eitaa logo
محسن قنبریان
15هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
762 ویدیو
106 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 عدالت و آزادی بدون معنویت و عرفان بدون حماسه دو لبه قیچی! • غرب سراغ آزادی و شرق سراغ عدالت رفت و هردو منهای معنویت! در اینجا هم عرفانی بدون حضور اجتماعی؛ مملکت را استبداد و استعمار گرفت از او خبری باز نیامد! • زینب(س) تجسم خطبه۲۲۲ نهج البلاغه است کسانی که خدا در عقولشان راز می گوید و آنها در جامعه حرکت می آفرینند! 🔰قسمت اول × برنامه تلویزیونی «علامت» 💠زینب(س)، فریاد فرمند ۲۴آبان۱۴۰۲ 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸شبکه دو سیما 🎵صوت کامل این قسمت را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مفهوم "ایام الله" / روزی که خداوند در آن تجلی بیشتری کرده است. 🔰قسمت اول × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠زینب(س)، فریاد فرمند ۲۴آبان۱۴۰۲ 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸شبکه دو سیما 🎵صوت کامل این قسمت را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رزمایش ملکوتی عارفان مجاهد! • اول "تمام" ، بعد "کمال"؛ سالکانی که به عرصه های اجتماعی نیامدند، تمام نبودند! انسان کاریکاتوری همین جاست. • زینب کبری(س) با آن اوج احساس در وداع درباره بار رسالتش به برادر چه گفت؟! • او بار سنگین یک امت را که امام کشته بودند را تنها با امام سجاد(ع) بر دوش کشید! 🔰قسمت اول × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠زینب(س)، فریاد فرمند ۲۴آبان۱۴۰۲ 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸شبکه دو سیما 🎵صوت کامل این قسمت را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حضرت زینب(س) نماد «وجدان عمومی» امت شد که قابل سکوت و خاموش شدن نبود • جامعه هم وجدان دارد؛ وقتی خطا و گناهی اجتماعی سر میزند و عده ای همراه و عده ای ساکت می شوند! اگر کسی صدای وجدان عمومی شد، جامعه را توبه می دهد! 🔰قسمت دوم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠زینب(س)، فریاد فرمند ۲۵آبان۱۴۰۲ 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸شبکه دو سیما 🎵صوت کامل این قسمت را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 روایت عاشورا در هژمونی تبلیغاتی اموی • عدم روایت حوادث عاشورا توسط حضرت زینب(س)، موجب دفن ماجرا در کربلا می‌شد. هژمونی تبلیغاتی اموی توانسته بود علی(ع) با سابقه از حرا تا وفات پیامبر را تحریف کند! • باید چیزی برای روایت، و روایت گری مثل زینب(س) داشت... 🔰قسمت دوم × برنامه تلویزیونی «علامت» 💠زینب(س)، فریاد فرمند ۲۵آبان۱۴۰۲ 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸شبکه دو سیما 🎵صوت کامل این قسمت را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فرموله کردن تحریک وجدان عمومی! ❓چگونه می شود وجدان عمومی جامعه را در سطح ملی و جهانی تحریک کرد؟! ۱. رفتن سر آستانه درد عمومی ... ۲. بیشتر از برانگیختن ترحم ها، با نشان دادن نشکن بودن خود، توبه و توجه را موجب شدن! 🔰قسمت دوم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠زینب(س)، فریاد فرمند ۲۵آبان۱۴۰۲ 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸شبکه دو سیما 🎵صوت کامل این قسمت را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تقدیرگرایی اموی ، تقدیرگرایی زینبی! • تقدیر گرایی ای که به "جبر" می انجامد ؛ تقدیرگرایی ای که به "مسئولیت اجتماعی" می انجامد... 🔰قسمت دوم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠زینب(س)، فریاد فرمند ۲۵آبان۱۴۰۲ 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸شبکه دو سیما 🎵صوت کامل این قسمت را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جنگ روایتِ نامتقارن حضرت زینب(س) 🔰قسمت سوم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠زینب(س)، فریاد فرمند ۲۶آبان۱۴۰۲ 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸شبکه دو سیما 🎵صوت کامل این قسمت را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
💠 نگهبان حیثیت مردمسالاری دینی و اسلام هم باشید! • گفتن ندارد که امام خمینی بر سر رعایت نصابها در انتخاباتها هم حساس بود؛ اما آنجا که "احتیاط ها خلاف احتیاطِ لازم تر" و "وسواس بر سر نصابها، حیثیت مردم سالاری دینی و جمهوری اسلامی را مخدوش می کرد"، جانب دیگری را می گرفت. • یک نمونه تاریخی اش انتخابات مجلس سوم بود. شورای نگهبان انتخابات تهران را تایید نمی کرد و بیش از صندوق های مورد شکایت، صندوق های گزارش شده را هم می خواست بازشماری کند... دست آخر امام به شورای نگهبان نامه زد: 《با توجه به گزارشات مختلف و نیز رسیدگی و گزارش نماینده این جانب در امر انتخابات، صحت آن محرز و آن را اعلام نمایید [...] کسانی که احتیاط یا وسوسه در امر انتخابات می کنند، بهتر است کمال احتیاط را برای حفظ حیثیت جمهوری اسلامی و اسلام نمایند. 》 ❓ به نظر شورای محترم نگهبان انتخابات اینبار خبرگان رهبری نیاز به نگهبانی حیثیتِ جمهوریت و اسلامیت ندارد؟ برخی استانها (مثل فارس) به تعداد نمایندگانش، تایید شده ندارد! برخی استانها (مثل خراسان جنوبی) فقط یک نفر تایید شده و رقیب ندارد! کل تایید شدگان هم به ازاء هر کرسی اقلا دونفر نیست؛ که جابجایی ها مشکل را اساسی حل کند! برخی از فضلای رد شده بخاطر امتحان اجتهاد سواد حوزوی شان از برخی موجودین خبرگان کمتر نیست! ❓"جانب احتیاط و حیثیت اجتهاد گرفتن" برای ارجاع یک ضمیر و توضیح یک متن فقهی مهمتر است یا "انتخابات قوی و رقابتی" و "کمال احتیاط برای حفظ حیثیت جمهوری اسلامی و اسلام"؟! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 قدرت بازگشت به خود حقیقی ❓زینب(س) چگونه جامعه را توبه داد؟! 🔰قسمت سوم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠زینب(س)، فریاد فرمند ۲۶آبان۱۴۰۲ 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸شبکه دو سیما 🎵صوت کامل این قسمت را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حسینِ(ع) اصیل؛ و نا اصیل! ❗️گاهی دوستانش هم او را تقلیل و تنزیل می دهند و حسینی نااصیل می سازند! ❓چقدر نوحه های ما از جامعیت حسین(ع) دارد؛ از آزادی و آزادگی و مبارزه برای مستضعفین و عدالت؟! 🔰قسمت سوم × برنامه تلویزیونی «علامت» 💠زینب(س)، فریاد فرمند ۲۶آبان۱۴۰۲ 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸شبکه دو سیما 📎مطلب مرتبط: فرموله کردن تحریک وجدان عمومی 🎵صوت کامل این قسمت را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 این حرف میان حزب اللهی ها هم غریب است...! 🎙حجت الاسلام قنبریان 🔰@ali_samimi71
❇️ پویش «چله تواصی» 🔰 با هدف جهاد تبیین جمعی‌از منبری‌های هیأت‌های کشور جهت لبیک‌گویی به مقام‌معظم‌رهبری در زمینه جهاد تبیین و ترویج و تشویق مردم به شرکت پرشور در انتخابات با عنوان «چله تواصی» ‌آمادگی خود را برای تبیین و تواصی در این چهل روز اعلام کردند. 🌐 مشاهده مشروح خبر | 💠 رسالات ▫️@Resaalat1542
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ جلسه سی و سوم/ ۲۹دی۱۴۰۲ ▫️ فراز مربوط به شفافیت ✔️عرصه های شفافیت در سیره امیرالمومنین 1⃣ شفافیت در امور حکمرانی - مستندات و سیره حضرت 2⃣ شفافیت مالی - مستندات و سیره حضرت 3⃣ شفافیت در عذر - مستندات و سیره حضرت ✔️نظریات مبنا در شفافیت 1⃣ مبنای غربی: رقابت آزاد 2⃣ مبنای اسلامی: تعاون و تناصح بر عظیم ترین حق حجت الاسلام محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ جلسه سی و سوم/ ۲۹دی۱۴۰۲ حجت الاسلام محسن قنبریان ▫️ فراز مربوط به شفافیت ✔️ عرصه های شفافیت در سیره امیرالمومنین(ع): 1⃣ شفافیت در امور حکمرانی: إِنَّ لَكُمْ عِنْدِي أَلَّا أَحْتَجِزَ دُونَكُمْ سِرّاً إِلَّا فِي حَرْبٍ: حق شما گردن من این است که هیچ سری جز در امور جنگی بر شما نپوشانم(نامه۵۰) 2⃣ شفافیت مالی: دَخَلتُ بِلادَكُم بِأَشمالي هذِهِ ورَحلَتي وراحِلَتي ها هِيَ ، فَإِن أنَا خَرَجتُ مِن بِلادِكُم بِغَيرِ ما دَخَلتُ ، فَإِنَّني مِنَ الخائِنينَ: در شهر شما با این عبا و راحله و چارپا داخل شدم اگر وقتی خارج می شوم غیر از اینها دارم، از خیانتکاران بوده ام(بحار ج۴۰ص۳۲۵) ⬅️ لازمه عادی این سخن، شفافیت اموال حاکم برای مردم تا بتوانند افزونی خائنانه را از غیر آن قضاوت کنند. 3⃣ شفافیت در عذر: إن ظَنَّتِ الرَّعِيَّةُ بكَ حَيفا فَأصحِرْ لَهُم بعُذْرِكَ ، و اعدِلْ (و اعزِلْ) عنكَ ظُنُونَهُم بِإصحارِكَ ، فإنّ في ذلكَ رِياضَةً مِنكَ ، و رِفقا بِرَعِيَّتِكَ: اگر مردم گمان بردند كه در موردى ستمى مرتكب شده اى، دليل كارى را كه كرده اى برايشان توضيح ده و با توضيحات خود گمان آنان را از خود بازگردان (دور كن) ؛ زيرا اين كار هم مايه رياضت (پرورش) نفْس خودت مى باشد وهم نرمش با مردم است.(نامه ۵۳/ فراز مورد بحث) ⬅️ "اصحار" از صحرا یعنی دشت بدون تپه و بلندی و استعاره برای مورد دید بودن. "قاعده اصحار " یکی از قواعد فقه سیاسی و حکمرانی است که عبارت اُخرای شفافیت است. عذر نشدن ها ، تاخیر در انجام ها و... باید به اطلاع مردم برسد. ✔️ نظریه مبنا در شفافیت اینجا بسیار مهم است که شفافیت، مثل رای و مثل بسیاری دیگر از امور سیاسی ممکن است از دو مبنا ارتزاق کند لذا فرقهایی بکند. 1⃣ مبنای غربی: رقابت تاریخ سیاسی اقتصادی غرب پس از فئودالیته، برای مصالحی به دولت مرکزی تن داد. لویاتانی که در همه امور دخالت می کرد غیر از امنیت راه ها، پول واحد و... که کمک به دوره تجارت بود. رانت واردات و صادرات هم توزیع می کرد که عصر بازرگانی را شکل می داد. اما به مرور تجار قوی شده و این موجود(دولت) اضافی تلقی شد. بعلاوه که دولت برای حفظ انسجام جامعه و جلوگیری از آشوب و ... باید به حقوق کارگران و مزد بگیران هم دخالت می کرد که خلاف منافع سرمایه داران و تجار بزرگ بود؛ از اینجا "لسه فر" -یعنی نظریه عدم دخالت دولت در بازار- متولد شد. بازار آزاد رقابتی ، مطالبه این دوره سرمابه داری شد. لازمه عادی رقابت آزاد، شفافیت بود تا دولت رانتی توزیع نکند و در بازار بی طرف باشد؛ از اینجا شفافیت غربی متولد شد. در مرحله بعد(نئولیبرالیسم) یعنی از ریگان و تاچر به اینسو، دیگر دولت برآمده از بازار بود و باید در جنگ و صلح و سیاست خارجی و... منافع بازار بزرگ سرمایه داری و شرکتهای چند ملیتی را تامین می کرد. اینجا شفافیت به بیشتر از تصمیمات اقتصادی دولت، هم افزایش یافت و همه انور حکمرانی را شامل شد. ⬅️ شفافیت غربی از سلول بنیادین رقابت و در بستر توسعه بازار شکل گرفته است. ❓آیا شفافیت در سیره علوی ، از همین مادر شیر می خورد؟ 2⃣ مبنای اسلامی شفافیت: تعاون و تناصح بر بزرگترین حق: خطبه۲۱۶ عظیم ترین حقی که خداوند در بین حقوق، فریضه و واجب کرده را ، حق والی بر مردم و مردم بر حاکم معرفی می کند. در کلمات بسیار عالی وجه این برتری را بیان می کند(رجوع کنید) بعد می فرماید: فعلیکم بالتناصح فی ذلک و حُسن التعاون علیه: بر شما لازم است همدیگر را در این حق بزرگ سفارش و یاری کنید. وجه این دستور مهم را هم چنین بیان می کند: " زیرا هیچ کس _هر اندازه هم که در به دست آوردن رضای خداوند حریص باشد، و تلاشش در راه طاعت و بندگی خدا فراوان باشد_ نمی تواند به حقیقت اطاعتی که شایسته خداوند است برسد، لکن یکی از حقوق واجب خداوند بر بندگان این است که به اندازه توان خود خیرخواه یکدیگر باشند و یکدیگر را در راه برپاداشتن حق در میان خود یاری رسانند. هیچ کس _هرچند مقامش در حق بزرگ و فضلیتش در دین بر دیگران پیشی داشته باشد_ در ادای حقی که خداوند برعهده او نهاده بی نیاز از یاری دیگران نیست ؛ و هیچ انسانی _هرچند او را کوچک بدانند، و در دیده ها ناچیز باشد_ کمتر از آن نیست که نتواند دیگران را در ادای حق یاری رساند و یا از سوی دیگران یاری شود". ⬅️ این یعنی مشارکت و معاونت عمومی مردم در برپاداشتن حق بزرگِ مردم_حاکم باید تامین شود. شفافیت امور ملازمه عادی چنین بنیان نظری مستحکمی است. ادامه در بخش دوم ☑️ @m_ghanbarian
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ جلسه سی و سوم/ ۲۹دی۱۴۰۲ حجت الاسلام محسن قنبریان 🔺شفافیت در امور حکمرانی: حضرت در ادامه فراز ذکر شده در نامه۵۰ می فرماید: فاذا فعلتُ ذلک وجبت لله علیکم النعمة و لی علیکم الطاعة: اگر آن حقوق شما (از جمله شفافیت در امور حکمرانی بغیر از اسرار نظامی) را انجام دادم آنوقت نعمت خداوند برشما تمام و اطاعت شما واجب می شود! یعنی شرط اطاعت از حاکم قرارش می دهد! و می افزاید: فخذوا هذا من اُمرائکم: این را از امراء و حکام تان مطالبه کنید. • در قانون اساسی ما اصل۶۹ شفافیت مذاکرات مجلس و اصل۱۶۵ به علنی بودن محاکم قضایی اختصاص یافته است که با قوانین عادی میتوان شفافیت در بقیه موارد را هم قانونی کرد 🔺 شفافیت مالی غیر از جمله گذشته در سیره آن حضرت این شفافیت بسیار چشمگیر است حتی در احتجاج با ناکثین جمل(کسانی که بیعت شکستند) احتجاج کرد که آیا حیف در حکم یا ویژه خواری بیت المال در من دیده اید؟ آنها پاسخ منفی دادند (ر.ک: بحار ج۳۲ص۱۳۴) یعنی اگر چنین چیزی_العیاذ بالله_ثابت می شد، بیعت شکستن آنها مجاز بود! این قضاوت اهل جمل و بصره بدون شفافیت مالی حضرت امکان نداشت. • اصل۱۴۲ قانون اساسی رسیدگی قوه قضائیه بر اموال رهبر و رئیس جمهور و... را بیان می کند؛ لکن این غیر از شفافیت برای عموم است. از همین جا طرح ها و لوایحی که برای توسعه در مشمولین این اصل کار شد بخاطر مغایرت با قانون اساسی رد شده است؛ لکن قانون شفافیت برای عموم و توسعه موارد از موارد این اصل، قانونی مجزا شده و تعارضی با این اصل (که رسیدگی قوه قضاییه است) نخواهد یافت(دقت کنید) ❓وجه توسعه افراد از مقامات اصلی (موارد اصل ۱۴۲) به همه مقامات و مدیران و مسئولین چیست؟ گزارش دیوان محاسبات در مورد بررسی فیش های حقوقی حدود ۹۳هزار و ۴۶۰ مقام و مدیر روشن کرد امکان دریافت فیش نجومی و فساد در همه این موارد هست. شفافیت برای عموم در کنار بررسی متمرکز (سازمانهای نظارتی) تنها راه برای پیشگیری از فساد در این حوزه است. 🔺شفافیت در عذر تحقق آرمان ها، زمان بر است و واقعیت ها تدریج در تحقق را تحمیل می کند. اگر عذر تاخیرها و عدم تحقق ها با مردم در میان گذاشته نشود، اولا اغراء به جهل می شود و وضع موجود، مطلوب و اسلام تلقی می شود. این دین گریزی را موجب می شود. ثانیا موجب می شود آرمان و مطالبه بالای سر واقعیت موجود بماند و نیروی مردم و مسئولین برای تغییر باقی بماند ثالثا راه توجیه و فرار از مسئولیت از مدافعان و مسئولین گرفته شود. این بخش از شفافیت هم در سیره حضرت امیر(ع) بسیار به چشم می آید صراحت حدود ۲۷ تا ۳۰ مورد را برای مردم می شمارد که اسلامی و مطلوب نیست اما هنوز نتوانسته آنها را تغییر دهد. * (تفصیل را در فایل صوتی بشنوید) ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای تبلیغ مشارکت در انتخابات برچه عنصری تاکید کنیم؟(۱) • دربین جملات پرتکرار رهبر انقلاب در فواید مشارکت در انتخابات این جمله نادرتر اما درخشش خاصی دارد: انتخابات مانع دیکتاتوری و هرج و مرج! • یعنی در نظام اسلامی ما هم دیکتاتوری یک اقلیت (نخبه قدرت یا ثروت یا حتی علم) منتفی نیست؛ و الا طرح نمی کردند. • در وضعیت های رقابتیِ جدی که واضح است مشارکت، "مردم سالاری" رقم می زند. • حتی در بدترین وضعیت های رقابتی هم باز مشارکتِ معنادار می تواند "مانع استبداد اقلیت" شود. با انتخاب "کمی دیگری" هم می توان جلوی تثبیت آرایش های خاص _که به مرور شکل می گیرد_ را گرفت. "رای تغییر" و حتی "رای اعتراض" با مشارکت رقم می خورد؛ اما اصلاً رای ندادن، فقط کمک به براندازان است. ملت ایران خوب میداند براندازی هم یک است؛ پس با رای ندادن، به دیکتاتوری اقلیت کمک نمی کند. ❗️جالب اینکه در پیمایش مطالعه رفتار رای دهی در جامعه ایرانی(دیماه۱۴۰۲) ؛ درباره این گزاره: "انتخابات مانعی برای بروز دیکتاتوری"؛ ۸۲٪ رای دهندگان فعال، ۷۳٪ رای دهندگان غیر مزمن(که ۲ انتخابات از ۳ انتخابات اخیر شرکت کرده اند) و ۴۶٪ رای ندهندگان با این گزاره موافق اند. ⬅️ از اینرو یکی از محتواهایی که در شرایط کنونی می نشیند و تحرکی را می تواند موجب شود، تبلیغ درست همین گزاره است. • از سوی دیگر انتخابات های ضعیف موجب می شود، قانونگذاران از حمایت اندکی بهره مند و بطور طبیعی قانون پشتوانه حمایتی مردمی کمتری داشته، ضمانت اجرایش کمتر و راه به سمت هرج و مرج فراهم شود. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 امید بانی برای انتخابات 🎙حجت الاسلام و المسلمین قنبریان 🔸 مدرسه علمیه حقانی ۱۴بهمن۱۴۰۲ ▫️اشاره گذرا به ۵مهارت امیدبانی(۱) ❓ در فرصت اندک باقیمانده تا انتخابات چه میشود کرد؟! 🔅 دو مهارت از امیدبانی در کوتاه مدت: 1⃣ فن آوری اجتماعی رَوْح الله 2⃣ فرآوری تجارب موفق و ناموفق * اگر مفید دیدید به مبلغان و فعالان سیاسی فرهنگی پیشنهاد کنید! .......................... ۱. تفصیل مباحث امیدبانی را به صورت جزوه و فایل صوتی جلسات میتوانید دنبال کنید ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 مردم سالاری دینی، بدون اقتصاد مردمی نمی شود! • برای اینکه "مردم سالاری دینی" به "نخبه سالاری ریش دار" و "جمهوری اسلامی ایران" به "حکومت انتصابی متدینان!" تقلیل داده شود، دو گام در سیاست و اقتصاد لازم است: 1⃣ زمینه مشارکت واقعی و حداکثری مردم _یعنی همه مردم_ در انتخابات فراهم نشود و بالتبع عصاره فضایل ملت در مجاری تصمیم ساز ننشیند! 2⃣ اقتصاد کلان از دولتِ نماینده ملت گرفته و به نهادهای انتصابی و شرکت های خصولتی ذیل آنها داده شود! • اینکه فرمودند: ستاد اجرایی که خصوصی نیست!؛ تتمه درخواستهای قبلی و قبل ترشان درباره تعدیل حضور اقتصادی نهادهای حاکمیتی است! • تازه، "خصوصی" هم حتما "مردمی" نیست و باز نخبه ثروت (با ریش یا بی ریش) است. سیاستهای کلی اصل۴۴ از سوی رهبر انقلاب و قانون اجرایی آن در مجلس باید در کنار بخش خصوصی و حاکمیتی، ۲۵درصد اقتصاد کشور را برای مردمِ بدون سرمایه، اختصاص و برنامه ریزی می کرد که فرآیند آن بعد از حدود ۲۰سال از زبان رهبر انقلاب همین اخیراً این بود: 《آنجایی که توانستند مانع از حضور مردم در صحنه بشوند، دشمن پیروز شده؛ در خیلی از بخشهای اقتصادی همین‌جور است. ما سیاستهای اصل ۴۴ را ابلاغ کردیم، به فلان دولت مدام سفارش کردیم، گفتند بله، میکنیم، نمیکنیم، میکنیم، نمیکنیم؛ چند مورد کردند که از چند مورد، نصفش فاسد از آب درآمد! مشکل اقتصادی این‌جوری درست میشود دیگر.》(۱۹ دی۱۴۰۲) • حفاظت از مردم سالاری دینی و "جمهوریِ" اسلامی ایران، همزمان نگاه به "مردمی شدن اقتصاد" و "حداکثری ماندن مشارکت سیاسی مردم" را می خواهد. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 معنای «گمنامی» گم شدن در بین تکالیف است ... 🎙حجت الاسلام و المسلمین قنبریان 🗓 پنجشنبه ۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ (روز اول اعتکاف) ✅ هیات محبان المهدی حوزه علمیه مروی تهران https://eitaa.com/heyattolabmarvi
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ✅ حرف تازه بعثت چه بود که سران قریش حاضر بودند خورشید را در دست راست محمد(ص) و ماه را در دست چپ او بگذارند تا او را از دعوت آسمانی اش منصرف کنند؟ 🎙حجت‌الاسلام 🕌هیئت لبیک؛ حسینیه هنر، مسجد خاتم الانبیاء ⏰ شهریور۱۴۰۲ -مشهد مقدس @m_ghanbarian@heiat_Labbayk
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ قله در مه! 🎙حجت الاسلام قنبریان/ شام شهادت امام کاظم(ع)/ ۱۷بهمن۱۴۰۲/ هیات اصحاب الحسین(ع) دانشگاه تهران ▫️ مانیفست اسلام علوی، اسلام اموی در سخن امام صادق(ع) • حکمرانی با زور و شمشیر و جور در مقابل حکمرانی با رفق و پیوند اجتماعی و... • عدالت، تألیف بخش و تبعیض، تجزیه گر است... ❗️ "شیعه قالتاق" ؛ کسی که دعوای دو اسلام را به اشخاص تقلیل داده، سر تعصب بر امیرالمومنین(ع)، گسل اجتماعی می سازد ولی در عمل، به اسلام رقیبِ علی(ع) عمل می کند!!! ▫️ آن چهل و چند نفر! امام کاظم(ع) و چهل و چند نفر خانواده _جز یکی دوتا_ کانون استقامت و ابتلاء • هیچ یک از دختران حضرت ازدواج نکردند! • قاسم بن موسی(ع)، شایسته امامت لکن مثل موسی بن عمران است و شعیب! • امام با همه اختناق ۳۵ساله، شبکه گسترده شیعیان را سامان داد ❗️غیر فشار شدید دشمن، دوستان هم خنجر زدند! • وکلای امام -چیزی مثل مرجع امروز- اموال را بالا کشیدند! • حتی درون بیت امامت! - از دیباج تا زید النار! عامل به اسلام اموی (امارت با شمشیر) و عاقبت همکاری با مامون عباسی! - عباس بن موسی شکایت از امام رضا(ع) را نزد قاضی جور برد! ❓ چرا با این همه شیعه ناامید نشد؟! الشیعهُ تُربَّی بِالاَمَانی! ▫️ قله کنار دستشان در مه بود! • دوره امام رضا(ع)، دوره رسمیت یافتن نهضت پس از اختناق شدید! • دشمن از او راضی شد، یعنی چه؟! ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 صندوق رأیِ سخنگو یا سخنگوی صندوقِ رأی؟! 🎙حجت الاسلام محسن قنبریان ۲۰بهمن۱۴۰۲/ مدرسه زمستانه فقه سیاسی/ مشهد مقدس ✔️ ۴ مطلب این نشست علمی: 1⃣ اعتبار رای مردم در اسلام؟! • جمع بین حاکمیت ملی یا حق تعیین سرنوشت با ولایت فقیه چگونه ممکن است؟ • سه نظر فقهی در مشروح مذاکرات قانون اساسی و نظر درست! 2⃣ صندوق رای از اسلام یا غرب؟! • صندوق رای چگونه کاشف از رضایت مردم شد؟ • مصداق تازه برای ارتکاز بیعت یا ارتکاز نو پدید؟ • نظر امام خمینی! 3⃣ گسترش فعالیت سیاسیِ غیر رسمی همزمان با کاهش مشارکت رسمی سیاسی!گزارشی جهانی از کاهش مشارکت رسمی سیاسی(عضویت در احزاب و ...) • دو عامل: ۱- قابلیت و سهولت دنیای مجازی برای تجمعات استارت آپی (کمپین ها و...) ۲- شغل های موقت و ناپایدار؛ مخلّ به شرکت در اتحادیه های صنفی رسمی است! • در مقابل یک کمپین یا ترانه اعتراضی، چند ده میلیون بازدید و درصد بالایی لایک می گیرد! 4⃣ چاره: صندوقِ سخنگو بجای سخنگوی صندوق • کمپین ها و تجمعات مجازی، مسائل را زخمی می کند اما اثر نهایی ندارد! • باید به مشارکت رسمی و واقعی ضمیمه شود. • سخنگویِ صندوق: براندازان (سخنگوی همه رای ندهنده ها) / نظام بروکراتیک (سخنگوی مطلق رای دادن) • نه همه رای ندهنده ها، براندازند؛ نه رای دهندگان فعال با همه سیاست ها موافق! • صندوقِ سخنگو: خوانش رای منتقدان(رای تغییر) و حتی رای اعتراض؛ به کمک کمپین ها و فراخوان های مجازی! ⬅️ پیوند آوردگاه های مجازی با مشارکت رسمی و موثر! ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️در روزگاری او نبود و ما هیچ نداشتیم... ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah @Manahejj
🗳 سهم بازندگان ادوار در کاهش مشارکت!۱ • در تحقق کامل مردم سالاری دینی همه وظیفه دارند: - برگزار کننده (شورای نگهبان و...) با رعایت قاعده برین امام خمینی: "رعایت کامل احتیاط برای حفظ حیثیت جمهوری اسلامی [مردم سالاری دینی] در مقابل احتیاط و وسوسه ها[ی جزیی] در امر انتخابات". - برندگان: با عمل به وعده هایشان بعلاوه رعایت حقوق اقلیت (بازندگان)؛ مردمسالاری را کارآمد نشان دهند. ❗️ اما اندکی از سهم بازندگان: • بازندگی در یک نظام مردمسالار با امر به ظاهر متناقضی مواجه است: ۱. بخاطر رقابت، سیاست های برندگان اشتباه است! ۲. بخاطر رای مردم (و تایید شورای نگهبان و...) باید آن سیاست ها اجرا شود! ⬅️ راه مردمسالاری دینی، احترام به رای مشروع و اکثری مردم و پذیرش شرافتمندانه باخت است؛ اینجور کل سیستم مردمسالاری دینی، محفوظ و قوی می ماند و زمینه مشارکتهای بعدی و تغییر بدون خشونت سیاستهای جاری را فراهم می کند. • بازندگان بجای زیر سؤال بردن مشروعیت سیستم(مثل۸۸) یا مشروعیت منتخبین(مثل۹۲)، درست باختن و باخت مردم سالار را نهادینه کنند. • برندگان نیز باید آنها را مخالفین وفادارِ بپذیرند؛ حتی آنها را در اموری بازی دهند. در برخی کشورها به لیدرهای طیف بازنده اجازه داده می شود در شورای قانون گذاری نظرات خود را بدون واسطه اعلام کنند؛ یا در برابر تشکیل کمیته های تحقیق و تفحص کمتر مقاومت کنند؛ یا حتی روزهایی را به آنها اختصاص دهند تا بازندگان بتوانند دستور کار مجلس را تعیین کنند؛ و حتی کرسی های مهمی از کمیسیون ها را به برندگان اقلیت دهند! ⚠️ اما روشهای غیرمردمسالار بازندگی: ۱. نپذیرفتن باخت و زیر سؤال بردن مشروعیت سیستم! ۲. اختلال آفرینی در سیاستهای رای آورده ی در چارچوب نظام! ۳.نامشروع خواندن برندگانِ (رای اکثریت که توسط دستگاه شرعی و قانونی هم تایید شده اند) و درخواست حذف کامل آنها از سیستم! ۴.تقسیم مردم به "واقعی" و "نامردم" ! ادعا کنند: تنها صدای صادقانه مردم آنهایند! بالتبع در لفافه، مردمی که به آنها رای نداده اند را نامردم می دانند! ۵. سوء استفاده و مصادره رای ندهنده ها به نام "اکثریت خاموش"! ادعا کنند: اگر اکثریت خاموش، صدایشان را بلند کنند، اینها پیروزند! گاه جلوتر رفته ادعا می کنند: صدای اکثریت را خفه کرده اند! ⬅️ شما قضاوت کنید بازندگان اصلاح طلب و اصولگرا، حزب اللهی و غیر آن در دهه های اخیر چقدر از این روشها استفاده کرده اند؟! بعد از نقطه های درخشان مشارکتهای حداکثریِ کاملا رقابتی، چقدر اخلاق بد باخت _از همه جناح ها_ بروز کرده است؟! برآیند کلی آن در فرهنگ سیاسی، بی اعتمادی به خود نظام مردمسالار و سیستم انتخابات شده است. برندگان امروز، بازندگان دیروزند و بالعکس؛ اینها هم در کنار برگزار کنندگان در کاهش مشارکتها سهیم اند! 📝 محسن قنبریان ۲۳ بهمن۱۴۰۲ ....................... ۱) مقاله یان ورنر مولر را در اینباره بخوانید ☑️ @m_ghanbarian