eitaa logo
محسن قنبریان
16.7هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
839 ویدیو
107 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
32.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ برنامه علامت بخش ارائه جلسه پنجم: علی(ع) و مساله زنان! حجت الاسلام قنبریان/ شبکه دو/ ۲۳فروردین۱۴۰۲ • اسلام زن را از عار و هم از تبرج نجات داد. حجاب را تامین کننده حضور اجتماعی مفید او کرد • در جاهلیت ثانی، باز حضور اجتماعی زن به ابتذال کشید! - بالکن نشینی و نهی حضرت امیر(ع) - بازتولید نقش قهرمانه دربار ساسانی!/ معنای روایت "لیست بقهرمانه"! • تبرج سیاسی برخی زنان؛ از جمل تا زنهای خوارج - حضور پر رنگ زنان در خروج ابومریم خارجی بعد از نهروان! ✔️ راه حل امیرالمومنین(ع) 1⃣ راه حل یکی از خلفای پیشین سخت گیری و پرده نشینی برای زنان بود ⬅️ امام علی(ع) نقش آفرینی نیکوی اجتماعی را جایگزین کرد! - در مواجهه با عایشه، همسران دیگر پیامبر موضع گرفتند - زنان متعدد خطبه خوان و شاعر همراه با لشکر امام در صفین ⬅️ تولد زن تراز جامعه علوی: معاویه به برخی از اینها گفت: علی شما را فقیه (ژرف اندیش) پروراند! 2⃣ برخی تدابیر عملی امام برای تفکیک جنسیتی برخی مکانها و معابر * توضیح و تکمیل ارائه در ضمن گفتگو و پرسشها صورت می گیرد. 🎵 صوت کامل برنامه 📺 مشاهده فیلم کامل برنامه ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ برنامه علامت فصل دوم: کوفه؛ نقطه، سرخط! با حضور حجت الاسلام قنبریان/ از شنبه(۱۹ فروردین) بمدت ۷ شب ساعت ۲۲ تکرار: - هر روز ساعت ۱۴:۰۵ - یک شب در میان ساعت ۱:۲۰ ✔️ قسمت ششم: امیرالمومنین(ع) و اعتراضات، ناآرامی ها، حملات تروریستی! ☑️ @m_ghanbarian
📎 پیوست قسمت ۵ برنامه : علی(ع) و مساله زنان حجت الاسلام قنبریان ✔️ مقالاتی برای مطالعه بیشتر: 1⃣ برای شناخت گستره مفهوم تبرج مقاله: گستره تبرج در تفسیر قرآن http://ensani.ir/fa/article/333923 2⃣ برای شناخت واضح تر از پدیده قهرمانه در دربارشاهان گذشته و ورودش به اسلام و تطورش تا اوجش در دوره خلافت عباسی: • مقاله: نقش قهرمانه ها در دوره عباسی: http://ensani.ir/fa/article/324936 • مقاله: تحول کارکردی منصب قهرمان در خلافت عباسی: http://ensani.ir/fa/article/431531 ⬅️ اینگونه بهتر روایت امیرالمومنین (المرأة ریحانة لیست بقهرمانة) را معنا و مصداق یابی می کنید. 3⃣ حضور های زنان با خوارج در جنگهای نظامی مقاله: بررسی نقش زنان نظامی خوارج در قرن اول هجری: http://ensani.ir/fa/article/334686 4⃣ حضور و همراهی زنان با امیرالمومنین در جنگها • مقاله: نقش زنان در جنگهای عصر حکومت امام علی(ع): https://hawzah.net/fa/Article/View/96945 • مقاله نقش سیاسی زنان در حکومت حضرت علی(ع) : http://ensani.ir/fa/article/70584 • درباره زنان بنی همدان: https://zaya.io/u5vzo ⬅️ تولد زن تراز جامعه علوی را خواهید دید که معاویه با دیدن برخی از آنها گفت: علی(ع) شما را فقیه(ژرف اندیش) پروراند! 5⃣ درباره حضور زنان در مساجد عصر نبوی و علوی: مقاله: سیر تحولات تاریخی حضور زنان در مساجد و اماکن اسلامی و تاثیر آن بر معماری مساجد: http://www.shiitestudies.com/index.php/article_18695.html ⬅️ به تفاوت معماری مساجد شیعه و سنی از حیث این عنصر پی خواهید برد. ☑️ @m_ghanbarian
30.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فسق : نقطه تلاقی مترفین با فقرای ضعیف الایمان 🔰قسمت چهارم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠کوفه؛ نقطه، سرخط! 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🕙هرشب ساعت ۲۲ | تکرار هرروز ساعت ۱۴:۰۵ 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔒 پلمپ مغازه های بی حجابی / مسدود کردن حساب مترفین! برشی از قسمت چهارم برنامه / شبکه دو حجت الاسلام • فرق اسراف با تبذیر؟۱ • عادت به تبذیر موجب سفه و سلب صلاحیت در مصرف اموال می شود. برخی لاکچری بازی های دهه های گذشته مترفین (بستنی و پیتزای طلا و...) از این قبیل است.۲ • در فقه این فتوا هست که حاکم می تواند از چنین کسانی سلب صلاحیت در تصرف اموال کند. • به حسب برخی نقل ها امیرالمومنین این حکم را برای داماد خود -که بچه بهترین شهید اسلام بود- اجرا کرد! • حسرت می خورم کاش دو دهه قبل -پیش از پلمپ های اخیر- برای برخی تبذیرهای مترفین [برخی مخارج سگ بازی و...] دادستان ورود می کرد و از آنها سلب صلاحیت معامله می کرد! سر منشأها را با یک بیل می توان گرفت...۳ * برای قضاوت بهتر فایل کامل گفتگو را بشنوید .................... ۱. مستمسک العروه/ حکیم ج۷ص۳۳۹ ۲. مفتاح الکرامه ج۵ص۳۳۹ ۳. توضیح داده شده چگونه فسق از مترفین به سایر افراد جامعه سرایت می کند ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تکنیک کفاره فرهنگی / تفاهم اجتماعی امیر المومنین با عاطلین کوفه و طراحی نقش اجتماعی برای آنها! 🔰قسمت چهارم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠کوفه؛ نقطه، سرخط! 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🕙هرشب ساعت ۲۲ | تکرار هرروز ساعت ۱۴:۰۵ 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
⭕️ برنامه علامت فصل دوم: کوفه؛ نقطه، سرخط! با حضور حجت الاسلام قنبریان/ از شنبه(۱۹ فروردین) بمدت ۷ شب ساعت ۲۲ تکرار: - هر روز ساعت ۱۴:۰۵ - یک شب در میان ساعت ۱:۲۰ ✔️ قسمت هفتم: امیرالمومنین(ع) و شورش اقلیت های مذهبی/ ارتدادهای جمعی! ☑️ @m_ghanbarian
۶-برنامه علامت فصل دوم.mp3
26.25M
⭕️ برنامه علامت جلسه ششم: علی(ع)؛ اعتراضات، نا آرامی ها، حملات تروریستی! حجت الاسلام قنبریان/ شبک دو/ ۲۴فروردین۱۴۰۲ با سه مفهوم مواجه ایم: 1⃣ اعتراض و انتقاد 2⃣ الهائشات: نا آرامی ها 3⃣ الغارات: حملات تروریستی و غافلگیرانه ▫️ اعتراضات ❗️فرق بین حکومت علوی و اموی در اینباره؟ • خلیفه سوم اعتراضات را سرکوب می کرد: - زندانی کردن معترضین به اشرافیت مذهبی (بازسازی اشرافی مسجدالنبی) - تبعید ابوذر و... • امیرالمومنین به اعتراضات بهاء داد: - تاسیس بیت القصص و خانه شکایات - دستور بارعام به مالک اشتر، بدون محافظان، با ذوالحاجات ⬅️ حتی کلمات نسنجیده و درشتگویی شان را تحمل کن! - جرات دادن به مردم، حتی زنان (ماجرای سوده همدانی) و ذمی ها(نامه۱۹)و... ▫️ الهائشات • نا آرامی هایی که در ازدحام ها پدید می آید و گاه حتی کسی کشته می شود! - روایت امام باقر(ع) از یک ازدحام جمعه در دوره امیرالمومنین...(کافی ج۷ص۳۵۵) و... ⬅️ امیرالمومنین آیین نامه کرد در هائشات جبران خسارت با بیت المال است نه قصاص هست و نه گردن عاقله است(کافی ج۷ص۳۵۵) ▫️ الغارات • حملات تروریستی ای مثل آنچه فرستادگان معاویه در شهرها پس از حکمیت و نهروان موجب می شدند... ⬅️ جای اقتدار/ حضرت از "تواکل و تخاذل" گله داشت(خ۲۷) * توضیح و تکمیل ارائه در ضمن گفتگو و پرسشها صورت می گیرد: ❗️کشته های آبان۹۸!/❓مثل قتل شهید عجمیان کدامیک است؟! و... ❗️پیشنهادی جدید برای دیدارهای رهبری... ❗️روشهای جدید اعتراض در دنیای مدرن!... 📺 مشاهده فیلم کامل برنامه ☑️ @m_ghanbarian
36.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ برنامه علامت بخش ارائه جلسه ششم: علی(ع)؛ اعتراضات، نا آرامی ها، حملات تروریستی! حجت الاسلام قنبریان/ شبک دو/ ۲۴فروردین۱۴۰۲ با سه مفهوم مواجه ایم: 1⃣ اعتراض و انتقاد 2⃣ الهائشات: نا آرامی ها 3⃣ الغارات: حملات تروریستی و غافلگیرانه ▫️ اعتراضات ❗️فرق بین حکومت علوی و اموی در اینباره؟ • خلیفه سوم اعتراضات را سرکوب می کرد: - زندانی کردن معترضین به اشرافیت مذهبی (بازسازی اشرافی مسجدالنبی) - تبعید ابوذر و... • امیرالمومنین به اعتراضات بهاء داد: - تاسیس بیت القصص و خانه شکایات - دستور بارعام به مالک اشتر، بدون محافظان، با ذوالحاجات ⬅️ حتی کلمات نسنجیده و درشتگویی شان را تحمل کن! - جرات دادن به مردم، حتی زنان (ماجرای سوده همدانی) و ذمی ها(نامه۱۹)و... ▫️ الهائشات • نا آرامی هایی که در ازدحام ها پدید می آید و گاه حتی کسی کشته می شود! - روایت امام باقر(ع) از یک ازدحام جمعه در دوره امیرالمومنین...(کافی ج۷ص۳۵۵) و... ⬅️ امیرالمومنین آیین نامه کرد در هائشات جبران خسارت با بیت المال است نه قصاص هست و نه گردن عاقله است(کافی ج۷ص۳۵۵) ▫️ الغارات • حملات تروریستی ای مثل آنچه فرستادگان معاویه در شهرها پس از حکمیت و نهروان موجب می شدند... ⬅️ جای اقتدار/ حضرت از "تواکل و تخاذل" گله داشت(خ۲۷) * توضیح و تکمیل ارائه در ضمن گفتگو و پرسشها صورت می گیرد: ❗️کشته های آبان۹۸!/❓مثل قتل شهید عجمیان کدامیک است؟! و... ❗️پیشنهادی جدید برای دیدارهای رهبری... ❗️روشهای جدید اعتراض در دنیای مدرن!... 🎵 صوت کامل برنامه 📺 مشاهده فیلم کامل برنامه ☑️ @m_ghanbarian
🦋 و أنّ الراحل إلیك قریب المسافة 🤲🏻 مراسم مناجات‌خوانی شب‌های 🎙 سخنران حجت الاسلام‌ و المسلمین 🎙 قرائت مناجات حاج میثم حاج امیر حاج امیر 🕰 شنبه تا چهارشنبه، ۲۶ تا ۳۰ فروردین ساعت ۲۲‌ تا ۲۴ 🕌 مسجد دانشگاه تهران هیئت اصحاب الحسین(ع) [@ashabolhossein_ir]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بیانات رهبر معظم انقلاب اسلام آمد، انقلاب آمد، امام آمد و زن را در مرکز فعالیت های سیاسی قرار دادند، پرچم انقلاب را به دست زن سپردند درحالیکه زن درهمان حال می‌تواند حجاب و وقار ومتانت اسلامی و دین و عفاف و تقوای خود را حفظ کند. ✍ پ.ن: • همانوقت و هم اکنون اجتهاد دیگری هم بوده و هست که "خانه نشینی زن" را "واجب" می داند و خروج از خانه را فقط "به ضرورت" می داند. ضرورت را هم به "دینی" (مثل تعلیم احکام مورد نیاز و مجالس ذکر و ماتم اهلبیت) و ضرورتِ "دنیوی" (مثل خروج برای درمان یا صله رحم) منحصر می کند. ✔️ سؤال اساسی این است: ❓انقلاب و امام با این بیان که زن را "در مرکز فعالیت سیاسی قراردادن" و "پرچم انقلاب را دست او دادن" و "در میادین مختلف وارد کردن"؛ از اسلام و احکام شرع عدول کرد؟!! یا اجتهاد دیگری را محقق کرد؟!! ❗️اگر کسی همه این میادین (کسب و کار و رشته های مختلف دانشگاهی و فعالیتهای سیاسی و هنری و ورزشی و... که مورد حمایت رهبر انقلاب هست) را هم محلق به همان ضرورات دینی یا دنیویِ اجتهاد گذشته می کند(!)؛ از اساس دعوا منتفی است و انقلابیون هم همین را قبول می کنند. ❓یا اینکه انقلاب اسلامی، زمانه ای نو ساخت تا زن بتواند به همه حقوق و تکالیفش (مصرح در قرآن و روایات) برسد بدون اینکه خوف فتنه، دوری از حجاب و عفاف و... برای او باشد؟!! ❗️این صورت هم به جهاتی ملحق به اجتهاد دیگر است چون اقلا "اطلاق ازمانی و احوالی وجوب خانه نشینی زن" را قبول نمی کند و البته خود هم در "تغییر زمانه و مناسبات صالح" می کوشد. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دختر طلحه با سالی ۱۰۰۰۰ دینار پول توجیبی، مرزهای حجاب و عفاف را جابجا می کرد! / پیشرانی آقازادگان اشراف در سبک جدید زندگی 🔰قسمت چهارم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠کوفه؛ نقطه، سرخط! 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🕙هرشب ساعت ۲۲ | تکرار هرروز ساعت ۱۴:۰۵ 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
۷-برنامه علامت فصل دوم.mp3
20.63M
⭕️ برنامه علامت جلسه هفتم: علی(ع)؛ شورش اقلیت های مذهبی/ ارتداد های جمعی حجت الاسلام قنبریان/ شبکه دو/ ۲۵فروردین۱۴۰۲ • سیاست خلفای قبل: کوچ دادن اقلیت ها از مدینه/ منع توقف بیش از سه روز ▫️ سیره امیرالمومنین: • سه تابلوی مشهور: دفاع از زن ذمی(خ۲۷)/ دادگاه رفتن با اهل کتاب/بدرقه همراه خود • جزیه گرفتن: - اجحاف نکرد و از صاحبان حرفه، جنس هم قبول کرد - در مقابل خدمات شهری هم داد (نامه به قرظه بن کعب درباره نهر اهل ذمه)/ شنیدن شکایت اهل ذمه(نامه۱۹)/ فرستادن ۱۰۰ مامور برای رسیدگی مطالبات ❓ پس چرا شورش برخی از آنها یا ارتداد جمعی برخی مسلمان شده در دوره او را شاهدیم؟! ❗️همه سیاسی و به تحریک خروج کرده های مسلمان بود! - ماجرای خریت بن راشد و تحریک اهل ذمه/ فریب مرتدین - فرستاده امام با عرضه اسلام همه جز یکی از ارتداد برگشتند! • ارتداد و تکفیر محدود: - مستورد عجلی - کولی های هند که امام را خدا می دانستند! * توضیح و تکمیل ارائه در ضمن گفتگو و پرسشها صورت می گیرد. ❓محدودیت فرهنگی و اقتصادی ای برای اهل ذمه! 📺 مشاهده فیلم کامل برنامه ☑️ @m_ghanbarian
34.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ برنامه علامت بخش ارائه جلسه هفتم: علی(ع)؛ شورش اقلیت های مذهبی/ ارتداد های جمعی حجت الاسلام قنبریان/ شبکه دو/ ۲۵فروردین۱۴۰۲ • سیاست خلفای قبل: کوچ دادن اقلیت ها از مدینه/ منع توقف بیش از سه روز ▫️ سیره امیرالمومنین: • سه تابلوی مشهور: دفاع از زن ذمی(خ۲۷)/ دادگاه رفتن با اهل کتاب/بدرقه همراه خود • جزیه گرفتن: - اجحاف نکرد و از صاحبان حرفه، جنس هم قبول کرد - در مقابل خدمات شهری هم داد (نامه به قرظه بن کعب درباره نهر اهل ذمه)/ شنیدن شکایت اهل ذمه(نامه۱۹)/ فرستادن ۱۰۰ مامور برای رسیدگی مطالبات ❓ پس چرا شورش برخی از آنها یا ارتداد جمعی برخی مسلمان شده در دوره او را شاهدیم؟! ❗️همه سیاسی و به تحریک خروج کرده های مسلمان بود! - ماجرای خریت بن راشد و تحریک اهل ذمه/ فریب مرتدین - فرستاده امام با عرضه اسلام همه جز یکی از ارتداد برگشتند! • ارتداد و تکفیر محدود: - مستورد عجلی - کولی های هند که امام را خدا می دانستند! * توضیح و تکمیل ارائه در ضمن گفتگو و پرسشها صورت می گیرد. ❓محدودیت فرهنگی و اقتصادی ای برای اهل ذمه! 🎵 صوت کامل برنامه 📺 مشاهده فیلم کامل برنامه ☑️ @m_ghanbarian
📎پیوست قسمت۷ برنامه : علی(ع)؛ شورش اقلیت های مذهبی/ ارتدادهای جمعی! حجت الاسلام قنبریان 🔘 دادگاه رفتن حضرت امیر(ع) با اهل کتاب! • نقل مشهوری که زره خود را دست یک اهل کتاب دید و ...( در ارائه هم همین بیان شد) درکتاب الغارات ج۱ص۱۲۴ از شیعه و منابع متعددی از اهل سنت آمده است. فقهای شیعه نیز در دو جا از بحثهای کتاب القضاء به آن استناد می کنند.۱ • نقل دیگر در روایات اهل بیت و مجامع روایی شیعه هست که تفاوتهایی با آن نقل مشهور دارد: عبد الرحمن بن حجاج میگوید: روزی حکم بن عیینه و سلمة بن کھیل بـر امـام بـاقر علیه السلام وارد شدند و از (قضاوت با) یک شاھد و یک سوگند سـؤال کردنـد. امـام فرمـود : رسول خدا صلی االله علیه و آله و سلم با آن ( یک شاھد و یک سوگند) قضـاوت کـرد و علـی علیه السلام در نزد شما در کوفه نیز با آن قضاوت کرد. حکم و سلمه گفتند: این خـلاف قـرآن است. امام فرمود: از کجا پیدا کردید که خلاف قرآن اسـت؟ گفتنـد: خداونـد تبـارک و تعـالی میفرماید: «و أشھدوا ذوي عدل منکم» . امام به آنھا فرمود آیـا «و أشـھدوا ذوي عـدل مـنکم » یعنی یک شاھد و سوگند را قبول نکنید؟ سپس فرمود: علی علیه السلام در مسجد کوفه نشسته بود که عبدالله من قفل التمیمی بر آن حضرت گذشت در حالی که زره طلحه ھمـراھش بـود. علی علیه السلام فرمود: این زره طلحه است که در بصره (جنگ جمل) قبل از تقسیم غنائم بـه سرقت رفته است. عبدالله بن قفل به حضرت گفت: بین مـن و بـین خـودت قاضـی ای را کـه برای مسلمانان قبول داری قرار بده. پس بین او و حضرت، شریح بـه عنـوان قاضـی قـرار داده شد. علی علیه السلام فرمود: این زره طلحه است که در بصره ( جنـگ جمـل) قبـل از تقسـیم غنائم به سرقت رفته است. شریح گفت بر آنچه میگویی بیّنه بیاور. حضرت، امام حسن علیـه السلام را آورد و شھادت داد که: این زره طلحه است که در بصره (جنگ جمل) قبل از تقسـیم غنائم به سرقت رفته است. شریح گفت این یک شـاھد اسـت و مـن بـا یـک شـاھد قضـاوت نمیکنم مگر اینکه شاھد دیگری با او باشد. حضرت قنبر را خواستند و قنبر شـھادت داد کـه: این زره طلحه است که در بصره (جنگ جمل) قبل از تقسیم غنائم به سرقت رفته است. شریح گفت این برده است و من با شھادت برده قضاوت نمیکنم. علی علیه السلام غضـبناک شـده و فرمودند: زره را از او بگیرید. این شخص سه بار به جور قضاوت نمود. شریح حـالش خـراب شد و گفت: دیگر بین دو نفر قضاوت نمیکنم مگر اینکه به من بگویی کجا سه بـار بـه جـور قضاوت کردم؟ حضرت فرمودند: وای بر تو زمانی که خبر دادم که: این زره طلحه است که در بصره ( جنگ جمل) قبل از تقسیم غنائم به سرقت رفته است، گفتی: بر آنچـه مـی گـویی بیّنـه بیاور. در حالی که رسول خدا صلی االله علیه و آله و سلم فرمود: ھرگاه غلولی یافتید بدون بیّنـه آن را بگیرید، گفتی: کسی این حدیث را نشنیده است. این بار اول. سپس حسـن را بـه عنـوان شاھد نزد تو آوردم و شھادت داد. گفتی: این یک شاھد است و مـن بـا یـک شـاھد قضـاوت نمیکنم مگر اینکه شاھد دیگری با او باشد. در حالی که رسول خـدا صـلی الله علیـه و آلـه و سلم با یک شاھد و سوگند قضاوت کرد، این بار دوم. سپس قنبر را نـزد تـو آوردم و شـھادت داد که: این زره طلحه است که در بصره (جنگ جمل) قبل از تقسـیم غنـائم بـه سـرقت رفتـه است. گفتی: این برده است و من با شھادت برده قضاوت نمیکنم. در حالی که اگر برده عـادل باشد شھادتش اشکالی ندارد. سپس علی علیه السلام فرمود: وای بر تـو! امـام مسـلمانان امـین است بر کارھای مردم حتی در کارھای عظیمتر از این.» (الکافی ج۷ص۳۸۵/من لایحضره الفقیه ج۳ص۱۰۹/استبصارج۳ص۳۴/ التهذیب ج۶ص۲۷۴) ⬅️ اختلافات دو نقل حاوی نکات خاص خود است اما حضور حضرت با یک ذمی اهل کتاب در دوره خلافت خود نزد قاضی ، وجه مشترک است که در این بحث به همان مقدار کار داشتیم. 🎵 صوت کامل برنامه 📺 مشاهده فیلم کامل برنامه ......................... ۱. یکی در بحث تسویه خصمین : المبسوط ج۸ص۱۴۹/ الدروس ج۲ص۷۵/جواهر الکلام ج۴۰ص۱۴۳ یکی هم در بحث اهل صیانات و مروات : المبسوط ج۸ص۱۵۴/مختلف الشیعه ج۸ص۴۱۱ و... ☑️ @m_ghanbarian
۱-خداشناسی در نهج البلاغه.mp3
17.52M
💠 خداشناسی در نهج البلاغه جلسه اول/ ۲۶فروردین۱۴۰۲ مسجد دانشگاه تهران حجت الاسلام قنبریان • دو نحو خداشناسی: - بک عرفتک.../ فلسفی عرفانی، مجرد از حوادث - بها تجلی صانعها للعقول(خ۱۸۶)/ در متن حوادث، خدای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی! • یک معرفت بنیادین: - خ۱: "مع کل شیء لا بمقارنه و غیر کل شیء لا بمزایله"/ یک تمثیل! - جمع بین "سبح اسم ربک الاعلی" و "ان الله یحول بین المرء و قلبه"! - خ ۸۳: الحمدلله الذی علا بحوله و دنا بطوله. • امتداد این دو بُعد بسیار سازنده در خطبه۱۰۹: - لا ینقص سلطانک من عصاک و لایزید فی ملکک من اطاعک... - قوه کل ضعیف و مفزع کل ملهوف... ⬅️ در نزدیکی اش با مخلوقات، هرجا متناسب با وضعیت با اسمی خاص ظاهر است! - یومن الخائفین/ یرفع المستضعفین/ یضع المستکبرین/ یُهلک ملوکا/... ⬅️ براین اساس برای خود جا یابی در حوادث کن: - خدا کنار مستضعین برای رفعت و کنار مستکبرین برای زمین زدن است؛ ببین کجا ایستاده ای! لذا حضرت فرمود: کونا للظالم خصماً و للمظلوم عوناً(نامه۴۷) * تفصیل را در فایل صوتی بشنوید! ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تقسیم بیت المال به صورت هفتگی در دوران حکومت امیرالمومنین و مزیت آن نسبت به تقسیم سالیانه 🔰قسمت چهارم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠کوفه؛ نقطه، سرخط! 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🕙هرشب ساعت ۲۲ | تکرار هرروز ساعت ۱۴:۰۵ 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
۲-خداشناسی در نهج البلاغه.mp3
17.56M
💠 خداشناسی در نهج البلاغه جلسه دوم/ ۲۷فروردین۱۴۰۲ مسجد دانشگاه تهران حجت الاسلام قنبریان • سلطان امتناع! در ادامه درک "علا بحوله": خَرَجَ بِسُلطانِ الامتناعِ مِن اَن یُوَثِّرَ فیه ما یُوَثِّرُ فی غَیرِه!(خ۱۸۶) - چیزی در او اثر نمی کند حتی دعا و روضه زیر قبه! / اینها علت استجابت نیست(رابطه علیّ ندارد) و لو حتما اجابت شود! - فرازی از خطبه۹۰... • ظهور رنگانگ! در "دنا بِطولِه" با احسان و صفات فعل به همه نزدیک است لکن هرجا با اسمی ظاهر است: قاهِرُ مَن عازَّه/ مُدَمِّرُ مَن شاقَّه...(خ۹۰) ⬅️ کانال و مدار انتخاب آن ظهور با ماست: ایقَنتُ انَّکَ انتَ ارحمُ الراحمین فی مَوضعِ العفو و الرحمه و اَشَدُّ المُعاقبینَ فی مَوضعِ النَّکالِ و النَّقِمه • موعظه حضرت: اقبال الهی را تجسم کن! فرازی از خطبه۲۲۳ * تفصیل و نکات را در فایل صوتی بشنوید! ☑️ @m_ghanbarian
26.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 الهائشات! برشی از قسمت ششم برنامه / شبکه دو حجت الاسلام قنبریان - چرا از این تعابیر می گویم؟!... - سیره علی(ع) از خانه شکایات تا اجازه تجمع دادن و حتی فراخوان و بار عام ذوی الحاجات نزد والی! - گاهی اعتراض ها دچار التهاب می شود در ازدحام حتی کسی زیر دست و پا کشته می شود! اینجا دیه مقتول با بیت المال است (در هائشات، قصاص و دیه نیست) - اما اگر به قصد کشتن کسی چند نفر هم دست شوند، دیگر هائشات نیست! - کشته های ۹۸ براساس همین منطق دسته بندی شد و دو دسته مشمول دیه شدند. * برای قضاوت بهتر فایل کامل گفتگو را بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
46.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اعتراضِ موثر نه سانتی مانتال، نه با علیه السلام و صلی الله علیه❗️ برشی از قسمت ششم برنامه / شبکه دو حجت الاسلام قنبریان • فراخوان و بار عام گذاشتن با حاجت مندان و منتقدان (یکی از راههای شنیدن اعتراضات) از فرمانهای علی(ع) به مالک است: - محافظان هم ترخیص شوند! - مردم بتوانند بدون لکنت حق خود را بگویند! - درشتگویی و نادرست گویی شان را هم تحمل کن!۱ • پیشنهادی برای دیدارهای رهبری: - سامانه ثبت نامه آزاد نه توزیع سهمیه از بالا - هرکه دوست داشت چفیه ببرد (صرفا دیدار)، دیدار معمولی و هرکه سؤال و نقدی دارد در دیدارهای با اساتید و دانشجویان و... حاضر شود - حتی دیداری خاص منتقدین باشد! • ظرفیت حرم ها برای اعتراض: - فرق هاید پارک با اعتراض در حرم ها؟ - شاید همین قدر که برای تجمعات علیه بی حجابی در حرم ها شد برای چیز دیگر اجازه نیابد! ................. ۱."ثُمَّ احتَمِلِ الخُرقَ مِنهُم و العِیَّ: آنگاه درشتگویی یا نادرست سخن گفتن آنان را تحمل کن..." (نامه۵۳) برای قضاوت بهتر فایل کامل گفتگو را بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
۳-خداشناسی در نهج البلاغه.mp3
22.95M
💠 خداشناسی در نهج البلاغه جلسه سوم/ ۲۸فروردین۱۴۰۲ مسجد دانشگاه تهران حجت الاسلام قنبریان • خدانشانی امیرالمومنین(ع) در متن زندگی برای مردم - اللهم انت الصاحب فی السفر و انت الخلیفه فی الاهل و لایجمعهما غیرک...(خ۴۶) ❓ چگونه خدا؛ به نوعی خانوادگی، اجتماعی و سیاسی می شود؟!! - خدایی که ظاهر برای هلاک کردن پادشان و رفعت دادن مستضعفان است، سیاسی نیست؟! - اگر صریخ المستصرخین است، در تشریعش هم به او اجازه "جهر بالسوء" داده است(۱۴۸نساء) - تو هم اگر در "اغاثة ملهوف" حاضر شدی، ظهور اسم پروردگار (مفزع الملهوف) از آستین تو می شود. این دالان و تونل نوری برای بالا بردن توست. ❗️پس خدا لشکر(جُند) دارد(خ۱۹۰ و ۱۹۱) ❗️خدا پشت شهری در می آید!(خ۴۷) ❓ اما آیا حمایتش باشگاهی و جناحی می شود؟! همیشه با مسلمانان؟! ❗️نه! حضرت امیر(ع): فلمّا رأی الله صدقنا...(خ۵۶) در اُحد(۱۵۵آل عمران) و حنین(۲۵توبه) خدا باشگاه مسلمانان را یاری نکرد! ❗️ خدا، حکیم است؛ نه فقیه و نه مکلف! • لطیفه عجیب خطبه۷۰ و ۱۲: هم اکنون بهتر از کوفه برای علی(ع) باشیم! * بدون شنیدن فایل صوتی، درباره فهرست قضاوت نکنید! ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 میشود بهایی‌ها را به عنوان اقلیت های مذهبی پذیرفت؟! 🔰قسمت هفتم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠کوفه؛ نقطه، سرخط! 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ممنوعیت‎‌ها و محدودیت‌های فرهنگی و اقتصادی ذمی‌ها 🔰قسمت هفتم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠کوفه؛ نقطه، سرخط! 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
49.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ریشه‌ی ارتداد‌های جمعی در دوران امیرالمومنین 🔰قسمت هفتم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠کوفه؛ نقطه، سرخط! 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2