💠 عشق و ارادت
▪️ جریان نهضت ابی عبدالله (علیه السلام) و کربلا خصوصاً روز #عاشورا با قطع نظر از ملاحظات فراوان علمی و عملی که وجود دارد، #عشق_و_ارادت_محض است و هرگز با هیچ ظرفیت عقلی و معیارهای ذهنی و فکری به نصاب در نمی آید. هیچ کس نمی تواند با ترازوی عقل و با میزان فهم و فکر و اندیشه، این حقیقت والا را توزین کند و بیابد و به بدی یا احیاناً خیر آن بخواهد از جایگاه عقل برهانی فتوا و نظر بدهد. اگر کسی به #میدان_عشق و ارادت نیامده باشد، #اهل_عشق و دوستی و قلب نباشد نمی تواند جریان #کربلا را آن گونه که هست تحلیل کند. ظرف و کاسه عقل کمتر از آن است و کوچک تر از آن است که دریای بیکران #نهضت_ابی_عبدالله و قیام #عاشورا را به ترازو بگیرد و بخواهد آن را وزن کند و لذا باید با #عشق، با ارادت و با همه وجود به میدان آمد تا یک بهره ولو اندکی انسان از این دریای بیکران ببرد.
▪️ بزرگانی که نگاه آنها نسبت به جریان #کربلا یک نگاه از جایگاه ارادت و عشق و قلب بود، بهره های فراوانی بردند. در روزگار ما، #امام_خمینی (رضوان الله علیه) با جریان کربلا ضمن اینکه از منظر مباحث عقلی و بررسی آن نهضت به لحاظ مسائل تاریخی و نظایر آن داشتند اما روح و اصل جریانی که امام (رضوان الله تعالی علیه) با قصه #کربلا داشت از جایگاه قلب و دل بود. او که می گفت ما هر چه داریم به #برکت_محرم_و_صفر است او می دید آنچه خیر است در قالب یک عشق و ارادتی که نسبت به #حسین_بن_علی است برای جامعه ما می آید و اگر اکنون جامعه ما مصونیت پیدا کرده و به عزت رسیده است برای این است که با #عشق_و_ارادت نسبت به سالار شهیدان حسین بن علی حرکت می کند.
▪️ این بیانی که در زیارات وجود دارد «اللَّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیای مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَمَاتِی مَمَاتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ص» این فراتر از ذهن و فکر و عقل و هوش و نظایر آن است البته همه اینها در رکاب #عشق و در رکاب #قلب هستند که #عقل با تمکین این معنا را پذیرفته است. عقل می فهمد که جایگاه #کربلا و سفر #عاشورا جز از راه عشق و ارادت نیست. شخصیت های ممتازی همانند #آیت_الله_جوادی_آملی زیست ارادتمندانه ایشان نسبت به سالار شهیدان از آثار، رفتار، گفتار و کردارشان مشخص است. به هر حال شخصیتی که در حدّ یک مرجع تقلید هستند کنار منبر نمی نشینند بلکه بالای منبر می روند، نه تنها بالای منبر می روند از #حسین_بن_علی می گویند، از نهضت او می گویند، بلکه به شدت می گریند و عشق و ارادت خودشان را در قطرات اشکی که از ایشان صادر می شود بیان می کنند. در یکی از بیانات خود فرمودند که #حسین_بن_علی فرمود: «وَ قَتِیلِ الْعَبَرَات»، «عبرات»؛ یعنی آن قطره های اشکی که از چشم جاری می شود به روی گونه می ریزد و عبور می کند، نه «قَتِیلُ العَبَرَة» بلکه «قَتِیلِ الْعَبَرَات». حضرت #آیت_الله_جوادی_آملی این گونه برای آقا ابی عبدالله (علیه السلام) اشک می ریختند و در گفتار و رفتار و کردار خود این گونه می زیستند که «اللَّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیای مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد».
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
◀️ ویژه برنامه تولیدی محرم
تاریخ: 1392
🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 سخنرانی محرم
#جلسه_ششم
#مجازی
موضوع: قدرت اجتماعی در نهضت حسینی
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
#محرم
#سال1400
🆔 @m_vaezjavadi
💠 نور خدا
▪️ خدای عالم خود را به عنوان حق مطلق و نامحدود معرفی می کند: ﴿ذلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقّ﴾ و در مقابل حق یعنی خدای عالم هیچ حقیقتی وجود ندارد هر چه که هست محکوم به عدم و نیستی است، او #هستی_مطلق است و در مقابل او جز نیستی چیز دیگری نیست. اما آنچه از او صادر می شود به عنوان نماینده، ظهور و جلوه حق، اموری است که باید آنها مورد توجه باشد و هر چه که از حق (سبحانه و تعالی) صادر نشده است و جدا نشده است می شود باطل و امر ناصحیح.
▪️ خدای عالم می فرماید که ﴿الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ﴾ #حق آن امری است که از ناحیه خدای عالم صادر شود، چون جز خدا حق نیست و جز خدا مصدر حق نیست و خدای عالم حق را در نظام هستی در دو بال تکوین و تشریع قرار داده است و وحی را و قرآن را به عنوان ظهور حق معرفی کرده است که تردیدی در آن نیست. برای اینکه حق مستقر و ثابت شود و جامعه از حق برخوردار شود و در مسیر حق به حقانیت برسد و متحقق به حق شود، باید مبارزه بین حق و باطل شکل پیدا کند. یکی از بارزترین مبارزه های بین حق و باطل مبارزه ای است که سالار شهیدان #حسین_بن_علی در جریان مبارزه علیه ظلم و ستم و بیدادگری در عصر و روزگار خودشان انجام دادند.
▪️ مبارزه با ظلم و اثبات حق طبعاً با دشواری هایی همراه است با صعوبت هایی همراه است احیاناً مظلومیت هایی، محجوریت هایی، قتل و غارت هایی همان گونه که نسبت به سالار شهیدان حسین بن علی انجام شد بدترین و زشت ترین و قبیح ترین حرکت هایی که از جبهه باطل علیه حق می شود که انجام شود انجام شد؛ یعنی وقتی عمر سعد ملعون تصمیم گرفت که بدن مطهر ابی عبدالله را زیر سمّ ستوران بگیرد می خواست آن بدن خاکمال شود. اندیشه باطل امویان این بود برای اینکه این فکر و اندیشه حسین بن علی با خاک یکسان شود بدن را با خاک یکسان کنند. فکر می کردند که اگر سر از بدن جدا شود و بدن زیر سمّ اسب برود، این باعث می شود که این اندیشه هم از بین برود، در حالی که اراده الهی این است که #حسین_بن_علی نور خداست و نور خدا خاموش شدنی نیست.
▪️ نکته ای که قابل توجه است این است این حرکت که علیه ظلم و ستم بوده، با #مظلومیت همراه است با محجوریت همراه است با سوزاندنِ درِ خانه همراه است با سیلی زدن همراه است همه اینها وجود دارد و ما که پیروان #مکتب_سالار_شهیدان حسین بن علی و مکتب علی بن ابیطالب (علیه السلام) هستیم این مبارزه با ظلم را به عنوان یکی از روش های اصلی در حیات خودمان داریم و در سایه این مبارزه با ظلم هر گونه مظلومیت و محجوریت را که می بینیم در مقابل آن حزن و اندوه و عذاب و ماتم داریم.
▪️ جامعه اسلامی ما باید بداند که عزاداری منهای #فرهنگ_مقاومت و ظلم ستیزی معنا ندارد. یک نوع گریه عاطفی کردن و عزاداری کردن و احیاناً در جبهه حق خود را در مسیر حزن و اندوه قرار دادن بدون اینکه مقاومت را بتوانند در خود ایجاد کنند این یک امر کم اجر و کم ثوابی است. فرهنگ عزاداری ما با #فرهنگ_مقاومت ما عجین و همراه است و آمیخته است همان گونه که در #زیارت_عاشورا ما می بینیم از یک طرف نفرین و لعن نسبت به دشمنان، از آن طرف هم گریه و اشک و آه است. امیدواریم که جامعه ما فرهنگ عزاداری را در متن اصل اصیل #مقاومت ببینند و تقویت کنند.
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
◀️ ویژه برنامه تولیدی محرم
تاریخ: 1392
🆔 @m_vaezjavadi
💠 حیات حسینی
▪️ نگاه به #جریان_کربلا از منظرهای مختلف امکان پذیر است. انسان های عارفی که عاشقانه و عارفانه قضایا را می نگرند نسبت به جریان ابی عبدالله (علیه السلام) #نگرش_عرفانی از راه عشق و قلب دارند. آنانی که از منظر عقل تحلیل می کنند قصه کربلا و داستان نمیر و زنده و پاینده کربلا را از #جایگاه_عقل مورد تحلیل و بررسی قرار می دهند، عده ای هم نگاه عاطفی و احساساتی با جریان کربلا دارند. اما شخصیت های ممتاز جامعی که هم جهت قلبی و شهودی برای آنها برجسته است، هم جهت عقلی و برهانی و تحلیلی برای آنها ظاهر و بارز است و هم در نهایت عاطفه و احساس و قریحه هستند، نگرش های جامعی دارند.
▫️ #آیت الله_جوادی_آملی با توجه به جامعیت نگاهشان و جامعیت وجودی شان نسبت به این مسئله، با #جریان_کربلا از منظرهای مختلفی نگرش دارند و بینشی که نسبت به جریان کربلا دارند یک جریان عاطفی در عین حال در نهایت عقلانیت و تحلیل های عقلی عمیق و در عین حال از نگرش های عرفانی و در نهایت هم آن ذوق الهی سالار شهیدان که در قتلگاه می گفت: «إلهِی رِضًی بِقَضائِکَ تَسلِیمًا لأمْرِکَ لا مَعبودَ سِواکَ»[1] همه اینها برای حضرت #آیت_الله_جوادی_آملی دارای وجاهت است. آنچه که از آثار ایشان در کتاب #حماسه_و_عرفان و در کتاب #شکوفایی_عقل_در_پرتو_نهضت_حسینی یا #کوثر_کربلا یا #کوثر_اربعین و سایر آثاری که آیت الله جوادی آملی داشتند، چون شخصیت جامعی هستند هم از جایگاه انسان شناسی به مسئله می نگرند، هم از #جایگاه_توحیدی به مسئله می نگرند، هم از جایگاه اجتماعی و نگرش های فرهنگی و اجتماعی و هم از جایگاه سیاسی اجتماعی می نگرند و همچنان که خود صاحب نگرش و بینشی جامع هستند نسبت به کربلای ابی عبدالله از منظرهای مختلف می نگرند و آنانی که نگرش عارفانه و عاشقانه دارند #آیت_الله_جوادی_آملی آن منظر را برای آنها باز می کنند و آن بوستان و گلستان عشق و ارادت #حسین_بن_علی در صحنه توحید را در حقیقت برای آنها نمودار می کنند. آنانی که به دنبال تحلیل و بررسی عقلی مسئله کربلا هستند، با تحلیل های عقلی و بیان عقلانی واضح و روشن این مسائل را باز می کنند. آنانی که نگرش های کلامی دارند و در مباحث اعتقادی بحث ها را دنبال می کنند، آیت الله جوادی آملی در آثارشان خصوصاً در کتاب #حماسه_و_عرفان این بُعد را باز می کنند که نهضت ابی عبدالله (علیه السلام) از آن جهت بوده است که سنّت پیامبر گرامی اسلام را و عترت را #احیا کنند و نظام امامت که عبارت است از حفظ و بقای دین و پایداری امت و جامعه که اینها شئون امامت هست را رعایت می کنند.
▪️ به هر حال آثار #آیت_الله_جوادی_آملی چون بر اساس جامعیت و نگرش جامعه خودشان هست، از یک سو؛ و ظرفیت نهضت کربلای ابی عبدالله هم این جهات را دارد، از سوی دیگر؛ یعنی این نهضت برای همه از کرّوبیان گرفته تا ملکوتیان تا جبروتیان تا مُلکیان و ناسوتیان، حتی اشک و آهی که در این نهضت وجود دارد از #اشک_و_آه حضرت آیت الله جوادی آملی الهام گرفته می شود و همگان این چهره آیت الله جوادی آملی را، هم در عکس و تصویر و فیلم دیده اند و هم در آثار و کتاب های ایشان.
▫️ امیدواریم که خدای عالم حقیقت #نهضت_کربلای_حسینی را برای همه ما آن گونه که هست نمایان بسازد و همه ما بر اساس «اللَّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیای مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَمَاتِی مَمَاتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ص»،[2] زیست و مرگ و حیات و دنیا و برزخ و قیامت خود را بر اساس زندگی حضرت بسازیم.
[1] . مقتل الحسین، مقرم، ص 367.
[2] . مصباح المتهجد و سلاح المتعبد، ج2، ص775.
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
◀️ ویژه برنامه تولیدی محرم
تاریخ: 1392
🆔 @m_vaezjavadi
خوانش-کتاب-المظاهر-الالهیة-فی-اسرار-العلوم-الکمالیة-جلسه-یازدهم.mp3
12.32M
💠 صوت درس #فلسفه
⬅️ خوانش و شرح کتاب #المظاهر_الالهیة_فی_اسرار_العلوم_الکمالیة – جلسه 11
✅ با حضور اساتید مطرح فلسفه سیاسی
و اعلم أنّ شمول الوجود للأشیاء لیس كشمول الكلّی للجزئیات، بل شموله من باب الانبساط و السریان على هیاكل الماهیات سریانا مجهول التصوّر. و هو فی ذاته لیس بجوهر و لا عرض، لأنّ كلاّ منهما «عنوان» لماهیة كلّیة.
#ص26 و 27
تاریخ نشست: 1393/01/21
✍️ نشست های علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
💠 #مصاحبه
هدف اصلی قیام #امام_حسین_علیه_السلام آزادسازی دین از دستگاه ظالمانه اموی بود.
👇👇👇👇👇
💠 حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی:
هدف اصلی قیام #امام_حسین_علیه_السلام آزادسازی دین از دستگاه ظالمانه اموی بود.
▫️ حجتالاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی در مصاحبه با #خبرگزاری_مهر، بیان داشت: سالار شهیدان #حسین_بن_علی چون عین دین است آنچه را که عمل میکند به عنوان یکی از منابع دین و نه مبانی (چون مبانی را از منابع می گیرند) شناخته می شود.
▫️عملکرد سالار شهیدان #حسین_بن_علی_علیهم_السلام به عنوان یک منشأ اصیل برای دین شناخته می شود و فقها و دانشمندان و کارشناسان علوم اسلامی بر اساس اعمال و رفتار و سخنرانیهای #امام_حسین_علیه_السلام مبانی دین را استخراج می کنند.
▫️ آنچه را می توانیم بیاموزیم این است که دین اقتضایش آن است که هرگز یک #انسان_آزاده با حاکمیت ظلم و ظالم سازگاری ندارد بلکه با او در ستیز است.
▫️ #امام_حسین_علیه_السلام به عینیت دین، رسالت خود را انجام دادند. دین برای اهل بیت علیهم السلام و برای امام دو رسالت و وظیفه اصلی تعیین کرده است. نخست صیانت و پاسداری از #حقیقت_دین که تفسیر دین، تبیین از دین، صیانت دین، حفاظت از #حدود_دین یکی از رسالتهای آنان برشمرده می شود و دیگر حفظ جامعه و وحدت امت اسلامی انسانی و برای رشد و شکوفایی امت اسلامی تلاش کردن. این دو هدف عمده ای است که از ناحیه الهی به عنوان وظایف و رسالت بیان شده است.
▫️ #امام_حسین_علیه_السلام جهت اصلی قیامش، #آزاد_سازی_دین است.
دین در مقام تجلی و ظهور به وجود #اهل_بیت وابسته است همان طور که در مقام متجلی و فاعل، دین اراده تشریعی از حق تعالی است.
متن کامل مصاحبه :
https://b2n.ir/d09115
news.esra.ir
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
71-69. المظاهر الإلهیة في أسرار العلوم الكمالیة.mp3
10.26M
💠 صوت درس #فلسفه
⬅️ خوانش و شرح کتاب #المظاهر_الالهیة_فی_اسرار_العلوم_الکمالیة – جلسه 69
✅ با حضور اساتید مطرح فلسفه سیاسی
تذنیب
اعلم أنّ الروح إذا فارق البدن العنصری، یبقى معه أمر ضعیف الوجود من هذا البدن، قد عبّر عنه فی الحدیث ب «عجب الذنب». و قد اختلفوا فی معناه.
.
#ص102 و 103
تاریخ نشست: 1400/06/01
✍️ نشست های علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
حجتالاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی در گفتوگو با ایکنا:
محمدرضا حکیمی عالِم اجتماع بود / اندیشههای حکیمی نادیده گرفته شد
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
حجتالاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی در گفتوگو با ایکنا:
محمدرضا حکیمی عالِم اجتماع بود / اندیشههای حکیمی نادیده گرفته شد
استاد محمدرضا حکیمی عالم اجتماع بود، نه عالم کتاب و کتابخانه که خود را در فضای مسائل اعتباری، ذهنی و انتزاعی محبوس کند. ویژگی بارز ایشان این بود که همواره خود را در فضایی میدید که بتواند در جامعه مؤثر باشد و فقط شعار عدالتخواهی نمیداد، بلکه اصلاً سبک زندگیاش بر مبنای عدالت بود.
تمایزی که بهطور مشخص میتوان در اندیشه استاد محمدرضا حکیمی مشاهده کرد، عدالتخواهی، حقطلبی و اجرای عدالت و حق در کنار علم و دانش و آگاهی و معرفت اصیل، باور نسبت به منابع وحیانی، بهرهمندی از کتاب و سنت و همچنین اعتقاد و باور به حقیقت ولایت است که سرچشمه همه این اندیشهها را در کتاب حماسه غدیر ایشان میتوان مشاهده کرد.
بسیاری ایشان را بهعنوان اندیشمند، متفکر، عدالتخواه و صاحبنظر در علم و دانش میشناختند و معرفی کردند و پیام تسلیت دادند، ولی با وجود عدالتخواهی و قسططلبی که استاد محمدرضا حکیمی بارها در گفتار، نامهها و یادداشتی که به مناسبت جشنواره فارابی و تدفین پیکر شهدا داشت، کمتر به مسائل فکری ایشان توجه شده است.
متن کامل مصاحبه👇👇👇
https://b2n.ir/t30499
news.esra.ir
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
72-70. المظاهر الإلهیة في أسرار العلوم الكمالیة.mp3
11.7M
💠 صوت درس #فلسفه
⬅️ خوانش و شرح کتاب #المظاهر_الالهیة_فی_اسرار_العلوم_الکمالیة – جلسه 70
✅ با حضور اساتید مطرح فلسفه سیاسی
المظهر الرابع فی ماهیة القبر و عذابه و ثوابه
اعلم أنّ للإنسان الكامل فی أیام كونه الدنیاوی أربع حیاتات: النباتیة و الحیوانیة و النطقیة و القدسیة... .
.
#ص105
تاریخ نشست: 1400/06/02
✍️ نشست های علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در پی ارتحال حجت الاسلام و المسلمین اسدپور
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در پی ارتحال حجت الاسلام و المسلمین آقای حسین اسدپور از اساتید و فضلای حوزه علمیه و مدیر سابق موسسه آموزش عالی حوزوی اسراء، پیام تسلیتی صادر نمود.
متن پیام ایشان بدین شرح است:
انا لله وانا اليه راجعون
رحلت و كوچ ابدى مسافر عالم بقا و شتابنده زود هنگام عالم فنا جناب حجت الإسلام والمسلمين آقاى حسين اسدپور(طاب ثراه) به باور نمى آيد.
سالهاى متمادى با اين دوست فاضل، متخلق، ساده زيست و با انگيزه بالاى ايمانى و دينى هم بحث و هم درس بودم و جز ادب، اخلاق، محبت و رفاقت مشاهده نكردم.
جديت در تدريس و آموزش شايسته طلاب، اهتمام به اخلاق و فضائل، نگرانى انحراف از مسير راستين انقلاب و انديشه هاى امام راحل (رحمة الله عليه)، از ويژگى هاى اين انسان شايسته و گرامى بود.
گرچه عمر عزيز او طولانى نبود و در اواخر عمر با پاره اى از بيماريها دست در گريبان بود اما داشتن فرزندى فاضل و موفق و نيز دامادى بهرهمند از علم و كمال، خانواده اى علمى و فرهنگى و دينى ساخت كه هم آن رحيل سعيد را خشنود مى نمايد و هم كاروان علمى شكل يافته نام او را زنده و مانا نگاه خواهند داشت. براى آن رفيق شفيق كه فقدان زود هنگام او داغى فراموش ناشدنى است ، از درگاه الهى جايگاه رضوانى و براى عموم بازماندگان بشارت صابران را مسئلت دارم.
مرتضى جوادى آملى
شهريور ١٤٠٠
#پیام_تسلیت
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
@M_vaezjavadi
خوانش-کتاب-المظاهر-الالهية-في-اسرار-العلوم-الکمالية-جلسه-دوازدهم.mp3
12.55M
💠 صوت درس #فلسفه
⬅️ خوانش و شرح کتاب #المظاهر_الالهیة_فی_اسرار_العلوم_الکمالیة – جلسه 12
✅ با حضور اساتید مطرح فلسفه سیاسی
و إذا كان العالم واحدا، كان إله العالم و صانعه واحدا لا شريك له في الإلهية، كما لا شريك له في ذاته....
#ص28 و 29
تاریخ نشست: 1393/01/28
✍️ نشست های علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 انگیزه قیام سید اشهداء
▫️ حسین بن علی (علیه السلام) با انگیزه #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر خروج خودش را اعلام کرده است و هرگز بدون ایجاد یک #شرایط_اجتماعی و قدرت اجتماعی شایسته در مقابل این قدرت جهنمی یزیدی بر نمی خواست.
▫️ بنابراین بایستی که #حسین_بن_علی_علیه_السلام گفتمان هایی را ایجاد می کرد، شرایطی را در جامعه رقم می زد که مطابق با آن شرایط بتواند گفتمان حاکم را مغلوب کند و #گفتمان_شایسته را غالب و قاهر کند.
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
◀️ سخنرانی مجازی محرم
تاریخ: 1400
🆔 @m_vaezjavadi
پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در پی ارتحال حجت الاسلام عبدالمحمود جهانگیری
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در پی ارتحال حجت الاسلام عبدالمحمود جهانگیری، مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان پیام تسلیتی صادر نمود.
متن پیام ایشان بدین شرح است:
انا لله وانا اليه راجعون
رحلت فاضل ارجمند حجة الإسلام آقاى عبدالمحمود جهانگيرى از خسارت هاى سنگين و ضايعه اى اسفناك است.
بنده كه مدت نسبتاً طولانى با ايشان محشور بودم، جديّت، پرسشگرى، دقت و نظم در امور علمى را در ايشان مشاهده نمودم و از حضورشان در جلسه درس لذٌت مى بردم. اميدوار بودم تا اين چهره علمى مستعد و با انگيزه بتواند معلّمى علم مدار و مربّى اخلاق محور بوده و حوزه هاى علميّه را از علم و فضل خويش بهره مند سازد.
خبر سفر ابدى غير منتظره ايشان آب سردى بود بر اين شعله اميد و پرده اى تاريكى بر اين نور از افق بر آمده.
موفقيت هاى ايشان در عرصه تبليغ، تدريس و مديريت نشان آشكارى بود از آينده درخشان اين برادر گرامى.
و چون چاره اى جز تسليم و ياورى بهتر از صبر نيست بر اين سفر كرده ديار ملكوت، سلام و تحيت ملائك را گوارا دانسته و بر همه بازماندگان خصوصا خانواده گرامى از درگاه الهى صبر باورمندان و پاداش صابران را آرزو داريم.
مرتضى جوادى آملى
شهريور ١٤٠٠
🔹لازم به ذکر است مرحوم جهانگیری، چندین سال از محضر استاد مرتضی جوادی آملی در قم بهره برده بودند و نمایندگی طلاب هرمزگان در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، عضویت در هیئت علمی و تصدی معاونت آموزش دانشکده علوم قرآنی بندرعباس و مدیر حوزه علمیه خواهران قم در هرمزگان در کارنامه حجت الاسلام جهانگیری دیده می شود. وی همچنین حافظ کل قرآن کریم بود.
حجت الاسلام جهانگیری بامداد سهشنبه ۲شهریور ۱۴۰۰ پس از یک ماه مبارزه با بیماری منحوس کرونا، در سن ۳۷ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
پیام_تسلیت
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
@m_vaezjavadi