eitaa logo
مائده آسمانی
106 دنبال‌کننده
5 عکس
1 ویدیو
775 فایل
"مائده آسمانی" گزیده ای از تفاسیر قرآن کریم، پخش شده از رادیو کرمان با کارشناسی حاج محمود خالقی ادمین: @Habib_khaleghi کانال تلگرام: https://t.me/maede_aasmani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 009.mp3
10.27M
🔈برنامه 009، آیه 1 و 2 🌺چکیده این برنامه: 🔹29 سوره از سوره‌های ، با آغاز می‌شوند، از جمله سوره یوسف. 🔹مرحوم قدّس سرّه 12 قول درباره معنای حروف مقطعه ذکر کرده‌اند که مهم‌ترین آنها به این شرح است: 👈این حروف بر دلالت می‌کنند؛ مثلاً «الم» یعنی «أنا الله أعلم». 👈از آنجا که قرآن از این حروف تشکیل شده و این حروف یافته‌اند، خداوند به این حروف یاد کرده است؛ مثلاً «ن» یعنی قسم به «نون». 👈این حروف در راستای قرآن بیان شده‌اند؛ یعنی مواد اولیه قرآن همین حروف است که در اختیار و است. اگر می‌توانند مثل آن را بیاورند! 👈برای مشرکان و کفّار در هنگام ، از این حروف استفاده شده است. 👈✅(نظر خود علامه:) این حروف هستند بین و ؛ زیرا می‌بینیم سوره‌هایی که حروف مقطعه یکسان دارند، مضمونشان شبیه هم است. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 010.mp3
8.35M
🔈برنامه 010، آیه 1 و 2 🌺چکیده این برنامه: 🔹در آیه نخست سوره یوسف، تعبیر «تلک» (اشاره به دور) برای به کار رفته است. این کاربرد، برای دلالت بر است، مثل آن که به مخاطب نزدیک خود، بگوییم: «آن جناب». 🔹خداوند تعالی اوصافی را برای قرآن در خود قرآن ذکر کرده است؛ از جمله: ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، . 🔹پرسش: اگر قرآن «مبین» و آشکار است، پس چه نیازی به داریم؟ 👈پاسخ نخست: که قرآن برای فرموده، در و و و ، آشکار است، به گونه‌ای که همه ـ چه باسواد و چه بی‌سواد، کوچک و بزرگ، زن و مرد ـ آنها را می‌فهمند. اما قرآن به تفسیر نیاز دارد و ممکن است کاملاً و نباشد. 🔹پاسخ‌های بعدی در برنامه‌های آینده خواهد آمد ان شاء الله. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 011.mp3
10.06M
🔈برنامه 011، آیه 1 و 2 🌺چکیده این برنامه: 👈پاسخ دوم: ممکن است برخی جاهای قرآن داشته باشد؛ اما از این جهت که «إنّ القرآن یفسّر بعضه بعضا» این ابهام توسط آیات دیگر برطرف می‌گردد. بنا بر این، مجموعه‌ی و بدون ابهام است؛ چون ابهام برخی آیات، توسط برخی دیگر، رفع شده‌اند. 👈پاسخ سوم: قرآن ظاهرش آشکار است؛ اما بطونی دارد که آشکار نیستند و به نیاز دارند. 🔹 داشتن قرآن به این معنا نیست که قرآن در و است؛ بلکه بدین معنا است که ما در حجاب و نقابیم و باید با و این حجاب‌ها را برطرف کنیم تا به بطون قرآن پی ببریم. 🔹خداوند برای هیچ موجودی به اندازه قرآن، خودش را به کار نبرده است، حتّی برای اسلام صلی الله علیه و آله. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 012.mp3
9.01M
🔈برنامه 012، آیه 3 🌺چکیده این برنامه: 🔹هدف از ، و است. 🔹 و ، ظاهری به ، نگاه کردن به آن و مانند اینها خوبند و ثواب دارند؛ اما همه مقدمه‌ای برای تحقق ، یعنی تعقل و تدبّرند. 🔹پرسش: چرا قرآن به غیر نازل نشد؟ 👈پاسخ: وقتی پیامبری در میان مردمی مبعوث می‌گردد، قاعدتاً باید با زبان خودشان سخن بگوید و نیز باید به همان باشد؛ «ما أرسلنا من رسول إلا بلسان قومه». 🔹پرسش: چرا صلّی الله علیه و آله در میان مبعوث گردید؟ 👈پاسخ: شاید یکی از حکمتهای این امر، چنین باشد که قوم عرب در آن زمان، بسیار بود و در برابر نمی‌شد؛ اما غیر عرب این چنین نبود. (تاریخ خوبی بر این مدّعا است!) 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 013.mp3
8.27M
🔈برنامه 013، آیه 3 🌺چکیده این برنامه: 🔹یکی از ویژگی‌های برجسته ، گستردگی و آن است به گونه‌ای که بهتر از لغات دیگر، را به مخاطب منتقل می‌کند؛ مثلاً گاهی برای یک به زبانی دیگر، باید از چند واژه استفاده کرد. «یبیّن الألسن و لا تبیّنه الألسن» 🔹در ادامه، آیه سوم سوره یوسف ترجمه می‌شود. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 014.mp3
9.31M
🔈برنامه 014، آیه 3 🌺چکیده این برنامه: 🔹خداوند تعالی برای انسان‌ها، ابزارهای مختلفی را به کار برده است، مانند ، ، ، ، و . 🔹یکی از این ابزارها، بیان و سرگذشت پیشینیان است. 🔹داستان، چند ویژگی دارد: 👈مطالب را به صورت در اختیار مخاطب قرار می‌دهد که برای نفوذ در ذهن مخاطب و پذیرش او، مؤثرتر است؛ 👈مخاطب داستان، همه هستند و از هر ، ، ، و گروهی که باشند، همه آن را می‌فهمند و با آن ارتباط برقرار می‌کنند؛ 👈داستان‌ها گذشتگان را بیان می‌کنند و هیچ چیزی مانند از تجربیات گذشتگان و گرفتن از ایشان، نمی‌تواند یک باشد. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir