eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.8هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
587 ویدیو
64 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️گزارش تفریغ بودجه ۹۷ یک غارت بی محاباست @m_amin_rezai
♦️با مبلغ گمشده دولت در سال ۹۷ چه کارهایی میتوان انجام داد؟ @m_amin_rezai
❇️ ظلم خوب، ظلم بد! ♦️معلوم نیست ۴/۸ ملیارد دلار را دقیقا چکار کرده؟ چرا هیچ گزارشی به مردم داده نمیشود؟ 🔹دقیقا، پول مردم را خوردند فقط یه عده سرمایه دار خوش باشند مردم که مهم نیستند، دولتی ها قصد دارند با این کارها نظام را به بن بست برسونند، البته مردم باید طعم انتخاب شون را بچشند، مصلحت نیست که در این شرایط حساس دولت را استیضاح کنیم، باید بسوزیم و بسازیم ♦️ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفین و بقیه دقیقا چکار میکنند؟ چرا فعالیت ها و مخارج خودشون را به صورت شفاف به مردم نمیگند؟ 🔹چرا با دشمن همراهی میکنید و پازل دشمن را تکمیل میکنید؟ الان وقت پرسیدن این سوال هاست؟ مگر همراهی کردن با دشمن علامت خاصی داره، توی شرایط حساس پرسیدن این سوال ها خنجر زدن به پشت نهادهای انقلابی ست! ما با شفافیت مشکل نداریم اما این حرف ها تکمیل پازل دشمن هست ♦️من و تو و معلوم نیست بودجه ش از کجا میاد؟ کجا خرج میشه؟ و این مجری های ضد انقلاب از کجا و چقدر حقوق میگیرند؟ 🔹دقیقا، باید شفاف شود "تا سیه روی شود هر که در او غش باشد" این ها هم مواجب بگیر آمریکا و سرویس های جاسوسی هستند؛ "اگر چند سند افشا بشه مشخص میشه دست همه شون در یه کاسه هست" ♦️بودجه کجا خرج میشه؟ صدا و سیما چقدر بخاطر تبلیغات پول میگیره؟ مجری و فلان سلبریتی در شبکه... برا شب عید و یلدا چقدر پول گرفتند؟ چرا این مسائل را شفاف نمیکنید؟ 🔹نفوذ به تدریج رخنه میکند، اول اعتماد مردم را از رسانه را میگیرد بعد از خود نظام، این مسائل را مطرح میکنند تا ما اولویت ها را فراموش کنیم و به نظام بدبین بشویم، مگر در همین مساله کرونا رهبری از صدا و سیما تشکر نکردند بخاطر علکرد خوب رسانه ملی، این سوال ها جز این هست که بعضی قصد دارند بین نظام و مردم تقابل ایجاد کنند؟ چرا حرف یک را قبول میکنید؟ 🚫و داستان این ادامه دارد، ظاهرا ما در نگاه عده ای از انقلابی ها در کشور فساد و ظلم خوب و بد داریم! این استانداردهای دوگانه کمر انقلاب را میشکند، به دست خود انقلاب کُشی نکنیم. ✍ ☑️ به بپیوندید @m_amin_rezai
⭕️صدا و سیمایی که انقلاب نمی فهمد 💢جواد موگویی مستند سازی در پیج اینستاگرام خود پیرامون حضورش در برنامه ی این نیز بگذرد شبکه یک نوشت: 🔺چندی پیش رفتم برنامه «این نیز بگذرد» در شبکه یک. در باب نقد رسانه در بحران کرونا. برنامه ضبطی بود. شروع که شد یکهو یکی آمد و زنجیر گردنم را طوری کرد که معلوم نشود! گفتم چرا؟ با شرمندگی گفت ناظر پخش گیر می‌ده! پارسال هم در شبکه مستند، لباس آستین‌کوتاهم را از تنم درآوردند تا پیراهن قرضیِ علی‌صدری‌نیا را بپوشم! گفتند ناظر پخش گیر می‌دهد! از باب تحریک‌کنندگی! دوسال پیش هم در برنامه زنده شبکه سه، ناظر پخش گفت آقا خیلی اسپرت آمدی! اشاره کرد به شلوارِ لی‌ام! چند دقیقه‌ای به ضبط برنامه نمانده بود و طبعا شلوارِ لی بهتر از نداشتنش بود! . 💢امشب گریه‌ام گرفت. بحال پدر جانبازِ اعصاب‌روانم، پدر جانبازِ اعصاب روانِ همسرم و دایی جانبازِ اعصاب روانم گریستم! وقتی پست علیزاده را خواندم گریه‌ام گرفت. لعنت به تو علیزاده! گریستم وقتی دیدم نویسنده، دستیار و نفر دوم رشیدپور در برنامه «حالا خورشید»، «شب یلدا» و «اتفاق» در صداوسیمای انقلاب اسلامی، به امام هشتک کرونا می‌زند! یک‌نفر به امامِ انقلاب فحاشی می‌کند اما شب عید۹۹ برنامه زنده می‌رود در سیمای جمهوری اسلامی با دستمزدهایی که باورمان نمی‌شود. بااین‌حال زنجیر سنگ عقیق و لباس آستین‌کوتاه من همچنان خلاف اسلام و انقلاب است! چه شد که آستین کوتاه شد خلاف انقلابی‌گری اما فحاشی به امام شد آنتن زنده؟! . کجای دنیا اینگونه است؟ آیا در بی‌بی‌سی، برنامه‌سازی هست که همزمان کنایه از مرگ حضرت ملکه بزند ولی آنتن زنده هم بگیرد؟! آیا در اینترنشنالِ سعودی کسی هست که برای بن‌سلمان هشتک کرونا بزند ولی برنامه زنده برود؟! باید گریست بحال حزب‌الله و رسانه‌هایش که چند روزیست به سبک دعوای قبیله‌ای سرخپوستی، تاختند به پرسش‌گری، از برای دفاع از هم‌جناحی خویش. . اگر بازیگر یا یک مجری اصلاح‌طلب یا اصلا محسن تنابنده به امام و رهبری هتاکی می‌کرد، فارس و تسنیم و فرهیختگان چه می‌کردند با او؟! بدا بحال حزب‌الله‌گریِ جناحی.و حاشا به غیرت فارس و تسنیم و.. رسانه‌های حزب‌اللهی برای زدن تنابنده چه کردند با دو سکانس پایتخت؟! انقدر زدن تا رییس نامه زنی کرد برای شناسایی عوامل نفوذ فرهنگی در سازمانش! اما نفوذی واقعی کیست؟! . در ۴۰ساله انقلاب، این فقط حزب‌الله بود که جناحی نشده بود، یا لااقل ما فکر می‌کردیم که نیست. لکن حالا دیگر از حزب‌الله هم باید عبور کرد در وقت عدالت‌طلبی و حزب‌الله‌گری واقعی. و باید گریست به حال مظلومیت انقلابِ امام که فقط در جمهوری اسلامیست که می‌توانی همزمان فحاش آن باشی اما جیبت را از نظام پر کنی @m_amin_rezai
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 کرونا یا ویروس معیشت طلاب 📝 معیشت طلاب بعد از کرونا، تقريبا هیچ 🖋 ناصر میرزایی 🔹 از اواسط اسفندماه تاکنون نمازهای جماعت و مساجد و تبلیغ مبلغان تعطیل شده است؛ با انفعال نهادهای حوزوی و تبلیغی در تعامل با ستاد ملی مبارزه با کرونا -علی رغم ناچیزبودن سهم مساجد و حرم‌ها در شیوع بیماری- قرار بر این است ماه مبارک رمضان نیز این تعطیلات تبلیغی تداوم یابد. در این شرایط دشوار، معیشت اقشار و مشاغل گوناگون مورد نظر همگان بود؛ اما هیچ‌کس سخنی از دردها و مشکلات معیشتی طلاب و روحانیون نگفت! قرار شد دولت سبد معیشتی 200 الی 600 هزار تومانی به اقشار آسیب‌پذیر از کرونا بدهد؛ اما احدی نگفت یکی از ضعیف‌ترین اقشار جامعه، طلاب و روحانیون شهریه‌بگیر یعنی اکثریت طلاب و روحانیون کشور هستند. 🔹 روحانیونی که قربتا الی الله تبلیغ جهادی می‌روند با اینکه حق الزحمه تبلیغی اعزام‌شدگان از مراکز تبلیغی نیز، از سالها پیش، تغییر محسوسی نکرده است. طلابی که همیشه با بدترین و سخت‌ترین مرارت‌های زندگی ساخته‌اند و بدون توقع باز هم به جهاد علمی و تبلیغی خود ادامه می‌دهند. آیا همسر و فرزندان آنها باید از حداقل‌های زندگی (تأمین اجاره مسکن، نان شب و ارزان‌ترین میوه بازار) هم محروم باشند؟! چه سخت است زمانی که مدام باید خانواده را با وعده و وعیدهای آینده‌‌ی نامعلوم، چشم انتظار گذاشت و ... . 🔹 یکی از افتخارات و تفاخرهای مسئولین حوزوی این است که چندین هزار نفر طلبه جهادی داریم؛ که در سیل و زلزله و کرونا و همه صدمات اجتماعی با یک اشاره‌ در میدان حاضر و آماده‌اند. صد البته وظیفه و افتخار طلاب همین است. اما آیا این مسئولین برای رفع مشکلات معیشتی طلاب، خود وظیفه‌ای ندارند؟! نباید برای رفع مشکلات معیشتی طلاب جهادگر، دوید و حرص خورد و چه بسا گریبان چاک کرد؟! کسی نمی‌گوید مسؤولین حوزوی، خودشان جهادی و بدون حقوق کار کنند؛ اما ای کاش در عوض دریافتی‌های خویش، برای رفع مشکلات طلاب هم دوندگی می کردند و تلاش مضاعف انجام می‌دادند. آیا دستگاه‌ها و نهادهایی که از ظرفیت بی‌شمار طلاب جهادی در همه بحران‌ها استفاده می‌کنند، در ایام عادی همین خدمات را با هزینه‌های هنگفت به پیمانکاران نمی‌سپارند؟ آیا اینان حاضرند یک بیستم آن هزینه‌ها را به طلاب جهادی، اختصاص دهند؟ ❓یک سؤال اساسی از همه نهادهای حوزوی مطرح است: آیا برای معیشت طلاب، آن هم در این وانفسای کرونایی دغدغه‌ای عملی دارند؟ آیا برای این دغدغه، رایزنی و چاره‌اندیشی هم کرده‌اند؟ آیا این رایزنی‌ها، خروجی عملی و کارآمدی برای طلاب داشته است؟ تکلیف این عده از طلاب و خانواده‌هایشان که استخوانشان زیر چرخ گرانی‌ها خصوصا در شرایط کرونایی خرد می‌شود چیست؟ آیا چون پزشکان و پرستاران و معلمان و... واجب کفایی خود را انجام می‌دهند، حق داریم بگوییم که حق دریافت حقوق در طول سال و خصوصاً ایام کرونایی ندارند؟ برادران مسئول حوزه‌های علمیه، حتما می‌دانید احمد الحسن‌ها و تشیع انگلیسی و دگر اندیشان و... در کمین طلاب جوان و بی‌معیشت شما دندان تیز کرده‌اند. ✍🏻 رونوشت به: مجمع نمایندگان طلاب، مرکز مدیریت، دفتر تبلیغات، شورای عالی و جامعه مدرسین. 📌 مناهج: لطفا نظرات و پیشنهادات خود را برای ارسال کنید. 〰️〰️〰️〰️〰️ 🗂 @Manahejj
🔴 برخورد با امثال چگونه باشد؟ 🔹افراد و جریانات ایرانی در خارج از کشور وجود دارند که گاهی از دستاوردهای نظام و انقلاب دفاع می کنند و علیه دشمنان ایران می شورند و گاه هم زبان به انتقاد از نظام و سران نظام و سیاست های نظام باز می کنند. 🔸علی علیزاده و امید دانا به عنوان دو شخصیت رسانه ای در خارج از کشور را می توان مصداق این جریان دانست. بارها شده از نقاط قوت و دستاوردهای جمهوری اسلامی دفاع کرده و بارها نیز نظام و سران نظام و سیاست های نظام را مورد انتقاد قرار داده اند. 🔻ما چه مواجهه ای با این جریان و اشخاص باید داشته باشیم؟ و چگونه با آنها تعامل کنیم؟ 🔹یک دسته با توجه به گذشته برخی از این افراد که مثلاً از جریان اصلاحات حمایت کرده اند و یا به استناد صحبت های آنها در برخی جلسات در اروپا در نقد سیاست های نظام، برچسب نفوذی را به پیشانی آنها می زنند. 🔸در حالیکه هزاران نفر در ایران و خارج از ایران اینگونه فکر می کنند و مسائل را اینگونه تحلیل می کنند عده ای از ما براحتی برچسب نفوذی را به پیشانی آنها می چسبانیم. می گوئیم فلانی نفوذی است چون در فلان جلسه گفته «ما برای زنده کردن چپ سوسیالیستی و مفهوم برابری در ایران باید اقدام کنیم». 🔹این دوستان ما یک قدم پا را فراتر گذاشته اند و وحید یامین پور را چون در یک نشست رسانه ای، علیزاده را دعوت کرده هم نفوذی می دانند! بعد برای توجیه این بهتان می گویند نفوذ که شاخ و دم ندارد! 🔸این نگاه، نگاهی ناقصی است. تمام ادله این طیف مبنی بر نفوذی بودن امثال علیزاده، انتقادات وی به نظام و رهبری و حضور وی در برخی جلسات نقد جمهوری اسلامی است. این برچسب زنی راه تبیین و تحلیل شخصیت این افراد را می بندد. 🔹مهم ترین رکن سواد رسانه و روش تحلیل سیاسی، استناد به «داده متقن و مستند» برای تحلیل است. بی آنکه داده متقن وجود داشته باشد که علیزاده مأمور یک سرویس اطلاعاتی است او را نفوذی می خوانند. ما نفوذی بودن یا نبودن امثال علیزاده را نه تأیید می کنیم نه رد؛ اما استدلال های طیفی که او را نفوذی می نامند بسیار بی پایه است. نمی شود به مجرد اینکه کسی به نظام و رهبران نظام انتقاد کرد(تند یا کند) او را نفوذی بدانیم! 🔸متأسفانه برخی از ما براحتی برچسب نفوذ را به افراد می زنند در حالی که تقوا و اخلاق سیاسی به ما می آموزد حتی انسان نباید به دشمن خود تهمت بزند چه برسد به مخالف فکری؛ چه برسد به دگراندیشی! ⭕️ بله؛ اینکه ما این مدل و طرز فکر و استدلال شان را قبول نداریم و رد می کنیم اشکالی ندارد. اینکه علیزاده در برخی مطالب خود بگونه ای اظهار کند که رهبری می تواند با حکم حکومتی مملکت را گلستان کند یا برخی مشکلات را با یک دستور حل کند بدون توجه به تقسیم وظایف و اختیارات در قانون اساسی، مشخص است این استدلال غلط است. 🔹اما اینکه بدون سند متقن و یا اثبات در دادگاه صالحه، وی یا هر فرد دیگری را با برچسب نفوذی بنوازیم جدا از اینکه ظلم کرده ایم راه تبیین و تحلیل و آزاداندیشی را نیز بسته ایم! مگر آزاداندیشی برای چه زمانی، کَی و کجاست؟ 🔸بطور مثال در ماجرای انتقاد علیزاده از رضا رشیدپور و ماجرای دستمزدهای نجومی برخی مجریان از صداوسیما، عده ای سخت برآشفته که ای وای اینها بناست صداوسیما را از اعتبار ساقط کنند! در حالیکه این نقد علیزاده وارد است و جزو انتقادات بجا از صداوسیماست. دستمزد نجومی به مجری چون رشیدپور که دستیار اصلی وی در این برنامه ها به اسم اردوان رحیمی (یکی از افراد ضدانقلاب واضح) حضور دارد، قابل نقد است. 🔹چگونه است وقتی علیزاده، علیه منابع مالی منو تو افشاگری می کند خوب است اما وقتی از شفافیت دستمزد نجومی برخی مجریان صداوسیما انتقاد می کند، نفوذی است؟ 🔸به نظر می رسد بهترین نوع مواجهه با این اشخاص و هر شخص دیگری این است که نه آنها را بگونه ای مطرح کنیم که در عرش اعلایند نه هم آنان را با برچسب نفوذی و غیره چنان بنوازیم که همان ذره دفاع از جمهوری اسلامی را هم دیگر انجام ندهند! از حرف ها و اقدامات خوب افراد دفاع کنیم و به اقدامات آنان انتقاد! مواجهه ای منصفانه و منطقی نه احساسی و خلاف واقع. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹از جانتان گذشتید تا مرزمان بماند، کمرتان خم شد تا خم نشویم، دنیا و ارتشی را به انسان هایی میشناسد که خشونت و جنگ همه هویتشان است اما در تمام این سال ها در همه گرفتاری ها ما زلزله، سیل و کرونا شما در کنار مردم مهربانی و خدمت کردید و چهره ای متمایز از خود به جهان نشان دادید؛ روزتان مبارک مردان قدرتمند ایران. 🎞 به مناسبت روز ارتش و فیلم خوب نون خ باموضوع زلزله کرمانشاه که یک زندگی اصیل ایرانی اسلامی را نشان میدهد و در آن زلزله هم مثل همین سیل ارتشی ها پای کار بودند پیشنهاد میکنم این کلیپ ماندگار را دوباره ببنید. ✍ @m_amin_rezai
🔴حسن آقامیری، پیامبر اباحیگری تاملی در افکار و رفتارهای سید حسن آقامیری ✅ بخش اول 🔹نمیخواهم داد واسلاما سر بدهم که حسن آقامیری با یک خواننده زن لایو گذاشته است! اصولا دوران چنین کنش هایی گذشته، جوان امروز ما از این نوع کنش ها و داد زدن ها بدش نیاید قطعا تاثیری نمی پذیرد. درباره سیدحسن آقامیری کم گفتم و نوشتم، بعضی گفتن و نوشتن ها درباره او یا اولویت نبود یا درست نبود، تنها نتیجه اش هم این بود که موجب بزرگ تر شدن او شد. آن وقت که او را کردند نوشتم: اینکار به بدترین وجه ممکن انجام شد، چون نه جامعه قانع شد، نه طرفدارانش، نتیجه اش هم بزرگتر شدن او خواهد بود چنان که می بینم،شد! در مسائل فرهنگی برخوردهای بزن و درویی خصوصا در این زمانه نتیجه معکوس میدهد همان چیزی که بعضی مسئولین درست درک نمیکنند و "حل مساله" را در "حذف مساله" میدانند، خب نتیجه این رویکرد مشخص هست 🔸قبلا بعضی از کلیپ های آقامیری را می دیدم، در این روزهای کرونایی بخش هایی از لایوهایش را دیدم، حسن آقا میری دچار شده است، جذب افراد او را به جایی رسانده که هیچ حد و مرزی برایش باقی نمانده! شاید به خیال خودش مارتین لوتر هست و میخواهد در شورش علیه کاتولیک(حوزه علمیه) پروتستانی جدید ایجاد کند، روش کارش این هست در هر مساله میگردد اقوال و فتواهای شاذ را پیدا میکند و مطرح میکند، اینطور هم کارش را جلو میبرد هم همچنان ادبیاتش دینی است! اگر دیدید فردا او با یک گِی هم گفتگو کرد و او را تایید کرد تعجب نکنید، بالاخره یک قیلکی پیدا میکند که بدن هر کس از آن خود اوست، این میشود بی مبنایی و بی هویتی! 🔹ایده حسن آقامیری و البته هست، گفتگو همان مساله ای هست که بعضی از منتقدین و هم لباس های او به خوبی بلد نیستد و او خوب بلد است، به نظرم جامعه ما به شدت نیاز به گفتگو دارد، در یادداشتی در موضوع "راز اقبال مردم به لایوهای اینستاگرامی" در این باره نوشته ام، به نظرم گفتگو نه تنها یک تاکیک صرف که یک حقیقت و یک نیاز بزرگ هست اما اشکال آقامیری در مساله گفتگو این هست که گفتگو برای او وسیله نیست، هدف هست! او حاضر هست آنقدر عقب نشینی کند که شود ولی باب گفتگو باز بماند! موضعش بی موضعی است، با کسی که کارش گفتن از زندگی خصوصی مردم هست و اسمش را گذاشته سبک پاپاراتزی خبرنگاری لایو برگزار میکند و بگو بخند دارد، سعی میکند با او هم یک موضع مشترک پیدا کند، از آمدن شاهین نجفی به ایران حمایت میکند، همان خواننده ای که خدا را قول ندارد و رسما ضد توحید میخوان، میگوید باید در ایران نان هنرش را بخورد! می بیند حتی دیگر توحید هم مبنا و خط قرمز او نیست با اینکه در حرفهایش همیشه از خدا حرف به میان می آورد، از تتلو گوش میکند و از او حمایت میکند جتلو که بنیان خانواده و ارزش ها و اصول انسانی را کنار گذاشته و نسلی را دارد به لجن میکشاند این مساله آنقدر مهم نیست، اینکه با یک خواننده زن به نام گفتگو میکند و اجازه میرهد برایش بخواند و میگوید " بقیه شرا هم بخون" این گفتگو هم چیزی نیست او گرفتار بدتر از این هاست، او دچار بی هویتی و خلا تئوریک شده است و یک تساهل غلیظ رسیده که همه اصول و ارزش ها را بی اعتبار میکند ▪️ادامه دارد... ✍ @m_amin_rezai
✅ بخش دوم 🔸 "برای انسان گرد هم آمدیم" این جمله را در سر در اینستاگرامش نوشته، احتمالا میخواهد بگوید به سبک رفتار او عمل میکند، این روزها "گام به گام با موسی صدر" مجموعه آثار امام موسی صدر را میخوانم، ایده امام موسی صدر هم گفتگو بود، حتی به کلیسا رفت و برای مسیحی ها صحبت کرد، با خیلی ها سر میز نشست اما او یک مجتهد باسواد بود، ریشه ای و مبنایی بحث میکرد، با تیپ های مختلف، اما دچار بی موضعی نمیشد؛ تسامح در گفتگو به عنوان یک روش او را به تسامح و تساحل فکری_رفتاری و حتی بالاتر نرساند، اگر چه امام موسی صدر اصلا قابل قیاس با سیدحسن اقامیری نیست اما میخواهم بگویم وقتی اندیشه نباشد، وقتی مبنا نداشته باشی حتی اگر بخواهی از سیره رفتاری یک مصلح اجتماعی هم الگو بگیری به این بی هویتی دچار میشوی؛ شهوت جذب تو را تبدیل به یک میکند؛ آن وقت دین هم میشود ابزار جلو رفت در این بی هویتی نه عامل رشد و تکامل 🔹 وقتی کسی مبنا داشته باشد شبیه ، جولیا پتطرس خواننده زن لبنانی که برای گفتمان مقاومت آهنگ میخواند در جوابش میگوید: شما برای گفتمان مقاومت در لبنان آهنگ خوانده اید تشکر میکنم؛ البته من آهنگ شما به لحاظ فقهی نمیتوانم آهنگ شما را گوش بدهم، یا سلبریتی معروف لبنانی که نه حجاب دارد نه عقاید سیدحسن را قبول دارد درخواست میکند کفشت را بعد از استفاده برایم بفرست تا به عنوان بهترین هدیه در خانه ام نگه دارم، مبنا داشتن اینطور رفتارها را جهت میدهد، مبنا که نباشد باید هر روز از اصولت دست بکشی تا بتوانی با بعضی افراد بی اصول مشهور همراه و هم گفتگو بشوی؛ ایده امام موسی صدر گفتگو برای نزدیک شدن و حل اختلافات بود نه اصول فروشی و استحاله شدن ♦️من نیز معتقدم به گفتگو با افراد با سلایق مختلف، آنها که من را میشناسند به این سیره شهادت میدهند، اما به صراحت میگویم حسن آقامیری تقریبا رو به تمام شدن هست، نه به لحاظ اجتماعی بلکه به لحاظ ایدیولوژیک، او دیگر رسما را تئوریزه میکند آن هم با ادبیات دینی و این خطرناک ترین کار موجود است! اگر فساد و اباحیگری را صرفا تایید یا ترویج میکرد باز میشد کاری کرد اما او برای اباحیگری تولید میکند؛ به انسان ها خصوصا جوان ها شبه بینش میدهد، در وجود آنها گرایش تولید میکند تا به خود جرئت رفتار باطل را بدهند، من اینجا میخواهم یک جمله تاریخی و سنگین بگویم: حسن آقامیری را میتوان نامید، جمله سنگینی است اما این آئین و مکتب اوست، او به واسطه حمایت چهرهای معروف و تیم رسانه ای ش هر روز دارد این مکتب را جلو میبرد و البته پایان او تلخ است چون جبهه حق کم از این پیامبران دروغین به خود ندیده، اما زنده و استوار باقی مانده است 🔻البته این را هم باید گفت: حسن آقامیری تولید آنهایی است که معتقد به گفتگو نیستند و میخواهند در منبرهای یک طرفه با تکان دادن انگشت دینداری را برای نسل جدید ترویج کنند، اگر در باب گفتگوهای عالمانه با سلایق مختلف باز بود امروز امثال آقامیری اینقدر بزرگ نمیشدند؛ این همه جوان جذبش نمیشدند، وقتی بازار گفتگو با جنس اصل گرم نباشد، بدل ها رشد میکنند. ✍ @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این کلیپ را ببنید، ظاهرا ما قرار نیست آدم شویم؛ خوی عصیان و توحش بشر مدرن که بخاطر سرمایه دست به هر جنایتی میزند قرار نیست به پایان برسد امتحان الهی و واکنش طبیعت به این توحش و طبیعت کشی ماست؛ لبتع اینجا آمریکا نیست که بگوییم آمریکا گرفتار سرمایه‌ سالاری و اصالت سود هست و بجای اینکه گندم هایش را به کشورهای آفرقایی بدهد در آب میریزد؛ نئولیبرال های ایرانی هم شبیه آمریکایی ها حاضر میشوند پا روی همه اصول انسانی بگذارند تا سودشان بماند حالا برایشان مهم نیست ما همین حالا خانواده هایی داریم که چند ماه هست گوشت نخوردند لذا نامه میزنند به مرغ داری ها که باید همه در طرح معدوم سازی جوجه ها و شرکت کنند و الا با آنها برخورد خواهد شد! دولت روحانی هم ترجیح میدهد بجای اختصاص ارز به این کسب کارها ارز را به وارد کنندگان چوب بستنی و کالاهای غیر اساسی بدهد، بخش تلخ تر ماجرا این هست لیبرال ها نگاه شان به هم همین است، برای اینکه چرخ توسعه بچرخد طرح هایی اجرا میکنند که نتیحه اش له شدن بخشی از مردم جامعه هست؛ در این سالها دولت به کمک مجلس کم از این طرح ها اجرا نکرده است؛ یک نمونه اش وجرای عجیب غریب گرانی بنزین که به حوادث آبان ما ختم شد ✍ @m_amin_rezai https://www.instagram.com/p/B_HO0jZAmmr/?igshid=utww2mno7q9s
🔸این برشی از زندگی مردی است که امروز تولدش هست، مردی که رهبر جهان اسلام و مرد یک جبهه مقاومت شده است. به جوان ها پیشنهاد میکنم کتاب "خون دلی که لعل شد" را بخوانید، اینطور نیست که هدف مان بزرگ شدن و به جایی رسیدن باشد و هیچ را در مسیر رسیدن تحمل نکنیم، راحت طلب ها گمشدگان تاریخ هست، اگر چه امکانات خیلی مهم است اما برای همه چیز رفاه و امکانات نیست، اراده های بزرگ عاقبت به قله میرسند. 📚 کتاب خون دلی که لعل شد خاطرات رهبر انقلاب در دوران زندان و تبعید ✍ @m_amin_rezai
🛍رزمایش همدلی را به بسته غذایی تقلیل ندهیم! 🔖 مقام معظم رهبری درکتاب طرح کلی اندیشه اسلامی ذیل "مما رزقناهم یُنفقون" دو توجه شایسته دارند: ۱."مارزقناهم" اعم از مال است. هر چه از خدا گرفته اند: پول، عمر، فرزند، آبرو، توان جسمی، فکر، زبان و بیان و خلاصه هر امکاناتی. ۲. انفاق هم هر خرج کردنی نیست. "آن خرج کردنی که خلٲیی را پرکند، انفاق است". 🔖حالا توجه کنید : 🔸غیر از مساکین و فقرا -که البته ضروری ترند- دو دسته دیگر محتاج مواسات اند اما نه از جنس انبان نان و بسته غذایی: ۱.کاسبهایی که بخاطر اجاره ای بودن مغازه و بعضا وامدار بودن به اقساط و از دست دادن ماه اصلی فروش، ضرر جدی کرده اند. ۲.مشاغلی که بکلی بیکار شده اند. 🔺سخنگوی دولت گفت: ۳ونیم میلیون از مشاغل رسمی بطور مستقیم در معرض آسیب اند و ۴میلیون شاغل غیر رسمی در معرض توقف یا کاهش فعالیت یا کاهش دستمزد و اخراج اند! 🔺وزیر کار گفت: تا حالا ۶۰۰هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند! این دو قسم نه عمدتا شرایط شرعی فقیر محتاج نان شب را دارند و نه عرفا شٲن گرفتن انبان غذا! متقابلا موازی کاری قرارگاه های رزمایش مواسات و چندباره شدن کمک به برخی خانواده ها بخصوص در برخی شهرها که محرومیت کمتری هست، بعید نیست. ⬅️بنظر می رسد : -خرج کردن آبرو توسط معتمدین برای تخفیف یا بخشش اجاره آن کسبه یا تٲمین اجاره ماه تعطیل از برخی منابع، انفاق مومنانه باشد. -تهیه مساعده با کارت هدیه در خور برای بیکار شدگان توسط مومنان و پرداخت از طریق اداره کار و مانند آن برای حفظ شٲن نیز می تواند پر کردن خلٲیی باشد. ⚠️یکوقت الهکم التکاثر به شمارش و گزارش بسته ها و مسابقه کدام مسجد بیشتر؟! نکشد و از خلٲهای دیگر غافلمان کند! 📝محسن قنبریان ۹۹/۱/۳۰ ☑️ @m_ghanbarian
🔸هر چه فکر میکنم به این میرسم اینقدر که بعضی از مسئولین دولتی ما دچارش هستند اصلا نمیتواند طبیعی باشد، احتمالا می بینند هر بلایی که با سیاست های اقتصادی خود بر سر مردم درآوردند هنوز مردم نفس میکشند ! دیگر به طور مستقیم ورود کردند برای کشتن مردم! 🔹احمق های بی کفایت بخاطر دادن یک ملیون به مردم که قرار هم هست پس بگیرند اینقدر مردم را خار و ذلیل میکنند و زمینه شیوع بیماری کرونا را ایجاد میکنند، این ها نابغه مدیریت در جهان هستند. ✍ @m_amin_rezai
_ خب امروز چطوری میشه سلامت مردم رو به خطر انداخت؟ +صف سیمکارت _آفرین تصویب شد جلسه ستاد مبارزه با کرونا 🔺ناصر جوادی🔺 طنزیم| @tanzym_ir
🔹مهم ترین نکته وحید یامین پور در این گفتگو این بود که صدا وسیما منتسب به رهبری است، اگر به شفافیت تن ندهد، در او دستمزدهای نجومی به سلبریتی ها رواج داشته باشد ناخودآگاه مردم این ها را به پای رهبر انقلاب می‌نویسند، صدا وسینما دیگر دولت حسن روحانی نیست که بگوییم منتخب خود مردم بوده و حالا این یک سری اقدامات نادرست را انجام میدهد. 🔸صدا و سیما یک نهاد انتصابی است و عملکردش به پای رهبر انقلاب هم نوشته میشود، لذا باید برای اصلاح و قانون پذیری و تحقق شفافیت در آن مصمم تر بود، افراد و رسانه هایی که خودشان را انقلابی میدانند اما مقابل شفافیت و اصلاح ساختاری درست صدا وسیما مقاومت میکنند خواسته یا ناخواسته در جهت تضعیف رهبری و انقلاب قدم برمیدارند. ✍ @m_amin_rezai
🔸حالا وحید یامین پور هم بخاطر مطالبه شفافیت شد نفوذی؟ 🔹استوری قبلی در گروهای مختلف پخش شده بود، این استوری را که در تکمله آن استوری نوشته شده را بخوانید ✍ https://www.instagram.com/M_amin_rezai @m_amin_rezai
مطالبه شفافیت از صدا و سیما 🆔️ @yaminpour
🔴 این روزهای ایران و آمریکا 🔹فیلم "میان ستاره ای" کریستوفر نولان را حتما ببینید، جز ۱۰۰ فیلم برتر جهان هست. ایده فیلم مثل اکثر فیلم های هالیوودی که درباره هوا و فضا ساخته شده، نجات انسان ها توسط در هنگام به پایان رسیدن جهان هست. در این فیلم هم نشان داده میشود هیچ کس نمیتواند کاری برای نجات انسان ها انجام بدهد، نه از اتحادیه اروپا خبری هست نه از چین و کشورهای شرقی و نه از مذهب و مساله مهدویت به عنوان مساله آخرالزمانی مسلمانان، تنها ناسا، اداره کل هوا و فضای آمریکا هست که میتواند بشریت را نجات دهد! این یک فیلم هست اما واقعیت چیز دیگری است، در روزگار کرونا همه ما با و کشورهای اروپایی بیشتر آشنا شدیم، واقعیت آمریکا را در این روزهای کرونایی میتوان در بیمارستان های آمریکا و بازار نفت آمریکا مشاهده کرد. 🔸چند وقت پیش فکویاما نظریه پرداز معروف آمریکایی در کتاب "پایان تاریخ و آخرین انسان" که در سال ۱۹۹۲ میلادی منتشر شد و در آن به طرح ایده‌ی خود درباره‌ی پایان تاریخ با غلبه‌ی به‌عنوان بهترین نظام سیاسی ممکن پرداخت حالا او در بی بی سی یک کرد از شکست ایده لیبرال دموکراسی گفت: من فکر نمی‌کنم جهت تاریخ هنوز هم به سمت لیبرال دموکراسی باشد. دموکراسی بسیار شکننده است و آنچه من در این ۲۵ سال به آن رسیده‌ام این است که ایجاد نهادهای دموکراتیک بسیار دشوار است. 🔻حقیقت این هست آمریکا هم به لحاظ نظری و هم در میدان عمل است، رسانه به تنهایی هم نمیتواند این چهره شکست خورده را به یک پیروز در میدان تبدیل کند. بالاخره یک جا واقعیت مشخص میشود، کرونا یکی از موقعیت هایی بود که این شکست آمریکا را به جهانیان نشان داد 🔻در بحبوحه درگیری آمریکا و کشورهای اروپایی به ویروس کرونا، امروز سپاه ایران اولین خود را به صورت موفقیت آمیز به فضا پرتاب کرد، تمام مراحل ساخت هم در داخل ایران انجام شده بود. در حوزه مهار کرونا هم تا این لحظه ایران علی رغم اشتباهات بعضی مسئولین دولتی از خیلی کشورها بهتر عمل کرده است. پرتاب این موشک در این روزها یک پیام معنی دار به کشورهای غربی داشت، هر چه میگذرد جهان مجبور میشود ایران را بیشتر جدی بگیرد، اگر چه ما در داخل مشکلات زیادی داریم اما در کلیت قصه ایران دارد در فضای بین الملی بازی ابرقدرتها را به هم میریزد، خیلی از کلیشه ها دارد شکسته میشود، فضاهای جدیدی باز میشود، حقیقت این هست ایران دارد اذهان جهان را با آشنا میکند ✍ @m_amin_rezai
♦️لایو اینستاگرام 《انقلاب اسلامی و مساله تضادها، تفاوت ها در حوزه فرهنگ》 🔹میلاد دخانچی دکترای مطالعات فرهنگی، مجری برنامه جیگوی، سختانه 🔸محمدامین رضایی طلبه، فعال فرهنگی اجتماعی 📆پنج شنبه، ۴ اردیبهشت، ساعت ۲۲:۳۰ 🔻آدرس اینستاگرام: ‏https://www.instagram.com/M_amin_rezai @m_amin_rezai
4_5841207014922913608.mp3
14.39M
♦️صوت لایو اینستاگرام 《انقلاب اسلامی و مساله تضادها، تفاوت ها در حوزه فرهنگ》 🔹میلاد دخانچی دکترای مطالعات فرهنگی، مجری برنامه جیوگی، سختانه 🔸محمدامین رضایی طلبه، فعال فرهنگی اجتماعی 📆پنج شنبه، ۴/۲/۹۹ @m_amin_rezai
48.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ فیلم کم حجم لایو اینستاگرام 《انقلاب اسلامی و مساله تضادها، تفاوت ها در حوزه فرهنگ》 🔹میلاد دخانچی دکترای مطالعات فرهنگی، مجری برنامه جیوگی، سختانه 🔸محمدامین رضایی طلبه، فعال فرهنگی اجتماعی 📆پنج شنبه، ۴/۲/۹۹ @m_amin_rezai
‍ ‍ 🔴جهــان امــروز، جــوان امــروز، جهــاد امــروز ✅ یادداشتی برای مجمع دانشجویان نخبه دانشگاه های تهران، شهرستان قائن و زیرکوه متن کامل را در بازگشت بخوانید @m_amin_rezai
‍ ‍ 🔴جهــان امــروز، جــوان امــروز، جهــاد امــروز ✅ یادداشتی برای مجمع دانشجویان نخبه دانشگاه های تهران، شهرستان قائن و زیرکوه 🔹جهــان امــروز جهــان دیــروز نیســت چنــان کــه جــوان امــروز جــوان سـنتی دیـروز نیسـت، قبـول ایـن تغییـر اولیـن قـدم هسـت بـرای تدبیـر ایــن وضعیــت، جهــان امــروز، جهــان شکسـتـن مرزهــای جغرافیایــی و ارتباطـی اسـت. فاصلـه هـا، توسـط فضـای سـایبر قیچـی خـورده اسـت، در دسـترس بـودن افـکار و افـراد بدیهـی تریـن واقعیـت جهـان امـروز اســت، بــرای قــدم زدن در ایــن جهــان بــرای همراهــی بــا ایــن جــوان بایـد پـای بـر زمیـن واقعیـت هـا گذاشـت، حـرف او را شـنید، بـه سـوال هایـش، بـه آرمـان هـا و آرمـان خواهـی او احـترام گذاشـت و حرکـت کـرد، بـه مـا گفتـه انـد (ابـن زمانـک) باشـیم، فرزنـد زمـان خویـش. 🔸البتـه جهـان امـروز جهـان فـرار از فطـرت، گرفتـار خشـونت و شـهوت، درگیـر روزمرگـی بـی معنایـی هـم هسـت، مدرنیتـه را بـه سـمت بـی معنایـی میـبرد، جـوان را بـه عصیـان علیـه خـدا و آرمـان هــای انبیــا ایــن انســان هــای بــزرگ جهــان دعــوت میکنــد، اگــر چــه کرونـا ایـن جهـان و ایـن انسـان عصیـان زده را بـه زانـو در آورد، انسـان مغـرور بـه تجربـه و علـم را متحیـر و مغلـوب کـرد و او را بـه عبودیـت و برگشـت بـه فطـرت واداشـت‌. 🔹 روح پرسشـگر، نقـاد و آرمـان خـواه جـوان امـروز همچـون مـوج بـر سـاحل واقعیـت و تعبـد میکوبـد، او تسـلیم نمی شود و آرام نمیگیرد، و البتـه بعضـی هـا وقتـی مـی بیننـد کـه تـوان اقنـاع جـوان و تسـلیم کـردن او را ندارنـد تلـاش میکننـد او را سرگـرم کننـد اولویـت هـا را برایـش جابجـا کننـد او را گرفتـار کننـد تـا فرامـوش کنـد رسـالت او در ایـن جهـان چـه بـود و آرمـان هـا چـه شـدند؟! 🔸نمیتـوان از جهـان امـروز حـرف زد و از تاریـخ و حوادثـی کـه جهـان و انسـان را دسـتخوش تغییـر کـرده چیـزی نگفـت، خمینـی (ره) در ایـران و بعـدا‌ًجهـان اسـلام از جـوان گوشـه گیـر درگیـر کاواره و دیسـکو، یـا گرفتـار اسـلام مناسـک زده فـردی، یـک انسـان، جـوان مبـارز آرمانخـواه ظلـم سـتیز سـاخت، جوانـی کـه عدالـت و آزادی، اسـتقلال خواهی و اسـتکبار سـتیزی رسـالت و آرمانـش شـد، خروجـی ایـن گفتـمان جـوان هایـی چـون دیالمه، حسـن باقـری، حسـین علـم الهـدی، همـت، مرضیـه حدیدچـی، زینـب کمایی و...بـود. 🔹حـالا مـا جـوان ایـن سرزمیـن هسـتیم، خـوب یـا بـد، معتقـد یـا منتقـد اینجـا کشـور ماسـت بـه راسـتی رسـالت مـا در قبـال کشـور، اسـتان و شـهر مـا چیسـت؟ آیـا مـا بـه عنـوان یـک جـوان دانشـجو دچـار سـکون و سـکوت شـده ایـم؟ آیـا آنهـا کـه در جهـان و در کشـور خواسـتند آرمـان خواهـی را از جـوان بگیرنـد و او را دچـار روزمرگـی و تخدیـر کننـد بـر مـا غلبـه یافتنـد؟ آیـا مـا قربانی ایـن بـازی کثیـف آنهـا شـده ایـم؟ واقعـا رسـالت مـا چیسـت؟ بـه گمانـم مـا بـه عنـوان جـوان در جهـان امـروز یـک جهـاد داریـم، و بـه آرمـان هـای ۵۷ ،بایـد شـبیه دهـه ۵۰ و ۶۰ دسـته جمعـی کتـاب بخوانیـم، در شهرسـتان خودمـان قائـن و زیرکـوه فعالیـت کنیـم. 🔸ِ ، تـلاش بـرای گفتمـان سـازی و تحقـق آرمـان هـای۵۷ در سـطح بیـن المللـی، کشـوری و شهرسـتان خـود در رسـانه هـا و واقعیـت جامعـه هسـت، هرکـس هرجـا کـه هسـت بایـد آنجـا را مرکـز دنیـا بدانـد و بـرای آرمـان هایـی کـه روزگاری جهـان را بـه هـم ریخـت، هـزاران جـوان بـه پایـش هزینـه شـدند و هنـوز هـم بالاتریـن و انسـانی ترین آرمـان هاسـت وقـت و هزینـه بدهـد ✍ @m_amin_rezai
(بررسی مسأله در گفتمان اسلام ناب) گفت و گویی بود که با برادر ارجمند، طلبه فاضل و فعال جناب آقای محمد امین رضایی داشتم. @Rezai_analyzer @m_amin_reza این گفت و گو از طریق اینستاگرام در شام ولادت حضرت حجت (عج) به تاریخ ۱۳۹۹/۱/۲۱ برگزار شد. در این گفت و گو به اختصار از جریان های فکری و فرهنگی معاصر در رابطه با مهدویت صحبت شد. کلید واژه مهم در این جریان شناسی، تقلیل مفاهیم مهدویت و انتظار است. زمینه تاریخی و اجتماعی این تقلیل بسط و در لایه معارف دینی است. در دوره معاصر پس از شکست علمی و فرهنگی اخباریگری توسط مرحوم وحید بهبهانی و شاگردانش (البته در زمینه فقه الاحکام) در بخش معارف و حکم دینی و نیز در مباحث مربوط به آداب و سنن و ... تفکر اخباریگری همراه با نوعی سطحی گرایی ترویج شد و در تار و پود فرهنگ جامعه دینی نفوذ کرد. نتیجه این فرهنگ، تقلیل و ساده سازی بسیاری از مفاهیم دینی و معارف عالیه است. مشکلی که مصلحان با تلاشهای فراوان نیز توانایی اصلاح آنرا ندارند. یکی از این مفاهیم مسأله مهدویت و انتظار است. این مسأله گاه به ابعاد شخصی فروکاسته می شود. یکی در رؤیای رؤیت ظاهری حضرت می سوزد. (دقت کنید بحث در مذمت فروکاستن است نه اصل رویای رؤیت) و دیگری منتظر است تا امام ظهور کنند و آلام و دردهای شخصی اش را برطرف نمایند. در سطح اجتماعی نیز فروکاستن مسأله مهدویت به نزاع بین فرق و مذاهب و تقلیل بحث به یک انتقام مطرح است. و یا اینکه مسأله جامعه مهدوی و عدالت کلیه را به یک جنگ نظامی آخرالزمانی تقلیل می دهند و اکثریت انسانها را به کام مرگ می برد. یا اینکه به تفسیر و تطبیق روایات پر رمز و راز آخرالزمانی دل خوش کرده است و برای فرج، زمان مشخص می سازد. گروهی نیز در تلاش است همه معضلات جامعه را از منظر جامعه آرمانی موعود بنگرد و در ارائه راهکار برای برون رفت از وضعیت فعلی به بن بست می رسد. در تقابل با این تقلیل ها، نگاه جامع و کارآمدی به مسأله مهدویت و انتظار را مطرح ساخت و آن را در میدان عمل پیاده کرد. منتهی نگرانی آنجاست که جریاناتی با همان شاخصه های پیش گفته تریبون داران و داعیه داران انقلاب اسلامی شوند و آراء خود را به ادبیات امامین انقلاب تحمیل کنند و ... اگر فرصتی دست دهد این بحث را در یادداشتی بسط خواهم داد. نقدا می توانید فایل تصویری کم حجم این گفت و گو را از کانال دریافت کنید. https://eitaa.com/amin_asadpour
✅ ویژه برنامه های تفسیری و اخلاقی الله_العظمی_جوادی_آملی از شبکه های مختلف سیما: 🔴 برنامه تلویزیونی«حکمت وحیانی» فرازهایی از بیانات اخلاقی آیت الله العظمی جوادی آملی 1⃣ شبکه اول سیما ⏰ساعت پخش: 20:45 بعد از نماز مغرب و عشاء 🔴برنامه تلویزیونی «عباد الرحمن» تفسیر سوره مبارکه فرقان 4⃣ شبکه چهار سیما ⏰ساعت پخش: 13:10 عصر 🔴سلسه دروس تفسیر سوره مبارکه «یس» ☪ شبکه قرآن ⏰ساعت پخش: 7:15 صبح 📥 @tafsire_tasnim1