزه بینش و معرفت است
🔹 جداکردن انسان ها از معبودهای دیگر و رساندن به معبود یگانه
🔹این #تربیت_بنیادی یا پایه ای است
که مبنای دیگر تحول ها برای حوزه های دیگر زندگی است
2⃣ (مبنای) تربیت در نگاه وحیانی از موضوع شناسی شروع می شود یعنی از #انسان_شناسی و ساخت او ناظر به حوزه تربیت
🔹اساس آن »» موجود #حی است که پس از اجابت، حیات دیگری پیدا می کند
(در مقابل میت که کلام پیامبر را نمی شنود)
3⃣ #موانع:
تعصب _ تقلید _ دلبستگی
4⃣ راه حل: #شش_گانه تربیت👇
💢کار مربی:
» آزادسازی فکر __ #تزکیه
» #تعلیم و آموزش تفکر ( نوع پرسش و ادامه آن)
» #تذکر
💢اتفاق در متربی:
#تدبر #تفکر #تعقل برای انتخاب
به دست آوردن مواد اولیه + استنتاج از آن مواد + زمینه انتخاب از آن شناختها
🔹تطبیق این روش:
در جهانبینی در چه تدبر کند و تفکر؟
»»»ارسلنا رسلنا بالبینات«««
از آگاهی های استوار شروع کند
5⃣ آثار این جهانبینی:
👈 آثار در احساس ها و آرمان ها و ایمان
👈 در عمل هایش و مسؤولیت ها و معیارها و میزان ها
6⃣ مخاطب شناسی
مراحل مذکور مال مخاطب حی بود
ولی روحیات در مقابل آن حی :
موتی کر کور
✅ خلاصه :
تربیت وحیانی👈 انسان شناسی» شکل گیری مسائل » روش ها و نظام بر اساس آن » نظام در حوزه تطبیق جهانبینی و احساس و عمل را می دهد / برای مخاطب حی
#تربیتی
@hadianeha
هدایت شده از 「شَهیدِگُمنام」🇵🇸
شیطان بـا یک کِبـر زمین خورد
آدم بـا یک حرص زمین خورد
پسـرِ آدم بـا یک بُخل ذلیل شد
یـونس با یک شتاب ذلیل شد
ما کہ الحمداللہ همہے اینها را باهم داریم
واحساسِ ندامتے هم نداریم!
#استادعلیصفاییحائرے
🌱|@martyr_314
هدایت شده از شمارش معکوس ظهــ🌼ــور
10.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 هشدار برای همه ما
😓 اگر جزو ساکتین در مقابل خطرات کاهش جمعیت هستیم !👇
😓 اگر جزو بی خیال ها هستیم !👇
😓 اگر منتظریم تا پول بیاید و فعالیت ها را شروع کنیم!👇
⭕️ آیا طاقت بار عذاب فرار از مسئولیت ها را داریم ؟
➖ ➖ ➖ ➖ ➖
⏰ @shomareshmakooszohor
هدایت شده از کانال حسین دارابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدارحمت کنه مرحوم صفایی حائری رو خیلی این صوتشون مناسب این روزهای جامعه است که عده ای احتمالا دلسرد با نا امید شدند و یا اینکه تکلیفشون رو در این شرایط نمیدونند
الان که اوج تاریکی نیست، حتی اگرم باشه ناامیدی معنا نداره
@einsad
#حسین_دارابی 👈 عضوشوید
@hosein_darabi
هدایت شده از شیدا صدیق | آرامش ماندگار💕
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ چیزی نمی نویسم
✅ خودتون بشنوید
💌دعوت رسول
✨استَجيبوا لِلَّهِ وَلِلرَّسولِ إِذا دَعاكُم لِما يُحييكُم
⭐️@arameshemandegar