eitaa logo
محسن قنبریان
14.9هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
761 ویدیو
104 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🤲🏻اللهم...و لیس دُونَکَ ظَهِیر و لا فَوقَکَ قَدِیر! جوانان مذهبی و انقلابی بهبهان برای دیروز(عرفه) در جوف دعای عرفه دنبال اجازه تجمع مطالبه گرانه بودند که بازهم از سوی مقامات مخالفت شد لذا ناگزیر شدند به این ابتکار اقلی بسنده کنند! باسپاس از آنها که می خواهند بین مرداب سکوت و گرداب آشوب راه درستی باز بگذارند ولو کم توفیق اند. خیلی کم است اما آنجا خیلی فضا بسته است! ❗️پ.ن: دوتلقی درباره نحوه دفاع از انقلاب مقابل هم است: • ما دفاع از انقلاب را بوسیله آرمانهای اصیل خود انقلاب درست می دانیم. دفاع از عدالت و حق مردم با آزادی بیان و آزادی تجمع نه با منع و امنیتی کردن فضا. دفاع از ولایت با جمهوریت و مشارکت حداکثری نه فرآیندهای اقلی سازی و... • سالهای حضور در آن شهر برای یک برنامه روشنگرانه و پرسش و پاسخ یا یک تریبون آزاد ناچار می شدیم تا شورای تأمین برویم و کلی استدلال کنیم! • ما قائل به نیرو و تدبیر امنیتی هم هستیم اما عملکرد امنیتی را ذیل رویکرد فرهنگی درست می دانیم . برخی دیگر بعکس، عملکرد های فرهنگی را ذیل رویکرد امنیتی می برند و همه جا و همیشه رویکرد امنیتی تعیین کننده خوب و بد برنامه ها و ابتکارات است. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🚰آقای نصیری اقلاً "آب پاکی" روی دست ج.ا بریزید! ۵۰سال_قبل_۵۰سال_بعد! 🔸 آقای نصیری که این روزها هر مطلب ریز و درشتی را برای نقد و طعنه به ج.ا فوروارد می کند(وگاه بخاطر عجله و خطا مجبور میشود بردارد!) تازه قسمتی از خاطره عبدالرضا انصاری استاندار خوزستان در زمان پهلوی را فوروارد کرده که در خشکسالی شادگان از اعلیحضرت دستور پیگیری می گیرد و...! https://eitaa.com/nasiri1342/1258 • کاش آقای نصیری از همان بیانات نهج البلاغه و شهیدان مطهری و بهشتی در نقد وضع موجود استفاده میکرد و برای دست رد زدن به سینه اینگونه حکمرانی، "آب پاکی" روی دست نظام می ریخت نه "آب نجس"! 🔸چون شاید ایشان و برخی مخاطبانشان، دیگر اسناد ج.ا. را قبول نداشته باشند درباره آن استاندار پهلوی به سند ساواک و گزارش بی بی سی تکیه می کنم: • عبدالرضا انصاری دانش آموخته آمریکا و معاون ایرانیِ "اصل ۴ ترومن" و به همین خاطر استاندار و مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان بود. 🔸 به گزارش بی بی سی او زاده دوره پهلوی و نسل جوان با تحصیلات آمریکایی است که پادشاه میخواهد جای سالخوردگان قرار دهد: "این نسل در عین حال باید می آموخت که در همه امور، پادشاه را تصمیم گیرنده بداند!" به گزارش بی بی سی:"حادثه بزرگ زندگی مهندس انصاری که شاید بهترین مهلت زندگی وی به حسب آید در سال۱۳۴۰ رخ داد... انتخاب وی به ریاست سازمان آب و برق خوزستان با نقشه هایی که پادشاه در سر داشت، چنان نبود که پیشبردش به آسانی ممکن شود. به نظر بسیار کسانی که در آن سالها گذرشان به خوزستان افتاده است مهندس انصاری در آن مقام از یکسو کارگاه عظیم را اداره میکرد و از سوی دیگر هرهفته به پایتخت می رفت تا با رقیبان و مخالفان مشت زنی کند. شاید از همین جهت بود که به دستور پادشاه او در ضمن استانداری خوزستان را هم عهده دار شد"! ❗️چنانچه می بینید استاندار خوزستان شدنش همزمان با ریاست چندساله اش بر سازمان آب و برق است. پس آقای استاندارِ تازه منصوب در خشکسالی و بدبختی شادگان سراغ نارسایی ها و کم کاری های خود در سازمان آب و برق می رود؛ اما در خاطره نقل شده خود را ناجی خوزستان و شادگان جلوه می دهد. • عجیب تر اینکه این کارهای نمایشی(بردن مقامات محلی به شادگان) در بتن ریزی سد دز و هم افتتاح صنعت نیشکر هم وجود دارد که ۳۵۰نفر را با تشریفات ویژه از تهران میبرد. 🔸 بی بی سی در گزارش خود اینها را برای جنگ قدرت و رسیدن به مقام نخست وزیری توصیف می کند: • "امیر عباس هویدا که نخست وزیر شد می گفتند محلل است و به زودی جای خود را به جوانی می دهد همسو با خواست پادشاه. از اردشیر زاهدی، جمشید آموزگار و عبدالرضا انصاری نام می بردند هرسه معاون و دستیار ویلیام وارن در اصل ۴ ترومن." "یک روزنامه انگلیسی هم نوشت که به زودی مهندس عبدالرضا انصاری به نخست وزیری منصوب می شود. ❓اما با همه آن تلاشها و نمایش ها در خوزستان و مشت زنی آخر هفته ها با رقیبان در تهران، چرا انصاری نخست وزیر نشد؟!! • بی بی سی از دو گزارش ساواک و سازمان بازرسی کشور در سال۴۸ می گوید که بعد از ۲۰سال خدمت موجب عزل او شد. او بعد از ۹ماه عزلت وارد تشکیلات اشرف و بعد هم معاون علم در برگزاری جشن های مسرفانه ۲۵۰۰ساله شد! 🔸 اما گزارش ساواک درباره او حاوی این نکات است: • "نامبرده یکی از مهره های آمریکا"/ "مورد اعتماد آمریکایی ها و مورد حمایت آنها که مشاغل مهم و حساس را به دست آورد". • "عضو فرامانسونری اهواز وابسته به اسکاتلند" • "در طول سالهای متمادی نامه های ماشین شده بدون امضای زیادی برای مقامات مختلف مملکتی ارسال شد که در آنها موارد بسیاری از سوء استفاده ها و مفاسد اخلاقی وی و همچنین وابستگی نامبرده به آمریکا ذکر شده است. انصاری به همراه اردشیر زاهدی وسایل عیش و نوش و عیاشی رئیس اصل ۴ ترومن را فراهم می کرد"! ❗️ آقای نصیری آدرس های مراکز عیش و نوش اینان با مقام آمریکایی در خوزستان را اگر شنیده ما دیده ایم و می دانیم با زن و ناموس اینجا چه می شده است! • در گزارش بی بی سی با بقای هویدا در نخست وزیری، انصاری فقط وزیر کشور می شود می نویسد: "در حالی که پذیرفته بود که انتخابات یک بازی است و پذیرفته بود که تنها پادشاه حق دارد نظر بدهد که چه کسی انتخاب شود"! البته از جمله اتهام خود او هم تقلب در انتخابات بود! 🔅آقای نصیری اگر خیلی اصرار دارد بر این شیوه حکمرانی ج.ا "آب پاکی" بریزد؛ آن آب پاکی، خون جوانان رشیدی است که در این خاک ریخت، مدیریت های نابغه و گمنامی مثل باقری ها و ابتکارات مهندسی رزمی در همین هور بود. آب پاکی، خدمات بی منت دهها گروه جهادی و بسیجی در همین استان است. آب نجس چرا؟! منابع: https://b2n.ir/b22154 https://b2n.ir/u43487 📝محسن قنبریان ۱۴۰۰/۴/۳۰ ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰شان حرم ها در مطالبه عدالت با حفظ حرمت حرم! • سال گذشته در اعتراض به فرش گل حرم رضوی یادداشتی باعنوان "شان حرمها در مطالبه عدالت و برائت" نوشتم https://eitaa.com/m_ghanbarian/1484 • درفرهنگ قرآن برای حرم از رنگ پرده و جنس سنگ فرش ها چیزی نیست اما از قرار گرفتنش برای "قیاماً للناس" سخن است. حرم در متن جامعه و "باید موجب برپایی مردم در شئون زندگی شان شود" (۹۷مائده) • در سابقه تاریخی حرمها و سنت شیعی مان هم بوده که به سه منظور: استشفاء/ فرار از پیگرد قضایی/ مطالبه و اعتراض سیاسی اجتماعی، انجام می شده است؛ که الان فقط پنجره فولاد و استشفایش مانده است! فرار از پیگردِ به حق، جایش حرم نیست چون اهلبیت، گردن خود و نزدیکان را از مو باریکتر برای حق می دانستند. اما بستهای اعتراضی بجاست و مختص به دوره طاغوت و حکومت جور هم نیست ؛ بلکه برای انقلابی کردن نظام بروکراتیک موجود به نفع مصالح عموم مردم جادارد. ❗️اما و اگر این تجمعات مغایر باشان حرم نشود. عزیزان خوزستانی در این ویدئو میتوانستند شروع کننده بازتولید انقلابی و تراز بست نشینی سیاسی اجتماعی باشند. • همانطور که کاستن از "قیاما للناس" و بسنده کردن به زیورهای مد روز برای حرم بد است؛ ارتجاع به مکاء و تصدیه (صوت و کف) و هرچه مغایر شان حرم و جوار معصوم است هم بد است که البته قابل اصلاح است و این مورد نباید بهانه منع از بازتولید بست نشینی و تجمعات تراز انقلاب اسلامی در حرمها و اماکن مقدس شود. محسن قنبریان ۱۴۰۰/۴/۳۰ ☑️ @m_ghanbarian
✅ مَااَصبَحَ بِالکُوفَه اَحَد الا ناعِماً اِنَّ اَدنَاهُم مَنزِلهً لیَاکُل البُّر و یَجلِس فِی الظِّل و یَشرِب مِن ماءِ الفُرات امیرالمومنین(ع) بحار ج۴۰ ص۳۲۷ هیچ کس در کوفه صبح نکرده الا دارای نعمت. پایین ترین طبقاتشان نان گندم می خورد و سایبان برای نشستن دارد و از آب فرات می نوشد. 🔅پ.ن: به دو جهت "ما اهل کوفه نیستیم"! ۱. به تعبیر امام خمینی، ملت ایران از مردم کوفه زمان امیرالمومنین(ع) بهترند. ۲. هنوز حاکمیت نتوانسته برای این مردم، کف امکانات امیرالمومنین(ع) در کوفه را مهیا کند. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ به خوزستان اعتبار مالی تازه ای ندهید! خانه تکانی مدیریتی از استان کنید! 1⃣ به حسب گزارش سال قبل دیوان محاسبات: • سال۸۳ مبلغ۱۴۹میلیون دلار از بانک جهانی برای تصفیه خانه شرق اهواز استقراض و معادل ریالی همین مبلغ هم از طرف وزارت نیرو پرداخت میشود! • سال۹۰ هم ۷۸میلیارد تومان برای بازسازی تصفیه خانه غرب اهواز در وجه شرکت آب و فاضلاب اهواز ریخته میشود! * این رقم ها باید تحولی عظیم در فاضلاب اهواز موجب شود اما: • تصفیه خانه شرق بعلت اجرای ناصحیح و عدم نصب کامل تجهیزات هیچ فعالیتی ندارد! قرارداد تصفیه خانه شرق هم هنوز(بعد ده سال) بسته نشده است! • این شرکت از محل اعتبارات طرح آبرسانی به روستاهای آبادان(با ۲۸روستای بی آب) برای خود ساختمان اداری در اهواز احداث کرده است! با این وضع اعتبارات تازه به بهانه تنش آبی، استمرار این انحرافات مالی و ایجاد رانت جدید برای سوء مدیریت ها نیست؟! *گزارش دیوان را اینجا بخوانید: https://b2n.ir/k61147 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
⭕️به خوزستان اعتبار مالی تازه ندهید! خانه تکانی مدیریتی از استان کنید! 2⃣ به حسب گزارش سال قبل دیوان محاسبات: • سال۹۹ مبلغ ۲۷۰میلیارد تومان بشکل نقدی در وجوه شرکت آب و فاضلاب اهواز جهت توسعه و ترمیم شبکه آب اهواز و کارون واریز شده اما در این زمینه هزینه نشده است! • برای مشکلات آب غیزانیه طی سالهای ۹۴تا۹۸ مبلغ ۴۲میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی +کمک های شرکت ملی مناطق نفت خیر به حساب شرکت آب و فاضلاب ریخته شده اما مشکل آب غیزانیه حل نشده است! • استانداری خوزستان هم اعتباری بالغ بر ۹۰۲میلیارد ریال جهت ترمیم خسارات ناشی از سیل در سالهای ۹۷و۹۸ دریافت کرده است که اسناد صوری و پرداخت های غیر مرتبط حاکی از انحراف در هزینه کرد است! • ۳میلیارد ریال از ۱۰۰میلیارد ریال اعتبارات زیست محیطی(ریز گردها) را هم جهت کارت هدیه و...هزینه کرده است! با این وضعیت، حسابرسی دقیق مدیریتی و شناسایی شبکه های رانتی رسوب کرده از هر اقدامی فوری تر به نظر میرسد. *ارجاع گزارش دیوان به قوه قضاییه را اینجا بخوانید: https://b2n.ir/u67428 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨تا پلیس امنیتِ تراز! • پلیس، مصرف کننده تحلیل ها و راهبردهای شوراهای تامین و در مقیاس ملی شورای عالی امنیت و سطوح بالای حکمرانی است. • یک) این تحلیل که: " اغلب موارد[اعتراضات خیابانی] حق با مردم است و اگر این توقعات و انتظارات برآورده نشود، اعتراض می کنند".(رهبر انقلاب۹۸/۱۰/۱۱) "حالا خب، مردم ناراحتیشان را بروز دادند و اظهار کردند؛ هیچ گله ای نمیشود داشت، ناراحت اند".(رهبرانقلاب۱۴۰۰/۵/۱) ⬅️ یک پلیس امنیت و یک سبک مواجهه با مردم معترض می سازد[باید بسازد]! • دو)این تحلیل که: "من در مجلس استدلال کردم که اگر شما دنبال اجرای یک سیاست مشخص هستید[مثلا گرانی بنزین] باید منتظر یک سری عواقب اجتماعی-سیاسی تصمیمات خود نیز باشید. مثلا دولت کره سیاست های خود را به صورت علنی اعلام می کند و به شدت نیز پیگیری می کند، وقتی هم با واکنش های کارگران و دانشجویان روبرو می شود، پلیس را برای سرکوب آنها به خیابان ها می فرستد. اگر قرار باشد بخواهیم چنین واکنش هایی را شاهد نباشیم، هرگز سیاست ها و تصمیم هایی را که مدنظر داریم، اجرا نخواهیم کرد"(استدلال یکی از مسئولین سازمان برنامه و بودجه در دهه۷۰/کتاب اقتصاد سیاسی ج.ا ص۲۲۶) ⬅️ یک پلیس امنیت متفاوتی را می سازد! 🔅نتیجه: • می توان تقویم گذاری کرد در کدام اعتراض و کدام شهر و دوره، "پلیسِ یک" و در کدام "پلیسِ دو" داشته ایم؟! • بالاتر میتوان ارزش گذاری و مطالبه گری کرد که: چرا وقتی اغلب حق با مردم است؛ اغلب پلیسِ یک را نداشته باشیم؟! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
✅ مَن مَاتَ وَ تَرَکَ دَینَاً فَعَلَینَا دَینُهُ وَ اِلَینَا عِیَالُهُ وَ مَن مَاتَ وَ تَرَکَ مالاً فَلِوَرَثَتِهِ وَ مَن مَاتَ وَ لَیسَ لَهُ مَوَالِی فَمَالُهُ مِنَ الاَنفَال امام صادق(ع) وسائل الشیعه ج۲۶ص۲۴۸ کسی که بمیرد و بدهکار باشد بدهی او بر عهده ما(ولایت) است، و کسی که بمیرد و مالی بر جای گذاشته باشد برای وارث اوست، و کسی که بمیرد و هیچ ولائی[مانند ولاء عتق و ولاء جریره] نداشته باشد، مال او از انفال است. 🔅پ.ن: • تناسب عادلانه ای در شریعت است که: "مال بدون وارث، دست ولیّ امر و متقابلاً کسی که هیچ راه تامینی ندارد هم خرجش با اوست" • تفصیل این مطلب در شرع و قانون اساسی ج.ا را در یادداشتهای زیر بخوانید: روی دیگر ولایت۱ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1245 روی دیگر ولایت۲ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1247 خسارت کسبه و نهادهای مالی زیر نظر رهبری https://eitaa.com/m_ghanbarian/1400 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 نظام دیوانی؛ خودبنیادی یا مردم داری؟! ▫️نشست دوازدهم سلسله نشست های حرکت قرن/ موسسه قصد ۱۴۰۰ • جایگاه نظام دیوانی و نسبتش با نظام امت و امامت • مردم در نظام امت و امامت، اصل یا فرع؟ • نظام دیوانی، "تولیت" از نظام امت و امامت دارد؛ نه "ولایت" و نه "خود بنیاد"! • "ولایت اداری" مفهومی غیر شرعی برای توجیه خود بنیادی نظام دیوانی!(پاسخ های امامین انقلاب)! • حفظ نظام امت و امامت و جلوگیری از شکاف بین آندو، "مصالح عالیه" در طول " قانون" و لازم الرعایه از طرف نظام دیوانی. • مصالح افراد و احزاب و "مصلحت پنداری ها"، در عرض قانون اند و باید به "مُر قانون" عمل شود! • گلایه در هر دو بخش هست...! • سه سنجه شهید بهشتی سر راه دور گذاشتن خواست مردم! * تفصیل و تطبیقات را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
نظام دیوانی؛ خود بنیادی یا مردم داری؟.pdf
642.7K
💢 نظام دیوانی؛ خودبنیادی یا مردم داری؟! ▫️نشست دوازدهم سلسله نشست های حرکت قرن/ موسسه قصد ۱۴۰۰ • جایگاه نظام دیوانی و نسبتش با نظام امت و امامت • مردم در نظام امت و امامت، اصل یا فرع؟ • نظام دیوانی، "تولیت" از نظام امت و امامت دارد؛ نه "ولایت" و نه "خود بنیاد"! • "ولایت اداری" مفهومی غیر شرعی برای توجیه خود بنیادی نظام دیوانی!(پاسخ های امامین انقلاب)! • حفظ نظام امت و امامت و جلوگیری از شکاف بین آندو، "مصالح عالیه" در طول " قانون" و لازم الرعایه از طرف نظام دیوانی. • مصالح افراد و احزاب و "مصلحت پنداری ها"، در عرض قانون اند و باید به "مُر قانون" عمل شود! • گلایه در هر دو بخش هست...! • سه سنجه شهید بهشتی سر راه دور گذاشتن خواست مردم! * تفصیل و تطبیقات را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🐍 نیاز مردم و دهان افعی! • نه پاداش ۵۰۰میلیونی برای ۵نفر بزرگترین است، و نه مشکل، فقط پاداش است! لطف قصه این است که همه با یک صلوات، اسلامی میشود! این یک دقیقه، استعاره گویای بانکداری اسلامی ماست که می بینید! • حق سیاسیِ خلق پول درونی، عجیبی در تاریخ ایران پدید آورده است. پاداش ها نامتعارف و حقوقهای نجومی نیم رخ پیدای آن است. مثلث شوم: [بانک] ⬅️ [بورس و سرمایه داری مالی] ⬅️ [اشرافیت و فاصله طبقاتی] نیم رخ پنهان تر است. و مردمی که محتاج این منظومه فاسد نگه داشته میشوند، مالشان بلعیده یا زیر قسط کمرشان می شکند! • امام باقر(ع) فرمود: 《اِنَّمَا مَثَلُ الحَاجَهِ اِلی مَن اَصَابَ مَالَه حَدیِثاً کَمَثَلِ الدِّرهَمِ فِی فَمِ الاَفعِی: اَنتَ اِلَیهِ مُحوَج وَ اَنتَ مِنها عَلی خَطر: حکایت کسی که نیازمند نوکیسه باشد، حکایت درهمی است که در دهان افعی است؛ که هم به آن نیاز داری و هم از افعی در خطری》(تحف العقول ص۲۹۴) محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅کنش گری افراطی یا سر و ته دیدن ماجرا؟! مصاحبه حجت الاسلام قنبریان با فکرت مدیا تاریخ مصاحبه: ۲۰خرداد۱۴۰۰ ❓تحصن در فرمانداری یا حتی نشستن بر راه آهن کارگران بدتر است یا بستن مجاری قانون اساسی؟! ❗️برخی تجمعات غیر قانونی نتیجه بستن را های قانون اساسی در عدل سیاسی است! • وقتی فقط ۳٪کارگاه های متوسط و بزرگ شورای کذایی کارگری دارند؛ یک کانال تلگرامی آنها برخورد امنیتی شود، برای اینها چه راهی می ماند؟! نه برای گرفتن سهم قانونی مصوبشان از اقتصاد بلکه برای گرفتن حقوق ۵ماه و بیشترشان! ☑️ @m_ghanbarian
🔰پ.ن:وجوب اطاعت از ولایت و حکومت و سرپیچی نکردن از فرمانهای حکومتی در منوط به انجام این وظایف حکومتی است: ۱.اصل شفافیت و مخفی نکردن امور جز اسرار جنگی ۲.جز در احکام شرع، بدون مشورت عمومی سیاست گذاری نشود! ۳.حقوق ملت از وقت و محل آن به تاخیر نیافتد! ۴.مساوات در حقوق و قوانین رعایت شود! • این فرمایش حضرت امیر(ع) غیر از نامه۵۰ نهج البلاغه، در امالی شیخ طوسی ص۲۱۷و۲۱۸ آمده است. نظیر آن در بحار ج۷۲ص۳۵۴ هم هست. * دراینباره که این تکالیف متقابل چگونه مردمسالاری دینی می سازد اینجا بخوانید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/2041 *یادداشت مرتبط: تبعیض قضایی موجب عدم مشروعیت میشود! را اینجا بخوانید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/996 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
❗️فراموش نکنید این افزایش سود بانکها در رکود اقتصادی محصول حق سیاسی خلق اعتبار است که از حکومت دارند ؛ پس محدود سازی پاداش و مزایای شخصی آنها بسیار ناچیز تر از آن حق سیاسی است. یادداشت: سرمایه داری؛ انقلاب و ولایت را دراینباره بخوانید https://eitaa.com/m_ghanbarian/1740 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
📍برنامه های ایام غدیر حجت الاسلام قنبریان در مشهد مقدس ☑️ @m_ghanbarian
✅دوره فکری_دانشجویی با موضوع : ♨️ اعتراض ؛ چرا و چگونه؟ 🔸 در زمان حاکمیت حکومت دینی ، حق اعتراض و انتقاد برای مردم وجود دارد؟ 🔸 در منابع دینی ما چه نکاتی درباره حق اعتراض مردم بیان شده‌است؟ 🔸 اعتراض و انتقاد به حکومت ، موجب تضعیف و تخریب آن است یا تقویت آن؟ 🔸 اعتراض حق مردم یا تکلیف آنها؟ 🔸 اعتراض موثر و مفید چه شرایط و اصولی دارد؟ 🔸 وظایف حکومت در سازماندهی زمینه اعتراضات مسالمت‌آمیز چیست؟ 🔸 سرکوب اعتراضات چه پیامدهایی دارد؟ ✅ارائه توسط حجت الاسلام قنبریان 🔹استاد حوزه و دانشگاه 🔻جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ 🔻ساعت ۸:۳۰ الی ۱۴ 🔻مشهد ، راه‌آهن ، شهید کامیاب ۳۸ ، مسجد حجت المهدی 🔻دوره بصورت حضوری و برای خواهران و برادران می‌باشد. 🔻شرکت در دوره رایگان است. 🔻جهت ثبت نام به آیدی زیر در تلگرام مراجعه کنید: 💠 @fetye_dorefekri 🔸تشکل مردمی فتیه🔸 ✅➡️ @fetye_ir
📍تابلوی ولایت ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅حق سیاسی نامتوازن در جمهوری ما! • حق سیاسی ۲۰هزار تاجر را با حق سیاسی ۱۱میلیون کارگر مقایسه کنید!... • این چه جمهوری ای است که ما درست کرده ایم که برای ۲۰ هزار تاجر چنین پارلمان قدرتمندی [ اتاق بازرگانی] هست اما برای ۱۱میلیون کارگرش هیچی نیست؟! اولی یک قانون عادی دارد دومی اصل قانون اساسی است! ❓دولت آینده می خواهد برای این کاری کند؟! * ویدئوی سه جمهوری در یک جمهوری را در اینباره ببینید https://eitaa.com/m_ghanbarian/1955 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1958 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1963 ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰حق سیاسی مردم در مقابل دولتها اگر جبّار شدند! • طبق اصل هشتم قانون اساسی و بیان صریح امام خمینی پس از شکایت از مجاری قانونی ملت میتواند تو دهن آن دولت بزند! • ولایت طرفینی مومنان منشأ این حق سیاسی! ➕ زمان مصاحبه ۱۴۰۰/۱/۱۱ گفتگوی کامل برنامه را اینجا ببینید: https://www.aparat.com/v/qoxjK محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
📱شطرنج مصونیت در شرایط دو قطبی! ❓۱)آیا جامعه کنونی ایران دچار دوقطبی نیست؟! ❓۲)آیا یکی از موارد دو قطبی، مواجهه با فضای مجازی نیست؟! ❓۳)آیا خود فضای مجازی عامل تشدید دو قطبی است؟! ❓۴)در این شرایط طرح ها و سیاستها بخصوص آنان که طرفی از این دو قطبی است چه روالی باید طی کند؟! .......................................... 1⃣ فضا دو قطبی است! دو قطبی شدن(antagonism) به معنای تعارض و تشتت در افکار عمومی و حالتی است که به موجب آن گروهی سیاسی یا اجتماعی درباره مساله ای به زیر گروه های مخالف تقسیم می شوند. بنظر میرسد دو قطبی شدن را نتوان در فضای عمومی مان تکذیب کرد. لازم نیست زور اجتماعی دو قطب متخالف همیشه تکافو داشته باشد یا حتی میدان اثر یک قطب همیشه بیشتر باشد! نه، ممکن است برخی از اعضای قطبی در سوژه ای دیگر در قطب دیگر قرار گیرند. ماجرای آبان ۹۸/ ترور سردار _ سقوط هواپیمای اکراینی/ انتخابات ۱۴۰۰/ و... سوژه هایی برای دو قطبی شدن گشت. اما در همه تکافو نبود و همیشه قطب پرمیدان تر، در یک طرف ثابت نبوده است. 2⃣ فضای مجازی خود سوژه دو قطبی! یکی از موارد دو قطبی در این سالها نحوه مواجهه با فضای مجازی توسط مردم و حاکمیت است که به تقابل و تخالف انجامیده و خود را بطور جدی در فیلتر تلگرام و نشان داد. خصوصیت دو قطبی شدن فضا این است که کمتر استدلالها شنیده و بررسی صورت می گیرد. فضای صفر و یکی و سیاه و سفید غالب میشود و کار به لجبازی و هرنوع حمله و دفاع می کشد. در دو قطبی مردم-مردم ، "بلاک" و "آنفالو" کردن افزایش می یابد و در دو قطبی حاکمیت-مردم ، الزام و تصلّب از یک طرف و لجبازی و نافرمانی از طرف دیگر بیشتر میشود. 3⃣ فضای مجازی خود مشدّد دو قطبی! فضای مجازی، هم سوژه دو قطبی است و هم خود تشدید کننده آن است. به حسب پژوهشی که در بازه ۲۰۱۰تا۲۰۱۴ در فیس بوک انجام شد، مشخص شد مردمی که در این فضا حضور دارند، تنگ نظرتر و متعصب تر شده اند! بجای تعامل و تمایز به دنبال عقاید مشابه خود می گردند و جای تعامل و تضارب، باعث تقویت و استحکام تعصب، تفرقه و قطبی شدن می شود. مطالعه ای در برخی سوژه های دو قطبی در ایران هم همین را تایید می کند(۱) 4⃣ حکمرانی در فضای دو قطبی! در چنین فضایی، حکمرانی (بخصوص وقتی با طرح هایی در جانب یک قطب صورت گیرد)، خود تشدید کننده دو قطبی است. بطور معمول وزن مردم در مقابل قطبی که حکمرانی مایل به آنسو ست، افزایش می یابد و همه خصائص دو قطبی پیدا میشود. اقناع سخت و ناممکن میشود و نافرمانی افزایش می یابد، پرخاش های مجازی گسترش می یابد که خود، موج های فزاینده دو قطبی میشوند. 🔅راه حل امیر المومنین(ع) در چنین شرایطی در خطبه۱۶۸ بیان شده است؛ وقتی جامعه دچار دو قطبیِ فعال مخالف-موافقی شده(و عده ای هم بیطرف) توصیه ایشان یک چند ضلعی است: • فَاصبِروُا حتّی یَهدَاَ الناس: شکیبایی کنید تا مردم آرام شوند. • وَ تَقَعَ القُلوبُ مَوَاقِعَها: دلها از تب و تاب بیافتد. • وَ تُوخَذَ الحُقُوقُ مُسمَحَه: گرفتن حقوق[یا وضع قانون] آسان شود. ⬅️از اینرو بنظر میرسد در این شرایط، پرداختن به طرح ها و سیاستهایی که ائتلاف قلوب جامعه(مردم-مردم و مردم-حاکم) را بیشتر می کند، اولویت داشته باشد؛ نه پرداختن به طرح هایی که دو قطبی موجود را بیفزاید. هنوز دو قطبی انتخابات و چالش جمهوریت فرو ننشسته؛ اصلا وقت خوبی نیست چالش آزادی هم بر آن افزوده شود! * درباره محتوا و نحوه صیانت در نوبتی دیگر سخن خواهم گفت. ...................................... ۱)https://www.google.com/amp/s/www.irna.ir/amp/83649213/ 📝محسن قنبریان ۱۴۰۰/۵/۹ ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰دوره فکری اعتراض چرایی و چگونگی 🎙فایل صوتی با تشکل مردمی فتیه مشهد ۱۴۰۰/۵/۸ ▫️اعتراض حق برای دگر اندیشان، تکلیف برای حزب اللهی ها! ▫️نمونه در حکومت امیرالمومنین(ع) • اعتراض، آژیر و عصب درد است با قطع آن آسیب بیشتر است! • رزمایش مومنانه نباید حق السکوت شود! ▫️موقف و جایگاه اعتراض در منظومه تفکر انقلابی • سه پله دقیق درک این نظریه • با قانون نمیتوان "آزادی" و "جمهوریت" عهد امت و امام را محدود کرد! 📎پیوست این قسمت: https://eitaa.com/m_ghanbarian/2257 https://eitaa.com/m_ghanbarian/2258 * اگر پسندیدید نشر دهید ☑️ @m_ghanbarian