eitaa logo
جامعه متعادل | مهدی تکلّو
1.6هزار دنبال‌کننده
887 عکس
100 ویدیو
19 فایل
دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی پژوهشگر مطالعات جنسیت و جامعه کانال‌ها و صفحات من⬇️ https://zil.ink/mimte
مشاهده در ایتا
دانلود
اینجا تلاش کردم فارغ از مناقشات سیاسی به شعار زن، زندگی، آزادی نزدیک شوم. این مجاورت احتمالی نویدبخش امیدهایی و هشداردهنده‌ی خطراتی است. بی‌شک تحولات آینده در ایران نسبت مستقیمی با مسائل زنان دارد. از این منظر ضرورت دارد واقعیت زن ایرانی را بهتر درک کنیم و پیش از تحولات بعدی بتوانیم موقعیت درستی اتخاذ کنیم. در اینجا بخوانید: https://gesostu.ir/?p=2506 @Mahdi_Takallou
هدایت شده از مصلحون نوجوان
🔶🔹نشست بصیرتی پیرامون اغتشاشات اخیر با موضوع: نقش دختر انقلابی در آینده ایران و اسلام 💠 ویژه نوجوانان دهم و یازدهم دختر 💠 زمان: پنجشنبه ۵ آبان ، از ساعت ۱۴ 💠 مکان: قم، باجک ۳ ،میدان ادب ،نبش میدان امام صادق ع ، کانون فرهنگی شهید فهمیده 🔰 پخش زنده از طریق اتاق اسکای روم مصلحون نوجوان https://eitaa.com/joinchat/3294691556Cf9d35433f3 🔷 @moslehoun_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢آزمون سخت حکمرانان دینی!💢 🔹پدیده «بهادری جهرمی»، شاید امیدوار کننده‌ترین اتفاق این چند وقت، در سپهر سیاسی کشور است. 🔹سیاست دینی، حضور در مردم می‌خواهد و مردم‌داری . 🔹همین رویه است که سیاست مدار دینی را از لاک عافیت بیرون می‌کشد و به دل حادثه‌ها می‌برد. 🔹همین رویه است که دیوارهای بی‌اعتمادی را فرو می‌ریزد و فرق سیاست مدرن و سیاست دینی را هویدا می‌سازد. 🔹همین رویه است که فارقی است میان تشنگان خدمت و شیفتگان خدمت که متأسفانه سالهاست با سهل‌انگاری در قواعد کارگزاری حکومت دینی، امکان تشخیص و تمیز آنها را به محاق برده‌ایم. 🔹همین رویه است که مفهوم مردم سالاری دینی را عینیت می‌بخشد و باطل سحری خواهد بود بر تور مجازی ـ شیطانی تمدن غربی. 🔹خداوند به ایشان خیر دهد و در این آزمون سخت حکمرانان، بیش از ایشان را موفق و پیروز بدارد.....🤲🌺
جامعه متعادل | مهدی تکلّو
فحش، فاحشه و واقعیت زن ایرانی زن فاحشه چنانچه این توصیف را در مورد خود پذیرفته باشد، احتمالاً رویه‌ی مستمرش به دام افکندن مردان است. در سطح فردی این مرد است که توسط زن آزادی‌اش را از دست می‌دهد و عرفاً به «تور» می‌افتد. از این منظر ظاهراً نوک نیزه‌ی فحشا رو به سوی مرد است و باید زن را ظالم فراست بدانیم. اما اگر نیک بنگریم در همین سطح فردی هم این زن است که از طریق شیءشدگی «خود» را به فروش می‌رساند تا به مقاصدی دست یابد. یعنی در سطح فردی هم، فحشا حتی اگر با عاملیت زن آغاز شده باشد، باز با سلب هویت و تحقیر او پایان می‌یابد. در سطح ساختاری اما حتی همین آغاز و عاملیت زنانه هم وجود ندارد. فاحشه‌گری در سطح ساختاری نوعی صنعت است و عقل سوداگر حاکم بر آن هر زنی را به نحو بالقوه «فاحشه» می‌پندارد. یعنی زن اصلاً فرصت عاملیت‌ورزی ندارد! اساساً در فحشای ساختاری به نحو مضحک و متناقضی، ستاره‌تر شدن به معنای کالایی‌تر شدن و ناانسان‌تر شدن زن است. درحالیکه در فحشای فردی رابطه‌ از نوع زن-مرد است، در سطح ساختاری زن میان فروشنده‌ی مذکر و خریدار مذکر دست‌به‌دست می‌شود؛ یعنی رابطه‌ی مرد-زن-مرد! مرد فروشنده سود می‌کند و مرد خریدار نه فریب زن را می‌خورد و نه به دام او می‌افتد. پس فحشا خصوصاً در وجه امروزینش تماماً علیه زن و نافی عاملیت او است. این وضعیت حاکی از نوعی نابرابری میان زن و مرد در قدرت و استقلال اجتماعی است. «افراد» مونث در دل «ساختارهای» مذکر «هضم» می‌شوند و اصلاً همین نابرابری در وسعت امر اجتماعی زنانه و مردانه است که یکی را به ظرف و دیگری را به مظروف تبدیل می‌کند. لذا من خصوصاً در سطح کلان محمل فحشا را محل قدرت‌نمایی و عاملیت‌ورزی زن نمی‌بینم. محمل قدرت و نفوذ زن جای دیگری است. چه بسا که زن را فطرتاً هم بیش از مرد به حریم و حیا مایل بدانیم. اما جهان اجتماعی فحشا، تصویری از زن را مبنا کرده و از طریق ساختارهایش این تصویر خاص را بر زنان (و مردان) تحمیل می‌کند. جهان اجتماعی یک وجه ساختاری دارد و یک وجه گفتمانی. فحشا در وجه ساختاری همین مجموعه قواعد و نظام‌هایی که بدن زن به متاع تبدیل می‌کند. و وجه گفتمانی (زبانی) این فحشای مردانه، ادبیات جنسی‌ و شوخی‌های جنسی‌ است که سالها در مجلات، رسانه‌ها و ... پمپاژ شده است. وجه سلطه‌گرانه و وحشیانه‌ی این گفتمان، شعارهای علنی قضیب‌محور است. بنابراین هر چه این گفتمان متورم‌تر شود فحشای ساختاری هم مسلط‌تر و محتمل‌تر می‌گردد چرا که این ادبیات جنسی حامل تصویری خاص از روابط زن و مرد است؛ نوع خاصی از مرد و نوع خاصی از زن. اما همراهی کردن زنان با شعار جنسی رکیک و قضیب‌محور از چیز دیگری حکایت دارد. در این لحظه است که زن دارد مغلوب می‌شود و در ظرف گفتمانی فحشا به عنصری مصرف‌کننده تنزل می‌یابد، در حالیکه ابتدا به ساکن تمام این جهان اجتماعی علیه او تکوین یافته است. حوادث اخیر در دانشگاه‌ها را استعاری ببینید. این شعارها به‌خوبی نشان می‌دهند که «زن، زندگی، آزادی» چگونه توسط قدرت‌های سیاسی مذکر مصادره می‌شود و این مصادره هم می‌تواند تا کجا پیشروی کند: تا جایی که زن را وارد میدانی کاملاً ضد زن کرده و عاملیتش را خرج توسعه و تورم دنیایی می‌گرداند که امکان زن بودن و زندگی کردن و آزادی داشتن را روز به روز تنگ‌تر خواهد کرد. من فکر می‌کنم واقعیت زن ایرانی را باید از نیروهای مصادره‌گر او جدا کرد. «انقلاب فاحشه‌ها» توصیف خشن، نادرست و غیرمنصفانه‌ای از دانشجویان دختر است. فحشا منطقاً پروژه‌ی زن نیست و زن ایرانی به‌طور خاص، مطابق با شواهد گوناگون فرسنگ‌ها با این ماجرا ناسازگار است. نه انگیزه‌ی زن از بدحجابی به‌طور خاص انگیزه‌ای جنسی است و نه انتخاب حجاب توسط او منحصراً انگیزه‌ای جنسی دارد. ما داریم روند مغلوبیت زنان را می‌بینیم و قاعدتاً با لحاظ این دقت، نحوه تعامل با زن (ایرانی) و قدرت ساختاری و سیاسیِ مترصد مصادره‌ی او باید متفاوت باشد! @Mahdi_Takallou
🔷 «زن در جامعه اسلامی» 🎙جلسه گفتگو محور با موضوع: - تفاوت مفاهیم حجاب قانونی، اجباری و اختیاری - جایگاه زن در جامعه اسلامی 🕗 زمان: سه شنبه ۱٠ آبان| ساعت ۲۰:۰۰ ◽️ مکان: تالار جوان خوابگاه چمران(روبه روی زمین چمن)
هدایت شده از ریحانه
🔰 نامعادله اهانت‌آمیز علیه زنان رهبرانقلاب: در مورد جایگاه زن یک نامعادله‌ای را بتدریج به وجود آورده‌اند؛ طرفِ ذینفع مرد است، طرفِ مورد انتفاع عبارت است از زن. این به طور آرام، با تدریج، با شیوه‌های گوناگون، با تبلیغات مختلف، در جوامع غربی در درجه‌ی اول، و بعد در جوامع دیگر جا افتاده. این نشان‌دهنده‌ی این است که یک فرهنگی، یک سیاستی، یک راهبردی وجود دارد و پایه‌اش این است که این جایگاه، این شأن، این موقعیت غلط و اهانت‌آمیز را برای زن تثبیت کنند؛ و متأسفانه کردند. 🗓 ۱۳۹۰/۰۳/۰۱ 🌱 @Khamenei_Reyhaneh
| جنسیت و کلام اسلامی (+صوت نشست) 📝 دکتر زینب تاجیک، پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه تاجیک با بیان اینکه موضوع کلام اسلامی و جنسیت مورد بی مهری قرار گرفته است، یادآور شد: ما آثار ارزشمندی درباره این موضوع و جایگاه و حقوق زنان از برخی علما و بزرگان مانند علامه مصباح یزدی، آیت‌الله جوادی آملی، علامه طباطبایی داریم، اما این آثار شبهه محور هستند که در صدد پاسخگویی به شبهات در موضوعات اختلافات جنسیتی بودند. ما یک منظومه کامل و جامع جنسیتی که در حوزه مباحث کلام اسلامی باشد، نداریم؛ وظیفه اصلی علم کلام، رسیدن به یک نظام جامع و کامل است و ما کار انجام نشده در این زمینه‌ها زیاد داریم. ما برای رسیدن به این نظام جامع باید دو کار انجام دهیم مسائلی که کامل و مشخص در ارتباط با جنسیت هستند، اما برخی پژوهش‌های ما شاید در نگاه اول ارتباطی با مباحث جنسیتی نداشته باشد اما برای رسیدن به نگاه جنسیتی در مباحث کلامی نیاز است که به آنها توجه داشته باشیم. از مهم‌ترین مباحثی که در کلام جنسیتی باید مورد توجه قرار گیرد، بحث هویت جنسیتی و بحث از چیستی جنسیت و تأثیر آن بر هویت و شخصتی انسان است که دامنه این اختلافات جنسیتی و حدود آن باید مشخص شود. 🔗 دانلود صوت ارائه 🚻 دفتر مطالعات راهبردی جنسیت و جامعه @gesostu www.GESOSTU.ir
تکرار حق؛ راه حل مقابله.mp3
4.1M
🔰 تکرار حق؛ راه‌حل مقابله در فضای مجازی ▫️آیت‌الله یزدان‌پناه: - در فضای مجازی هر حقی از هر کسی گفته شود را می‌زنند، مخصوصا وقتی که آن گفته حق اثرگذار باشد. - پرتکرار و پرجانبه بودن یک گفته باطل، راه تفکر را از جوان ما در فضای مجازی می‌گیرد؛ یک مطلب حق را از ده جا می‌زنند به نحوی که دیگر جوان قدرت فکر کردن را ندارد. - در صحنه‌های اجتماعی هم کاری می‌کنند که یک شخصیتی که حق با اوست، اثرگذار نباشد و به طور ناجوانمردانه آن شخص را منکوب می‌کنند. - راه حل این است که جوان را در یک جا در برابر باطل باید به علامت سوال برسانیم و آن‌قدر پرتکرار باشد که این سوال نسبت به آن‌ها برایش باقی بماند تا این که این سوال‌ها جوان ما را به یک عقلانیتی برساند. - همین جوانی که امروز اعتراض می‌کند و برایش ابهام پیش آمده، بهترین رزمنده ما در برابر باطل است. 🏷 برگرفته از درس خارج تفسیر المیزان، سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱. 💢 نفحات را در فضای مجازی دنبال کنید؛ https://eitaa.com/nafahat_eri
هدایت شده از عصر زنان
فایل صوتی خانم دکتر منصوری_1.mp3
7.99M
🔖 موضوع: ﴿حجاب و بدن‌مندی﴾ 🎙 ⏳ ۱۳ دقیقه 📌 گزیده: ✓ در الهیات پروتستانی، نه تنها بدن مکان و موضع گناه است بلکه اساسا علت اصلی گناه شناخته می شود. ✓ اکنون بدن نقطه ثقل مقاوت درمقابل سوبژگی است. مصرفگرایی لذت‌محور در فضای جدید عَلَم شده و بحث هستیِ بدنی شده بازتولید می‌شود. ✓ بدن با تصویر، نمایش و با تجربه دارد تمرین می‌شود. بدن با تصویر پیوند می‌خورد. ✓ حجاب به عنوان امری علیه این نقطه مقاوت (بدن)، محل نزاع خواهد بود. ≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈ 📍عصر زنان را با همین نشانی در اینستاگرام، روبیکا تلگرام و ایتا دنبال کنید... @asrezanan_ir
...اگر زن بتواند یک اتصالی با خدا برقرار کند، خداوند با همان بُعد لطیف به آن زن توجه میکند، حالا فرض کن اگر در سبزوار ما در یک شب ده هزار دختر جوان شب داشته باشند، سوز و گداز با خدا داشته باشند، اینها با همان اسم یا لطیف اتصال پیدا میکنند، وقتی که خداوند با ده هزار انسان با آن بُعد لطیف بودن اتصال برقرار بکند، شهر لطیف میشود، حالا تو بگو چرا اخلاق جامعه بد است؟ چرا مردم بداخلاق هستند؟ چرا قتل زیاد است؟ چرا بچه ها روبروی پدر و مادرشان می ایستند؟ چرا خلق و خوی مردم خشن است؟ اگر به یک جامعه شناس بگویی، میگوید مشکلات اقتصادی زیاد است... از من بپرسی میگویم زنان جامعه عبادت خودشان را ترک کرده اند، وظیفه لطیف کردن جامعه و خلق و خوی جامعه با زن است... ...دین در یک لایه خیلی ظاهری در جامعه رواج دارد... استاد مروجی سبزواری @Mahdi_Takallou
جامعه متعادل | مهدی تکلّو
...اگر زن بتواند یک اتصالی با خدا برقرار کند، خداوند با همان بُعد لطیف به آن زن توجه میکند، حالا فرض
قاعدتاً این دست تحلیل‌های عرفانی ناظر به ملکوت حیات اجتماعی، نمیتواند به محاجه‌ی تحلیل‌های جامعه‌شناختی برود اما به‌هرترتیب در مقام تایید و تکمیل برای نگاه‌های کلان در سطح نظریه اجتماعی مفید است. @Mahdi_Takallou
📝 | ساخت اجتماعی جنسیت (1) با تأکید بر نظریه تعادل جنسیتی 🚹 مدرس: مهدی تکلو (پژوهشگر جامعه‌شناسی جنسیت) 🟢 حضوری و آفلاین 5 جلسه | سه‌شنبه‌ها ساعت 15 تا 16:30 شروع دوره : 24 آبان مهلت ثبت‌نام: 22 آبان مکان: دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی باهمکاری بسیج دانشکده علوم اجتماعی 🔗 لینک ثبت‌نام: https://gesostu.ir/product/sclg1/ ⚠️ دانشجویان دانشگاه علامه با ارسال پیام به آیدی زیر در پیام‌رسان‌های بله یا تلگرام می‌توانند کد تخفیف مربوطه را دریافت کنند: @darsgoftar_jensiat 🚻 دفتر مطالعات راهبردی جنسیت و جامعه @gesostu www.GESOSTU.ir
جامعه متعادل | مهدی تکلّو
✅ سرنوشت حجاب چگونه خواهد بود؟ بررسی‌های گفتمانی در تحلیل تطورات معنای حجاب به‌وضوح نشان می‌دهد حجاب در صد سال گذشته، هرگز یک معنای ثابت نداشته و زمانی که از حجاب صحبت شود، بعید نیست که آن چه که در ذهن و قلب هر مخاطب شکل می‌گیرد با دیگران به‌کلی متفاوت باشد؛ لذا معلوم نیست مراد از الزامی بودن یا نبودن حجاب، الزام کدام معنای حجاب است. معنای حجاب در قرن گذشته، روبنای نزاع گفتمان‌هایی بوده که در زیربنا در مورد معنای زن با هم منازعه داشته و تا امروز یکی از پرمناقشه‌ترین مسائل را رقم زده‌اند. دهه‌ی پنجاه و شصت دهه‌های بازیابی قدرت اجتماعی زن است. زن ایرانی پس از توفیق نسبی در نبردی پنجاه‌ساله با جریاناتی که در سطح روبنا، حجاب و در سطح زیربنا، حرمت زن را هتک می‌کردند، عامل پیروزی یکی از بزرگ‌ترین انقلاب‌های مردمی تاریخ شد. تغییر یک نظام سیاسی مستبد با پیشرانی زن را باید حاکی از قدرت اجتماعی او دانست. بر همین اساس، پس از وقوع انقلاب 57 در یک برآیند نسبی، هنوز گفتمان حجاب با مؤلفه‌های نظیر کرامت، شخصیت و جایگاه والای زن در جامعه مفصل‌بندی می‌شود. پذیرش عمومی قانون پوشش و عمومی نشدن مخالفت‌ها با آن در این فضا به‌ویژه مقارن با اتمسفر فرهنگی ناشی از جنگ تحمیلی قابل توضیح است. اما سال‌های واپسین دهه‌ی شصت مصادف است با بروز برخوردهای خشن و تند مردمی با «بدحجاب‌ها» و متعاقباً دوباره مساله‌شدن حجاب. در دوره‌ی دوم دولت سازندگی و سپس دولت اصلاحات با تقبیح مواجهه‌ی قهری فضای تساهل فرهنگی در موضوع حجاب، فتح بابی برای جریان‌های مدگرا بود. مقارن با پایان جنگ، قرائت‌های سنتی و غیرسیاسی از زن، بر اساس همان تعریف ثانوی‌پندارانه، او را به حاشیه‌ی زندگی اجتماعی سوق می‌داد و هر چه می‌گذشت صحنه بیشتر به نزاع دو نیروی سیاسی نگران از بی‌بندوباری و مایل به آزادی در سبک‌زندگی (با تمایل به سبک زندگی غربی) رقم می‌خورد. در این فضا ما شاهد یک چرخش گفتمانی در حجاب هستیم. هر چه می‌گذرد در هم‌نشینی معنای حجاب، امر جنسی و فحشا، تحریک مردان و... قرار می‌گیرد. یک سوی میدان سیاست، حجاب زن را نه برای تشخص او بلکه برای کنترل تحریک مردانه معنا می‌کند و سوی دیگر این میدان پوشش زن را دقیقاً برای تزئین جهان مردانه توضیح می‌دهد. دست آخر محصول این نزاع مردانه‌ی «غرب‌ستیزی - غرب‌زدگی» فروکاست گفتمان حجاب از منظری هویتی و تشخصی (با دلالت‌های زنانه) به تنظیم‌گری امر جنسی (با دلالت‌های جنسی مردانه) بود. در تجربه‌ی تاریخی دلالت‌های زنانه که ناظر به هویت و تنظیم جایگاه زن در جامعه بود، توفیقات گفتمانی متعددی کسب کرد (دهه‌ی پنجاه و شصت) اما هم‌زمان با توسعه و تورم ادبیات جنسی با دلالت‌ها و اصالت‌های مردانه از دهه‌ی هفتاد تا کنون شاهد ناکارآمدی گفتمان حجاب هستیم. در حالی‌که از منظر زنانه نه حجاب انگیزه‌ای جنسی دارد و نه کشف آن صرفاً با غایت‌های جنسی قابل تفهم است. حوادث اخیر را نقطه‌ی معکوس شدن گفتمان اصیل حجاب می‌بینم. گفتمان جدید برخلاف گفتمان دهه شصتی این بار کشف حجاب را با مؤلفه‌هایی چون قدرت و تشخص زن را معنا می‌کند و طبیعتاً ذیل این گفتمان ساختارشکنی حتی در سطح خرد و هرآنچه که بوی مبارزه و قدرت‌ورزی بدهد امری بهنجار و هویت‌ساز (زیربنا) است. حال بیایید به آینده‌ی حجاب و زن ایرانی از منظر گفتمان حجاب فکر کنیم. مشخص است که گفتمان حجاب در دهه‌های اخیر جمهوری اسلامی ناکارآمد و معیوب است و این خلل از ناحیه‌ی تخلیه‌ی معناپردازی‌های زنانه و اصالت‌بخشی به قرائت‌های مردانه از حجاب زن و جوانب آن ایجاد شده است. در سرنوشت حجاب نزاع اصلی این است که زن قدرتمند چه تصویری دارد؟ باحجاب یا بی‌حجاب؟ درهرصورت آنچه که بدیهی است این است که زن غیرسیاسی، ضعیف و فاقد نسبت‌های روشن با سرنوشت تاریخی از این نزاع بیرون است. @Mahdi_Takallou
✅ عرضی با عزیزان فعال در تشکل‌های دانشجویی انتخاب قالب برنامه‌های علمی، نیازمند این است که نسبت به شرایط روز مشرف باشیم. عزیزان تشکلی معمولا در ایام حوادث در برنامه‌های خود به قالب‌هایی نظیر میزگرد و مناظره رو می‌آورند. من فکر می‌کنم این قالب‌ها مناسب روزهایی است که ما دو یه چند چارچوب نظری متقن موجود داریم و در شرایط انتخاب هستیم. میخواهیم عیار هر چارچوب نظری و ایده‌های عملیاتی‌اش را بدانیم و درنهایت به یکی حق بدهیم. مثلا در مورد مذاکره با آمریکا، ما نیاز داریم بدانیم هر مبنای فکری در این خصوص موضعش چیست. این جا می‌شود از قالب مناظره یا میزگرد استفاده کرد. اما گاه ما در شرایطی قرار داریم که باید با چراغ به دنبال یک چارچوب نظری بگردیم تا اولاً برای ما بصیرتی فراهم آورد و سپس بتوانیم بر مبنای آن راجع به بایدها و نبایدهای آینده گفتگو کنیم. در این شرایط (که من این را شرایط کنونی می‌بینم) نباید با فرمت‌های ساندویچی یا هیجانی امکان تولد و خلق چنین چارچوب‌هایی را سلب کنیم. در این روزها نیاز داریم حرف‌های تفصیلی بشنویم. نیاز داریم ارائه‌های جامع‌تر با صغری و کبری‌اش را بشنویم. در خصوص حجاب و بسیاری مسائل مربوط به زنان ما در نقطه‌ی یافتن و سیاست نیستیم! بلکه پیش از نیازمند کشف راهبرد و باز پیش از آن نیازمند تدوین یک چارچوب نظری هستیم. لذا این روزها پیشنهاد من این است که جلسات دانشجویی سیاق ارائه‌محور با رویکرد نقد و تکمیل چارچوب‌ها بگیرند و رویکرد تعمق و تولید را جایگزین رویکرد «گفتگو برای گفتگو» کنیم. @Mahdi_Takallou
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 معرفی مباحث درسگفتار ساخت اجتماعی جنسیت(1) 🚹 مدرس: مهدی تکلو (پژوهشگر جامعه‌شناسی جنسیت) 🔗 لینک ثبت‌نام: https://gesostu.ir/product/sclg1/ 🚻 دفتر مطالعات راهبردی جنسیت و جامعه @gesostu www.GESOSTU.ir
هدایت شده از استاد عابدینی
✉️ 🔶 نقش و نگاه اسلام به زن؛ عظیم 🔺 باتوجه به ؛ معتقدیم در آخرالزمان، سرمایه عظیمی که ما برای عرضه داریم، و نگاه به زن در اسلام است که می‌تواند را کند. 🔻 | ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
هدایت شده از محسن قنبریان
سطحی از قفل شدگی کنونی در گفتگو!.mp3
2.22M
🚧 سطحی از قفل شدگی کنونی در گفتگو! / دانشگاه باهنر کرمان 🎙حجت الاسلام قنبریان / ۱۴آبان۱۴۰۱ • ملاحظه کاری با جریان تحجر، حرف نوی انقلاب را با آنها ادغام کرد! این خوانش با مردم قفل می شود! و راه برای غربزدگی باز می کند! ☑️ @m_ghanbarian
💠رهبرانقلاب ‼️فلسفه، حفاظ جنگ اعتقادی است؛ شما الآن ببینید جُرج بوش یک حرفی میزند فوراً ۶۰تا آدم برایش فلسفه و زیرساخت ایدئولوژیک میسازند و پخش میکنند. ماهم باید فلسفه مان به همین طرف برود که امتداد سیاسی و اجتماعی داشته باشد اما متاسفانه فلسفه ما از ذهنیات بیرون نمیاید و صورت واقعی اجتماعی و سیاسی ندارد! ۷۶/۱/۱۸ ‼️ما باید در علوم عقلی پیش برویم، غربی‌ها با امتداد فلسفه‌شان مسائل سیاسی، اجتماعی و... را حل کرده‌اند؛ من در نمایشگاه کتاب کتابی دیدم که غربی‌ها درباره تأثیر فلسفه در فوتبال نوشته‌اند یعنی امتداد فلسفه حتی به فوتبال! ببینید این امتداد دادن مسائل فکری خودشان به تمام عرصه‌های زندگی است؛ ما هم این کار را بایستی انجام بدهیم! ۹۷/۲/۲۲ @Jahade_tabeini
🔻چنانچه در معرفی پرونده تاریخ اجتماعی زنان گفته شد، مدرسه تفکر و نوآوری نگاه، فصلی را در باب مساله تبیین نظم جنسیتی گشوده است تا با برگزاری گفتگو، نشست، مصاحبه‌های تخصصی و درسگفتار فضا را برای پرورش ایده‌های بدیل باز کند. 🔶 در گفتگوی اول جناب آقای مهدی تکلو به تبیین منطق گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان الگوی سوم تحلیلی می‌پردازد: بنابر عقیده‌ی ایشان وقتی از جنسیت صحبت می‌کنیم، کانون توجه مساله زن است و انقلاب اسلامی نوع نگاه به موضوع زن را در سه محور «نگاه»، «نقش» و «روابط» بیان می‌کند. 🔹در نوع «نگاه» به زن، انقلاب اسلامی چه به لحاظ هنجاری و چه به لحاظ توصیفی درنهایت هویت زن را مبتنی بر دو مولفه «استقلال هویتی» و «قدرت جنسیتی» مطرح می‌کند. مبتنی بر این نوع نگاه به زن، جایگاه و نقش زن عبارت است از «تنظیم گری عواطف، اراده‌ها ، افق‌ها، جهت‌گیری‌ها و... و یا به طور کلی نفوذ در ناحیه قلب، اراده‌ها و انگیزه‌ها و ایمان‌ها». لذا در بحث رابطه زن با بقیه ارکان جامعه، باید وی را پیشران و پیشگام حرکت کلی جامعه دانست. ادامه🔻 آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر 🌐 http://schoolnegah.ir 🆔 @sch_negah