eitaa logo
مائده آسمانی
107 دنبال‌کننده
5 عکس
1 ویدیو
775 فایل
"مائده آسمانی" گزیده ای از تفاسیر قرآن کریم، پخش شده از رادیو کرمان با کارشناسی حاج محمود خالقی ادمین: @Habib_khaleghi کانال تلگرام: https://t.me/maede_aasmani
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حبیب
M-A-yoosof 006.mp3
9.14M
🔈برنامه 006، آیه 1 و 2 🌺چکیده این برنامه: 🔹برخی گفته‌اند بای «» برای «» است؛ یعنی «أستعین بسم الله ...» از نام و کمک می‌گیرم. کمک گرفتن از خداوند سبب می‌شود کار با و نتیجه‌بخش باشد و انسان دیگر برای غیر خدا و حتی برای خودش نبیند. 🔹برخی نیز گفته‌اند «أشرع» در تقدیر است؛ یعنی «أشرع بسم الله ...» با نام خداوند آغاز می‌کنم. کاری با نیز سبب می‌شود کار با و نتیجه‌بخش باشد؛ علاوه بر این که کاری که با نام خدا آغاز می‌گردد، و مورد خواهد بود، نه بد و . 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 007.mp3
8.66M
🔈برنامه 007، آیه 1 و 2 🌺چکیده این برنامه: 🔹یکی از این است که با و از شمول کارش را آغاز می‌کند. 🔹وقتی کسی کاری را با «بسم الله ...» آغاز می‌کند، به گونه‌ای آن کار را انتخاب می‌کند که و مورد باشد؛ یعنی کسی که «بسم الله ...» می‌گوید، دیگر با این «بسم الله ...» کار بد نمی‌کند. 🔹«» خداوند است که به همه کمالات او اشاره دارد. 🔹«» و است؛ یعنی اسمی است که تنها بر خداوند اطلاق می‌شود و برای انسان‌ها به کار نمی‌رود؛ اما معنایش خداوند است که هم شامل می‌شود و هم . 🔹«» و است؛ یعنی اسمی است که بر انسان‌ها هم اطلاق می‌شود؛ اما معنایش خداوند است که تنها شامل مؤمنان می‌گردد. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 008.mp3
9.18M
🔈برنامه 008، آیه 1 و 2 🌺چکیده این برنامه: 🔹بعد از لفظ «»، وصف «» و «» ذکر شده است که به اشاره می‌کند. 🔹در شبانه‌روز واجب است 60 بار را یاد کنیم، به این صورت که روزانه پنج نوبت واجب است که دو نخست هر نماز، دارد؛ یعنی روزانه ده بار حمد و سوره می‌خوانیم. در «بسم الله ...» سوره حمد و در آیه سومِ آن و در «بسم الله ...» سوره پس از حمد، «الرحمن الرحیم» آمده است؛ یعنی مجموعاً در هر رکعت شش بار، و در کل شبانه‌روز 60 بار را به زبان می‌آوریم. 🔹این توجه ویژه به رحمت، نشانه‌ی این است که ما باید به رحمت خداوند تمسک کنیم و خودمان نیز مظهر و باشیم تا به برسیم. 🔹در روایات آمده که خداوند رحمت خویش را صد قسمت کرده و یک قسمت آن را در بین همه موجودات ـ نه فقط انسان‌ها ـ پخش نموده است و 99 قسمت باقی را برای بندگان در نگه داشته است. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 009.mp3
10.27M
🔈برنامه 009، آیه 1 و 2 🌺چکیده این برنامه: 🔹29 سوره از سوره‌های ، با آغاز می‌شوند، از جمله سوره یوسف. 🔹مرحوم قدّس سرّه 12 قول درباره معنای حروف مقطعه ذکر کرده‌اند که مهم‌ترین آنها به این شرح است: 👈این حروف بر دلالت می‌کنند؛ مثلاً «الم» یعنی «أنا الله أعلم». 👈از آنجا که قرآن از این حروف تشکیل شده و این حروف یافته‌اند، خداوند به این حروف یاد کرده است؛ مثلاً «ن» یعنی قسم به «نون». 👈این حروف در راستای قرآن بیان شده‌اند؛ یعنی مواد اولیه قرآن همین حروف است که در اختیار و است. اگر می‌توانند مثل آن را بیاورند! 👈برای مشرکان و کفّار در هنگام ، از این حروف استفاده شده است. 👈✅(نظر خود علامه:) این حروف هستند بین و ؛ زیرا می‌بینیم سوره‌هایی که حروف مقطعه یکسان دارند، مضمونشان شبیه هم است. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 010.mp3
8.35M
🔈برنامه 010، آیه 1 و 2 🌺چکیده این برنامه: 🔹در آیه نخست سوره یوسف، تعبیر «تلک» (اشاره به دور) برای به کار رفته است. این کاربرد، برای دلالت بر است، مثل آن که به مخاطب نزدیک خود، بگوییم: «آن جناب». 🔹خداوند تعالی اوصافی را برای قرآن در خود قرآن ذکر کرده است؛ از جمله: ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، . 🔹پرسش: اگر قرآن «مبین» و آشکار است، پس چه نیازی به داریم؟ 👈پاسخ نخست: که قرآن برای فرموده، در و و و ، آشکار است، به گونه‌ای که همه ـ چه باسواد و چه بی‌سواد، کوچک و بزرگ، زن و مرد ـ آنها را می‌فهمند. اما قرآن به تفسیر نیاز دارد و ممکن است کاملاً و نباشد. 🔹پاسخ‌های بعدی در برنامه‌های آینده خواهد آمد ان شاء الله. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 011.mp3
10.06M
🔈برنامه 011، آیه 1 و 2 🌺چکیده این برنامه: 👈پاسخ دوم: ممکن است برخی جاهای قرآن داشته باشد؛ اما از این جهت که «إنّ القرآن یفسّر بعضه بعضا» این ابهام توسط آیات دیگر برطرف می‌گردد. بنا بر این، مجموعه‌ی و بدون ابهام است؛ چون ابهام برخی آیات، توسط برخی دیگر، رفع شده‌اند. 👈پاسخ سوم: قرآن ظاهرش آشکار است؛ اما بطونی دارد که آشکار نیستند و به نیاز دارند. 🔹 داشتن قرآن به این معنا نیست که قرآن در و است؛ بلکه بدین معنا است که ما در حجاب و نقابیم و باید با و این حجاب‌ها را برطرف کنیم تا به بطون قرآن پی ببریم. 🔹خداوند برای هیچ موجودی به اندازه قرآن، خودش را به کار نبرده است، حتّی برای اسلام صلی الله علیه و آله. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 012.mp3
9.01M
🔈برنامه 012، آیه 3 🌺چکیده این برنامه: 🔹هدف از ، و است. 🔹 و ، ظاهری به ، نگاه کردن به آن و مانند اینها خوبند و ثواب دارند؛ اما همه مقدمه‌ای برای تحقق ، یعنی تعقل و تدبّرند. 🔹پرسش: چرا قرآن به غیر نازل نشد؟ 👈پاسخ: وقتی پیامبری در میان مردمی مبعوث می‌گردد، قاعدتاً باید با زبان خودشان سخن بگوید و نیز باید به همان باشد؛ «ما أرسلنا من رسول إلا بلسان قومه». 🔹پرسش: چرا صلّی الله علیه و آله در میان مبعوث گردید؟ 👈پاسخ: شاید یکی از حکمتهای این امر، چنین باشد که قوم عرب در آن زمان، بسیار بود و در برابر نمی‌شد؛ اما غیر عرب این چنین نبود. (تاریخ خوبی بر این مدّعا است!) 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir