eitaa logo
فلسفه زبان اسلامی
1.2هزار دنبال‌کننده
606 عکس
52 ویدیو
158 فایل
#فلسفه_زبان_متعارف #فلسفه_زبان_اسلامی #نظریه_فعل #Islamic_philosophy ارتباط با ادمین @projectsystem مجتبی رستمی کیا، دکتری مبانی نظری اسلام
مشاهده در ایتا
دانلود
The Oxford Handbook of Wittgenstein ( PDFDrive ).pdf
5.47M
📌دستنامه آکسفورد در خصوص ویتگنشتاین ماری مک گین ناشر: آکسفورد ▫️ماری مک گین فیلسوفی است که در زمینه فلسفه ذهن و ویتگنشتاین کار می کند. مک گین استاد بازنشسته فلسفه در دانشگاه یورک است.ماری مک‌گین دارای مدرک لیسانس از دانشگاه منچستر و BPhil و DPhil از دانشگاه آکسفورد است و در آکسفورد، دانشگاه ویسکانسین در مدیسون و دانشگاه یورک تدریس می‌کند. در سال 2011 به ریاست انجمن ارسطویی منصوب شد. ▫️ماری مک گین آثار و شروح زیادی بر ویتگنشتاین دارد. از این رو کتاب های وی بسیار قابل استفاده است ————- فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
Wittgenstein and Analytic Philosophy ( PDFDrive ).pdf
1.38M
📌ویتگنشتاین و فلسفه تحلیلی هانس یوهان گلوک، جان هایمن سال نشر: 2009 ناشر: آکسفورد ▫️گلوک به عنوان متخصص فلسفۀ لودویک ویتگنشتاین شهرت دارد. او به توضیح اصطلاحاتی تخصصی پرداخته است که ویتگنشتاین یا آنها را وارد بحثهای فلسفی کرده، یا به شکلی متفاوت این اصطلاحات را در مسائل فلسفی به کار برده و یا در تکوین آنها سهم قابل توجهی داشته است. گلاک ایده های ویتگنشتاین را در رابطه با مباحث فلسفی کنونی مورد بررسی قرار داده است و علاوه بر اینکه خطوط بحثهای او را ترسیم کرده، به ارزیابی نقاط قوت و ضعف این بحثها و شفاف سازی مجادله های تفسیری بنیادی پرداخته است. گلاک اندیشه های ویتگنشتاین را که در حالت عادی برای خوانندۀ غیرحرفه ای مشکل و غیرقابل فهم است، آسان و فهم پذیر می سازد. ▫️آثار گلوک برای کسانی است که به دنبال فهم فلسفۀ تحلیلی و عملکرد آن هستند، منبعی ارزشمند است. درحالیکه فلسفۀ تحلیلی قدمتی صدساله دارد و نفوذ آن در فلسفۀ امروز غرب هویداست و نیز علاقه به تطور تاریخی آن رو به افزایش است، اما تاکنون هیچ تلاش مستمری برای روشن کردن اینکه فلسفۀ مذکور دقیقاً به کجا می رود و تفاوتش با فلسفۀ معروف به «قارّه ای» چیست، صورت نگرفته است.گلوک سعی دارد تا این خلأ را پر کند و از زوایای متفاوتی به این فلسفه می پردازد. ————- فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
📌 ماجرای ویتوگ ▫️من کتاب ای سی گریلینگ در مورد ویتگنشتاین ترجمه ابوالفضل حقیری _ نشر حکمت ـ را می بینم خنده ام می گیرد؛ این خنده نه به انتشارات، نه به مؤلف محترم و نه به مترجم گرامی ربطی دارد. ▫️بهار 1394 بود که این کتاب برای اولین بار در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد، روبروی غرفه انتشارات « حکمت» ایستاده بودم، داشتم کلی حساب و کتاب می کردم که آیا میتونم با باقیمانده کارت یارانه ای کتاب، این اثر را خریداری کنم؛ تقریبا بن کارت کتاب اعلام کرد که موجودی بسیار کم است و من مردد بودم که اگر از کارت عادی بانکی ام استفاده کنم همچنان می توانم قسط آخر ماه را بدهم یا پوشک محمدصدرا را بگیرم یا خیر؟! ▫️در همین حین، مادر و دختر جوانی از راه سر رسیدن، بهشان نمی آمد فلسفی خوان باشند، بنرها و پوسترهای این کتاب جذب شان کرد و چند دقیقه ای سر اینکه نام این کتاب چیست با هم کلی گفتند و خندیدند: ویتوگ نِشتاین، وُی تُنگ اشتاین، ... مردد بودند که این کتاب را بخرند یا خیر! ▫️دست آخر دختر رو به مادر کرد و گفت مهم نیست اسمش چیه، خیلی دهن پر کن هست، این رو بگیریم و بگذاریم در ویترین کتاب ها در پذیرایی «فلانی» که آمد پوزش را بزنیم ▫️راست و حسینی عرض کنم یکی از عوامل موثر بر من که باعث شد زبانم را تقویت کرده و از مترجمین بی نیاز شوم، حساب و کتاب های اقتصادی بود 🤓، بعدها که اشتباهات فاحش ترجمه ها را دیدم از گرانتر کردن کتاب های ترجمه ای در حوزه فلسفه تحلیلی حمایت کردم. به نظر من گرانی ترجمه کتاب همسان با گرانی پاکت سیگار توجیه اخلاقی دارد. ————- فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
The Voices of Wittgenstein_ The Vienna Circle ( PDFDrive ).pdf
1.9M
صدای ویتگنشتاین حلقه وین لودویگ ویتگنشتاین و فردریش ویزمن متن اصلی آلمانی و ترجمه انگلیسی رونویسی، ویرایش و با مقدمه ای توسط گوردون بیکر ترجمه گوردون بیکر، مایکل مکرت، جان کانولی و واسیلیس پولیتیس ✍️یکی از شارحان نامدار ویتگنشتاین، گوردون بِیکِر است، بیکر,فیلسوف آمریکایی-انگلیسی؛ موضوعات مورد علاقه او شامل لودویگ ویتگنشتاین، گوتلوب فرگه، فردریش ویزمن، برتراند راسل، حلقه وین و رنه دکارت بود. او به دلیل همکاری با پیتر هکر و اختلافاتش با مایکل دامت ( = صاحب کتاب خاستگاه های فلسفه تحلیلی) مورد توجه قرار گرفت. برای کسانی که به دنبال تطبیق دو دوره زندگی ویتگنشتاین یعنی دوره متقدم و متأخر هستند، این کتاب و بیکر یکی از مناسب ترین گزینه هاست - استادی داشتم و نکته کلیدی به من آموخت برای زبان آموزی، مقابله بهترین کار است، برای تقویت زبان آلمانی و تطبیق آن با انگلیسی می توانید از این متن استفاده کنید ———- فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
مواجهه ایرانیان با فلسفه غرب ✍️دکتر مجتبی رستمی کیا ▫️شاید برخی از روشنفکران تاریخ فلسفه غرب فروغی ( سیر حکمت در اروپا) را اولین کتاب و مواجهه ایرانیان با فلسفه غرب بدانند، اما براستی نخستین مواجهه بر می گردد به بدایع الحکم مرحوم آقا علی مدرس و همچنین پاسخ های آقامیرزا علی‌اکبر حِکَمی یزدی معروف به حکیم الهی، این دو فیلسوف در پاسخ به سوالات شاهزاده بدیع الملک اثری نگاشته اند. در هر دو اثر ایمانوئل کانت به صورت جدی نقد شده است. ( البته از پاسخ ها و نقدها می توان فهمید آشنایی این دو با فلسفه غرب عمیق نبوده است، اما به هر صورت مواجهه ایجاد شده است) ▫️بدیع‌الملک به فلسفۀ اسلامی اشراف داشته و از مسائل فلسفۀ اروپایی نيز آگاه بوده‌است. او با زبان فرانسوی آشنایی داشته و پیش از طرح پرسش‌های خود در جستجوی كتاب «امر نامتناهی و كمیت (بررسی دربارۀ مفهوم نامتناهی در فلسفه و علوم)» نوشتۀ اولن (۱۹۱۰-۱۸۳۰)از فیلسوفان نو كانتی فرانسه و از پیروان شارل رنویه بوده‌است. او ابتدا پرسش‌های خود را از استادش میرزا علی‌اكبر حكمی یزدی (م ۱۹۲۵) می‌پرسد و چون از پاسخ‌های وی قانع نمی‌شود بار دیگر همان پرسش‌ها را از آقاعلی می‌پرسد. پاسخ‌های آقاعلی به اكثر پرسش‌ها مفصل و عميق است، اما پاسخ وی به پرسش هفتم كه در آن نام چند تن از فیلسوفان غرب از جمله كانت به ميان آمده بسیار مختصر و ناكافی است. وی صاحب کتاب عماد الحکمه ترجمه روان بر مشاعر ملاصدرا است. ▫️از سوی دیگر اولین مواجهه با دکارت بر می گردد به ترجمه این کتاب توسط ملا لاله زار همدانی که در زمان سفارت سفیر مختار فرانسه گونت دو گوبینو صورت گرفته است. این ترجمه در کتاب حکمت ناصری ( دیاکرت) از فرانسوی به فارسی برگردان شده است.ترجمه دیگری هم از سوی افضل‌الملک کرمانی از روی متن ترجمه شده ترکی انجام شده که هیچگاه چاپ نشد. 🔸... این همه قبل از فروغی بوده است، این همه تاریخ فلسفه خواندیم، تاریخ فلسفه اسلامی معاصر جایش خالی است. ▫️کنت گودوبینو به نقل از آقاعلی مدرس طبقه فیلسوفان آقا علی را در کتاب « فلسفه و ادیان در آسیای میانه» به صورت لیست منتشر می کند و ادعا می کند آقاعلی در حال نگارش کتابی است که فیلسوفان بعد از صدرا تا زمان خود را به صورت کامل شرح کند، این کتاب اما در هیچ گزارش تاریخی موجود نیست. آقا علی طبقات فیلسوفان پس از صدرا را در 5 طبقه دسته بندی کرده بود: طبقه اول ملامحسن فیض کاشانی ملاعبدالرزاق قاضی سعید قمی طبقه دوم: آقا محمد بیدآبادی میرزا محمدعلی پسر میرزا مظفر میرزا ابوالقاسم مدرس ( عنوان مدرس نشان دهنده نشان دولتی برای تدریس است) ملامصطفی قمشه ای ملامهدی نراقی طبقه سوم: ملاعلی نوری ملامحمدعلی نوری ملامحمد هرندی آقاسید یوسف شیخ مهدی مشهدی ملا احمد یزدی ملااسماعیل حاح محمدجعفر لاهیجی ( آقا علی بر آراء او شروحی نوشته است) ملاآقای قزوینی طبقه چهارم ملاعبداله زنوزی ( حکمت، ماوراالطبیعه، سیاست مدن و ریاضیات) حاج محمد ابراهیم نقشه فروش ( آقا علی بر آراء وی شروحی نوشته است) آقاسید رضا لاریجانی ( نقد و تفسیر دارد) محمدتقی خراسانی ملا ابراهیم نجم آبادی ملاباقر فشندی آقا سید قوام قزوینی ملارضا تبریزی ملاصفرعلی قزوینی شیخ صدرای تنکابنی میرزا سلمان تبریزی میرزا محمد حسن نوائی ملامحمد حمزه بارفروشی ( ردیه بر افکار شیخ احمد احسایی) میرزا علی نقی نوری ملاعبدالله قمشه ای طبقه پنجم ملاهادی سبزواری ( شاگرد ملا اسماعیل= شاگردان زیادی از هندوستان، ترکیه و عربستان) کنت دو گوبینو ملاهادی را با کانت مقایسه کرده است. ملا لاله زار همدانی افکار و بیانات فیلسوف معروف دکارت را به فارسی ترجمه خواهد کرد و ناصر الدین شاه نیز بر این کار دستور داده است ملاعبدالله گیلانی ( شاگرد ملاآقای قزوینی) ملایوسف قزوینی ( شیخی )آقا سید علی تنکابنی ملاحسینعلی طالقانی ملارجبعلی کنی آقا محمدرضا قمشه ای میرزا محمد حسین جیلانی آقا رضاقلی قزوینی آقا سید صادق کاشانی ملا مرتضی قلی طالقانی میرزا محمد حسین کرمانی ( به بابیت گرایش پیدا کرد) شیخ علی نقی طالقانی ملازین العابدین مازندرانی میرزا محمدهادی ( سید اصفهانی) آقا هادی شیرازی حاج محمد اسماعیل اصفهانی به نظر می رسد از این طبقات فقط مختصری از طبقه اول و طبقه پنجم امروزه در فلسفه اسلامی قابل رهگیری است و بقیه این فیلسوفان گمنام اند. ———- فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸اولین جلسه شورای سیاستگذاری رویداد نوآوری اربعین 1403 (مشایه) این جلسه 21 مردادماه 1403 به میزبانی مرکز نوآوری آلاء و با حضور مسئولان و نمایندگان ۲۰ نهاد و مرکز حامی رویداد نوآوری اربعین ۱۴۰۳ در سالن همایش مرکز نوآوری آلاء برگزار شد. |ایتا|بله|سایت|اینستا|روبیکا|آپارات|یوتیوب| ✅ @aalaa_ir ✍ دینداری موکبی گزینش گری دینی ——- مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem
هدایت شده از مجله خردورزی
هدایت شده از مجله خردورزی
هدایت شده از مجله خردورزی
هدایت شده از مجله خردورزی
هدایت شده از مجله خردورزی
هدایت شده از مجله خردورزی
🔻پیشرانی برای آیندۀ نزدیک ➖چرایی گسست فلسفۀ بومی از حوزۀ علوم‌شناختی 🔹 دکتر مجتبی رستمی کیا، مدیر مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی اسلامی مسعی، در گفتگو با مجله خردورزی: ▫️امروزه، علوم‌شناختی به‌عنوان یکی از پیشران‌های آیندۀ نزدیک، مورد گفت‌وگوی متفکران قرار دارد. علوم‌شناختی، بررسی علمی میان‌رشته‌ای ذهن و هوش و شامل ایده‌ها و روش‌های روان‌شناسی، زبان‌شناسی، فلسفه، علوم کامپیوتر، هوش مصنوعی، علوم اعصاب و انسان‌شناسی است. ▫️ویژگی متمایز رویکرد پیوندگرا این است که فرایندهای محاسباتی به طور جمعی و موازی انجام می‌شوند و نه به‌صورت گام‌به‌گام، مانند مدل مبتنی بر قانون نماد و در اکثر انواع برنامه‌های رایانه‌ای، محاسبات نه از طریق یک سری استنتاج، بلکه از طریق ارضای هم‌زمان محدودیت‌های متعدد انجام می‌شود. ▫️بخشی از پروژۀ فلسفی علوم‌شناختی مربوط به ایجاد دیدگاه مثبت و جدید از معنای زندگی است که با درک علمی از نحوۀ عملکرد ذهن همخوانی دارد. این خود می‌تواند آینده و اثربخشی این دانش را تهدید یا آن را با فرصتی جدید روبرو کند. ▫️برخی متفکران و کنشگران فلسفۀ بومی معتقدند علوم‌شناختی مباحثی مربوط به «عالم ماده» هستند و قابلیت صورت‌بندی در ذیل مقوله‌های فلسفۀ بومی و الهیات را دارند؛ ازاین‌رو به دلیل تفاوت در عوالم، می‌توان به‌نوعی علوم‌شناختی را در نظریۀ عوالم جای‌گذاری کرد. این نوع ترکیب بسیار شبیه به الهیات طبیعی است. ➕ جهت خرید شماره پنجم خردورزی با ارسال رایگان، به ادمین پیام دهید: @ErfanKhalilifar 📍مجله خردورزی: @kheradvarzi_com
Intention and intentionality_ essays in honour of G. E. M. Anscombe ( PDFDrive ).pdf
14M
گرترود الیزابت مارگارت اَنسکوم (۱۸ مارس ۱۹۱۹– ۵ ژانویه ۲۰۰۱) فیلسوف تحلیلی بریتانیایی بود که در زمینه‌های فلسفه فعل، اخلاق، ذهن و منطق فعالیت می‌کرد. انسکوم از شاگردان لودویگ ویتگنشتاین بود و کتاب پژوهش‌های فلسفی او را به انگلیسی برگرداند. به راستی خانم انسکوم قوی ترین شارح ویتگنشتاین در روزگار کنونی و احیا کننده نظریه فلسفه فعل است. تفاوت میان انسکوم و عمده شارحین ویتگنشتاین این است که به مقام یک فیلسوف تمام عیار رسیده است و در برخی از شاخه های بیان شده صاحب نظر است « کتاب قصد و حیث التفاتی» که به پیوست آمده « مفهوم کانونی فلسفه فعل» و « لب لباب» نظریه ویتگنشتاین است که با مقدمه انسکوم تحت یک اثر مستقل فلسفی به قلم کورا دیاموند و جنی تیچمن به نگارش درآمده است. این کتاب ادامه دهنده نگاشته انسکوم با عنوان « التفات» در 1957 است. کسی فلسفه فعل را نخواهد فهمید مگر بر نظریه حیث التفاتی مسلط باشد. ———- فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
Intention ( PDFDrive ).pdf
2.46M
التفات ✍مارگارت اَنسکوم کسی فلسفه فعل را نخواهد فهمید مگر بر نظریه حیث التفاتی مسلط باشد. ———- فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
Wittgenstein-investage-04.mp3
17.33M
حلقه مباحثاتی خوانش ویتگنشتاین 🎙 حجت الاسلام دکتر سعید امینایی دکتر مجتبی رستمی‌کیا جلسه چهارم (10 شهریور 1403) بند 31 تا 35 کتاب پژوهش های فلسفی ویتگنشتاین ————- فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
متاسفانه بنده از آن نوع انسان هایی هستم که تا چیزی رو از دست ندادم قدرش را نمی دانم، تازه دارم قدر را می دانم. روحش را با نثار فاتحه ای شاد کنید ————- فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
هدایت شده از علوم شناختی دین
رحلت حضرت رسول اکرم محمد مصطفی (ص) و شهادت امامان حسن مجتبی (ع) و علی ابن موسی الرضا (ع) بر مسلمانان و عاشقان اهل بیت (ع) تسلیت باد. @cognitive_science_of_religion
Wittgenstein's Philosophical Investigations_ Text and Context ( PDFDrive ).pdf
1.13M
پژوهش های فلسفی ویتگنشتاین متن و زمینه رابرت ارینگتون و هانس یوهان گلوک انتشارات راتلج یکی از شروح بسیار خوب که سعی کرده بر اساس ترتیب بندهای کتاب مطالب مهمی را شرح کند ————- فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
Wittgenstein-investage-05.mp3
15.5M
حلقه مباحثاتی خوانش ویتگنشتاین 🎙 حجت الاسلام دکتر سعید امینایی دکتر مجتبی رستمی‌کیا جلسه پنجم (17 شهریور 1403) بند 36 تا 38 کتاب پژوهش های فلسفی ویتگنشتاین ————- فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
📂دروس و مباحثات دکتر رستمی کیا در سال تحصیلی 1403- نیم سال اول 👇 ✅شنبه‌ها مباحثه خوانش پژوهش های فلسفی ویتگنشتاین خانه بامداد اسلامی ✅چهارشنبه‌ها زبان قرآن سطح 4 رشته تفسیر و علوم قرآنی، موسسه تمهید پنجشنبه‌ها روش تحقیق پیشرفته مبتنی بر رویکرد قرآن و علوم حدیث دکتری رشته تفسیر تطبیقی، موسسه آموزش و عالی معارف، جامعه المصطفی العالمیه ————- فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
2406.05809v1.pdf
165K
پارادوکس کنش جمعی و قطعیت ما پارادوکس کنش جمعی و قطعیت در علم را بررسی می کنیم که در آن هر چه دانشمندان بیشتر با هم تحقیق کنند، آن کار کمتر به ارزش اطمینان جمعی آنها کمک می کند. هنگامی که دانشمندان به مشکلات مشابه رسیدگی می کنند و داده ها، روش ها و همکاران را به اشتراک می گذارند، درک و اعتماد آنها نسبت به تحقیقات همکارانشان افزایش می یابد، کیفیتی که برای پیشرفت علمی لازم است. این امر تقویت مثبتی را که دانشمندان برای باورهای مشترک دریافت می‌کنند افزایش می‌دهد زیرا بیشتر به دانش، علایق و یافته‌های همکاران خود وابسته می‌شوند. این اقدام جمعی، پتانسیل دانشمندان را برای اقامت در «حباب‌های» معرفتی افزایش می‌دهد که ظرفیت آنها را برای اکتشافات جدید یا تعمیم اکتشافاتشان محدود می‌کند. به طور خلاصه، با نزدیک‌تر شدن دانشمندان، تجربه اعتبار علمی آن‌ها با کاهش احتمال تکرار واقعی افزایش می‌یابد، و مبادله‌ای بین قطعیت و حقیقت ایجاد می‌کند. ——- مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem
Four Examples of Pseudoscience.pdf
810K
چهار مثال برای شبه علم یک موضوع مرتبط در فلسفه علم، مسئله مرزبندی است: چگونه علم را از غیرعلم، و به طور خاص تر، علم را از شبه علم تشخیص دهیم. پس از در نظر گرفتن مجموعه ای از معیارهای مرزبندی، چهار شبه علم مورد بررسی قرار می گیرند: روانکاوی، روانشناسی تکاملی نظری، دستور زبان جهانی، و نظریه ریسمان. نتیجه‌گیری می‌شود که این چارچوب‌های نظری شرایط لازم برای علمی تلقی شدن را ندارند. ——- مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem
نسبت به شرکت در مقید نبودم، تا زمانی که جهت وعظ اخلاقی به مدرسه تشریف آوردند. روحشان قرین رحمت. تمثل اخلاق و عرفان اهل بیتی در زمانه ما بود. در حالی که به لحاظ علمی و اخلاقی برتر از سایر اقران خود بود، هیچگاه سودای نداشت ————- فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
را حذف کنید نثار روح ایشان فاتحه ای قرائت نمایید 🌿 ————- فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
zabanquran-01.mp3
19.33M
🎙زبان قرآن جلسه اول 👤دکتر مجتبی رستمی‌کیا سطح 4 رشته تفسیر تنزیلی، موسسه تمهید (21 شهریور 1403) آنچه در این صوت می شنوید: 👇 💠زبان قرآن و خاستگاه فلسفه تحلیلی زبان ▫️زبان قرآن استاندارد ( مبتنی بر انگاره ترجمه زبان قرآن به منطق و ریاضی، بازرگان، سحابی، مشکینی، طالقانی، محمد تقی شریعتی، مرحوم ملاصدرا) ▫️زبان قرآن متعارف ( مبتنی بر ترجمه زبان قرآن به کنش های گفتاری، کتاب وحی و افعال گفتاری، آملی لاريجانی، ابوالفضل ساجدی) 💠زبان قرآن و خاستگاه فلسفه قاره ای زبان ▫️هرمنوتیک کلاسیک قرآن ( روشی _ ارتباط زبان عبری و عربی، علامه مصطفوی در التحقیق فی کلمات القرآن الکریم) ▫️هرمنوتیک رمانتیک قرآن ( روش شناختی، دکتر فیاضی، ارتباطات با علم اصول فقه ) ▫️هرمنوتیک فلسفی قرآن ( اشاره به برخی از آراء قرآنی نصر حامد ابو زید، مجتهد شبستری، شهید بهشتی) ————- فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd