هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
🔰انقلاب هوش مصنوعی و ضرورت توجه بیشتر حوزه علمیه به این عرصه
🔹The Heart of Imam Hussain
He was a man of peace, and he lived his life that way.
He was a man of fairness, and he lived his life that way.
He was a man of justice, and he lived his life that way.
🔸But when the time came for him to stand up and fight, he did so without hesitation or fear.
Because Imam Hussain believed in standing up for what was right, even at the cost of his own life;
because Imam Hussain believed in protecting those who couldn't protect themselves;
because Imam Hussain believed in defending freedom from tyranny…
🔹And because Imam Hussain believed in fighting for justice for those who were oppressed…
He stood up to Yazid's army when they came to kill him and his family on Ashura.
💢 متن بالا، شعری زیبا درباره حماسه امام حسین علیه السلام و مصائب کربلا به زبان انگلیسی است که از ساختار متقنی نیز برخوردار است. نکته جالب در مورد شعر این است که شاعر آن، هوش مصنوعی است و انسان نیست. در واقع این شعر توسط سایت copy.ai و به درخواست بنده سروده شده است. تنها کاری که من انجام دادم این بود که از هوش مصنوعی سایت درخواست کردم شعری در مورد حماسه امام حسین بسراید!
🔹در مورد هوش مصنوعی و انقلابی که می تواند در عرصه تولید محتوا انجام دهد سخنان بسیاری گفته شده است. با اینحال این مساله چندان توجه مراکز تصمیم گیر در ایران را به خود جلب نکرده است. تصور اینکه شما بتوانید یک کتاب علمی و بدیع را در کسری از ثانیه ایجاد کنید، امر قابل ملاحظه ای است.
🔸در واقع بسیاری بر این باورند که عمر تحقیقات کنونی و تولید محتوا به سبک حاضر چندان به درازا نخواهد انجامید. در عصر هوش مصنوعی افرادی موفق تر از دیگر ظاهر می شوند که بهتر از ابزار هوش مصنوعی بهره برند. همین حالا نیز بسیاری از آژانس های تبلیغاتی در جهان از هوش مصنوعی برای تولید محتوای شبکه های اجتماعی خود استفاده می کنند. هوش مصنوعی حتی می تواند رمانی کامل برای شما بنویسد؛ برای نمونه سایت sudowrite.com از بهترین هوش مصنوعی برای خلق یک رمان جدید بهره می برد و می تواند رمانی چند صد صفحه ای را در کسری از ثانیه خلق کند!
🔹پیش بینی می شود که در آینده ای کوتاه، هوش مصنوعی قادر به نگارش پایان نامه ها و مقالات علمی به صورت کامل هم باشد. البته همین حالا نیز برخی از سرویس های هوش مصنوعی این امکان را فراهم کرده اند اما به نظر می رسد در آینده ای نزدیک، هوش مصنوعی می تواند سوالات فرعی و اصلی و همچنین متغیرهای یک پایان نامه را بر اساس فاکتورهای مشخص تنظیم کند.
🔸بهرروی آنچه روشن است سرعت بالای تحولات مربوط به هوش مصنوعی در جهان است که لازم است متخصصان ایرانی نیز توجه بیشتری نسبت به آن داشته باشند. مراکز علمی از قبیل حوزه علمیه نیز اگرچه در سالیان اخیر در این زمینه اقداماتی داشتهاند، با اینحال به نظر می رسد که راهی طولانی جهت بهره مندی هرچه بیشتر آن از ابزارها و فوائد هوش مصنوعی وجود داشته باشد.
✍️ حجت الاسلام دکتر محمدمهدی چگینی
#یادداشت
#هوش_مصنوعی
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
🔸حالا که بحث #مولد_سازی اموال دولت مطرح است قرار بود پایان برنامه پنجم توسعه(برنام ششم تمام شد!) ۲۵٪اقتصادما سهم تعاونی ها شود جهت فقر زدایی از سه دهک اول جامعه،۳۰٪از کل درآمدهای حاصل از واگذاری ها ذیل اصل۴۴هم در قالب تعاونی فراگیر به مردم محروم داده شود
🔻 #سهمِ_فقرا از این واگذاری ها ومولدسازی ها کجاست؟
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔸تحقق آرزوی جهش طبقه مرفه جدید؟
در مورد نقد مصوبه موسوم به #مولدسازی سران قوا، یک مسئله مهم است: دولت از سال 96 و به تعبیر دقیقتر از سال 98 یک منبع جدید برای درآمد کسب کرده است: فروش بخشهایی از اموال منقولا و غیرمنقول خود. به گونهای در بودجه 99 این میزان از 4.5 همت به 45 همت افزایش پیدا میکند (ده برابر در یک سال).
مسئله مهم اما عدم تحقق این پیشبینیهاست. به خاطر ضوابط واگذاری، دولت طی سالهای 99 تا کنون هر ساله رقم بسیار ناچیزی از پیشبینی خود در بودجه را واگذار میکند. طی شش سال (از 96 تا انتهای 8 ماهه 1401) 11 همت. برای درک بهتر کوچک بودن رقم محقق شده کافی است به یاد بیاوریم که پیشبینی دولت در بودجه 1402، 108 همت است. یعنی تقریبا ده برابر میزان محقق شده در 6 سال اخیر.
مصوبه موسوم به مولدسازی (احتمالاً) تلاشی است برای رفع فاصله پیش بینی مصوبه بودجه و فروش و واگذاری و مولدسازیهای محقق شده. این فاصله بسیار معنادار است. در سال 1399، 1400 و 1401 نسبت واگذاری به ترتیب 1.7 از 47؛ 2.8 از 45 و 4.7 از 26 همت بوده است. آن چه از مصوبه موسوم به مولدسازی منتشر شده نشان دهنده تلاش دولت برای کم کرده این فاصله و تحقق درصد قابل توجهی از پیش بینی رقم بزرگ 108 همتی برای سال آتی است.
در فروردین 1399 در یادداشتی کوتاه نوشتم که تحقق این آرزوهای دولت برای واگذاری اموال منقول و غیرمنقول، از نظر اجتماعی منتهی به جهش طبقه مرفه جدید خواهد شد. این جهش به دلیل ناتوانی دولت از فراهم آوردن شرایط واگذاری و تحقق حدود 3.5 درصدی واگذاری محقق نشد یا دستکم به آن میزان ممکن نشد که در سطح اجتماعی معنادار بوده و مابه ازا محسوس داشته باشد. مصوبه مولدسازی سران قوا اما میتواند جاده صاف کن این جهش طبقه مرفه جدید باشد. انتقال مالکیتی که (احتمالا) به ابعاد 108 همت از داراییهای دولت را شامل میشود، از نظر اجتماعی معنادار بوده و آرزوی چندین سالهی جهش طبقه مرفه جدید را محقق خواهد کرد.
🔻پی نوشت:
یک. برای توضیح بیشتر ن.ک به متن مکتوب یک سخنرانی مربوطه به اوائل دهه نود درباره طبقه مرفه جدید و
یادداشت فروردین 1399 با عنوان جهش طبقه مرفه جدید (در ادامه میآید).
دو. درباره مصوبه موسوم به مولدسازی ن.ک به یادداشت سعید فضل زرندی با عنوان «از مصوبه عجیب و محرمانه "مولدسازی" چه میدانیم؟»
ارقام و نمودار برگرفته از گزارش مرکز پژوهشها با عنوان «بررسی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور (۱): کلیات بودجه و محورهای تصمیم گیری» است.
سه. رقم مقرر شده برای فروش و واگذاری اموال منقول و غیرمنقول دولت در سال 1402، رقم خیلی خیلی بزرگی است: واگذاری 108 از اموال عمومی تنها یک اتقال مالکیت نیست و حتما واجد تأثیرات اجتماعی و طبقاتی قابل توجهی خواهد بود. برای تقریب ذهن این رقم ده برابر کلیه واگذاریهای شش سال اخیر دولتهاست. یا به عنوان نمونه کلیه واگذاریهایی که در ارتباط با برداشت اخیر از اصل 44 و طی سالهای 1380 تا 1397 انجام شده شامل 894 مورد واگذاری به ارزش تقریبی 149 همت بوده است.
چهار. «ما کمتريم! حوصله شرح قصه نيست».
✍مجتبی نامخواه
@tabagheh3_ir
🔻پیوست یادداشت «تحقق آرزوی جهش #طبقه_مرفه_جدید؟»
یادداشت کوتاه فروردین ۱۳۹۹ با عنوان جهش طبقه مرفه جدید
🔶 #جهش_طبقه_مرفه_جدید
گزارش تفریغ نتیجه اجرا بودجه #گذشته است. گزارش تفریغ 97 اما بصیرت مهمی درباره #آینده داشت:
.
اگر چه خصوصیسازی اگر چه با درصد بالای انحراف در عمل یک سیاست شکست خورده است؛ اما در سال 99 بر اساس آن اتفاقات مهمی روی خواهد داد به گونهای که یکی از مهمترین مؤلفههای شکل دهنده آینده خواهد بود. بر اساس بودجه 1399 مقرر شده بخش فروش اموال و داراییهای شرکتهای دولتی، رشد 640 درصدی داشته و 13 درصد از درآمدهای بودجه را تأمین کند. اگر فرایند فروش این اموال به ارزش 61 هزارمیلیارد تومانی با میزان انحراف اجرای خصوصیسازی در سالهای پیشین صورت پذیرد؛ به این معنی خواهد بود که 77 درصد از این اموال یعنی با ارزش تقریبی 47 هزار میلیارد تومان، خارج از چارچوب اهداف سیاستهای کلی اصل 44 واگذار خواهد شد. اگر ضریب 73 درصدی «انحراف در نحوه قیمتگذاری» که گاه تا 70درصد زیر قیمت را شامل شده، را در این معادله لحاظ کنیم؛ یعنی ارزش داراییهایی که طی سال 99 و با انحراف از قانون سیاستهای کلی اصل 44 واگذار میشود، بسیار بیشتر از 47 هزار میلیارد و مثلا بیش صدهزار میلیارد تومان خواهد بود. .
در نظر داشته باشیم کل اموال واگذار شده طی هفده سال اخیر، با احتساب کل سهام عدالت(18 درصد)، 149 هزار میلیارد تومان بوده است. حجم فروش سال جاری معادل چهل درصد کل واگذاریهای هفده سال گذشته و حجم واگذاریهای انحراف یافته رقمی قریب به یک سوم کل واگذاریهای هفده سال اخیر خواهد بود. .
به به واسطه تداوم روال سابق و عدم تغییر در سیاستها و قانون اصل 44، این انحرافها رخ دهد؛ و چه به فرض بعید، در اثر یک تغییر بنیادین در سیاست یا قانون از این انحراف در واگذاری جلوگیری شود؛ ما احتمالاً با بزرگترین انتقال مالکیت در تمام تاریخ اقتصادی ایران مواجه خواهیم بود. حجم این انتقال مالکیت با اموال واگذار شده طی قریب به یک دهه برابری میکند. .
اقتصاد زیربنا نیست اما آیا اینقدری که سیاستزدگان در میدان و ذهنزدگان در مدرسه گمان میکنند روبنا است که این انتقال مالکیت تأثیرات اجتماعی خود را نداشته باشد؟ اگر این روند متوقف نشود، سال 99، سال #جهش_طبقه_مرفه_جدید خواهد بود.
پ.ن: چند سال قبل کمی درباره طبقه مرفه جدید توضیح داده ام. بخشی از آن جزوه را در تصاویر آورده ام. برای متن کامل جزوه در وبلاگ طبقه سه جستجو کنید.
✍مجتبی نامخواه
@tabagheh3_ir
🔽رهبر انقلاب:
ما امروز اگر جمهوری اسلامی هستیم، اگر حکومت علوی هستیم، باید اینها را رعایت کنیم: شما مردم هم اینها را باید از ما بخواهید. اقامهی دین خدا را باید بخواهید. اینکه ما نگاه کنیم ببینیم شرق و غرب در مفاهیم حکومتی و مفاهیم سیاسی حرفشان چیست، آنها چه میگویند، ما هم سعی کنیم خودمان را آن طور تطبیق دهیم، این مثل همان خلافت عثمانیهاست، مثل خلافت بنی امیّه و بنی عبّاس است. آنها هم اسمشان خلیفه ی پیغمبر بود؛ اسمشان حاکم اسلامی بود؛ اما رسم و عملشان حکومت کسری و قیصر و حکومت پادشاهان بود. همانطور که آنها عمل میکردند، اینها هم همانطور عمل میکردند. اسممان حکومت علوی و حکومت اسلامی باشد، بعد برویم سراغ #سرمایه_داری غرب، سراغ حکومتی که #سرمایه_داران و #کمپانی_داران و زشتروترین ظالمان و ستمگران عالم آن را اداره میکنند؟! این درست است؟ این همان نفاق خواهد شد.
پرچمی را با یک نامی بلند کنیم، آن وقت در زیر این پرچم سراغ چیزهای دیگر برویم!؟ امروز در نظام اسلامی، همه ی کارگزاران حکومت، از پایین تا بالا؛ از رهبری- که خدمتگزار همه است- از رئیس جمهور، از وزرا، از مسئولین قضائی، از نمایندگان مجلس و از مدیران گوناگونی که در اکناف کشور هستند، باید همّتشان این باشد که دین خدا را اقامه کنند، عدالت را احیا کنند، تبعیض در اجرای مقرّرات را از میان بردارند، بیشترین توجّهشان به طبقه ی محروم و مستضعف و فقیر باشد- همچنان که امیر المؤمنین ع بود- شعار تقوا را شعار شخصی و عمومی خودشان قرار دهند؛ این وظیفه ی ماست.
۳۰/۶/۱۳۸۱
@m_amin_rezai
#عکس_نوشته #نکات_بنیادین
🔽سوال: اگر این نظریه اسلام است چند درصد مناسبات سیاسیت گذاری، ساختارهای ما بر این نظریه استوار است؟ بسط بازارهای مالی مثل بورس و...با این نظریه میسازد؟ اصلا چند درصد از حزب اللهی ترین افراد اینگونه فکر میکنند یا حتی این حرف را شنیدند که نظریه اسلام این است که #کار محلل و خالق تولید سرمایه است نه پول؟ اگر این نگاه جاری باشد اساسا تبعیض و طبقاتی شدن در جامعه شکل می گیرد؟
✍ #محمدامین_رضایی
🔻متن کامل
eitaa.com/m_amin_rezai/2987
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
بازگشت || محمدامین رضایی
#نکات_بنیادین
🔹مکتب سرمایهداری به سرمایه اجازه میدهد که به این نوع از تولید بپردازد؛ یعنی سرمایه میتواند کارگرانی را برای گردآوری چوب از درختان جنگل یا استخراج نفت از چاههای نفت اجیر کند و اجرت آنها را بپردازد و این اجرت، همه سهم کارگر در نظریه سرمایهداری در توزیع است و با این شیوه سرمایه، مالک همه چوبهای جنگل یا آن منابع طبیعی که کارگران به دست آوردهاند میشود و حق دارد آنها را به هر قیمت که بخواهد، بفروشد.
🔸اما در نظریه اسلام درباره توزیع، این نوع تولید جایی ندارد؛ زیرا در نظریه اسلامی، محصول اولیه فقط و فقط از آن تولید کننده است و ابزار مادی که در تولید شرکت داشتهاند تنها به همان اندازه که حقشان است اجرت میگیرند. بنابراین، برخلاف نظریه سرمایهداری توزیع، که در آن، تولیدِ تولید کننده اجرت میگیرد و این مالک ابزار تولید است که اجرت میدهد و محصول را تملک و هر طور بخواهد در آن تصرف میکند، میبینیم که در نظریه اسلامی، این مالکان ابزار تولید هستند که از کارگر اجرت میگیرند و محصول فقط و فقط از آن کارگر تولید کننده است....مبنایی که اجرتهای مورد تایید اسلام را تفسیر میکند این است که اجرت مشروع در نظریه اسلامی بر پایه #کار استوار است.
📚شهید صدر، مقاله نظریه اسلام درباره توزیع منابع طبیعی، کتاب بارقه هاص۱۵۶
🔻سوال: اگر این نظریه اسلام است چند درصد مناسبات سیاسیت گذاری، ساختارهای ما بر این نظریه استوار است؟ بسط بازارهای مالی مثل بورس و...با این نظریه میسازد؟ اصلا چند درصد از حزب اللهی ترین افراد اینگونه فکر میکنند یا حتی این حرف را شنیدند که نظریه اسلام این است که #کار محلل و خالق تولید سرمایه است نه پول؟ اگر این نگاه جاری باشد اساسا تبعیض و طبقاتی شدن در جامعه شکل می گیرد؟
✍ #محمدامین_رضایی
🔻عکس نوشته
eitaa.com/m_amin_rezai/2985
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
1⃣ واگذاری اسمش #مولدسازی نیست!
2⃣ اگر همه چیز قانونی است چرا مصونیت قضایی؟!
3⃣ آقای دولت مردمی؛ چرا در تصمیم و اجرا مردم غریبه اند و مجلس هیچ کاره!؟
4⃣ تجربه خصوصی سازی هم که هیچ!
5⃣ جای اینکه حقوق ودستمزد را اصلاح کنید تا کسری بودجه حل شود اموال دولت را حراج کردید آن هم به سرمایه داران!
❗️ذوق زده ایم از این همه تحول!
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
بازگشت || محمدامین رضایی
🔴 چرا عدالت آموزشی خیلی اهمیت دارد؟ [به بهانه پته آموزشی، طرح جدید دولت درباره آموزش و پروش] 1⃣:
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️آموزش پولی چه بر سر جمهوری اسلامی می آورد؟
🎙حجت الاسلام مسعود دیانی
🔻 یادداشت مرتبط: چرا عدالت آموزشی خیلی اهمیت دارد؟
eitaa.com/m_amin_rezai/2953
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
بازگشت || محمدامین رضایی
#خلاصه_سخنرانی #الگوی_سوم_زن فاطمه س، زن زندگی، زن انقلاب #جلسه دوم مشهد، هیئت نخبگانی یاسین، دی۱۴
37.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ
♦️یکی از علل بنیادین بی حجابی در جامعه اصالت پیدا کردن بدن برای انسان مدرن است!
🔹در اسلام بدن طریقیت دارد نه موضوعیت!
🔸در دو گانه ای که به زن خطاب میشود یا در پستو بمان یا با بدنت بیا بیرون؛ اسلام حرف سومی به نام تقدمِ انسان بودن بر زن بودن را طرح می کند.
🔻برشی از سخنرانی فاطمه س؛ زنِ زندگی، زنِ انقلاب
eitaa.com/m_amin_rezai/2905
🎞 #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
🔻غیر از اشکالهای فنی بر اینکه #مولدسازی لزوما واگذاری نیست و فسادهای جدی که مترتب بر این کار است در این طرح حقیقتا "قانون" لگدمال و "جمهوریت" ذبح شده! اموری که از مشروطه برای آن می جنگیم. این طرح ها موید این جمله است"عموم اصولگرایان اعتقادی به جمهوریت ندارند و مدل طالبان آرمان نهایی حکمرانی شان است!"
✍ #محمدامین_رضایی
🔻پنج اشکال کوتاه به طرح مولد سازی
eitaa.com/m_amin_rezai/2988
@m_amin_rezai
#استوری #خیری_علقم
🔻يا أجيال المستقبل
لو أردتوا أن تحکوا حکایه جیلنا فقولوا: كانوا شبابًا مضوا حیاتهم و ما کان امل لهم الا زوال اسرائیل. راحوا و رشوا دمائهم علی ارض التاریخ لکی مایضیع الطریق الاحمر هذا فی عهد الجبناء و المرتزقه
🔻ای آیندگان؛
اگر نسل ما را خواستید روایت کنید بگویید: آنها جوانانی بودند که با رویای نابودی اسرائیل زندگی کردند و خون شان را در این راه ریختند تا در روزگار ترسوها و خودفروشها این #راه_سرخ گم نشود!
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
بازگشت || محمدامین رضایی
🔸حالا که بحث #مولد_سازی اموال دولت مطرح است قرار بود پایان برنامه پنجم توسعه(برنام ششم تمام شد!) ۲۵٪
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
1⃣ اقتصاد تعاونی را شهید بهشتی در ابتدای انقلاب روی دست گرفت، در قانون اساسی یکی از سه بخش اقتصاد شد اما بخاطر اجرای ناقص از یک طرف و غلبه رویکردهای سرمایه داری عملا در سطح سیاست گذاری کنار گذاشته شد بیش از ۱۵ سال از ابلاغیه رسمی رهبری ذیل سیاست های اصل ۴۴ میگذرد که ۲۵ درصد اقتصاد ایران تعاونی شود و هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده! بخش جدی از عقب ماندگی در عدالت به سبب این امر است.
2⃣ به لحاظ امکان تحقق در جامعه امروز با توجه به قاعده "ادل الدلیل علی امکان شی وقوعه" میتوان به شرکت تعاونی ماندراگون با بیش از ۸۶ هزار کارگر اشاره کرد که بر اساس ایده یک کشیک کاتولیک توسط ۵ دانشجو شکل گرفت و امروز به صورت یک شرکت موفق بین المللی به صورت کارگر-مالکی اداره میشود( بیشتر بخوانید
b2n.ir/u24974
b2n.ir/x01602 )
3⃣ از جهت فرهنگی هم در روزگار غلبه منفعت گرایی و فردیت که اقتضا سرمایه داری است برای تحقق بسیاری از ارزش های اسلامی وجلوگیری از آسیبهایی چون مرگ خیرخواهی، برادری و وحدت در جامعه بسط تعاونی ها که مقدمه خلق روح جمعی است بهترین بستر است.
4⃣ علاوه بر این رشد اقتصادی و پیشرفت زمانی ارزش دارد که به عدالت اجتماعی منجر شود و الا خروجی آن هر چه بیشتر شدن فاصله طبقانی و تبعیض خواهد بود و این مهم جز با "پیشرفت مردم پایه" شکل نمیگیرد. ایده تعاونی یکی از بهترین بسترهای پیشرفت مردم پایه است که خروجی آن ترمیم عدالت اجتماعی و روابط انسانی است.
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️در روزهایی که از در و دیوار می بارد برای دلسرد شدن ما طلبه ها از این راه مقدس؛ چنین خوش ذوقی هایی حقیقتا موجب دلگرمی است.
🔸شاعر و مجری این اثر را نمی شناسم؛ اما عمیقا ممنونم از این دخترخانم نجیب و مادر خوش ذوقش که این شعر را به زیبایی سروده و به دخترش آموخته تا اینگونه موجبات دلگرمی و استورای ما را فراهم کنند🌱
@m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نطق دکتر ایزدخواه، در اعتراض به تصمیم اخیر سران قوا
🔹شما به امید تحقق گفتمان اقتصاد مقاومتی رای آوردید و به میدان آمدید؛ حال چه شده که نسخه های اصلی دولت شما پی در پی در مسیر تداوم اقتصاد سرمایه فروش و تورم زا گام بر می دارد.
🔹جراحی یارانه ها که در واقع اعوجاج در هزینه های ضروری دولت بود، حاصلش کاهش مصرف واقعی و ثبیت تورم در کانال 40 درصدی شد. حال جراحی در دارایی های دولت را در دستور قرار داده اید!
🔹چرا اینگونه شتاب زده و بی قید و بند و بدون راهبرد؟
🔹سود خالص پالایشگاه های خصولتی امسال بالغ بر 300 همت شد که اگر اینها شتاب زده واگذار نمیشد اکنون این پول در خزانه دولت بود و کسری بودجه نیز نداشتیم.
🔴 استفاده از اهرم اذن رهبری در پاسخ به منتقدان این جهت گیری ها ما را ساکت نخواهد کرد؛ چه اینکه کلیت برجام هم اذن رهبری داشت و طرح تعدیل و تثبیت هم از طرف رهبری حمایت شد. صحبت از این است چرا هیچگاه میدان به جهت گیری های اقتصاد انقلابی که مورد تصریح رهبری است داده نمی شود!
چرا احیای اقتصاد تعاون و به میدان آمدن لشگر صدهزارتایی تعاونی ها دردستور دولت قرار نمی گیرد؟
🔘 اصلا حضرات سران!
چرا اذن رهبری را در ملی کردن بانک های خصوصی که موتور تورم شده اند اخذ نمی کنید؟!
✳️ چرا اذن رهبری را در آزادسازی زمین های احتکار شده دولت به نفع نهضت مسکن و آزادسازی مراتع به نفع عشایر و آزادسازی گلوگاه های مافیایی اقتصاد به نفع دانش بنیان ها و آزادسازی بازارچه ها به نفع مرزنشینان و آزادسازی گمرکات به نفع تجار کوچک و چندین آزادسازی دیگر به نفع مردمی کردن اقتصاد اخذ نمی کنید؟
@dr_izadkhah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_دوم توضیحات طرح مولدسازی
👤دکتر روح الله ایزدخواه:
🎥 میخواهند ۱۰ هزار هزار میلیارد تومان از اموال دولت را در یک فضای بسته بفروشند/ به مجلس و سازمان بازرسی و دیوان محاسبات هم اجازه نظارت نمیدهند!
🔻پنج اشکال کوتاه به طرح مولد سازی
eitaa.com/m_amin_rezai/2988
@dr_izadkhah
🔻دل آدم میسوزد برای بچه های اتقلابی و متاسفانه طلبه هایی که عده ای در اندیشه شان قدسیت را از آرمانهای مقدس به نظام و ساختار تسری دادند،سپس این قدسیت به افراد تسری داده شد و حالا هم دولت مقدس شده و غیرقابل نقد! پشت صحنه، بدنه کارشناسی لیبرال که تغییر نکردند به این خوشباوری میخندد و کار خودش را میکند!
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
#طلبگی #زندگی_نوشت
✅ این روزها عمیقا احساس خوشبختی میکنم از آن جهت که با #اساتید خوبی آشنا شدم. هر جلسه نشست برخواست با آنها قدم را بزرگتر و افق نگاهم را بلندتر و البته عطشم را بیشتر میکند. در این روزها که دارایی یعنی سرمایه مادی؛ من همچنان شبیه قدما معتقدم دارایی بزرگتر از هم کلامی و آموختن از مردان علمی نیست. الحمدلله.
🔻 بارها گفتم هیچ موقعیتی باعث نخواهد شد تا ابد خودم را شاگرد ندانم و محتاج علم؛ این روزها بیشتر است چون سن خوشه چینی و کسب است، اما همیشه خواهد بود
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
🔻تشکر میکنیم بابت این توضیح مستدل و حکیمانه؛ جناب آقای رئیس جمهور!
@m_amin_rezai
#زندگی_نوشت
♦️درباره مصلح اجتماعی شدن!
✅دیروز یکی از دانشجوهای بی قرار آمد پیشم به قول خودش با یک کوله سوال!
یکی از بحث ها در این بود برای راهبری اجتماعی چه رشته ای را باید بخوانم؟ به او گفتم: رشته یک تقسیم بندی علمی است بخصوص در عالم مدرن که این همه چیز تجزیه شده؛ واقعیتش آنچه تو میخواهی و این بی قراری که من در تو سراغ دارم اصلا با یک رشته علمی خواندن در نمی آید باید به سمت #مصلح_اجتماعی شدن حرکت کنی و بین مصلح و متخصص و عالم تفاوت های بسیاری است. چند موردی به ذهم آمد و بلند بلند فکر کردم و گفتم:
✔️۱: مصلح مسلمان باید کلیت و مسائل رئیسیه علوم اسلامی را بداند و بعد در یکی دو مورد تخصصی تر ورود کند چرا که حیطه ورود و کنشگری مصلح مسائل عمومی جامعه است نه یک بخش خاص که فقط یک رشته علمی خاص بخواهد
✔️۲: بر خلاف عالم متخصص که بخاطر علاقه یا استعداد و نیاز در یک علم ورود میکند و بعد به جامعه می اید برای خدمت مصلح معکوس از آرمانها و نیازهای اجتماعی به اقتضا به سمت یادگیری علوم کشیده میشود
✔️۳: عالم در کتابخانه می ماند آنقدر که مرز علم را جابجا کند اما مصلح در متن جامعه است لذا بجای علم محض نیاز دارد به ارتباطات گسترده و ساختن وجهه اجتماعی برای خود، مصلح بجای بستر علمی نیاز توامان به خلق فرصت ها و بسترهای علمی-اجتماعی با هم دارد
✔️۴: مصلح باید یا در مرکز علم( شهرهای علمی) مستقر باشد یا ارتباط مستمری داشته باشد به این مراکز مگر اینکه خودش آنقدر بزرگ باشد که محیط ساز بشود
✔️۵: مصلح چون وسط میدان هست نیاز دارد مستمرا با استاد یا یک گروه علمی مرتبط باشد تا وقت و بی وقت بیاموزد و مسائل اجتماعی را در خلوت طرح کند و جواب بگیرد
✔️۶: بر خلاف عالم متخصص که رویکرد فردی دارد مصلح باید رویکردش تشکیلاتی باشد؛ در سدد همراهی با جمع ها یا خلق جمعیت باشد تا بتواند پروژه ها را به مقصد برساند
✔️۷: مصلح نیاز دارد به اندازه چند شخصیت علمی کار کند چون گستره مسائل اجتماعی بسیار بالاست و به فراخور زمان و نیاز شما باید در همه موارد حرفی برای گفتن داشته باشید
✔️۸: مصلح بودگی را در بهترین حالت تا ۶۰٪ میشود به قاعده درآورد، از سایر مصلحان آموخت بخش قابل توجهی از مصلح بودگی یک شدن است که برای هر کس با توجه به جامعه و زمانه متفاوت است و قابل الگو برداری نیست
✔️۹: مصلح باید یک زمان جدی را به علم آموزی بگذاراند و البته در این زمان ارتباطش با جامعه نباید قطع شد مثلا روزگاری ۷۰٪ علم و ۳۰٪ فعالیت اجتماعی و بعد در روزگار بلوغ این عدد معکوس شود
✔️۱۰: بر خلاف عالم که یک مساله را میگیرد و تا آخر جلو میرود تا به مرز علم برسد مصلح نیاز دارد برای اینکه در جامعه تکراری و تمام نشود هر چند وقت یک تغییر شیفت بدهد و مساله ای متفاوت را طرح کند این اقدام همیشه او را در میدان نگه خواهد داشت و از حافظه ها پاک نخواهد شد البته یکی از لوازم این امر این است در روزگار علم آموزی در ساحات مختلف مطالعه داشته باشد
✔️۱۱: هر کس زمانه خودش را دارد در مورد مصلح این امر مهم تر است نمیشود برای همه سن خاصی طرح کرد ولی معمولا بعد از ۳۰ تا ۴۰ سالگی تازه زمانه یک فرد در ساحت مصلح اجتماعی بزرگ است. باید تا آن وقت صبر کرد و بیشتر آموخت و البته از فرصت های خرد استفاده کرد برای ساخت وجهه اجتماعی زمانه اش که رسید به وسط میدان آمد و کنشگری کرد
و...
🔺این نکات فی البداهه در جلسه به ذهنم رسید؛ البته این مساله از دغدغه های شخصی خودم بوده و هست و معتقدم ما در جهان امروز بیش از متخصص به مصلح نیازمندیم؛ مدتهاست پیرامون این مساله بسیار فکر میکنم و اشخاص را آنالیز می کنم. به ذهنم رسید اینجا هم به اشتراک بگذارم شاید برای کسی مفید بود، در این مورد باز تاملاتم را به اشتراک خواهم گذاشت.
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
#زندگی_نوشت
🔻اینجا مسجد جامع قم است در یکی از محله های قدیمی شهر؛ سادگی در اوج شکوه و پایداری! این سه شب اینجا بودم بدور از فضای مجازی، شبها گاهی قدم میزدم و به آسمان نگاه میکردم، آسمان از اینجا خیلی زیبا بود. آفتاب گرمش در روز هم عالی بود، شبها با نگاه به این تصویر آدم حس میکرد در روزگار صفویه در وسط میدان نقش جهان ایستاده؛ لذت عجیبی دارد. ما با کنار گذاشتن معماری اصیل ایرانی-اسلامی در ساختمان سازی حقیقتا بخشی از روح خود را کنار گذاشتیم!
🔻حتی عموم مراکز مذهبی ما امروز از این اصالت تهی شده، آن همه تاکید روایات که مسجد باید برای ما مثل خانه باشد در چنین مساجد روح نوازی قابل تحقق است. معماری روح ساختمان است چیزی که ما آن را با تجمل و امکانات عوض کردیم. ساخت و احیا مساجدی با این سبک ساده، حیاط دار و.... بی شک در محور قرار گرفتن مسجد نقشی بی بدیل خواهد داشت
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
#زندگی_نوشت
✅در خلوت این روزها هنگام مطالعه امتحان کردم ببینم آیا چشمه شعر در من خشکیده یا هنوز باقی است؟ این چند بیت نشان داد هنوز این چشمه باقی است، الحمدلله
ای هست ترین، منم که هستم در تو
شیدای تو گشته ام، که هستم در تو؟
جز نیستی از من اثری نزد تو نیست
من مفتخرم که نیست گشتم در تو
این عشق اثری تازه برایم دارد
از خویش تنم مرا ز خود بردارد
من با تو شروع مستمری هستم
من با تو جهانی که پر از در دارد
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
این اصل ۴۴ قانون اساسی کشور است.
شما مخاطب عزیز از این اصل چه برداشتی دارید؟!
آیا جایی به فروش اموال دولتی به بخش خصوصی و واگذار کردن منابع ملی و دولتی به صاحبان ثروت مطلبی آورده شده است؟!
پس چگونه است رئیس سازمان خصوصی سازی و سایر مسئولان دولتی و اجرایی کشور وقتی صحبت از فروش و واگذاری اموال بیت المال می شود به این اصل استناد می کنند؟!
خوانش برعکس از این اصل که به صراحت بخش دولتی را توضیح و به جزئیات تبیین کرده، عجیب نیست؟!!
به هنر حکمرانی و توسعه بپیوندید👇
@hokmraniirani