eitaa logo
محسن قنبریان
17.3هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
853 ویدیو
108 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ مَن مَاتَ وَ تَرَکَ دَینَاً فَعَلَینَا دَینُهُ وَ اِلَینَا عِیَالُهُ وَ مَن مَاتَ وَ تَرَکَ مالاً فَلِوَرَثَتِهِ وَ مَن مَاتَ وَ لَیسَ لَهُ مَوَالِی فَمَالُهُ مِنَ الاَنفَال امام صادق(ع) وسائل الشیعه ج۲۶ص۲۴۸ کسی که بمیرد و بدهکار باشد بدهی او بر عهده ما(ولایت) است، و کسی که بمیرد و مالی بر جای گذاشته باشد برای وارث اوست، و کسی که بمیرد و هیچ ولائی[مانند ولاء عتق و ولاء جریره] نداشته باشد، مال او از انفال است. 🔅پ.ن: • تناسب عادلانه ای در شریعت است که: "مال بدون وارث، دست ولیّ امر و متقابلاً کسی که هیچ راه تامینی ندارد هم خرجش با اوست" • تفصیل این مطلب در شرع و قانون اساسی ج.ا را در یادداشتهای زیر بخوانید: روی دیگر ولایت۱ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1245 روی دیگر ولایت۲ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1247 خسارت کسبه و نهادهای مالی زیر نظر رهبری https://eitaa.com/m_ghanbarian/1400 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
نظام دیوانی. خودبنیادی یا مردم داری؟.mp3
13.28M
💢 نظام دیوانی؛ خودبنیادی یا مردم داری؟! ▫️نشست دوازدهم سلسله نشست های حرکت قرن/ موسسه قصد ۱۴۰۰ • جایگاه نظام دیوانی و نسبتش با نظام امت و امامت • مردم در نظام امت و امامت، اصل یا فرع؟ • نظام دیوانی، "تولیت" از نظام امت و امامت دارد؛ نه "ولایت" و نه "خود بنیاد"! • "ولایت اداری" مفهومی غیر شرعی برای توجیه خود بنیادی نظام دیوانی!(پاسخ های امامین انقلاب)! • حفظ نظام امت و امامت و جلوگیری از شکاف بین آندو، "مصالح عالیه" در طول " قانون" و لازم الرعایه از طرف نظام دیوانی. • مصالح افراد و احزاب و "مصلحت پنداری ها"، در عرض قانون اند و باید به "مُر قانون" عمل شود! • گلایه در هر دو بخش هست...! • سه سنجه شهید بهشتی سر راه دور گذاشتن خواست مردم! * تفصیل و تطبیقات را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
نظام دیوانی؛ خود بنیادی یا مردم داری؟.pdf
642.7K
💢 نظام دیوانی؛ خودبنیادی یا مردم داری؟! ▫️نشست دوازدهم سلسله نشست های حرکت قرن/ موسسه قصد ۱۴۰۰ • جایگاه نظام دیوانی و نسبتش با نظام امت و امامت • مردم در نظام امت و امامت، اصل یا فرع؟ • نظام دیوانی، "تولیت" از نظام امت و امامت دارد؛ نه "ولایت" و نه "خود بنیاد"! • "ولایت اداری" مفهومی غیر شرعی برای توجیه خود بنیادی نظام دیوانی!(پاسخ های امامین انقلاب)! • حفظ نظام امت و امامت و جلوگیری از شکاف بین آندو، "مصالح عالیه" در طول " قانون" و لازم الرعایه از طرف نظام دیوانی. • مصالح افراد و احزاب و "مصلحت پنداری ها"، در عرض قانون اند و باید به "مُر قانون" عمل شود! • گلایه در هر دو بخش هست...! • سه سنجه شهید بهشتی سر راه دور گذاشتن خواست مردم! * تفصیل و تطبیقات را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🐍 نیاز مردم و دهان افعی! • نه پاداش ۵۰۰میلیونی برای ۵نفر بزرگترین است، و نه مشکل، فقط پاداش است! لطف قصه این است که همه با یک صلوات، اسلامی میشود! این یک دقیقه، استعاره گویای بانکداری اسلامی ماست که می بینید! • حق سیاسیِ خلق پول درونی، عجیبی در تاریخ ایران پدید آورده است. پاداش ها نامتعارف و حقوقهای نجومی نیم رخ پیدای آن است. مثلث شوم: [بانک] ⬅️ [بورس و سرمایه داری مالی] ⬅️ [اشرافیت و فاصله طبقاتی] نیم رخ پنهان تر است. و مردمی که محتاج این منظومه فاسد نگه داشته میشوند، مالشان بلعیده یا زیر قسط کمرشان می شکند! • امام باقر(ع) فرمود: 《اِنَّمَا مَثَلُ الحَاجَهِ اِلی مَن اَصَابَ مَالَه حَدیِثاً کَمَثَلِ الدِّرهَمِ فِی فَمِ الاَفعِی: اَنتَ اِلَیهِ مُحوَج وَ اَنتَ مِنها عَلی خَطر: حکایت کسی که نیازمند نوکیسه باشد، حکایت درهمی است که در دهان افعی است؛ که هم به آن نیاز داری و هم از افعی در خطری》(تحف العقول ص۲۹۴) محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🚨تا پلیس امنیتِ تراز! • پلیس، مصرف کننده تحلیل ها و راهبردهای شوراهای تامین و در مقیاس ملی شورای عا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅کنش گری افراطی یا سر و ته دیدن ماجرا؟! مصاحبه حجت الاسلام قنبریان با فکرت مدیا تاریخ مصاحبه: ۲۰خرداد۱۴۰۰ ❓تحصن در فرمانداری یا حتی نشستن بر راه آهن کارگران بدتر است یا بستن مجاری قانون اساسی؟! ❗️برخی تجمعات غیر قانونی نتیجه بستن را های قانون اساسی در عدل سیاسی است! • وقتی فقط ۳٪کارگاه های متوسط و بزرگ شورای کذایی کارگری دارند؛ یک کانال تلگرامی آنها برخورد امنیتی شود، برای اینها چه راهی می ماند؟! نه برای گرفتن سهم قانونی مصوبشان از اقتصاد بلکه برای گرفتن حقوق ۵ماه و بیشترشان! ☑️ @m_ghanbarian
🔰پ.ن:وجوب اطاعت از ولایت و حکومت و سرپیچی نکردن از فرمانهای حکومتی در منوط به انجام این وظایف حکومتی است: ۱.اصل شفافیت و مخفی نکردن امور جز اسرار جنگی ۲.جز در احکام شرع، بدون مشورت عمومی سیاست گذاری نشود! ۳.حقوق ملت از وقت و محل آن به تاخیر نیافتد! ۴.مساوات در حقوق و قوانین رعایت شود! • این فرمایش حضرت امیر(ع) غیر از نامه۵۰ نهج البلاغه، در امالی شیخ طوسی ص۲۱۷و۲۱۸ آمده است. نظیر آن در بحار ج۷۲ص۳۵۴ هم هست. * دراینباره که این تکالیف متقابل چگونه مردمسالاری دینی می سازد اینجا بخوانید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/2041 *یادداشت مرتبط: تبعیض قضایی موجب عدم مشروعیت میشود! را اینجا بخوانید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/996 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🐍 نیاز مردم و دهان افعی! • نه پاداش ۵۰۰میلیونی برای ۵نفر بزرگترین است، و نه مشکل، فقط پاداش است! لط
❗️فراموش نکنید این افزایش سود بانکها در رکود اقتصادی محصول حق سیاسی خلق اعتبار است که از حکومت دارند ؛ پس محدود سازی پاداش و مزایای شخصی آنها بسیار ناچیز تر از آن حق سیاسی است. یادداشت: سرمایه داری؛ انقلاب و ولایت را دراینباره بخوانید https://eitaa.com/m_ghanbarian/1740 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
📍برنامه های ایام غدیر حجت الاسلام قنبریان در مشهد مقدس ☑️ @m_ghanbarian
✅دوره فکری_دانشجویی با موضوع : ♨️ اعتراض ؛ چرا و چگونه؟ 🔸 در زمان حاکمیت حکومت دینی ، حق اعتراض و انتقاد برای مردم وجود دارد؟ 🔸 در منابع دینی ما چه نکاتی درباره حق اعتراض مردم بیان شده‌است؟ 🔸 اعتراض و انتقاد به حکومت ، موجب تضعیف و تخریب آن است یا تقویت آن؟ 🔸 اعتراض حق مردم یا تکلیف آنها؟ 🔸 اعتراض موثر و مفید چه شرایط و اصولی دارد؟ 🔸 وظایف حکومت در سازماندهی زمینه اعتراضات مسالمت‌آمیز چیست؟ 🔸 سرکوب اعتراضات چه پیامدهایی دارد؟ ✅ارائه توسط حجت الاسلام قنبریان 🔹استاد حوزه و دانشگاه 🔻جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ 🔻ساعت ۸:۳۰ الی ۱۴ 🔻مشهد ، راه‌آهن ، شهید کامیاب ۳۸ ، مسجد حجت المهدی 🔻دوره بصورت حضوری و برای خواهران و برادران می‌باشد. 🔻شرکت در دوره رایگان است. 🔻جهت ثبت نام به آیدی زیر در تلگرام مراجعه کنید: 💠 @fetye_dorefekri 🔸تشکل مردمی فتیه🔸 ✅➡️ @fetye_ir
📍تابلوی ولایت ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅حق سیاسی نامتوازن در جمهوری ما! • حق سیاسی ۲۰هزار تاجر را با حق سیاسی ۱۱میلیون کارگر مقایسه کنید!... • این چه جمهوری ای است که ما درست کرده ایم که برای ۲۰ هزار تاجر چنین پارلمان قدرتمندی [ اتاق بازرگانی] هست اما برای ۱۱میلیون کارگرش هیچی نیست؟! اولی یک قانون عادی دارد دومی اصل قانون اساسی است! ❓دولت آینده می خواهد برای این کاری کند؟! * ویدئوی سه جمهوری در یک جمهوری را در اینباره ببینید https://eitaa.com/m_ghanbarian/1955 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1958 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1963 ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰حق سیاسی مردم در مقابل دولتها اگر جبّار شدند! • طبق اصل هشتم قانون اساسی و بیان صریح امام خمینی پس از شکایت از مجاری قانونی ملت میتواند تو دهن آن دولت بزند! • ولایت طرفینی مومنان منشأ این حق سیاسی! ➕ زمان مصاحبه ۱۴۰۰/۱/۱۱ گفتگوی کامل برنامه را اینجا ببینید: https://www.aparat.com/v/qoxjK محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
📱شطرنج مصونیت در شرایط دو قطبی! ❓۱)آیا جامعه کنونی ایران دچار دوقطبی نیست؟! ❓۲)آیا یکی از موارد دو قطبی، مواجهه با فضای مجازی نیست؟! ❓۳)آیا خود فضای مجازی عامل تشدید دو قطبی است؟! ❓۴)در این شرایط طرح ها و سیاستها بخصوص آنان که طرفی از این دو قطبی است چه روالی باید طی کند؟! .......................................... 1⃣ فضا دو قطبی است! دو قطبی شدن(antagonism) به معنای تعارض و تشتت در افکار عمومی و حالتی است که به موجب آن گروهی سیاسی یا اجتماعی درباره مساله ای به زیر گروه های مخالف تقسیم می شوند. بنظر میرسد دو قطبی شدن را نتوان در فضای عمومی مان تکذیب کرد. لازم نیست زور اجتماعی دو قطب متخالف همیشه تکافو داشته باشد یا حتی میدان اثر یک قطب همیشه بیشتر باشد! نه، ممکن است برخی از اعضای قطبی در سوژه ای دیگر در قطب دیگر قرار گیرند. ماجرای آبان ۹۸/ ترور سردار _ سقوط هواپیمای اکراینی/ انتخابات ۱۴۰۰/ و... سوژه هایی برای دو قطبی شدن گشت. اما در همه تکافو نبود و همیشه قطب پرمیدان تر، در یک طرف ثابت نبوده است. 2⃣ فضای مجازی خود سوژه دو قطبی! یکی از موارد دو قطبی در این سالها نحوه مواجهه با فضای مجازی توسط مردم و حاکمیت است که به تقابل و تخالف انجامیده و خود را بطور جدی در فیلتر تلگرام و نشان داد. خصوصیت دو قطبی شدن فضا این است که کمتر استدلالها شنیده و بررسی صورت می گیرد. فضای صفر و یکی و سیاه و سفید غالب میشود و کار به لجبازی و هرنوع حمله و دفاع می کشد. در دو قطبی مردم-مردم ، "بلاک" و "آنفالو" کردن افزایش می یابد و در دو قطبی حاکمیت-مردم ، الزام و تصلّب از یک طرف و لجبازی و نافرمانی از طرف دیگر بیشتر میشود. 3⃣ فضای مجازی خود مشدّد دو قطبی! فضای مجازی، هم سوژه دو قطبی است و هم خود تشدید کننده آن است. به حسب پژوهشی که در بازه ۲۰۱۰تا۲۰۱۴ در فیس بوک انجام شد، مشخص شد مردمی که در این فضا حضور دارند، تنگ نظرتر و متعصب تر شده اند! بجای تعامل و تمایز به دنبال عقاید مشابه خود می گردند و جای تعامل و تضارب، باعث تقویت و استحکام تعصب، تفرقه و قطبی شدن می شود. مطالعه ای در برخی سوژه های دو قطبی در ایران هم همین را تایید می کند(۱) 4⃣ حکمرانی در فضای دو قطبی! در چنین فضایی، حکمرانی (بخصوص وقتی با طرح هایی در جانب یک قطب صورت گیرد)، خود تشدید کننده دو قطبی است. بطور معمول وزن مردم در مقابل قطبی که حکمرانی مایل به آنسو ست، افزایش می یابد و همه خصائص دو قطبی پیدا میشود. اقناع سخت و ناممکن میشود و نافرمانی افزایش می یابد، پرخاش های مجازی گسترش می یابد که خود، موج های فزاینده دو قطبی میشوند. 🔅راه حل امیر المومنین(ع) در چنین شرایطی در خطبه۱۶۸ بیان شده است؛ وقتی جامعه دچار دو قطبیِ فعال مخالف-موافقی شده(و عده ای هم بیطرف) توصیه ایشان یک چند ضلعی است: • فَاصبِروُا حتّی یَهدَاَ الناس: شکیبایی کنید تا مردم آرام شوند. • وَ تَقَعَ القُلوبُ مَوَاقِعَها: دلها از تب و تاب بیافتد. • وَ تُوخَذَ الحُقُوقُ مُسمَحَه: گرفتن حقوق[یا وضع قانون] آسان شود. ⬅️از اینرو بنظر میرسد در این شرایط، پرداختن به طرح ها و سیاستهایی که ائتلاف قلوب جامعه(مردم-مردم و مردم-حاکم) را بیشتر می کند، اولویت داشته باشد؛ نه پرداختن به طرح هایی که دو قطبی موجود را بیفزاید. هنوز دو قطبی انتخابات و چالش جمهوریت فرو ننشسته؛ اصلا وقت خوبی نیست چالش آزادی هم بر آن افزوده شود! * درباره محتوا و نحوه صیانت در نوبتی دیگر سخن خواهم گفت. ...................................... ۱)https://www.google.com/amp/s/www.irna.ir/amp/83649213/ 📝محسن قنبریان ۱۴۰۰/۵/۹ ☑️ @m_ghanbarian
دوره فکری اعتراض استاد قنبریان بخش اول.mp3
16.98M
🔰دوره فکری اعتراض چرایی و چگونگی 🎙فایل صوتی با تشکل مردمی فتیه مشهد ۱۴۰۰/۵/۸ ▫️اعتراض حق برای دگر اندیشان، تکلیف برای حزب اللهی ها! ▫️نمونه در حکومت امیرالمومنین(ع) • اعتراض، آژیر و عصب درد است با قطع آن آسیب بیشتر است! • رزمایش مومنانه نباید حق السکوت شود! ▫️موقف و جایگاه اعتراض در منظومه تفکر انقلابی • سه پله دقیق درک این نظریه • با قانون نمیتوان "آزادی" و "جمهوریت" عهد امت و امام را محدود کرد! 📎پیوست این قسمت: https://eitaa.com/m_ghanbarian/2257 https://eitaa.com/m_ghanbarian/2258 * اگر پسندیدید نشر دهید ☑️ @m_ghanbarian
دوره_فکری_اعتراض_استاد_قنبریان_بخش_دوم.mp3
18.13M
🔰دوره فکری اعتراض چرایی و چگونگی 🎙فایل صوتی باتشکل مردمی فتیه مشهد ۱۴۰۰/۵/۸ • این نظریه مانع دو آسیب است: ماله کشی/ انتقاد اپوزیسیونی! • دگم شهید بهشتی بر نقد حاکمان از آلمان تا قانون اساسی! • اعلام شرائط اضطراری هم منوط مصوبه مجلس و فقط تا ۳۰ روز است نه چهل سال! ▫️روش اعتراض! • روش میتی کومانی نه ممکن است نه مطلوب • دو نمونه هنری و رسانه ای سوده همدانی • علی(ع) از آزادی و عدالت خودش شکست خورد نه بی بصیرتی و خوارج! • مقایسه سریال دادِستان با سینمایی غول پول • ذهنیت میتی کومانی، مطلوب امنیتی هاست ! • رویکرد فرهنگی سیاسی با عملکرد امنیتی نه بالعکس! شورای امنیت ملی در قانون اساسی ▫️فن آوری اجتماعی اعتراض مردمی • ظرفیت های لزوم مشورت،حق افشاگری، حق تقاص و... • مطالبه ظرفیت اصل۲۶ و ۱۰۴ قانون اساسی • لزوم بازتولید حلف الفضول در جمهوری اسلامی/ توضیح ایده/ هم پیمانی ویژه خواران تشکیل شده، جوانمردان برای محرومان میشود هرج و مرج؟! • سه دوره ارزش خواهی حزب اللهی ها: هیاتها، جهادی ها، مطالبه گری / بدون مطالبه گری پت و مت میشویم! • ظرفیت حرمها و بست نشینی های اعتراضی * اگر پسندیدید نشر دهید ☑️ @m_ghanbarian
4_5981012302101481732.pdf
744.4K
📎پیوست قسمت دوم: دوره فکری اعتراض چرایی و چگونگی 🔸 بیان شهید بهشتی درباره دگم نقد حاکمان و اینکه حکم ثانوی بر نمی دارد! ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
💸عبرت یک تریلیون دلاری! •آقای ظریف با پرس تی وی، خسارت عدم اجرای برجام را یک تریلیون دلار خواند! https://b2n.ir/j65006 •نشریه آمریکایی فارین پالسی غیر از گزارش حرف ظریف از قول روحانی نقل کرد: خسارت، تنها در ماه سپتامبر ۱۵۰میلیارد دلار است! https://b2n.ir/u54618 • منتقدین روحانی در مجلس هم خسارت برجام را روزی ۱۰۰۰میلیارد می شمردند! ❓چند سؤال ساده: ۱.این رقم برای یک عبرت کمی زیاد نیست؟! ۲.ملت رشید ایران چقدر کودن فرض شد که برای فقط یک درس، دو لیسانس (دو ۴سال) برایش درس و تَکرار گذاشته شد؟! ۳.آقایان نشر آثار و خامنه ای دات آی آر الان برای تحقق استدلال های رهبرانقلاب خیلی خوشبختند که بعد از یک دهه چند ثانیه از جلسه۹۱/۱/۲۰ را با تبلیغات، رونمایی می کنند؟! ۴. بنظر این آقایان پخش زنده و کامل آن مباحثه های تلخ و صریح بین رهبری و هاشمی در همان سال۹۱ ، این درس و عبرت را اقلا کمی ارزان تر نمی کرد؟! مَحرم گرفتن مردم در اطلاع تفصیلی از چالش های مردان جمهوری اسلامی، تجربه بهتری در ۹۲ و ۹۶ را موجب نمی شد؟! ۵.فرض می کنیم علنی کردن مباحثه ی مردان جمهوری اسلامی سر اصلی ترین مساله های مردم و انقلاب، موجب اقبال عمومی به آقایان هاشمی و روحانی میشد؛ خوب چه اشکالی داشت؟! مگر آنها یکطرفه نگفتند و رأی نبردند؟! در آنصورت بود که با شکست برجام، عبرت عمومی تر و نافذتر بود و کلیپ ۴دقیقه ای نمی خواست! ۶.برای تاریخ و کتابهای آیندگان زیستن به قیمت هزینه های گزاف در اکنون، مگر چه مزه ای دارد که در همه موارد از فتنه۸۸ تا ارتباط با آمریکا و برجام و... جلسات رهبر انقلاب و حرفهای غیر تکراری شان، قطره چکانی و تاریخ گذشته رونمایی میشود؟! و سهم مردم فقط تکرار کلی گویی هاست! ترسیدید استدلال های ایشان غلط از آب در آید؛ که گذاشتید هفته آخر دولت ناکام؟! ۷.چند مساله اساسی دیگر مردم این مباحثات جدی پشت پرده را دارد که هنوز مردم مَحرمِ شنیدنش نیستند؟! 📝محسن قنبریان ۱۴۰۰/۵/۱۰ ☑️ @m_ghanbarian
🔳 قانون برای مردم‌سالاری بیشتر و حکمرانی مردمی چه تدبیر کرده است؟ محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔸رضای خدا در رضایت مردم کاری بکنید که دل مردم را به دست بیاورید. پایگاه پیدا کنید در بین مردم. وقتی پایگاه پیدا کردید، خدا از شما راضی است؛ ملت از شما راضی است؛ قدرت در دست شما باقی می ماند و مردم هم پشتیبان شمایند. امام خمینی ۶خرداد۵۸ ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔸رضای خدا در رضایت مردم کاری بکنید که دل مردم را به دست بیاورید. پایگاه پیدا کنید در بین مردم. وقتی
🔸"مردم یعنی همه مردم بدون امتیازهای طبقاتی و گروهی" (رهبر انقلاب در تنفیذ رئیس جمهور جدید) ☑️ @m_ghanbarian