⭕️ گزیده جلسه ششم سخنرانی نسل مستشهد
#محرم_۹۶
#محسن_قنبریان
✅ اهل اباء را با فرصت طلبان وکاسبان اشتباه نگیریم
🔺ابن ابی الحدید گرچه اباعبدالله را سید اهل اباء می شمارد اما در شمارش اهل اباء به خطاء میرود وکسی مثل یزید بن مهلب را هم اهل اباء می خواند. در حالیکه او خود کارگزار اموی بود وتا وقتی منافعش به خطر نیافتاد از آنها جدا نشد.
🔺اینکه پس از زندانی شدن بخاطر اختلاس ،فرار کرد وعلیه اموی ها شورش کرد او را اهل اباء نمیکند.
شعارهای احیاء سنت وحمایت برخی شعرا از او چهره ای مقاوم ومبارز ساخت که دست آخر شکست خورد وبا 4 برادرش کشته شد .خانواده اش فرار کردند که تعقیب وکشته شدند.
بین شعارها وعمل او با مثل حسین فاصله بسیار است.
✅ در مقابل، اهل اباء واقعی را هم تحقیر نکنیم
🔺وقتی مسلم برای سید آزادگان جهان در کوفه بیعت جمع میکرد عده ای میگفتند آل علی را آزموده ایم بکار نمی آیند!
شکست صفین را نه از خود از علی می دانستند ! صلح تحمیلی بر امام مجتبی را تقصیر امام می دانستند! وحالا دیگر حاضر نبودند با حسین ریسک تازه ای کنند!
این وهن وتحقیر اباء از ننگ را به خطر می اندازد.
✅ دومثال معاصر
🔺حساسیت سر برجام و مذاکره با کدخدا چیز بجایی بود . ملتی که در طول تاریخ معاصر از اینها زخم خورده ومورد ظلم وضیم واقع شده جادارد با حساسیت نظارت کند.
🔺اما اینجا دو مشکل بالا رخ داد:
برخی فرصت طلب وکاسب از نقد وچالش برجام دنبال منافع خود بودند. بود کسی که کاملا همراهی میکرد تا رئیس جمهور با او در افتاد یکباره ناقد برجام شد!
از آنطرف هم دلواپسی را فحش کردند و به ریشخند گرفتند درحالیکه بسیاری از آنها آدمهای صادق و مطلعی بودند که صرفا حساس بودند و امروز را می دیدند.
✅ ویژگی دیگر اهل اباء مردم داری وتکریم آنهاست
🔺اهل اباء واقعی ضد مردم نیستند. با طاغوتها وزیاده خواهان بد اند نه با بی خبران ومردم عادی. هیچکس مدارای امام مجتبی با شامی هتاک به امیرالمومنین را سازش نمی داند بلکه به آن اخلاق افتخار میکنیم. چرا که مردم بی اطلاع تحت تاثیر دستگاه تبلیغی اموی به جهالت چیزی می گفتند .این با هتک حرمت مثل ابو عفک ها وسلمان رشدی ها فرق میکند.
🔺اهل غیرت و اباء به بی حجاب خیابان گل دهند وبه نرمی او را دعوت کنند اما به قاچاقچیان ساپورت وپوشاک که از مجاری قانونی استفاده ودر قدرت هم نشسته اند فریاد کنند.
✅ توصیه امام صادق(ع)
🔺امام به اصحابش توصیه کرد مردم عادی اهل سنت ومخالف را به بهترین شکل مدارا کنند وحتی ضیم آنها را تحمل کنند.
"تحملوا الضیم منهم"
☑️ @m_ghanbarian
🔅خدای آتش نشان نه آتش فشان!
#محسن_قنبریان
در نگاه عرفانی قرآن هم "آتش"، هم "آتش زن" و هم "آتش گرفته" خود ماییم.
کجای ما آتش است؟
اعمال فاسد، اخلاق فاسد، عقاید فاسد!
خدا کسی را بخاطر خوردن مال یتیم آتش نمیزند. کسی که مال یتیم می خورد، آتش میخورد!
نفس ابلیسی ما آتشفشان است! هردم آتشی برمی افروزد. از قضا خداوند آتشنشان است!
هزاران شعبه آتشنشانی در زندگی ما دارد: عرفه، قدر، کربلا، دعا و توسل، کمک به فقیر، مریضی و تب، نگاه به کعبه و امام و عالم ربانی و...
وای برما اگر با این همه آتشنشانی خدا، باز قیامت در آتش فشانی نفس مان مانده باشیم!
☑️ @m_ghanbarian
کارگاه فقه۲.mp3
9.87M
📚پرونده اول کارگاه فقه تراز انقلاب: زندگی اشرافی
#ویژه_طلاب_و_دانش_پژوهان_فقه
#محسن_قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
⭕️ گزیده جلسه هفتم سخنرانی نسل مستشهد
#محرم_۹۶
#محسن_قنبریان
✅ لزوم حفظ روحیه اباء از ضیم وشهادت طلبی
🔺روزنامه ای اسرائیلی در یادداشتی به تحقیقات 11 ساله یک محقق اسرائیلی درباره کتابهای درسی ایران پرداخت. که در آن شهادت طلبی به بچه ها آموزش داده میشود. به درس رهبرکوچک در کتاب ششم دبستان هم پرداخته بود. یادداشت نویس از این تحیق استفاده کرد که :
"یک توافق سازنده(هسته ای)با روحانیون نیازمند تغییراساسی کتابهای درسی مدارس ورویکردها وتاکتیکهاست"!
توافق ومذاکره را با از بین بردن آن روحیه ودلیری ملازم میکنند!
🔺از آنطرف استشهاد تقلبی می سازند تا جنایت کند وبا انتحار مردم مظلوم را بکشد وطاغیان بزرگ را رها کند (داعش والقاعده و...) تا از این طریق در سطح وسیع علیه روحیه اباء از ضیم وسازش ناپذیری تبلیغات کنند واز نصاب اباة الضیم در جامعه بکاهد.
🔺اما خودشان کمپ انجیلی راه می اندازند وبوش را بعنوان نماینده خدا تقدیس کرده به بچه ها کشته شدن در راه مسیح (!)را می آموزند!
✅ روش اخلاقی اهل الاباء
🔺اهل اباء در ذلت ناپذیری خود از روش غیر اخلاقی استفاده نمیکنند. مسلم، عبیدالله را درخانه هانی ترور غافلگیرانه نکرد با وجودی که با این کار شاید کوفه سقوط میکرد واز دست بنی امیه خارج می شد . دلیلش این بود که الاسلام قید الفتک: اسلام اجازه اینجور کشتن نمی دهد.
🔺نه فقط با دشمنش ،دوستش را هم غافلگیر نمیکند شب عاشورا صراحتا از شهادت گفته شد تا همه دانسته انتخاب کنند وکسی فریب نخورد .امام فرمود چون نیرنگ حرام است.
🔺امیرالمومنین علی رغم انتقاد از عثمان، آب بستن بر او را نکوهش وخود برای شکستن محاصره آب وغذا اقدام کرد اما در مقابل اموی ها در صفین آب را برسپاه امام بستند اینجا هم آرام نمی نشیند خطبه 51 نهج البلاغه را انشاء کرد که پدر نهضت عاشورا شد:
"شما را دو راه درپیش است یا تن دادن به ذلت وفرو افتادن از منزلتی که در آن هستید، یاسیراب کردن شمشیرها از خون وسیراب کردن خود از آب. اگر مقهور شوید زندگیتان مرگ است واگر پیروز شوید مرگتان زندگی است."
ابن ابی الحدید ذیل این خطبه بحث ابات الضیم را مطرح وسید الشهدا را سید اهل اباء می خواند.
می بینی نه در حق مخالفین ظلم میکنند وظلم وننگ دشمن را تن می دهند. پس از این خطبه امام حسین (ع)آب را در صفین باز کرد.
🔺عبیدالله درکربلا هم برحسین آب بست.وبه قحط آب، طعنه ها هم افزودند که از این آب حیوانات میخورند اما یک قطره اش را به شما نمی دهیم. عجیب اینکه میگفت همانجور که با خلیفه مظلوم(عثمان)کردید!!!
🔺امام زیر بار این ظلم هم نمی رود گروه 20 نفری برای آوردن آب می فرستاد .گاه موفق میشدند یک مشک آب بیاورند وگاه بخاطر ولع کودکان همان یک مشک هم برزمین می ریخت! اما بستن آب حسین را ذلت پذیر نکرد.
🔺طلب آب برای علی اصغر اتمام حجت بود نه تسلیم وکوتاه آمدن از موضع. دشمن هم بخاطر همین عصبانی بود که حاضر است کودکش کشته شود اما دست از نه به یزید برندارد. لذا کودک را رها نکردند تا خود از تشنگی بمیرد حتی با تیر معمولی او را نزدند! سه شعبه وبریدن گوش تا گوش طفل ،انتقام از حسین بود شاید بشکند وتسلیم شود. اما آن روح بزرگ با یک جمله همه لشکر دشمن راشکست:
"هون علی مانزل بی انه بعین الله":ـاین ماجرا برمن آسان شد چون در پیشگاه الهی است!
این یعنی سید اهل الاباء.
☑️ @m_ghanbarian